Näitä lakeja kun alkaa referoimaan olisi hyvä aina mainita mistä laista ja sen pykälästä on kyse. Omassa tapauksessani en ole vielä lakeihin vedonnut, vaan olen mielestäni yrittänyt toimia yrityksen verkkosivuilta löytyvien ehtojen mukaisesti ja verrannut niitä KKV:n ohjeisiin.Laki sanoo, että etämyynnillä tilattua tuotetta saa kokeilla samalla tavalla kuin myymälässä. Ei taida semmoista myymälää ollakaan, mihin voit mennä oman koneen kanssa ja lyödä näytönohjaimen kiinni.
Tässä kyllä liikutaan tietyllä "niche" alueella jossa kuluttajansuojaa on helppo väärinkäyttää esimerkiksi hyvin kellottuvan yksilön jahtaamiseen. Mielestäni kuitenkin Jimmsin toiminta tässä tapauksessa on erikoista kun kilpailijoilla mm. Verkkokauppa ja Gigantti tuotteen palauttaminen on erittäin helppoa ja suoraviivaista.
Ja ettei nyt ihan lähdetä aiheesta taas tangentin suuntaan niin alkuperäinen kysymyksenihän oli että voisiko näitä palautusehtoja tarkentaa kun nyt sivuilla listatut palautusehdot eivät mielestäni täsmää sitä, miten yritys palautustapausten kanssa menettelee käytännössä. Ja tämä asia on nyt työn alla, toivon että se myös edistyy. Poistin tästä viestistäni toisen quoten koska täällä väittely ei edistä nyt asiaani mitenkään.
Täältä saamani vastauksen perusteella oletan nyt saavani kohtuullisen hyvityksen tuotteen palauttamisesta ja odotan vielä vastausta sähköpostilla asiakaspalvelulta että päästään varmasti yhteisymmärrykseen.
Viimeksi muokattu: