• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:15 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Hox hox! Lisättiin ensimmäiseen postaukseen tieto tuosta huomisesta chattikatkosta - maileissa on valitettavasti tällä hetkellä sen verran reippaasti tuota viivettä että asiakaspalvelu keskittyy huomenna pitkälti niiden purkamiseen! Chatti on siis poissa käytöstä osan päivää, puhelimeen vastaillaan normaalisti ja sitä kannattaakin huomenna käyttää kiireellisissä asioissa.
 
Hei! Avasimmekin tuossa ylempänä tuon tutustumisoikeuden tarkoitusta - arvonaelenemaa puolestaan avataan palautusehtojen kohdissa 4 ja 8. Jos asiakaspalautuksena saapunut tuote pakkauksineen ja kaikkine lisätarvikkeineen ei ole kaikin puolin moitteeton ja uutta vastaava, niin tapauskohtaisesti laskettu arvonalenema veloitetaan asiakkakaalta.
Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran.
Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.


Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön, mutta ostajalla on kuitenkin oikeus avata pakkaus ja tutustua tuotteeseen.
Tietokoneen komponentit kuten näytönohjain, muistikammat, emolevy yms. katsotaan käyttöönotetuksi kun ne on asennettu kokoonpanoon. Mikäli näin on tehty, asiakas on vastuussa mahdollisesta tuotteen arvon alentumisesta.


Asiakas on vastuussa vain sellaisesta tuotteen arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Mikäli tuote on käyttöönotettu, hyvitämme käyttöönotetun tuotteen palauttamisesta 80% alkuperäisestä myyntihinnasta.

Vihreällä lainaukset siis tuolta teidän nettisivuilta, punaisena sähköpostissa saamani vastauksen kohdat, joita ei nettisivuiltanne löydy. Ymmärrän kyllä mitä tutustumisoikeudella tarkoitetaan, sitä voisitte kyllä avata tarkemmin miksi näitä ehtoja voidaan viilata eri muotoon kun palautusoikeutta haluaa oikeasti käyttää. Olen siis saanut tämän 80% hyvityksen määrityksen jo ennen kuin olen edes tavaraa postittanut takaisin eikä sen kuntoa ole kukaan voinut tarkistaa -> olettamani on siis että palautettava tavara on oltava palautusehtoja vastaavassa kunnossa ja tällöin asiakkaalle hyvitetään maksettu summa kokonaisuudessaan.
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Avasimmekin tuossa ylempänä tuon tutustumisoikeuden tarkoitusta - arvonaelenemaa puolestaan avataan palautusehtojen kohdissa 4 ja 8. Jos asiakaspalautuksena saapunut tuote pakkauksineen ja kaikkine lisätarvikkeineen ei ole kaikin puolin moitteeton ja uutta vastaava, niin tapauskohtaisesti laskettu arvonalenema veloitetaan asiakkakaalta.

Olisiko tätä käytäntöä syytä muuttaa? Monet kilpailijanne tarjoavat palautusoikeuden ilman subjektiivista tapauskohtaista oikeutta tulkita, onko ”arvo alentunut”. Usein tuotetta on pakko kokeilla jotta tietää, soveltuuko se omaan käyttöön ja tämä on käsittääkseni myös kuluttajasuojalain tarkoitus taata.
 
Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.
Jep, toimivuus on tosi hankala todeta ilman että näytönohjaimen laittaa kiinni koneeseen.
 
Usein tuotetta on pakko kokeilla jotta tietää, soveltuuko se omaan käyttöön ja tämä on käsittääkseni myös kuluttajasuojalain tarkoitus taata.

Laki sanoo, että etämyynnillä tilattua tuotetta saa kokeilla samalla tavalla kuin myymälässä. Ei taida semmoista myymälää ollakaan, mihin voit mennä oman koneen kanssa ja lyödä näytönohjaimen kiinni.
 
Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran.
Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.


Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön, mutta ostajalla on kuitenkin oikeus avata pakkaus ja tutustua tuotteeseen.
Tietokoneen komponentit kuten näytönohjain, muistikammat, emolevy yms. katsotaan käyttöönotetuksi kun ne on asennettu kokoonpanoon. Mikäli näin on tehty, asiakas on vastuussa mahdollisesta tuotteen arvon alentumisesta.


Asiakas on vastuussa vain sellaisesta tuotteen arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Mikäli tuote on käyttöönotettu, hyvitämme käyttöönotetun tuotteen palauttamisesta 80% alkuperäisestä myyntihinnasta.

Vihreällä lainaukset siis tuolta teidän nettisivuilta, punaisena sähköpostissa saamani vastauksen kohdat, joita ei nettisivuiltanne löydy. Ymmärrän kyllä mitä tutustumisoikeudella tarkoitetaan, sitä voisitte kyllä avata tarkemmin miksi näitä ehtoja voidaan viilata eri muotoon kun palautusoikeutta haluaa oikeasti käyttää. Olen siis saanut tämän 80% hyvityksen määrityksen jo ennen kuin olen edes tavaraa postittanut takaisin eikä sen kuntoa ole kukaan voinut tarkistaa -> olettamani on siis että palautettava tavara on oltava palautusehtoja vastaavassa kunnossa ja tällöin asiakkaalle hyvitetään maksettu summa kokonaisuudessaan.

Kiitos palautteesta! Kuten aikaisemmin totesimme, niin takuupuolelle on mennyt tästä viestiä ja tuon sähköpostivastauksen sanamuodot tarkistetaan. Mikäli tuote pakkauksineen ja tarvikkeineen tosiaan on kaikin puolin moitteeton ja uutta vastaava, niin arvonalenemasta ei liene huolta. :)
 
Usein tuotetta on pakko kokeilla jotta tietää, soveltuuko se omaan käyttöön ja tämä on käsittääkseni myös kuluttajasuojalain tarkoitus taata.

Lainaamme itseämme tuosta vähän ylempää:

Tutustumisoikeuden perimmäinen tarkoitus on taata ns. postimyyntiasiakkaalle tasavertaiset oikeudet myymäläasiakkaiden kanssa, niin että tuotteseen on saanut tutustua samoin kuten se olisi myymälässä mahdollista.
 
Laki sanoo, että etämyynnillä tilattua tuotetta saa kokeilla samalla tavalla kuin myymälässä. Ei taida semmoista myymälää ollakaan, mihin voit mennä oman koneen kanssa ja lyödä näytönohjaimen kiinni.
Näitä lakeja kun alkaa referoimaan olisi hyvä aina mainita mistä laista ja sen pykälästä on kyse. Omassa tapauksessani en ole vielä lakeihin vedonnut, vaan olen mielestäni yrittänyt toimia yrityksen verkkosivuilta löytyvien ehtojen mukaisesti ja verrannut niitä KKV:n ohjeisiin.

Tässä kyllä liikutaan tietyllä "niche" alueella jossa kuluttajansuojaa on helppo väärinkäyttää esimerkiksi hyvin kellottuvan yksilön jahtaamiseen. Mielestäni kuitenkin Jimmsin toiminta tässä tapauksessa on erikoista kun kilpailijoilla mm. Verkkokauppa ja Gigantti tuotteen palauttaminen on erittäin helppoa ja suoraviivaista.

Ja ettei nyt ihan lähdetä aiheesta taas tangentin suuntaan niin alkuperäinen kysymyksenihän oli että voisiko näitä palautusehtoja tarkentaa kun nyt sivuilla listatut palautusehdot eivät mielestäni täsmää sitä, miten yritys palautustapausten kanssa menettelee käytännössä. Ja tämä asia on nyt työn alla, toivon että se myös edistyy. Poistin tästä viestistäni toisen quoten koska täällä väittely ei edistä nyt asiaani mitenkään.

Täältä saamani vastauksen perusteella oletan nyt saavani kohtuullisen hyvityksen tuotteen palauttamisesta ja odotan vielä vastausta sähköpostilla asiakaspalvelulta että päästään varmasti yhteisymmärrykseen.
 
Viimeksi muokattu:
Jos näytönohjain ei toimi, se laitetaan takuuseen. Mitä järkeviä syitä on käyttää näytönohjainta kiinni koneessa, kun netti on täynnä benchmarkeja?
Joo toki, mutta siis laitettu kiinni ja käynnistetty, kunnes sitten tärähtääkin se sähköposti että 3090 lähetettiin juuri. Tällöin "asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi."

Vähän huono sanamuoto tuossa aiemmassa viestissäni. Siitä olen kyllä samaa mieltä että pelkästään toimivuuden tarkistuksen takia ei ole syytä laittaa kiinni jos ei ole tarkoituskaan ottaa käyttöön.
 
Onko joku syy miksei valikoimissa ole EKWB EK-AIO:t? 240 millinen kinostelis kovasti mutta eikö näitä mene ollenkaan jälleenmyyjille?
 
Laki sanoo, että etämyynnillä tilattua tuotetta saa kokeilla samalla tavalla kuin myymälässä. Ei taida semmoista myymälää ollakaan, mihin voit mennä oman koneen kanssa ja lyödä näytönohjaimen kiinni.

Tosiaan monet muut kaupat antaa ihan täyden palautusoikeuden tuotteisiin kokeiluoikeudella, sanoi laki mitä tahansa. En näe syytä miksi Jimmsin pitäisi tässä asiassa jäädä kilpailijoista jälkeen.
 
Tosiaan monet muut kaupat antaa ihan täyden palautusoikeuden tuotteisiin kokeiluoikeudella, sanoi laki mitä tahansa. En näe syytä miksi Jimmsin pitäisi tässä asiassa jäädä kilpailijoista jälkeen.

Mitkä kaupat Gigantin ja Powerin lisäksi, jotka eivät oikeastaan edes Jimmsin kanssa kilpaile?

Verkkokaupassa on sama käytäntö, käyttöön otetusta tuotteesta vähennetään arvon alennus. On kokemusta. Multitronicissa vielä astetta pahempi, siellä ei kelpuuteta käyttöön otettuja tuotteita takaisin ollenkaan. Tietokonekauppakaan ei ota vastaan käyttöön otettuja tuotteita. Dustin ei ota vastaan edes semmoisia, missä pakkaus on avattu. Proshopin palautusehdot ovat tulkinnanvaraiset eli niihin en ota kantaa.

Enempää en jaksa kaivella.
 
Mitkä kaupat Gigantin ja Powerin lisäksi, jotka eivät oikeastaan edes Jimmsin kanssa kilpaile?

Verkkokaupassa on sama käytäntö, käyttöön otetusta tuotteesta vähennetään arvon alennus.
Mikäli arvo on alentunut. Palautin taannoin verkkokauppaan kuulokkeet joita olin muutaman päivän käyttänyt (eli olivat ihan oikeasti jo otettu käyttöön). Painoivat kuitenkin korvia niin ikävästi ettei pystynyt käyttämään -> palautukseen -> kunto kuin uudella -> täysi palautus.

Nythän tuossa Jimms's ylempänä sanoikin, että "Mikäli tuote pakkauksineen ja tarvikkeineen tosiaan on kaikin puolin moitteeton ja uutta vastaava, niin arvonalenemasta ei liene huolta." <- Tämä minusta onkin se olennaisin.
 
Mitkä kaupat Gigantin ja Powerin lisäksi, jotka eivät oikeastaan edes Jimmsin kanssa kilpaile?

Verkkokaupassa on sama käytäntö, käyttöön otetusta tuotteesta vähennetään arvon alennus. On kokemusta. Multitronicissa vielä astetta pahempi, siellä ei kelpuuteta käyttöön otettuja tuotteita takaisin ollenkaan. Tietokonekauppakaan ei ota vastaan käyttöön otettuja tuotteita. Dustin ei ota vastaan edes semmoisia, missä pakkaus on avattu. Proshopin palautusehdot ovat tulkinnanvaraiset eli niihin en ota kantaa.

Enempää en jaksa kaivella.
Itse sain Verkkokaupalta 6kk käytössä olleesta tabletista rahat täytenä takaisin kun neljäskin vaihtokappale hajosi.
 
No tämä on vähän eri asia kuin täysin ehjän näytönohjaimen palauttaminen syyllä "3090 tuli odotettua nopeammin" :think:
Toki juu mutta täysi oikeus heillä olisi ollut siitä ottaa käyttöhyöty pois.

En nyt sitten osaa tuohon näytönohjain-gateen sanoa kunnolla omaa mielipidettä. Itse näkisin ehkä kuitenkin sen vielä ok:ksi että kortti on käynyt koneessa ja todettu toimivaksi. Eri asia sitten jos sitä on jo jonkin aikaa ehtinyt käyttämään. Tosin vaikea todentaa tuota kumpaankaan suuntaan.
 
Mitkä kaupat Gigantin ja Powerin lisäksi, jotka eivät oikeastaan edes Jimmsin kanssa kilpaile?

Verkkokaupassa on sama käytäntö, käyttöön otetusta tuotteesta vähennetään arvon alennus. On kokemusta. Multitronicissa vielä astetta pahempi, siellä ei kelpuuteta käyttöön otettuja tuotteita takaisin ollenkaan. Tietokonekauppakaan ei ota vastaan käyttöön otettuja tuotteita. Dustin ei ota vastaan edes semmoisia, missä pakkaus on avattu. Proshopin palautusehdot ovat tulkinnanvaraiset eli niihin en ota kantaa.

Enempää en jaksa kaivella.

Itse olen palauttanut Verkkokauppaan useita tuotteita 30 päivän palautusoikeuden sisällä ja saanut aina 100% rahoista takaisin, vaikka olen kokeillut tuotteita. Ikinä ei ole kysytty tai kyseenalaistetu mitään, rahat on maksettu heti. Lisäksi mm. Amazon tarjoaa palautusoikeuden.

Multitronicista, Proshopista, Dustinista jne en osaa sanoa, mutta olen pitänyt Jimmsiä näitä "parempana" liikkeenä joten siksi uskaltaisin vaatia heiltä myös parempaa palvelua.
 
Viimeksi muokattu:
Mitkä kaupat Gigantin ja Powerin lisäksi, jotka eivät oikeastaan edes Jimmsin kanssa kilpaile?

Verkkokaupassa on sama käytäntö, käyttöön otetusta tuotteesta vähennetään arvon alennus. On kokemusta. Multitronicissa vielä astetta pahempi, siellä ei kelpuuteta käyttöön otettuja tuotteita takaisin ollenkaan. Tietokonekauppakaan ei ota vastaan käyttöön otettuja tuotteita. Dustin ei ota vastaan edes semmoisia, missä pakkaus on avattu. Proshopin palautusehdot ovat tulkinnanvaraiset eli niihin en ota kantaa.

Enempää en jaksa kaivella.
Proshop on ainakin omalla kohdalla maksanut palautukset aina 100%.
 
apaus
Olisko näitä mahdollista saada listoille?


Näistä meni kysely tuotevastaavalle!
 
Muistikammat lähetetty teille takuuhuoltoon yli kuukausi sitten ja nyt kuukausi odotettu korvaavan tuotteen postitusta. Sähköposteihin vastaatte aika hitaasti ja nyt viikko odotettu luvattuja lisätietoja tuotepäälliköltä. Toivoisin nopeasti lisätietoja takuuhuollon tilanteesta.
 
Muistikammat lähetetty teille takuuhuoltoon yli kuukausi sitten ja nyt kuukausi odotettu korvaavan tuotteen postitusta. Sähköposteihin vastaatte aika hitaasti ja nyt viikko odotettu luvattuja lisätietoja tuotepäälliköltä. Toivoisin nopeasti lisätietoja takuuhuollon tilanteesta.
Kannattaa chatin kautta kysyä asiasta, niin saat heti vastauksen.
 
Noniin! Näillä näppäimillä olemme lähettäneet joukkopostia liittyen RTX 30 -sarjalaisten saatavuuksiin.
Liitämme kuitenkin läpinäkyvyyden nimissä tiedot myös tänne.

Alla olevaan listaan on koottu tämänhetkiset arviot odotusajoista tilauspäivämäärän perusteella.
Pyrimme tällä viestillä tiedottamaan tilanteesta yleisesti, ja samalla myös helpottamaan asiakaspalveluumme kohdistuvaa tiedustelumäärää.
Seuraava vastaava tiedote tullaan lähettämään joulukuun alussa.

Tämän lisäksi jatkamme entiseen tapaan tietojen lisäämistä tuotekorteille sitä mukaa, kun tiedot tuote-eristä vahvistuvat.
 

Liitteet

  • RTX status.JPG
    RTX status.JPG
    104,7 KB · Luettu: 872
Siis onko tuo 1-2kk tilauspäivästä vai tästä päivästä? Luultavasti tästä päivästä mutta kunhan varmistan.
 
Siis onko tuo 1-2kk tilauspäivästä vai tästä päivästä? Luultavasti tästä päivästä mutta kunhan varmistan.
Tästä päivästä. Siellähän on 17.9. tilatuissa osassa 2-3 vko ja tuohan on tilauspäivästä mennyt jo aikaa sitten.
 
2kk odoteltu heti julkkarissa tilattua korttia ja enää toiset 2kk jäljellä, kyllä näköjään kannattaa ostaa Asusta!
 
Käy vähän sääliksi ne jotka möivät 2080 Ti:nsä halvalla pois näiden julkkarin aikaan ja odottavat vieläkin korttejaan. :D
Ihan totta. Itellä tilanne sillain kyllä ikävä, että pöytäkonetta ei tällä hetkellä ollenkaan ja osat odottavat näyttistä. Vanha, veljeni kanssa yhteinen kone jäi veljelle kun muutin kotoa opiskeluiden takia..

Ei siinä, on onneksi verkko toisaallakin vesillä, että Jimm’s tässä häviää, jos toimitukset oikeasti venyvät noin pitkälle.

Porukka voikin alkaa sitten odottamaan jo seuraavaa mahdollista pelibundleakin, kun ei tuo CoD näytä vieläkään riittävän edes kaikille ensimmäisille julkarissa tilatuille korteille :D
 
Itse luin tuon listan niin, että esim. oma hevonen evga 17.9 siitä hetkestä noin 8vk. Eli nyt. Mutta jos tuo on niin, että vielä 8 viikkoa niin lähtee kyllä jimmsin tilaus peruutukseen.
 
Itse luin tuon listan niin, että esim. oma hevonen evga 17.9 siitä hetkestä noin 8vk. Eli nyt. Mutta jos tuo on niin, että vielä 8 viikkoa niin lähtee kyllä jimmsin tilaus peruutukseen.
Ymmärrän tuon niin, että katsotaan tästä päivästä: Eli ketkä tilasi 17.9. EVGA:n niin arvio, että 8 viikon päästä (tästä päivästä lähtien) sen päivän tilaukset täytetty (eli tammikuun puoliväliin mennessä).
 
Itse luin tuon listan niin, että esim. oma hevonen evga 17.9 siitä hetkestä noin 8vk. Eli nyt. Mutta jos tuo on niin, että vielä 8 viikkoa niin lähtee kyllä jimmsin tilaus peruutukseen.
Ymmärrän tuon niin, että katsotaan tästä päivästä: Eli ketkä tilasi 17.9. EVGA:n niin arvio, että 8 viikon päästä (tästä päivästä lähtien) sen päivän tilaukset täytetty (eli tammikuun loppuun mennessä).
Joo kyllä se näin taitaa olla, että jäi mustapekka käteen, vaikka minä 3. jonossa ja @Pesari ilmeisesti 4. jonossa. Ensi viikolla luultavasti peruutan.

Aivan naurettavaa pelleilyä, ettei maksettua korttia saa kuin hyvällä tuurilla 4kk tilauksesta, vaikka vielä ensimmäisien joukossa.
 
Joo kyllä se näin taitaa olla, että jäi mustapekka käteen, vaikka minä 3. jonossa ja @Pesari ilmeisesti 4. jonossa. Ensi viikolla luultavasti peruutan.

Aivan naurettavaa pelleilyä, ettei maksettua korttia saa kuin hyvällä tuurilla 4kk tilauksesta, vaikka vielä ensimmäisien joukossa.
Itse peruin Ryzenin samantien, kun maksoin oston yhteydessä, kun tavaraa oli vielä sillä hetkellä hyllyssä. Ihan naurettavaa myydä ei-oota, vaikka tavaraa tule puoleen vuoteen. Kiva miettiä ensi vuoden puolella ottaako 3080, vai peruuko tilauksen ja osallistuu uuteen jonoon 3080ti mallin osalta, joka julkaistaneen piakkoin :D
 
Ymmärrän tuon niin, että katsotaan tästä päivästä: Eli ketkä tilasi 17.9. EVGA:n niin arvio, että 8 viikon päästä (tästä päivästä lähtien) sen päivän tilaukset täytetty (eli tammikuun puoliväliin mennessä).
Jep, just näin. Jos tuo olisi tilauspäivästä, niin tuon 2-3vko odotusajan mukaisesti yhtään 3080 Strix OC:tä ei pitäisi olla jonossakaan enää.
 
Itse peruin Ryzenin samantien, kun maksoin oston yhteydessä, kun tavaraa oli vielä sillä hetkellä hyllyssä. Ihan naurettavaa myydä ei-oota, vaikka tavaraa tule puoleen vuoteen. Kiva miettiä ensi vuoden puolella ottaako 3080, vai peruuko tilauksen ja osallistuu uuteen jonoon 3080ti mallin osalta, joka julkaistaneen piakkoin :D
Hyvällä tuurilla tästä tulee loputon oravanpyörä:

Tilaa syyskuussa 3080 -> saa helmikuussa hyvällä tuurilla -> 3080 ti julkaistaan esim tammikuussa-maaliskuussa -> osallistu myös siihen arpaan, koska et ole saanut 3080:ä vieläkään ja haluat tietenkin uusinta rautaa -> odota tätä korttia syksyyn ja 4000-sarja julkaistaan.

Sitten sama rumba alusta.. :facepalm:
 
Itse peruin Ryzenin samantien, kun maksoin oston yhteydessä, kun tavaraa oli vielä sillä hetkellä hyllyssä. Ihan naurettavaa myydä ei-oota, vaikka tavaraa tule puoleen vuoteen. Kiva miettiä ensi vuoden puolella ottaako 3080, vai peruuko tilauksen ja osallistuu uuteen jonoon 3080ti mallin osalta, joka julkaistaneen piakkoin :D
Kuten varmaan olet nykyään tietoinen asiasta, joka on tullut tällä foorumilla useasti esille, että jatkossa kannattaa käyttää näissä postiennakkoa tai noutoa (muuttaa myöhemmin toiseksi) näissä F5-kisoissa. Kertaus on opintojen äiti.
 
Kuten varmaan olet nykyään tietoinen asiasta, joka on tullut tällä foorumilla useasti esille, että jatkossa kannattaa käyttää näissä postiennakkoa tai noutoa (muuttaa myöhemmin toiseksi) näissä F5-kisoissa.
Joo, lähinnä siis kommenttina tuohon ylempään, että tilaus ollut maksettuna n aikaa, ja tavaraa tulee joskus, ei niinkään siihen että myytiin liikaa tavaraa varastoihin nähden. Ei mitään järkeä maksaa ennakkoon, jos saatavuus luokkaa peruna. Onneksi tilauksen voi perua.
 
Kiitos Jimmsille toimitusarvioiden julkistamisesta ja asiakkaiden suorasta informoimisesta.

En vaan tiedä kertovatko nuo arviot juuri mitään kun emme tiedä mihin ne perustuvat... Esim. julkaisupäivänä tilaamani 3080 Ventusta on tullut tähän päivään mennessä teille 107 kappaletta. Tässä kuussa on ilmeisesti tulossa vielä 10 lisää. Joulukuun sesongin toimituksista teilläkään ei taida olla mitään tietoa, mutta arvioitte kuitenkin että ensimmäisenä päivänä tilanneet saavat korttinsa kuukauden sisällä? Voiko tämä olla edes teoriassa mahdollista jos jono on tällä hetkellä liikkunut eteenpäin n. 15 minuuttia?
 
Kiitos Jimmsille toimitusarvioiden julkistamisesta ja asiakkaiden suorasta informoimisesta.

En vaan tiedä kertovatko nuo arviot juuri mitään kun emme tiedä mihin ne perustuvat... Esim. julkaisupäivänä tilaamani 3080 Ventusta on tullut tähän päivään mennessä teille 107 kappaletta. Tässä kuussa on ilmeisesti tulossa vielä 10 lisää. Joulukuun sesongin toimituksista teilläkään ei taida olla mitään tietoa, mutta arvioitte kuitenkin että ensimmäisenä päivänä tilanneet saavat korttinsa kuukauden sisällä? Voiko tämä olla edes teoriassa mahdollista jos jono on tällä hetkellä liikkunut eteenpäin n. 15 minuuttia?
Tätä samaa mietin. Esimerkiksi omaa lehmääni, Evga 3080 ftw3:sta ei ole yhtäkään toimitettu vielä ja tilauksia kuitenkin yli 25 kpl. Tähän asti sanottu ettei mitään tietoa, niin millä tiedolla voidaan tuollainen 8 viikon ennuste heittää? Eri asia jos jotakin korttia tulisi vaikka suht vakiolla, 10kpl viikossa vauhdilla, niin voitaisiin laskea jonon lyhentymiseen kuluva aika.
 
Viimeksi muokattu:
Ymmärrän tuon niin, että katsotaan tästä päivästä: Eli ketkä tilasi 17.9. EVGA:n niin arvio, että 8 viikon päästä (tästä päivästä lähtien) sen päivän tilaukset täytetty (eli tammikuun puoliväliin mennessä).

Juuri näin eli kuten tuossa alkuperäisessä viestissä lukee niin kyseessä tämän hetken tilanne eli siis tästä päivästä laskien tämänpäiväisten arvioiden pohjalta.
 
Muutama viikko sitten kysyin julkaisupäivänä 17.9 tilatun evgan perään ja vastauksena sain.

"Tuotevastaavamme tekee kaikkensa että näitä kortteja saadaan myös meille hankittua."

Nyt julkaistu lista kertoo kyllä mielestäni muuta, jos toimitusaika on n. 4kk. Mutta mitä minä näistä tiedän.
 
Muutama viikko sitten kysyin julkaisupäivänä 17.9 tilatun evgan perään ja vastauksena sain.

"Tuotevastaavamme tekee kaikkensa että näitä kortteja saadaan myös meille hankittua."

Nyt julkaistu lista kertoo kyllä mielestäni muuta, jos toimitusaika on n. 4kk. Mutta mitä minä näistä tiedän.
Onhan Jimm’s merkattu myös Evgan viralliseksi jälleenmyyjäksi. Tällaisesta tittelista saan hieman erilaisen kuvan kuin, että ensimmäiset tilaajat saavat korttinsa 4kk tilauksesta. Valvojaisstriimissä hehkutettiin osaltaan myös vakiintuneita toimitusreittejä/toimittajia, joka ainakaan Evgan kohdalla ei tunnu merkitsevän mitään.

Rehellisesti sanottuna juuri nyt on paskan maku suussa.
 
Muutama viikko sitten kysyin julkaisupäivänä 17.9 tilatun evgan perään ja vastauksena sain.

"Tuotevastaavamme tekee kaikkensa että näitä kortteja saadaan myös meille hankittua."

Nyt julkaistu lista kertoo kyllä mielestäni muuta, jos toimitusaika on n. 4kk. Mutta mitä minä näistä tiedän.
Suosittelen peruuttamaan tilauksen, ei muuallakaan Euroopassa olla kortteja saatu järki hintaan, muutamaan liikkeeseen ympäri Eurooppaa tullut kortteja, mutta riisto hinnoin.

Ja näin mitä korteista tulleita arvosteluja on tullut niin ainakin FTW3 näyttäisi olevan premium hintaista sekunda kamaa.

Itse tilasin alkuun FTW3:n mutta saatavuuden ja arvosteluiden takia jää kyllä kaikki evgat tästä lähtien hyllyyn.

Edit: What's going on with EU and 3080's?
Täällä on aika hyvin Euroopan saatavuuksista saanut kuvaa
 
Suosittelen peruuttamaan tilauksen, ei muuallakaan Euroopassa olla kortteja saatu järki hintaan, muutamaan liikkeeseen ympäri Eurooppaa tullut kortteja, mutta riisto hinnoin.

Ja näin mitä korteista tulleita arvosteluja on tullut niin ainakin FTW3 näyttäisi olevan premium hintaista sekunda kamaa.

Itse tilasin alkuun FTW3:n mutta saatavuuden ja arvosteluiden takia jää kyllä kaikki evgat tästä lähtien hyllyyn.

Edit: What's going on with EU and 3080's?
Täällä on aika hyvin Euroopan saatavuuksista saanut kuvaa

Asiakaspalvelu pelaa kuten aina. Nopeasti sai tilauksen peruttua :thumbsup: vielä verkkokaupasta ja gigantista sama arpa vetämässä ilman ennakkomaksua joten roikkukoot siellä. Ihmetellään uudestaan, jos gigantin 23.11 pitää kutinsa.
 
Olisko näitä mahdollista saada listoille?


Kyseltiin ja valitettavasti EK myy näitä ainoastaan oman kauppansa kautta :/
 
Kiitos tosiaan Jimmsille toimitusaikalistauksesta koskien 3xxx sarjan näytönohjaimia. Harmi vaan että listalla ei ollut tilaamaani ja maksamaani gainwardin korttia laisinkaan. Mitä siitä pitäisi päätellä?
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
264 175
Viestejä
4 574 437
Jäsenet
75 389
Uusin jäsen
Artoust

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom