Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran.
Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.
Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön, mutta ostajalla on kuitenkin oikeus avata pakkaus ja tutustua tuotteeseen.
Tietokoneen komponentit kuten näytönohjain, muistikammat, emolevy yms. katsotaan käyttöönotetuksi kun ne on asennettu kokoonpanoon. Mikäli näin on tehty, asiakas on vastuussa mahdollisesta tuotteen arvon alentumisesta.
Asiakas on vastuussa vain sellaisesta tuotteen arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.
Mikäli tuote on käyttöönotettu, hyvitämme käyttöönotetun tuotteen palauttamisesta 80% alkuperäisestä myyntihinnasta.
Vihreällä lainaukset siis tuolta teidän nettisivuilta, punaisena sähköpostissa saamani vastauksen kohdat, joita ei nettisivuiltanne löydy. Ymmärrän kyllä mitä tutustumisoikeudella tarkoitetaan, sitä voisitte kyllä avata tarkemmin miksi näitä ehtoja voidaan viilata eri muotoon kun palautusoikeutta haluaa oikeasti käyttää. Olen siis saanut tämän 80% hyvityksen määrityksen jo ennen kuin olen edes tavaraa postittanut takaisin eikä sen kuntoa ole kukaan voinut tarkistaa -> olettamani on siis että palautettava tavara on oltava palautusehtoja vastaavassa kunnossa ja tällöin asiakkaalle hyvitetään maksettu summa kokonaisuudessaan.