Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
..Eli käytännössä ilman saivartelua postiennakkotilaajat menevät muiden edelle jonossa?
käytännössä rajoitetulla saldolla olevat tuotteet menevät 3,80e lisämaksun maksaville, koska on nopein tapa.
Manuaalisti---botit erikseen.
jonokin on kaksikaistainen.
 
No vaikka niin sitte. Kun kerran oot jo päättänyt uhriutua niin enpä haaskaa enempää aikaani.

Ei tässä mistään uhriutumisesta ole kyse. Mielestäni vaan on huono käytäntö, että maksutapa vaikuttaa siihen, monenneksi päätyy jonossa. Parempi käytäntö olisi, että kun tuotteen saa ostoskoriin, se olisi silloin varattu ostajalle aivan kuten kivijalkakaupoissakin. Mutta eriäviäkin mielipiteitä selkeästi on niin ei siitä sen enempää.

Pakko kyllä todeta että ei kyllä tee mieli päivittää PC:tä hetkeen kun nämä palikat joskus vihdoin saa, sen verran hankalaa on ollut tuotteiden ostaminen tämän konepäivityksen yhteydessä.
 
käytännössä rajoitetulla saldolla olevat tuotteet menevät 3,80e lisämaksun maksaville, koska on nopein tapa.
Manuaalisti---botit erikseen.
jonokin on kaksikaistainen.
Ei. Voit edelleen tilata noudolla ja pyytää aspan kautta muutettavan postitukseksi ja olet ihan samalla "kaistalla" kuin tuon huiman lisämaksun maksaneet.
Tämmöset ohjeet olen ainakin itse täällä nähnyt. En ole testannut, kun eipä noissa 500-800€ tuotteissa tuo 3.65€ (olikin vähemmän, tarkistin) tunnu missään ja helposti on tuotteissa yli 10€ hintaerojakin kaupasta riippuen.
 
Ei vahvistettu tarkoittaa sitä, että toimittajalta ei olla saatu minkäänlaista arviota. Eli voi mennä pidempäänkin. Arvio päivittyy, kun vahvistus saadaan.

Seasonicin focus 650/750w virtalähteillä oletettavasti sama tilanne? Ollut muistaakseen jo aika kauanki tuo "ei vahvistettu" -tila. :hmm:
 
Näyttää olevan aika laittaa omat kokemukset tänne Jimmsin asiakaspalvelusta.

RX 570 ja satunnaisia ongelmia, musta ruutu ja näytönohjain sekoaa täysin jolloin kortissa olevat ledit välkkyvät, tuulettimet nostavat ja laskevat kierroksia sekä hiiren ja näppämistön ledit sammuvat, resettiä painamalla tokeentuu ainoastaan. Jossain vaiheessa viime vuonna alkoivat ongelmat ja koitin niitä itse selvitellä, odottelin päivityksiä ja vaihtelin osia.

Tämän vuoden alussa (tammikuu) oli aika laittaa RMA-hakemus vetämään kun omat keinot oli käytetty ja näytönohjain sekoilee myös toisessa koneessani. Muutaman päivän kerkeää näytönohjain olla takuukäsittelyssä kun pitää toimittaa heille lisäselvitystä, kun eivät saa ongelmia toistettua. Tästä viestittelystä muutama päivä ja näytönohjain laitetaan takaisin postiennakolla, koska aiheeton takuupalautus ja maksa 50 euroa. Ei muuta kuin kortti takaisin omaan koneeseen ja eihän se tietenkään toimi. Tässä välissähän on AMD itse ajureissa sanonut "korjanneensa" tämän ongelman. Taas samaa sähköpostin vaihtoa Jimmsin kanssa ja heillä tuntuu olevan sama copy-paste vastaus aina valmiina "on se kumma ongelma kun meillä toimi". Voin sanoa, että useamman kerran tuon vastaavan lukeneena se alkaa hieman ärsyttämään.

Pyysin Jimmsiltä neuvoja, asenna Windows uusiksi. Pitkin hampain teen sen ja tämä ei tietenkään ongelmaa korjaa. Pyydän uudestaan neuvoja ja sitten pitäisi taas toimittaa kortti heille uudestaan takuukäsittelyyn ja tässä vaiheessa on pakko tehdä päätös, että pyydän apua Kuluttajaneuvonnasta. En todellakaan ollut aikeissa maksaa taas 50 euroa turhasta käsittelystä. Mainittakoot tässä välissä, että aloin aina kuvaamaan videota kun kone alkoi temppuilemaan tuon ensimmäisen takuukäsittelyn jälkeen. Tätä ennen olin ottanut vain yhden kuvan, jossa näkyy ettei näytönohjain anna kuvaa toisessa koneessani.

Ollaan tosiaan helmikuussa ja saan Kuluttajaneuvonnasta soiton, jossa erittäin asiallinen henkilö kertoo ettei takuuaikana asiakkaan tarvitse maksella mitään ja olen lisäksi omalta osaltani todistanut, että vika ilmenee. Ja ohjeistaa minua olemaan uudelleen Jimmsiin yhteydessä. 20.2. laitan Jimmsille vaatimukseni jossa vaadin nuo aiemmin mainitut 50 euroa takaisin sekä pyydän kaupan purkua tästä näytönohjaimesta. Samana päivänä asiakaspalvelu kuittaa viestin vastaanotetuksi ja laittaneensa sen takuupuolelle. 27.2. kyselen tilannepäivitystä, johon ei vieläkään ole vastausta tullut.

En olisi arvannut, että joudun Jimmsin kanssa vielä Kuluttajaneuvojalle asti menemään näissä takuuasioissa. Ja odotin, että tämäkin tapaus olisi jo saatu hoidettua, mutta tässä sitä yhä odotellaan.
Eipä ole tämä tapaus hoitunut vieläkään mihinkään suuntaan. Yritetty on kaikenlaista, mutta kun ei yritystä kiinnosta tulla yhtään missään vastaan niin tässä sitä ollaan vieläkin. Kaipa tämä lopuksi valuu sinne kuluttajariitalautakuntaan ihmeteltäväksi.

Oletettavasti asiakkaan jotenkin pitäisi taianomaisesti tietää kun kyseessä on ilmeisesti softaongelma eikä turhaan lähetellä näytönohjaintaan takuuseen. Sellainen olo tästä koko tapauksesta itselle on jäänyt.
 
Onko Seasonicin bulkkipakatuilla Industrial-sarjoilla eli RT, GT, ES2, ET2 jne. minkään tason saatavuutta?
 
Viimeksi muokattu:
Hox! Päivitettiin meidän blogia yleisesti koskien tuotejulkkareita: Jimms blog - Jimms.fi

Hyvää selkeytystä!

Voisi myös noihin promoihin lisää disclaimerin, ettei promoa saa jos tuotteen saatavuus on huono. Useissa näyttiksissä lukee: "NVIDIA tarjoaa valikoitujen Geforce RTX 30 sarjan näytönohjaimien ostajille nyt kupongin, jolla saat itsellesi Call of Duty: Black Ops Cold War -pelin ja 1 vuoden GeForce NOW -jäsenyyden (arvo 120€)." Tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Pitää myös voittaa arpajaiset siitä, toimitetaanko korttia kampanjan aikana. Itse tilailin julkkarissa kortin jossa mainostettiin samaan tapaan Watchdog peliä. Se ehti jo vaihtua tähän Call of Dutyyn ja ilmeisesti ehtii vielä vaihtua useampaan kertaan ennen kuin kortin oikeasti saan.

Vähän veikkaan ettei Jimms takaa yhtään mitään peliä tai GeForce NOW jäsenyyksiä, jos NVIDIA ei niitä jatka ainakin ensi helmi-maaliskuun puolelle. On siis harhaanjohtavaa markkinoida tällaisia bonuksia joita ostaja erittäin todennäköisesti ei tule koskaan näkemään.
 
Mielenkiinnosta kysyn, että miksi tuota verkkokauppaanne ei toteuteta siten, että tuote varautuu jos sen saa ostoskoriin? Koska juuri tuo nykyinen systeemi ”varautuu maksusta” aiheuttaa varmaan eniten sitä hämminkiä.
 
No olisihan tuo aika hölmö systeemi, sitä kun moni foorumilainen kasailee täälläkin konepakettisuosituksia ym. muille varmasti vähän väliä.

Mitäs väliä tuolla on? Jos tuotteet pysyisivät ostoskorissa esim. 30 minuuttia varattuna, se riittäisi tosiostajille ja vapauttaisi suositukset jne testailut ajallaan muille.
 
No kyllä mulla siinä se rinkula on punainen :D Näyttää kyllä mälliseltä tuo lasi
Sulla pitäs olla AMD logon alla kuminen tappi mikä yhdistää pinnit 4 ja 5. Kun toi tappi on paikalla niin ainut mikä on valaistu on AMD logo. Jos tappi poissa niin punainen valo palaa.
(Näin omassa Wraith Spiressä - Googlaa "Wraith spire rgb cable" niin siitä näkee)
 
Hei! Normaalisti muutaman pankkipäivän sisällä pitäisi näkyä, myös ns. hitaampien pankkien kohdalla.

Tässä olisi hyvä parannuksen paikka, että voisi tarvittaessa täydentää uudella verkko- tai luottokorttimaksulla. Verkkokauppa.comissa muistaakseni tämä onnistuu. Toki varmaan jonkinlaista kulua tulee uudesta maksusta mutta niin tulee myös siitä, että asiakas pyytää tilauksen peruutuksen aspasta ja tilaa uudestaan korjatun tilauksen.
 
Tuotteen varaaminen voisi tapahtua vasta kun painetaan "Kassalle"-painiketta. Näin esimerkki-ostoskorien kasaaminen ei vaikuttaisi varastosaldoihin.
Tämä nyt varmaan on se mitä minä alunperin ajoin takaa, enkä tajunnut tätä välivaiheita. Mutta siis en tiedä mitään muuta kauppaa joka varaa vasta maksun jälkeen. Vaan muissa maksutavalla ei ole enää merkitystä sen suhteen, että onko tuote sulla vai ei.
 
Hirveästi ulinaa täällä taas samasta aiheesta. Luulis että valittajat on ottaneet jo opikseen aiemmista kerroista. Miksi siis edelleen yritätte julkaisussa maksaa tilisiirrolla, ja sitten kun ei onnistukaan niin takas foorumille itkemään asiasta? Miksei sitä tuotetta vaan voi ottaa sillä postiennakolla tai noudolla. Noutokaan ei ole sitova, sen toimitus- ja maksutavan voi vaihtaa jälkikäteen aspan kautta.
 
Onko jimmylle tulossa jossain vaiheessa Cooler Master MM720 pelihiiri myyntiin? Jos on niin onko mitään aikataulua tiedossa?
 
Hirveästi ulinaa täällä taas samasta aiheesta. Luulis että valittajat on ottaneet jo opikseen aiemmista kerroista. Miksi siis edelleen yritätte julkaisussa maksaa tilisiirrolla, ja sitten kun ei onnistukaan niin takas foorumille itkemään asiasta? Miksei sitä tuotetta vaan voi ottaa sillä postiennakolla tai noudolla. Noutokaan ei ole sitova, sen toimitus- ja maksutavan voi vaihtaa jälkikäteen aspan kautta.
En minä ainakaan ole ulissut, enkä maksellut millään tilisiirroilla. Kysyin ihan vain siksi, että tämä on tasan ainut kauppa joka tekee tämän näin, että tämä aihe herättää hämmennystä kerta toisensa jälkeen, että onko sille jokin fiksu selitys, miksi ei toimita kuten kaikkialla muualla? Eikö esim kyseisen sivuston tekninen toteutus anna sitä myöden vai mistä johtuu. Kyllähän tuo kassalle nappi pitäisi sen tae olla, että tuote on silloin varattu, eikä arvailla kenen systeemit toimii sen jälkeen nopeiten.

se että ”asiat on aina ollut näin” ei käsittääkseni tarkoita etteikö asioita voisi jatkossa tehdä fiksummin, paremmin ja loogisemmin..
 
En minä ainakaan ole ulissut, enkä maksellut millään tilisiirroilla. Kysyin ihan vain siksi, että tämä on tasan ainut kauppa joka tekee tämän näin, että tämä aihe herättää hämmennystä kerta toisensa jälkeen, että onko sille jokin fiksu selitys, miksi ei toimita kuten kaikkialla muualla? Eikö esim kyseisen sivuston tekninen toteutus anna sitä myöden vai mistä johtuu. Kyllähän tuo kassalle nappi pitäisi sen tae olla, että tuote on silloin varattu, eikä arvailla kenen systeemit toimii sen jälkeen nopeiten.

se että ”asiat on aina ollut näin” ei käsittääkseni tarkoita etteikö asioita voisi jatkossa tehdä fiksummin, paremmin ja loogisemmin..
Kieltämättä itseäkin uutena asiakkaana pisti harmittamaan että en uuteen ryzeniin saanut käsiäni kiinni vaikka tilaus meni läpi ongelmitta. Ihmettelin että muilla tilausvahvistusta pukkaa mutta olin valinnut väärän maksutavan. Noh, katsotaan mihin jonossa valuin tällä valinnalla.

Edit: lisätään vielä että tuote ostoskorissa 16.01 ja alta minuuttiin tilaus läpi
 
Tervetuloa väärän arvan ostajien joukkoon. Sama tilanne itsellä ja asiakaspalvelun mukaan 16:08 tullut tilaus järjestelmään. Laske siitä vähän viivettä. Turha odotella mitään tänä vuonna.
 
Ihme ulinaa, ei niitä prossuja olisi ollut yhtään enempää vaikka sivut toimisivat miten hienosti. Nyt sait edes hetken ilon ku luulit saaneesi tuotteen.
 
Mielenkiinnosta kysyn, että miksi tuota verkkokauppaanne ei toteuteta siten, että tuote varautuu jos sen saa ostoskoriin? Koska juuri tuo nykyinen systeemi ”varautuu maksusta” aiheuttaa varmaan eniten sitä hämminkiä.
Nii kyllä se suurin syy on varmasti juuri siinä, että näkyvät saldot kertovat ajantasaisesti tuotteen saatavuuden. Sivuilla vierailee suuri määrä ihmisiä kerrallaan selailemassa ja kasaamassa tuotteita ostoskoriin vaikka varsinaista ostopäätöstä eivät olisikaan tekemässä, jolloin saldot vääristyisivät hyvin ikävällä tavalla.
 
Don't mind me, kyselen vain tähän väliin Sata-virtakaapeleista :whistling:

@Jimm's:
Teillä on tätä Phobyan 30cm Sata-virtakaapelia jossa on saldo -5, eli voisi päätellä että kysyttyä.

Tästä on myös 60cm versio :
Saisko tätä 60cm kaapelia listoille ja tilattavaksi? Lähtisi asap. tilaukseen.
 
Nii kyllä se suurin syy on varmasti juuri siinä, että näkyvät saldot kertovat ajantasaisesti tuotteen saatavuuden. Sivuilla vierailee suuri määrä ihmisiä kerrallaan selailemassa ja kasaamassa tuotteita ostoskoriin vaikka varsinaista ostopäätöstä eivät olisikaan tekemässä, jolloin saldot vääristyisivät hyvin ikävällä tavalla.
Paitsi jos se menisi sen kassalle painamisen jälkeen varatuksi kuten kaikkialla muualla, kuten tuossa myöhemmin puhuttiin.
 
Tuo tilauksen loppuunvieminen toimii hyvänä captcha-korvikkeena, niin ei onnistu boteilla huipputarjousten ja/tai saatavuusrajoitteisten tuotteiden ostaminen niin helposti.

Ihan älytöntä itkua nyt täällä täysin tarpeettomasta asiasta. Ihan sama minkälaisia kikkailuja tuotteiden varailuun tekee, niitä ei yksinkertaisesti riitä kaikille. Hyvin harva kauppa noita tuotteita erikseen varailee ennen kuin tilaus on suoritettu loppuun, ja hyvä niin. Niissä kun on sitten aina tarjouspäivien aikaan se ongelma että niitä tuotteita sitten tipahtelee ihmisten koreista täysin randomilla takaisin myyntiin, mikä tekee siitä F5-lottoamisesta vielä epäreilumpaa, kun tunti myöhässä paikalle saapuva ostaja saa tuotteen mistä on muille jo myyty ei-oota.
 
Niin ja sitten se aiemmin mainittu valopää heittää sen 1000 kpl hittituotetta koriin, menee kassalle tilaamatta niitä ja kukaan ei voi ostaa..? :think:
No ihan miten vain, kuten todettu tämä on ainut kauppa minkä tiedän missä homma toimii näin, eikä toistaiseksi ole muuta oikeaa perustelua kuin ”näin on aina ollut”. Yleensä näissä on nämä 1kpl rajoitukset, joten ei tuollaista mainitsemaasi ongelmaa tule. Ja jos ei ole niin yhtälailla sen tilauksen saa sisään ja peruutettua suoraan sieltä sivulta sit myöhemmin.

edit: ja ihmeellinen tarve aina muiden tulla selittämään et ”ihme itkua jne”. Minä ainakin yritin kyllä täysin rakentavaa palautetta antaa siitä miten 99% nettikaupoista toimii ja ihan oikeasti haluaisin tietää jonkun fiksun perusteen miksi yksi kauppa toimii toisin.

Ei mulla ole mitään hampaankolossa F5 kisoista. Prossua en kuvitellu saavani tän vuoden puolella ja jos mulla tämän Jimmsin systeemin kanssa niin iso ongelma olisi, ostaisin tuotteeni vaikka verkkokaupasta. Jimms kaikenlisäksi nostaa tuotteiden hintoja ennen myyntiin tuloa.
Mutta kun lähtökohtaisesti näiden tuotteiden kohdalla haluan tukea Jimmsiä kun siellä toimii takuu, asiakaspalvelu, postitusten nopeus ja siellä ollaan asiantuntevia ja chätti toimii. Joten aion myös näyttiksen tilata Jimmsistä, enkä osta muualta. Enkä odota saavani tän systeemin takia omalla netilläni varmaan toisestakaan erästä vielä.
Mutta en vain ihan yleisesti ottaen ymmärrä miksi kassalle meno ei sitä voisi varata, jolloin tietää heti jatkaako tilauksen loppuun vai ei, eikä tule tuota epäselvyyttä että tulee erroreita, rahat meni ja tilausta ei näy jne.
 
Viimeksi muokattu:
Minä ainakin yritin kyllä täysin rakentavaa palautetta antaa siitä miten 99% nettikaupoista toimii ja ihan oikeasti haluaisin tietää jonkun fiksun perusteen miksi yksi kauppa toimii toisin.

99% nettikaupoista ei toimi kuvaamallasi tavalla. Suurimmalla osalla tuotteet varataan vasta kun tilaus on tehty loppuun, tai vasta jopa merkittävästi sen jälkeen kun saatavuus on varmistettu. Liikkeet joissa tuote varataan ostoskoriin, ovat poikkeus. Ja toivottavasti katoava sellainen, sillä siitä ominaisuudesta on lähinnä harmia saatavuusrajoitteisten tuotteiden kohdalla, kuten tässä nyt on jo useampaan otteeseen tuotu ilmi.
 
99% nettikaupoista ei toimi kuvaamallasi tavalla. Suurimmalla osalla tuotteet varataan vasta kun tilaus on tehty loppuun, tai vasta jopa merkittävästi sen jälkeen kun saatavuus on varmistettu. Liikkeet joissa tuote varataan ostoskoriin, ovat poikkeus. Ja toivottavasti katoava sellainen, sillä siitä ominaisuudesta on lähinnä harmia saatavuusrajoitteisten tuotteiden kohdalla, kuten tässä nyt on jo useampaan otteeseen tuotu ilmi.
Sepä se.. Kun yksittäisen täysjärkisen asiakkaan kohdalta miettii, niin toi koriin/kassalle mennessä varaus kuulostaa ihan järkevältä, mutta sitten kun otetaan tuhansien, tai vaikka satojentuhansien ihmisten otanta, niin sinne mahtuu aina niitä latvakakkosia, jotka pilaavat tommosenkin systeemin.
 
Tässä olisi hyvä parannuksen paikka, että voisi tarvittaessa täydentää uudella verkko- tai luottokorttimaksulla. Verkkokauppa.comissa muistaakseni tämä onnistuu. Toki varmaan jonkinlaista kulua tulee uudesta maksusta mutta niin tulee myös siitä, että asiakas pyytää tilauksen peruutuksen aspasta ja tilaa uudestaan korjatun tilauksen.

Välitetään tämäkin kehitysehdotus eteenpäin!
 
99% nettikaupoista ei toimi kuvaamallasi tavalla. Suurimmalla osalla tuotteet varataan vasta kun tilaus on tehty loppuun, tai vasta jopa merkittävästi sen jälkeen kun saatavuus on varmistettu. Liikkeet joissa tuote varataan ostoskoriin, ovat poikkeus. Ja toivottavasti katoava sellainen, sillä siitä ominaisuudesta on lähinnä harmia saatavuusrajoitteisten tuotteiden kohdalla, kuten tässä nyt on jo useampaan otteeseen tuotu ilmi.
No ainakin jokainen operaattori, verkkokauppa, Gigantti, power ja mitä näitä nyt on on tähän asti jokaisessa mun osallistumassa f5 kisassa varannut sen siihen kassalle napin painallukseen. Toki voi olla et joku jo ostoskoriin, mikä tosiaan ei ole fiksu tapa vaan juuri tuo kassa.
Sepä se.. Kun yksittäisen täysjärkisen asiakkaan kohdalta miettii, niin toi koriin/kassalle mennessä varaus kuulostaa ihan järkevältä, mutta sitten kun otetaan tuhansien, tai vaikka satojentuhansien ihmisten otanta, niin sinne mahtuu aina niitä latvakakkosia, jotka pilaavat tommosenkin systeemin.
Ja tämä nykyinen systeemi ei kyllä sinällään muuta yhtään mitään. Se sama idiootti voi tilata yhtlailla ne loppuun asti ja muokkailla/perua tilaustaan jälkeenpäin.

Edit: Mutta nää ny on taas tätä perus vauhkoamista missä näkyy ”näin on aina tehtyy piste, paremmatkin tavat on huonompia ihan vain koska näin on aina tehty”.
Kuten todettu, yritin löytää tähän jonkun järkevän syyn mitä ei selkeästi olekaan. Anteeksi siitä, jatketaan vanhaan malliin kun näin on aina ennenkin tehty.
Ihme asenne porukalla jos yrittää antaa firmalle ylipäätään mitään palautetta, niin sit tullaan itse ulisemaan et mitä täällä ulistaan ja vieläpä ilman et ollaan kyseisen firman palkkalistoilla. Mut jatkakaa, minä menen sillä mikä on, enkä anna sit palautetta enää jos noin ottaa omantunnon päälle et kehitys kehittyy..

Edit2:
No eihän voi. Noissa on yleensä tilausrajoitukset mitkä estää tuollaisen.

Sen sijaan se että tarjouspäivinä tuolla on tuhansia ihmisiä rämpyttämässä kolmella eri laitteella tuotteita ostoskoreihin, niin siellä varautuu merkittävä määrä sellaisia mitä ei koskaan tulla ostamaan. Ja sitten ne jotka sen tilauksen olisivat viemässä loppuun, jäävät ilman. Täysin järjetön systeemi, millaista ei pitäisi olla käytössä missään, eikä etenkään lähteä sellaista rakentamaan.
Ja se sama tilausrajoitusko ei päde jos se _kassalle_ nappi on se triggeri? Ei sillä ole mitään eroa siihen et vietkö kaksi klikkausta pidemmälle.

Nyt ei puhuta ostoskorista. Vaan kassalle napista siellä ostoskorissa...
 
Viimeksi muokattu:
Ja tämä nykyinen systeemi ei kyllä sinällään muuta yhtään mitään. Se sama idiootti voi tilata yhtlailla ne loppuun asti ja muokkailla/perua tilaustaan jälkeenpäin.

No eihän voi. Noissa on yleensä tilausrajoitukset mitkä estää tuollaisen.

Sen sijaan se että tarjouspäivinä tuolla on tuhansia ihmisiä rämpyttämässä kolmella eri laitteella tuotteita ostoskoreihin, niin siellä varautuu merkittävä määrä sellaisia mitä ei koskaan tulla ostamaan. Ja sitten ne jotka sen tilauksen olisivat viemässä loppuun, jäävät ilman. Täysin järjetön systeemi, millaista ei pitäisi olla käytössä missään, eikä etenkään lähteä sellaista rakentamaan.

Ehdottamasi muutos ei ole parempi vain siksi että yrität sitä väittää paremmaksi. Ei ole kovin yllättävää että täällä jengi on palveluiden heikennystä vastaan. Jotta tuotteita ei varaudu turhaan, ne on syytä varata vasta kun tilaus on oikeasti tehty loppuun. Yksittäisillä tahallaan ongelmia aiheuttavilla asiakkailla ei ole merkitystä (tuollaiset asiakkaat tekee tahallaan haittaa, oli systeemi mikä tahansa), vaan systeemit pitää ensisijaisesti suunnitella niiden tuhansien normaalisti toimivien ehdoilla.
 
Viimeksi muokattu:
Tuotteen varaaminen voisi tapahtua vasta kun painetaan "Kassalle"-painiketta. Näin esimerkki-ostoskorien kasaaminen ei vaikuttaisi varastosaldoihin.
Jos erillinen varaussysteemi on tehtävä, niin mieluummin siinä vaiheessa kun painaa nappia, josta menee checkouttiin maksuhommia tekemään. Näin ollen olisi samalla viivalla postiennakon jne noudon kanssa samalla viivalla. Ja ehkäisisi tuotteen varailijoilta, jotka eivät ole aikeissa edes ostaa..
 
Don't mind me, kyselen vain tähän väliin Sata-virtakaapeleista :whistling:

@Jimm's:
Teillä on tätä Phobyan 30cm Sata-virtakaapelia jossa on saldo -5, eli voisi päätellä että kysyttyä.

Tästä on myös 60cm versio :
Saisko tätä 60cm kaapelia listoille ja tilattavaksi? Lähtisi asap. tilaukseen.

Tuotteistuspyyntö välitetty!
 
Ja tämä nykyinen systeemi ei kyllä sinällään muuta yhtään mitään. Se sama idiootti voi tilata yhtlailla ne loppuun asti ja muokkailla/perua tilaustaan jälkeenpäin.
Voi toki, mutta veikkaisin, että tommosiin tilauksiin kauppa aika nopeasti puuttuu ja esim. pistää ko. henkilön mustalle listalle ja kynnys moiselle on isompi..?
Noita koriin, tai kassalle varautuvia taitaa olla aika vaikea kaupan kannalta perustella esim. tilin sulkemista, koska vielä siinä vaiheessa asiakas ei ole sitoutunut yhtään mihinkään. Vasta tilauksen jälkeen on sopimus syntynyt.
Edit: Mutta nää ny on taas tätä perus vauhkoamista missä näkyy ”näin on aina tehtyy piste, paremmatkin tavat on huonompia ihan vain koska näin on aina tehty”.
Kuten todettu, yritin löytää tähän jonkun järkevän syyn mitä ei selkeästi olekaan. Anteeksi siitä, jatketaan vanhaan malliin kun näin on aina ennenkin tehty.
Ihme asenne porukalla jos yrittää antaa firmalle ylipäätään mitään palautetta, niin sit tullaan itse ulisemaan et mitä täällä ulistaan ja vieläpä ilman et ollaan kyseisen firman palkkalistoilla. Mut jatkakaa, minä menen sillä mikä on, enkä anna sit palautetta enää jos noin ottaa omantunnon päälle et kehitys kehittyy..
Ei. Tämä ei ole mitään "näin on aina tehty" vauhkoomista, vaan nimenomaan yritetään sulle kertoa, kuinka tuo sun ehdottama tapa on selvästi huonompi. Se, että sä et sitä suostu uskomaan, etkä tarkastelemaan asiaa miltään muulta kuin omalta kohdalta ei tuota asiaa muuta suuntan tai toiseen.
Uudistus vain uudistamisen takia ei pitäisi olla mielestäni mikään itseisarvo, jos ei siinä oikeasti jotain ongelmaa korjata paremmalla systeemillä. Kehitys ei ole kehitystä, jos mennään huonompaan suuntaan IMO.

Edit.
Jos erillinen varaussysteemi on tehtävä, niin mieluummin siinä vaiheessa kun painaa nappia, josta menee checkouttiin maksuhommia tekemään. Näin ollen olisi samalla viivalla postiennakon jne noudon kanssa samalla viivalla. Ja ehkäisisi tuotteen varailijoilta, jotka eivät ole aikeissa edes ostaa..
Miten tuo kassalle mentäessä tapahtuva varaus poikkeaa hupivarailijoiden kannalta tilanteesta, jossa tuotteet varataan jo ostoskorissa? No joo, onhan siinä yksi klikkaus enemmän, mutta muuten ei tasan mitenkään.
 
Viimeksi muokattu:
Ei se taida olla sama ku kuulokkeiden osalta tossa joku mic + USB dock tietokoneeseen lisäksi...

Niinhän se näytti olevan että kysymäsi setti on Gaming-versio, jota ei ainakaan toistaiseksi saada meidän toimittajiemme kautta :/ Otetaan kuitenkin tuotteistukseen, jos tilanne muuttuu.
 
Mites noi Phanteksin P400A RGB kopat? Etusivulla näyttäis että olis 1 varastossa ja kun klikkaa nii toimitusaika-arvio on ei vahvistettu? Onkohan näitä tulossa lisää lähiaikoina?
 
Mites noi Phanteksin P400A RGB kopat? Etusivulla näyttäis että olis 1 varastossa ja kun klikkaa nii toimitusaika-arvio on ei vahvistettu? Onkohan näitä tulossa lisää lähiaikoina?

Siis missä näkyy saldoa? :o
Oletko tilaamassa mustaa vai valkoista?
 
Siis missä näkyy saldoa? :o
Oletko tilaamassa mustaa vai valkoista?

Mustaa. Tuotteen sivulla kumminkin lukee että toimitusaika-arvio ei vahvistettu, mutta tuossa lukee että varastossa olisi 1kpl :hmm:

8adfd006cfac853e9a0373673ee519a9.png


Edit: Nyt päivittyi itsellä tuo. Noh, pitää varmaa jäädä odottelemaan että noita tulee lisää :)
 
Viimeksi muokattu:
@Jimm's Jokohan pian alkaisi niitä ensimmäisiä Evgan RTX 3080 -näyttiksiäkin valumaan teille päin? Alkaa olemaan todella naurettavaa, että kahdeksan viikkoa mennyt julkaisusta eikä ensimmäistäkään ole toimitettu. Miten tällainen on edes mahdollista?
 
@Jimm's Jokohan pian alkaisi niitä ensimmäisiä Evgan RTX 3080 -näyttiksiäkin valumaan teille päin? Alkaa olemaan todella naurettavaa, että kahdeksan viikkoa mennyt julkaisusta eikä ensimmäistäkään ole toimitettu. Miten tällainen on edes mahdollista?
Valita Nvidialle kun tekee paperijulkaisun. Ei Jimm's tuolle mitään mahda kun ei kortteja valmisteta tarpeeksi.
 
Valita Nvidialle kun tekee paperijulkaisun. Ei Jimm's tuolle mitään mahda kun ei kortteja valmisteta tarpeeksi.
Kyllä niitä kortteja muualle kulkeutuu. Ja Jimm’s saanut kohtuullisia määriä muita merkkejä tilanteeseen nähden. Nimenomaan Evgan tilanne on kummallinen.
 
Kyllä niitä kortteja muualle kulkeutuu. Ja Jimm’s saanut kohtuullisia määriä muita merkkejä tilanteeseen nähden. Nimenomaan Evgan tilanne on kummallinen.
Ei se silti ole Jimmsin syytä. Jimmsillä varmasti tiedetään Evgan kysynnän olevan kohtalaisen kovaa ja on tehty se mitä tehtävissä on, että niitä kortteja saataisiin. Välillä ei vain ole mitään mitä jälleenmyyjä voisi enää tehdä, joten ei auta kuin odotella.

Todella vähän Evgaa on saapunut mihinkään Suomessa. Syytä voi vain arvailla.
 
Onkos siellä ruuhkaa? Yleensä lähtenyt tilaukset lähestulkoon heti, nyt tuli vaan tilausvahvistus sunnuntaina ja ei ole vielä kuulunut mitään.
Oisko jotain jännää menossa, mulla viikonloppuna tehty tilaus toimitettu maanantai-aamuna, mutta Matkahuollon pakettiseurannan mukaan pakettia odotellaan edelleen puolitoista vuorokautta myöhemmin kuljetukseen:
--
09.11.2020 06:10
Odotamme lähetystä kuljetettavaksi
--
 
Ei se silti ole Jimmsin syytä. Jimmsillä varmasti tiedetään Evgan kysynnän olevan kohtalaisen kovaa ja on tehty se mitä tehtävissä on, että niitä kortteja saataisiin. Välillä ei vain ole mitään mitä jälleenmyyjä voisi enää tehdä, joten ei auta kuin odotella.

Todella vähän Evgaa on saapunut mihinkään Suomessa. Syytä voi vain arvailla.
Niin ja missä kohtaa olen syyttänyt Jimmsiä mistään? Kunhan heiltä tiedustelen kun olen heiltä kortin rahalla tilannut. Täällä viisaat kertovan, että minun pitäisi mennä Nvidialta kyselemään, mutta tuskimpa heillä on mitään tekemistä/tietoa Evgan tai Jimmsin saatavuuksista.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 125
Viestejä
4 487 442
Jäsenet
74 158
Uusin jäsen
kharim

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom