Näyttää olevan aika laittaa omat kokemukset tänne Jimmsin asiakaspalvelusta.
RX 570 ja satunnaisia ongelmia, musta ruutu ja näytönohjain sekoaa täysin jolloin kortissa olevat ledit välkkyvät, tuulettimet nostavat ja laskevat kierroksia sekä hiiren ja näppämistön ledit sammuvat, resettiä painamalla tokeentuu ainoastaan. Jossain vaiheessa viime vuonna alkoivat ongelmat ja koitin niitä itse selvitellä, odottelin päivityksiä ja vaihtelin osia.
Tämän vuoden alussa (tammikuu) oli aika laittaa RMA-hakemus vetämään kun omat keinot oli käytetty ja näytönohjain sekoilee myös toisessa koneessani. Muutaman päivän kerkeää näytönohjain olla takuukäsittelyssä kun pitää toimittaa heille lisäselvitystä, kun eivät saa ongelmia toistettua. Tästä viestittelystä muutama päivä ja näytönohjain laitetaan takaisin postiennakolla, koska aiheeton takuupalautus ja maksa 50 euroa. Ei muuta kuin kortti takaisin omaan koneeseen ja eihän se tietenkään toimi. Tässä välissähän on AMD itse ajureissa sanonut "korjanneensa" tämän ongelman. Taas samaa sähköpostin vaihtoa Jimmsin kanssa ja heillä tuntuu olevan sama copy-paste vastaus aina valmiina "on se kumma ongelma kun meillä toimi". Voin sanoa, että useamman kerran tuon vastaavan lukeneena se alkaa hieman ärsyttämään.
Pyysin Jimmsiltä neuvoja, asenna Windows uusiksi. Pitkin hampain teen sen ja tämä ei tietenkään ongelmaa korjaa. Pyydän uudestaan neuvoja ja sitten pitäisi taas toimittaa kortti heille uudestaan takuukäsittelyyn ja tässä vaiheessa on pakko tehdä päätös, että pyydän apua Kuluttajaneuvonnasta. En todellakaan ollut aikeissa maksaa taas 50 euroa turhasta käsittelystä. Mainittakoot tässä välissä, että aloin aina kuvaamaan videota kun kone alkoi temppuilemaan tuon ensimmäisen takuukäsittelyn jälkeen. Tätä ennen olin ottanut vain yhden kuvan, jossa näkyy ettei näytönohjain anna kuvaa toisessa koneessani.
Ollaan tosiaan helmikuussa ja saan Kuluttajaneuvonnasta soiton, jossa erittäin asiallinen henkilö kertoo ettei takuuaikana asiakkaan tarvitse maksella mitään ja olen lisäksi omalta osaltani todistanut, että vika ilmenee. Ja ohjeistaa minua olemaan uudelleen Jimmsiin yhteydessä. 20.2. laitan Jimmsille vaatimukseni jossa vaadin nuo aiemmin mainitut 50 euroa takaisin sekä pyydän kaupan purkua tästä näytönohjaimesta. Samana päivänä asiakaspalvelu kuittaa viestin vastaanotetuksi ja laittaneensa sen takuupuolelle. 27.2. kyselen tilannepäivitystä, johon ei vieläkään ole vastausta tullut.
En olisi arvannut, että joudun Jimmsin kanssa vielä Kuluttajaneuvojalle asti menemään näissä takuuasioissa. Ja odotin, että tämäkin tapaus olisi jo saatu hoidettua, mutta tässä sitä yhä odotellaan.