Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
99% nettikaupoista ei toimi kuvaamallasi tavalla. Suurimmalla osalla tuotteet varataan vasta kun tilaus on tehty loppuun, tai vasta jopa merkittävästi sen jälkeen kun saatavuus on varmistettu. Liikkeet joissa tuote varataan ostoskoriin, ovat poikkeus. Ja toivottavasti katoava sellainen, sillä siitä ominaisuudesta on lähinnä harmia saatavuusrajoitteisten tuotteiden kohdalla, kuten tässä nyt on jo useampaan otteeseen tuotu ilmi.
Sepä se.. Kun yksittäisen täysjärkisen asiakkaan kohdalta miettii, niin toi koriin/kassalle mennessä varaus kuulostaa ihan järkevältä, mutta sitten kun otetaan tuhansien, tai vaikka satojentuhansien ihmisten otanta, niin sinne mahtuu aina niitä latvakakkosia, jotka pilaavat tommosenkin systeemin.
 
Tässä olisi hyvä parannuksen paikka, että voisi tarvittaessa täydentää uudella verkko- tai luottokorttimaksulla. Verkkokauppa.comissa muistaakseni tämä onnistuu. Toki varmaan jonkinlaista kulua tulee uudesta maksusta mutta niin tulee myös siitä, että asiakas pyytää tilauksen peruutuksen aspasta ja tilaa uudestaan korjatun tilauksen.

Välitetään tämäkin kehitysehdotus eteenpäin!
 
99% nettikaupoista ei toimi kuvaamallasi tavalla. Suurimmalla osalla tuotteet varataan vasta kun tilaus on tehty loppuun, tai vasta jopa merkittävästi sen jälkeen kun saatavuus on varmistettu. Liikkeet joissa tuote varataan ostoskoriin, ovat poikkeus. Ja toivottavasti katoava sellainen, sillä siitä ominaisuudesta on lähinnä harmia saatavuusrajoitteisten tuotteiden kohdalla, kuten tässä nyt on jo useampaan otteeseen tuotu ilmi.
No ainakin jokainen operaattori, verkkokauppa, Gigantti, power ja mitä näitä nyt on on tähän asti jokaisessa mun osallistumassa f5 kisassa varannut sen siihen kassalle napin painallukseen. Toki voi olla et joku jo ostoskoriin, mikä tosiaan ei ole fiksu tapa vaan juuri tuo kassa.
Sepä se.. Kun yksittäisen täysjärkisen asiakkaan kohdalta miettii, niin toi koriin/kassalle mennessä varaus kuulostaa ihan järkevältä, mutta sitten kun otetaan tuhansien, tai vaikka satojentuhansien ihmisten otanta, niin sinne mahtuu aina niitä latvakakkosia, jotka pilaavat tommosenkin systeemin.
Ja tämä nykyinen systeemi ei kyllä sinällään muuta yhtään mitään. Se sama idiootti voi tilata yhtlailla ne loppuun asti ja muokkailla/perua tilaustaan jälkeenpäin.

Edit: Mutta nää ny on taas tätä perus vauhkoamista missä näkyy ”näin on aina tehtyy piste, paremmatkin tavat on huonompia ihan vain koska näin on aina tehty”.
Kuten todettu, yritin löytää tähän jonkun järkevän syyn mitä ei selkeästi olekaan. Anteeksi siitä, jatketaan vanhaan malliin kun näin on aina ennenkin tehty.
Ihme asenne porukalla jos yrittää antaa firmalle ylipäätään mitään palautetta, niin sit tullaan itse ulisemaan et mitä täällä ulistaan ja vieläpä ilman et ollaan kyseisen firman palkkalistoilla. Mut jatkakaa, minä menen sillä mikä on, enkä anna sit palautetta enää jos noin ottaa omantunnon päälle et kehitys kehittyy..

Edit2:
No eihän voi. Noissa on yleensä tilausrajoitukset mitkä estää tuollaisen.

Sen sijaan se että tarjouspäivinä tuolla on tuhansia ihmisiä rämpyttämässä kolmella eri laitteella tuotteita ostoskoreihin, niin siellä varautuu merkittävä määrä sellaisia mitä ei koskaan tulla ostamaan. Ja sitten ne jotka sen tilauksen olisivat viemässä loppuun, jäävät ilman. Täysin järjetön systeemi, millaista ei pitäisi olla käytössä missään, eikä etenkään lähteä sellaista rakentamaan.
Ja se sama tilausrajoitusko ei päde jos se _kassalle_ nappi on se triggeri? Ei sillä ole mitään eroa siihen et vietkö kaksi klikkausta pidemmälle.

Nyt ei puhuta ostoskorista. Vaan kassalle napista siellä ostoskorissa...
 
Viimeksi muokattu:
Ja tämä nykyinen systeemi ei kyllä sinällään muuta yhtään mitään. Se sama idiootti voi tilata yhtlailla ne loppuun asti ja muokkailla/perua tilaustaan jälkeenpäin.

No eihän voi. Noissa on yleensä tilausrajoitukset mitkä estää tuollaisen.

Sen sijaan se että tarjouspäivinä tuolla on tuhansia ihmisiä rämpyttämässä kolmella eri laitteella tuotteita ostoskoreihin, niin siellä varautuu merkittävä määrä sellaisia mitä ei koskaan tulla ostamaan. Ja sitten ne jotka sen tilauksen olisivat viemässä loppuun, jäävät ilman. Täysin järjetön systeemi, millaista ei pitäisi olla käytössä missään, eikä etenkään lähteä sellaista rakentamaan.

Ehdottamasi muutos ei ole parempi vain siksi että yrität sitä väittää paremmaksi. Ei ole kovin yllättävää että täällä jengi on palveluiden heikennystä vastaan. Jotta tuotteita ei varaudu turhaan, ne on syytä varata vasta kun tilaus on oikeasti tehty loppuun. Yksittäisillä tahallaan ongelmia aiheuttavilla asiakkailla ei ole merkitystä (tuollaiset asiakkaat tekee tahallaan haittaa, oli systeemi mikä tahansa), vaan systeemit pitää ensisijaisesti suunnitella niiden tuhansien normaalisti toimivien ehdoilla.
 
Viimeksi muokattu:
Tuotteen varaaminen voisi tapahtua vasta kun painetaan "Kassalle"-painiketta. Näin esimerkki-ostoskorien kasaaminen ei vaikuttaisi varastosaldoihin.
Jos erillinen varaussysteemi on tehtävä, niin mieluummin siinä vaiheessa kun painaa nappia, josta menee checkouttiin maksuhommia tekemään. Näin ollen olisi samalla viivalla postiennakon jne noudon kanssa samalla viivalla. Ja ehkäisisi tuotteen varailijoilta, jotka eivät ole aikeissa edes ostaa..
 
Don't mind me, kyselen vain tähän väliin Sata-virtakaapeleista :whistling:

@Jimm's:
Teillä on tätä Phobyan 30cm Sata-virtakaapelia jossa on saldo -5, eli voisi päätellä että kysyttyä.

Tästä on myös 60cm versio :
Saisko tätä 60cm kaapelia listoille ja tilattavaksi? Lähtisi asap. tilaukseen.

Tuotteistuspyyntö välitetty!
 
Ja tämä nykyinen systeemi ei kyllä sinällään muuta yhtään mitään. Se sama idiootti voi tilata yhtlailla ne loppuun asti ja muokkailla/perua tilaustaan jälkeenpäin.
Voi toki, mutta veikkaisin, että tommosiin tilauksiin kauppa aika nopeasti puuttuu ja esim. pistää ko. henkilön mustalle listalle ja kynnys moiselle on isompi..?
Noita koriin, tai kassalle varautuvia taitaa olla aika vaikea kaupan kannalta perustella esim. tilin sulkemista, koska vielä siinä vaiheessa asiakas ei ole sitoutunut yhtään mihinkään. Vasta tilauksen jälkeen on sopimus syntynyt.
Edit: Mutta nää ny on taas tätä perus vauhkoamista missä näkyy ”näin on aina tehtyy piste, paremmatkin tavat on huonompia ihan vain koska näin on aina tehty”.
Kuten todettu, yritin löytää tähän jonkun järkevän syyn mitä ei selkeästi olekaan. Anteeksi siitä, jatketaan vanhaan malliin kun näin on aina ennenkin tehty.
Ihme asenne porukalla jos yrittää antaa firmalle ylipäätään mitään palautetta, niin sit tullaan itse ulisemaan et mitä täällä ulistaan ja vieläpä ilman et ollaan kyseisen firman palkkalistoilla. Mut jatkakaa, minä menen sillä mikä on, enkä anna sit palautetta enää jos noin ottaa omantunnon päälle et kehitys kehittyy..
Ei. Tämä ei ole mitään "näin on aina tehty" vauhkoomista, vaan nimenomaan yritetään sulle kertoa, kuinka tuo sun ehdottama tapa on selvästi huonompi. Se, että sä et sitä suostu uskomaan, etkä tarkastelemaan asiaa miltään muulta kuin omalta kohdalta ei tuota asiaa muuta suuntan tai toiseen.
Uudistus vain uudistamisen takia ei pitäisi olla mielestäni mikään itseisarvo, jos ei siinä oikeasti jotain ongelmaa korjata paremmalla systeemillä. Kehitys ei ole kehitystä, jos mennään huonompaan suuntaan IMO.

Edit.
Jos erillinen varaussysteemi on tehtävä, niin mieluummin siinä vaiheessa kun painaa nappia, josta menee checkouttiin maksuhommia tekemään. Näin ollen olisi samalla viivalla postiennakon jne noudon kanssa samalla viivalla. Ja ehkäisisi tuotteen varailijoilta, jotka eivät ole aikeissa edes ostaa..
Miten tuo kassalle mentäessä tapahtuva varaus poikkeaa hupivarailijoiden kannalta tilanteesta, jossa tuotteet varataan jo ostoskorissa? No joo, onhan siinä yksi klikkaus enemmän, mutta muuten ei tasan mitenkään.
 
Viimeksi muokattu:
Ei se taida olla sama ku kuulokkeiden osalta tossa joku mic + USB dock tietokoneeseen lisäksi...

Niinhän se näytti olevan että kysymäsi setti on Gaming-versio, jota ei ainakaan toistaiseksi saada meidän toimittajiemme kautta :/ Otetaan kuitenkin tuotteistukseen, jos tilanne muuttuu.
 
Mites noi Phanteksin P400A RGB kopat? Etusivulla näyttäis että olis 1 varastossa ja kun klikkaa nii toimitusaika-arvio on ei vahvistettu? Onkohan näitä tulossa lisää lähiaikoina?
 
Mites noi Phanteksin P400A RGB kopat? Etusivulla näyttäis että olis 1 varastossa ja kun klikkaa nii toimitusaika-arvio on ei vahvistettu? Onkohan näitä tulossa lisää lähiaikoina?

Siis missä näkyy saldoa? :o
Oletko tilaamassa mustaa vai valkoista?
 
Siis missä näkyy saldoa? :o
Oletko tilaamassa mustaa vai valkoista?

Mustaa. Tuotteen sivulla kumminkin lukee että toimitusaika-arvio ei vahvistettu, mutta tuossa lukee että varastossa olisi 1kpl :hmm:

8adfd006cfac853e9a0373673ee519a9.png


Edit: Nyt päivittyi itsellä tuo. Noh, pitää varmaa jäädä odottelemaan että noita tulee lisää :)
 
Viimeksi muokattu:
@Jimm's Jokohan pian alkaisi niitä ensimmäisiä Evgan RTX 3080 -näyttiksiäkin valumaan teille päin? Alkaa olemaan todella naurettavaa, että kahdeksan viikkoa mennyt julkaisusta eikä ensimmäistäkään ole toimitettu. Miten tällainen on edes mahdollista?
 
@Jimm's Jokohan pian alkaisi niitä ensimmäisiä Evgan RTX 3080 -näyttiksiäkin valumaan teille päin? Alkaa olemaan todella naurettavaa, että kahdeksan viikkoa mennyt julkaisusta eikä ensimmäistäkään ole toimitettu. Miten tällainen on edes mahdollista?
Valita Nvidialle kun tekee paperijulkaisun. Ei Jimm's tuolle mitään mahda kun ei kortteja valmisteta tarpeeksi.
 
Valita Nvidialle kun tekee paperijulkaisun. Ei Jimm's tuolle mitään mahda kun ei kortteja valmisteta tarpeeksi.
Kyllä niitä kortteja muualle kulkeutuu. Ja Jimm’s saanut kohtuullisia määriä muita merkkejä tilanteeseen nähden. Nimenomaan Evgan tilanne on kummallinen.
 
Kyllä niitä kortteja muualle kulkeutuu. Ja Jimm’s saanut kohtuullisia määriä muita merkkejä tilanteeseen nähden. Nimenomaan Evgan tilanne on kummallinen.
Ei se silti ole Jimmsin syytä. Jimmsillä varmasti tiedetään Evgan kysynnän olevan kohtalaisen kovaa ja on tehty se mitä tehtävissä on, että niitä kortteja saataisiin. Välillä ei vain ole mitään mitä jälleenmyyjä voisi enää tehdä, joten ei auta kuin odotella.

Todella vähän Evgaa on saapunut mihinkään Suomessa. Syytä voi vain arvailla.
 
Onkos siellä ruuhkaa? Yleensä lähtenyt tilaukset lähestulkoon heti, nyt tuli vaan tilausvahvistus sunnuntaina ja ei ole vielä kuulunut mitään.
Oisko jotain jännää menossa, mulla viikonloppuna tehty tilaus toimitettu maanantai-aamuna, mutta Matkahuollon pakettiseurannan mukaan pakettia odotellaan edelleen puolitoista vuorokautta myöhemmin kuljetukseen:
--
09.11.2020 06:10
Odotamme lähetystä kuljetettavaksi
--
 
Ei se silti ole Jimmsin syytä. Jimmsillä varmasti tiedetään Evgan kysynnän olevan kohtalaisen kovaa ja on tehty se mitä tehtävissä on, että niitä kortteja saataisiin. Välillä ei vain ole mitään mitä jälleenmyyjä voisi enää tehdä, joten ei auta kuin odotella.

Todella vähän Evgaa on saapunut mihinkään Suomessa. Syytä voi vain arvailla.
Niin ja missä kohtaa olen syyttänyt Jimmsiä mistään? Kunhan heiltä tiedustelen kun olen heiltä kortin rahalla tilannut. Täällä viisaat kertovan, että minun pitäisi mennä Nvidialta kyselemään, mutta tuskimpa heillä on mitään tekemistä/tietoa Evgan tai Jimmsin saatavuuksista.
 
Niin ja missä kohtaa olen syyttänyt Jimmsiä mistään? Kunhan heiltä tiedustelen kun olen heiltä kortin rahalla tilannut. Täällä viisaat kertovan, että minun pitäisi mennä Nvidialta kyselemään, mutta tuskimpa heillä on mitään tekemistä/tietoa Evgan tai Jimmsin saatavuuksista.
Et suoraan olekaan syyttänyt, mutta vähän sellainen tunne tuli viesteistä.

Vaikea sanoa onko pääsyyllinen tässä tapauksessa Nvidia tai Evga. Aika huonosti Evgalta on liikkunut koko maailman tasolla kortteja, mutta toki toimitusvaikeuksia on ollut kaikilla muillakin Nvidian vuoksi.
 
Et suoraan olekaan syyttänyt, mutta vähän sellainen tunne tuli viesteistä.

Vaikea sanoa onko pääsyyllinen tässä tapauksessa Nvidia tai Evga. Aika huonosti Evgalta on liikkunut koko maailman tasolla kortteja, mutta toki toimitusvaikeuksia on ollut kaikilla muillakin Nvidian vuoksi.
Pahoittelen. Kieltämättä tässä alkaa pikku hiljaa hieman ärsyttämään tämä saatavuustilanne. Toivottavasti pian ilmaantuisi.

Nvidianhan syy tämä luultavasti pohjimmiltaan on, mutta se ei selitä sitä, että Evgankin kortteja menee viikottain esim Scan UK:lle, mutta Jimmsille ei jostain syystä ensimmäistäkään satsia, vaikka Jimm’s on listattuna Evgan viralliseksi jällernmyyjäksi.
 
No, seuraillaan. Olis kiva ollut saada palikat vielä loman aikana niin ehtis pelailla. Tosiaan kun ei mitään koodia ole niin saattaahan se paketti olla kohta jo automaatissa, tuleehan siitä tekstari-ilmoitus sitten perille. Pitkään tilailin tai hain verkkiksestä mutta huomasin yhden tilauksen kohdalla että täältähän tulee about mitä tahansa kampetta ~päivässä kotiovelle toimitettuna, niin pitihän se sitten vaihtaa.
Kannatti taas kerran valittaa internetissä. Lähetys oli nyt (14:37) valmiina jatkamaan matkaa Turusta. Mutta tosiaan puolisentoista vuorokautta se jossain Jimmsin ja Turun Matkahuollon terminaalin välillä seikkaili.
 
Lähettäkääs sinne Asukselle Taiwaniin pari lavaa niitä muumitikkareita. Ehdollistatte sen niin että jokaista tikkaria vastaan laittavat sitten yhden 3080 TUF non oc:n tulemaan. Sokerihumalassa saattavat hoitaa homman lisäksi ripeämmin.
 
Katselin tuota foorumitarjouksena olevaa Alpenföhnin mustaa Ben Nevis RGB cpu-cooleria, niin ajattelin että mikähän väri siinä on defaulttina? Itselläni ei ole rgb-säätimiä emossa eikä kopassa.

Noniin! Tätä ei ollut huollossa eikä kasauksessa käsillä että olisi voinut kytkeä ja tarkistaa mutta tultiin siihen tulokseen että jos RGB-piuha on kytkemättä niin ei pitäisi tulla valoja lainkaan. Paketissa on kuitenkin erillinen kontrollerikikkula mitä käyttämällä saat tuulettimen loistamaan valitsemallasi perusvärillä, esim. punaisena :)
 
Viimeksi muokattu:
Noniin! Tätä ei ollut huollossa eikä kasauksessa käsillä että olisi voinut kytkeä ja tarkistaa mutta tultiin siihen tulokseen että jos RGB-piuha on kytkemättä niin ei pitäisi tulla valoja lainkaan. Paketissa on kuitenkin erillinen kontrollerikikkula mitä käyttämällä saat tuulettimen loistamaan valitsemallasi perusvärillä, esim. punaisena :)
Noniin, tilasin sitten tämän. Kiitoksia!
 
Kannatti taas kerran valittaa internetissä. Lähetys oli nyt (14:37) valmiina jatkamaan matkaa Turusta. Mutta tosiaan puolisentoista vuorokautta se jossain Jimmsin ja Turun Matkahuollon terminaalin välillä seikkaili.

Moikka! Toki tuossa hulinaa on ollut kun prossuja ja näyttiksiä ja sen sellaista :o Käytännössä siis pientä viivettä mutta ei onneksi mitään vakavaa. Lisäksi viivettä on aina lähetyksen kirjaamisessa kuljetusyhtiön järjestelmään, vaikka se olisi meiltä haettukin!
 
Seuraavan erän saapuminen valitettavasti edelleen vahvistamatta toimittajan puolelta.

Pitäisikö tästä päätellä, että siihen menee kuukausia? Esim. USA:ssa B&H lähetti asiakkailleen tiedon, että tämä paperijulkaisu menee siten, että tilaajat saavat prossunsa maaliskuussa 2021..
 
Pitäisikö tästä päätellä, että siihen menee kuukausia? Esim. USA:ssa B&H lähetti asiakkailleen tiedon, että tämä paperijulkaisu menee siten, että tilaajat saavat prossunsa maaliskuussa 2021..

Ei kannata maalailla piruja seinille :) Uskomme edelleen vahvasti siihen, että tavarantoimittajamme pitävät meidät ajan tasalla heti kun jotain tietoa saavat!
 
Ei kannata maalailla piruja seinille :) Uskomme edelleen vahvasti siihen, että tavarantoimittajamme pitävät meidät ajan tasalla heti kun jotain tietoa saavat!

Juu, lähinnä vaan se kiinnostaa että pitääkö tässä alkaa tukemaan trokareita kun kone pitäisi saada kasaan.
 
Jos viralliset jälleenmyyjät ei pysty toimittamaan tuotteita, mitä vaihtoehtoja minulla on jos tarvitsen uuden koneen?

Odottaa? Väliaikaiseen käyttöön vaikka joku halvempi malli jos pakko päästä selamaan sähköpostit, tai esim käytettynä joku tehokkaampi jos jotain pitää oikeasti tehdä. Tuosta käytetystä saa vielä jotain rahaa takaisinkin kun saa sen "oikean" osan kaupasta, trokarille antamasta ekstradollarista et saa mitään takaisin.
 
Odottaa? Väliaikaiseen käyttöön vaikka joku halvempi malli jos pakko päästä selamaan sähköpostit, tai esim käytettynä joku tehokkaampi jos jotain pitää oikeasti tehdä. Tuosta käytetystä saa vielä jotain rahaa takaisinkin kun saa sen "oikean" osan kaupasta, trokarille antamasta ekstradollarista et saa mitään takaisin.

Ei kiinnosta odottaa tai ostaa mitään karvalakkimalleja. Miksi en siis tukisi trokareita, kun niillä on tarjontaa toisin kuin näillä virallisilla jälleenmyyjillä jotka eivät kerro mitään siitä, milloin tuotteita tulee?
 
Ei kiinnosta odottaa tai ostaa mitään karvalakkimalleja. Miksi en siis tukisi trokareita, kun niillä on tarjontaa toisin kuin näillä virallisilla jälleenmyyjillä jotka eivät kerro mitään siitä, milloin tuotteita tulee?
Virallisilla ei ole tarjota muunmuassa noiden trokarien takia. Eli tuet tätä toimintaa jos menet ostamaan trokareilta.
 
Ei kiinnosta odottaa tai ostaa mitään karvalakkimalleja. Miksi en siis tukisi trokareita, kun niillä on tarjontaa toisin kuin näillä virallisilla jälleenmyyjillä jotka eivät kerro mitään siitä, milloin tuotteita tulee?
Ehkä sen takia, että lopettaisivat tuon trokaamisen, jos kukaan ei niitä riistohinnoilla osta? Silloin saat seuraavalla kerralla ehkä tuotteen jopa kaupasta halvemmalla sen trokarin sijaan :)
 
Virallisilla ei ole tarjota muunmuassa noiden trokarien takia. Eli tuet tätä toimintaa jos menet ostamaan trokareilta.

Ehkä sen takia, että lopettaisivat tuon trokaamisen, jos kukaan ei niitä riistohinnoilla osta? Silloin saat seuraavalla kerralla ehkä tuotteen jopa kaupasta halvemmalla sen trokarin sijaan :)

Mun näkökulmasta mun ainoa ongelma on se, että mulla ei tällä hetkellä ole prosessoria. Siksipä ostan sen sieltä mistä sen saan. Toki mielellään en tukisi trokareita, mutta koska kaupoilla ei ole mitään läpinäkyvyyttä tai tiedotushalukkuutta sen suhteen milloin olen saamassa tilaamani tuotteen, pidän trokareita tässä yhteydessä oikeastaan ihan hyvänä palveluna.
 
Ei kiinnosta odottaa tai ostaa mitään karvalakkimalleja. Miksi en siis tukisi trokareita, kun niillä on tarjontaa toisin kuin näillä virallisilla jälleenmyyjillä jotka eivät kerro mitään siitä, milloin tuotteita tulee?

Totta, pakko saada heti. Eihän siinä sitten, siitä vain tukemaan trokareiden toimintaa jotta voivat jatkaa ja saavat hekin voin leipänsä päälle.

Veikkaisin että monet jälleenmyyjistä varmaan kertoisi tarkempia tietoa jos olisi jotain kerrottavaa, tyhjästä on yleensä hankala nyhjästä vai miten se meni. Valehteltu olisi tietysti aina vaihtoehto, mutta olisko se sitten yhtään parempi..
 
Mun näkökulmasta mun ainoa ongelma on se, että mulla ei tällä hetkellä ole prosessoria. Siksipä ostan sen sieltä mistä sen saan. Toki mielellään en tukisi trokareita, mutta koska kaupoilla ei ole mitään läpinäkyvyyttä tai tiedotushalukkuutta sen suhteen milloin olen saamassa tilaamani tuotteen, pidän trokareita tässä yhteydessä oikeastaan ihan hyvänä palveluna.
Tuosta suoraa hyllystä; AMD Ryzen 5 5600X, AM4, 3.7 GHz, 6-Core, Boxed - 324,90€ tai jos haluaa enemmän ytimiä, niin AMD Ryzen 9 3900X, AM4, 3.8GHz, 12-core - 499,00€ tai AMD Ryzen 9 3950X, AM4, 3.5GHz, 16-core - 849,00€
 
Veikkaisin että monet jälleenmyyjistä varmaan kertoisi tarkempia tietoa jos olisi jotain kerrottavaa, tyhjästä on yleensä hankala nyhjästä vai miten se meni. Valehteltu olisi tietysti aina vaihtoehto, mutta olisko se sitten yhtään parempi..

No, kyllähän maailmalla monet liikkeet kertovat kaikille ostajille tarkan jonosijan sekä avointen tilausten lukumäärät, sekä myös päivittää aktiivisesti tietoja saapuvista eristä. Suomessa jostain syystä joudutaan tyytymään siihen että tilauksia on "yli 25" ja jonopaikka on salaisuus.
 
Olen ostamassa 5900X:ää, en 6-core karvalakkimallia tai edellisen sukupolven suoritinta.
Eikö sulla ongelma ollut, että ei ole ollenkaan CPU:ta? Kyllä noilla kaikilla sen pari viikkoa - kuukautta ajelee, kunnes (oletettavasti jo tilattu) 5900X tulee ja myynnin jälkeen jää silti vähemmän tappiolle, kuin trokarille myymällä (ehkä 3950X:ää lukuunottamatta?).

Taitaa ongelma olla vaan "mulle heti nyt kaikki" asenne, eikä niinkään prossun puute tai saatavuus.. :asif:

Edit. Eipähän siinä, just tollasesta asenteesta johtuen noi trokarit saa toimintansa kannattavaksi ja pääsevät jatkamaan toimintaansa myös seuraavissa julkkareissa, mutta silloin on myös täysin turha itkeä huonosta saatavuudesta, tai trokareista, jos niitä itse vapaaehtoisesti rahoittaa.
 
Eikö sulla ongelma ollut, että ei ole ollenkaan CPU:ta? Kyllä noilla kaikilla sen pari viikkoa - kuukautta ajelee, kunnes (oletettavasti jo tilattu) 5900X tulee ja myynnin jälkeen jää silti vähemmän tappiolle, kuin trokarille myymällä (ehkä 3950X:ää lukuunottamatta?).

Taitaa ongelma olla vaan "mulle heti nyt kaikki" asenne, eikä niinkään prossun puute tai saatavuus.. :asif:

5900X on tilattu samalla minuutilla kun tulivat myyntiin, mutta kun en tajunnut Jimmsin postiennakko-oikotietä, niin jäi saamatta ensimmäisestä erästä.

Ongelmana on se, että haluaisin tuotteen jonka tilasin, joka nyt ilmeisesti on ihan kohtuuton toive.
 
No, kyllähän maailmalla monet liikkeet kertovat kaikille ostajille tarkan jonosijan sekä avointen tilausten lukumäärät, sekä myös päivittää aktiivisesti tietoja saapuvista eristä. Suomessa jostain syystä joudutaan tyytymään siihen että tilauksia on "yli 25" ja jonopaikka on salaisuus.

Saapuneet erät:
Yli 25 kpl / 5.11

Tulevat erät:
Yli 25 kpl / Ei vahvistettu

Siinähän sitä ihan sivuilla kerrotaan, mun mielestä vielä aika selvästi ettei ole vahvistettu millon tulee seuraava erä 5900äxää. Jonopaikankin taisi ainakin 3080n kohdalla saada kysymällä. Se että miksi ei ole tarkempaa kuin "yli 25 kpl" en tiedä eikä aivotoiminta riitä arvelemaan järkeviä, rtxn aikoihin taisi joku arvella jotain bisnes ja kilpailijajuttuja.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
284 146
Viestejä
4 879 453
Jäsenet
78 769
Uusin jäsen
mikkolaine

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom