Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Ryzeneissä (5800X, 5900X) näkyy, että tulevien erien toimitusaikataulua ei ole vahvistettu. Onko tosiaan niin, että niitä ei ole sitten odotettavissa lähiaikoina?
 
Olen, eivät vastanneet mitään. Eikä tunnu täältäkään saavan vastausta. Olisi kiva tietää jotain aikahaarukkaa, koska heti myyntiin tulon jälkeen tilatun tuotteen mahdollisesti saisi..
No onhan tässä jo 7 minuuttia julkaisun jälkeen tilattua näyttistäkin jo odoteltu lähes 2kk, eikä vieläkään infoa, joten pahimmillaan voi käydä näin. Eiköhän noita prossuja seuraavina viikkoina tule lisää.
 
Tuskinpa. Kai ne olisivat jo tienneet jos ensi viikolla tulee kuorma. Arvalla saa, mutta eivät kerro koska.
 
Ryzeneissä (5800X, 5900X) näkyy, että tulevien erien toimitusaikataulua ei ole vahvistettu. Onko tosiaan niin, että niitä ei ole sitten odotettavissa lähiaikoina?

Ei vahvistettu tarkoittaa sitä, että toimittajalta ei olla saatu minkäänlaista arviota. Eli voi mennä pidempäänkin. Arvio päivittyy, kun vahvistus saadaan.
 
Oletko kysyny arpamyyjien asiakaspalvelusta?
Sä vissiin edelleenkin jaksat itkeä täällä? Kannattaa toi blogipostaus lukasta, siel on yks kohta näemmä joka sunkin kannattais lukea

957d6546f5ccf80548b186d08704dae7.png
 
Taitaa riippua emolevystä, että minkä värisenä se Alpenföhn loistaa "vakiona".
Asiahan ei minulle varsinaisesti kuulu mutta ei. Ei riipu millään tasolla emolevystä, jos RGB-porttia ei ole, eikä täten sitä piuhaakaan voi kytkeä - joko on täysin pimeä, tai sitten loistaa jollain ennaltasäädetyllä värillä/kuviolla.
 
Sä vissiin edelleenkin jaksat itkeä täällä? Kannattaa toi blogipostaus lukasta, siel on yks kohta näemmä joka sunkin kannattais lukea

957d6546f5ccf80548b186d08704dae7.png

Miksi Jimmsillä valittu maksutapa vaikuttaa siihen, monenneksi päätyy jonossa? Eikö olisi reilumpaa laittaa asiakkaat jonoon sen perusteella, kuinka nopeasti ehtivät lisätä tuotteen ostoskoriin, jotta ei tarvitsisi rahaliikenteeseen liittyviä asioita kliksutella paniikissa läpi mahdollisimman nopeasti.
 
Asiahan ei minulle varsinaisesti kuulu mutta ei. Ei riipu millään tasolla emolevystä, jos RGB-porttia ei ole, eikä täten sitä piuhaakaan voi kytkeä - joko on täysin pimeä, tai sitten loistaa jollain ennaltasäädetyllä värillä/kuviolla.

Pitänee melkein tsekkailla huollosta tämä :)
 
Miksi Jimmsillä valittu maksutapa vaikuttaa siihen, monenneksi päätyy jonossa? Eikö olisi reilumpaa laittaa asiakkaat jonoon sen perusteella, kuinka nopeasti ehtivät lisätä tuotteen ostoskoriin, jotta ei tarvitsisi rahaliikenteeseen liittyviä asioita kliksutella paniikissa läpi mahdollisimman nopeasti.

Reilua ehkä, mutta ei valitettavasti teknisesti mahdollista sillä ostoskorimme ei varaa tuotetta. :/
Kuten tuossa lainaamassasi tekstinpätkässä todetaan, niin ennakkomaksu vahvistetaan turvallisuussyistä aina kolmannen osapuolen toimesta joten se on maksutapana hidas.
 
Miksi Jimmsillä valittu maksutapa vaikuttaa siihen, monenneksi päätyy jonossa? Eikö olisi reilumpaa laittaa asiakkaat jonoon sen perusteella, kuinka nopeasti ehtivät lisätä tuotteen ostoskoriin, jotta ei tarvitsisi rahaliikenteeseen liittyviä asioita kliksutella paniikissa läpi mahdollisimman nopeasti.
Toi ostoskorityyli on mielestäni surkea koska sitten moni huvikseen laittaisi vain tuotteen ostoskoriin kun samalla tosiostaja ei välttämättä ehdi pistämään tuotetta ostoskoriin. Nykyisessä järjestelmässä on mielestäni huonoa vain se, että sivu kaatuu usein ja sen takia ihan arvalla menee kuka saa tuotteen tilattua
 
Alustaamme kehitetään kyllä koko ajan. :)

Ok, hyvä. Itsellä on nyt mennyt pieleen teiltä sekä RTX3080- että Zen3 -CPU tilaus, vaikka molemmissa olin liikkeellä heti kun tuotteet tuli myyntiin. 3080:a en saanut tilattua kun sivut kaatui ja Zen3:ssa olen jäänyt jonnekin perukoille koska en tajunnut lukea FAQ:sta, että postiennakkotilaajat menevät muiden edelle.
 
Kun tilausta muuttelee ja saa sähköpostiin laskun. Miten kauan noin suunnilleen kestää, jotta tilauksella maksu näkyy? Torstai puolen yön kieppeillä (saattoi kyllä olla perjantain puolta) kun laskun sain ja maksoin samantien säästöpankista. Edelleen on ”odottaa maksua”.
 
Kai sitä teidän alustaa voi kehittää? Tuollaisen ominaisuuden tekeminen ei ole mikään amerikan homma :)
IMO aika turha homma, kun ei noita F5-kisoja ihan niin jatkuvalla syötöllä ole, vaikka nyt siltä tuntuukin. Tietääkseni myös voi muuttaa noudon ennalta maksettuun postitukseen aspan kautta, jos se 3.90€ postiennakosta on ylitsepääsemätön este.
Ongelma on myös siinä, että jos porukka varailee noita koreihin, mutta jättää ostamatta, niin saldoille tulee randomisti tuotteita, jolloin se menee vielä enemmän arpajaisiksi.
Ja jääpähän edes joku etu aktiivisille ostajille/foorumilaisille. :D
 
Ok, hyvä. Itsellä on nyt mennyt pieleen teiltä sekä RTX3080- että Zen3 -CPU tilaus, vaikka molemmissa olin liikkeellä heti kun tuotteet tuli myyntiin. 3080:a en saanut tilattua kun sivut kaatui ja Zen3:ssa olen jäänyt jonnekin perukoille koska en tajunnut lukea FAQ:sta, että postiennakkotilaajat menevät muiden edelle.
Ei ne postiennakkotilaajat sinällään mene kenenkään edelle. Tilaukset menee siinä järjestyksessä kun ne valmistuu, ja postiennakkotilaus vaan on nopeampi viedä loppuun asti.
 
Ei ne postiennakkotilaajat sinällään mene kenenkään edelle. Tilaukset menee siinä järjestyksessä kun ne valmistuu, ja postiennakkotilaus vaan on nopeampi viedä loppuun asti.

..Eli käytännössä ilman saivartelua postiennakkotilaajat menevät muiden edelle jonossa?
 
Kun tilausta muuttelee ja saa sähköpostiin laskun. Miten kauan noin suunnilleen kestää, jotta tilauksella maksu näkyy? Torstai puolen yön kieppeillä (saattoi kyllä olla perjantain puolta) kun laskun sain ja maksoin samantien säästöpankista. Edelleen on ”odottaa maksua”.

Hei! Normaalisti muutaman pankkipäivän sisällä pitäisi näkyä, myös ns. hitaampien pankkien kohdalla.
 
..Eli käytännössä ilman saivartelua postiennakkotilaajat menevät muiden edelle jonossa?

Kuten tässä ketjussa on monesti ollut puhetta, niin vahvistusta vaativat maksutavat ovat muita hitaampia. Käytännössä nouto- ja posti-/bussiennakot ovat tasavertaisia, koska rahaa ei liiku kun tilaus viedään loppuun.
 
..Eli käytännössä ilman saivartelua postiennakkotilaajat menevät muiden edelle jonossa?
käytännössä rajoitetulla saldolla olevat tuotteet menevät 3,80e lisämaksun maksaville, koska on nopein tapa.
Manuaalisti---botit erikseen.
jonokin on kaksikaistainen.
 
No vaikka niin sitte. Kun kerran oot jo päättänyt uhriutua niin enpä haaskaa enempää aikaani.

Ei tässä mistään uhriutumisesta ole kyse. Mielestäni vaan on huono käytäntö, että maksutapa vaikuttaa siihen, monenneksi päätyy jonossa. Parempi käytäntö olisi, että kun tuotteen saa ostoskoriin, se olisi silloin varattu ostajalle aivan kuten kivijalkakaupoissakin. Mutta eriäviäkin mielipiteitä selkeästi on niin ei siitä sen enempää.

Pakko kyllä todeta että ei kyllä tee mieli päivittää PC:tä hetkeen kun nämä palikat joskus vihdoin saa, sen verran hankalaa on ollut tuotteiden ostaminen tämän konepäivityksen yhteydessä.
 
käytännössä rajoitetulla saldolla olevat tuotteet menevät 3,80e lisämaksun maksaville, koska on nopein tapa.
Manuaalisti---botit erikseen.
jonokin on kaksikaistainen.
Ei. Voit edelleen tilata noudolla ja pyytää aspan kautta muutettavan postitukseksi ja olet ihan samalla "kaistalla" kuin tuon huiman lisämaksun maksaneet.
Tämmöset ohjeet olen ainakin itse täällä nähnyt. En ole testannut, kun eipä noissa 500-800€ tuotteissa tuo 3.65€ (olikin vähemmän, tarkistin) tunnu missään ja helposti on tuotteissa yli 10€ hintaerojakin kaupasta riippuen.
 
Ei vahvistettu tarkoittaa sitä, että toimittajalta ei olla saatu minkäänlaista arviota. Eli voi mennä pidempäänkin. Arvio päivittyy, kun vahvistus saadaan.

Seasonicin focus 650/750w virtalähteillä oletettavasti sama tilanne? Ollut muistaakseen jo aika kauanki tuo "ei vahvistettu" -tila. :hmm:
 
Näyttää olevan aika laittaa omat kokemukset tänne Jimmsin asiakaspalvelusta.

RX 570 ja satunnaisia ongelmia, musta ruutu ja näytönohjain sekoaa täysin jolloin kortissa olevat ledit välkkyvät, tuulettimet nostavat ja laskevat kierroksia sekä hiiren ja näppämistön ledit sammuvat, resettiä painamalla tokeentuu ainoastaan. Jossain vaiheessa viime vuonna alkoivat ongelmat ja koitin niitä itse selvitellä, odottelin päivityksiä ja vaihtelin osia.

Tämän vuoden alussa (tammikuu) oli aika laittaa RMA-hakemus vetämään kun omat keinot oli käytetty ja näytönohjain sekoilee myös toisessa koneessani. Muutaman päivän kerkeää näytönohjain olla takuukäsittelyssä kun pitää toimittaa heille lisäselvitystä, kun eivät saa ongelmia toistettua. Tästä viestittelystä muutama päivä ja näytönohjain laitetaan takaisin postiennakolla, koska aiheeton takuupalautus ja maksa 50 euroa. Ei muuta kuin kortti takaisin omaan koneeseen ja eihän se tietenkään toimi. Tässä välissähän on AMD itse ajureissa sanonut "korjanneensa" tämän ongelman. Taas samaa sähköpostin vaihtoa Jimmsin kanssa ja heillä tuntuu olevan sama copy-paste vastaus aina valmiina "on se kumma ongelma kun meillä toimi". Voin sanoa, että useamman kerran tuon vastaavan lukeneena se alkaa hieman ärsyttämään.

Pyysin Jimmsiltä neuvoja, asenna Windows uusiksi. Pitkin hampain teen sen ja tämä ei tietenkään ongelmaa korjaa. Pyydän uudestaan neuvoja ja sitten pitäisi taas toimittaa kortti heille uudestaan takuukäsittelyyn ja tässä vaiheessa on pakko tehdä päätös, että pyydän apua Kuluttajaneuvonnasta. En todellakaan ollut aikeissa maksaa taas 50 euroa turhasta käsittelystä. Mainittakoot tässä välissä, että aloin aina kuvaamaan videota kun kone alkoi temppuilemaan tuon ensimmäisen takuukäsittelyn jälkeen. Tätä ennen olin ottanut vain yhden kuvan, jossa näkyy ettei näytönohjain anna kuvaa toisessa koneessani.

Ollaan tosiaan helmikuussa ja saan Kuluttajaneuvonnasta soiton, jossa erittäin asiallinen henkilö kertoo ettei takuuaikana asiakkaan tarvitse maksella mitään ja olen lisäksi omalta osaltani todistanut, että vika ilmenee. Ja ohjeistaa minua olemaan uudelleen Jimmsiin yhteydessä. 20.2. laitan Jimmsille vaatimukseni jossa vaadin nuo aiemmin mainitut 50 euroa takaisin sekä pyydän kaupan purkua tästä näytönohjaimesta. Samana päivänä asiakaspalvelu kuittaa viestin vastaanotetuksi ja laittaneensa sen takuupuolelle. 27.2. kyselen tilannepäivitystä, johon ei vieläkään ole vastausta tullut.

En olisi arvannut, että joudun Jimmsin kanssa vielä Kuluttajaneuvojalle asti menemään näissä takuuasioissa. Ja odotin, että tämäkin tapaus olisi jo saatu hoidettua, mutta tässä sitä yhä odotellaan.
Eipä ole tämä tapaus hoitunut vieläkään mihinkään suuntaan. Yritetty on kaikenlaista, mutta kun ei yritystä kiinnosta tulla yhtään missään vastaan niin tässä sitä ollaan vieläkin. Kaipa tämä lopuksi valuu sinne kuluttajariitalautakuntaan ihmeteltäväksi.

Oletettavasti asiakkaan jotenkin pitäisi taianomaisesti tietää kun kyseessä on ilmeisesti softaongelma eikä turhaan lähetellä näytönohjaintaan takuuseen. Sellainen olo tästä koko tapauksesta itselle on jäänyt.
 
Onko Seasonicin bulkkipakatuilla Industrial-sarjoilla eli RT, GT, ES2, ET2 jne. minkään tason saatavuutta?
 
Viimeksi muokattu:
Hox! Päivitettiin meidän blogia yleisesti koskien tuotejulkkareita: Jimms blog - Jimms.fi

Hyvää selkeytystä!

Voisi myös noihin promoihin lisää disclaimerin, ettei promoa saa jos tuotteen saatavuus on huono. Useissa näyttiksissä lukee: "NVIDIA tarjoaa valikoitujen Geforce RTX 30 sarjan näytönohjaimien ostajille nyt kupongin, jolla saat itsellesi Call of Duty: Black Ops Cold War -pelin ja 1 vuoden GeForce NOW -jäsenyyden (arvo 120€)." Tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Pitää myös voittaa arpajaiset siitä, toimitetaanko korttia kampanjan aikana. Itse tilailin julkkarissa kortin jossa mainostettiin samaan tapaan Watchdog peliä. Se ehti jo vaihtua tähän Call of Dutyyn ja ilmeisesti ehtii vielä vaihtua useampaan kertaan ennen kuin kortin oikeasti saan.

Vähän veikkaan ettei Jimms takaa yhtään mitään peliä tai GeForce NOW jäsenyyksiä, jos NVIDIA ei niitä jatka ainakin ensi helmi-maaliskuun puolelle. On siis harhaanjohtavaa markkinoida tällaisia bonuksia joita ostaja erittäin todennäköisesti ei tule koskaan näkemään.
 
Mielenkiinnosta kysyn, että miksi tuota verkkokauppaanne ei toteuteta siten, että tuote varautuu jos sen saa ostoskoriin? Koska juuri tuo nykyinen systeemi ”varautuu maksusta” aiheuttaa varmaan eniten sitä hämminkiä.
 
No olisihan tuo aika hölmö systeemi, sitä kun moni foorumilainen kasailee täälläkin konepakettisuosituksia ym. muille varmasti vähän väliä.

Mitäs väliä tuolla on? Jos tuotteet pysyisivät ostoskorissa esim. 30 minuuttia varattuna, se riittäisi tosiostajille ja vapauttaisi suositukset jne testailut ajallaan muille.
 
No kyllä mulla siinä se rinkula on punainen :D Näyttää kyllä mälliseltä tuo lasi
Sulla pitäs olla AMD logon alla kuminen tappi mikä yhdistää pinnit 4 ja 5. Kun toi tappi on paikalla niin ainut mikä on valaistu on AMD logo. Jos tappi poissa niin punainen valo palaa.
(Näin omassa Wraith Spiressä - Googlaa "Wraith spire rgb cable" niin siitä näkee)
 
Hei! Normaalisti muutaman pankkipäivän sisällä pitäisi näkyä, myös ns. hitaampien pankkien kohdalla.

Tässä olisi hyvä parannuksen paikka, että voisi tarvittaessa täydentää uudella verkko- tai luottokorttimaksulla. Verkkokauppa.comissa muistaakseni tämä onnistuu. Toki varmaan jonkinlaista kulua tulee uudesta maksusta mutta niin tulee myös siitä, että asiakas pyytää tilauksen peruutuksen aspasta ja tilaa uudestaan korjatun tilauksen.
 
Tuotteen varaaminen voisi tapahtua vasta kun painetaan "Kassalle"-painiketta. Näin esimerkki-ostoskorien kasaaminen ei vaikuttaisi varastosaldoihin.
Tämä nyt varmaan on se mitä minä alunperin ajoin takaa, enkä tajunnut tätä välivaiheita. Mutta siis en tiedä mitään muuta kauppaa joka varaa vasta maksun jälkeen. Vaan muissa maksutavalla ei ole enää merkitystä sen suhteen, että onko tuote sulla vai ei.
 
Hirveästi ulinaa täällä taas samasta aiheesta. Luulis että valittajat on ottaneet jo opikseen aiemmista kerroista. Miksi siis edelleen yritätte julkaisussa maksaa tilisiirrolla, ja sitten kun ei onnistukaan niin takas foorumille itkemään asiasta? Miksei sitä tuotetta vaan voi ottaa sillä postiennakolla tai noudolla. Noutokaan ei ole sitova, sen toimitus- ja maksutavan voi vaihtaa jälkikäteen aspan kautta.
 
Onko jimmylle tulossa jossain vaiheessa Cooler Master MM720 pelihiiri myyntiin? Jos on niin onko mitään aikataulua tiedossa?
 
Hirveästi ulinaa täällä taas samasta aiheesta. Luulis että valittajat on ottaneet jo opikseen aiemmista kerroista. Miksi siis edelleen yritätte julkaisussa maksaa tilisiirrolla, ja sitten kun ei onnistukaan niin takas foorumille itkemään asiasta? Miksei sitä tuotetta vaan voi ottaa sillä postiennakolla tai noudolla. Noutokaan ei ole sitova, sen toimitus- ja maksutavan voi vaihtaa jälkikäteen aspan kautta.
En minä ainakaan ole ulissut, enkä maksellut millään tilisiirroilla. Kysyin ihan vain siksi, että tämä on tasan ainut kauppa joka tekee tämän näin, että tämä aihe herättää hämmennystä kerta toisensa jälkeen, että onko sille jokin fiksu selitys, miksi ei toimita kuten kaikkialla muualla? Eikö esim kyseisen sivuston tekninen toteutus anna sitä myöden vai mistä johtuu. Kyllähän tuo kassalle nappi pitäisi sen tae olla, että tuote on silloin varattu, eikä arvailla kenen systeemit toimii sen jälkeen nopeiten.

se että ”asiat on aina ollut näin” ei käsittääkseni tarkoita etteikö asioita voisi jatkossa tehdä fiksummin, paremmin ja loogisemmin..
 
En minä ainakaan ole ulissut, enkä maksellut millään tilisiirroilla. Kysyin ihan vain siksi, että tämä on tasan ainut kauppa joka tekee tämän näin, että tämä aihe herättää hämmennystä kerta toisensa jälkeen, että onko sille jokin fiksu selitys, miksi ei toimita kuten kaikkialla muualla? Eikö esim kyseisen sivuston tekninen toteutus anna sitä myöden vai mistä johtuu. Kyllähän tuo kassalle nappi pitäisi sen tae olla, että tuote on silloin varattu, eikä arvailla kenen systeemit toimii sen jälkeen nopeiten.

se että ”asiat on aina ollut näin” ei käsittääkseni tarkoita etteikö asioita voisi jatkossa tehdä fiksummin, paremmin ja loogisemmin..
Kieltämättä itseäkin uutena asiakkaana pisti harmittamaan että en uuteen ryzeniin saanut käsiäni kiinni vaikka tilaus meni läpi ongelmitta. Ihmettelin että muilla tilausvahvistusta pukkaa mutta olin valinnut väärän maksutavan. Noh, katsotaan mihin jonossa valuin tällä valinnalla.

Edit: lisätään vielä että tuote ostoskorissa 16.01 ja alta minuuttiin tilaus läpi
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
264 262
Viestejä
4 577 430
Jäsenet
75 402
Uusin jäsen
Anajude

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom