Minusta jokainen viesti ollut tarpeen, jossa sanotaan "pitäkää SERrinne", eihän yritykset muuta ymmärrä kuin rahaa ja jos ketjussa ei toitotettaisi ostajien katoamista, ei olisi painettakaan.
Ketjussa ollut jokunen todella pitkä ja hyvä postaus,kiitos viesteistä.
Jotka ette pidä minään tavaran toimittamista venäjälle, etenkin suoraan sotimiseen menevää, niin miettikää miten Suomi oli pelinappulana ja meihin kohdistettiin provosoimaton hyökkäys NL:n toimesta.
Koska länsi tarvitsi lihamyllyyn muuta uhrattavaa kuin omat nuorukaisensa, niin siihen oli käytännössä vain yksi apu, NL:n lähes ehtymätön resurssi ihmisiä ja se oli lähes kohtalokasta Suomelle.
Oma ukkini ei koskaan puhunut sodasta, mutta olen kuullut siitä muilta, jotka joutui myös elämään sodan traumojen kanssa, painajaisiin heräilyt sun muut pirut, jotka ei koskaan tyystin kadonneet.
Siinä on ajattelemista, miltä tuntuisi olla venäjän agression vastaanottajana, syyttömänä.
Jimmsin johtoporras(kuka lienee kauppojen takana/hyväksyjänä), toivottavasti ette pysty viimeistään tämän kohun jälkeen nukkumaan aikoihin, sillä se tarkoittaa omantunnon tuskia ja ettette ole menetettyjä sieluja.
io-tech lopettaa yhteistyön Jimm’s PC-Storen kanssa.
Jimm's PC-Store myi vuonna 2022 yli 2 miljoonalla eurolla lähes 3500 droonia suomalaisyritykselle, jonka toimitusjohtaja sai tuomion säännöstelyrikoksesta ja puolustustarvikkeiden maastavientirikoksesta.
www.io-tech.fi
Arvostan Io-Techin
@Sampsa ja
@Juha Kokkonen irtisanoutumista suurimman(?) yhteistyökumppanin toimista.
Sananvapautta(no, ainakin kirjoittelun vapautta) on tälläkin foorumilla rajoitettu aika tavalla jokusen vuoden aikana.
Olen kuitenkin puolustanut Sampsan päätöksiä asian suhteen, kyseessä ei kuitenkaan ole vuosikausiin ollut mikään harrastelijatoiminta.
Päätöksellä lopettaa yhteistyö Jimmsin kanssa olette kyllä vankasti osoittaneen olevanne käyttäjien luottamuksen arvoisia.
Olen sodan alkamisen jälkeen laittanut joka kuukausi 1% nettotuloistani Ukrainaan.
Sinulle, sekä muille kk-lahjoittajille iso kiitos, asia on minulle tärkeä ja arvostan avustajia.
Olen lahjoittanut yksittäisen lahjoituksen ja ostanut pientä, mut pienet tulotkin.
Teorissa vuonna 22 asiat olisivat voineet perkelöityä niin, että zyzzä olisi laittanut torikokouksen pystyyn Suomen rajalle ja näitä droneja olisi voitu käyttää meidän ja Suomen siviiliväestön tappamiseen.
Tätä on venäjän toimesta valmisteltu Suomessa ja olimme jonossa(Ukrainan, Viron vai jonkun muun jälkeen?) odottamassa venäjän provosoimatonta agressiota.
(jos kysyt todisteita, niin kuljet silmät ummessa, autuaan tietämättömänä maailman asioista tai ryssä/kätyri)
Kyllä, jokainen drone Ukrainaan on pieni lisäys Suomea kohtaan kasaantuvaan venäjän uhkaan.
Miten niin? Tästä oli käsittely oikeudessa ja Jimm’s todettiin syyttömäksi ja sillä sipuli. Etkö luota Suomen oikeuslaitokseen?
En sokeasti, laki ei toimi aina moraalin mukaan ja onhan noita tapauksia riittänyt, joita ihmetellyt millä muotoa oikeus toteutunut.
Ilmeisesti se oli riittävää et "vastaanottaja" oli jossain Turkissa, vaikka tavara meni venäjän kautta.
Jokainen voi miettiä menikö asia niin ja itse en luota käytännössä mihinkään virallisen venäjän sanomisiin.
pyytämättä siis edes tarjousta.
Tätä mietin itsekin, eikö todellakaan ole pyydetty tarjousta ja jos ei, ihmetelty edes miksi, sillä summat isoja?
Nappikaupoissa olen ollut jonkun verran mukana, eri alojen myyjäliikkeiden työntekijän ominaisuudessa ja pari kertaa ostajanakin ollut.
Niissäkin on tarjouksia pyydetty ja laitettu, vaikka aika pienistä summista sinällään ollut kyse, joten todella ihmeellistä ettei kahden miljoonan kokonaiskaupoista ole pyydetty tarjouksia, kertaakaan????
Jos ne (epäilyt) pitää paikkansa että Jimms PC Store on venäläisessä omistuksessa
Olisi kiva tietää tuo kuka sen Jimmsin nyt oikeasti omistaa, sivuillakaan en löytänyt sanaakaan.
Kyllä. Boikotoin.
Jouduin ostamaan parin vuoden sisällä kalleimman öljyn aikaan polttoöljyä ja annoin lupaukseni, että ennemmin jäädyn kuin tilaan teboilin öljyä.
Enkä tilannut, vaikka teboililla olisi ollut halvin ja olen pienituloinen työkyvyttömyyteni vuoksi.
Niin ja en ole marttyyri, valinta oli mahdollinen enkä sitä toitota joka paikassa ja sitä kysyttiin tässä tapauksessa.
Lisäksi, olen ostanut venäjän hyökkäyssodan aikana ehkä kymmenen pulloa Pepsiä, vähän reilu, sillä ainoastaan Cokis ja Pepsi tekee kofeiinitonta, enkä ole koskaan pitänyt Cokiksesta.
Jimm'siltä, mutta kaikki aspektit huomioiden ajattelin kyllä antaa heille mahdollisuuden korjata virheensä, tai ainakin yrittää sitä.
Sellaista muillekin, että Jimmz on saanut mahdollisuuden korjata virheensä ja siellä ollaan lähdetty valehtelulinjalle.
Tarinoiden kertominen saunaillassa on juttu sinänsä, mutta yksi mitä en siedä, on aikuisen valehtelu tärkeissä asioissa ja tässä on
tainnut useampikin aikuinen ihminen valehdella.
Omasta näkökulmasta Jimm'silla ei ole tästä tilanteesta mitään muuta mahdollisuutta "synninpäästöön" kuin toimittaa Ukrainan armeihalle 3466 DJI dronea...
Omalla oikeustajulla kuuluu tehdä asian korjaus ja sitten vasta puhutaan hyvityksestä.
Myös vastuussa olevat johtajat sietäisi olla lompakko auki, teillä on vastuu josta saatte sen mukaisen korvauksen, aika kantaa se vastuu.
Mielestäni yritykset tai yksittäiset henkilöt eivät ole vastuussa siitä mihin heidän asiakasyritykset käyttävät ostamia tuotteita. Toki näemmä olisi pitänyt selvitellä käyttötarkoitusta paremmin tai muuta vastaavaa ennen kauppojen tekoa, mutta mielestäni silti vastuu on viranomaisilla jotka valvovat liikennettä rajojen yli.
Viranomainen toimii kankeasti ja siksikin tarvitaan moraalia, yhteiskunnallista vastuuta kaikilta, mutta etenkin yrityksiltä.
Vähän sama kuin miten tietämäni prismat myy(ainakin myi) energiajuomia iästä riippumatta ja vastaavasti K-ketjun kaupoissa ei.
(käytän kuitenkin itse pääasiassa vihreää kauppaa)