Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Tekopyhää lyttäämistä, muistuttaa koulukiusaamista. Moniko teistä on antanut lanttiakaan Ukrainalle? Veikkaan että 99% täällä toimisi samalla tavalla kuin Jimm’s. Raha puhuu turha väittää muuta. /s

Kuitenkin ostatte kiinalaisia tavaroita? Kiina on nyt Venäjän suuri kauppakumppani. En nyt mikään suuri Jimmsin asiakas ole mutta silloin tällöin tullut ostettua sieltä ja ostan jatkossakin.
200 euroa näyttää menneen minulta Ukrainaan kahden vuoden aikana. Lisäksi joitakin kymppejä SPR:lle ja Unicefille. Talouteni tilanteeseen sopiva summa. Maksan tästä koulukiusaamisesta jatkossakin tuon kympin verran kuukaudessa.

Jos sinut saa rahalla tekemään mitä tahansa, niin se ei vielä osoita muiden käyttäytyvän samalla tavalla.

Kiina ei ole hyökänny Ukrainaan eikä ole uhitellut Suomelle tai Baltian maille sodalla. Toki pari kaapelia on vahingossa Nalle Puh tainnut lähivesillämme naarata katki, mutta sattuuhan sitä. En boikotoi kiinalaisia tuotteita, mutta pyrin ostamaan muuta jos järkeviä vaihtoehtoja löytyy.
 
Tekopyhää lyttäämistä, muistuttaa koulukiusaamista. Moniko teistä on antanut lanttiakaan Ukrainalle? Veikkaan että 99% täällä toimisi samalla tavalla kuin Jimm’s. Raha puhuu turha väittää muuta. /s

Kuitenkin ostatte kiinalaisia tavaroita? Kiina on nyt Venäjän suuri kauppakumppani. En nyt mikään suuri Jimmsin asiakas ole mutta silloin tällöin tullut ostettua sieltä ja ostan jatkossakin.
Tässä on äskettäinkin pari-kolmesataa tullut kuokkaan sillä että valitsin 5G-modeemin ja mesh-verkon laitteet ei-kiinalaisten brändien tekeminä vaikka ZTE ja TP-link ym. ihan toimivaa tavaraa olisi saanut halvemmalla. Kiinassa tehdyn ostamiselta on mahdotonkin välttyä mutta kiinalaisia firmoja helppo boikotoida.

Ukrainaa tullut tuettua ihan reilulla summalla sodan aikana. En paljon mitään tietokonekampetta osta joten minun boikottoni ei Jimmsiä hetkauttele mutta viimeksi kun sellaista ostin niin tilasin Datatronicilta ja olin tyytyväinen asiakas.
 
200 euroa näyttää menneen minulta Ukrainaan kahden vuoden aikana. Lisäksi joitakin kymppejä SPR:lle ja Unicefille. Talouteni tilanteeseen sopiva summa. Maksan tästä koulukiusaamisesta jatkossakin tuon kympin verran kuukaudessa.

Jos sinut saa rahalla tekemään mitä tahansa, niin se ei vielä osoita muiden käyttäytyvän samalla tavalla.

Kiina ei ole hyökänny Ukrainaan eikä ole uhitellut Suomelle tai Baltian maille sodalla. Toki pari kaapelia on vahingossa Nalle Puh tainnut lähivesillämme naarata katki, mutta sattuuhan sitä. En boikotoi kiinalaisia tuotteita, mutta pyrin ostamaan muuta jos järkeviä vaihtoehtoja löytyy.
"Ostit vuonna 2015 Kiinassa valmistetun paistinlastan lähimarketista > olet tekopyhä kun boikotoit yritystä, joka tukee Venäjän sotakoneistoa!"
 
Kannattaa myös lukea noi uutiset lynkkaushuumassa. Näyttöä dronejen päätymisestä Venäjälle ei ollut.
 
Kannattaa myös lukea noi uutiset lynkkaushuumassa. Näyttöä dronejen päätymisestä Venäjälle ei ollut.
Jaa a. Mihinkähän ne oli menossa? Tästä on erittäin vaikea päätellä.

1712605427604.png
 
Täällähän on tilanne eskaloitunut, nyt vasta lukaisin tuon viimeisimmän Iltalehden jutun jossa vähän faktaa siitä että Jimm'ssillä tasan tarkkaan ollut tiedossa minne nämä päätyy. Hävytöntä selittelyä.
"Kaikkemme tehtiin" = ei tehty mitään
Selvitetty tullin kanssa mut ei sit ilmeisesti oltukkaan.

Ihan perseestä, ja kuten muistamme - anteeksi ei ole vielä pyydetty. Nyt kun on kiinni jääty niin selitelty ympäripyöreesti ja lässytetty kun on niin mahdoton selvittää. Mitä helvettiä, te myitte firmalle ennen sotaa venäjälle, sota sytty niin nyt meneekin turkkiin.(Tullin tiedot sanoo et venäjälle).

Ehkä jo huomenna kriisikonsultti kuittaa tilin kun naputtelee anteeksipyynnön. Mut on vaan niin myöhäistä.
 
Kannattaa myös lukea noi uutiset lynkkaushuumassa. Näyttöä dronejen päätymisestä Venäjälle ei ollut.
Saan serotoniinia sellaisen firman lynkkaamisesta, joka tietoisesti tukee itänaapurin imperialismia. Aika vähällä Jimms pääsee tällä hetkellä siihen nähden, että mihin ovat syyllistyneet ja jos vertaa niihin Ukrainalaisiin, joilla ei sodan jäljiltä ole välttämättä edes juoksevaa vettä tai kattoa pään päällä.
 
Jatkuuko io-tech ja Jimmsin yhteistyö? Entä miten käy foorumin, sekä youtuben kävijälukujen sen jatkuessa? Perutaanko Valvojaiset, vai mennäänkö ilman chättiä? Stay tuned!

Ihan oikeasti haloo katse sinne Lahteen ja yhteistyöt tulille! @Datatronic


Yhteistyötä ollut jo useita vuosia.
 

Yhteistyötä ollut jo useita vuosia.
Mutta onko ollut samassa mittakaavassa kuin Jimm'sin kanssa? Nyt olisi tilaisuus tehdä tähänkin muutos.
 
Ja oikeastaan ei tiedetty että nämä voisivat Venäjälle mennä, mutta siitä huolimatta tehtiin kaikkemme että eivät menisi Venäjälle, vaikkei ne sinne olleetkaan menossa, eikä sen uskota vieläkään olevan mahdollista.
Hovioikeus kai tämänkin ratkaisee riittääkö näyttö. Kuluttajalle näyttö riittää... Tai ainakin pitäisi jollei fanita putinia. Onhan se selvää et ne meni venäjälle ennen 16.2.2022 ja myös sen jälkeen. Jos muuta väittää on joko jimmsillä töissä tai vatnik.
 
Ihan sattumalta myynti siirtyi busines as usual venäjältä turkkiin?

Pidetään kuitenkin mielessä, että ostajana on ollut Suomessa toimiva yritys. Eikös se ole ihan business as usual, että etsitään uudet markkinat vanhojen hiipuessa? Devil's advocate varmaan sanoisi, että Jimmsin näkökulmasta asiakas on menettänyt asiakkaansa Venäjällä ja on löytänyt uudet asiakkaat Turkissa. Se on sitten eri asia, että onko Turkissa oikeasti samat asiakkaat kuin Venäjällä, mutta mistäpä näitä tietää, jos ei ole valtiollista tiedusteluorganisaatiota tekemässä taustatyötä.
 
Ensimmäinen kerta kun kirjoitan näihin yhteistöketjuihin.
Jos olisin pari kuukautta sitten tiennyt tästä niin en olisi tilannut Jimmsiltä näytönohjainta ollenkaan.
Takuuasiat hoituvat huonosti ja nyt vielä tämä.
Jimmsin ja IO-Techin yhteistyö tuntuu olevan niin syvää en ihmettelisi vaikka tämä ei vaikuttaisi mitenkään tuohon yhteistyöhön.
Teen vittuillessani tilin Datatronickiin ja Saksan Amazoniin.
 
Mutta onko ollut samassa mittakaavassa kuin Jimm'sin kanssa? Nyt olisi tilaisuus tehdä tähänkin muutos.

Itse ainakin toivon tätä. Oon asioinut tuolla n. vuodesta 2008 lähtien ja kertaakaan ei oo tarvinu pettyä missään. Takuuasiatkin on hoitunut aina hyvin, ihan sama onko ollut kyse työpaikan koneista ja niiden komponenteista tai henkilökohtasesta serristä.
 
Itseasiassa otit sekä selvästi Jimm'siä puolustellen. :)
En. Kerroin vaan mitä tapahtui ennen tiettyä päivämäärää, ja siitä ei voi sataprosenttisella varmuudella päätellä mitään, mitä on tapahtunut sen jälkeen. Ketään en puolustellut.
Enkä muuten ole sanonut etten ottaisi kantaa siihen mihin jimms on syyllistynyt. Sanoin etten ota kantaa siihen, ovatko ylläpidon poistamat viestit olleet asiattomia vai ei.

Mee pois jos et osaa.
 
VASTINE 8.4. klo 16:23

Iltalehden 7.4.2024 julkaisemasta artikkelista saa sellaisen käsityksen, että meiltä on ostettu 3 500 droonia arvoltaan noin kaksi miljoonaa euroa ja että ne on viety Venäjälle.
Tämän päivän tarkistusten perusteella myytyjen droonien määrä ja myynnin arvo pitävät suunnilleen paikkaansa, mutta tietojemme mukaan drooneja ei ole viety Venäjälle. Venäjälle viennistä syytettynä ollut suomalainen yritys on vapautettu näistä syytteistä.

Olemme kuitenkin sortuneet myyntihuumaan, emmekä ole tajunneet tehdä riittäviä taustatarkistuksia. Meillä on tuhansia suomalaisia yritysasiakkaita eikä heidän taustojaan ole tuolloin kyetty tarkistamaan kuin pintapuolisesti. Kyseisenä ajankohtana keväällä 2022 kyseisen yrityksen julkiset tiedot näyttivät normaalilta.

Olemme tähän asiaan liittyen seuranneet viranomaisten ohjeistuksia alusta alkaen ja tehneet kaikkemme, jotta myymiämme tuotteita ei päätyisi Venäjälle. Meidän olisi pitänyt herätä aiemmin tähän asiaan, mutta olimme selkeästi liian sinisilmäisiä asian suhteen. Teimme myös aktiivista yhteistyötä Suomen tulliviranomaisten kanssa varmistuaksemme siitä, ettei myytyjä tuotteita viety Venäjälle.

Saatuamme tiedon epäilyttävästä toiminnasta, lopetimme heti koko kauppasuhteen. Samalla lopetimme myynnin ulkomaille kokonaan, koska yritysten taustoja on vaikea tarkistaa.

Olemme ottaneet tästä opiksi ja nykyään tarkistamme suomalaistenkin yritysten taustat aiempaa tarkemmin. Emme hyväksy Venäjän hyökkäyssotaa Ukrainassa emmekä missään tapauksessa tue mitään Venäjän toimia.

Veli Nietula
Toimitusjohtaja
Jimm's PC-Store Oy
Asiakkuuteni päättyy välittömästi tähän.
Vastineenne on täyttä sitä itseään.
KUKAAN ei myy 3500 dronea tarkistamatta kaiken mitä vain pystyy, te vain näitte massin tekopaikan ja teitte sen välittämättä MURHATUISTA ihmisistä Ukrainassa.
Olette sotkenee kätenne todella pahasti VEREEN. Tahalleen.
Ystäviäni on kuollut useita, Mariupolissa.

Hyvästi.
 
Nyt kannattais @Jimm's ihan rehellisesti ottaa lusikka kauniiseen käteen ja yrittää uudestaan ton vastineen kanssa, sen verta ikävään valoon tuo teidän venkoilu kyllä vaikuttaa tän IL:n artikkelin pohjilta

Samanlaista selittelyä näytti harrastelevan (@Jimm's) FB:een puolella mitä päivällä kirjoittelivat ja vastaukset tuntuivat olevan kiertelyä. Tää on vaan mainehaitta heille.
 
Viimeksi muokattu:
Pidetään kuitenkin mielessä, että ostajana on ollut Suomessa toimiva yritys. Eikös se ole ihan business as usual, että etsitään uudet markkinat vanhojen hiipuessa? Devil's advocate varmaan sanoisi, että Jimmsin näkökulmasta asiakas on menettänyt asiakkaansa Venäjällä ja on löytänyt uudet asiakkaat Turkissa. Se on sitten eri asia, että onko Turkissa oikeasti samat asiakkaat kuin Venäjällä, mutta mistäpä näitä tietää, jos ei ole valtiollista tiedusteluorganisaatiota tekemässä taustatyötä.

Noh, ite erinäisissä yrityksissä myyntiä tehneenä voin omalta kohdaltani sanoa, että myyvä yritys voi myös itse painaa jarrua vaikka taloustilanne olisikin jännän äärellä tai ottaa ihan missä tahansa välissä yhteyttä viranomaisiin että hei nyt alkaa näyttää pahalta ja olla nimenomaan se proaktiivinen toimija. Silloin se mainehaitta on pieni tai jopa olematon ja saattaa kääntyä hyödyksi yleisessä mielipiteessä.

Nykyinen työnantajani oli onnekseni samassa linjassa omien arvojeni kanssa että vaikka meidän myymiä tuotteita ei mitenkään voisi hyödyntää sodankäynnissä, niin emme ole missään vaiheessa halunneet laitella pystyyn kauppasuhteita itään vaikka meidän tuotteille saattaisikin siellä olla kysyntää. Näitä kyselyitä välillä tuli ennen ja vähän jälkeen Ukrainan sodan eskalaation ja kaupan ehdot oli aina vähän erikoisen kuuloisia ja hirveän innoissaan olivat maksamassa ennakkoon. Tuon kombon pitäisi kyllä vähän nostattaa kulmakarvoja että mitäs helvettiä nyt ollaan tekemässä?
 
Melko raskasta perata sivuja läpi kun viestitolkulla ilmoituksia ettei aio ostaa Jimmsistä enää.

Ja on kyllä melko väsynyttä myös nämä venäjä sloganit yms. hassuttelut.
Sanotaan vielä kerran. En aio ostaa enää yhtään mitään Jimmsistä ikinä ja mun puolesta voivat muuttaa Venäjälle sekä vaihtaa kaalipierun katkuisen sivunsa venäjänkieliseksi tässä vaiheessa.
 
Melko raskasta perata sivuja läpi kun viestitolkulla ilmoituksia ettei aio ostaa Jimmsistä enää.
No on kyllä harmillinen paikka että on raskasta. Tämä on se ketju missä käyttäjät voivat jakaa pettymyksiään siitä että tukemamme suomalainen yritys (tämän ketjun aihe) on myynyt Venäjälle sodankäynnin kalustoa.
 
Harmin paikka. Aina ollut myönteinen kuva firmasta ja Jimmsin toiminta omissa mielikuvissa ollut esimerkillistä ja asiakaslähtöistä.

Virheiltä ei toki aina voi välttyä elämässä ja liiketoiminnassa. Mutta isompien virheiden välttämiseksi pitää tehdä muutankin, kuin optimoida somenäkyvyyttä. Jonkun isomman ketjun tapauksessa virheet voi kuitata anteeksipyynnöllä, heikommalla osavuosituloksella ja odotella, että kohu laantuu, mutta pienemmällä toimialalla/sektorilla asiakkaita on vähemmän ja vaikutukset pysyvämpiä.

Tässä kohtaa Jimm'sillä ei ole ihan hirveästi tehtävissä. Osa asiakaskunnasta on varmasti pysyvästi menetetty ja hyvinkin konkreettisia asioita pitäisi tapahtua, että firma saa käännettyä tilanteen. Ukrainassa myyntiartikkeleilla aikaan saatuja vahinkoja ei voi enää korjata, mutta jos on oikeasti kyse virheestä, niin firmahan ei varmaan halua tehdä tällaisella virheellä tulosta @Jimm's ? Näin ollen voi lähteä siitä, että "myyntihuuman" tulokset siirtyy parempaan tarkoitukseen, eli käytännössä avustuksina Ukrainaan.

Tässä vaan palataan yrityksen omistajien rahapussille, ja kun ne omistajat ovat "jotain ulkomaalaisia jossain", niin ei taida olla vaihtoehto.
 
Viimeksi muokattu:
Tässäkin ketjussa viimeisen kahden-kolmen vuoden aikana on alkanut yleistymään huonot kokemukset jimmsin takuuasioiden hoidossa. Kaikesta on yritetty venkoilla irti ja syy on aina ollut joko asiakkaassa tai maahantuojassa, mutta ei koskaan jimmsissä. Sitten kun täällä on asiasta pidetty meteliä, niin kummasti on asiat järjestyneet ja kaikki ollut vaan väärinkäsitystä. Sama paska jatkuu kuitenkin kuin ei mitään. Vuosi sitten spekuloin täällä, että pakko tuon olla ylhäältä päin annettu ohje, koska toiminta oli toistuvaa viime vuosien ajan. Selittäisi kyllä paljon, jos sieltä paljastuisi vielä joku iivana koko puulaakin omistajaksi.

Hyi vittu mikä paska koko firma.
Yritin peruutella viimeisiä hilu tilauksia, mutta tökkäsivät aggrolla tulemaan ilman; että lukivat päivää aikaisemmin lähetetyn sähköpostin perumisesta...
edit: ei jatkoon, kiitokset näistä.
 
Viimeksi muokattu:
Tila
Keskustelu on suljettu.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 550
Viestejä
4 556 796
Jäsenet
74 998
Uusin jäsen
hcko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom