Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Mutta Jimms sentään lopetti myynnin jo -22 eikä jatkanut kaikessa hiljaisuudessa tyyliin HD parts jotka tiesivät tasan tarkkaan mihin osat menevät porsaanreiän takia ja sitten vielä vähättelivät tapausta. Se oli törkeää.
Jimms sentään lopetti heti alkuun.
Dronet oli kieltolistalla, HD partsin myymät ka-varaosat ei.
Ja siihen juuri ne vetosi.
Mutta molemmilta pallo hukassa, olisi luullut että Jimmsilläkin kellot soi kun myyntimäärät pomppaa noin radikaalisti ja media tuuttaa että dronet muuttaneet sodankäynnin lähes päivittäin...
 
Eilen aiheesta uutisoi Iltalehti. Tänään Jimm's on julkaissut oman vastineensa. Seuraavaksi keskustelemme asiasta Jimm'sin kanssa.

Olisiko myös teillä ihan uutisen paikka tästä aiheesta? Ei muuten, mutta jos uutisen arvoinen asia on se, että joku useimmille käyttäjille täysin noname Elgato julkaiseen uuden webbikameran, niin olisi kovin erikoista, jos JimZZ:in 3500 droonin toimitus kansanmurhan tukemiseen ohitetaan täysin IO-Techin uutisissa.
 
Te ihmettelijät, jotka mietitte miten ei ole hälytyskellot soinut Jimmsillä, ettekai oikeasti usko tuota vastinetta? Kyllä tuolla on tasan tarkkaan tiedetty mitä tehdään, mutta raha ollut tässä tilanteessa ihmishenkiä arvokkaampi. Perinteistä kriisiviestintää.
 
Sen jälkeen kun herra oli tilannut parilla miljoonalla droneja sodan syttymisvuonna :rofl: ? Mutta minkäs teet kun "myyntihuuma".

Nopeiden voittojen perässä firman maine vessanpöntöstä alas.
Vuonna -22 moni asia oli toisin. Prismoja ja Stokmanneja ja muita oli siihen aikaan venäjällä ja alkuun nekin ämpyilivät, mutta joutuivat paineen alla vetäytymään venäjältä huonon julkisuuden takia. Jimms taas käsittääkseni lopetti touhun itse vaikka sinne alkuun olikin tavaraa myynyt, mutta mikä firma sodan alkuaikoina ei olisi? Tilanne olisi täysin eri jos esim vielä vuonna -23 tätä tapahtuisi, tyyliin tapaus HD Parts. Mutta nyt unohdetaan se että puhutaan ihan sodan alkuajoista jolloin koko mylly lähti käyntiin. Tässä parin vuoden sodan aikana vähän tuo aikajana hämärtyy.

Jos varmistuu että Jimms ei ole tuon tapauksen jälkeen myynyt venäjälle/staneihin jne. mitään niin olen valmis synninpäästöön. Toisin kuin esim Teboil, HD Parts jne jotka toimivat suoraan venäjän pussiin vielä pitkään ja jopa tänäkin päivänä kaikesta huolimatta.
 
Olisiko myös teillä ihan uutisen paikka tästä aiheesta? Ei muuten, mutta jos uutisen arvoinen asia on se, että joku useimmille käyttäjille täysin noname Elgato julkaiseen uuden webbikameran, niin olisi kovin erikoista, jos JimZZ:in 3500 droonin toimitus kansanmurhan tukemiseen ohitetaan täysin IO-Techin uutisissa.
Oon kyllä samaa mieltä. Kertoo myös toimituksesta jotain, mikäli tämä ei saa ollenkaan palstatilaa.
 
Dronet oli kieltolistalla, HD partsin myymät ka-varaosat ei.
Ja siihen juuri ne vetosi.
Mutta molemmilta pallo hukassa, olisi luullut että Jimmsilläkin kellot soi kun myyntimäärät pomppaa noin radikaalisti ja media tuuttaa että dronet muuttaneet sodankäynnin lähes päivittäin...
Jos näin on niin sitten on jo pahempi. En muista mikä milloinkin meni pakotteiden/kiellettyjen listalle. Mutta siinäkin tapauksessa touhu on aika alussa lopetettu (toivottavasti ei löydy luurankoja kaapista).
 
Ai niillä on Suomessa oleva toimipiste johon takuuasiat voi hoitaa ilman että pitää alkaa postittamaan tavaraa ulkomaille? Kerran pitänyt UK:n Amazoniin laitella takuuvaihtoa ja oli kyllä niin hanurista koko prosessi. Piti itse maksaa lähetyskin sinne.

Pari vuotta sitten Saksan Amazonista tilasin USB-kytkimen kun ei vastaavaa Verkkokaupassa tai Jimmsillä ollut. Refundiksi meni kun tuotteella kesti joku 6 viikkoa saapua. Eli maksoivat siis jo rahat takaisin kun vaikutti että hävinnyt koko tavara.

UK asia erikseen, Saksan Amazonista kyllä takuuasiat toimii vastaavasti niinkuin Suomalaisiinkin kauppoihin. Palauttaminenkin on ilmaista.
 
Jos näin on niin sitten on jo pahempi. En muista mikä milloinkin meni pakotteiden/kiellettyjen listalle. Mutta siinäkin tapauksessa touhu on aika alussa lopetettu (toivottavasti ei löydy luurankoja kaapista).
Niin sen verran täytyy korjata että HD partsin myymät osat ei olleet, dronet oletin että meni heti alussa, kuten elektroniikkakin.
Korjaa toki jos väärässä.
 
Ilman Iltalehteä ei olisi tätä vastinetta vieläkään nähty ja itäkauppa olisi jatkunut verirahojen kelvatessa. Kiitos ei kaikelle tätä firmaa kohtaan.
Tämä idänkauppa on loppunut jo -22. Ja tuskin yksikään firma antaa vastinetta asiasta mille ei ole syytä antaa vastinetta. Vuodelta -22 löytyy varmaan jokaisella firmalla jotain hämätää itänaapurin kanssa jos oikein kaivetaan.
 
Mitkähän on todennäköisyydet, että huolimattomuuttaan päätyy USAn satikuti-listalle? Luultavasti sinne asti ei joudu tuottamuksellisella huolimattomuudella, mutta kovin kauas pidemmälle nykyisestä ei tarvitsisi jatkaa.
Se pelottanee vielä enemmän kuin kuluttajien muisti.

Jos yritys päätyy kirjoihin ja kansiin siitä että on varustanut venäjää 3500 dronella, voipi tosiaan olla jo riskirajoilla että ei tarvitse enää ainakaan US kauppaa tekevien firmojen kanssa olla liiketoimissa, saatika sinne suoraan. Siellä päin matkustelukin voi käydä epämiellyttävämmäksi.
 
On kyllä tragikoominen tilanne, että monet teollisuuden B2B-yritykset joutuvat käyttämään hyvinkin merkittävän määrän rahaa ja resursseja KYC-prosessin läpiviemiseen, ettei heidän tuotteita voisi jatkojalostaa tai muutoin hyödyntää sotaa käyvissä maissa. Tämä on haastava ja monimutkainen kuvio, sillä kolmannen maailman jalostusketjuista tietojen saaminen voi olla vaikeaa

Samaan aikaan tällaiset puuhasteluputiikit myyvät pää märkä suoraan sellaisenaan sotakäyttöön kelpaavaa materiaalia, varmasti heille täysin poikkevia määriä, ilman mitään moraalia.
 
Itse ostin aikoinaan tietokoneen Jimmsiltä. Oli ideana ostaa uusi tietokone vanhassa, kun emolevy sanoi itsensä irti.
En todellakaan aio uuden koneen suhteen asioida heillä edes omassa pienessä ostohuumassani, vaan sellaisessa puljussa, mikä ei ole yhtä välinpitämätön, kuin tämä lafka.
Tilini poiston pyysin tämän toimesta heiltä.
Hävetkää!
 
Aivan käsittämätöntä tämä Jimmsin toiminta. Myydään ulkomaille valtava määrä pakotelistalla olevia drooneja, vaikka takuulla on tiedetty että minne ne päätyvät. Tuo määrä ja ajankohta on sellainen, että se ei jätä pienintäkään mahdollisuutta "oltiin sinisilmäisiä" -selityksille. Sotarikollisten tukemista.

Lisäksi viestintä ja tuo virallinen vastinekin on aivan ala-arvoinen. Täysin tahallisesti ympäripyöreää ja huonolaatuista tekstiä, eikä anna mitään kunnollista informaatiota. Miten kukaan edes kehtaa noin ylimielisen ja säälittävän tiedotteen julkaista? Eikö ole edes sen verran ammattiylpeyttä, että laadituttaisi puppunsa kriisiviestinnän ammattilaisella?

Itselläni 20 vuotta asiakkuutta takana. Nyt kun tunareilla on verta käsissään, menevät minun rahani jatkossa muualle.

edit: Ei tainneet olla droonit pakotelistalla tuolloin vielä, joten korjaus.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä idänkauppa on loppunut jo -22. Ja tuskin yksikään firma antaa vastinetta asiasta mille ei ole syytä antaa vastinetta. Vuodelta -22 löytyy varmaan jokaisella firmalla jotain hämätää itänaapurin kanssa jos oikein kaivetaan.
Edit: Tullin tiedoista ja uudemmasta uutisesta selvisi että kauppaa tehty ensin suoraan Venäjälle eli taustaa ei voitu olla epäilemättä.
 
Viimeksi muokattu:
1712597055445.png
 
VASTINE 8.4. klo 16:23

Iltalehden 7.4.2024 julkaisemasta artikkelista saa sellaisen käsityksen, että meiltä on ostettu 3 500 droonia arvoltaan noin kaksi miljoonaa euroa ja että ne on viety Venäjälle.
Tämän päivän tarkistusten perusteella myytyjen droonien määrä ja myynnin arvo pitävät suunnilleen paikkaansa, mutta tietojemme mukaan drooneja ei ole viety Venäjälle. Venäjälle viennistä syytettynä ollut suomalainen yritys on vapautettu näistä syytteistä.

Olemme kuitenkin sortuneet myyntihuumaan, emmekä ole tajunneet tehdä riittäviä taustatarkistuksia. Meillä on tuhansia suomalaisia yritysasiakkaita eikä heidän taustojaan ole tuolloin kyetty tarkistamaan kuin pintapuolisesti. Kyseisenä ajankohtana keväällä 2022 kyseisen yrityksen julkiset tiedot näyttivät normaalilta.

Olemme tähän asiaan liittyen seuranneet viranomaisten ohjeistuksia alusta alkaen ja tehneet kaikkemme, jotta myymiämme tuotteita ei päätyisi Venäjälle. Meidän olisi pitänyt herätä aiemmin tähän asiaan, mutta olimme selkeästi liian sinisilmäisiä asian suhteen. Teimme myös aktiivista yhteistyötä Suomen tulliviranomaisten kanssa varmistuaksemme siitä, ettei myytyjä tuotteita viety Venäjälle.

Saatuamme tiedon epäilyttävästä toiminnasta, lopetimme heti koko kauppasuhteen. Samalla lopetimme myynnin ulkomaille kokonaan, koska yritysten taustoja on vaikea tarkistaa.

Olemme ottaneet tästä opiksi ja nykyään tarkistamme suomalaistenkin yritysten taustat aiempaa tarkemmin. Emme hyväksy Venäjän hyökkäyssotaa Ukrainassa emmekä missään tapauksessa tue mitään Venäjän toimia.

Veli Nietula
Toimitusjohtaja
Jimm's PC-Store Oy

Menemättä varsinaisesti edes kriisiviestintään, niin haluaisin kommentoida tätä vastinetta compliance-kulttuurin näkökulmasta. Nimittäin yrityksessä, joka välittää vastuullisuusasioista tippaakaan, pyritään kyllä luomaan koko henkilöstön läpileikkaavaa kulttuuria näihin compliance-asioihin. Jollain tapaa ymmärrän sen, että jollain 1-4 hengen pk-yrityksellä näihin asioihin ei ole aikaa ja/tai osaamista, mutta teidän kokoiselle toimijalle odotukset ovat ihan muulla tasolla. Uskallan myös väittää tietäväni mistä puhun, sillä oma työni on juurikin sanctions compliance finanssialalla; se oli sitä jo ennen Venäjän aloittamaa hyökkäyssotaa, se oli sitä sodan alkaessa, ja se on sitä edelleen.

On hienoa, että ensimmäisessä kappaleessa tunnustat faktat (droonien määrä ja myynnin arvo). Se että näyttö ei oikeudessa riittänyt todistamaan asiakkaanne viennin suuntautuvan todellisuudessa Venäjälle, ei kuitenkaan tässä yhtälössä toimi mitenkään teidän eduksi. Se ei nimittäin muuta sitä tosiasiaa miksikään, että teidän olisi tullut huomata jonkin olevan pielessä ja tutustua faktoihin tarkemmin.

Itse asiassa tämän myönnätkin heti toisessa kappaleessa, käyttäen nyt jo varmaan meemin asteelle edennyttä termiä "myyntihuuma". Suoraselkäistä tässä olisi toki todeta, että ahneuteen te sorruitte. Sitähän tuo nimittäin suoraan sanottuna on: myyntihuuma on tietysti kivempaan muotoon pyöritelty, mutta ahneudestahan tässä on pohjimmiltaan kyse. Tuo myyntihuuma tarkoittaa sitä, että teitä ei vastuullisuusasiat kiinnostaneet tämän asian osalta, koska ahneus vei voiton ja raha on rahaa. Ja tähän termiin liittyen: on suoraan sanottuna halventavaa vedota mihinkään sinisilmäisyyteen. Ette te olleet sinisilmäisiä, vaan aivan varmasti tiesitte tai osasitte aavistaa mistä on kyse. Sinisilmäisyys ei anna teille minkäänlaista synninpäästöä.

Ja nyt avataanpa tuota termiä hieman tuon alkuun mainitsemani compliance-kulttuurin näkökulmasta. Nimittäin jos ne compliance-asiat olisivat arvossaan ja yrityksessä reilassa, niin tämän tapauksen tiimoilta olisi poikkeavia havaintoja tullut ja niihin olisi suhtauduttu riittävällä vakavuudella. Silloin kun tällaisen kulttuurin rakentamisessa onnistutaan, vastuuta siitä ottavat kaikki työntekijät, joskin henkilötasolla vastuussa on toki yleensä vain korkeintaan nimi tai kaksi.

En tunne teidän toimintatapojanne yksityiskohtaisesti, joten otetaanpa pelkistetty esimerkki. Jätän tästä nyt pois asiakkuuden perustamisvaiheen, sillä itsekin myönnät tuossa jo ettei tarkistuksia ole kyetty tekemään kuin pintapuoleisesti. Uskon siis, että tiedostatte tällaisen KYC-prosessin olevan melko korkealla prioriteetilla korjattavana toimintatavoissanne. Mutta ajatellaanpa ihan vaikka läpi henkilöstön, miten tällaiset signaalit olisivat voineet nousta. Esimerkiksi varastolla jossain vaiheessa joku ehkä ihmettelee, miten näitä drooneja äkkiseltään meneekin, joku on saattanut ehkä jopa kiinnittää huomiota osoitelappuihin ja noteerata yhdelle ja samalle taholle menevän poikkeuksellisen monta kappaletta ja nostaa asian esille lähiesimiehelleen, joka puolestaan kysyy asiaa myynnin puolelta, jossa tämä noteerataan ja otetaan vaikkapa jossain osastojen weeklyssä tms. esille, jonka kautta tämä asia onkin sitten jo dirikoitten tiedossa. Sitä kautta sitten tuleekin jo konkreettisempia päätöksiä, että mitä lähdetään selvittämään ja miten toimitaan.

Kun kulttuuri näiden asioiden suhteen on siis oikeanlainen, kaikki ottavat vastuuta näiden havaintojen tekemisestä - tämä on itsessään yksi hyvin tärkeä kontrolli, joka ei rajoitu ainoastaan pakotesääntelyyn. Ei tietysti voi velvoittaa varastomiestä huomioimaan tällaista asiaa, mutta jos kulttuuria painotetaan ja valveutuneisuutta on, siinä on yksi mahdollisuus lisää tehdä havaintoja - sen lisäksi on toki niitä muitakin kontrolleja, joiden puutteellisuutta vastineessa taustoitatkin.

Ja voihan se hyvin olla, että teillä nämä asiat on reilassa ja asia on tuotu laajemmin henkilöstön tietoon vaikka juurikin kuvaamallani esimerkin tavalla. Silloin päästäänkin sitten jo siihen, että alkaa löytyä niitä nimiä, joilla vastuu näihin asioihin reagoinnista. Ja ikävä sanoa näin, mutta jos niihin ei ole reagoitu tai on annettu ahneuttaan, ei myyntihuumaa tai sinisilmäisyyttä asioiden olla, niin silloin ei pelkästään pahoittelut ainakaan omassa bisneksessä riitä.

Tästä asiasta voisin jatkaa vaikka kuinka laajalti, mutta toivottavasti tämä esimerkki osoittaa teille, minkälaisiin kysymyksiin tässä kenties toivotaan vastauksia. Ainakaan omalla kohdallani ei riitä se, että olette lopettaneet asiakassuhteen, vaan ensinnäkin toivoisin teidän lopettavan kiertoilmaisut, ja toisekseen kertovan yksiselitteisesti mitä toimenpiteitä teette, että tällaista ei jatkossa enää tapahdu.

Nyt tämä asia on niin, että yksinkertaisesti näyttää siltä, että ahneus vei teidän tapauksessa voiton selkärangasta. Toki meriselityksiä voidaan keksiä vaikka ja kuinka sen suhteen, että pakotesääntely on monimutkaista ja (sota)tilanne on ollut uusi keväällä 2022, ja nämä pitävät paikkansa. Mutta kuten jo alkuun totesin, teidän kokoiselta toimijalta odotan resursseja tällaisten kysymysten ratkomiseen - tai vaikka ette niitä lähtisi ratkomaan, niin selkärankaa ahneuden edellä - eli vähintäänkin sitä maalaisjärjellistä jos joku näyttää, kuulostaa, tai haisee...Niin se on.

Sampsan ja io-techin tämä asettaa toki ikävään välikäteen. Mutuilulla olette melkoisen tärkeä yhteistyökumppani sivustolle ja olette olleet tärkeä toimija tälle yhteisölle. Näissä asioissa on toki hyvä muistaa, että vaikka niitä organisaatiokaavioita piirtäisi kuinka hienoiksi kalvoiksi PowerPointille, niin ihmiset niissä kalvon laatikoissa lopulta työskentelee ja virheitä sattuu, myös yritystoiminnassa. Näin Sampsalle tämä onkin varmasti hankala arvomaailmallinen paikka ja ihan jo sitä pohdintaa helpottaakseni toivoisin teiltä @Jimm's suoraselkäisempää ja rehellisempää ulostuloa asian suhteen. Nyt kun tämä on lähinnä toimitusjohtajan suulla laitettu "myyntihuuman" piikkiin.

Ei ne ihmiset täydellisiä ja parempia muuallakaan tietenkään ole; omalta alaltani voin kertoa, että kyllä niitä asiakkaita pankiltakin löytyy, jotka somessa ovat valmiita tekemään mitä tahansa Ukrainan puolesta ja jokainen postaus allekirjoitetaan Slava Ukraini, mutta auta armias jos tällaiselta henkilöltä viivästyy yksikin asia maksuliikenteessä (Venäjään liittyvien) pakotetarkistusten vuoksi, niin soitetaan jokaiseen iltapäivälehteen miten pankki syrjii.

Tsemppiä jatkoon.

P.S. Mulle tässä io-techissä ja koko atk-tuuhioinnissa yksi mukavimpia puolia on aina ollut se, että täällä ei ole juurikaan tarvinnut miettiä asioita oman ammattinsa kontekstissa. Tämä oli ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen kerta.
 
Viimeksi muokattu:
Metsään tämä kyllä jimmsiltä meni ja roimasti. Saivat tiedon epäilyttävästä toiminnasta, ja tasan varmasti huomasivat tammikuussa, että tuo hemmo, joka meiltä osti kasapäin drooneja, on nyt syytteessä venäjä-pakotteiden kiertämisestä. Viimeistään tuossa kohtaa olisi pitänyt jo laskea 1+1 ja antaa jotain lausuntoa.

Nyt tämä lausunto menee juurikin tuohon kategoriaan, mitä @senraXD jo sanoi: Hupsis, jäätiin kiinni. Pahoittelemme.
 
Pelkästään tänä vuonna kantanut Jimmsille 1811,5 verran euroja. Jimms on ollut luottopaikka, vaikka vähän kauhulla lukenut huonoja RMA-kokemuksia viime vuosina. 3500 dronea on kuitenkin semmoinen määrä, että hiljaiseksi vetää. Ehkä jatkossa omat eurot saa Datatronic ja Verkkokauppa.com :think:
 
Asiakas siitä lähtien kun teillä oli se pieni liike Helsingin Arabiassa. Kaiken sen perseilyn, takuuasioiden ja muun kanssa vielä jotenkin jaksoi, mutta ei onneksi tarvitse enää. Vien rahani jatkossa muualle.
 
Viimeksi muokattu:
Ok. Tämä Datatronic onkin itselle uusi tuttavuus :thumbsup::) Saksa ei ole Suomessa joten se ei ole vaihtoehto. Ulkomailta en tilaa yli 10 euron arvoisia tavaroita.

Viime Black Fridaynä tuli tilattua Datatronicilta ensimmäistä kertaa ja kaikki meni paremmin kuin hyvin! Vahvat suositukset heille ja puhelimella tavoitti vielä tilausmuutoksenkin joustavasti :thumbsup:
 
Viimeksi muokattu:
Juuri eilenhän kirjoititte, että iltalehden artikkeli on valheellista ja mustamaalaamista, mutta nyt kirjoitattekin että pitää paikkaansa? Eikö keksitty mitään parempaa hätätekosyytä kuin ”ei mennyt (ehkä) venäjälle saakka ja suomalaista yritystä ei tuomittu käräjillä (ehkä hovissa)”? Ja mitä merkitystä tuolla ulkomaankauppakiellolla tässä edes on, kerran oli suomalainen firma ostajana? Onko saatava edes pieni kiille tiedotteeseen vai mikä homma?

Olisi edes hieman rehellisyyttä voinut olla alkuun jo. Sentään valuutanahneus myönnettiin. Onneksi Datatronicin aspasaatavuus on mennyt eteenpäin, jospa siellä asioisi enempi tulevaisuudessakin.
 
VASTINE 8.4. klo 16:23

Iltalehden 7.4.2024 julkaisemasta artikkelista saa sellaisen käsityksen, että meiltä on ostettu 3 500 droonia arvoltaan noin kaksi miljoonaa euroa ja että ne on viety Venäjälle.
Tämän päivän tarkistusten perusteella myytyjen droonien määrä ja myynnin arvo pitävät suunnilleen paikkaansa, mutta tietojemme mukaan drooneja ei ole viety Venäjälle. Venäjälle viennistä syytettynä ollut suomalainen yritys on vapautettu näistä syytteistä.

Olemme kuitenkin sortuneet myyntihuumaan, aivan kuten koronapandemian aikana hoardaamalla kaikki markkinoiden GPU:t ja nostamalla täten koko maan hintatasoa kiristyshinnoittelulla, emmekä ole tajunneet tehdä riittäviä taustatarkistuksia. Meillä on tuhansia suomalaisia yritysasiakkaita eikä heidän taustojaan ole tuolloin kyetty tarkistamaan kuin pintapuolisesti. Kyseisenä ajankohtana keväällä 2022 kyseisen yrityksen julkiset tiedot näyttivät normaalilta.

Olemme tähän asiaan liittyen seuranneet viranomaisten ohjeistuksia alusta alkaen ja tehneet kaikkemme, jotta myymiämme tuotteita ei päätyisi Venäjälle. Meidän olisi pitänyt herätä aiemmin tähän asiaan, mutta olimme selkeästi liian sinisilmäisiä ahneita asian suhteen. Teimme myös aktiivista yhteistyötä Suomen tulliviranomaisten kanssa varmistuaksemme siitä, ettei myytyjä tuotteita viety Venäjälle.

Saatuamme tiedon epäilyttävästä toiminnasta huonoa mainosta, lopetimme heti koko kauppasuhteen. Samalla lopetimme myynnin ulkomaille kokonaan, koska yritysten taustoja on vaikea tarkistaa koska emoyhtiömme Caseking hoitaa sen.

Olemme ottaneet tästä opiksi ja nykyään tarkistamme suomalaistenkin yritysten taustat aiempaa tarkemmin. Emme hyväksy Venäjän hyökkäyssotaa Ukrainassa emmekä missään tapauksessa tue mitään Venäjän toimia.

**********

Ei muuta kuin slava Jimms pc store vaan?
 
Olisiko myös teillä ihan uutisen paikka tästä aiheesta? Ei muuten, mutta jos uutisen arvoinen asia on se, että joku useimmille käyttäjille täysin noname Elgato julkaiseen uuden webbikameran, niin olisi kovin erikoista, jos JimZZ:in 3500 droonin toimitus kansanmurhan tukemiseen ohitetaan täysin IO-Techin uutisissa.
Vähän alkaa uskottavuus ja puoluettomuus kärsiä io-techiäkin kohtaan, jos tästä ei vieläkään ole saatu uutista aikaiseksi. Jostain Nvidian ja AMD:n hikisistä näyttisajureista tehdään ”uutinen” sillä sekunnilla kun ne julkaistaan, mutta jimmsin keissistä ei ole halaistua sanaa uutisoitu.
 
Tekopyhää lyttäämistä, muistuttaa koulukiusaamista. Moniko teistä on antanut lanttiakaan Ukrainalle? Veikkaan että 99% täällä toimisi samalla tavalla kuin Jimm’s. Raha puhuu turha väittää muuta. /s

Kuitenkin ostatte kiinalaisia tavaroita? Kiina on nyt Venäjän suuri kauppakumppani. En nyt mikään suuri Jimmsin asiakas ole mutta silloin tällöin tullut ostettua sieltä ja ostan jatkossakin.
 

Isoja on ollut tilaukset, pitäisi kai tuossa oikeasti jo kysymyksiä herätä. Varsinkin kun asiakasfirma on ennen sotaa toimittanut tavaraa venäjälle.
Ei kysymyksille ole mitään sijaa enää tuossa vaiheessa vaan tapaus on aivan täysin selvä.
 

Isoja on ollut tilaukset, pitäisi kai tuossa oikeasti jo kysymyksiä herätä. Varsinkin kun asiakasfirma on ennen sotaa toimittanut tavaraa venäjälle.
Tulli-ilmoitus: "...vastaanottajaksi on merkitty turkkilainen Onbiron, mutta määrämaaksi Venäjä"
Herättää hyvin rajua kommentointia viimeiset kommentit niin tarkennetaan mitä tiedämme aiheesta. Ensinnäkin yrityksemme ei ole myynyt missään olosuhteissa tai tietoisesti mitään Venäjälle. Pidämme kiinni eettisistä asioita ja noudatamme kaikkia viranomaisten säännöksiä.
???

Alkaa omatkin ostot Turusta näyttää siltä, että ne oli nyt tässä.
 

Isoja on ollut tilaukset, pitäisi kai tuossa oikeasti jo kysymyksiä herätä. Varsinkin kun asiakasfirma on ennen sotaa toimittanut tavaraa venäjälle.

Nietula ei ennen tämän jutun julkaisua ollut vastannut Iltalehden jatkokysymykseen, moniko reilun 50 miljoonan euron liikevaihtoa tekevän Jimm’s PC Storen tuhansista asiakkaista ostaa edes miljoonalla eurolla vuodessa. Nietula jättää myös kertomatta, että Luminorin kytkennät Venäjälle olivat Jimm’s PC Storen tiedossa ennen droonikauppoja.

Tullin esitutkinta-aineistosta selviää, että Jimm’s PC Store on vuosina 2021–2022 myynyt huomattavan määrän tavaraa Luminor Oy:n kautta Venäjälle. Venäjän hyökkäyksen jälkeen Luminor ilmoitti vievänsä tavaraa Turkkiin ja kasvatti ostojaan huomattavasti. Jimm’s PC Store jatkoi myyntiä.


:facepalm:
 
Kyll täs pitää omalta kohdalta kans suunnata ostokset jatkossa muualle, vaihtoehtoja onneksi on. Olkoon kuinka turha teko tahansa, niin en kyll näe tätä hyväksyttävänä, ja ainoa tapa osoittaa tämä on omien ostosten tekeminen muualla. Olkoon 3500 dronea kuinka vähän isossa mittakaavassa, niin se on 3500 liikaa. Dronejen käyttämisestä sodassa on kuitenkin uutisoitu jo 2022 (esim. Lennokkijätin droneilla merkittävä rooli Ukrainan sodassa – nyt yhtiö keskeyttää toimintansa Ukrainassa ja Venäjällä | Tivi , Ukraina on osoittanut, että ilman laajaa drooniverkostoa sodankäynnistä ei tule yhtään mitään | Uusi Suomi Puheenvuoro ).

Kyll luulis et jos jotain tuotetta menee merkittävästi enemmän kuin ennen, niin ihan jo varastonhallinnan kannalta jää pohtimaan et miksi näitä menee näin paljon. Jos tilaamme lisää, jääkö ne käsiin? Varastokierto on kuitenkin Jimm's tyylisen toiminnan elinehto et tavaraa ei jää nurkkiin. Joten aika hyvin on myyntihuuma sokaissut kun ei jäädä yhtään pohtimaan et mikäs siinä kun droneja myydään poikkeuksellisen paljon.

Edit: Jotain myös kertoo se että 2MEUR oli Jimm's vuoden 2022 liikevaihdosta noin 3,5%.
Dronet on sodan kokonaiskuvassa varmasti eniten verkkokalvoille painuneita asioita 2 vuoden sisällä, sekä uutisoinnissa että rintaman sotapätkissä. Sen vuoksi on suorastaan hämmästyttävää ettei yritys tarkista Euroopassa hyökkäyssodan aikana niihin liittyviä (ison kokoluokan) busineksia. Ei todellakaan hyvältä näytä, Jimms.
 
Tekopyhää lyttäämistä, muistuttaa koulukiusaamista. Moniko teistä on antanut lanttiakaan Ukrainalle? Veikkaan että 99% täällä toimisi samalla tavalla kuin Jimm’s. Raha puhuu turha väittää muuta. /s

Kuitenkin ostatte kiinalaisia tavaroita? Kiina on nyt Venäjän suuri kauppakumppani. En nyt mikään suuri Jimmsin asiakas ole mutta silloin tällöin tullut ostettua sieltä ja ostan jatkossakin.

Olen lahjoittanut 20€ ukrainaan. Toisaalta en (väitetysti) ole toimittanut venäjälle sotatarvikkeitakaan eli siinä mielessä plussan puolella. Kiina argumentti taas on aivan vitun kulunut ja siinä mielessä turha ettet voi edes persettäsi pyyhkiä ilman että paperirullan hinnasta valuu osuus kiinaan.
 
Nietula jättää myös kertomatta, että Luminorin kytkennät Venäjälle olivat Jimm’s PC Storen tiedossa ennen droonikauppoja.

Tullin esitutkinta-aineistosta selviää, että Jimm’s PC Store on vuosina 2021–2022 myynyt huomattavan määrän tavaraa Luminor Oy:n kautta Venäjälle. Venäjän hyökkäyksen jälkeen Luminor ilmoitti vievänsä tavaraa Turkkiin ja kasvatti ostojaan huomattavasti. Jimm’s PC Store jatkoi myyntiä.

Voi nyt vitun tunarit :D Edes vastineessa ei voitu puhua totta vaan yritetään puhua musta valkoiseksi.

Hävetkää.
 

Isoja on ollut tilaukset, pitäisi kai tuossa oikeasti jo kysymyksiä herätä. Varsinkin kun asiakasfirma on ennen sotaa toimittanut tavaraa venäjälle.
Nyt kannattais @Jimm's ihan rehellisesti ottaa lusikka kauniiseen käteen ja yrittää uudestaan ton vastineen kanssa, sen verta ikävään valoon tuo teidän venkoilu kyllä vaikuttaa tän IL:n artikkelin pohjilta
 
Nyt kannattaa kirjoittaa toinen vastine, jossa pyydetään anteeksi, ei koeteta maalata mustaa valkoiseksi ja myönnetään kaikki. Ja vastataan Iltalehden kysymyksiin. Jos te ette kerro, miten asiat oikeasti menivät, niin sen kertoo Iltalehti - tai vielä pahempi: joku random-foorumilainen keksii asiat päästään ja esittää ne uskottavasti, niin täällä lähdetään uskomaan misinformaatiota.

Jos tuon edellisen vastineen kirjoittamisessa meni koko päivä, niin hankkikaa apua. Siis palkatkaa joku kriisiviestintäammattilainen. Nyt meno on luokattoman huonoa.
 
Kannattaa tolla myyntihuuman kulmalla lähteä perjantain valvojaisiin, kyllä varmasti monella sujahtaa ostohousut jalkaan kun laitatte koko drone-valikoiman hyvään aleen
 
Nyt kannattaa kirjoittaa toinen vastine, jossa pyydetään anteeksi, ei koeteta maalata mustaa valkoiseksi ja myönnetään kaikki. Ja vastataan Iltalehden kysymyksiin. Jos te ette kerro, miten asiat oikeasti menivät, niin sen kertoo Iltalehti - tai vielä pahempi: joku random-foorumilainen keksii asiat päästään ja esittää ne uskottavasti, niin täällä lähdetään uskomaan misinformaatiota.

Jos tuon edellisen vastineen kirjoittamisessa meni koko päivä, niin hankkikaa apua. Siis palkatkaa joku kriisiviestintäammattilainen. Nyt meno on luokattoman huonoa.
Sanahelinä on turhaa tässä vaiheessa.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
257 653
Viestejä
4 480 435
Jäsenet
73 964
Uusin jäsen
poppi75

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom