Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Koska asia selvästi herättää paljon puhetta voimme tuota pinnalla ollutta tapausta hieman kommentoida. Vaurio havaittiin heti palautuksen yhteydessä myymälässä ja avataan vaurion kattavuutta sen verran, että prosessorikannassa on ollut selkeästi asennusvirheestä johtuva vaurio. Pinneistä huomattava määrä on saanut vahinkoa. Näissä tapauksissa, vaikka vika olisi mikä tahansa niin, alkuperäistä vikaa ei voida todentaa. Emolevyä ei voida vaurion johdosta enää testata. Ikävä kyllä takuu ei kata fyysisiä vaurioita.

Missään tapauksessa ei ole meidän eikä asiakkaan etu näitä hylätä ja teemme parhaamme asiakastyytyväisyyden eteen. Yhden tai muutaman pinnin vaurioita on takuuosaston toimesta myös korjattu ilman veloitusta tai takuun hylkäämistä. Tälläkin valitettavasti on rajansa ja mikäli vaurio on selkeästi käyttäjän toimista johtuvaa niin takuuna tai asiakaspalautuksena emme voi tuota käsitellä. Rajatapauksissa konsultoidaan valmistajaa kuvilla ja tarvittaessa tuota lähetetään valmistajalle tarkastukseen tai korjaukseen.

Kuluttajariitalautakunta on tietynlaisiin tapauksiin tehnyt jo päätöksiä aikaisemmin: Emolevyn prosessorikannan vauriot

Ja missään nimessä emme halua asiakkaita syyllistää, kuten tuolla lautakuntakin mainitsee voi vahinko sattua ilman, että sitä edes itse huomaa.

"Lautakunta toteaa prosessorikannan pinnien vääntymisen olevan yleinen asennus- tai purkuvirhe konetta kasattaessa ja purettaessa. Pinnien vääntyminen ei edellytä voimaa tai huomattavaa käsittelyvirhettä, eikä tietokoneen parissa työskentelevä henkilö sitä välttämättä itse huomaa lainkaan."

Juuri tästä syystä emolevyjä käsitellään takuuosastollamme tarkasti ennen testipenkkiin laittamista tai testiprosessorin asentamista.

Jos kaikki yleistetään tähän tapaan, niin silloin alkuperäinen syy voi jäädä tutkimatta, esim. miksi emolevy toimii kuukausia, ja yhtäkkiä lakkaa toimimasta.Tuo esimerkin pinnin taipuminen on voinut tapahtua myöhemminkin esim. penkissänne vai kuinka prosessori on kannasta irroitettu kannan tutkimista varten? Ainoa optio omalle oikeusturvalle on maksaa tuo maksu turhasta takuutapauksesta sekä emolevyn lähetyskustannukset, muuten levy päätyy parin kuukauden päästä SER-jätteeksi tai näin ainakin luvataan.

Ensimmäisen tuomion jälkeen kaikki yhteydenpito jumiutetaan tähän saman argumenttiin liittyen ja samaa mantraa jatketaan kuluttajaneuvonnan yhteydenoton jälkeen. Mutta ilmeisesti jos riittävästi viitsii tuoda negatiivista julkisuutta asian tiimoilta, niin ilmeisesti pyörtöjäkin on tapahtunut kuukausien sitkeän väännön jälkeen, kuten täällä ketjussa on nähty.

Varmasti makrokuvaamalla jokaisesta teidänkin asentamasta levystä löytyy naarmuja, mutta onko tämä alkuperäinen syy tuotteen toimilattomuudelle? Esim. Asus ei suoraan evää takuuta kaikenlaisista vahingoista levyllä: Motherboard Customer Induced Damage | Official Support | ASUS Global

Joten onko tämä joku Casekingin oma tulkinta aiheesta vai miten valmistajan ehtoja pelataan teille?

Varmasti makrokuvaamalla jokaisesta teidänkin asentamasta levystä löytyy naarmuja, mutta onko tämä alkuperäinen syy tuotteen toimilattomuudelle? Esim. Asus ei suoraan evää takuuta kaikenlaisista vahingoista levyllä: Motherboard Customer Induced Damage | Official Support | ASUS Global
Linkin mukaisesti tuosta ymmärtäisin kyllä että kaikki luetellut vauriot missä olivat tuon voineet sitten korjata, niin on silti sitten ollut maksullista vaikka takuuaika olisikin voimassa, eli eipä asuskaan tuollaisia vaurioita hyvää hyvyyttään korjaa takuuna, vaan maksua vastaan.

Tilasin teiltä perjantaina 12.1. töihin vähän vajaan viiden tuhannen euron kokonaispaketin alv 0. Haluamaani valkoista koppaa oli tulossa vasta 19. päivä, joten sovimme, että kone laitetaan tuolloin kasaan ja parhaassa tapauksessa samana iltapäivänä matkaan.

Eipä laitettu. Tämän viikon tiistaiaamuna soittelin ja kyselin, mikä on koneen tilanne. Kuulemma lopputesteissä oli tullut muistivirheitä, minkä takia piti vaihtaa uudet muistikammat. Painotin, että tilauksella on kiire, koska työt seisovat, ja kone luvattiin lähettää samana iltapäivänä, jos testit menevät läpi. Lupasitte myös ilmoittaa, jos matkaan tulee lisää mutkia, jotta tiedän hoitaa tilalle korvaavaa atk:ta.

No ei lähtenyt kone ettekä ilmoittaneet tästäkään viivästymisestä yhtään mitään. Torstaina soitin jälleen tiedustellakseni, mikä on homman nimi. Kaveri puhelimessa lupasi selvittää. Vähän ajan päästä tuli viesti, että koneeseen on nyt vaihdettu emolevy ja testaillaan lisää. Kone luvattiin postittaa perjantaina, jos ongelmia ei enää ilmene. Tähän laitoin vastauksena, että te olette nyt melkein viikon etsineet vikaa yksittäisistä komponenteista, kun olisitte voineet ottaa suoraan uudet osat hyllystä ja lähettää toimivan koneen asiakkaalle ja paikantaa viallisen osan myöhemmin. Ei vastausta.

Ei muuten kuulunut lähetysilmoitusta perjantainakaan. Kolmelta iltapäivällä laitoin viestin, jossa tiedustelin tilannetta. Kukaan ei vastannut. Nyt minulla ei ole mitään käsitystä siitä, kuinka kauan tässä pitää vielä odottaa, kun siellä raavitaan päätä ja vaihdetaan komponentteja yksi kerrallaan toisiin.

Olen hyvin lähellä, että peruutan koko tilauksen. Soitin jo Verkkokauppa.comiin ja kysyin, kuinka nopeasti heiltä saisi koneen kasattuna. Veikkaili, että ensi viikon aikana, muttei uskaltanut luvata varmaksi, niin taidan odottaa vielä huomisen, josko tähän tulisi joku järki.

Eniten ei harmita se, ettette saa yhtä tietokonetta laitettua kasaan, vaan se, että lupaatte pitää asiakkaan ajan tasalla, mutta ette sitä tee. Puhumattakaan siitä, että ette vastaa kun kysytään. Täysin ala-arvoista asiakaspalvelua. Skarpatkaa.

Tilasin teiltä perjantaina 12.1. töihin vähän vajaan viiden tuhannen euron kokonaispaketin alv 0. Haluamaani valkoista koppaa oli tulossa vasta 19. päivä, joten sovimme, että kone laitetaan tuolloin kasaan ja parhaassa tapauksessa samana iltapäivänä matkaan.

Eipä laitettu. Tämän viikon tiistaiaamuna soittelin ja kyselin, mikä on koneen tilanne. Kuulemma lopputesteissä oli tullut muistivirheitä, minkä takia piti vaihtaa uudet muistikammat. Painotin, että tilauksella on kiire, koska työt seisovat, ja kone luvattiin lähettää samana iltapäivänä, jos testit menevät läpi. Lupasitte myös ilmoittaa, jos matkaan tulee lisää mutkia, jotta tiedän hoitaa tilalle korvaavaa atk:ta.

No ei lähtenyt kone ettekä ilmoittaneet tästäkään viivästymisestä yhtään mitään. Torstaina soitin jälleen tiedustellakseni, mikä on homman nimi. Kaveri puhelimessa lupasi selvittää. Vähän ajan päästä tuli viesti, että koneeseen on nyt vaihdettu emolevy ja testaillaan lisää. Kone luvattiin postittaa perjantaina, jos ongelmia ei enää ilmene. Tähän laitoin vastauksena, että te olette nyt melkein viikon etsineet vikaa yksittäisistä komponenteista, kun olisitte voineet ottaa suoraan uudet osat hyllystä ja lähettää toimivan koneen asiakkaalle ja paikantaa viallisen osan myöhemmin. Ei vastausta.

Ei muuten kuulunut lähetysilmoitusta perjantainakaan. Kolmelta iltapäivällä laitoin viestin, jossa tiedustelin tilannetta. Kukaan ei vastannut. Nyt minulla ei ole mitään käsitystä siitä, kuinka kauan tässä pitää vielä odottaa, kun siellä raavitaan päätä ja vaihdetaan komponentteja yksi kerrallaan toisiin.

Olen hyvin lähellä, että peruutan koko tilauksen. Soitin jo Verkkokauppa.comiin ja kysyin, kuinka nopeasti heiltä saisi koneen kasattuna. Veikkaili, että ensi viikon aikana, muttei uskaltanut luvata varmaksi, niin taidan odottaa vielä huomisen, josko tähän tulisi joku järki.

Eniten ei harmita se, ettette saa yhtä tietokonetta laitettua kasaan, vaan se, että lupaatte pitää asiakkaan ajan tasalla, mutta ette sitä tee. Puhumattakaan siitä, että ette vastaa kun kysytään. Täysin ala-arvoista asiakaspalvelua. Skarpatkaa.
Hei,

Kiitos palautteesta.

Välittelen viestinne esimiestasolle, niin käydään tuo viestittely meidän osalta läpi, ja selvitetään miksi kone ei perjantaina ole lähtenyt matkaan.

Olemme heti maanantaina yhteydessä teidän suuntaan.

Pahoittelut tapahtuneesta.

Viimeksi muokattu:
Itellä kävi jimmsin kanssa niin että lähetin näppiksen takuuseen kun siinä oli WASD ja nuolet erivärisiä ja ne meinas joskus jumittaa, jäi pohjaan eikä noussu ku nypäyttämällä. Arvelin vian johtuvan tuosta eri materiaalista tehdystä hatusta, sisällä näky purseita jotka mielin viilaavani veks. Kuitenkin kun uusi tuote kyseessä niin aattelin että parempi laittaa takuuseen ja hoitaa homma kunnolla niin ei mahdollisesti tule ongelmia nuiden viilausten kanssa jos joskus tulee muuten takuu eteen. Takuu evättiin koska näppiksessä oli kosteusvaurio. ois pitäny maksaa 2 x postit ja se käsittelymaksu että ois saanu näppiksen takas.
Pyysin kuluttajaviranomaisen ohjeen mukaan jimmsiltä kuvaa minkälainen kosteusvaurio näppiksessä on (tiesin vas CTRL kohdalle roiskahtaneen pisaran kahvia, se ei ollu mielestäni syy kun kalvonäppis eikä se ollut kummankaan vika alueen kohdalla, ja kosteusvaurion täytyy olla syy tähän vikaan että sen perusteella voi virhevastuustaan luistella) Tähän kuvapyyntöön jimms vastasi ehdottamalla että palauttavat rikkinäisen näppikseni ilmaiseksi, se toki sopi minulle.
Näppiksen saavuttua vuolin näppäinhattujen purseet veks eikä enää vikaa. Näppis toimi vuosia senkin jälkeen, tiedä vaikka pelais edelleenkin, ei oo enää käsissäni.
Kyllähän se on vähän ohjannut mistä kalliimman raudan hankkii

Olet joutunut alunperin velvollinen ollut maksamaan 2x postit koska aiheeton takuupalautus ja jimms todennäköisesti on maksanut jo toiseen suuntaan ensin palauttamisesta ja toinen on palauttamisesta takaisin ja valmistajan takuu ei kata käyttäjänvahinkoa (neste, mikä syövyttänyt), käsittelymaksu on aiheettoman takuupalautuksen aiheuttamat kulut jälleenmyyjälle.
Käsittelymaksua ja postituskuluja ei luonnollisesti peritä jos, takuunpiirissä oleva vika. Jimms on tässä joustanut

Vianetsinnästä voi takuuaikana laskuttaa vain, jos asiakas on toimittanut laitteen takuukorjaukseen selvästi turhaan. Tällainen syy voi olla esim. se, että kyse on asiakkaan itse aiheuttamasta viasta ja tämä olisi pitänyt asiakkaan itsekin ymmärtää.

Siitä toki voi tapella, että olisiko "asiakkaan pitänyt ymmärtää", että kahviroiske voi vaikuttaa vikaan. Tuskimpa vaikutti, varsinkin kun Jimm's ystävällisesti myöntyi palauttamaan asiakkaan omaisuuden.

Viimeksi muokattu:
Kyseessä ei ollu mikään nesteen aiheuttama vika, se neste oli siinä kalvon päällä eikä ollu mennyt sen kumin läpi mihinkään. kyse oli kupin kolahtamisesta johonkin josta lens pieni pisara. Näppäimet jotka takerteli oli muualla ja takertelu oli läsnä heti uudesta, ois kyllä ehkä aikaa myöten hiotunut pois mutta kiva kun kurkkaat pelissä ja ukko jääkin juoksemaan sivulle.
Jimms yritti täysin väärin perustein mekaanisen vian maksattaa asiakkaan aivan eri paikassa olevalla kahvitahralla, kuluttajaasiamiehen mukaan sen tahran täytyy olla vian aiheuttaja jotta sillä vois evätä takuun. Ja kun näppiksen takuu oli täten rauennut, korjasin vian itse vuolemalla purseet näppishattujen sisältä pois, siihen loppui vika. Logitechin näppis jossa oli pieni näyttö, oisko 510 tai jotain ollu se malli mikä oli kyseessä.
Kahviroiskeen kyllä tiesin kun itse olin sen siihen aikaan saanut. Kun se syntyi, otin siitä hattuja irti ja totesin ettei se neste pääse mihinkään tuhoa aiheuttamaan, kuivasin märät pois enkä alkanut pesemään sitä kahvijälkeä koska tiesin ettei se tule ongelma olemaan. Lopputulema oli ihan hyvä että sain omani pois, korjasin vian itse, käytin siihen asti että seuraavan hankin. Jimmsin asenteesta vaan että vika mieluusti laitetaan asiakkaan niskaan vaikkei heidän "syyllä" ole mitään tekoa varsinaisen vian kanssa tämä on esimerkki. Kuitenkaan en ota kantaa tähän tiktok emolevyyn, siitä ei mulla ole tietoa eikä mielipidettä

EDIT: selvennykseksi, minun kertoma case on reilusti ajalta ennen caseking

Viimeksi muokattu:
Täytynee nyt puolustaa Jimmsiä hieman yleisellä tasolla ja omasta näkökulmasta. Itse olen kerran joutunut laittamaan Jimmsille näytönohjaimen takuuseen. Tämä tapahtui viime vuonna, eli Caseking oli jo Jimmsin omistajana. Vika ei edes ollut helpoin mahdollinen todennettava, kun se esiintyi satunnaisen säännöllisesti. Liitin mukaan kattavan vikaselostuksen, ja yrittämäni ongelmanratkaisuaskeleet. Asian käsittely sujui ongelmitta sekä nopeasti. Jimms rehdisti ja reilusti kertoi asiakkaalle päin, että huollossa saattaisi kestää kauan eikä vikaa välttämättä saataisi kuntoon, ja antoi mahdollisuuden valita useammasta jatkovaihtoehdosta itselleni mieleisimmän. Sain uuden kortin, maksoin pienen välirahan ja täten uudelle näytönohjaimelle uuden takuun. Kaikin puolin hyvä kokemus.

Ottamatta kantaa nyt keskustelussa olleeseen tapaukseen, totean seuraavaa. En sano, etteikö ihmisillä voisi sattua huonoja kokemuksia joukkoon, mutta on hyvä myös ymmärtää, että firma joka kymmenien miljoonien liikevaihtoa joka vuosi, mahtuu joukkoon monenmoista asiakaskokemusta; pakosti myös epäonnistumisia ja virheitä sattuu mukaan, puolin ja toisin. Lisäksi luulen, että monissa tapauksissa, joissa takuuasia ei ole mennyt asiakkaalle mieleisellä tavalla ja vika ei ole ollut helposti todennettavissa, on vika joko kuvattu puutteellisesti tai epähuomiossa jopa virheellisesti, jolloin takuukäsittelyssä ei ole ollut realististakaan mahdollisuutta havaita vikaa.

Ei minullekaan mitään isompaa antipatiaa ole jimmsiä kohtaan jääny, just katoin asiakastiedoista niin oon tuonkin jälkeen useamman tonnin sinne kipannu rahaa. Erittäinkin kelvollinen paikka tilata ja viimeisin tilaus oli hämmentävä millä vauhdilla lähti matkaan. muutama tunti niin paketti oli jo tien päällä.

Itse olen joskus viime vuosikymmenellä lähettänyt Jimm'sille kyselyä, että "tuleeko ne turhan palautuksen maksut maksettavaksi, jos lähetän tämän" lisättynä tarkalla virhekuvauksella. Ja tässä tapauksessa olin itse (tai kaveri) rikkonut laitteen. En edes muista, mikä laite oli kyseessä. Mutta olin rehellinen vahingosta ja sen synnystä, niin sieltä tuli vastaus "ei kyllä tuota saada takuuseen ja joudut tod.näk. makselemaan nuo maksut".

Jäi lähettämättä sillä kertaa ja ei tästä nyt paha maku suuhun jäänyt, kun vika oli meidän päässä. Suosittelen olemaan rehellinen näissä, niin pääsee helpommalla. Tietenkin, minulla ei ole tullut tapausta vastaan, jossa takuu on evätty, vaikka sen kuuluisi olla voimassa.

Lisäksi: kannattaa kuvata kaikki. Ja jotenkin laittaa Jimm'sille ne kuvat siihen RMA-hakemukseen. Tai youtube-video. Nähtävästi emolevyn socket on paras paikka kuvata, ja täältä olen saanut painajaisia ja kuvaan sen aina uusissa emolevyissä (vaikka hankittu mistä, viimeeksi Datatronic).

--

Tosin voi argumentoida, että minut on "maksettu hiljaiseksi", kun takuu toimi erittäin hyvin 6,90€ tuulettimen kanssa, mutta se nyt toimi erittäin hyvin ja kyseinen tuuletin ei koskaan toiminut.

mikä homma, yksittäisen tuotteen tilannu pikatoimitusta painamatta. Tilaus käsitelty samanapäivänä. Sittenku tilannu useamman tuotteen kerralla joita löytynee varastosta. Niin käsittely kestää sit useammanpäivän. Onko siellä jotain ruuhkaa ? ja nyt sit alkaa vielä sopivasti postin lakkokin

Menikö 4080 Superit oikeasti noin nopeasti vai bugaako sivu? Otin heti 16.00 koriin ja olin maksamassa niin lukee ei varastossa. Sitä ennen oli vielä hyvin vihreää.

Miten virtalähteen virallinen valmistajan virtakaapelien käyttäminen voisi niin tehdä?
Enpäs huomannutkaan tuolta että oli mainittu tuo yhteensopivuus virallisesti. Lähinnä päässä pyöri tällä foorumilla ollut juttu jossa proshop pesi kätensä kun oli käytetty toisen valmistajan liitintä(mikä meni sitten cablemodsin takuisiin)

Minkälaisella aikataululla on tulossa varastoon täytettä 4080 Superien osalta? Tuleeko varastossa vielä olevien 4080 -mallien hinnat tippumaan?

Minkälaisella aikataululla on tulossa varastoon täytettä 4080 Superien osalta?
Jossain vaiheessa osalla korteista eilen näytti "Tulossa, arvio 07.02" (en ottanut SS:ää), joten sillä itse menen paremman tiedon puitteissa.

Tilasin itsekin 4080 TUFfin, mutta vähän kassasekoilujen takia meni sitten niin myöhään että nyt näyttää jonotusnumeroa luokkaa 60. Saas nähdä josko tässä kuussa saisi vanhan sotaratsun 1080ti vihdoin päivitettyä.

Enpäs huomannutkaan tuolta että oli mainittu tuo yhteensopivuus virallisesti. Lähinnä päässä pyöri tällä foorumilla ollut juttu jossa proshop pesi kätensä kun oli käytetty toisen valmistajan liitintä(mikä meni sitten cablemodsin takuisiin)
Johtuneen varmasti siitä että kyseiseisissä adaptereissa on ollut paljon näitä sulamis tapauksia (minkä johdosta myös lopuiltaan nämä adapterit vedettiin pois myynnistä) joten Proshoppia ei kiinnostanut maksaa toisen valmistajan tuotteen ongelmia (varsinkaan kun kys. adapteria ei oltu ostettu Proshopista).

Johtuneen varmasti siitä että kyseiseisissä adaptereissa on ollut paljon näitä sulamis tapauksia (minkä johdosta myös lopuiltaan nämä adapterit vedettiin pois myynnistä) joten Proshoppia ei kiinnostanut maksaa toisen valmistajan tuotteen ongelmia (varsinkaan kun kys. adapteria ei oltu ostettu Proshopista).
Ja Proshop itse myi vielä samaa adapteria.

Sanotaan välillä hyviä sanoja ettei ketju ole pelkkää negailua. Sunnuntai-iltana tein tilauksen ja oli pakettiautomaatissa noudettavissa keskiviikkona.

EDIT: Tai siis on noudettavissa. Hakemaan ei ole vielä päässyt koska lakko....

Viimeksi muokattu:
Omat takuu-asiat menneet Jimmsin kanssa hyvin, Roccatin hiiri jätti pelisession jälkeen cpu-käytön kattoon ja vanhemmat ajurit ynm kokeilut ei asiaa korjaannut, RMA hiirestä ja sain hyvityksen ja vaihdoin toiseen hiireen. Toinen oli Ryzen 5600x-prossu, kone ei käynnistynyt enää parin kuukauden jälkeen, Cpu:n mukana vaihtui myös emo kun olivat yhdessä ilmeisesti vikaantuneet, sekä Cpu ja emo meni takuuvaihtoon. Ruuhkaakaan ei ollut näissä tapauksissa, taisi viedä reilun viikon verran kun oli uudet osat tilalla. Asiakkaan vastuulla on tietysti tehdä selkeä vikakuvaus ja olla rehellinen vian ilmaantumisesta että loppupäässä sujuvaa selvittely. Muistutan aina itseäni asennushommissa olla erityisen varovainen ettei tee fyysisiä jälkiä (mihinkään), jottei mahdollisen RMA:n kanssa tule haasteita.

Omat takuu-asiat menneet Jimmsin kanssa hyvin, Roccatin hiiri jätti pelisession jälkeen cpu-käytön kattoon ja vanhemmat ajurit ynm kokeilut ei asiaa korjaannut, RMA hiirestä ja sain hyvityksen ja vaihdoin toiseen hiireen. Toinen oli Ryzen 5600x-prossu, kone ei käynnistynyt enää parin kuukauden jälkeen, Cpu:n mukana vaihtui myös emo kun olivat yhdessä ilmeisesti vikaantuneet, sekä Cpu ja emo meni takuuvaihtoon. Ruuhkaakaan ei ollut näissä tapauksissa, taisi viedä reilun viikon verran kun oli uudet osat tilalla. Asiakkaan vastuulla on tietysti tehdä selkeä vikakuvaus ja olla rehellinen vian ilmaantumisesta että loppupäässä sujuvaa selvittely. Muistutan aina itseäni asennushommissa olla erityisen varovainen ettei tee fyysisiä jälkiä (mihinkään), jottei mahdollisen RMA:n kanssa tule haasteita.
Hei, Kiitos palautteesta. Pääosin takuupalautukset näin meneekin. :thumbsup:

Pitäisi saada wifittömään emoon wifi.
Paikka on valmiina ja varma tuki esim. AX200- ja AX210-korteille.
Mieluummin tuo 210 ja teiltä se löytyykin. Mutta mukana ei vissiin antenneja, eikä johtoja?

200seen teillä on Desktop Kit, jossa ilmeisesti kaikki tarvittava. Mutta 210iin ei. Erilliset, vaikkapa Asuksen, pcie-kortit taas pomppaa sitten hinnassa huomattavasti...

Mitenkäs teillä menee tällaisten vähän eksoottisempien / hitaammin liikkuvien tuotteiden saldojen kanssa?

Kannattako kysellä erikseen perään, vai voiko suoraan luottaa siihen että saldotieto on mitä on, ja tavaraa ei teidän kautta saa? Ehkä samaan syssyyn voisin kysellä onko hintatieto ajantasainen? Vaikka mielellään kokoonpanoa Suomessa sijaitsevalta liikkeeltä työasemalle ottaisikin, niin reilu 1500e hintapreemio jo yhden komponentin osalta verrattuna esim. Saksan Amazoniin saattaa helposti kallistaa vaa'an siihen suuntaan että tavara ennemmin tulee hankituksi sieltä mistä halvemmalla saa...

Vieläkös Jimmssillä on normi shippausnopeus, että jos ennen klo 14 arkena tilaa niin ehtii samanpäivän kuljetukseen?
Vai oliko heillä edes moista :D

Olipa mukava yllätys vaikka suurlakon kynnyksellä oli laitettu jimssiltä pakettia lähetykseen niin saapuivat tänään. Tuli uutta vesijäähyä ja muistia. Kaikki ehjiä ja toimii. :thumbsup: nallekarkitkin maistui asentaessa

Mieluummin tuo 210 ja teiltä se löytyykin. Mutta mukana ei vissiin antenneja, eikä johtoja?

200seen teillä on Desktop Kit, jossa ilmeisesti kaikki tarvittava. Mutta 210iin ei. Erilliset, vaikkapa Asuksen, pcie-kortit taas pomppaa sitten hinnassa huomattavasti...
Harmittaa hoputtaa, mutta olisi mukava saada tähän jotain tarkentavaa tietoa, että saisin tuttavani pojan joululahjakoneen kasaan (muutamassa komponentissa saatavuusongelmia...)
@Jimm's

Vieläkös Jimmssillä on normi shippausnopeus, että jos ennen klo 14 arkena tilaa niin ehtii samanpäivän kuljetukseen?
Vai oliko heillä edes moista :D

Nähtävästi ei.
Eilen tilattu varastossa olevaa kamaa eikä ole seurantakoodia näkynyt. Toki sivutkin kertovat tilauksen olevan käsittelyssä vielä. Ikävä kyllä.

Toivottavasti tulevaisuudessa tämä ei ole normi. Tulee jätkäsaaren kauppa mieleen. Ennen tavara liikkui ripeästi, ei enää.

Nähtävästi ei.
Eilen tilattu varastossa olevaa kamaa eikä ole seurantakoodia näkynyt. Toki sivutkin kertovat tilauksen olevan käsittelyssä vielä. Ikävä kyllä.

Toivottavasti tulevaisuudessa tämä ei ole normi. Tulee jätkäsaaren kauppa mieleen. Ennen tavara liikkui ripeästi, ei enää.
Tämä tuntuu olevan aika tapaus kohtaista.
Välillä tulee kommentteja miten kamat on about samana päivänä noudettavissa ja sitten tulee näitä sun kokemuksia.
Tähän olisi kiva saada selvennystä, koska varsinkin näin ei minkään juhlan tai tapahtuman takia ei pitäisi olla erityistä ruuhkautumista varastollakaan.

Tämä tuntuu olevan aika tapaus kohtaista.
Välillä tulee kommentteja miten kamat on about samana päivänä noudettavissa ja sitten tulee näitä sun kokemuksia.
Tähän olisi kiva saada selvennystä, koska varsinkin näin ei minkään juhlan tai tapahtuman takia ei pitäisi olla erityistä ruuhkautumista varastollakaan.
Ei taideta siellä tilauksia käsitellä viikonloppuisin niin ma-ti akselilla varmasti ruuhkaa ja taitaa aina nämä kyselytkin siihen osua. :hmm:

Perjantaina tilattu saapui eilen perille.
Ei voi kyllä valittaa omasta puolesta toimitusajoissa.
Tuli vielä nalletkin mukaan mini tilaukseen.

Kritisoin aiemmin rankasti uusista sivuista beta-ohjelmassa, kuitenkin muita tarjoajia sen jälkeen käyttäneenä kyllä valitettavasti jimmsin uusimmatkin sivut on ylivoimaisesti parhaat.
Ei voi käsittää, miten kilpailijat ei näe omissa sivuissaan niin merkittäviä ongelmia, että jotain tehtäisiin ongelmille.

Ei taideta siellä tilauksia käsitellä viikonloppuisin niin ma-ti akselilla varmasti ruuhkaa ja taitaa aina nämä kyselytkin siihen osua. :hmm:

Tämä toki. Mutta voiko la-su tulla niin paljon tilauksia että eivät ehtisi niitä maanantaina poimia? Tuskin.

Viime yönä tuli meili että nyt olisi postille paketti menossa, eli todnäk huomenna paketti täällä.

Itsellä ei ole kuin positiiviset kokemukset, mm viime pe-la yönä tilasin uuden koneen kaikki osat, la aamulla klo 10 maissa tuli viesti että on noudettavissa (joo ja tiskikaverin piti kerätä lisää kun varaston keräilyssä oli jääny muutama osa keräämättä).
Eilen tilasin aamupäivällä pari osaa lisää, alle tunti meni ja tuli ilmoitus että paketti on pakattu ja odottaa postia, tänään tulossa perille.

Terve ja pahoittelut radiohiljaisuudesta asian suhteen! Tosiaan suoraan emolevylle jos lähtee M.2 Wifikorttia hankkimaan niin antennit ja antennikaapelit sekä mielellään pcie suojalevyn antennien kiinnittämiseksi tuo toimiakseen vaatii. AX200 Desktop Kit tosiaan löytyykin jo valikoimista. Selvitellään AX210:n osalta että olisiko vastaavaa mahdollisesti saatavilla.

Mitenkäs teillä menee tällaisten vähän eksoottisempien / hitaammin liikkuvien tuotteiden saldojen kanssa?

Kannattako kysellä erikseen perään, vai voiko suoraan luottaa siihen että saldotieto on mitä on, ja tavaraa ei teidän kautta saa? Ehkä samaan syssyyn voisin kysellä onko hintatieto ajantasainen? Vaikka mielellään kokoonpanoa Suomessa sijaitsevalta liikkeeltä työasemalle ottaisikin, niin reilu 1500e hintapreemio jo yhden komponentin osalta verrattuna esim. Saksan Amazoniin saattaa helposti kallistaa vaa'an siihen suuntaan että tavara ennemmin tulee hankituksi sieltä mistä halvemmalla saa...
Kannattaa tällaisista olla kyllä asiakaspalveluun yhteydessä niin saadaan tarkemmin selviteltyä tuon mahdollista saatavuustilannetta :smile:

Kysytääs uudelleen @Jimm's
Ei ole mitään yleispätevää tietoa näistä oikein yleisellä tasolla, eli lisää näitä odotetaan hiljalleen koko ajan saapuvaksi. Mikäli jokin tietty malli kiinnostaa niin kannattaa asiakaspalveluun olla näistä yhteydessä. Esimerkiksi viimeksi tänään tuli jonkin verran Gigabyten kortteja hyllyyn, mutta taisivat kaikki mennä jo aiemmin tehtyihin tilauksiin järjestyksessä.

VINK VINK! Lisäsimme leveää OLED-näyttöä harkitseville ruutua halpuutukseen. Linkin itse tarjoukseen löydätte ketjun aloituspostauksesta :interested:

Ihmetyttää kyllä viipyilevät tilaukset Useamman päivän ollut tuote keräilyssä vaikka tavaraa on varastossa. Viime vuoden lopulla pariinkiin otteeseen tilaukset tulivat muutamassa päivässä perille

Viimeksi muokattu:
Minun tilaukseni käsiteltiin kohtalaisen nopeasti: tilattu maanantai-iltana, käsitelty (= Posti odottaa pakettia) tänään keskiviikkoaamuna.

Ihmetyttää kyllä viipyilevät tilaukset Useamman päivän ollut tuote keräilyssä vaikka tavaraa on varastossa. Viime vuoden lopulla pariinkiin otteeseen tilaukset tulivat muutamassa päivässä perille
Mikäli olet ihan meidän omassa varastossa heti olevia tuotteita tilannut ilman lisäpalveluita, niin useamman päivän viivettä ei kyllä pitäisi olla tällä hetkellä. Kannattaa olla tästä asiakaspalveluun yhteydessä mikäli tuntuu että tilauksen käsittelyssä kestää pitkään.

Mikäli olet ihan meidän omassa varastossa heti olevia tuotteita tilannut ilman lisäpalveluita, niin useamman päivän viivettä ei kyllä pitäisi olla tällä hetkellä. Kannattaa olla tästä asiakaspalveluun yhteydessä mikäli tuntuu että tilauksen käsittelyssä kestää pitkään.
Tänään nytkähti paketti liikkeelle :) Tottunut ilmeisesti liian hyvään ja nopeaan, kun kolme arkipäivää huolettaa

Terve ja pahoittelut radiohiljaisuudesta asian suhteen! Tosiaan suoraan emolevylle jos lähtee M.2 Wifikorttia hankkimaan niin antennit ja antennikaapelit sekä mielellään pcie suojalevyn antennien kiinnittämiseksi tuo toimiakseen vaatii. AX200 Desktop Kit tosiaan löytyykin jo valikoimista. Selvitellään AX210:n osalta että olisiko saatavilla.

Googlettelu ei antanut mistään tuohon 210seen kittiä.
Pistän varmaan sen 200sen kitin tulemaan. Emossa on takalevyssä suoraan paikat antenneille. Tai siis, antenniliittimien läpiviennille, näin tarkemmin sanottuna.

Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
262 580
Jäsenet
75 004
Uusin jäsen
otso.lan

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom