Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Näistä saatu nyt tietoa. Eli Asusin mallia saapumassa eurooppaan maaaliskuussa, mutta vielä ei voida varmaksi sanoa saadaanko nuo ennakkotilatut siitä meille.

Msi malleista saatu vastaus, eli saapumassa toukokuun lopussa tai kesäkuun aikana.
Uuuf... Pitkälle menee. Jenkeissä tuli myyntiin jo tammikuussa. Mikähän ihme noissa on että kestää saapua Eurooppaan ja varsinkin tänne pohjoiseen. Valmistajien suuntaan siis osoitan syyttävää sormea. Pahahan teidän on myydä jos niitä ei tänne toimiteta.
 
Näistä saatu nyt tietoa. Eli Asusin mallia saapumassa eurooppaan maaaliskuussa, mutta vielä ei voida varmaksi sanoa saadaanko nuo ennakkotilatut siitä meille.

Msi malleista saatu vastaus, eli saapumassa toukokuun lopussa tai kesäkuun aikana.
Kiitos vastauksesta! Toivottavasti toisivat tänne pohjolaankin hyvän satsin. Alkaa oma 1440p IPS:ä tuntumaan nihkeälle kun on tottunut Olediin tv:n kanssa.
 
Assemblyt taas iskemässä kovaa vauhtia ja tapamme mukaan, tälläkin kertaa messutarjoukset vain paikan päältä itse messualueelta. Nähdään Assyilla!
Jos et vielä huomannut niin tarjoukset sekä muut kriittiset infot mm. aikataulujen osalta näet TÄSTÄ. :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Outlet-tuotteissa mainostetaan olevan samat takuut ja palautusoikeudet.

Uutta näytönohjainta kytätessä tämmöinen esim. pisti silmään:

PowerColor (Outlet) Radeon RX 7900 XTX Hellhound -näytönohjain, 24GB GDDR6 - 989,90€
PowerColor Radeon RX 7900 XTX Hellhound -näytönohjain, 24GB GDDR6 - 1 049,90€

Outlet-tuotteessa 2v takuu ilmoitettu, kun normaalihintaisessa tuotteessa 3v. Onko virhe, vai onko tässä tapauksessa joku poikkeus?
Hei.

Taitaapa ihan virhe olla. Alkuperäinen takuu myös B-tuotteille, jollei toisin mainittu.
 
Onko tätä RTX4080S-O16G-NOCTUA milloin tulossa myyntiin? Tanskan firma saamassa omaan varastoon 22.2, mahtaisko teille tulla samaan aikaan?
 
Uuuf... Pitkälle menee. Jenkeissä tuli myyntiin jo tammikuussa. Mikähän ihme noissa on että kestää saapua Eurooppaan ja varsinkin tänne pohjoiseen. Valmistajien suuntaan siis osoitan syyttävää sormea. Pahahan teidän on myydä jos niitä ei tänne toimiteta.

Monitorit ovat sen verran isoja että taitavat kulkea järjestään laivalla. Ja yllättäen jenkkimarkkina saattaa olla korkeammalla prioriteetilla. Tuolla on vielä lähi-idän hiekkalaatikolla pientä draamaa joka vie laivoja Afrikan Turneelle kun ei nappaa väistellä ohjuksia joka saattaa lisätä toimitusaikaa helposti viikkotolkulla. Eli eipä ole suuri ihme että on kuukausien eroja milloin tulee saataville.
 
Monitorit ovat sen verran isoja että taitavat kulkea järjestään laivalla. Ja yllättäen jenkkimarkkina saattaa olla korkeammalla prioriteetilla. Tuolla on vielä lähi-idän hiekkalaatikolla pientä draamaa joka vie laivoja Afrikan Turneelle kun ei nappaa väistellä ohjuksia joka saattaa lisätä toimitusaikaa helposti viikkotolkulla. Eli eipä ole suuri ihme että on kuukausien eroja milloin tulee saataville.

Eipä tuo Afrikan kiertäminen lisää matka-aikaa kuin 10 päivää joten ei se tuota viivettä selitä. Lisäksi näitä samaisia monitoreja on jo nähty esim. Saksan markkinoilla joten yksinkertaisimpana selityksenä pohjola on vain niin paljon vähäpätöisempi markkina-alue että meidän palvelemisella ei ole niin kiire.
 
Näyttää ruuhkat hellittäneen; eilen iltapäivällä tilaus sisään ja äsken tuli viesti postituksesta. :thumbsup: Ihan ilman pikatoimitusta, kun ei tällä kiire ole.

Kiitokset jälleen Jimm'ssin tiimille, jatkakaa samaan malliin! :kippis:
 
Jatkan Charunin kanssa kehujen linjalla.

Oma tilaus viime torstaina sisällä yhdentoista aikoihin ja hieman yhden jälkeen iltapäivällä tuli seurantakoodi ja seuraavana päivänä paketti käsissä. Myös "normaali" tilaus.
 
Liittyen nyt tuohon mun emolevyrumbaan Jimmssin kanssa, asiaan ei olla saatu ratkaisua ja emolevy lähtenyt taas palautumaan heille päin.

En ole vieläkään täysin varma mistä tuo johtuu ettei mulla toiminut ja jimssin rma-poppoolla toimii, mutta pidän nyt ilmaantuneiden tietojen valossa mahdollisena että ongelma johtui tuosta vanhasta näytönohjaimesta ja emolevyn biossissa mahdollisesti pois päältä olevasta yhteensopivuustoiminnosta. En kuitenkaan ole sitä mieltä että KKV:n pykälä takuunalaisen tuotteen turhasta vianetsinnästä johtuvasta laskutuksesta täyttyy.
Kiinnostaisi mitä Jimms on tuosta mieltä, siihen en ole selvää vastausta saanut.

"Vianetsinnästä voi takuuaikana laskuttaa vain, jos asiakas on toimittanut laitteen takuukorjaukseen selvästi turhaan. Tällainen syy voi olla esim. se, että kyse on asiakkaan itse aiheuttamasta viasta ja tämä olisi pitänyt asiakkaan itsekin ymmärtää." T: Kilpailu- ja kuluttavirasto.

Onneksi nyt ei ole kyse kalliimmasta tuotteesta, mutta periaatteen takia ei kiinnostaisi alistua maksamaan omasta omaisuudestani yhtään mitään perusteettomasti. Harmittaa myös kun aikaisemmin hyvänä pitämäni putiikin kanssa asiointi on tälläistä.

Pitää varmaan tuonne KKV:n kuluttajaneuvontaan olla yhteydessä ja kysyä mitä mieltä he ovat.
 
Noniin, nyt tuli kuukausi kuluneeksi RTX 4080 SUPER julkaisusta eikä vieläkään mitään tietoa koska tulee lisää tuotteita mitä saatiin rahastetuksi.

On se mukavan helppoa tuo kaupankäynti nykyään kun rahat kelpaa heti ja tuotteet voi sitten lähettää kun jos sattuu huvittamaan :smoke:
 
Jos tuo mättää siksi että biosissa on vipu väärin niin se kyllä valitettavasti on sun oma moka. Tällöin ihan perusteltua vähintään postikulut pistää sinun piikkiin. Jos haluaa valmista niin ostaa valmiiksi kasattua. Itse kasatessa on osattava tämmöiset vianselvitykset tai sitten maksaa niistä.
 
Jos tuo mättää siksi että biosissa on vipu väärin niin se kyllä valitettavasti on sun oma moka. Tällöin ihan perusteltua vähintään postikulut pistää sinun piikkiin. Jos haluaa valmista niin ostaa valmiiksi kasattua. Itse kasatessa on osattava tämmöiset vianselvitykset tai sitten maksaa niistä.
Eikö siinä ollut se ongelma että ei pääse biossiin vaihtamaan asetusta kun ei tule kuvaa?
 
Jos tuo mättää siksi että biosissa on vipu väärin niin se kyllä valitettavasti on sun oma moka. Tällöin ihan perusteltua vähintään postikulut pistää sinun piikkiin. Jos haluaa valmista niin ostaa valmiiksi kasattua. Itse kasatessa on osattava tämmöiset vianselvitykset tai sitten maksaa niistä.
Jimmssin työntekijän postaus :D noeivaan, luitko noita aiempia keskusteluja asiasta?
Ja tarjouduinkin jo postikulut maksamaan muttei kelvannut, on 50€ kyllä ihan liikaa tuosta.
 
Noniin, nyt tuli kuukausi kuluneeksi RTX 4080 SUPER julkaisusta eikä vieläkään mitään tietoa koska tulee lisää tuotteita mitä saatiin rahastetuksi.

On se mukavan helppoa tuo kaupankäynti nykyään kun rahat kelpaa heti ja tuotteet voi sitten lähettää kun jos sattuu huvittamaan :smoke:
Ei taida heikko saatavuus olla kaupan vika ja maksutavankin voi oletettavasti itse valita :hmm:
 
Liittyen nyt tuohon mun emolevyrumbaan Jimmssin kanssa, asiaan ei olla saatu ratkaisua ja emolevy lähtenyt taas palautumaan heille päin.

En ole vieläkään täysin varma mistä tuo johtuu ettei mulla toiminut ja jimssin rma-poppoolla toimii, mutta pidän nyt ilmaantuneiden tietojen valossa mahdollisena että ongelma johtui tuosta vanhasta näytönohjaimesta ja emolevyn biossissa mahdollisesti pois päältä olevasta yhteensopivuustoiminnosta. En kuitenkaan ole sitä mieltä että KKV:n pykälä takuunalaisen tuotteen turhasta vianetsinnästä johtuvasta laskutuksesta täyttyy.
Kiinnostaisi mitä Jimms on tuosta mieltä, siihen en ole selvää vastausta saanut.

"Vianetsinnästä voi takuuaikana laskuttaa vain, jos asiakas on toimittanut laitteen takuukorjaukseen selvästi turhaan. Tällainen syy voi olla esim. se, että kyse on asiakkaan itse aiheuttamasta viasta ja tämä olisi pitänyt asiakkaan itsekin ymmärtää." T: Kilpailu- ja kuluttavirasto.

Onneksi nyt ei ole kyse kalliimmasta tuotteesta, mutta periaatteen takia ei kiinnostaisi alistua maksamaan omasta omaisuudestani yhtään mitään perusteettomasti. Harmittaa myös kun aikaisemmin hyvänä pitämäni putiikin kanssa asiointi on tälläistä.

Pitää varmaan tuonne KKV:n kuluttajaneuvontaan olla yhteydessä ja kysyä mitä mieltä he ovat.
Pahoittelu että tähän on jäänyt vastaamatta. Meidän näkemyksemme mukaan kuitenkin veloitamme ehtojemme mukaisesti turhasta työstä aiheutuneet kulut. Jos tuotteessa ei asiakkaan mainitsemaan vikaa ole, tai vika on asiakkaan itse aiheuttama, niin tällöin veloitamme kulut.
Eli näkisimme että tässä tuote on toimitettu takuukorjaukseen turhaan.
 
Noniin, nyt tuli kuukausi kuluneeksi RTX 4080 SUPER julkaisusta eikä vieläkään mitään tietoa koska tulee lisää tuotteita mitä saatiin rahastetuksi.

On se mukavan helppoa tuo kaupankäynti nykyään kun rahat kelpaa heti ja tuotteet voi sitten lähettää kun jos sattuu huvittamaan :smoke:
Moikka, valitettavasti näiden 4080 Superien saatavuus ollut kyllä äärimmäisen heikko. Ilmeisesti kysyntä päässyt yllättämään.. Ainakin kirjoitushetkellä olisi muutama kappale varastossa tätä Noctuan mallia:
 
Moikka, valitettavasti näiden 4080 Superien saatavuus ollut kyllä äärimmäisen heikko. Ilmeisesti kysyntä päässyt yllättämään.. Ainakin kirjoitushetkellä olisi muutama kappale varastossa tätä Noctuan mallia:
Jos lähtee samaan hintaan kuin ostamani Asus GeForce RTX 4080 SUPER TUF Gaming niin vaihdetaan toki samointein :smoke:
 
Meidän näkemyksemme mukaan kuitenkin veloitamme ehtojemme mukaisesti turhasta työstä aiheutuneet kulut. Jos tuotteessa ei asiakkaan mainitsemaan vikaa ole, tai vika on asiakkaan itse aiheuttama, niin tällöin veloitamme kulut.
Nämä ehdot vaikuttaa olevan laittomat.

Otetaanpa pohjalle kkv:n lausunto. Lihavointi ja alleviivaus minun.

Vianetsinnästä voi takuuaikana laskuttaa vain, jos asiakas on toimittanut laitteen takuukorjaukseen selvästi turhaan. Tällainen syy voi olla esim. se, että kyse on asiakkaan itse aiheuttamasta viasta ja tämä olisi pitänyt asiakkaan itsekin ymmärtää.


Se että te ette sitä vikaa löydä, ei todista etteikö asiakkaalla olisi ollut syytä toimittaa tuote teille arvioitavaksi. Joten miettikääpä uudestaan tuon lausunnon valossa millä perusteella asiakas toimitti laitteen selvästi turhaan.

Eli näkisimme että tässä tuote on toimitettu takuukorjaukseen turhaan

Eli siis ei riitä että on toimitettu turhaan, vaan pitää olla selvästi turhaan.


Vai menasitteko vain jättää huomioimatta KKV:n näkemyksen?
 
Nämä ehdot vaikuttaa olevan laittomat.

Otetaanpa pohjalle kkv:n lausunto. Lihavointi ja alleviivaus minun.

Vianetsinnästä voi takuuaikana laskuttaa vain, jos asiakas on toimittanut laitteen takuukorjaukseen selvästi turhaan. Tällainen syy voi olla esim. se, että kyse on asiakkaan itse aiheuttamasta viasta ja tämä olisi pitänyt asiakkaan itsekin ymmärtää.


Se että te ette sitä vikaa löydä, ei todista etteikö asiakkaalla olisi ollut syytä toimittaa tuote teille arvioitavaksi. Joten miettikääpä uudestaan tuon lausunnon valossa millä perusteella asiakas toimitti laitteen selvästi turhaan.



Eli siis ei riitä että on toimitettu turhaan, vaan pitää olla selvästi turhaan.


Vai menasitteko vain jättää huomioimatta KKV:n näkemyksen?
Niimpä. Ehkä kaikille laki ei olekkaan sama.
Katsotaan nyt mitä mieltä KKV on.
 
Niimpä. Ehkä kaikille laki ei olekkaan sama.
Katsotaan nyt mitä mieltä KKV on.
Itsellä aiheutti myös aikoinaan oman hiiren kanssa pientä päänvaivaa tuo mahdollinen "turhaan toimitus takuukorjaukseen", kun vika esiintyi satunnaisesti ja hiiren arvo olisi ollut suunnilleen sama, kuin se lasku itselle jos ei olisikaan silloin löytynyt mitään vikaa ja olisi joutunut maksamaan :) Onneksi silloin vinkattiin, että kannattaa olla suoraan tuotteen valmistajaan yhteydessä ja itsellä hoitui sitä kautta. Muuten olisin itsekin alunperin Jimms kautta takuun hoitanut, mutta tuon riskin takia ei viitsinyt lähteä kokeilemaan.
 
Jimms ei ole yksin joka osin "pelottelee" tarkistusmaksuilla jos huolto onkin "turha" tai vikaa ei todeta tai se todetaan, että ei kuulu takuuseen. Gigantin huolto esimerkiksi hyvinkin voimallisesti kertoi siitä kun olin jättämässä laitetta huoltoon.
 
Niimpä. Ehkä kaikille laki ei olekkaan sama.
Katsotaan nyt mitä mieltä KKV on.
Tietojemme mukaan emolevyssä on käytetty GTX 660 näytönohjainta. Ongelma juurisyy on ilmeisesti se, ettei näytönohjaimessa ole UEFI yhteensopivaa firmwarea. Tämän päivän emolevyissä oletuksena UEFI ja mikäli näytönohjaimen firmware ei tue UEFI niin käynnistyksessä tulee virheilmoitus riippuen näytöstä. Kuvaa ei siis välttämättä tule. Vanhassa kokoonpanossa varmasti toimii, kun siellä ei ole UEFI vaan CSM/legacy. Komponentin asentajalla vaaditaan ymmärrystä aiheesta ja ikävä kyllä jos linjaus olisi se, että asentajalta vaaditaan tietämystä, jos itse asentaa. Meillä myyjänä ei ole aina tietoja mihin ympäristöön tuotteita ostetaan ja takuukelpoisuudet yleisellä tasolla tarkistetaan, että kaikki toimii ja testit menevät läpi priorisoituna asiakkaan vikakuvaus. Tarkistuksen suhteen käytämme huomattavan paljon aikaa ja jos vikaa ei saada esille niin kantamme on silloin, että palvelusta veloitetaan erikseen sisältäen toimituskulut, mitkä olemme maksaneet edestakaisin
 
Jimms ei ole yksin joka osin "pelottelee" tarkistusmaksuilla jos huolto onkin "turha" tai vikaa ei todeta tai se todetaan, että ei kuulu takuuseen. Gigantin huolto esimerkiksi hyvinkin voimallisesti kertoi siitä kun olin jättämässä laitetta huoltoon.

Kyllähän tämä on tosiaan kaikilla tai lähes kaikilla käytäntönä. Olisihan se yrityksen kannalta kestämätön tilanne jos tätäkään "pelotetta" ei olisi. Asiakas voisi käytännössä käyttää tätä ilmaisena vianselvityspalveluna. Varsinkin kun kone koostuu lähes kymmenestä eri komponentista.
 
No ei kyllä itselläkään olisi tullut mieleen että slottiin sopiva GPU voi olla yhteensopimaton jonkun emon kanssa. Useampi kone tullut kuitenkin kasattua. Mielestäni ei ole ollenkaan selkeää keskivertoasiakkaalle tämä, ja jos asiakas vianselvityksensä on vielä Jimmssin suuntaan tiedottanut niin eikö tässä kohtaa Jimssin pitäisi osata kertoa että tuosta voi olla kyse? Ja jos Jimms ei tätä tajunnut miten voi olettaa että asiakkaan olisi pitänyt tajuta? Eri asia tietty jos lankku tuodaan paikan päälle ja sanotaan vaan että rikki on.

Sen verran näistä takuuongelmista kuullut etten enää suosittele Jimssiä. Jos ei voi sen verran tulla asiakkaalle vastaan että epäselvässä tilanteessa ei veloita tarkastusmaksua niin eihän tuonne kukaan uskalla lähettää laitetta takuuseen (varsinkin kun tuotteen arvo voi olla pienempi kuin tarkastusmaksu). Tämäkö on tarkoitus?
 
Onhan toi nyt ihan selkeästi asiakkaan virhe, eikä niitä kuluja sillon kuulu heittää myyjän niskaan.
Järjetöntähän se olisi, että myyjän pitää ilmaiseksi tehdä tunteja töitä ja ottaa monet postimaksut tappiota sen takia, ettei asiakas osaa käyttää tilaamansa tuotetta (jossa ei ole ollut missään vaiheessa mitään vikaa).
 
Viimeksi muokattu:
Onhan toi nyt ihan selkeästi asiakkaan virhe, eikä niitä kuluja sillon kuulu heittää myyjän niskaan.
Jos asiakas on kertonut testeistään ja raudastaan, eikä jimms ole osannut osoittaa viaksi uefi puutetta, niin miten asiakkaan pitäisi ymmärtää tästä olevan kyse?

Joo, asiakas lähetti turhaan, mutta en olisi niin varma että tässä tilanteessa selvästi turhaan kynnys ylittyisi.
 
Jos asiakas on kertonut testeistään ja raudastaan, eikä jimms ole osannut osoittaa viaksi uefi puutetta, niin miten asiakkaan pitäisi ymmärtää tästä olevan kyse?
Tietääkseni sitä näyttistä ei ole ostettu Jimmssiltä, joten ei heillä ole velvollisuutta toimia minään teknisenä tukena antiikkisen raudan suhteen. Mitä seuraavaksi? Tilataan väärän socketin cpu ja porataan kuinka tulee takuumaksut kun sitä lähetellään edes takaisin turhan takia?
 
Tietääkseni sitä näyttistä ei ole ostettu Jimmssiltä, joten ei heillä ole velvollisuutta toimia minään teknisenä tukena antiikkisen raudan suhteen. Mitä seuraavaksi? Tilataan väärän socketin cpu ja porataan kuinka tulee takuumaksut kun sitä lähetellään edes takaisin turhan takia?
Näytönohjain oli fyysisesti yhteensopiva. Pcie on taaksepäin yhteen sopiva, joten vaatii normaalia enemmän tietoa ymmärtää ettei osat olekkaan yhteensopivat, enkä olisi niin varma että monikaan kokenut kasaaja tätä tietäisi.

On olkiukkoilua rinnastaa väärän prossun laittamiseen, kun se ei edes sovi fyysisesti kantaan.

Ja lisään edellisen viestini ninjaeditin
Joo, asiakas lähetti turhaan, mutta en olisi niin varma että tässä tilanteessa selvästi turhaan kynnys ylittyisi
 
Näytönohjain oli fyysisesti yhteensopiva. Pcie on taaksepäin yhteen sopiva, joten vaatii normaalia enemmän tietoa ymmärtää ettei osat olekkaan yhteensopivat.

On olkiukkoilua rinnastaa väärän prossun laittamiseen, kun se ei edes sovi fyysisesti kantaan.

Ja lisään edellisen viestini ninjaeditin

Niin ja mitä sitten kun nyt puhutaan yli kymmenen vuotta vanhasta raudasta!
 
Jos jatketaan jossittelua niin tämän ongelman olisi mahdollisesti pystynyt välttämään jos Jimmsin takuuhuollon asiantuntijat olisivat kysyneet tarkentavia kysymyksiä asiakkaalta ennen lähetystä takuuseen - oletettavasti he ovat olleet tietoisia tästä laajasta muutoksesta joka tuli "vasta" Windows 11:n julkaisin aikoihin. Esim. kysytty millä näytönohjaimella emolevyä ja jos kyseessä oli hyvin vanha kuten nyt niin takuuhuolto olisi voinut ohjeistaa testaamaan uudemmalla ennen kuin lähettää emolevyä huoltoon.

Tämä suhteellisen poikkeava muutos tuli "vasta" Windows 11:n julkaisun aikaan sen laitevaatimusten vuoksi - siihen asti kuluttajamyynnissä olevissa emolevyissä oli CSM yhteensopivuuden vuoksi päällä. Käytännössä ennen Windows 11:n julkaisua ostettu emolevy voisi toimia suoraan vanhan näytönohjaimen kanssa, mutta saman mallinen uudempi emolevy ei.
 
Jos asiakas on kertonut testeistään ja raudastaan, eikä jimms ole osannut osoittaa viaksi uefi puutetta, niin miten asiakkaan pitäisi ymmärtää tästä olevan kyse?
No tässä tapauksessahan se UEFI puute on siinä näytönohjaimessa, joten onko Jimmsillä velvollisuus tuntea kaikki maailman näytönohjainmallit ja niiden ominaisuudet vaikka eivät ole kyseistä näytönohjainta myyneet.

Tokihan pikaisella Google haulla olisi selvinnyt että Nvidia näytönohjaimet saivat UEFI tuen vasta GTX 700 sarjasta lähtien, mutta ei sen selvittäminen minusta emolevyn myyjän vastuulle kuulu jos itse emolevy toimii oikein.
 
Viimeksi muokattu:
No tässä tapauksessahan se UEFI puute on siinä näytönohjaimessa
Tai legacy puute emossa
joten onko Jimmsillä velvollisuus tuntea kaikki maailman näytönohjain mallit ja niiden ominaisuudet vaikka eivät ole kyseistä näytönohjainta myyneet.
Ei, mutta en myöskään katsoisi asiakkaan lähettäneen selvästi turhaan. Asiakashan ymmärtääkseni testasi laajasti vian löytämiseksi.

Jos kkv sivulla ei lukisi selvästi turhaan, vaan pelkästään turhaan, niin olisin samaa mieltä jimsin kanssa. Kysymys on ainoastaan noista kahdesta sanasta ja niiden tulkinnasta.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
283 603
Viestejä
4 873 165
Jäsenet
78 682
Uusin jäsen
Cytotoxic_Warhead

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom