Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Jaetaas nyt vähän negatiivistakin asiaa tänne.
Yleisesti Jimms hoitanut hommat kunnolla mutta nyt tuli heiltä tilatun "päivityspaketin" tai tarkemmin ottaen sen sisältämän emolevyn kanssa ongelmia, se nyt on ihan luonnollista että ongelmia tuotteiden kanssa toisinaan ilmenee, mutta se millä tavalla Jimms tätä asiaa käsitteli jättääkin ns. kakkaa hampaankoloon.

Elikkä tilasin siis Asus PRIME B550M-K + Ryzen 5 5500 + 16GB DDR4 3200MHz bundlen ja sen saavuttua kasasin osat koteloon, käynnistäessä tuulettimet lähtivät pyörimään ja emolevyn ja näytönohjaimen valot syttyivät, kuitenkaan näyttöön ei tullut kuvaa ollenkaan. No varmistin sitten että kaikki piuhat on kunnolla kytketty ja todettuani että näin on, laitoin koneen atomeiksi ja kasasin osat uudelleen kotelon ulkopuolelle, käyttäen pelkästään välttämättämiä komponentteja (cpu, 1 tikku ramia, 24pin virta, 8pin prossun virta, näytönohjain, näytönohjaimen lisävirta, hdmi näytölle)
Käynnistin koneen ja ei vieläkään kuvaa. Otin sitten vielä toisen kerran prossun irti tarkistaen että kaikki pinnit on tallella/suorat eikä paskaa socketissa yms, resetoin CMOSin, yritin jokaista ram-slottia erikseen.
Ei mitään muutosta.

Tässä vaiheessa alkoi jo olla selvää että jossain on nyt jotain vikaa, otin jimmssiin yhteyttä ja tein RMA-hakemuksen (tässä vaiheessa vielä koko setistä)
Sieltä sain ohjeet ja tähän asti kaikki tuntuikin pelaavan vielä hyvin.

Sitten seuraavana päivänä sain kaverilta osia lainaan jolla tarkoitus päästä testaamaan osia ja rajaamaan ongelma tiettyyn komponenttiin (tässä lähinnä ideana se että halusin koneen mahdollisimman nopeasti käyttöön)
Kokeilin sitten Jimmsiltä ostettua prossua ja muisteja toimivaksi todetussa emolevyssä, jolloin kaikki toimi normaalisti. Päätin sitte vielä kokeilla tuota Jimmsin myymää emolevyä kaverin r5 5600x prossulla ja muisteilla eikä tullut vieläkään kuvaa pihalle. Tästä vois ehkä tyhmempikin vetää johtopäätöksen että Jimmssin myymässä emolevyssä on jotain vikaa.
Epäilyksenä oli vielä josko emossa olisi liian vanha bios versio mikä ei tukisi tätä prossua, mutta nopeasti vesittyi sekin teoria kun, emolevystä löytyvästä tarrasta ilmeni Bios versio mikä laudassa on tehtaalta tullessaan ollut, mikä Asuksen verkkosivujen mukaan olisi reilusti tarpeeksi tuore kyseisiä prossuja varten. Olisin vielä halunnut kuitenkin yrittää päivittää biosin uusimpaan versioon muttei tässä halpislankussa ollut mahdollisuutta siihen ilman prosessoria.

Sitten onnistuin löytämään käytetyn b450 lankun halvalla minkä ostin pois ja paritin muut osat sen kanssa, nyt sain viimein koneen kasattua.

Laitoin jimmssille päivitystä tilanteeseen ja kysyin olisiko mahdollista lähettää pelkkä emolevy takaisin kun nyt mitä ilmeisemmin vaikuttaa että ongelma johtuu siitä. Sain vastauksen että tämä OK. Laitoin pelkän emon postissa jimmsille takaisin.

Päivä eteenpäin ja palautus on saapunut jimmssille, nyt sieltä tulee viestiä että heillä emolevy toimii normaalisti eikä mitään vikaa olisi, vaatimuksena oli lähettää tarkentavia tietoja (olin jo avannut tilanteen suunnilleen niin tarkasti mitä voi) ja minun pitäisi maksaa 50€ suuruinen "kiristysmaksu" jos haluisin tuotteen takaisin. Vastasin tiedustellen mm. millä prosessorilla olivat kokeilleet ja vastaukseksi vähemmän yllättäen en saanut vastausta kysymyksiin vaan ilmoituksen että emo on lähetetty minulle takaisin tuon kiristysmaksun suuruisella postiennakolla.

Onneksi ei ollut sentään mikään kalliimpi tuote koska minulla ei ole aikomustakaan tuota viittäkymppiä maksaa satasen arvoisen emolevyn takia, mikä nyt ei jostain syystä minulla edes toimi :D

Ensimmäinen kerta kun mitään ongelmia tämän puljun kanssa tulee ja voi myös sanoa että viimeinen.
 
Mainittakoon tässä myös positiivinen ja erittäin asiallisesti hoidettu takuukeikka Jimm'siltä: club 3d:n USB-C -> HDMI adapteri alkoi pätkimään kuvaa ja avasin siitä RMA-casen. Palautin sen ohjeiden mukaisesti Jimms'lle ja sieltä samana päivänä kun saivat palautuksen lähtivät rahat palautukseen tilille (kun ko. tuotetta ei ollut enää saatavilla). Tähän kaikkeen meni ensimmäisestä viestistä posteineen vähän reilu viikko. Erinomaisesti hoidettua viestintää ja nopeasti ratkaistu case. Kiitos!
 
Kannattaa vilkuilla Takuu ja virhevastuu – Kilpailu- ja kuluttajavirasto varsinkin kun Jimm's ei sinun kuvauksen mukaan edes yritä viitata asiakkaan virheeseen (esim. vääntyneet pinnit).
Ei ollut joo mitään asiakkaan virheeseen viittaavaa tuossa meilissä mikä tuli, ainoastaan ilmoittivat että emolevyä on testattu eikä mun ilmoittamaa vikaa ole saatu toistettua. Jotenkin vain hassulta tuntuu kun yritin suunnilleen kaiken mahdollisen mitä näin kuluttajana pystyy tekemään, varmistuakseni siitä että tuote on viallinen.

En ole noista laista niin hyvin perillä mutta käsittääkseni tuosta ei edes saisi veloittaa mitään "tarkastusmaksuja" jos asiakas lähettää takuunalaisesen tuotteen takaisin myyjälle ilmoittaen siinä olevan vikaa, riippumatta siitä onko sitä vikaa oikeasti edes. Lisäksi jos oikeasti tuon olisin vain muutenvain halunnut palauttaa niin pikkusen ois ollut helpompaa vain palauttaa vetoamalla kuluttajalle olevaan palautusoikeuteen kuin alkaa keksimään jotain olemattomia vikoja.

Suoralta vittuilulta tuntuu tuo touhu, mitä en olis ihan odottanut Jimssin kaltaiselta firmalta, tai ehkä siellä ollut jollain yksittäisellä työntekijällä paska päivä, mene ja tiedä :hmm:
 
Suoralta vittuilulta tuntuu tuo touhu, mitä en olis ihan odottanut Jimssin kaltaiselta firmalta, tai ehkä siellä ollut jollain yksittäisellä työntekijällä paska päivä, mene ja tiedä :hmm:
Itse taase en erityisesti yllättynyt. Pari vuotta sitten näitä oli enemmänkin, mutta sitten näitä ei enään noussut ketjuun.
 
Ei ollut joo mitään asiakkaan virheeseen viittaavaa tuossa meilissä mikä tuli, ainoastaan ilmoittivat että emolevyä on testattu eikä mun ilmoittamaa vikaa ole saatu toistettua. Jotenkin vain hassulta tuntuu kun yritin suunnilleen kaiken mahdollisen mitä näin kuluttajana pystyy tekemään, varmistuakseni siitä että tuote on viallinen.

En ole noista laista niin hyvin perillä mutta käsittääkseni tuosta ei edes saisi veloittaa mitään "tarkastusmaksuja" jos asiakas lähettää takuunalaisesen tuotteen takaisin myyjälle ilmoittaen siinä olevan vikaa, riippumatta siitä onko sitä vikaa oikeasti edes. Lisäksi jos oikeasti tuon olisin vain muutenvain halunnut palauttaa niin pikkusen ois ollut helpompaa vain palauttaa vetoamalla kuluttajalle olevaan palautusoikeuteen kuin alkaa keksimään jotain olemattomia vikoja.

Suoralta vittuilulta tuntuu tuo touhu, mitä en olis ihan odottanut Jimssin kaltaiselta firmalta, tai ehkä siellä ollut jollain yksittäisellä työntekijällä paska päivä, mene ja tiedä :hmm:

Jimssillä toimii takuu-asiat muuten hyvin, mutta ketjussa ja FB ryhmissä tullut hyvin selväksi ettei emolevyä sieltä kannata ostaa vaikka kuinka hyvä tarjous olisi.
 
Jaetaas nyt vähän negatiivistakin asiaa tänne.
Yleisesti Jimms hoitanut hommat kunnolla mutta nyt tuli heiltä tilatun "päivityspaketin" tai tarkemmin ottaen sen sisältämän emolevyn kanssa ongelmia, se nyt on ihan luonnollista että ongelmia tuotteiden kanssa toisinaan ilmenee, mutta se millä tavalla Jimms tätä asiaa käsitteli jättääkin ns. kakkaa hampaankoloon.

Elikkä tilasin siis Asus PRIME B550M-K + Ryzen 5 5500 + 16GB DDR4 3200MHz bundlen ja sen saavuttua kasasin osat koteloon, käynnistäessä tuulettimet lähtivät pyörimään ja emolevyn ja näytönohjaimen valot syttyivät, kuitenkaan näyttöön ei tullut kuvaa ollenkaan. No varmistin sitten että kaikki piuhat on kunnolla kytketty ja todettuani että näin on, laitoin koneen atomeiksi ja kasasin osat uudelleen kotelon ulkopuolelle, käyttäen pelkästään välttämättämiä komponentteja (cpu, 1 tikku ramia, 24pin virta, 8pin prossun virta, näytönohjain, näytönohjaimen lisävirta, hdmi näytölle)
Käynnistin koneen ja ei vieläkään kuvaa. Otin sitten vielä toisen kerran prossun irti tarkistaen että kaikki pinnit on tallella/suorat eikä paskaa socketissa yms, resetoin CMOSin, yritin jokaista ram-slottia erikseen.
Ei mitään muutosta.

Tässä vaiheessa alkoi jo olla selvää että jossain on nyt jotain vikaa, otin jimmssiin yhteyttä ja tein RMA-hakemuksen (tässä vaiheessa vielä koko setistä)
Sieltä sain ohjeet ja tähän asti kaikki tuntuikin pelaavan vielä hyvin.

Sitten seuraavana päivänä sain kaverilta osia lainaan jolla tarkoitus päästä testaamaan osia ja rajaamaan ongelma tiettyyn komponenttiin (tässä lähinnä ideana se että halusin koneen mahdollisimman nopeasti käyttöön)
Kokeilin sitten Jimmsiltä ostettua prossua ja muisteja toimivaksi todetussa emolevyssä, jolloin kaikki toimi normaalisti. Päätin sitte vielä kokeilla tuota Jimmsin myymää emolevyä kaverin r5 5600x prossulla ja muisteilla eikä tullut vieläkään kuvaa pihalle. Tästä vois ehkä tyhmempikin vetää johtopäätöksen että Jimmssin myymässä emolevyssä on jotain vikaa.
Epäilyksenä oli vielä josko emossa olisi liian vanha bios versio mikä ei tukisi tätä prossua, mutta nopeasti vesittyi sekin teoria kun, emolevystä löytyvästä tarrasta ilmeni Bios versio mikä laudassa on tehtaalta tullessaan ollut, mikä Asuksen verkkosivujen mukaan olisi reilusti tarpeeksi tuore kyseisiä prossuja varten. Olisin vielä halunnut kuitenkin yrittää päivittää biosin uusimpaan versioon muttei tässä halpislankussa ollut mahdollisuutta siihen ilman prosessoria.

Sitten onnistuin löytämään käytetyn b450 lankun halvalla minkä ostin pois ja paritin muut osat sen kanssa, nyt sain viimein koneen kasattua.

Laitoin jimmssille päivitystä tilanteeseen ja kysyin olisiko mahdollista lähettää pelkkä emolevy takaisin kun nyt mitä ilmeisemmin vaikuttaa että ongelma johtuu siitä. Sain vastauksen että tämä OK. Laitoin pelkän emon postissa jimmsille takaisin.

Päivä eteenpäin ja palautus on saapunut jimmssille, nyt sieltä tulee viestiä että heillä emolevy toimii normaalisti eikä mitään vikaa olisi, vaatimuksena oli lähettää tarkentavia tietoja (olin jo avannut tilanteen suunnilleen niin tarkasti mitä voi) ja minun pitäisi maksaa 50€ suuruinen "kiristysmaksu" jos haluisin tuotteen takaisin. Vastasin tiedustellen mm. millä prosessorilla olivat kokeilleet ja vastaukseksi vähemmän yllättäen en saanut vastausta kysymyksiin vaan ilmoituksen että emo on lähetetty minulle takaisin tuon kiristysmaksun suuruisella postiennakolla.

Onneksi ei ollut sentään mikään kalliimpi tuote koska minulla ei ole aikomustakaan tuota viittäkymppiä maksaa satasen arvoisen emolevyn takia, mikä nyt ei jostain syystä minulla edes toimi :D

Ensimmäinen kerta kun mitään ongelmia tämän puljun kanssa tulee ja voi myös sanoa että viimeinen.
Hei,

Kiitos palautteesta. Jos nyt yhdistin oikeaan tapaukseen niin tässä meille palautuneessa emolevyssä ei havaittu minkäänlaista ongelmaa.
Testikokoonpano antoi kuvan erillisellä näytönohjaimella ja käynnistyi windowsiin ongelmitta. Testikokoonpanoa testattiin myös käyttämällä OCCT rasitustestiohjelmaa.

Emolevyn BIOS-versio on 3002 joka tukee Ryzen 5000-sarjan prosessoreita. Emolevy vaikuttaisi toimivan normaalisti.

Koska emolevyssä ei ole minkäänlaista vikaa niin emme tätä voi takuupalautuksena käsitellä. Mahdollisessa asiakaaspalautustapauksessakin, tulisi meille toimittaa bundle kokonaisuutenaan. Pelkästään emolevyä ei voi asiakaspalautuksena palauttaa, koska on osana tuota bundlea.
Takuuna tietysti yksittäinenkin tuote hoidetaan, mutta tässä tosiaan ei mitään vikaa meillä havaittu ja tuote toimi normaalisi.

Emolevy on siis laitettu palautumaan koska minkäänlaista vikaa tässä ei havaittu.
 
käsittääkseni tuosta ei edes saisi veloittaa mitään "tarkastusmaksuja" jos asiakas lähettää takuunalaisesen tuotteen takaisin myyjälle ilmoittaen siinä olevan vikaa, riippumatta siitä onko sitä vikaa oikeasti edes. Lisäksi jos oikeasti tuon olisin vain muutenvain halunnut palauttaa niin pikkusen ois ollut helpompaa vain palauttaa vetoamalla kuluttajalle olevaan palautusoikeuteen kuin alkaa keksimään jotain olemattomia vikoja.

Ei ole tarkoitus vääntää veistä haavassa, mutta itse ainakin olen todennut, että jos tulee pakasta vedetyn tavaran kanssa ongelmia, älä ikinä lähde mihinkään takuurumbaan, vaan käytä aina palautusoikeutta ja uusi tilalle, jos se on mahdollista.

En ole lakimies, mutta jos tuosta tilauksesta on alle 14 päivää aikaa, niin ilmoita Jimmsille, että haluat käyttää lakisääteistä oikeutta palauttaa tavara ja rahat takaisin, kiitos.
 
Ei ole tarkoitus vääntää veistä haavassa, mutta itse ainakin olen todennut, että jos tulee pakasta vedetyn tavaran kanssa ongelmia, älä ikinä lähde mihinkään takuurumbaan, vaan käytä aina palautusoikeutta ja uusi tilalle, jos se on mahdollista.

En ole lakimies, mutta jos tuosta tilauksesta on alle 14 päivää aikaa, niin ilmoita Jimmsille, että haluat käyttää lakisääteistä oikeutta palauttaa tavara ja rahat takaisin, kiitos.
Jimmsillä on 30 päivän palautus.
 
En ole noista laista niin hyvin perillä mutta käsittääkseni tuosta ei edes saisi veloittaa mitään "tarkastusmaksuja" jos asiakas lähettää takuunalaisesen tuotteen takaisin myyjälle ilmoittaen siinä olevan vikaa, riippumatta siitä onko sitä vikaa oikeasti edes. Lisäksi jos oikeasti tuon olisin vain muutenvain halunnut palauttaa niin pikkusen ois ollut helpompaa vain palauttaa vetoamalla kuluttajalle olevaan palautusoikeuteen kuin alkaa keksimään jotain olemattomia vikoja.

Jep, kuten tuossa todetaan: "Vianetsinnästä voi takuuaikana laskuttaa vain, jos asiakas on toimittanut laitteen takuukorjaukseen selvästi turhaan. Tällainen syy voi olla esim. se, että kyse on asiakkaan itse aiheuttamasta viasta ja tämä olisi pitänyt asiakkaan itsekin ymmärtää."

Itse en hyväksyisi tuota 50 euron laskua ja vaatisin tuotten palautusta ilman kuluja. Se on kuitenkin edelleen sinun omaisuutta.
 
Hei,

Kiitos palautteesta. Jos nyt yhdistin oikeaan tapaukseen niin tässä meille palautuneessa emolevyssä ei havaittu minkäänlaista ongelmaa.
Testikokoonpano antoi kuvan erillisellä näytönohjaimella ja käynnistyi windowsiin ongelmitta. Testikokoonpanoa testattiin myös käyttämällä OCCT rasitustestiohjelmaa.

Emolevyn BIOS-versio on 3002 joka tukee Ryzen 5000-sarjan prosessoreita. Emolevy vaikuttaisi toimivan normaalisti.

Koska emolevyssä ei ole minkäänlaista vikaa niin emme tätä voi takuupalautuksena käsitellä. Mahdollisessa asiakaaspalautustapauksessakin, tulisi meille toimittaa bundle kokonaisuutenaan. Pelkästään emolevyä ei voi asiakaspalautuksena palauttaa, koska on osana tuota bundlea.
Takuuna tietysti yksittäinenkin tuote hoidetaan, mutta tässä tosiaan ei mitään vikaa meillä havaittu ja tuote toimi normaalisi.

Emolevy on siis laitettu palautumaan koska minkäänlaista vikaa tässä ei havaittu.
Juu samalta keissiltä kuulostaa.
Kaikkeni kyllä yritin saadakseni tuon toimimaan ja kun vieressä on toinen emolevy mikä postaa samoilla hiluilla ilman minkäännäkösiä ongelmia niin voisi kuvitella että tuotteessa jokin on pielessä...
Voisinko saada edes vastauksen siihen mitä prosessoria testissä käytettiin? Mulla oli nimittäin tässä pari vuotta takaperin prikulleen samat oireet ja syynä oli vanha bios versio.... En oikeasti keksi mitään muuta syytä kuin että näin olisi ja te olette siellä käyttäneet jotain 3000-sarjalaista millä se sitten toimiikin. Tai sitten jotain tähtien asentoon liittyvää.

Jokatapauksessa en ole tuosta mitään enää maksamassa, olisi asiakaspalvelun kannalta ollut aika hienoa jos olisi vähän voinut asiasta neuvotella ennenkuin pistää romun tulemaan takaisin bumerangina maksuvaatimuksen kera.

Ette nyt jätä mulle oikein muuta vaihtoehtoa kuin palauttaa koko setti (mihin mulla on ihan laillinen oikeus) mikä on sinänsä sääli kun asiaan olisi ollut molempien osapuolien kannalta parempi ja yksinkertaisempi ratkaisu.
 
@kääpä22

Ainoa mikä itsellä tulee mieleen, on se ettei käyttämäsi näyttis ollut yhteensopiva emolevyn kanssa (pois lukien siis ettei emolevyssä ole vikaa).

Muutama vuosi sitten kävi yhdessä projektissa Gigabyten A520 mikä ei käynnistynyt RX570 kortilla ollenkaan, mutta GTX1650 lähti.
 
@kääpä22

Ainoa mikä itsellä tulee mieleen, on se ettei käyttämäsi näyttis ollut yhteensopiva emolevyn kanssa (pois lukien siis ettei emolevyssä ole vikaa).

Muutama vuosi sitten kävi yhdessä projektissa Gigabyten A520 mikä ei käynnistynyt RX570 kortilla ollenkaan, mutta GTX1650 lähti.

Vanhemmissa näytönohjaimissa oli ennen vain vanhan BIOS-bootin tuki, eli jos oli UEFI ilman yhteensopivusmoduuleita päällä niin se ei buutannut ollenkaan. Esim. itse jouduin flashaaman GTX 760 korttiin UEFI:a tukevan firmwaren jotta pystyin hyödyntämään SSD-levyjen rautatason salausta Windows 8:n bitlockerissa (usean vuoden jälkeen raudasta löytyi reikiä joka teki salauksen 100% turhaksi, lol).

Periaatteessa voi olla tämä jos testiin käytettiin jotain vanhaa näytönohjainta kun uusissa BIOS-versioissa CSM ja vastaavat yhteensopivuusmoduulit taitaa olla vakiona pois käytöstä Windows 11 tuen vuoksi.
 
@kääpä22

Ainoa mikä itsellä tulee mieleen, on se ettei käyttämäsi näyttis ollut yhteensopiva emolevyn kanssa (pois lukien siis ettei emolevyssä ole vikaa).

Muutama vuosi sitten kävi yhdessä projektissa Gigabyten A520 mikä ei käynnistynyt RX570 kortilla ollenkaan, mutta GTX1650 lähti.
No kaipa tuokin voisi olla mahdollista mutta aika epätodennäköisenä pidän kuitenkin. Vanha asus gtx660 kyseessä joka ollut varmaan 20 emolevyssä kiinni, uudemmassa ja vanhemmassa, ilman mitään probleemaa. Oisi tuotakin voinut testata vielä jollain toisella kortilla mutta en tuota edes tullut ajatelleeksi eikä käsillä juuri ollut muita kortteja.
Ja kahdessa muussa asuksen b550 lankulla ja tällä nykyisellä prime b450 toiminut.
 
Kokeileppa disabloida CSM noista muista lankuista ja katso, että tuleeko kuvaa tuon näytönohjaimen kanssa. Tuo on vanhempi kuin mainitsemani 760 ja siinä oli vakiona vain legacy BIOSia tukeva firmware.

edit: nähtävästi Asus julkais sitten, toimivuudesta en tiedä, tai toimivatko nuo linkit. Tuo pitäisi kai olla hybrid BIOS/UEFI: ASUS UEFI vBIOS tool for GTX 600 series cards! It's Here!
 
Juu samalta keissiltä kuulostaa.
Kaikkeni kyllä yritin saadakseni tuon toimimaan ja kun vieressä on toinen emolevy mikä postaa samoilla hiluilla ilman minkäännäkösiä ongelmia niin voisi kuvitella että tuotteessa jokin on pielessä...
Voisinko saada edes vastauksen siihen mitä prosessoria testissä käytettiin? Mulla oli nimittäin tässä pari vuotta takaperin prikulleen samat oireet ja syynä oli vanha bios versio.... En oikeasti keksi mitään muuta syytä kuin että näin olisi ja te olette siellä käyttäneet jotain 3000-sarjalaista millä se sitten toimiikin. Tai sitten jotain tähtien asentoon liittyvää.

Jokatapauksessa en ole tuosta mitään enää maksamassa, olisi asiakaspalvelun kannalta ollut aika hienoa jos olisi vähän voinut asiasta neuvotella ennenkuin pistää romun tulemaan takaisin bumerangina maksuvaatimuksen kera.

Ette nyt jätä mulle oikein muuta vaihtoehtoa kuin palauttaa koko setti (mihin mulla on ihan laillinen oikeus) mikä on sinänsä sääli kun asiaan olisi ollut molempien osapuolien kannalta parempi ja yksinkertaisempi ratkaisu.
Hei,

Tuota prosessoritietoa ei valitettavasti tähän hätään ollut saatavilla. Kyselin vielä takuuosastolta tämän tiedon perään, vaikka sikäli kyllä tuossa BIOS 3002 on joka tukee myös 5000 sarjan prosessoreita.
Välitin tämän tapauksen nyt siis vielä uudelleen tuonne takuuosastolle arvioitavaksi kokonaisuudessaan. Palaamme siis vielä asiaan tämän osalta.
 
Tuota prosessoritietoa ei valitettavasti tähän hätään ollut saatavilla. Kyselin vielä takuuosastolta tämän tiedon perään, vaikka sikäli kyllä tuossa BIOS 3002 on joka tukee myös 5000 sarjan prosessoreita.
Välitin tämän tapauksen nyt siis vielä uudelleen tuonne takuuosastolle arvioitavaksi kokonaisuudessaan. Palaamme siis vielä asiaan tämän osalta.

Mielenkiinnosta kysyn, noudattaako Jimms tätä kohtaa "Vianetsinnästä voi takuuaikana laskuttaa vain, jos asiakas on toimittanut laitteen takuukorjaukseen selvästi turhaan. Tällainen syy voi olla esim. se, että kyse on asiakkaan itse aiheuttamasta viasta ja tämä olisi pitänyt asiakkaan itsekin ymmärtää." ( Takuu ja virhevastuu – Kilpailu- ja kuluttajavirasto ) ?
Esim. tässä emolevy-keississä asiakas kertoo selittäneensä teille (ja ainakin täällä aika kattavasti) miten on diagnosoinut.
Miksi Jimmssin mielestä tuo asiakkaan selvitys ei ollut riittävä ja peritte jotain asiaankuulumattomia käsittelykuluja?
 
Mielenkiinnosta kysyn, noudattaako Jimms tätä kohtaa "Vianetsinnästä voi takuuaikana laskuttaa vain, jos asiakas on toimittanut laitteen takuukorjaukseen selvästi turhaan. Tällainen syy voi olla esim. se, että kyse on asiakkaan itse aiheuttamasta viasta ja tämä olisi pitänyt asiakkaan itsekin ymmärtää." ( Takuu ja virhevastuu – Kilpailu- ja kuluttajavirasto ) ?
Esim. tässä emolevy-keississä asiakas kertoo selittäneensä teille (ja ainakin täällä aika kattavasti) miten on diagnosoinut.
Miksi Jimmssin mielestä tuo asiakkaan selvitys ei ollut riittävä ja peritte jotain asiaankuulumattomia käsittelykuluja?
Kiinnostais kyllä täällä myös kieltämättä
 
@Jimm's meinaatte tuon mun kysymyksen skipata vai pitääkö vastauksen muotoa kysyä "ylhäältä"? :p
Hei,

Tuota prosessoritietoa ei valitettavasti tähän hätään ollut saatavilla. Kyselin vielä takuuosastolta tämän tiedon perään, vaikka sikäli kyllä tuossa BIOS 3002 on joka tukee myös 5000 sarjan prosessoreita.
Välitin tämän tapauksen nyt siis vielä uudelleen tuonne takuuosastolle arvioitavaksi kokonaisuudessaan. Palaamme siis vielä asiaan tämän osalta.
Eihän sitä skipata vaan kuten aikaisemmin sanoimme niin Palaamme vielä tämän osalta.
 
Assemblytarjoukset hyviä ja parikin tuotetta olisin laittanut heti tilaten, mutta en tajunnut suoraan lukea että vain paikan päältä saa tarjoustuotteen ostaa. Toivoisin että näitä saisi tulevaisuudessa muutkin ostaa verkon kautta, parikymmentä vuotta sitten olisin varmasti vielä kammennut itseni paikalle mutta ei tässä elämän vaiheessa enää.
 
Onko teille tulossa lähiaikoina näitä QD-Oledeja jo myyntiin mitä näyttäisi olevan jo muuaalla euroopassa myynnissä?

Esim ASUS ROG Swift PG32UCDM, MSI 321URX tai Alienwaren vastaava?
Kiinnostaisi itseäkin tämä QD-OLED tieto. Alkanut kiinnostaa MSI MAG 341CQP.
Katsokaa nyt samalla tuo 27" mallin saatavuus MPG271QRX kun niitä OLEDeja kyselette.

Näistä saatu nyt tietoa. Eli Asusin mallia saapumassa eurooppaan maaaliskuussa, mutta vielä ei voida varmaksi sanoa saadaanko nuo ennakkotilatut siitä meille.

Msi malleista saatu vastaus, eli saapumassa toukokuun lopussa tai kesäkuun aikana.
 
Näistä saatu nyt tietoa. Eli Asusin mallia saapumassa eurooppaan maaaliskuussa, mutta vielä ei voida varmaksi sanoa saadaanko nuo ennakkotilatut siitä meille.

Msi malleista saatu vastaus, eli saapumassa toukokuun lopussa tai kesäkuun aikana.
Uuuf... Pitkälle menee. Jenkeissä tuli myyntiin jo tammikuussa. Mikähän ihme noissa on että kestää saapua Eurooppaan ja varsinkin tänne pohjoiseen. Valmistajien suuntaan siis osoitan syyttävää sormea. Pahahan teidän on myydä jos niitä ei tänne toimiteta.
 
Näistä saatu nyt tietoa. Eli Asusin mallia saapumassa eurooppaan maaaliskuussa, mutta vielä ei voida varmaksi sanoa saadaanko nuo ennakkotilatut siitä meille.

Msi malleista saatu vastaus, eli saapumassa toukokuun lopussa tai kesäkuun aikana.
Kiitos vastauksesta! Toivottavasti toisivat tänne pohjolaankin hyvän satsin. Alkaa oma 1440p IPS:ä tuntumaan nihkeälle kun on tottunut Olediin tv:n kanssa.
 
Assemblyt taas iskemässä kovaa vauhtia ja tapamme mukaan, tälläkin kertaa messutarjoukset vain paikan päältä itse messualueelta. Nähdään Assyilla!
Jos et vielä huomannut niin tarjoukset sekä muut kriittiset infot mm. aikataulujen osalta näet TÄSTÄ. :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Outlet-tuotteissa mainostetaan olevan samat takuut ja palautusoikeudet.

Uutta näytönohjainta kytätessä tämmöinen esim. pisti silmään:

PowerColor (Outlet) Radeon RX 7900 XTX Hellhound -näytönohjain, 24GB GDDR6 - 989,90€
PowerColor Radeon RX 7900 XTX Hellhound -näytönohjain, 24GB GDDR6 - 1 049,90€

Outlet-tuotteessa 2v takuu ilmoitettu, kun normaalihintaisessa tuotteessa 3v. Onko virhe, vai onko tässä tapauksessa joku poikkeus?
Hei.

Taitaapa ihan virhe olla. Alkuperäinen takuu myös B-tuotteille, jollei toisin mainittu.
 
Onko tätä RTX4080S-O16G-NOCTUA milloin tulossa myyntiin? Tanskan firma saamassa omaan varastoon 22.2, mahtaisko teille tulla samaan aikaan?
 
Uuuf... Pitkälle menee. Jenkeissä tuli myyntiin jo tammikuussa. Mikähän ihme noissa on että kestää saapua Eurooppaan ja varsinkin tänne pohjoiseen. Valmistajien suuntaan siis osoitan syyttävää sormea. Pahahan teidän on myydä jos niitä ei tänne toimiteta.

Monitorit ovat sen verran isoja että taitavat kulkea järjestään laivalla. Ja yllättäen jenkkimarkkina saattaa olla korkeammalla prioriteetilla. Tuolla on vielä lähi-idän hiekkalaatikolla pientä draamaa joka vie laivoja Afrikan Turneelle kun ei nappaa väistellä ohjuksia joka saattaa lisätä toimitusaikaa helposti viikkotolkulla. Eli eipä ole suuri ihme että on kuukausien eroja milloin tulee saataville.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
259 228
Viestejä
4 505 436
Jäsenet
74 340
Uusin jäsen
spacevector

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom