Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
@Jimm's meinaatte tuon mun kysymyksen skipata vai pitääkö vastauksen muotoa kysyä "ylhäältä"? :p
Hei,

Tuota prosessoritietoa ei valitettavasti tähän hätään ollut saatavilla. Kyselin vielä takuuosastolta tämän tiedon perään, vaikka sikäli kyllä tuossa BIOS 3002 on joka tukee myös 5000 sarjan prosessoreita.
Välitin tämän tapauksen nyt siis vielä uudelleen tuonne takuuosastolle arvioitavaksi kokonaisuudessaan. Palaamme siis vielä asiaan tämän osalta.
Eihän sitä skipata vaan kuten aikaisemmin sanoimme niin Palaamme vielä tämän osalta.

Assemblytarjoukset hyviä ja parikin tuotetta olisin laittanut heti tilaten, mutta en tajunnut suoraan lukea että vain paikan päältä saa tarjoustuotteen ostaa. Toivoisin että näitä saisi tulevaisuudessa muutkin ostaa verkon kautta, parikymmentä vuotta sitten olisin varmasti vielä kammennut itseni paikalle mutta ei tässä elämän vaiheessa enää.

Onko teille tulossa lähiaikoina näitä QD-Oledeja jo myyntiin mitä näyttäisi olevan jo muuaalla euroopassa myynnissä?

Esim ASUS ROG Swift PG32UCDM, MSI 321URX tai Alienwaren vastaava?
Kiinnostaisi itseäkin tämä QD-OLED tieto. Alkanut kiinnostaa MSI MAG 341CQP.
Katsokaa nyt samalla tuo 27" mallin saatavuus MPG271QRX kun niitä OLEDeja kyselette.

Näistä saatu nyt tietoa. Eli Asusin mallia saapumassa eurooppaan maaaliskuussa, mutta vielä ei voida varmaksi sanoa saadaanko nuo ennakkotilatut siitä meille.

Msi malleista saatu vastaus, eli saapumassa toukokuun lopussa tai kesäkuun aikana.

Näistä saatu nyt tietoa. Eli Asusin mallia saapumassa eurooppaan maaaliskuussa, mutta vielä ei voida varmaksi sanoa saadaanko nuo ennakkotilatut siitä meille.

Msi malleista saatu vastaus, eli saapumassa toukokuun lopussa tai kesäkuun aikana.
Uuuf... Pitkälle menee. Jenkeissä tuli myyntiin jo tammikuussa. Mikähän ihme noissa on että kestää saapua Eurooppaan ja varsinkin tänne pohjoiseen. Valmistajien suuntaan siis osoitan syyttävää sormea. Pahahan teidän on myydä jos niitä ei tänne toimiteta.

Kiitos vastauksesta! Toivottavasti toisivat tänne pohjolaankin hyvän satsin. Alkaa oma 1440p IPS:ä tuntumaan nihkeälle kun on tottunut Olediin tv:n kanssa.

Assemblyt taas iskemässä kovaa vauhtia ja tapamme mukaan, tälläkin kertaa messutarjoukset vain paikan päältä itse messualueelta. Nähdään Assyilla!
Jos et vielä huomannut niin tarjoukset sekä muut kriittiset infot mm. aikataulujen osalta näet TÄSTÄ. :cool:

Viimeksi muokattu:
Outlet-tuotteissa mainostetaan olevan samat takuut ja palautusoikeudet.

Uutta näytönohjainta kytätessä tämmöinen esim. pisti silmään:

PowerColor (Outlet) Radeon RX 7900 XTX Hellhound -näytönohjain, 24GB GDDR6 - 989,90€
PowerColor Radeon RX 7900 XTX Hellhound -näytönohjain, 24GB GDDR6 - 1 049,90€

Outlet-tuotteessa 2v takuu ilmoitettu, kun normaalihintaisessa tuotteessa 3v. Onko virhe, vai onko tässä tapauksessa joku poikkeus?
Hei.

Taitaapa ihan virhe olla. Alkuperäinen takuu myös B-tuotteille, jollei toisin mainittu.

Onko tätä RTX4080S-O16G-NOCTUA milloin tulossa myyntiin? Tanskan firma saamassa omaan varastoon 22.2, mahtaisko teille tulla samaan aikaan?

Uuuf... Pitkälle menee. Jenkeissä tuli myyntiin jo tammikuussa. Mikähän ihme noissa on että kestää saapua Eurooppaan ja varsinkin tänne pohjoiseen. Valmistajien suuntaan siis osoitan syyttävää sormea. Pahahan teidän on myydä jos niitä ei tänne toimiteta.

Monitorit ovat sen verran isoja että taitavat kulkea järjestään laivalla. Ja yllättäen jenkkimarkkina saattaa olla korkeammalla prioriteetilla. Tuolla on vielä lähi-idän hiekkalaatikolla pientä draamaa joka vie laivoja Afrikan Turneelle kun ei nappaa väistellä ohjuksia joka saattaa lisätä toimitusaikaa helposti viikkotolkulla. Eli eipä ole suuri ihme että on kuukausien eroja milloin tulee saataville.

Monitorit ovat sen verran isoja että taitavat kulkea järjestään laivalla. Ja yllättäen jenkkimarkkina saattaa olla korkeammalla prioriteetilla. Tuolla on vielä lähi-idän hiekkalaatikolla pientä draamaa joka vie laivoja Afrikan Turneelle kun ei nappaa väistellä ohjuksia joka saattaa lisätä toimitusaikaa helposti viikkotolkulla. Eli eipä ole suuri ihme että on kuukausien eroja milloin tulee saataville.

Eipä tuo Afrikan kiertäminen lisää matka-aikaa kuin 10 päivää joten ei se tuota viivettä selitä. Lisäksi näitä samaisia monitoreja on jo nähty esim. Saksan markkinoilla joten yksinkertaisimpana selityksenä pohjola on vain niin paljon vähäpätöisempi markkina-alue että meidän palvelemisella ei ole niin kiire.

Näyttää ruuhkat hellittäneen; eilen iltapäivällä tilaus sisään ja äsken tuli viesti postituksesta. :thumbsup: Ihan ilman pikatoimitusta, kun ei tällä kiire ole.

Kiitokset jälleen Jimm'ssin tiimille, jatkakaa samaan malliin! :kippis:

Jatkan Charunin kanssa kehujen linjalla.

Oma tilaus viime torstaina sisällä yhdentoista aikoihin ja hieman yhden jälkeen iltapäivällä tuli seurantakoodi ja seuraavana päivänä paketti käsissä. Myös "normaali" tilaus.

Liittyen nyt tuohon mun emolevyrumbaan Jimmssin kanssa, asiaan ei olla saatu ratkaisua ja emolevy lähtenyt taas palautumaan heille päin.

En ole vieläkään täysin varma mistä tuo johtuu ettei mulla toiminut ja jimssin rma-poppoolla toimii, mutta pidän nyt ilmaantuneiden tietojen valossa mahdollisena että ongelma johtui tuosta vanhasta näytönohjaimesta ja emolevyn biossissa mahdollisesti pois päältä olevasta yhteensopivuustoiminnosta. En kuitenkaan ole sitä mieltä että KKV:n pykälä takuunalaisen tuotteen turhasta vianetsinnästä johtuvasta laskutuksesta täyttyy.
Kiinnostaisi mitä Jimms on tuosta mieltä, siihen en ole selvää vastausta saanut.

"Vianetsinnästä voi takuuaikana laskuttaa vain, jos asiakas on toimittanut laitteen takuukorjaukseen selvästi turhaan. Tällainen syy voi olla esim. se, että kyse on asiakkaan itse aiheuttamasta viasta ja tämä olisi pitänyt asiakkaan itsekin ymmärtää." T: Kilpailu- ja kuluttavirasto.

Onneksi nyt ei ole kyse kalliimmasta tuotteesta, mutta periaatteen takia ei kiinnostaisi alistua maksamaan omasta omaisuudestani yhtään mitään perusteettomasti. Harmittaa myös kun aikaisemmin hyvänä pitämäni putiikin kanssa asiointi on tälläistä.

Pitää varmaan tuonne KKV:n kuluttajaneuvontaan olla yhteydessä ja kysyä mitä mieltä he ovat.

Noniin, nyt tuli kuukausi kuluneeksi RTX 4080 SUPER julkaisusta eikä vieläkään mitään tietoa koska tulee lisää tuotteita mitä saatiin rahastetuksi.

On se mukavan helppoa tuo kaupankäynti nykyään kun rahat kelpaa heti ja tuotteet voi sitten lähettää kun jos sattuu huvittamaan :smoke:

Jos tuo mättää siksi että biosissa on vipu väärin niin se kyllä valitettavasti on sun oma moka. Tällöin ihan perusteltua vähintään postikulut pistää sinun piikkiin. Jos haluaa valmista niin ostaa valmiiksi kasattua. Itse kasatessa on osattava tämmöiset vianselvitykset tai sitten maksaa niistä.

Jos tuo mättää siksi että biosissa on vipu väärin niin se kyllä valitettavasti on sun oma moka. Tällöin ihan perusteltua vähintään postikulut pistää sinun piikkiin. Jos haluaa valmista niin ostaa valmiiksi kasattua. Itse kasatessa on osattava tämmöiset vianselvitykset tai sitten maksaa niistä.
Eikö siinä ollut se ongelma että ei pääse biossiin vaihtamaan asetusta kun ei tule kuvaa?

Jimmssin työntekijän postaus :D noeivaan, luitko noita aiempia keskusteluja asiasta?
Ja tarjouduinkin jo postikulut maksamaan muttei kelvannut, on 50€ kyllä ihan liikaa tuosta.

Noniin, nyt tuli kuukausi kuluneeksi RTX 4080 SUPER julkaisusta eikä vieläkään mitään tietoa koska tulee lisää tuotteita mitä saatiin rahastetuksi.

On se mukavan helppoa tuo kaupankäynti nykyään kun rahat kelpaa heti ja tuotteet voi sitten lähettää kun jos sattuu huvittamaan :smoke:
Ei taida heikko saatavuus olla kaupan vika ja maksutavankin voi oletettavasti itse valita :hmm:

Liittyen nyt tuohon mun emolevyrumbaan Jimmssin kanssa, asiaan ei olla saatu ratkaisua ja emolevy lähtenyt taas palautumaan heille päin.

En ole vieläkään täysin varma mistä tuo johtuu ettei mulla toiminut ja jimssin rma-poppoolla toimii, mutta pidän nyt ilmaantuneiden tietojen valossa mahdollisena että ongelma johtui tuosta vanhasta näytönohjaimesta ja emolevyn biossissa mahdollisesti pois päältä olevasta yhteensopivuustoiminnosta. En kuitenkaan ole sitä mieltä että KKV:n pykälä takuunalaisen tuotteen turhasta vianetsinnästä johtuvasta laskutuksesta täyttyy.
Kiinnostaisi mitä Jimms on tuosta mieltä, siihen en ole selvää vastausta saanut.

"Vianetsinnästä voi takuuaikana laskuttaa vain, jos asiakas on toimittanut laitteen takuukorjaukseen selvästi turhaan. Tällainen syy voi olla esim. se, että kyse on asiakkaan itse aiheuttamasta viasta ja tämä olisi pitänyt asiakkaan itsekin ymmärtää." T: Kilpailu- ja kuluttavirasto.

Onneksi nyt ei ole kyse kalliimmasta tuotteesta, mutta periaatteen takia ei kiinnostaisi alistua maksamaan omasta omaisuudestani yhtään mitään perusteettomasti. Harmittaa myös kun aikaisemmin hyvänä pitämäni putiikin kanssa asiointi on tälläistä.

Pitää varmaan tuonne KKV:n kuluttajaneuvontaan olla yhteydessä ja kysyä mitä mieltä he ovat.
Pahoittelu että tähän on jäänyt vastaamatta. Meidän näkemyksemme mukaan kuitenkin veloitamme ehtojemme mukaisesti turhasta työstä aiheutuneet kulut. Jos tuotteessa ei asiakkaan mainitsemaan vikaa ole, tai vika on asiakkaan itse aiheuttama, niin tällöin veloitamme kulut.
Eli näkisimme että tässä tuote on toimitettu takuukorjaukseen turhaan.

Moikka, valitettavasti näiden 4080 Superien saatavuus ollut kyllä äärimmäisen heikko. Ilmeisesti kysyntä päässyt yllättämään.. Ainakin kirjoitushetkellä olisi muutama kappale varastossa tätä Noctuan mallia:

Moikka, valitettavasti näiden 4080 Superien saatavuus ollut kyllä äärimmäisen heikko. Ilmeisesti kysyntä päässyt yllättämään.. Ainakin kirjoitushetkellä olisi muutama kappale varastossa tätä Noctuan mallia:
Jos lähtee samaan hintaan kuin ostamani Asus GeForce RTX 4080 SUPER TUF Gaming niin vaihdetaan toki samointein :smoke:

Meidän näkemyksemme mukaan kuitenkin veloitamme ehtojemme mukaisesti turhasta työstä aiheutuneet kulut. Jos tuotteessa ei asiakkaan mainitsemaan vikaa ole, tai vika on asiakkaan itse aiheuttama, niin tällöin veloitamme kulut.
Nämä ehdot vaikuttaa olevan laittomat.

Otetaanpa pohjalle kkv:n lausunto. Lihavointi ja alleviivaus minun.

Vianetsinnästä voi takuuaikana laskuttaa vain, jos asiakas on toimittanut laitteen takuukorjaukseen selvästi turhaan. Tällainen syy voi olla esim. se, että kyse on asiakkaan itse aiheuttamasta viasta ja tämä olisi pitänyt asiakkaan itsekin ymmärtää.

Se että te ette sitä vikaa löydä, ei todista etteikö asiakkaalla olisi ollut syytä toimittaa tuote teille arvioitavaksi. Joten miettikääpä uudestaan tuon lausunnon valossa millä perusteella asiakas toimitti laitteen selvästi turhaan.

Eli näkisimme että tässä tuote on toimitettu takuukorjaukseen turhaan

Eli siis ei riitä että on toimitettu turhaan, vaan pitää olla selvästi turhaan.

Vai menasitteko vain jättää huomioimatta KKV:n näkemyksen?

Nämä ehdot vaikuttaa olevan laittomat.

Otetaanpa pohjalle kkv:n lausunto. Lihavointi ja alleviivaus minun.

Vianetsinnästä voi takuuaikana laskuttaa vain, jos asiakas on toimittanut laitteen takuukorjaukseen selvästi turhaan. Tällainen syy voi olla esim. se, että kyse on asiakkaan itse aiheuttamasta viasta ja tämä olisi pitänyt asiakkaan itsekin ymmärtää.

Se että te ette sitä vikaa löydä, ei todista etteikö asiakkaalla olisi ollut syytä toimittaa tuote teille arvioitavaksi. Joten miettikääpä uudestaan tuon lausunnon valossa millä perusteella asiakas toimitti laitteen selvästi turhaan.

Eli siis ei riitä että on toimitettu turhaan, vaan pitää olla selvästi turhaan.

Vai menasitteko vain jättää huomioimatta KKV:n näkemyksen?
Niimpä. Ehkä kaikille laki ei olekkaan sama.
Katsotaan nyt mitä mieltä KKV on.

Niimpä. Ehkä kaikille laki ei olekkaan sama.
Katsotaan nyt mitä mieltä KKV on.
Itsellä aiheutti myös aikoinaan oman hiiren kanssa pientä päänvaivaa tuo mahdollinen "turhaan toimitus takuukorjaukseen", kun vika esiintyi satunnaisesti ja hiiren arvo olisi ollut suunnilleen sama, kuin se lasku itselle jos ei olisikaan silloin löytynyt mitään vikaa ja olisi joutunut maksamaan :) Onneksi silloin vinkattiin, että kannattaa olla suoraan tuotteen valmistajaan yhteydessä ja itsellä hoitui sitä kautta. Muuten olisin itsekin alunperin Jimms kautta takuun hoitanut, mutta tuon riskin takia ei viitsinyt lähteä kokeilemaan.

Jimms ei ole yksin joka osin "pelottelee" tarkistusmaksuilla jos huolto onkin "turha" tai vikaa ei todeta tai se todetaan, että ei kuulu takuuseen. Gigantin huolto esimerkiksi hyvinkin voimallisesti kertoi siitä kun olin jättämässä laitetta huoltoon.

Tila
Keskustelu on suljettu.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 531
Jäsenet
74 997
Uusin jäsen
jimbauzzi

Hinta.fi

Back