Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Tässä ketjusa on tosiaan noita takuukäytäntöjä puitu ja on luvattu pistää viestiä eteenpäin/tarkastella käytäntöjä, antaa lisää koulutusta, yms mutta silti on jäänyt vaikutelma ettei mitään ole tehty. Viimeisin oli kuukausin sitten

Aiempi oli kesäkuussa

Ja tätä ennen maaliskuussa.
Näiden tietojen valossa täytyy toistaiseksi jäädyttää ostokset Jimm'siltä. Asiakaspalvelu ei vaikuta olevan sillä tasolla millä sen pitäisi olla. Kyllä asiakkaan täytyy pystyä luottamaan siihen, että tuotteen rikkoutuessa takuuaikana takuu toimii vaivattomasti.
Edelleen kuulisin mielelläni @Jimm's :n näkemyksiä tähän asiaan.
 
Oma kokemus tästä saksalaisomistukseen siirtyneestä Jimm's:tä takuuasioista on erittäin negatiivinen. Ostin alle kolmisen vuotta sitten todella kalliin EVGA RTX 2080 Ti Black Editionin näytönohjaimen heiltä. Ko. ohjain huusi kuin banshee tuulettimiltaan ja vouwasi (nosti ja laski kierroksia) edestakaisin. Otin yhteyttää myyjän tukeen ja lähetin jopa videoa äänellä ko. kortin toiminnasta.
Vastaus oli lähes pilkallisesti naureskellen, että tämä on ihan normaalia näytönohjaimelle. Noh, itse olen IT-alan ammattilainen ja kasanut PC-koneita ihan sieltä koneiden aamuhämärästä asti ja tiedän kyllä miten mikäkin komponentti pitäisi toimia.

Vihdoin googlailemalla myöhemmin löysin vinkin, että GPU:n tahnat olisi jossain orjamaassa jätetty levittämättä kunnolla. Avasin jäähyt ja toden totta, siellä ei ollut kuin ehkä 2/3-osaa jotain möhnää GPU:n ja jäähyn välissä. Putsasin mönjät pois ja levitin koko dien matkalle tasaisen ohuen kerroksen tahnaa ja ruuvailin paketin kasaan.
Sen koommin ei ole kortti vouvauillut edestakaisin jäähykierroksia ja ajaa lähes äänettömästi normikäytössä. Muutamilla peleillä saan sen puhaltamaan kunnolla, mutta onneksi sekin puhallus on sentäs tasaista ja jatkuvaa.

Sanoisin että kokemukseni mukaan tuo Jimm's on nykyomistuksessa paska firma. Kusettavat helposti missä pystyvät ja luistavat myyjänä velvollisuuksistaan. Pysykää erossa tuollaisesta epärehellisestä lafkasta!
 
Takuuasioinnista ei ole Jimmsin kanssa kokemusta, mutta asiakaspalautuksissa voisivat ottaa mallia esim. Verkkokaupasta.

Verkkokaupassa viet tuotteen tiskille, myyjä katsoo, että kaikki kunnossa ja hyvitys samantien kortille.

Jimmsillä täytetään tuotteesta kuin tuotteesta RMA-lappuja ja sitten odotetaan 24h-48h, että onko edes RMA-hakemus hyväksytty. Tämän jälkeen tuote toimitetaan Jimmsille ja sitten odotellaan taas 2-3 päivää, että saako tuotteesta hyvityksen.

Jossain tietokoneiden ja arvokkaampien komponenttien kohdalla vielä juuri ja juuri ymmärtää tarkkaan syynäämisen, mutta tarvitseeko sitä jokaista hiirimattoa ja parin-kolmen kympin hiirtä oikein ammattilaisen tarkistaa? Luulisi, että näillä RMA-käsittelijöilläkin jonkunlainen palkka on. Ja kusetetaanko noilla palautuksilla oikeasti niin paljon, että esim. jokainen alle satasen romu kannatta syynätä tarkkaan läpi :confused:
 
Nyt kyllä alkaa pelottaan kun näitä lukee että olikohan virhe tilata tavaraa täältä... pitäisköhän pistää samantien takasin ja jatkaa verkkiksestä shoppailua niiku ennenkin. Tai oikeastaan amazon.de:stähän tässä on tullu tilailtua emot / prossut ja kaikki viihde-elektroniikka parin vuoden ajan; ps5 vaan verkkiksestä kun tarkemmin muistelen.
 
Itselläni ei ole koskaan ollut huonoja kokemuksia Jimm'sin toiminnasta. Ei tavaroita hankkiessa tai takuuhommissa.
Ei liene ihme, että on myös hyviä kokemuksia. Se ei vaan riitä, että asiakkaan kokemus on joskus hyvä, tai edes useinmiten. Se pitää olla (lähes) aina hyvä, ja nyt on esillä aika paljon ongelmia asiakaspalvelussa.
 
Ei liene ihme, että on myös hyviä kokemuksia. Se ei vaan riitä, että asiakkaan kokemus on joskus hyvä, tai edes useinmiten. Se pitää olla (lähes) aina hyvä, ja nyt on esillä aika paljon ongelmia asiakaspalvelussa.

Toki huonot kokemukset on lähes poikkeuksetta myös niitä äänekkäimpiä joten ei suoraan niistäkään voi mitään johtopäätöstä tehdä.
 
Ei liene ihme, että on myös hyviä kokemuksia. Se ei vaan riitä, että asiakkaan kokemus on joskus hyvä, tai edes useinmiten. Se pitää olla (lähes) aina hyvä, ja nyt on esillä aika paljon ongelmia asiakaspalvelussa.
Tietämättä tarkemmin tilastoja voisi kuvitella, että ongelmalliset takuukeissit vs. ostotapahtumat on aika häviävällä prosentilla.
Mielenkiintoisempi tilasto olisi ongelmalliset takuukeissit vs. kaikki takuukeissit.

Jimmsilläkin varmasti sen verran volyymia, että huteja tulee väkisinkin.
Siihen ei vaan taida olla mitään muuta mittaria kuin foorumikeskustelut, varsinkin, jos halutaan kilpailijoihin verrata, niin vaikeaksi menee.
 
Ei liene ihme, että on myös hyviä kokemuksia. Se ei vaan riitä, että asiakkaan kokemus on joskus hyvä, tai edes useinmiten. Se pitää olla (lähes) aina hyvä, ja nyt on esillä aika paljon ongelmia asiakaspalvelussa.
Väittäisin, että Jimmsin asiakaskokemus on lähes aina hyvä. Jimmsillä on volyymia nykyään todella paljon (Suomen mittakaavassa) ja hyvät kokemukset nousevat äärimmäisen harvoin esiin missään.

Lisäksi näistä negatiivisista kokemuksista kuullaan yleensä vain asiakkaan oma kertomus omasta näkökulmasta, eikä Jimms pysty näihin yksittäistapauksiin oikein vastaamaan, koska eivät ole varsinaisesti julkista tietoa, mitä yritys saa noin vain levittää.

Toki silti huteja varmasti osuu matkalle, eikä niiltä voi täysin välttyä. Jimmsillä on varmasti parannettavaa takuuasioissa, mutta pääosin nekin hoituvat hienosti. Itsekin IT-alan jälleenmyyjänä aikanaan jonkin aikaa toimin, niin sen perusteella pyytäisin Jimmsiä olemaan aktiivisemmin yhteydessä valmistajaan, jos takuukeissi ei ole täysin selvä. Etenkin, kun hylätystä takuukeissistä laskutetaan asiasta, niin pitäisi olla ehdoton varmuus siitä, että tuote ei oikeasti mene takuuseen. Jos valmistajalta saadaan mustaa valkoisella, että ei mene takuuseen, niin Jimms voi pyyhkiä asiasta kätensä ja mainehaittaa tulee selvästi vähemmän.

Lisäksi suosittelen kaikkia asiakkaita pitämään miellyttävän asenteen, vaikka joku tapaus ei heti menisi omien toiveiden mukaan. Jos välittömästi turhautuu ja käyttäytyy ikävällä tavalla asiakaspalvelua kohtaan, niin tiedän kokemuksesta, että silloin ei tule saamaan parasta palvelua. Jos taas pysyy asiallisena ja ei turhaudu ollenkaan, niin voi saada jopa sellaista palvelua, mitä ei lähtökohtaisesti asiakkaille tarjota. Ihmisiä me kaikki ollaan.
 
Viimeksi muokattu:
Itselläkin kokemukset Jimmsistä ovat lähinnä pelkästään positiivisia. Hinnoittelu on kilpailukykyistä ja verkkokaupan ulkoasu on selkeä ja toimiva. Toki kun edellisen kerran tarvitsin takuu- tai palautusasioita hoidella niin Jimm's oli vielä itsenäinen yritys. Ainoa muutos huonompaan on tämän ~12 vuoden asiakkuussuhteen aikana on ollut toimitusajat. Jimmsiltä sai silloin muinoin (ne kuuluisat vanhat hyvät ajat) aina tarpeeseen tavaran viimeistään ylihuomiseksi, kun kilpailevista yrityksistä sai odottaa pakettia perille viikon. Nyt on homma kääntynyt päälaelleen, Jimmsin toimitusajat oman kokemuksen mukaan venyvät varastotavaran osalta siihen luvattuun maksimiin, kun ulkomailta tilattaessa tulee melkein samassa ajassa perille ja kotimaisilta kilpailijoilta lähtee paketti liikenteeseen lähes aina viimeistään tilausta seuraavana päivänä. :think:
 
Itselläkin kokemukset Jimmsistä ovat lähinnä pelkästään positiivisia. Hinnoittelu on kilpailukykyistä ja verkkokaupan ulkoasu on selkeä ja toimiva. Toki kun edellisen kerran tarvitsin takuu- tai palautusasioita hoidella niin Jimm's oli vielä itsenäinen yritys. Ainoa muutos huonompaan on tämän ~12 vuoden asiakkuussuhteen aikana on ollut toimitusajat. Jimmsiltä sai silloin muinoin (ne kuuluisat vanhat hyvät ajat) aina tarpeeseen tavaran viimeistään ylihuomiseksi, kun kilpailevista yrityksistä sai odottaa pakettia perille viikon. Nyt on homma kääntynyt päälaelleen, Jimmsin toimitusajat oman kokemuksen mukaan venyvät varastotavaran osalta siihen luvattuun maksimiin, kun ulkomailta tilattaessa tulee melkein samassa ajassa perille ja kotimaisilta kilpailijoilta lähtee paketti liikenteeseen lähes aina viimeistään tilausta seuraavana päivänä. :think:

En tiiä mut oma yritystililtä tilattu SSD lähti kyllä aika pikaisesti matkaan vaikka BF tarjous olikin. Toisaalta UPS tilaus ei ole vielä lähtenyt eli riippunee pitkälti tuurista.
 
Tuntuu lanka olevan aika täynnä nurinaa/vaatimuksia, niin ajattelin käydä vain kiittämässä jälleen mukavasta BF-tarjonnasta ja helvetin ripeästä palvelusta. 5800X3D tuli jo pk-seudulla lähipostiin noudettavaksi :tup:
Samoin kiitokset täältäkin, oli jo maanantaina oma 13600k lappeenrannan postissa haettavissa, ripeää toimintaa!
 
En tiiä mut oma yritystililtä tilattu SSD lähti kyllä aika pikaisesti matkaan vaikka BF tarjous olikin. Toisaalta UPS tilaus ei ole vielä lähtenyt eli riippunee pitkälti tuurista.
Omat BF-tilaukset Jimmsiltä odottavat edelleen käsittelyä. Kaikkialta muualta viikonlopun aikana tilatut tavarat on jo laitettu matkaan. :hammer:
 
Omat BF-tilaukset Jimmsiltä odottavat edelleen käsittelyä. Kaikkialta muualta viikonlopun aikana tilatut tavarat on jo laitettu matkaan. :hammer:

Omat romppeet kuitattiin käsitellyiksi neljän aikoihin yöllä, eli ilmeisesti siellä painetaan pitkää päivää. Tilauksen kommentitkin oli luettu, sillä saivat pyynnön mukaisesti samaan lähetykseen laitettua molemmat tilaukset. Toivottavasti tulee myös nallekarkit kummallekin tilaukselle. :p
 
Omat romppeet kuitattiin käsitellyiksi neljän aikoihin yöllä, eli ilmeisesti siellä painetaan pitkää päivää. Tilauksen kommentitkin oli luettu, sillä saivat pyynnön mukaisesti samaan lähetykseen laitettua molemmat tilaukset. Toivottavasti tulee myös nallekarkit kummallekin tilaukselle. :p
Ei tullu nallekarkkeja kummankaan BF tilausen mukana jotka itse eilen MH:lta hain.. :/ Liekö Sampsa käynyt syömässä kaikki..? :hmm:
 
Olihan itsellenäkin muuten yksi takuukeissi Jimmsin kanssa. Model D:ssä ei sivunapit toimineet. Vein takaisin liikkeeseen ja sain samantien uuden tilalle. Oli kyllä ihan 5/5 kokemus. En kyllä muista oliko tämä ennen vai jälkeen sen, kun koko puulaaki myytiin saksalaisille.
 
Black friday tilaukset jotka tehtiin yöllä/aamulla noudettu postista. 12 aikaan päivällä tehdyt ei ole vielä edes lähteneet. Noh toivottavasti tämän viikon aikana.

Ja oli nallekarkit molemmissa noudetuissa mukana :)
 
Omat romppeet kuitattiin käsitellyiksi neljän aikoihin yöllä, eli ilmeisesti siellä painetaan pitkää päivää. Tilauksen kommentitkin oli luettu, sillä saivat pyynnön mukaisesti samaan lähetykseen laitettua molemmat tilaukset. Toivottavasti tulee myös nallekarkit kummallekin tilaukselle. :p

Siellä on epäilemättä pieni backlog tilauksia hoidettavana, joten en yhtään ihmettele jos niitä käsitellään yötämyöden. :D
 
En tiedä onko jokin muuttunut vai huonoa tuuria, mutta nykyään (2-3v sisällä tapahtunut muutos) suurin osa tilauksista ei lähde pian matkaan kuten ”ennen vanhaan”. Oli sitten BF hulinat tai normaali arki kyseessä niin nykyään saa odottaa postitusta vähintään yhden arkipäivän verran lisää. Ei ole nyky-Jimms entisen veroinen.
 
Katsoin kuluvan vuoden tilaukseni jimmsiltä.

On näköjään viisi tilausta tullut tehtyä tänä vuonna. Pari kalliimpaa tuotetta lähti liikkeelle tukkurin varastolta ja kolme tilatuista tuotteista taisi olla hyllyssä. Tilaukset ovat ns normaaleja tilauksia, en ole ruksinut "nyt vauhtia"-painiketta. ;)

Ensimmäinen päiväys on tilauspäivä ja toinen milloin tuotteen seurantakoodi on tullut sähköpostiin. Paketti on ollut noudettavissa seuraavana päivänä paikallisesta postista (tarkistettu omapostista).

Pe 14.10. Ke 19.10.
La 23.4. Ti 26.4.
Pe 25.3. Ti 29.3
Ti 1.2. Ti 1.2.
Pe 7.1. Ti 11.1.

En nyt tiedä mitä tuohon nyt pitäisi sanoa tämän datan perusteella.

Yleensä viive tilauksen ja lähetyksen välillä on tilauspaikasta riippuen ollut muutamasta päivästä varmaan kahteen viikkoon.
Tämä on suurin syy miksi tykkään tilata Jimmsiltä. Tuote voi olla hieman kalliimpi mitä muualla, mutta kyllä se saapuukin nopeammin perille kuin liikkeet joiden varastosaldo on sama mikä tukkurilla tjsp... pisin elektroniikkatilaus liikkeestä X on ollut lähes vuosi ja tuote ei koskaan päätynyt heidän varastoon. Tosin tilattu tuote itsessään oli ehkä kuriositeetti... mutta massatuotettu kuitenkin.

En henkilökohtaisesti koe ongelmaksi näitä Jimmsin toimitusaikoja ja verrattaessa muihin paikkoihin joista olen tilannut tuotteita niin... aina ne kaikki tuotteet ovat perille tulleet ennemmin tai myöhemmin. :tup:

"Heti mulle nyt" -asenteella lienee parasta fyysisesti käydä hakemassa tuotteet mistä saa.

Annan nyt samalla ruusuja myös chätin väelle.

Aina siellä on vuorossa ollut asiakaspalvelija osannut ehdottaa ratkaisuja mieltä painaneisiin kysymyksiin ja laitteisiin liittyviin ongelmiin... ja apua on chätti-historian perusteella haettu aamu viiden ja keskiyön välillä ja aina joku on tosiaan "vastannut" kysymyksiini. :smile:

Kuten monesti ketjussa olen tuonut esille, tyytyväinen asiakas täällä. Rekisteröityneenä & tilaushistoriaa vuodesta 2013 ja sitä ennenkin tilannut anonyymisti.
 
Katsoin kuluvan vuoden tilaukseni jimmsiltä.

On näköjään viisi tilausta tullut tehtyä tänä vuonna. Pari kalliimpaa tuotetta lähti liikkeelle tukkurin varastolta ja kolme tilatuista tuotteista taisi olla hyllyssä. Tilaukset ovat ns normaaleja tilauksia, en ole ruksinut "nyt vauhtia"-painiketta. ;)

Ensimmäinen päiväys on tilauspäivä ja toinen milloin tuotteen seurantakoodi on tullut sähköpostiin. Paketti on ollut noudettavissa seuraavana päivänä paikallisesta postista (tarkistettu omapostista).

Pe 14.10. Ke 19.10.
La 23.4. Ti 26.4.
Pe 25.3. Ti 29.3
Ti 1.2. Ti 1.2.
Pe 7.1. Ti 11.1.

En nyt tiedä mitä tuohon nyt pitäisi sanoa tämän datan perusteella.

Yleensä viive tilauksen ja lähetyksen välillä on tilauspaikasta riippuen ollut muutamasta päivästä varmaan kahteen viikkoon.
Tämä on suurin syy miksi tykkään tilata Jimmsiltä. Tuote voi olla hieman kalliimpi mitä muualla, mutta kyllä se saapuukin nopeammin perille kuin liikkeet joiden varastosaldo on sama mikä tukkurilla tjsp... pisin elektroniikkatilaus liikkeestä X on ollut lähes vuosi ja tuote ei koskaan päätynyt heidän varastoon. Tosin tilattu tuote itsessään oli ehkä kuriositeetti... mutta massatuotettu kuitenkin.

En henkilökohtaisesti koe ongelmaksi näitä Jimmsin toimitusaikoja ja verrattaessa muihin paikkoihin joista olen tilannut tuotteita niin... aina ne kaikki tuotteet ovat perille tulleet ennemmin tai myöhemmin. :tup:

"Heti mulle nyt" -asenteella lienee parasta fyysisesti käydä hakemassa tuotteet mistä saa.

Annan nyt samalla ruusuja myös chätin väelle.

Aina siellä on vuorossa ollut asiakaspalvelija osannut ehdottaa ratkaisuja mieltä painaneisiin kysymyksiin ja laitteisiin liittyviin ongelmiin... ja apua on chätti-historian perusteella haettu aamu viiden ja keskiyön välillä ja aina joku on tosiaan "vastannut" kysymyksiini. :smile:

Kuten monesti ketjussa olen tuonut esille, tyytyväinen asiakas täällä. Rekisteröityneenä & tilaushistoriaa vuodesta 2013 ja sitä ennenkin tilannut anonyymisti.
Itse lähinnä ihmettelen miksi palvelu on huonontunut? Kaikkia tilaamiani tuotteita on edelleen saldoilla kumminkin.
 
Itse lähinnä ihmettelen miksi palvelu on huonontunut? Kaikkia tilaamiani tuotteita on edelleen saldoilla kumminkin.

Moikka.

Tarkoitus ei ollut kohdistaa kommenttiani keneenkään vaan lähinnä yleisellä tasolla vastata ketjussa viime aikoina oleviin negatiivisiin kokemuksiin.

Luultavasti toi chätti voisi olla nopein keino saada selvyys asiaan.

Oletan nyt monessa paikkaa olevan yksi vuoden kiireisimmistä ajoista joka pakostakin vaikuttaa tuotteiden toimitusaikoihin.
 
Kiitos aktiivisesta keskustelusta! Yhdelläkään yrityksellä ei ole tänäpäivänä varaa palvella tarkoituksella huonosti tai keplotella takuutapauksia, koska palaute ja maine näistä leviää nopeasti. Tämän takia meilläkin nämä tapaukset otetaan suurella vakavuudella ja tapaukset tarkistetaankin asiakaskeskeisesti. Mikäli kuitenkin ratkaisuista jää jotain hampaanväliin, kannattaa näistä reklamoida meille kirjallisesti asiakaspalvelun sähköpostiin, niin käydään asia vielä uudelleen läpi. Meillä ollaan viimevuosina panostettu isosti asiakaspalveluun (esimerkiksi 24/7 aspa) jonka johdosta meidän asiakastyytyväisyys onkin korkealla asteella ja tavoitteena on pitää se siellä. :)
 
Onko teillä/saisitteko hankittua pidempiä 4-PIN molex jatkokaapeleita? Vielä en tiedä tarkkaa matkaa mutta sanotaan että korkeintaan 150 cm olisi kotelosta matkaa jäähdyttimeen. Millään 30 cm jatkopaloilla ei olisi mielekästä tehdä vaikka jäisikin alle metriin matka. 50 cm ja pidemmät kiinnostaa.

Pitäisi siis saada tietokoneen virtalähteestä kaapeli kotelon ulkopuolelle ulkoiseen jäähdyttimeen antamaan virtaa pumpulle ja mahdollisesti toinen antamaan virta aquacomputerin quadrolle.
Tällaista 60cm löytyisi kirjoitushetkellä suoraan varastosta Phobyalta:
 
Kiittäen Ylistän Jimms'sin Jumalia jotka meille näitä armopalojaan jakavat ja huomiotaan suovat...

Mut asiaan, mulla tilauksessa nyt näyttis jolla toimitusaika 5-7 pv ja odottaa tuotetta mutta ongelma on se että oon kaupungista poissa välillä 1.- 6.12. niin miten tiukkaan se toimitus suunnilleen menee että tuleeko siihen 7.pv jälkeen se? Aspa chatissa sitä mieltä että pitäis keretä tuohon 7.pv kyllä.
Yleisesti ottaen esimerkiksi postin ja matkahuollon paketteja pidetään noutopisteessä viikon, jonka aikana paketti tulisi noutaa. Jos heräsi vielä lisäkysymyksiä tilaukseen liittyen, suosittelen olemaan uudelleen yhteydessä asiakaspalveluun 24/7 :)
 
Takuuasioinnista ei ole Jimmsin kanssa kokemusta, mutta asiakaspalautuksissa voisivat ottaa mallia esim. Verkkokaupasta.

Verkkokaupassa viet tuotteen tiskille, myyjä katsoo, että kaikki kunnossa ja hyvitys samantien kortille.

Jimmsillä täytetään tuotteesta kuin tuotteesta RMA-lappuja ja sitten odotetaan 24h-48h, että onko edes RMA-hakemus hyväksytty. Tämän jälkeen tuote toimitetaan Jimmsille ja sitten odotellaan taas 2-3 päivää, että saako tuotteesta hyvityksen.

Jossain tietokoneiden ja arvokkaampien komponenttien kohdalla vielä juuri ja juuri ymmärtää tarkkaan syynäämisen, mutta tarvitseeko sitä jokaista hiirimattoa ja parin-kolmen kympin hiirtä oikein ammattilaisen tarkistaa? Luulisi, että näillä RMA-käsittelijöilläkin jonkunlainen palkka on. Ja kusetetaanko noilla palautuksilla oikeasti niin paljon, että esim. jokainen alle satasen romu kannatta syynätä tarkkaan läpi :confused:
Kiitos palautteesta, tämä laitettu eteenpäin :)
 
Väittäisin, että Jimmsin asiakaskokemus on lähes aina hyvä. Jimmsillä on volyymia nykyään todella paljon (Suomen mittakaavassa) ja hyvät kokemukset nousevat äärimmäisen harvoin esiin missään.

Lisäksi näistä negatiivisista kokemuksista kuullaan yleensä vain asiakkaan oma kertomus omasta näkökulmasta, eikä Jimms pysty näihin yksittäistapauksiin oikein vastaamaan, koska eivät ole varsinaisesti julkista tietoa, mitä yritys saa noin vain levittää.

Toki silti huteja varmasti osuu matkalle, eikä niiltä voi täysin välttyä. Jimmsillä on varmasti parannettavaa takuuasioissa, mutta pääosin nekin hoituvat hienosti. Itsekin IT-alan jälleenmyyjänä aikanaan jonkin aikaa toimin, niin sen perusteella pyytäisin Jimmsiä olemaan aktiivisemmin yhteydessä valmistajaan, jos takuukeissi ei ole täysin selvä. Etenkin, kun hylätystä takuukeissistä laskutetaan asiasta, niin pitäisi olla ehdoton varmuus siitä, että tuote ei oikeasti mene takuuseen. Jos valmistajalta saadaan mustaa valkoisella, että ei mene takuuseen, niin Jimms voi pyyhkiä asiasta kätensä ja mainehaittaa tulee selvästi vähemmän.

Lisäksi suosittelen kaikkia asiakkaita pitämään miellyttävän asenteen, vaikka joku tapaus ei heti menisi omien toiveiden mukaan. Jos välittömästi turhautuu ja käyttäytyy ikävällä tavalla asiakaspalvelua kohtaan, niin tiedän kokemuksesta, että silloin ei tule saamaan parasta palvelua. Jos taas pysyy asiallisena ja ei turhaudu ollenkaan, niin voi saada jopa sellaista palvelua, mitä ei lähtökohtaisesti asiakkaille tarjota. Ihmisiä me kaikki ollaan.
Kiitos palautteesta, tämäkin laitettu eteenpäin :)
 
Itselläkin kokemukset Jimmsistä ovat lähinnä pelkästään positiivisia. Hinnoittelu on kilpailukykyistä ja verkkokaupan ulkoasu on selkeä ja toimiva. Toki kun edellisen kerran tarvitsin takuu- tai palautusasioita hoidella niin Jimm's oli vielä itsenäinen yritys. Ainoa muutos huonompaan on tämän ~12 vuoden asiakkuussuhteen aikana on ollut toimitusajat. Jimmsiltä sai silloin muinoin (ne kuuluisat vanhat hyvät ajat) aina tarpeeseen tavaran viimeistään ylihuomiseksi, kun kilpailevista yrityksistä sai odottaa pakettia perille viikon. Nyt on homma kääntynyt päälaelleen, Jimmsin toimitusajat oman kokemuksen mukaan venyvät varastotavaran osalta siihen luvattuun maksimiin, kun ulkomailta tilattaessa tulee melkein samassa ajassa perille ja kotimaisilta kilpailijoilta lähtee paketti liikenteeseen lähes aina viimeistään tilausta seuraavana päivänä. :think:
Kiitos palautteesta! Paketit saadaan yleisesti ottaen matkaan 1-4 arkipäivässä kunhan tuotteita löytyy suoraan varastosta. Vuoden kiireisimpinä aikoina saattaa tämä arvio muuttua 1-6 arkipäiväksi johtuen suuremmista tilauspiikeistä. Varastolla painetaan kuitenkin hiki hatussa hommia että saadaan kaikki paketit pikaisesti matkaan :)
 
Kiitos aktiivisesta keskustelusta! Yhdelläkään yrityksellä ei ole tänäpäivänä varaa palvella tarkoituksella huonosti tai keplotella takuutapauksia, koska palaute ja maine näistä leviää nopeasti. Tämän takia meilläkin nämä tapaukset otetaan suurella vakavuudella ja tapaukset tarkistetaankin asiakaskeskeisesti. Mikäli kuitenkin ratkaisuista jää jotain hampaanväliin, kannattaa näistä reklamoida meille kirjallisesti asiakaspalvelun sähköpostiin, niin käydään asia vielä uudelleen läpi. Meillä ollaan viimevuosina panostettu isosti asiakaspalveluun (esimerkiksi 24/7 aspa) jonka johdosta meidän asiakastyytyväisyys onkin korkealla asteella ja tavoitteena on pitää se siellä. :)
Ei millään pahalla, mutta noiden tapausten pohjalta, joita tässä ketjussa on ollut tämä kuulostaa sanahelinältä. Mutta toivon todella ettei tämä ole sitä.

Tarkemmin jos avaan ajatuksia tuosta teidän asiakaspalvelusta omien tapausten ja ketjussa olleiden tapausten pohjalta, niin perusasiakaspalvelu toimii ihan hyvin, ja arvostan teidän 24/7 chattiä.

Sitten kun tulee teidän näkökulmasta vähän erikoisempi ja ei niin suoraviivainen takuu tapaus, niin vaikuttaa että olette helposti sysäämässä vastuun asiakkaalle, ette aina osaa kysyä itseltänne oikeita kysymyksiä, joihin vastaamalla selviäisi kenelle vastuu kuuluu, ettekä ole kysyneet heti valmistajan mielipidettä näissä tapauksissa.

Lisäksi näissä tapauksissa monesti myös viestintä on pettänyt ettekä ole osanneet aina ottaa opiksi edellisestä ei niin suoraviivaisesta tapauksesta ja soveltaa sitä tähän uuteen tapaukseen.

Joten mielestäni teidän tulisi kiinnittää huomiota näihin menneisiin haastaviin tapauksiin ja niistä yrittää ottaa oppia sekä näillä kouluttaa asiakaspalvelijoita, jotta myös teidän viestintä ja asiakaspalvelu ei petä kun joutuu soveltaa.

Tämän kirjoitan positiivisessa mielessä tarkoituksena auttaa teitä miettimään miten pystytte parantamaan takuukäsittelyä erityisesti teidän näkökulmasta vähän epäselvemmissä tilanteissa.
 
Sitten kun tulee teidän näkökulmasta vähän erikoisempi ja ei niin suoraviivainen takuu tapaus, niin vaikuttaa että olette helposti sysäämässä vastuun asiakkaalle, ette aina osaa kysyä itseltänne oikeita kysymyksiä, joihin vastaamalla selviäisi kenelle vastuu kuuluu, ettekä ole kysyneet heti valmistajan mielipidettä näissä tapauksissa.

Lisäksi näissä tapauksissa monesti myös viestintä on pettänyt ettekä ole osanneet aina ottaa opiksi edellisestä ei niin suoraviivaisesta tapauksesta ja soveltaa sitä tähän uuteen tapaukseen.

Lähtökohtaisesti takuuosastomme yrittää hoitaa takuukäsittelyt sisäisesti, koska käsittelyajat venyvät kun tapaukseen lähdetään hakemaan valmistajan kantaa.
Kuitenkin rajatapauksissa, joissa aluksi annettu hylätty takuupäätös on asiaa selvitetty vielä tarkemmin valmistajan kanssa. Jos valmistaja ei pysty kuvien ja viankuvauksen perusteella suoraan antamaan kantaansa, on tuotteita lähetetty myös valmistajalle asti tarkistettavaksi, eli päätöksiin ei heittäydytä välttämättä pelkän takuuosastomme tarkastuksen pohjalta.
Koska emme voi paljastaa tarkempia yksityiskohtia asiakastapauksista, eivät kaikki yksityiskohdat tapauksista välttämättä avaudu ulkopuolisille.
 
Onnistuuko hieman laskea AMD Ryzen 5 4500 prosessorin hintaa? kun ei käytettynä saa mistään ja HP emolevylle ei kelpaa kun 4000 sarja tai mahdollisuus ostaa ilman jäähyä joka tulee mukana.
 
Onnistuuko hieman laskea AMD Ryzen 5 4500 prosessorin hintaa? kun ei käytettynä saa mistään ja HP emolevylle ei kelpaa kun 4000 sarja tai mahdollisuus ostaa ilman jäähyä joka tulee mukana.
Hinnoittelua tarkasteltu, ei saada tällä kertaa laskettua enempää :)
Jäähy kuuluu myös vakiona mukaan pakettiin.
 
Mitenhän näiden toimitusaikojen kanssa on tavannut käydä, ostin BF:n aikaan komponentteja joiden kaikkien saldot oli vihreällä, nyt aloin katsomaan että mitä tilaukselle kuuluu kun toisen kaupan tavarat ovat jo lähteneet liikenteeseen:

Screenshot_20221130-131108.png


Nyt tilatut tavarat onkin kaikki 0 saldoilla ja näyttää ettei jouluksi tulekaan...
 
Eikö tuo "Varattu tilaukselle" tarkoita, että sinun tilauksen tuotteet on nostettu syrjään varastosaldoilta ja odottaa jotain muita tuotetta (jota ei ollut varastossa) jonka jälkeen kaikki lähetetään kerralla?
 
Mitenhän näiden toimitusaikojen kanssa on tavannut käydä, ostin BF:n aikaan komponentteja joiden kaikkien saldot oli vihreällä, nyt aloin katsomaan että mitä tilaukselle kuuluu kun toisen kaupan tavarat ovat jo lähteneet liikenteeseen:

Screenshot_20221130-131108.png


Nyt tilatut tavarat onkin kaikki 0 saldoilla ja näyttää ettei jouluksi tulekaan...
Kannattaisiko mennä vaikka chätistä tiedustelemaan asiaa. Saa nopeammin selvyyden, jos haluaa vielä tehdä jotain muutoksia tms...
 
Ensimmäinen RMA-kokemukseni Jimmsin kanssa. Emolevy+prosessori sanoivat itsensä irti ja vikaa selviteltyäni toisen emolevyn kanssa laitoin viestiä kuvaten vianmääritysprosessini ja kertoen että epäilen molempien komponenttien rikkoutuneen takuuaikana (ostin jo uuden emolevyn ja prosessorin joiden kanssa kaikki pelaa eli muut komponentit ok).

Sain vastauksen päivässä, ja minua kehotettiin postittamaan tuotteet heille hyvin pakattuina. Postitin paketin toissapäivänä, ja tänään sain ilmoituksen että ovat testanneet tuotteet. Vastauksen mukaan prosessori on rikkoutunut ja vaihdetaan takuuna uuteen, emolevy katsottiin toimivaksi eli vika oli ilmeisesti kuitenkin vain prosessorissa. Sain myös saman tien postin seurantakoodin lähetystä varten.

Ketjun kommenttien perusteella epäilin vähän että mitenköhän takuuprosessissa käy mutta loppujen lopuksi asia hoitui erittäin nopeasti ja vähällä viestienvaihdolla. Tästä tapauksesta siis plussat Jimmsille.
 
Mitenhän näiden toimitusaikojen kanssa on tavannut käydä, ostin BF:n aikaan komponentteja joiden kaikkien saldot oli vihreällä, nyt aloin katsomaan että mitä tilaukselle kuuluu kun toisen kaupan tavarat ovat jo lähteneet liikenteeseen:

Screenshot_20221130-131108.png


Nyt tilatut tavarat onkin kaikki 0 saldoilla ja näyttää ettei jouluksi tulekaan...
Täällä kans ois tilausvetämäs eikä tapahtunu mitää vielä sen eteen. Ois kiva viikonlopuksi ollu kun olisi aikaa ollut perehtyyn. Laitoin aspaa eilee viestii ni vastasivat että lähettää seurantakoodin kun lähetetty. Kai se joskus tuleen:D
 
Mitenhän näiden toimitusaikojen kanssa on tavannut käydä, ostin BF:n aikaan komponentteja joiden kaikkien saldot oli vihreällä, nyt aloin katsomaan että mitä tilaukselle kuuluu kun toisen kaupan tavarat ovat jo lähteneet liikenteeseen:

Screenshot_20221130-131108.png


Nyt tilatut tavarat onkin kaikki 0 saldoilla ja näyttää ettei jouluksi tulekaan...
Suosittelen olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme (24/7) niin saadaan katsottua tilaus läpi. Kuvan perusteella on kuitenkin tuotteet varattuna tilaukselle :)
 
Mitenhän näiden toimitusaikojen kanssa on tavannut käydä, ostin BF:n aikaan komponentteja joiden kaikkien saldot oli vihreällä, nyt aloin katsomaan että mitä tilaukselle kuuluu kun toisen kaupan tavarat ovat jo lähteneet liikenteeseen:

Screenshot_20221130-131108.png


Nyt tilatut tavarat onkin kaikki 0 saldoilla ja näyttää ettei jouluksi tulekaan...
Kysyin eilen samaa asiaa chatista ja sieltä vastattiin, että heillä on noin 4pv käsittelyaika (tilauksesta toimitukseen lähtöön) tällä hetkellä… ei kovin vakuuta toimituksen nopeus näin BF-aikoina valitettavasti…
 
Kysyin eilen samaa asiaa chatista ja sieltä vastattiin, että heillä on noin 4pv käsittelyaika (tilauksesta toimitukseen lähtöön) tällä hetkellä… ei kovin vakuuta toimituksen nopeus näin BF-aikoina valitettavasti…
Itse tilasin viime Torstaina yöstä, Perjantaina aamupäivästä tuli ilmoitus, että paketti on lähtenyt matkaan ja Lauantai aamuna oli noudettavissa lähipostista.
 
Meneeköhän kuinka kauan yleensä että sähköpostiin vastataan? Laitoin viestiä kun toimituksesta puuttui yksi tuote joka toimituslähetteeseen on kuitenkin merkitty toimitetuksi.
Yöllä tuli mailia ja homma hoidossa. :thumbsup:
 
Viimeksi muokattu:
Voisiko tämän hintaa hieman tarkistella EVGA 850W SuperNOVA G6 virtalähde. Olisi tarkoitus tilata kotelo ja tämä kyseinen virtalähde.
 
Kiitos palautteesta, tämä välitetty eteenpäin :)
Omana mielipiteenäni totean, ettei niiden teknisten tietojen oikeastaan välttämättä tarvitse olla siellä "Tekniset tiedot" -välilehdellä, vaan ihan hyvin ne voivat olla osana sitä tuotekohtaista pääselostetta. Siinä tapauksessa vaan "Tekniset tiedot" -välilehti kannattanee nimetä toisin kuin nykyisellään, jotta se kuvaisi aidommin sitä, mitä tietoja sieltä löytyy.

Muuna toiveena muuten mainittakoon vielä hintakehityksen tarkastelu, kuten muutamilla firmoilla jo onkin.
 
Omana mielipiteenäni totean, ettei niiden teknisten tietojen oikeastaan välttämättä tarvitse olla siellä "Tekniset tiedot" -välilehdellä, vaan ihan hyvin ne voivat olla osana sitä tuotekohtaista pääselostetta. Siinä tapauksessa vaan "Tekniset tiedot" -välilehti kannattanee nimetä toisin kuin nykyisellään, jotta se kuvaisi aidommin sitä, mitä tietoja sieltä löytyy
Tämä on hyvä pointti. Teknkset tiedot välilehdellä on niin vähän tavaraa, että ne voisi ihan hyvin olla ekalla sivulla.

@Jimm's
Sen verran paljon antanut negaa että annetaan nyt vaihteeksi positiivistä palautetta.

Teidän sivulla noi tuotetiedot(lue tekniset tiedot) on erittäin hyvin esitetty ja jopa niin hyvin että toisten kauppojen sivuilta palaa katsomaan teidän sivulta kys tuotetta, koska ne on niin hyvin ja tiiviisti esitetty. Edes valmistajan sivulta niitä ei usein saa yhtä helposti, vaikka saattaa olla hieman laajemmin esitetty.
 
Tein paisuneesta powerbankista rma-hakemuksen, joka hyväksyttiin. Hakemuksessani kysyin että haluatteko varmasti että laitan postissa tulemaan paisuneen akun, johon en saanut suoraa vastausta, vaan perus template-vastauksen "pakkaa tuotteet hyvin" jne jne.

Kysynkin nyt täältä vielä varmistuksen, uskaltaako tälläisen laittaa tulemaan Postilla teille? Mitä jos se syttyy palamaan jossain lajittelukeskuksessa..?

Esim Postin litium-akkujen lähetysohjeessa sanotaan näin: "HUOM: Litiumakkuja, jotka valmistaja on todennut viallisiksi tai akkuja, jotka ovat vahingoittuneet, ei saa lähettää lainkaan."

1669960448954.png
 
Viimeksi muokattu:
Haluaisin tiedustella alla olevan tuotteen toimitusnäkymiä:

Gigabyte 27" M27Q P, 170Hz WQHD-pelimonitori, musta

Jo kolmatta kuukautta on esitetty tulossa oleva kappalemäärä, vaan ei aikatauluarviota, mikä vaikuttaa hieman omituiselta. Onkohan Suezin kanavalla laiva taas poikittain tai vastaavaa?

Pitkään myös tulossa olevien tuotteiden määrä pieneni sitä mukaa kun auki olevien tilausten määrä kasvoi lukujen summan ollessa koko ajan 30, joskin kolmen viimeksi tulleen tilauksen kohdalla näin ei enää ole tapahtunut. Vähän ihmeelliseltä tuokin vaikuttaa.

Joka tapauksessa arvostaisin lisävalaistusta tuotteen toimitusnäkymiin. Kysyn julkisesti, koska asia saattaa kinnostaa muitakin. (Olin syrjäsilmällä huomaavinani, että BF-streamin chatissakin taisi vilahtaa asiaa koskeva kysymys, joka sivuutettiin huomiotta.)

Tiedostan näiden tietojen ylläpidon ja niitä koskeviin kysymyksiin vastaamisen työllistävän. Oivana asiakaspalveluna tiedot ovat silti varmaankin sen arvoiset.

J.K. Tuotelinkkeihin on ilmeisesti myös mahdollista liittää bannerimainen kuva, mikä ylittää tietotekniset kykyni. Onkohan jossakin selitetty kuinka moinen tapahtuu?

----------

Ei millään pahalla, mutta ehkä voisin kuitenkin vielä lisätä:

Täysin rehellisesti sanoen on vaikea karistaa mielestä ajatusta siitä, että kenties Gigabyten kampanjahintaisia tilauksia otettiin sisään ylimäärin, samaan tapaan kuin ilmeisesti kävi BF-hintaisen 5800X3D:n kanssa, ja nyt sitten tuotepäällikkö tai joku muu yrittää vitkutella toimituksissa siinä toivossa että osa tilauksista peruttaisiin, ja kaikki myöhemmätkin tilaajat kärsivät. Toivottavasti voitte vahvistaa, ettei tästä sentään ole kyse.
 
Viimeksi muokattu:
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
263 989
Viestejä
4 572 224
Jäsenet
75 341
Uusin jäsen
pekkeri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom