Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
@Jimm's olisi kiva kun noita ajoitettuja tarjouksia selaa, niin tarjousta klikkaamalla pääsee tuotesivulle lukemaan lisätietoja tuotteesta. Nyt ei pääse, vaan joutuu googlaa tuotteen päästäkseen tuotteen sivulle.
 
Nyt on saatu oikeat hinnat näiden näyttöjen tarjouksiin:


 
Vielä en ole mitään tilannut, mutta täytyy Jimmsiä kiittää, että tarjoukset näyttävät paremmalta kuin viimevuotiset. Iso kiitos myös siitä että te oikeasti tuotte tarjouksenne Black Fridayna eikä jo viikkoa aiemmin. Tosin nuo alle kymmenen prosentin tarjoukset on kyllä BF-henkeen tuhnuja. :comp:
 
Intellin uusien prosessorien hintoja en itse ihan kehtaisi tarjouksiksi sanoa. Ihan sama hinta kuin ne on olleet jo viikkoja saatavilla.
 
Onko noita Powerplay mattoja mahdollista saada lisää? Tuon takia tuli valvottua ja sitten olikin normaalihinta... Ja nyt tietenkin loppuunmyyty kun hinta on korjattu.
Tästä on lisäerän selvittely menossa. Toivon mukaan saadaan vielä lisää.
 
@Jimm's Pystyttekö avaamaan tuota 5800X3D:n tilannetta, kun ainakin osalla tarjouksesta ostaneilla näkyy tilausvahvistuksessa, että "Toimitusaika-arvio: Ei vahvistettu"? Eli myytiinkö niitä yli alkuperäisen saldon, vai missä mennään?

Ihan siis sillä kyselen, että osaa vähän varautua, jos toimitus venähtääkin viikkokaupalla.
 
Tilaukset jumitti -> mutta läpi.

Muutamia herkkuja löyty esim:

Teranen.jpg
Tätä varten itsekkin venytin nukkumaan menoa. Eipä onnistunut tilaaminen 25 minuutin aikana. Luovutin ja nukkumaan että jaksoi aamulla herätä klo 05.00 töihin. Kiitti v......i Jimms.
 
@Jimm's Pystyttekö avaamaan tuota 5800X3D:n tilannetta, kun ainakin osalla tarjouksesta ostaneilla näkyy tilausvahvistuksessa, että "Toimitusaika-arvio: Ei vahvistettu"? Eli myytiinkö niitä yli alkuperäisen saldon, vai missä mennään?

Ihan siis sillä kyselen, että osaa vähän varautua, jos toimitus venähtääkin viikkokaupalla.
Hei tällä hetkellä tosiaan miinuksen puolella ja isompi erä tulossa. Pikainen arvio oli 1-2 viikkoa mutta tuotevastaava päivittelee vielä tarkemman arvion sivuille, kun tuo varmistuu.

Edit: Heti perään tulikin tarkempaa tietoa eli ensiviikolla pitäis saapua.
 
Kuinkas monta niitä PowerWalker 1000 versioa oikein alunperin olikaan? Oliko niitä enemmän kuin 4 alunperinkään?
 
Onkohan Asus ROG Strix B550-i -emoa putkahtamassa vielä varastoon lähitulevassa? Nyt poistunut valikoimasta Black Friday-tyrkyn myötä.


Edit: Kiva ja kiitti, palasi takaisin!
 
Viimeksi muokattu:
Tyhmä kysymys, mutta mitä kävi 2teran 980pro BF tarjoukselle... harkitsin liian pitkään ja se on poistunut näkyvistä, muttei näy loppuunmyydyissä.
 
Fractalin mustiin täyskokosiin Torrent koppiin, jos sattuis joku ale (täys musta tai tumma lasi mieluiten), niin lähtis tilaukseen. Eikä 4080 korteille alennus haittais ostohousujen sovittelua :)
Torrentti tarttui mukaan vaikka nyt se viimeiseksi mieluisin versio olikin tarjouksessa. Kaippa nuo valot saa laitettua kiinni jos rupee oikein ärsyttään :geek:
 
Torrentti tarttui mukaan vaikka nyt se viimeiseksi mieluisin versio olikin tarjouksessa. Kaippa nuo valot saa laitettua kiinni jos rupee oikein ärsyttään :geek:
ARGB-valoille menee omat virtapiuhat, joten ne kun jättää kytkemättä niin koppa on pimeenä. Tai sitten ohjaa emolevyn kautta Windowsissa ja sammuttaa ne.
 
Huomasiko kukaan muu Gladius II Coren tulevan hinnan olleen keskiyöllä 19,90€ (nyt 24,90€), vai katsoinko väärin? Ajattelin ostavani varahiireksi, mutta joka tapauksessa tuolla hinnalla jää hyllyyn.

@Jimm's Lisäksi useampikin mikrofoni ja ThrustMasterin joikka näkyy olevan sillä -0% alennuksella.
 
@Jimm's
Tuota läppäriä oli tyrkyllä BF-tarjouksena pelkästään Turun varaston verran, joka on jo -3 ja edelleen voi ostaa, eli ei ole loppuunmyyty.
Miten lienee, saakohan nyt kaikki tilanneet tuon vai peruuntuuko tilaus ylimenevien osalta? :hmm:
 
Tuota läppäriä oli tyrkyllä BF-tarjouksena pelkästään Turun varaston verran, joka on jo -3 ja edelleen voi ostaa, eli ei ole loppuunmyyty.
Miten lienee, saakohan nyt kaikki tilanneet tuon vai peruuntuuko tilaus ylimenevien osalta? :hmm:
Varmastikin kaikki saa, jos tilausvahvistus tulee. Tossahan lukee että 10kpl tulossa, joten olisko se sitten se erä mikä tarjolla.

Eräässä toisessakin BF tuotteessa luki että "koskee vain Turussa olevaa erää", mutta Turussa ei ollut saldoa lainkaan vaan "tulossa yli 25kpl", eli sitä tulevaa erää tarkoitettiin todellisuudessa.
 
Varmastikin kaikki saa, jos tilausvahvistus tulee. Tossahan lukee että 10kpl tulossa, joten olisko se sitten se erä mikä tarjolla.

Eräässä toisessakin BF tuotteessa luki että "koskee vain Turussa olevaa erää", mutta Turussa ei ollut saldoa lainkaan vaan "tulossa yli 25kpl", eli sitä tulevaa erää tarkoitettiin todellisuudessa.
Hyvä pointti. Erän määrääkään ei varsinaisesti ole kerrottu, ni sehä voi olla myös enemmän kuin 10, eli hyllyssä olevat plus nuo tulevat.
 
@Jimm's
Tuota läppäriä oli tyrkyllä BF-tarjouksena pelkästään Turun varaston verran, joka on jo -3 ja edelleen voi ostaa, eli ei ole loppuunmyyty.
Miten lienee, saakohan nyt kaikki tilanneet tuon vai peruuntuuko tilaus ylimenevien osalta? :hmm:
Jep tämähän on vielä tällä hetkellä myynnissä ja lisäerää odotellaan saapuvaksi :coffee:
 
Viimeksi muokattu:
itq
potq
raivari

Kiitos tarjouksista, oli siellä jotaa ostettavaa itellekki vaikka suurimmaks osaks piti kyl tänä vuonna käyttää toisia liikkeitä..
 
Onko teillä/saisitteko hankittua pidempiä 4-PIN molex jatkokaapeleita? Vielä en tiedä tarkkaa matkaa mutta sanotaan että korkeintaan 150 cm olisi kotelosta matkaa jäähdyttimeen. Millään 30 cm jatkopaloilla ei olisi mielekästä tehdä vaikka jäisikin alle metriin matka. 50 cm ja pidemmät kiinnostaa.

Pitäisi siis saada tietokoneen virtalähteestä kaapeli kotelon ulkopuolelle ulkoiseen jäähdyttimeen antamaan virtaa pumpulle ja mahdollisesti toinen antamaan virta aquacomputerin quadrolle.
 
Ei tarkoitus kitistä mutta hienosti on tuo 7000-sarjan Ryzeneiden hinnanpudotus laitettu BF-alennukseksi :D
Taisi kyllä AMD:n edustaja kommentoida, että on pelkkä Black Friday sesonkitarjous ja nousevat takaisin. Mene ja tiedä sitten pitääkö kuinka paikkansa vai onko pelkkää myyntikikkailua AMD:n puolelta ts. jäävät sitten kuitenkin matalaksi, tai eivät ainakaan nouse täysin takaisin.

Edit: Ja omasta puolesta myös kiitos tarjouksista Jimmsille, joka vuosi tuolta on jotain tullut ostettua :)
 
Viimeksi muokattu:
Taisi kyllä AMD:n edustaja kommentoida, että on pelkkä Black Friday sesonkitarjous ja nousevat takaisin. Mene ja tiedä sitten pitääkö kuinka paikkansa vai onko pelkkää myyntikikkailua AMD:n puolelta ts. jäävät sitten kuitenkin matalaksi, tai eivät ainakaan nouse täysin takaisin.

Oikea vastaus on varmaan että nimenomaan noiden mallien MSRP nousee takaisin ylös, mutta vuodenvaihteessa AMD tuo markkinoille uusia malleja jotka käytännössä korvaavat ne alemmilla hinnoilla. TS, sama mitä kävi 5800X:lle kun 5700X julkaistiin.

AMD on jostain syystä allerginen MSRP-pudotuksille. Ennemmin antavat hintojen tippua niiden alle, tai myyvät tuotetta tiheillä väliaikaisilla tarjouksilla tai bundlehässäköillä. Jos mikään ei auta, niin sitten ulos uusia, halvempia SKUita.
 
Oikea vastaus on varmaan että nimenomaan noiden mallien MSRP nousee takaisin ylös, mutta vuodenvaihteessa AMD tuo markkinoille uusia malleja jotka käytännössä korvaavat ne alemmilla hinnoilla. TS, sama mitä kävi 5800X:lle kun 5700X julkaistiin.

AMD on jostain syystä allerginen MSRP-pudotuksille. Ennemmin antavat hintojen tippua niiden alle, tai myyvät tuotetta tiheillä väliaikaisilla tarjouksilla tai bundlehässäköillä. Jos mikään ei auta, niin sitten ulos uusia, halvempia SKUita.
Mielenkiintoista spekulointia, no aika näyttää mihin mennään. Yksi Suomen kauppiaista on jo ns. Normaalihinnan pudottanut esim. 7600x kohdalla 299€ ja tarjous on kymppi pois siitä. Pari sakua oli hilannut hinnan 300€ tuntumaan toinen alle ja toinen yli. Pitäisin erikoisena jos hinta maanantaina olisi sen lähemmäs 400€ ko. tuotteelle.
 
Kiittäen Ylistän Jimms'sin Jumalia jotka meille näitä armopalojaan jakavat ja huomiotaan suovat...

Mut asiaan, mulla tilauksessa nyt näyttis jolla toimitusaika 5-7 pv ja odottaa tuotetta mutta ongelma on se että oon kaupungista poissa välillä 1.- 6.12. niin miten tiukkaan se toimitus suunnilleen menee että tuleeko siihen 7.pv jälkeen se? Aspa chatissa sitä mieltä että pitäis keretä tuohon 7.pv kyllä.
 
Onhan sitä aikaa noutaa vaikka tulisikin ennen, Postilla taitaa normaalisti olla noin viikon verran aikaa.
 
Takuusta on tässäkin ketjusta ollut enemmän tai vähemmän keskustelua aina välillä. En itse osaa sanoa sen tarkemmin miten hyvin tai huonosti toimii, koska en onneksi ole vuosiin kokenut rikkinäistä komponenttia.

*koputtaa puuta*
 
Onkohan Jimms osallistumassa Cyber Monday -karkeloihin tänä vuonna? Ryzen 7700X kaipailisi näytönohjainta vielä kaveriksi. :hmm:

Toisaalta 7900 XT olisi ihan nurkan takana...
 
Jimm'sin takuun toimimisesta on noussut esille epäilyjä. Olisin kiinnostunut kuulemaan mikä on Jimm'sin näkemys näihin epäilyihin.
Takuun kunnollinen toimiminen on ensiarvoisen tärkeää ostopäätöstä tehtäessä.
Tässä ketjusa on tosiaan noita takuukäytäntöjä puitu ja on luvattu pistää viestiä eteenpäin/tarkastella käytäntöjä, antaa lisää koulutusta, yms mutta silti on jäänyt vaikutelma ettei mitään ole tehty. Viimeisin oli kuukausin sitten

Aiempi oli kesäkuussa

Ja tätä ennen maaliskuussa.
 
Onkohan Jimms osallistumassa Cyber Monday -karkeloihin tänä vuonna? Ryzen 7700X kaipailisi näytönohjainta vielä kaveriksi. :hmm:

Ei ole aikaisemmin ollut, BF ja viikonloppu on ollut Jimmsin systeemi. Kohtahan tulee joulukalenteri tarjoukset tosin.
 
Tässä ketjusa on tosiaan noita takuukäytäntöjä puitu ja on luvattu pistää viestiä eteenpäin/tarkastella käytäntöjä, antaa lisää koulutusta, yms mutta silti on jäänyt vaikutelma ettei mitään ole tehty. Viimeisin oli kuukausin sitten

Aiempi oli kesäkuussa

Ja tätä ennen maaliskuussa.
Näiden tietojen valossa täytyy toistaiseksi jäädyttää ostokset Jimm'siltä. Asiakaspalvelu ei vaikuta olevan sillä tasolla millä sen pitäisi olla. Kyllä asiakkaan täytyy pystyä luottamaan siihen, että tuotteen rikkoutuessa takuuaikana takuu toimii vaivattomasti.
Edelleen kuulisin mielelläni @Jimm's :n näkemyksiä tähän asiaan.
 
Oma kokemus tästä saksalaisomistukseen siirtyneestä Jimm's:tä takuuasioista on erittäin negatiivinen. Ostin alle kolmisen vuotta sitten todella kalliin EVGA RTX 2080 Ti Black Editionin näytönohjaimen heiltä. Ko. ohjain huusi kuin banshee tuulettimiltaan ja vouwasi (nosti ja laski kierroksia) edestakaisin. Otin yhteyttää myyjän tukeen ja lähetin jopa videoa äänellä ko. kortin toiminnasta.
Vastaus oli lähes pilkallisesti naureskellen, että tämä on ihan normaalia näytönohjaimelle. Noh, itse olen IT-alan ammattilainen ja kasanut PC-koneita ihan sieltä koneiden aamuhämärästä asti ja tiedän kyllä miten mikäkin komponentti pitäisi toimia.

Vihdoin googlailemalla myöhemmin löysin vinkin, että GPU:n tahnat olisi jossain orjamaassa jätetty levittämättä kunnolla. Avasin jäähyt ja toden totta, siellä ei ollut kuin ehkä 2/3-osaa jotain möhnää GPU:n ja jäähyn välissä. Putsasin mönjät pois ja levitin koko dien matkalle tasaisen ohuen kerroksen tahnaa ja ruuvailin paketin kasaan.
Sen koommin ei ole kortti vouvauillut edestakaisin jäähykierroksia ja ajaa lähes äänettömästi normikäytössä. Muutamilla peleillä saan sen puhaltamaan kunnolla, mutta onneksi sekin puhallus on sentäs tasaista ja jatkuvaa.

Sanoisin että kokemukseni mukaan tuo Jimm's on nykyomistuksessa paska firma. Kusettavat helposti missä pystyvät ja luistavat myyjänä velvollisuuksistaan. Pysykää erossa tuollaisesta epärehellisestä lafkasta!
 
Takuuasioinnista ei ole Jimmsin kanssa kokemusta, mutta asiakaspalautuksissa voisivat ottaa mallia esim. Verkkokaupasta.

Verkkokaupassa viet tuotteen tiskille, myyjä katsoo, että kaikki kunnossa ja hyvitys samantien kortille.

Jimmsillä täytetään tuotteesta kuin tuotteesta RMA-lappuja ja sitten odotetaan 24h-48h, että onko edes RMA-hakemus hyväksytty. Tämän jälkeen tuote toimitetaan Jimmsille ja sitten odotellaan taas 2-3 päivää, että saako tuotteesta hyvityksen.

Jossain tietokoneiden ja arvokkaampien komponenttien kohdalla vielä juuri ja juuri ymmärtää tarkkaan syynäämisen, mutta tarvitseeko sitä jokaista hiirimattoa ja parin-kolmen kympin hiirtä oikein ammattilaisen tarkistaa? Luulisi, että näillä RMA-käsittelijöilläkin jonkunlainen palkka on. Ja kusetetaanko noilla palautuksilla oikeasti niin paljon, että esim. jokainen alle satasen romu kannatta syynätä tarkkaan läpi :confused:
 
Nyt kyllä alkaa pelottaan kun näitä lukee että olikohan virhe tilata tavaraa täältä... pitäisköhän pistää samantien takasin ja jatkaa verkkiksestä shoppailua niiku ennenkin. Tai oikeastaan amazon.de:stähän tässä on tullu tilailtua emot / prossut ja kaikki viihde-elektroniikka parin vuoden ajan; ps5 vaan verkkiksestä kun tarkemmin muistelen.
 
Itselläni ei ole koskaan ollut huonoja kokemuksia Jimm'sin toiminnasta. Ei tavaroita hankkiessa tai takuuhommissa.
Ei liene ihme, että on myös hyviä kokemuksia. Se ei vaan riitä, että asiakkaan kokemus on joskus hyvä, tai edes useinmiten. Se pitää olla (lähes) aina hyvä, ja nyt on esillä aika paljon ongelmia asiakaspalvelussa.
 
Ei liene ihme, että on myös hyviä kokemuksia. Se ei vaan riitä, että asiakkaan kokemus on joskus hyvä, tai edes useinmiten. Se pitää olla (lähes) aina hyvä, ja nyt on esillä aika paljon ongelmia asiakaspalvelussa.

Toki huonot kokemukset on lähes poikkeuksetta myös niitä äänekkäimpiä joten ei suoraan niistäkään voi mitään johtopäätöstä tehdä.
 
Ei liene ihme, että on myös hyviä kokemuksia. Se ei vaan riitä, että asiakkaan kokemus on joskus hyvä, tai edes useinmiten. Se pitää olla (lähes) aina hyvä, ja nyt on esillä aika paljon ongelmia asiakaspalvelussa.
Tietämättä tarkemmin tilastoja voisi kuvitella, että ongelmalliset takuukeissit vs. ostotapahtumat on aika häviävällä prosentilla.
Mielenkiintoisempi tilasto olisi ongelmalliset takuukeissit vs. kaikki takuukeissit.

Jimmsilläkin varmasti sen verran volyymia, että huteja tulee väkisinkin.
Siihen ei vaan taida olla mitään muuta mittaria kuin foorumikeskustelut, varsinkin, jos halutaan kilpailijoihin verrata, niin vaikeaksi menee.
 
Ei liene ihme, että on myös hyviä kokemuksia. Se ei vaan riitä, että asiakkaan kokemus on joskus hyvä, tai edes useinmiten. Se pitää olla (lähes) aina hyvä, ja nyt on esillä aika paljon ongelmia asiakaspalvelussa.
Väittäisin, että Jimmsin asiakaskokemus on lähes aina hyvä. Jimmsillä on volyymia nykyään todella paljon (Suomen mittakaavassa) ja hyvät kokemukset nousevat äärimmäisen harvoin esiin missään.

Lisäksi näistä negatiivisista kokemuksista kuullaan yleensä vain asiakkaan oma kertomus omasta näkökulmasta, eikä Jimms pysty näihin yksittäistapauksiin oikein vastaamaan, koska eivät ole varsinaisesti julkista tietoa, mitä yritys saa noin vain levittää.

Toki silti huteja varmasti osuu matkalle, eikä niiltä voi täysin välttyä. Jimmsillä on varmasti parannettavaa takuuasioissa, mutta pääosin nekin hoituvat hienosti. Itsekin IT-alan jälleenmyyjänä aikanaan jonkin aikaa toimin, niin sen perusteella pyytäisin Jimmsiä olemaan aktiivisemmin yhteydessä valmistajaan, jos takuukeissi ei ole täysin selvä. Etenkin, kun hylätystä takuukeissistä laskutetaan asiasta, niin pitäisi olla ehdoton varmuus siitä, että tuote ei oikeasti mene takuuseen. Jos valmistajalta saadaan mustaa valkoisella, että ei mene takuuseen, niin Jimms voi pyyhkiä asiasta kätensä ja mainehaittaa tulee selvästi vähemmän.

Lisäksi suosittelen kaikkia asiakkaita pitämään miellyttävän asenteen, vaikka joku tapaus ei heti menisi omien toiveiden mukaan. Jos välittömästi turhautuu ja käyttäytyy ikävällä tavalla asiakaspalvelua kohtaan, niin tiedän kokemuksesta, että silloin ei tule saamaan parasta palvelua. Jos taas pysyy asiallisena ja ei turhaudu ollenkaan, niin voi saada jopa sellaista palvelua, mitä ei lähtökohtaisesti asiakkaille tarjota. Ihmisiä me kaikki ollaan.
 
Viimeksi muokattu:
Itselläkin kokemukset Jimmsistä ovat lähinnä pelkästään positiivisia. Hinnoittelu on kilpailukykyistä ja verkkokaupan ulkoasu on selkeä ja toimiva. Toki kun edellisen kerran tarvitsin takuu- tai palautusasioita hoidella niin Jimm's oli vielä itsenäinen yritys. Ainoa muutos huonompaan on tämän ~12 vuoden asiakkuussuhteen aikana on ollut toimitusajat. Jimmsiltä sai silloin muinoin (ne kuuluisat vanhat hyvät ajat) aina tarpeeseen tavaran viimeistään ylihuomiseksi, kun kilpailevista yrityksistä sai odottaa pakettia perille viikon. Nyt on homma kääntynyt päälaelleen, Jimmsin toimitusajat oman kokemuksen mukaan venyvät varastotavaran osalta siihen luvattuun maksimiin, kun ulkomailta tilattaessa tulee melkein samassa ajassa perille ja kotimaisilta kilpailijoilta lähtee paketti liikenteeseen lähes aina viimeistään tilausta seuraavana päivänä. :think:
 
Itselläkin kokemukset Jimmsistä ovat lähinnä pelkästään positiivisia. Hinnoittelu on kilpailukykyistä ja verkkokaupan ulkoasu on selkeä ja toimiva. Toki kun edellisen kerran tarvitsin takuu- tai palautusasioita hoidella niin Jimm's oli vielä itsenäinen yritys. Ainoa muutos huonompaan on tämän ~12 vuoden asiakkuussuhteen aikana on ollut toimitusajat. Jimmsiltä sai silloin muinoin (ne kuuluisat vanhat hyvät ajat) aina tarpeeseen tavaran viimeistään ylihuomiseksi, kun kilpailevista yrityksistä sai odottaa pakettia perille viikon. Nyt on homma kääntynyt päälaelleen, Jimmsin toimitusajat oman kokemuksen mukaan venyvät varastotavaran osalta siihen luvattuun maksimiin, kun ulkomailta tilattaessa tulee melkein samassa ajassa perille ja kotimaisilta kilpailijoilta lähtee paketti liikenteeseen lähes aina viimeistään tilausta seuraavana päivänä. :think:

En tiiä mut oma yritystililtä tilattu SSD lähti kyllä aika pikaisesti matkaan vaikka BF tarjous olikin. Toisaalta UPS tilaus ei ole vielä lähtenyt eli riippunee pitkälti tuurista.
 
Tuntuu lanka olevan aika täynnä nurinaa/vaatimuksia, niin ajattelin käydä vain kiittämässä jälleen mukavasta BF-tarjonnasta ja helvetin ripeästä palvelusta. 5800X3D tuli jo pk-seudulla lähipostiin noudettavaksi :tup:
Samoin kiitokset täältäkin, oli jo maanantaina oma 13600k lappeenrannan postissa haettavissa, ripeää toimintaa!
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
283 146
Viestejä
4 862 325
Jäsenet
78 612
Uusin jäsen
Mauritze

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom