Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Huomasin että ducky one 3 näppäimistöjä lisättiin valikoimaan, onko myös musta ja valkoinen malli tulossa valikoimaan?
 
Huomasin että ducky one 3 näppäimistöjä lisättiin valikoimaan, onko myös musta ja valkoinen malli tulossa valikoimaan?
Kysellään! :geek:

Näitä tulee meille sitten lisää saataville sen mukaisesti kun tulee meidän toimittajien kautta saataville. Vahvistusta sille että koska näitä voisi sitten olla saatavilla ei harmillisesti saatu.
 
Viimeksi muokattu:
Välitetään paahtotoiveet eteenpäin paahtomestareille! :thumbsup:
Inteliä ei saatu paahdettua, mutta nämä toiveet toteutuivat:


 
Olen harmikseni huomannut, että monet nettikaupat (esim. verkkokauppa.com) on hiljattain luopunut postiennakosta maksuvaihtoehtona.

Toivon hartaasti että Jimm'sillä ei ole tällaista suunnitteilla.
 
Jes! Nyt sitten miettimään, tilaanko 2 vai 4.. NR200P:hen ovat menossa.
Vois ittekin tilaa pari, tiedä vaikka laittais fera5 cooleriin slimmit, mut epäilen et kyseisessä kotelossa 2 pohjassa riittä omaan käyttöön. Samalla kotelossa on ns ylipaine, kun on vain 2 imevää tuuletinta.
 
Näemmä Watercoolin tuotteita on tullut valikoimaan. Olisiko mahdollista saada laajennettua valikoimaa myös noihin Heatkiller Rad -radeihin? :cool:
 
Näemmä Watercoolin tuotteita on tullut valikoimaan. Olisiko mahdollista saada laajennettua valikoimaa myös noihin Heatkiller Rad -radeihin? :cool:

Ilmestyy sivulle lähiaikoina! Jos sun kaipaamaa tarkkaa mallia ei sittenkään löydy niin laita tarkkaa tuotekoodia tulemaan :)
 
Muut jo vastailivatkin, että pivot sieltä löytyy, mutta Jimmsillä on yleensä lähes poikkeuksetta tuolla kuvauksessa jo nuo olennaiset mainittu:
1657359884825.png
 
Saako Jimm'siltä lämpötahnan levitttimiä? esim. näytönohjaimen tahnojen vaihtamisessa helpottaisi.

En ainakaan löytänyt muuten kun joiden lämpötahnojen mukana tulee levitin (Sekin on ihan ok).

Mutta saisiko näitä myös hankittua erillisinä? Esim. 5 pack tai vastaavaa?
 
Halvemmalla selviää kun käyttää jotain kirjasto-, luotto- tms. korttia.
Kyllä luottokortista on tupannut aika kallis tulemaan... :lol:

No, itse tulee käytettyä aika usein latta (eli Hilipippis) päistä ruuvimeisseliä, sellaista pientä ja siroa.
Tosin, nyt olen käyttänyt tuota Kryonauttia, niin siinä taisi olla "sisäänrakennettuna"...
 
Halvemmalla selviää kun käyttää jotain kirjasto-, luotto- tms. korttia.

Juu, voi olla, mutta en kyllä viitsi millään korteilla alkaa soveltamaan.


No, itse tulee käytettyä aika usein latta (eli Hilipippis) päistä ruuvimeisseliä, sellaista pientä ja siroa.
Tosin, nyt olen käyttänyt tuota Kryonauttia, niin siinä taisi olla "sisäänrakennettuna"...

Niin tuo Extreme vai? Joo, siinä tulee se 3 kpl. Mutta tarkoituksena olisi käyttää mm. Noctuan NT-H2 tahnan kanssa, tuntuisi rahan tuhlaukselta jos hankkisi tuon extremen jolla hieman hintaa ja jäisi vain hyllylle notkumaan (vaikka varmaan onkin tehokkaampi/parempi kuin Noctuan) kun hintaakin on verrattuna perus tuubi tahnaan joka riittää ainakin omassa tarkoituksessa.
 
Juu, voi olla, mutta en kyllä viitsi millään korteilla alkaa soveltamaan.




Niin tuo Extreme vai? Joo, siinä tulee se 3 kpl. Mutta tarkoituksena olisi käyttää mm. Noctuan NT-H2 tahnan kanssa, tuntuisi rahan tuhlaukselta jos hankkisi tuon extremen jolla hieman hintaa ja jäisi vain hyllylle notkumaan (vaikka varmaan onkin tehokkaampi/parempi kuin Noctuan) kun hintaakin on verrattuna perus tuubi tahnaan joka riittää ainakin omassa tarkoituksessa.
Se tahna levittyy sillä kun laitat jäähyn paikalleen. Jos haluaa voi tehdä sillä tahnalla rastin ja laittaa sitten jäähy paikalleen. En kyllä näe sen suurempaa tarvetta levittelylle, kuin ainostaan jollain threadripperillä.
 
Saako Jimm'siltä lämpötahnan levitttimiä? esim. näytönohjaimen tahnojen vaihtamisessa helpottaisi.

En ainakaan löytänyt muuten kun joiden lämpötahnojen mukana tulee levitin (Sekin on ihan ok).

Mutta saisiko näitä myös hankittua erillisinä? Esim. 5 pack tai vastaavaa?
Erillisenä ei näyttäsi noita oikeen löytyvän, mutta voidaan tutkia olisiko toimittajilta jotain saatavilla. Yleensä tosiaan tuo asennuksesta tuleva paine riittää tuohon tahnan tasaiseen levittymiseen.
 
Se tahna levittyy sillä kun laitat jäähyn paikalleen. Jos haluaa voi tehdä sillä tahnalla rastin ja laittaa sitten jäähy paikalleen. En kyllä näe sen suurempaa tarvetta levittelylle, kuin ainostaan jollain threadripperillä.

Niin, samalla tavalla kun prosessorilla. Mutta olen nähnyt youtube videoissa ja taitaa itteasiassa EK:n blockin asennusohjeissakin levitetään, niin jäänyt sellainen kuva että täytyy/olisi hyvä levittää tasaisesti reunasta reunaan.
 
Erillisenä ei näyttäsi noita oikeen löytyvän, mutta voidaan tutkia olisiko toimittajilta jotain saatavilla. Yleensä tosiaan tuo asennuksesta tuleva paine riittää tuohon tahnan tasaiseen levittymiseen.

Alright, no jos ei löydy niin kyllä varmaan tuo jonkin tahnan mukanakin tuleva riittää. Selvä homma, näin olen tottunut prosessorin kanssa. Mutta nähnyt tosiaan toisten asennuksia niin jäänyt vaan sellainen kuva että täytyy levittää.
Mutta hyvä tietää että riittää jäähyn paine myös näytönohjaimellakin.

Kiitos myös muille vastanneille!
 
Alright, no jos ei löydy niin kyllä varmaan tuo jonkin tahnan mukanakin tuleva riittää. Selvä homma, näin olen tottunut prosessorin kanssa. Mutta nähnyt tosiaan toisten asennuksia niin jäänyt vaan sellainen kuva että täytyy levittää.
Mutta hyvä tietää että riittää jäähyn paine myös näytönohjaimellakin.

Kiitos myös muille vastanneille!
Tuossa gelidin tahnassa pitäisi tulla levitin mukana ja on hyvää tahnaa käytettäväksi GPU:n kanssa koska toi on todella tahmeaa ja kestää pitkään. Tuo Gelid tahna on ollut pitkään top3 luokassa näyttistahnojen suhteen. Monet kunnon oc tyypitkin käyttää sitä.
GELID solutions GC-Extreme -lämpötahna, 3.5g - 8,90€

Tässä Luumin video tuosta tahnasta



Itse olen käyttänyt tuota jo 6-7 vuotta eri prosessoreiden kanssa. Ja levitykset olen tehnyt vanhalla s-etukortilla yms., niillä vaan saa vedettyä hyvän ohuen kerroksen koko alalle ja ylimääräiset pienet määrät sitten tulee lämmönlevittäjän reunalle kun kiristää coolerin kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
DeskMini x300 näyttää selvästi kallistuvan kaikkialla ja varastot nollilla, melkein parempi vaihtoehto olisi tämä uutuus, DeskMeet x300 (tietysti saatavuus voi olla alkuun tosi vaikeaa)


Ei enää se kaikista pienikokoisin, mutta sisältää PSU:n (500W), paremmat päivitysominaisuudet (näytönohjain mahdollisuus!), koosta johtuen yleisiä parannuksia siellä täällä ja oletuksena firmware tukee uusimpia tuettuja prosessoreja, eikä tarvitse leikkiä heti alkuun eri prosessorin kanssa että saa päivitettyä prosessorituen.
 
Viimeksi muokattu:
Alright, no jos ei löydy niin kyllä varmaan tuo jonkin tahnan mukanakin tuleva riittää. Selvä homma, näin olen tottunut prosessorin kanssa. Mutta nähnyt tosiaan toisten asennuksia niin jäänyt vaan sellainen kuva että täytyy levittää.
Mutta hyvä tietää että riittää jäähyn paine myös näytönohjaimellakin.

Kiitos myös muille vastanneille!
Toimittajilta löytyikin nyt myös näitä erikseen 3 packina: TG-AS-3
 
Tuossa gelidin tahnassa pitäisi tulla levitin mukana ja on hyvää tahnaa käytettäväksi GPU:n kanssa koska toi on todella tahmeaa ja kestää pitkään. Tuo Gelid tahna on ollut pitkään top3 luokassa näyttistahnojen suhteen. Monet kunnon oc tyypitkin käyttää sitä.
GELID solutions GC-Extreme -lämpötahna, 3.5g - 8,90€

Tässä Luumin video tuosta tahnasta



Itse olen käyttänyt tuota jo 6-7 vuotta eri prosessoreiden kanssa. Ja levitykset olen tehnyt vanhalla s-etukortilla yms., niillä vaan saa vedettyä hyvän ohuen kerroksen koko alalle ja ylimääräiset pienet määrät sitten tulee lämmönlevittäjän reunalle kun kiristää coolerin kiinni.


Selvä homma, pitääkin katsella tuo Luumin video. Kiitos!
 
Eikös tuossa levityksessä ole mahdollista että jää ilmakuplia väliin?
Teoriassa ehkä joo, mutta käytännössä missä levitys on aiheellista (suoraan chippiin kiinni tulevat jäähyt, ilman heatspreaderia) käytännössä haittaa ei ole. Noiden kanssa itseasiassa ilman levitystä voi olla vaarana, ettei tahna yllä kulmiin asti.
 
Letkut-tuotekategoriaa voisi jakaa alakategorioihin tai tehdä putkille oman. Siellä on nyt nopeella laskulla alle puolet 100:sta tuotteesta letkuja. Loput joko putkia tai edellämainittuihin liittyviä tarvikkeita tms.
 
Letkut-tuotekategoriaa voisi jakaa alakategorioihin tai tehdä putkille oman. Siellä on nyt nopeella laskulla alle puolet 100:sta tuotteesta letkuja. Loput joko putkia tai edellämainittuihin liittyviä tarvikkeita tms.
Pistelen tästä tuotevastaavalle ehdotusta vetämään.
 
Muistakaa osallistua tarransuunnittelukisaan! Palkintona Kingston FURY Renegade 4TB SSD! Ohjeet on ekassa postauksessa!
 
Sen verran pakko kyssyy, että lähetetäänkö kuva tänne vai sähköpostiin vai faceen?

Voit osallistua kisaan lähettämällä kilpailutyön sähköpostilla some ät jimms.fi otsikolla TARRAKISA tai Facebookin kisapostauksen kautta.
 
...Valmiin tarran formaatti on pyöreä ja se on halkaisijaltaan 8 cm.
...
2. Kuvan on oltava resoluutioltaan 1080 x 1080 pikseliä ja siitä on pyydettäessä toimitettava värihallittu 300dpi .pdf sekä jpg (tee nämä valmiiksi jo osallistumisvaiheessa!).
öö.. tässä pohdiskelin josko jotain kokeilisi vääntää, mutta... Mikä on värihallittu pdf? Lisäks 8cm kantiltaan oleva kuva 1080x1080 vastaa 342,9 dpi:tä, kun taas 300dpi 8cm x 8cm kuvassa olisi 945 x 945 pikselin kokoinen kuva.

Lähinnä kun omaa työkalukavalkadia katson, niin ne ovat powerpoint ja paint.net.. Tiedustelisin lähinnä että jos jotain tekis niin menis varmasti oikein, eli et jos paint.netissä lopulta jotain väännän, niin riittääkö pdf:ks sitten ihan vaan normaali "tulostettu pdf", tuon mahdollisen 1080 x 1080 pix mustavalkorasterin lisäksi?
 
Tarran ilme on samantyyppinen kuin uuden teippimme ja se painetaan siis mustalla oranssille pohjalle. Teipissä / tarrassa käytettävä oranssin sävy on #F47521.
Kilpailutyön tulee kuitenkin siis olla MUSTAVALKOINEN, rasterit on ok!
Tarkoitetaanko tässä nyt sitä, että se kilpailutyön valkoinen osuus tulee olemaan painotyössä oranssia, eli käytännössä itse työn tulisi olla pelkkää mustaa valkoisella pohjalla? Vai voidaanko oranssille pohjalle painaa mustaa ja valkoista?
 
öö.. tässä pohdiskelin josko jotain kokeilisi vääntää, mutta... Mikä on värihallittu pdf? Lisäks 8cm kantiltaan oleva kuva 1080x1080 vastaa 342,9 dpi:tä, kun taas 300dpi 8cm x 8cm kuvassa olisi 945 x 945 pikselin kokoinen kuva.

Lähinnä kun omaa työkalukavalkadia katson, niin ne ovat powerpoint ja paint.net.. Tiedustelisin lähinnä että jos jotain tekis niin menis varmasti oikein, eli et jos paint.netissä lopulta jotain väännän, niin riittääkö pdf:ks sitten ihan vaan normaali "tulostettu pdf", tuon mahdollisen 1080 x 1080 pix mustavalkorasterin lisäksi?

Moikka! Sillä 1080px kuvalla osallistutaan itse kilpailuun, tarra teetetään sitten tietenkin painoon kelpaavan matskun perusteella :)
Koska nyt päädyttiin kuitenkin yksiväriseen toteutukseen, niin painolaatuinen tulostettu pdf riittänee.
 
Tarkoitetaanko tässä nyt sitä, että se kilpailutyön valkoinen osuus tulee olemaan painotyössä oranssia, eli käytännössä itse työn tulisi olla pelkkää mustaa valkoisella pohjalla? Vai voidaanko oranssille pohjalle painaa mustaa ja valkoista?

Moikka! Tarra toteutetaan yksivärisenä oranssille pohjalle. Rasterit on edelleen ookoo :)
 
Tarkoituksena olisi asentaa koneeseen 2 m.2 levyä, mutta emolevyyn tulevat kiinnitysruuvit puuttuvat meikäläiseltä. Olisiko teiltä näitä saatavilla, emolevynä gigabyten x570 aorus xtreme.
 
Tarkoituksena olisi asentaa koneeseen 2 m.2 levyä, mutta emolevyyn tulevat kiinnitysruuvit puuttuvat meikäläiseltä. Olisiko teiltä näitä saatavilla, emolevynä gigabyten x570 aorus xtreme.
Tsekkaaha, että on varmasti M2 ruuvi.. jos on niin SilverStone CA03, M.2 SSD -ruuvisarja - 9,90€


...tai jos oma raudan hyvänäpito ei kiinnosta ja tarvii saada versio tyyliin "heti nyt joku jotain rautalangasta rääp rääp", niin K-Rauta tai mikä tahansa m2 ruuvi jostain rautakaupasta (missä tulee mutteri mukana, jolla saat säätänee itse asennuskulman paremmin, jos itse ruuvi on liian pitkä)


edit: jaaa, tuossa onkin jotkui omat jäähyt vielä mukana.. ehkä tuolla jimssin setillä saanee hakeneeksi ssd:n oikeaan asentoon ja sit jäähyä varovaisesti päälle kiinni. Älä tee mitään rautakauppapatenttia tuommoiselle, missä on oma jäähynsä.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjut
254 232
Viestejä
4 424 420
Jäsenet
73 306
Uusin jäsen
paavo1964

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom