Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Kannattanee poistua hiljaa sivummalle kun paskat on jo housuissa!
Takuu annetaan tuotteelle ja se pysyy voimassa, vaikka tuote vaihtaisi omistajaa. Takuuta ei siis voi rajoittaa ensimmäiseen omistajaan, vaan takuunantaja vastaa sitoumuksestaan koko takuuajan tavaran omistajasta riippumatta.

P.S. Satutko olemaan Jimm'sillä töissä?
 
Viimeksi muokattu:
Itse olen ostanut Jimm'sistä paljon tietotekniikkaa ja kokemukset ovat pääosin loistavia.
Olen myös ATB57791:lle lahjoittanut monta rikkinäistä/pikkuvikaista näytönohjainta, kun sinne kelpasi ja ei mennyt roskiin. Meni hyvään kotiin. Jäi se käsitys, että siellä osataan näitä korjata tai ainakin yritetään.

Tässä on se, että Jimm'sille lähettäminen takuuseen maksaa kuluttajalle 50€, jos viasta syyllistetään käyttäjä ja minusta on ihan täysin ymmärrettävää, että alkuperäinen myyjä ei halunnut ottaa riskiä. Tietenkin Jimm's heittää sen roskiin ilmaiseksi, mutta tuo kymppi on enemmän kuin nyt olisi saanut takuusta.

Jimm'sin tehtävänä on todistaa, että kuluttaja on toimillaan aiheuttanut sen vian, tai korvata tuote tai takuukorjata se. Nyt kyllä itse olen vähän ATB57791:n puolella, riippumatta siitä, mistä emolevy on hankittu. Ei ole aukottomasti todistettu, että hän tai edellinen käyttäjä aiheutti vian. Vähän kyllä epäilyksiä holtittomasta käytöstä on, kun se halvalla myytiin.

Lisäksi olisi kivaa, että takuuta ei tarvitsisi pelätä, vaan sinne voi aina lähettää. Nyt tämä rangaistusmaksu voi toimia pelotteena varsinkin halvempien tuotteiden kohdalla. Aivan varmasti ATB57791:lle emolevyn myynyt pelkäsi näitä käsittelykuluja.

Nyt ATB57791:n vaihtoehdot ovat niellä kympin tappio, maksaa 50€ risasta emolevystä (että saa takaisin) tai nostaa asiasta meteli. Onneksi valitsi jälkimmäisen.
 
Nyt kyllä itse olen vähän ATB57791:n puolella, riippumatta siitä, mistä emolevy on hankittu. Ei ole aukottomasti todistettu, että hän tai edellinen käyttäjä aiheutti vian. Vähän kyllä epäilyksiä holtittomasta käytöstä on, kun se halvalla myytiin.
Siitä olen 100% samaa mieltä, että sillä ei ole väliä mistä tuote on hankittu, eikä silläkään ole väliä, jos se on jo hankintahetkellä ollut rikki.

Tuo viimeinen lause tässä lähinnä onkin se epäilyttävä osuus.
 
Takuu annetaan tuotteelle ja se pysyy voimassa, vaikka tuote vaihtaisi omistajaa. Takuuta ei siis voi rajoittaa ensimmäiseen omistajaan, vaan takuunantaja vastaa sitoumuksestaan koko takuuajan tavaran omistajasta riippumatta.

P.S. Satutko olemaan Jimm'sillä töissä?

Tuo takuun siirtyminen on nyt itsestäänselvyys ja viestini pointti ei ollut todellakaan se. Harmiksesi voin todeta etten ole Jimm'sillä töissä.
 
Siitä olen 100% samaa mieltä, että sillä ei ole väliä mistä tuote on hankittu, eikä silläkään ole väliä, jos se on jo hankintahetkellä ollut rikki.

Tuo viimeinen lause tässä lähinnä onkin se epäilyttävä osuus.
Jos emolevyssä olisi fyysistä vikaa, niin en olisi lähettänyt sitä takuuseen. Tarkistin emolevyn tarkasti läpi, eikä siinä ollut mitään merkkejä vääränlaisesta käsittelystä. Jos vikaantuminen johtuu esim. irronneesta pintaliitoskomponentista, niin se on yleensä helppo korjata. Olen muutaman emolevyn korjannutkin vaihtamalla vaurioituneen/irronneen komponentin. Kunhan on oikeat välineet, niin sujuu helposti.
Tuo takuun siirtyminen on nyt itsestäänselvyys ja viestini pointti ei ollut todellakaan se. Harmiksesi voin todeta etten ole Jimm'sillä töissä.
Näyttötaakka siitä, että vika on johtunut tapaturmasta, tavaran vääränlaisesta käsittelystä tai muusta ostajan puolella olevasta seikasta, on takuuaikana takuunantajalla.
 
Jos vikaantuminen johtuu esim. irronneesta pintaliitoskomponentista, niin se on yleensä helppo korjata. Olen muutaman emolevyn korjannutkin vaihtamalla vaurioituneen/irronneen komponentin. Kunhan on oikeat välineet, niin sujuu helposti.
Älä käsitä väärin, pahoittelut jos olen ollut epäselvä.

En siis ole tässä väittämässä että olisit tuota itse paskonut, tai edes että aiempi omistaja olisi noin tehnyt. Kokonaisuus tässä vaan on sellainen, että EPÄILEN kovasti tuota että se olisi aiemmalla omistajalla hajonnut normaalikäytössä.
 
@ATB57791
Olisit voinut jo ekassa valitusviestissä ilmoittaa että olet ostanut tuon emon käytettynä viallisena. Vaikka ei se lopputulemaan ehkä vaikutakkaan, mutta luulin että se emo on ollut sulla uudesta saakka ja sitten yht'äkkiä kone ei postannutkaan ja usb-väylät ei toiminetkaan enää.
Yhtenä päivänä vain lakkasi postaamasta

Edit
Jos emolevyssä olisi fyysistä vikaa, niin en olisi lähettänyt sitä takuuseen. Tarkistin emolevyn tarkasti läpi, eikä siinä ollut mitään merkkejä vääränlaisesta käsittelystä.
Onhan siinä fyysistä vikaa kuten jimmyn lähettämästä kuvasta selviää. Vai meinaatko että jimmy olisi ne lukitusleuat itse paskonut RMA osastolla?

Kauhea itku jostain 10€ maksaneesta emosta, tai eihän se edes sitä maksanut kun muuta rojua tuli mukana
Myydään - Pari kovoa, konepaketti ilman näyttistä, kasa tuulettimia, osa ehkä rikki. (Espoo)
TUF Gaming B450M-PRO 2 (AM4), pyörähtää käyntiin mutta ei tunnista näppistä, hiirtä eikä näytölle tule kuvaa. Tähän löytynee tarvittaessa kuitti jossa lienee takuuta, mutta itselläni ei riitä motivaatio ottaa riskiä jos ei mene läpi. (10 €)
Motivaatiota kuitenkin riitti :)

Ja et ole minun ja käyttäjän @TunTuri esittämiin kysymyksiin vastannut koskien muistien käyttöä siinä emossa. Olisi vaan kiva tietää tuostakin asiasta.
Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju
Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju
 
Viimeksi muokattu:
@ATB57791
Olisit voinut jo ekassa valitusviestissä ilmoittaa että olet ostanut tuon emon käytettynä viallisena. Vaikka ei se lopputulemaan ehkä vaikutakkaan, mutta luulin että se emo on ollut sulla uudesta saakka ja sitten yht'äkkiä kone ei postannutkaan ja usb-väylät ei toiminetkaan enää.


Edit

Onhan siinä fyysistä vikaa kuten jimmyn lähettämästä kuvasta selviää. Vai meinaatko että jimmy olisi ne lukitusleuat itse paskonut RMA osastolla?

Kauhea itku jostain 10€ maksaneesta emosta, tai eihän se edes sitä maksanut kun muuta rojua tuli mukana
Myydään - Pari kovoa, konepaketti ilman näyttistä, kasa tuulettimia, osa ehkä rikki. (Espoo)

Motivaatiota kuitenkin riitti :)

Ja et ole minun ja käyttäjän @TunTuri esittämiin kysymyksiin vastannut koskien muistien käyttöä siinä emossa. Olisi vaan kiva tietää tuostakin asiasta.
Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju
Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju
Ja miten se eroaa siitä, kun kerron suoraan sen mitä olen myyjältä kuullut? Turha tehdä asioista monimutkaisia. Eikä kyseessä ole mitään itkemistä, vaan se, että Jimm's toimii kyseenalaisesti omissa takuuprosesseissaan vaikkapa voiton maksimoimiseksi tai jostain muusta syystä. Motivaatiota ei ollut myyjällä, jonka teksti on kopioitu omaan postaukseeni. Itselläni on motivaatiota asian suhteen, kuten olet saattanut itsekin havaita. Emolevyn kanssa käytetyt muistit ovat olleet 2x8GB 2666MHz.
 
Nopea kysymys: Jos konepaketin tilauksen tila on "Kokoonpanossa", tarkoittaako että se on kasausjonossa vai parhaillaan kasattavana?
 
Nopea kysymys: Jos konepaketin tilauksen tila on "Kokoonpanossa", tarkoittaako että se on kasausjonossa vai parhaillaan kasattavana?
Terve! Kyseinen tila tarkoittaa vielä että tilaus on jonossa, mutta siirtynyt jo asennustiimimme käsittelyjonoon eikä enää varaston käsittelyssä. Mikäli haluat tarkempaa arviota koneen kasausaikataulusta, niin voit olla suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme ja avitellaan sitä kautta.
 
Joko kuluttajariitalautakunta on laittanut Jimssin vihdoinkin ruotuun :rage:
 
...
Ja et ole minun ja käyttäjän @TunTuri esittämiin kysymyksiin vastannut koskien muistien käyttöä siinä emossa. Olisi vaan kiva tietää tuostakin asiasta.
Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju
Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju
Voi olla että vain Röinö osaisi vastata tuohon, näiden viimehetkien käänteiden mukaan näyttäisi ettei ATB57791:lla ole tekemistä tuon emon hajoamisessa.

Vahvasti savuava piippu kyllä osoittaisi että muistille olisi käynyt jotain, joko hajonnut vieden emolevyn (ja kenties prossankin?) tai sitten se kampa on ollut virheellisesti asennettuna, mutta tämä analyysi on tosiaan vain parin foorumilla olleen kuvan perusteella. Pääasia että emovalmistaja on antamassa omaa sanaansa aiheeseen.
 
Moro. Miten teillä yleensä menee nuo nestejäähyn letkujen toimitukset? Eli siis jos teiltä tilaa esimerkiksi 3 metriä jotain tuotetta, mikä hinnoitellaan per metri, niin leikataanko ne metrin pätkiksi, vai tuleeko ne 3 metrin yhtenä könttinä?
 
Moro. Miten teillä yleensä menee nuo nestejäähyn letkujen toimitukset? Eli siis jos teiltä tilaa esimerkiksi 3 metriä jotain tuotetta, mikä hinnoitellaan per metri, niin leikataanko ne metrin pätkiksi, vai tuleeko ne 3 metrin yhtenä könttinä?
Omasta kokemuksestani (n = 1) sanoisin, että letku tulee yhtenä kappaleena. Tilasin siis 2 kpl eli 2 metriä EK ZMT -letkua ja sain yhden hieman yli kahden metrin mittaisen letkun. Kai siinä jokin raja kuitenkin on, kuinka pitkän letkun Jimms voi toimittaa, mutta veikkaisin, ettei se tule vastaan "tavallisen kuluttajan" tilauksessa.
 
Moro. Miten teillä yleensä menee nuo nestejäähyn letkujen toimitukset? Eli siis jos teiltä tilaa esimerkiksi 3 metriä jotain tuotetta, mikä hinnoitellaan per metri, niin leikataanko ne metrin pätkiksi, vai tuleeko ne 3 metrin yhtenä könttinä?
Hei! Normaalisti tulee aina sitten yhtenä 3 metrin pätkänä. Joskus varastolla voi toki olla esim. aiemmasta erästä 2 metriä ja puuttuva metri leikattaisiin sitten uudesta, niin tilauksen lisätietokenttään voi laittaa aina toivetta tuosta halutusta pituudesta, niin pyritään pätkimään sen mukaisesti.
 
Hei! Normaalisti tulee aina sitten yhtenä 3 metrin pätkänä. Joskus varastolla voi toki olla esim. aiemmasta erästä 2 metriä ja puuttuva metri leikattaisiin sitten uudesta, niin tilauksen lisätietokenttään voi laittaa aina toivetta tuosta halutusta pituudesta, niin pyritään pätkimään sen mukaisesti.
Ok. No pitää sitten tajuta kirjottaa tuo aina erikseen. Itse ostajana kyllä olettaisin että mikäli metri-tuotetta ostaa x määrän, niin se tulisi aina yhtenä pätkänä.

Olisiko tuosta hyvä mainita noissa metrisissä tuotteissa?

Esim. "Infoattehan lisätiedoissa mikäli tarvitsette yhtenä pätkänä" tms.
 
Ok. No pitää sitten tajuta kirjottaa tuo aina erikseen. Itse ostajana kyllä olettaisin että mikäli metri-tuotetta ostaa x määrän, niin se tulisi aina yhtenä pätkänä.

Olisiko tuosta hyvä mainita noissa metrisissä tuotteissa?

Esim. "Infoattehan lisätiedoissa mikäli tarvitsette yhtenä pätkänä" tms.
Oletuksena tosiaan pyritään yhtenä pätkänä laittamaan. Välitetty tuosta toivetta eteenpäin! :)
 
Vähän palautetta noista EK Basic AIO jäähyistä. Pari viikkoa sitten ostettu jäähy kuullosti jo siltä että sen ois voinu lahjoittaa vaikka jollekkin maraca bändille soittimeksi kun vesi loisku siellä jo niin pahasti sisällä.

Sen sijasta että olisin palauttanut sen ja pistänyt hyvän kiertämään tai taistelemaan takuu asioista niin otin kylmälevyn irti ja katoin että tosiaan pumppu oli täynnä ilmaa. Sinne meni reilut 5ml lisää nestettä ja jäähdyttimeen jäi vielä jokunen kupla loiskumaan.
 
Lähti tänään tilaukseen konepaketti. Onkohan noille mitään tarkempaa aikataulua, että kauan yleensä kestää valmistua ja lähteä matkaan?
 
Tällä hetkellä tosiaan hieman rauhallisempaa ja kasattuna tilatuissa konepaketeissa menee noin 1-3 työpäivää siitä, kun kaikki osat varattuna. :)
 
Voisitteko korjata sivustoltanne kotelo osiossa hakua kun laitan hakusanaksi 5.25" niin se näyttäisi vain sellaiset kotelot joissa on 5.25" asemalle paikka tai tehdä yhden suodattimen tälle 5.25"?
 
Viimeksi muokattu:
Voisitteko korjata sivustoltanne kotelo osiossa hakua kun laitan hakusanaksi 5.25" niin se näyttäisi vain sellaiset kotelot joissa on 5.25" asemalle paikka tai tehdä yhden suodattimen tälle 5.25"?
Ja tästä laitettu kehitysehdotusta eteenpäin. Tiedä sitten miten on toteutattavissa tuo :ssweat:
 
Täällä myös yksi, joka ongelmissa takuiden kanssa tähän firmaan. Seuraavaksi edessä kysellä, pystyisikö kuluttaja-asiamies auttamaan jotenkin. Onneksi vain muutaman kympin tavara kyseessä, mutta tekee silti loven lompakkoon, kun joutuu uuden ostamaan tilalle.
 
Täällä myös yksi, joka ongelmissa takuiden kanssa tähän firmaan. Seuraavaksi edessä kysellä, pystyisikö kuluttaja-asiamies auttamaan jotenkin. Onneksi vain muutaman kympin tavara kyseessä, mutta tekee silti loven lompakkoon, kun joutuu uuden ostamaan tilalle.
Kerro ihmeessä lisää että mikä mättää...
 
Kerro ihmeessä lisää että mikä mättää...
Täällä kertomisessa on tosin omat vaaransa, osataan välillä olla kunnon Cher-Lokkeja.

Muistuu mieleen se muistikampacase, missä omasta mielestäni kyseessä oli niin kivenkova valmistusvika, ns. tobstone-ilmiö (googleen "pcb tombstone", niin näkee kuvia vastaavista) En nyt muista miten se päättyi, mutta Jimms otti asiaa tarkemmin tutkintaan, varmasti täälläkin käydyn keskustelun pohjalta, ja hyvä niin!

Sitten tämä jälempi emolevyn kärähdys, mitä mekin yhdessä sherlockoitiin että näinköhän on muistien kanssa leikkiessä tjms. käräytetty emolevy, ja kun alkuperäinen omistajakin on levyn myynyt rikkinäisenä kympillä, muutama punainen lippu on ylhäällä ainakin omassa kirjanpidossa, ja Jimssin lähtökohtainen tulkinta tapaukseen on mielestäni täysin oikea.

Haluaako yhtä raakaa kanssafoorumilaisten sherlokointeja, joka voi jopa osua omaan nilkkaan? Noh, toisi se ainakin lisää keskustelua ja spekulointiaiheita, jotka meitä ketjua seuraavia lähinnä viihdyttäisivät, kun pääsisimme pätemään. Auttaako se tapaukseesi? Ei välttämättä, joskin riippuu tapauksesta. Ainakin itse saatan sanoa hyvinkin vahvasti asiasta puolustaen sitä tahoa, johon oma tekninen tulkintani antaisi aihetta. ...kuitekin kaikkien täälläolijoiden pitää muistaa, että saatan silti puhua ihan puutaheinää (ja niin saattaa tehdä ihan kuka muukin), jos tekninen tulkintani ei olekkaan kuin pieleen mennyt valistunut arvaus.

Jokatapauksessa, suoraan tuohon aprikointiin vastauksena, että "auttaisiko kuluttaja-asiamies": Pääsääntöisesti ei, kuluttaja-asiamies ei yleensä puutu yksittäistapauksiin, vaan asia hoituu esim. kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaneuvonnan kautta Kuluttajaneuvonta – Kilpailu- ja kuluttajavirasto

Kuluttajaneuvonta tosin ei pystyne ottamaan kovinkaan hyvin kantaa teknisiin aspekteihin, jolloin heidänkin kanssa toimiessaan Jimssin tai jopa laitevalmistajan lausunnolla on todella todella vahva painoarvo.
 
Ja tästä laitettu kehitysehdotusta eteenpäin. Tiedä sitten miten on toteutattavissa tuo :ssweat:
Jooh, voi olla kovaa manuaalistakin vääntöä vaativa juttu.. mutta kyllä itse olisin varsin tyytyväinen, jos jollain hakutavalla löytyisi a) kaikki kotelot, joissa olisi se 5,25" paikka ja b) toisella hakusanalla kaikki oheislaitteet (kortinlukijat, optiset asemat, kiintolevykelkat) joita saisi asennettua noihin 5,25" paikkoihin.
 
Tarransuunnittelukisa päivitetty ekaan postaukseen!

Edit: lisätty linkki palkintoon ja täsmennetty hieman ohjeistusta!
 
Viimeksi muokattu:
Taitaa omalla kohdalla olla surkeampi tuuri, mennyt yli viikko eikä konetta ole edes kasattu
Moi! Kasauksessa hieman viivettä mm. lomakauden myötä, voidaan tarkistella tilannetta tarkemmin esim meidän chatissa tilausnumeron avulla :geek:
 
Moi! Kasauksessa hieman viivettä mm. lomakauden myötä, voidaan tarkistella tilannetta tarkemmin esim meidän chatissa tilausnumeron avulla :geek:
hih, siellä pistetään porukat pitämään lomat ennenkuin on eräs laajempi koneenkasausruljanssi tietyn hesassa olevan messukeskuskeikan kanssa :asif:
 
Paahdettuihin hintoihin Arctic Cooling P12 Slim :)

Ja tuotteistusehdotuksena:
 
Täytyis vissiin aina testata tuotteet kun saa joita takuuvaihdosta. En jaksanut purkaa kaikki tuulettimia kun sain korvaavan tuotteen takuuvaihdosta, vaan jätin siinä vaiheessa vaihdosta tulleen tuotteen pakettiin. Vasta nyt varmaan vuotta tai ehkä ylikin myöhemmin vaihdoin sen samalla kun muutoinkin custom kiertoa huolsin, vaan huomatakseni että tämä on aivan yhtä torso laite kun sen jonka alunperin olin takuuseen lähettänyt ja prakaa aivan samalla tavalla. Vinkkinä vaan että kannattaa testata laitteet eikä luottaa että sieltä on toimivaa tullut tilalle.
 
Hei, onko muilla ongelmia chatti historian kanssa, minulla näyttää chätistä puolet mustana
 
Hei, onko muilla ongelmia chatti historian kanssa, minulla näyttää chätistä puolet mustana
Hei, chatti sai tosiaan hieman suuremman päivityksen ja pientä hienosäätöä tehdään jatkuvasti. Tuosta voi laittaa kuvan asiakaspalvelun sähköpostiin ja mukaan mielellään myös käytettävä laitteisto ( puhelin, tablet, tietokone, kannettava).
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjut
254 254
Viestejä
4 425 073
Jäsenet
73 307
Uusin jäsen
panicmode

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom