• TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>

Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Osittain tämä liittyy uuteen GDPR asetukseen. Vanhat tilaukset osittain sisältävät henkilötietoja. Tällaisten tietojen käsittelyaika ei tulisi olla tarpeettoman pitkä.
 
Miten tuo vaikuttaa siihen jos tiedot on kuitenkin säilytetty tietokannassa ja ne on vain piilotettu asiakkailta? Enemmänkin vaikuttaa menevän näin maallikklona GDPR:ää vastaan joka kuitenkin määrittelee, että asiakkaan pitäisi päästä helposti tarkistamaan ne säilytetyt tiedot.

Kuvittelisin, että olisi helpompaa vain näyttää kaikki tiedot jotka on säilytetty ja jos tietoja pitää piilottaa niin ne poistettaisiin kokonaan eikä vain laiteta piiloon.
 
Osittain tämä liittyy uuteen GDPR asetukseen. Vanhat tilaukset osittain sisältävät henkilötietoja. Tällaisten tietojen käsittelyaika ei tulisi olla tarpeettoman pitkä.
Nyt en ymmärrä. GDPR estää näyttämästä asiakkaan yli 10 vuotta vanhaa tilausta asiakastilillä, mutta sallii teidän kuitenkin säilyttää tilauksen tiedot.
 
Onko minkäänlaista tietoa milloin saatte seuraavan erän 5800X3D:tä? Edeltävä arvio sivuillanne oli +25kpl @ 6.6. mutta tämä ei vissiin toteutunut sillä tilaukseni jonotussijoitus ei muuttunut?

 
Onko minkäänlaista tietoa milloin saatte seuraavan erän 5800X3D:tä? Edeltävä arvio sivuillanne oli +25kpl @ 6.6. mutta tämä ei vissiin toteutunut sillä tilaukseni jonotussijoitus ei muuttunut?

Näiden toimitus on hieman viivästynyt. Tämän viikon aikana kuitenkin pitäisi olla tulossa.
 
oma tuore kokemus Jimmssin RMA palvelusta on positiivinen, asia kirjattu käsitellyksi ja hyväksytyksi 26 tuntia siitä kun kannoin paketin postiin.
Voin todeta samat sanat omalta osaltani. Toimitin tiistaina tuotteen postin kautta palautukseen. Tästä alle 24 tunnin päästä oli RMA-tapaus käsitelty, korvaava tuote laitettiin Jimssillä postiin samana päivänä (keskiviikkona), ja posti toimitti paketin minulle noudettavaksi tänään torstaina. 10/10 palvelu + nopeus
 
Viimeksi muokattu:
Onhan se selvä asia että yksi paska keissi saa paljon enemmän huomiota kuin ne 100 onnistunutta. Itselläni myös RMA-tapaus Jimmssin kanssa sujui ilman mitään ongelmia.
 
Hei, voisitteko jostain tarkistaa onko aikoinaan ostamallani näytöllä Asus 31,5" ROG Strix XG32VQR koodilla XG32VQR-JK On-Site takuu vai ihan tavallinen takuu? 3 vuotta lukee ostohistoriassa muttei saa tuota tarkempaa kuvausta auki. Näyttö ostettu joulukuussa 2020 jos tällä merkitystä.
 
Hei, voisitteko jostain tarkistaa onko aikoinaan ostamallani näytöllä Asus 31,5" ROG Strix XG32VQR koodilla XG32VQR-JK On-Site takuu vai ihan tavallinen takuu? 3 vuotta lukee ostohistoriassa muttei saa tuota tarkempaa kuvausta auki. Näyttö ostettu joulukuussa 2020 jos tällä merkitystä.
Yleensä laitteiden normi takuun voi tarkistaa valmistajan omilta sivuilta sarjanumerolla, Asuksen tapauksessa:

Mutta toisinaan voi olla lisätakuita, jotka ei näy noissa.
 
Yleensä laitteiden normi takuun voi tarkistaa valmistajan omilta sivuilta sarjanumerolla, Asuksen tapauksessa:

Mutta toisinaan voi olla lisätakuita, jotka ei näy noissa.

Tämä olikin hyvä vinkki, kiitos. Tuolta ei tosin selvinnyt muuta kuin että härpäkkeen takuu on voimassa, jonka jo tiesinkin. Vai olisiko tuolla jossain kohtaa ollut maininta, jos tuotteella on myös On-Site takuu? Tällaista tietoa ei tuota kautta tarkistettuna ollut nähtävissä.
 
Tämä olikin hyvä vinkki, kiitos. Tuolta ei tosin selvinnyt muuta kuin että härpäkkeen takuu on voimassa, jonka jo tiesinkin. Vai olisiko tuolla jossain kohtaa ollut maininta, jos tuotteella on myös On-Site takuu? Tällaista tietoa ei tuota kautta tarkistettuna ollut nähtävissä.
Hyvä pointti. Takuu voi olla, että postita tuote Ruotsiin omalla maksulla ja toivo, että vika menee takuun piikkiin tai sitten se voi olla On-Site, tai jotain siltä väliltä, joten kannattaa odottaa Jimm'sin vastausta.
Ja ongelman laatu voi avata tilannetta.
 
Hyvä pointti. Takuu voi olla, että postita tuote Ruotsiin omalla maksulla ja toivo, että vika menee takuun piikkiin tai sitten se voi olla On-Site, tai jotain siltä väliltä, joten kannattaa odottaa Jimm'sin vastausta.
Ja ongelman laatu voi avata tilannetta.

Ongelman laatu on pahvilaatikon ja sen sisällön säilytys :btooth: Eli uskallanko heittää menemään ennen tuota 3 vuotta vai pidänkö varalta tallessa jos sattuu toimintasavut nousemaan, palauttelu omassa boksissa sen verran helpompaa.
 
Ongelman laatu on pahvilaatikon ja sen sisällön säilytys :btooth: Eli uskallanko heittää menemään ennen tuota 3 vuotta vai pidänkö varalta tallessa jos sattuu toimintasavut nousemaan, palauttelu omassa boksissa sen verran helpompaa.
Odotin paria astetta vakavampaa tilannetta. ;)
Tavallaan vastasit omaan kysymykseen, eli palauttelu omassa boksissa sen verran helpompaa.
Kuitenkin Jimmsin RMA ehtojen mukaan toimitus "hyvin pakattuna annettujen ohjeiden mukaisesti tai tuomalla tuote suoraan myymälään" ei edellytä alkuperäistä pakkausta. Tähänkin olisi kiva saada virallinen kuittaus, koskettaa kaikkia muitakin.
 
Tämä tapaus on meillä vielä selvityksessä valmistajan kanssa. Tämänkaltainen vaurio yleensä vaatii käytännössä sen, että lukittu prosessori väännetään voimalla pois. Samankaltaista jälkeä syntyy myös kun koko keskusyksikkö kolahtaa johokin (esim. tippuu kantaessa) ja jäähy pomppaa prosun kanssa paikoiltaan. Lähettelemme sinulle sähköpostilla viestiä heti kun olemme saaneet valmistajalta lisätietoa.
Vielä palatakseni tähän (ite huomasin tämän vasta nyt). Kaikki nuo pinnit näyttäisivät olevan muistikanava B:tä, lisäksi mielestäni siellä on pari muutakin muistikanava B:n pinniä ottanu itseensä. Nuo yllä olevat spekulaatiot mahdollisista vauriomekanismeista ovat varsin hyviä ja todennäköisiä arvauksia (näillä tiedoilla itsekkin menisin Jimssinä juttelemaan valmistajan kanssa), mutta itse lisäisin vielä yhden spekulaation: jotain outoa on onnistuttu tekemään muistikamman kanssa, tyyliin syy olisikin viallisessa muistikammassa tai sen asennuksessa, jonka myötä on tullut sopivasti oikosulkua tjms, ja nuo pinnit ovat tuossa prossakannassa yksinkertaisesti vain sulaneet (käyneet kuumana). Katsoisin Jimssinä muistipaikatkin läpi suurennuslasilla tummentumien osalta. Voihan tuo olla ihan vain ajan myötä vikaantunut huono juotos prossakannallakin, mutta sen selvittämiseen tarvitsee miltei valmistajan labran apua.

...mutta joo, näin yksittäisenä sivustahuuteluna tämä, jatketaan kuitenkin ehkä muilla aiheilla.
 
Vielä palatakseni tähän (ite huomasin tämän vasta nyt). Kaikki nuo pinnit näyttäisivät olevan muistikanava B:tä, lisäksi mielestäni siellä on pari muutakin muistikanava B:n pinniä ottanu itseensä. Nuo yllä olevat spekulaatiot mahdollisista vauriomekanismeista ovat varsin hyviä ja todennäköisiä arvauksia (näillä tiedoilla itsekkin menisin Jimssinä juttelemaan valmistajan kanssa), mutta itse lisäisin vielä yhden spekulaation: jotain outoa on onnistuttu tekemään muistikamman kanssa, tyyliin syy olisikin viallisessa muistikammassa tai sen asennuksessa, jonka myötä on tullut sopivasti oikosulkua tjms, ja nuo pinnit ovat tuossa prossakannassa yksinkertaisesti vain sulaneet (käyneet kuumana). Katsoisin Jimssinä muistipaikatkin läpi suurennuslasilla tummentumien osalta. Voihan tuo olla ihan vain ajan myötä vikaantunut huono juotos prossakannallakin, mutta sen selvittämiseen tarvitsee miltei valmistajan labran apua.

...mutta joo, näin yksittäisenä sivustahuuteluna tämä, jatketaan kuitenkin ehkä muilla aiheilla.
Saman asian huomasit kuin minä, mutta hyviä pointteja teit lisäksi.
Noi vaurioituneet reiät/lukitusleuat ovat tuolla muistivetojen lähellä, eli yksi kysymys vielä, lisäsitkö muistia koneeseen?
Eli jos olet aiemmin ajanut vain yhdellä muistikammalla ja nyt lisännyt toisen niin sekin voisi jotenkin selittää tuota.
Jos nyt katsoin AM4 pin diagrammia oikein niin noi reunasta lähtevät kakkos rivin reiät/kontaktit olisivat memory channel B:tä varten ja keskellä olevista ainakin yksi on VDDIO_mem_S3.
Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

Toivottavasti jimmy tai asianomistaja tästä infoaa että miten tämä case menee/päättyy/selviää. Esim mikä oli valmistajan kanta.
 
Viimeksi muokattu:
Saman asian huomasit kuin minä, mutta hyviä pointteja teit lisäksi.

Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

Toivottavasti jimmy tai asianomistaja tästä infoaa että miten tämä case menee/päättyy/selviää. Esim mikä oli valmistajan kanta.
Hmm, miten missasinkaan tuon viestisi, olisi ollut pinout samoin tein katseltavissa. Se kun hutiloiden yrittää katsoa viimeisiä... :btooth:

Jooh, olisi ihan näin akateemisesta mielenkiinnosta kiva tietää miten tämä case päättyy, mutta voi myös olla että ymmärrettävistä syistä lopputulos saattaa jäädä vain jimssin ja asiakkaan väliseksi tiedoksi.
 
Hei, voisitteko jostain tarkistaa onko aikoinaan ostamallani näytöllä Asus 31,5" ROG Strix XG32VQR koodilla XG32VQR-JK On-Site takuu vai ihan tavallinen takuu? 3 vuotta lukee ostohistoriassa muttei saa tuota tarkempaa kuvausta auki. Näyttö ostettu joulukuussa 2020 jos tällä merkitystä.
Morjensta. Ostohistorian info on ihan oikeassa, näytöllä on 3 vuoden Onsite SWAP-laitevaihtotakuu! Eli jos nyt näytössä on vikaa, niin suoraan Asukselle vain infoa: ASUS RMA
 
Yhdeltä toimittajalta löytyi jo varastosta
Kiva, että saitte tuotteistettua, mutta tuolla hinnalla käännyttää väkisinkin kilpailijoiden puolelle. Mielellään tilaisin kuitenkin teiltä.

 
Siis hetkinen??!!
Siis onko tässä viimeisimmässä takuukeississä kyseessä sama emolevy jonka tapauksen esiin tuonut kaveri on ostanut täältä kuukautta aikaisemmin jo valmiiksi viallisena tarjoamalla kokonaiset 10€ alla näkyvästä läjästä. :D

Alla lainaus keskustelusta. Voipi poistua hätäseen!
Jos näin on, niin aika härskiä toimintaa! (Ainakin löytyy kaupoista annetut palautteet ja tuote poistunut tuolta Röinön myynti-ilmosta!)


TUF Gaming B450M-PRO 2 (AM4), pyörähtää käyntiin mutta ei tunnista näppistä, hiirtä eikä näytölle tule kuvaa. Tähän löytynee tarvittaessa kuitti jossa lienee takuuta, mutta itselläni ei riitä motivaatio ottaa riskiä jos ei mene läpi. (10 €)

P8H61 Plus ei luultavati toimi, ei ole myöskään prossua, jolla testata. (0 €)

Yksi intelin lga 1151 prossujäähy, josta yksi kiinnike katkennut. Toinen vanhempi prossujäähy, ehkä 1155 sopiva. 0 €

Pari hiirtä, eri pituisia sata-kaapeleita 7 kpl, levyasema, dvi-vga adaptereita 2 kpl, vga-kaapeli, läppärin jäähdytin, mahdollisesti rikkinäinen dp-kaapeli (välillä tulee kuvaa välillä ei), pieni emoon menevä verkkokortti, pari kovo kelkkaa, molex - 2xsata (y-kaapeli) ja yksi virtakaapeli. Lisätietoja saa pyytämällä. 2 €.

Tarjoan näistä kaikista 10€ noudolla.
 
Viimeksi muokattu:
Siis hetkinen??!!
Siis onko tässä viimeisimmässä takuukeississä kyseessä sama emolevy jonka tapauksen esiin tuonut kaveri on ostanut täältä kuukautta aikaisemmin jo valmiiksi viallisena tarjoamalla kokonaiset 10€ alla näkyvästä läjästä. :D

Alla lainaus keskustelusta. Voipi poistua hätäseen!
Jos näin on, niin aika härskiä toimintaa! (Ainakin löytyy kaupoista annetut palautteet ja tuote poistunut tuolta Röinön myynti-ilmosta!)

Entäs sitten? Emolevyn historia on keskusteltu edellisen omistajan kanssa ja se on ollut normaalissa käytössä. Myyjä ei halunnut Jimm'sin takuukäsittelyn tietäen nähdä vaivaa, koska on ollut aikaisemminkin ongelmaa takuiden kanssa. Yksityisomistuksessa olevan tavaran takuu siirtyy uudelle omistajalle, jos sitä on jäljellä. Varmasti Jimm'silläkin näkivät, että ostokuitissa on eri ostaja, mutta siitä ei tullut mitään sanomista.
 
Entäs sitten? Emolevyn historia on keskusteltu edellisen omistajan kanssa ja se on ollut normaalissa käytössä. Myyjä ei halunnut Jimm'sin takuukäsittelyn tietäen nähdä vaivaa, koska on ollut aikaisemminkin ongelmaa takuiden kanssa. Yksityisomistuksessa olevan tavaran takuu siirtyy uudelle omistajalle, jos sitä on jäljellä. Varmasti Jimm'silläkin näkivät, että ostokuitissa on eri ostaja, mutta siitä ei tullut mitään sanomista.

Kannattanee poistua hiljaa sivummalle kun paskat on jo housuissa!
 
Kannattanee poistua hiljaa sivummalle kun paskat on jo housuissa!
Takuu annetaan tuotteelle ja se pysyy voimassa, vaikka tuote vaihtaisi omistajaa. Takuuta ei siis voi rajoittaa ensimmäiseen omistajaan, vaan takuunantaja vastaa sitoumuksestaan koko takuuajan tavaran omistajasta riippumatta.

P.S. Satutko olemaan Jimm'sillä töissä?
 
Viimeksi muokattu:
Itse olen ostanut Jimm'sistä paljon tietotekniikkaa ja kokemukset ovat pääosin loistavia.
Olen myös ATB57791:lle lahjoittanut monta rikkinäistä/pikkuvikaista näytönohjainta, kun sinne kelpasi ja ei mennyt roskiin. Meni hyvään kotiin. Jäi se käsitys, että siellä osataan näitä korjata tai ainakin yritetään.

Tässä on se, että Jimm'sille lähettäminen takuuseen maksaa kuluttajalle 50€, jos viasta syyllistetään käyttäjä ja minusta on ihan täysin ymmärrettävää, että alkuperäinen myyjä ei halunnut ottaa riskiä. Tietenkin Jimm's heittää sen roskiin ilmaiseksi, mutta tuo kymppi on enemmän kuin nyt olisi saanut takuusta.

Jimm'sin tehtävänä on todistaa, että kuluttaja on toimillaan aiheuttanut sen vian, tai korvata tuote tai takuukorjata se. Nyt kyllä itse olen vähän ATB57791:n puolella, riippumatta siitä, mistä emolevy on hankittu. Ei ole aukottomasti todistettu, että hän tai edellinen käyttäjä aiheutti vian. Vähän kyllä epäilyksiä holtittomasta käytöstä on, kun se halvalla myytiin.

Lisäksi olisi kivaa, että takuuta ei tarvitsisi pelätä, vaan sinne voi aina lähettää. Nyt tämä rangaistusmaksu voi toimia pelotteena varsinkin halvempien tuotteiden kohdalla. Aivan varmasti ATB57791:lle emolevyn myynyt pelkäsi näitä käsittelykuluja.

Nyt ATB57791:n vaihtoehdot ovat niellä kympin tappio, maksaa 50€ risasta emolevystä (että saa takaisin) tai nostaa asiasta meteli. Onneksi valitsi jälkimmäisen.
 
Nyt kyllä itse olen vähän ATB57791:n puolella, riippumatta siitä, mistä emolevy on hankittu. Ei ole aukottomasti todistettu, että hän tai edellinen käyttäjä aiheutti vian. Vähän kyllä epäilyksiä holtittomasta käytöstä on, kun se halvalla myytiin.
Siitä olen 100% samaa mieltä, että sillä ei ole väliä mistä tuote on hankittu, eikä silläkään ole väliä, jos se on jo hankintahetkellä ollut rikki.

Tuo viimeinen lause tässä lähinnä onkin se epäilyttävä osuus.
 
Takuu annetaan tuotteelle ja se pysyy voimassa, vaikka tuote vaihtaisi omistajaa. Takuuta ei siis voi rajoittaa ensimmäiseen omistajaan, vaan takuunantaja vastaa sitoumuksestaan koko takuuajan tavaran omistajasta riippumatta.

P.S. Satutko olemaan Jimm'sillä töissä?

Tuo takuun siirtyminen on nyt itsestäänselvyys ja viestini pointti ei ollut todellakaan se. Harmiksesi voin todeta etten ole Jimm'sillä töissä.
 
Siitä olen 100% samaa mieltä, että sillä ei ole väliä mistä tuote on hankittu, eikä silläkään ole väliä, jos se on jo hankintahetkellä ollut rikki.

Tuo viimeinen lause tässä lähinnä onkin se epäilyttävä osuus.
Jos emolevyssä olisi fyysistä vikaa, niin en olisi lähettänyt sitä takuuseen. Tarkistin emolevyn tarkasti läpi, eikä siinä ollut mitään merkkejä vääränlaisesta käsittelystä. Jos vikaantuminen johtuu esim. irronneesta pintaliitoskomponentista, niin se on yleensä helppo korjata. Olen muutaman emolevyn korjannutkin vaihtamalla vaurioituneen/irronneen komponentin. Kunhan on oikeat välineet, niin sujuu helposti.
Tuo takuun siirtyminen on nyt itsestäänselvyys ja viestini pointti ei ollut todellakaan se. Harmiksesi voin todeta etten ole Jimm'sillä töissä.
Näyttötaakka siitä, että vika on johtunut tapaturmasta, tavaran vääränlaisesta käsittelystä tai muusta ostajan puolella olevasta seikasta, on takuuaikana takuunantajalla.
 
Jos vikaantuminen johtuu esim. irronneesta pintaliitoskomponentista, niin se on yleensä helppo korjata. Olen muutaman emolevyn korjannutkin vaihtamalla vaurioituneen/irronneen komponentin. Kunhan on oikeat välineet, niin sujuu helposti.
Älä käsitä väärin, pahoittelut jos olen ollut epäselvä.

En siis ole tässä väittämässä että olisit tuota itse paskonut, tai edes että aiempi omistaja olisi noin tehnyt. Kokonaisuus tässä vaan on sellainen, että EPÄILEN kovasti tuota että se olisi aiemmalla omistajalla hajonnut normaalikäytössä.
 
@ATB57791
Olisit voinut jo ekassa valitusviestissä ilmoittaa että olet ostanut tuon emon käytettynä viallisena. Vaikka ei se lopputulemaan ehkä vaikutakkaan, mutta luulin että se emo on ollut sulla uudesta saakka ja sitten yht'äkkiä kone ei postannutkaan ja usb-väylät ei toiminetkaan enää.
Yhtenä päivänä vain lakkasi postaamasta

Edit
Jos emolevyssä olisi fyysistä vikaa, niin en olisi lähettänyt sitä takuuseen. Tarkistin emolevyn tarkasti läpi, eikä siinä ollut mitään merkkejä vääränlaisesta käsittelystä.
Onhan siinä fyysistä vikaa kuten jimmyn lähettämästä kuvasta selviää. Vai meinaatko että jimmy olisi ne lukitusleuat itse paskonut RMA osastolla?

Kauhea itku jostain 10€ maksaneesta emosta, tai eihän se edes sitä maksanut kun muuta rojua tuli mukana
Myydään - Pari kovoa, konepaketti ilman näyttistä, kasa tuulettimia, osa ehkä rikki. (Espoo)
TUF Gaming B450M-PRO 2 (AM4), pyörähtää käyntiin mutta ei tunnista näppistä, hiirtä eikä näytölle tule kuvaa. Tähän löytynee tarvittaessa kuitti jossa lienee takuuta, mutta itselläni ei riitä motivaatio ottaa riskiä jos ei mene läpi. (10 €)
Motivaatiota kuitenkin riitti :)

Ja et ole minun ja käyttäjän @TunTuri esittämiin kysymyksiin vastannut koskien muistien käyttöä siinä emossa. Olisi vaan kiva tietää tuostakin asiasta.
Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju
Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju
 
Viimeksi muokattu:
@ATB57791
Olisit voinut jo ekassa valitusviestissä ilmoittaa että olet ostanut tuon emon käytettynä viallisena. Vaikka ei se lopputulemaan ehkä vaikutakkaan, mutta luulin että se emo on ollut sulla uudesta saakka ja sitten yht'äkkiä kone ei postannutkaan ja usb-väylät ei toiminetkaan enää.


Edit

Onhan siinä fyysistä vikaa kuten jimmyn lähettämästä kuvasta selviää. Vai meinaatko että jimmy olisi ne lukitusleuat itse paskonut RMA osastolla?

Kauhea itku jostain 10€ maksaneesta emosta, tai eihän se edes sitä maksanut kun muuta rojua tuli mukana
Myydään - Pari kovoa, konepaketti ilman näyttistä, kasa tuulettimia, osa ehkä rikki. (Espoo)

Motivaatiota kuitenkin riitti :)

Ja et ole minun ja käyttäjän @TunTuri esittämiin kysymyksiin vastannut koskien muistien käyttöä siinä emossa. Olisi vaan kiva tietää tuostakin asiasta.
Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju
Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju
Ja miten se eroaa siitä, kun kerron suoraan sen mitä olen myyjältä kuullut? Turha tehdä asioista monimutkaisia. Eikä kyseessä ole mitään itkemistä, vaan se, että Jimm's toimii kyseenalaisesti omissa takuuprosesseissaan vaikkapa voiton maksimoimiseksi tai jostain muusta syystä. Motivaatiota ei ollut myyjällä, jonka teksti on kopioitu omaan postaukseeni. Itselläni on motivaatiota asian suhteen, kuten olet saattanut itsekin havaita. Emolevyn kanssa käytetyt muistit ovat olleet 2x8GB 2666MHz.
 
Nopea kysymys: Jos konepaketin tilauksen tila on "Kokoonpanossa", tarkoittaako että se on kasausjonossa vai parhaillaan kasattavana?
 
Nopea kysymys: Jos konepaketin tilauksen tila on "Kokoonpanossa", tarkoittaako että se on kasausjonossa vai parhaillaan kasattavana?
Terve! Kyseinen tila tarkoittaa vielä että tilaus on jonossa, mutta siirtynyt jo asennustiimimme käsittelyjonoon eikä enää varaston käsittelyssä. Mikäli haluat tarkempaa arviota koneen kasausaikataulusta, niin voit olla suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme ja avitellaan sitä kautta.
 
Joko kuluttajariitalautakunta on laittanut Jimssin vihdoinkin ruotuun :rage:
 
...
Ja et ole minun ja käyttäjän @TunTuri esittämiin kysymyksiin vastannut koskien muistien käyttöä siinä emossa. Olisi vaan kiva tietää tuostakin asiasta.
Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju
Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju
Voi olla että vain Röinö osaisi vastata tuohon, näiden viimehetkien käänteiden mukaan näyttäisi ettei ATB57791:lla ole tekemistä tuon emon hajoamisessa.

Vahvasti savuava piippu kyllä osoittaisi että muistille olisi käynyt jotain, joko hajonnut vieden emolevyn (ja kenties prossankin?) tai sitten se kampa on ollut virheellisesti asennettuna, mutta tämä analyysi on tosiaan vain parin foorumilla olleen kuvan perusteella. Pääasia että emovalmistaja on antamassa omaa sanaansa aiheeseen.
 
Moro. Miten teillä yleensä menee nuo nestejäähyn letkujen toimitukset? Eli siis jos teiltä tilaa esimerkiksi 3 metriä jotain tuotetta, mikä hinnoitellaan per metri, niin leikataanko ne metrin pätkiksi, vai tuleeko ne 3 metrin yhtenä könttinä?
 
Moro. Miten teillä yleensä menee nuo nestejäähyn letkujen toimitukset? Eli siis jos teiltä tilaa esimerkiksi 3 metriä jotain tuotetta, mikä hinnoitellaan per metri, niin leikataanko ne metrin pätkiksi, vai tuleeko ne 3 metrin yhtenä könttinä?
Omasta kokemuksestani (n = 1) sanoisin, että letku tulee yhtenä kappaleena. Tilasin siis 2 kpl eli 2 metriä EK ZMT -letkua ja sain yhden hieman yli kahden metrin mittaisen letkun. Kai siinä jokin raja kuitenkin on, kuinka pitkän letkun Jimms voi toimittaa, mutta veikkaisin, ettei se tule vastaan "tavallisen kuluttajan" tilauksessa.
 
Moro. Miten teillä yleensä menee nuo nestejäähyn letkujen toimitukset? Eli siis jos teiltä tilaa esimerkiksi 3 metriä jotain tuotetta, mikä hinnoitellaan per metri, niin leikataanko ne metrin pätkiksi, vai tuleeko ne 3 metrin yhtenä könttinä?
Hei! Normaalisti tulee aina sitten yhtenä 3 metrin pätkänä. Joskus varastolla voi toki olla esim. aiemmasta erästä 2 metriä ja puuttuva metri leikattaisiin sitten uudesta, niin tilauksen lisätietokenttään voi laittaa aina toivetta tuosta halutusta pituudesta, niin pyritään pätkimään sen mukaisesti.
 
Hei! Normaalisti tulee aina sitten yhtenä 3 metrin pätkänä. Joskus varastolla voi toki olla esim. aiemmasta erästä 2 metriä ja puuttuva metri leikattaisiin sitten uudesta, niin tilauksen lisätietokenttään voi laittaa aina toivetta tuosta halutusta pituudesta, niin pyritään pätkimään sen mukaisesti.
Ok. No pitää sitten tajuta kirjottaa tuo aina erikseen. Itse ostajana kyllä olettaisin että mikäli metri-tuotetta ostaa x määrän, niin se tulisi aina yhtenä pätkänä.

Olisiko tuosta hyvä mainita noissa metrisissä tuotteissa?

Esim. "Infoattehan lisätiedoissa mikäli tarvitsette yhtenä pätkänä" tms.
 
Ok. No pitää sitten tajuta kirjottaa tuo aina erikseen. Itse ostajana kyllä olettaisin että mikäli metri-tuotetta ostaa x määrän, niin se tulisi aina yhtenä pätkänä.

Olisiko tuosta hyvä mainita noissa metrisissä tuotteissa?

Esim. "Infoattehan lisätiedoissa mikäli tarvitsette yhtenä pätkänä" tms.
Oletuksena tosiaan pyritään yhtenä pätkänä laittamaan. Välitetty tuosta toivetta eteenpäin! :)
 
Vähän palautetta noista EK Basic AIO jäähyistä. Pari viikkoa sitten ostettu jäähy kuullosti jo siltä että sen ois voinu lahjoittaa vaikka jollekkin maraca bändille soittimeksi kun vesi loisku siellä jo niin pahasti sisällä.

Sen sijasta että olisin palauttanut sen ja pistänyt hyvän kiertämään tai taistelemaan takuu asioista niin otin kylmälevyn irti ja katoin että tosiaan pumppu oli täynnä ilmaa. Sinne meni reilut 5ml lisää nestettä ja jäähdyttimeen jäi vielä jokunen kupla loiskumaan.
 
Lähti tänään tilaukseen konepaketti. Onkohan noille mitään tarkempaa aikataulua, että kauan yleensä kestää valmistua ja lähteä matkaan?
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
263 678
Viestejä
4 567 655
Jäsenet
75 262
Uusin jäsen
Woppo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom