Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Ostin tuossa elämäni ensimmäisen IPS näytön, ja heräsi kysymys että mitäs jos siitä löytyy kuollut pikseli tai pikseleitä?. Olisi varmaan pitänyt ottaa se vakuutus kun siellä luki " Monitorien tuoteturva kattaa myös pikselivirheet ". Tuon perusteella käsitin että jos näytössä on kuollut pikseli tai useampia ja et rupea maksamaan jostain vakuutuksesta, niin englanniksi sanottuna "joke's on you"?.
Siinä tapauksessa eikun 30pv palautusoikeus ja b-stockiin.
 
Eräässä toisessa kaupassa oli tuommoinen teksti ja koskee kaikkia elektroniikkatuotteita "Kuluttajariitalautakunta katsoo, että lähtökohtaisesti riittävä aika tavanomaisen elektroniikkatuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi on noin kaksi tuntia." Liekö Jimm'sillä sama tuntimäärä?. Mikä sitten on tavanomainen elektroniikkatuote?.
 
Eräässä toisessa kaupassa oli tuommoinen teksti ja koskee kaikkia elektroniikkatuotteita "Kuluttajariitalautakunta katsoo, että lähtökohtaisesti riittävä aika tavanomaisen elektroniikkatuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi on noin kaksi tuntia." Liekö Jimm'sillä sama tuntimäärä?. Mikä sitten on tavanomainen elektroniikkatuote?.

Tuskin ne niitä tarkistaa että montako tuntia ollut päällä jos muutaman päivän sitä tarkastelet. Toki jos lähemmäs kuukauden päivät pidät sitä, niin voivat ehkä tarkistaakin.

Itsellä on ainakin kaikki pikseliviat ilmestyneet ekan tunnin käytön aikana, eikä vielä ole itselle tullut vastaan näyttöä missä olisi enää sen jälkeen niitä tupsahtanut. Mahdollista varmaan, mutta...
 
Tuskin ne niitä tarkistaa että montako tuntia ollut päällä jos muutaman päivän sitä tarkastelet. Toki jos lähemmäs kuukauden päivät pidät sitä, niin voivat ehkä tarkistaakin.

Itsellä on ainakin kaikki pikseliviat ilmestyneet ekan tunnin käytön aikana, eikä vielä ole itselle tullut vastaan näyttöä missä olisi enää sen jälkeen niitä tupsahtanut. Mahdollista varmaan, mutta...
Kyllä ne tarkistaa. Itsekin tappelin jokunen vuosi. Käytin näytön päällä ja toteakseni että oli kuolleita pikseleitä. Näyttö pakettiin ja takaisin. Menu sanoi että oli ollut päällä 14h.
 
Kyllä ne tarkistaa. Itsekin tappelin jokunen vuosi. Käytin näytön päällä ja toteakseni että oli kuolleita pikseleitä. Näyttö pakettiin ja takaisin. Menu sanoi että oli ollut päällä 14h.

Ei multa tarkistanut parisen vuotta sitten. En nyt muista enää tarkasti, mutta arvioisin että itsellä oli joku 10-12 tuntia ollut päällä.

Hys, hys, älkää vaan kertoko Jimmsille. ;)
 
Onko muilla ollut ongelmia Jimm'sin takuukäsittelyn kanssa? Kyseessä on AMD B450 emolevy, jonka kohdalla Jimm's väittää, että prosessorikannassa on vaurio, ja sen takia takuu ei olisi voimassa. Ohessa Jimm'sin lähettämä kuva. En itse näe kuvassa mitään vikaa. Emolevy on siis ollut ihan normaalissa käytössä eikä kantaa ole runnottu tms.
IMG_3162.jpeg
Seuraavaksi yhteys kuluttajariitalautakuntaan, että asia saadaan etenemään?
Siis sulla oli ollut toi emolevy normaali käytössä ja sitten yht'äkkiä se ei enää toiminutkaan? Vai tuliko tuo vika esiin kun vaihdoit prosessoria tai vaikka jäähyä?
Missä kohtaa huomasit vian, olitko tehnyt jotain muutoksia jonka jälkeen emo ei enää toiminut? Jos vaihdoit prosessoria niin oliko siinä kaikki pinnit ihan suoria?
Mikä oli vikaseloste RMA hakemuksessa?
Olisi kiva tietää tästä tapauksesta lisää.
Jos noi lukitusleuat ovat menneet pois paikaltaan/siirtyneet jne niin ei se ihan itsestään tapahdu.
Mutta nätisti ne on rivissä sitten menneet, joka viittaisi ehkä valmistusvirheeseen.

Edit. Mutta tuollainen valmistusvirhe olisi varmaan tullut ilmi heti ensimmäisellä käynnistyksellä, tai pian sen jälkeen.
Noi vaurioituneet reiät/lukitusleuat ovat tuolla muistivetojen lähellä, eli yksi kysymys vielä, lisäsitkö muistia koneeseen?
Eli jos olet aiemmin ajanut vain yhdellä muistikammalla ja nyt lisännyt toisen niin sekin voisi jotenkin selittää tuota.
Jos nyt katsoin AM4 pin diagrammia oikein niin noi reunasta lähtevät kakkos rivin reiät/kontaktit olisivat memory channel B:tä varten ja keskellä olevista ainakin yksi on VDDIO_mem_S3.
Korjatkaa jos olen väärässä.
Socket AM4 - AMD - WikiChip

aakuva2.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Eihän jimssillä edes ole tuota emolevyä myynnissä enää?
Eli vanha emolevy josta prossukanta hajosi kesken pelaamisen vai käyttäjä rikkonut itse?
 
Jos noi lukitusleuat ovat menneet pois paikaltaan/siirtyneet jne niin ei se ihan itsestään tapahdu.
vai käyttäjä rikkonut itse?

Todistustaakka siitä, että käyttäjä on rikkonut itse, pitäisi olla myyjällä. Kyllä nyt näyttää siltä, että taas on katsottu suurennuslasin kanssa emolevy läpi ja etsitty syytä, josta voi syyttää käyttäjää.

Inteliltä osaan kuvata socketin , mutta AMD:n kannassa ei tullut mieleenkään, että tuo socketti voisi mennä rikki. Minulla on ollut n. 10 AM4-emolevyä. Onneksi myin sen Jimm'sille takuullisen B450:n prosessorin kanssa, niin ei ole mitään mahdollisuutta tällaiseen virhetilanteeseen. Täytyy kyllä ostajaa varoittaa, että takuusta voi tulla hylkäys minkä vaan kosmeettisen virheen takia ja siitä seuraa 50€ maksu.
 
Eräässä toisessa kaupassa oli tuommoinen teksti ja koskee kaikkia elektroniikkatuotteita "Kuluttajariitalautakunta katsoo, että lähtökohtaisesti riittävä aika tavanomaisen elektroniikkatuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi on noin kaksi tuntia." Liekö Jimm'sillä sama tuntimäärä?. Mikä sitten on tavanomainen elektroniikkatuote?.

Jos menee liikaa aikaa testaukseen, voit siitä huolimatta palauttaa näytön normaalin 14 vrk palautusajan puitteissa. Tiedä oikeutesi.

Tietenkin, Jimm'sillä on tällöin oikeus vähentää maksustasi käyttöönoton aiheuttama arvonalenema. Eli et saa rahojasi täysmääräisinä takaisin. Tilannetta koettamatta, uskoisin, että aina ja joka tapauksessa Jimm's laskuttaa sinulta enemmän kuin 29€ tuoteturva.
 
Ottamatta suoraan kantaa tähän kyseiseen caseen, välillä tuntuu että jos takuu evätään, on automaattisesti kyseessä "ongelma ko. yrityksen takuukäsittelyn kanssa". Vaikka olisikin oman toiminnan kautta hajonnut jotain, kokeillaan takuuseen, ja jos (kun) ei menekään, kerrotaan muillekin että ko. firman takuukäsittely on perseestä ja kehotetaan boikotoimaan.

En siis ole väittämässä, että nyt olisi näin toimittu. Omituista kyllä jos nuo lukitusleuat itsekseen lähtevät pois paikaltaan, varsinkin kesken käytön.
 
Ottamatta suoraan kantaa tähän kyseiseen caseen, välillä tuntuu että jos takuu evätään, on automaattisesti kyseessä "ongelma ko. yrityksen takuukäsittelyn kanssa". Vaikka olisikin oman toiminnan kautta hajonnut jotain, kokeillaan takuuseen, ja jos (kun) ei menekään, kerrotaan muillekin että ko. firman takuukäsittely on perseestä ja kehotetaan boikotoimaan.

En siis ole väittämässä, että nyt olisi näin toimittu. Omituista kyllä jos nuo lukitusleuat itsekseen lähtevät pois paikaltaan, varsinkin kesken käytön.

Komppaan. AP ei ole kertonut mikä emossa hajosi, ihan hyvin voi olla oma kämmi. Joku taisi jo mainita että prossu irtoaa helposti jäähyn kanssa vaikka socket olisi lukittu, ja tuolloin monesti nuo leuat hajoaa.
 
En käsitä, miksi emolevyn normaalista käytöstä johtuva vika olisi ostajan vika. Kyseisessä B450 emolevyssä on käytetty paria eri prosessoria, jotka on ohjeiden mukaan vaihdettu. Yhtenä päivänä vain lakkasi postaamasta. Jos prosessorin vaihdosta tuleva vääntö aiheuttaa kantaan ongelmia, niin kyseessä on selvästi valmistusvirhe.
 
En käsitä, miksi emolevyn normaalista käytöstä johtuva vika olisi ostajan vika. Kyseisessä B450 emolevyssä on käytetty paria eri prosessoria, jotka on ohjeiden mukaan vaihdettu. Yhtenä päivänä vain lakkasi postaamasta. Jos prosessorin vaihdosta tuleva vääntö aiheuttaa kantaan ongelmia, niin kyseessä on selvästi valmistusvirhe.

Tämä tapaus on meillä vielä selvityksessä valmistajan kanssa. Tämänkaltainen vaurio yleensä vaatii käytännössä sen, että lukittu prosessori väännetään voimalla pois. Samankaltaista jälkeä syntyy myös kun koko keskusyksikkö kolahtaa johokin (esim. tippuu kantaessa) ja jäähy pomppaa prosun kanssa paikoiltaan. Lähettelemme sinulle sähköpostilla viestiä heti kun olemme saaneet valmistajalta lisätietoa.
 
Olisi mukavaa saada jokin keskiluokan näytönohjain tarjoukseen esim. rx 6600 tai rtx 3060.
 
Poistatteko tilaushistoriasta yli 10 vuotta vanhat tilaukset? Mulla vanhin joka näkyy on just vähän alle 10 vuotta sitten tilattu.
 
Poistatteko tilaushistoriasta yli 10 vuotta vanhat tilaukset? Mulla vanhin joka näkyy on just vähän alle 10 vuotta sitten tilattu.
Nähtävästi poistetaan, kun omatkin yli 10v hävinnyt. Harmillisesti ei oo tullu otettua talteen, tuli käytyä välillä fiilistelemässä mitä rompetta sitä on tullutkin tilattua ja vanhan raudan hintoja :)
 
Pitänee ottaa omat talteeni. Saiskohan nuo CSV-muodossa? Aika nätisti nuo sivultakin pystyi kopioimaan, tosin itselläni oli vain kaksi sivua tilauksia, mutta jos jollakin on enemmän niin voi olla vähän työlästä kun joutuu tilausten sisällöt kopioimaan yksi kerrallaan...
 
monen valmistajan muisteissa on elinikäinen takuu mutta vaativat kuittia nähtäväksi kuitenkin, eli niiden olisi ainakin hyvä näkyä.

oma tuore kokemus Jimmssin RMA palvelusta on positiivinen, asia kirjattu käsitellyksi ja hyväksytyksi 26 tuntia siitä kun kannoin paketin postiin.
 
Poistatteko tilaushistoriasta yli 10 vuotta vanhat tilaukset? Mulla vanhin joka näkyy on just vähän alle 10 vuotta sitten tilattu.
Nähtävästi poistetaan, kun omatkin yli 10v hävinnyt. Harmillisesti ei oo tullu otettua talteen, tuli käytyä välillä fiilistelemässä mitä rompetta sitä on tullutkin tilattua ja vanhan raudan hintoja :)
Pitänee ottaa omat talteeni. Saiskohan nuo CSV-muodossa? Aika nätisti nuo sivultakin pystyi kopioimaan, tosin itselläni oli vain kaksi sivua tilauksia, mutta jos jollakin on enemmän niin voi olla vähän työlästä kun joutuu tilausten sisällöt kopioimaan yksi kerrallaan...
monen valmistajan muisteissa on elinikäinen takuu mutta vaativat kuittia nähtäväksi kuitenkin, eli niiden olisi ainakin hyvä näkyä.

oma tuore kokemus Jimmssin RMA palvelusta on positiivinen, asia kirjattu käsitellyksi ja hyväksytyksi 26 tuntia siitä kun kannoin paketin postiin.
Asiakastilin kautta tällä hetkellä näkyy vain tuo 10 vuotta. Vanhempien tilausten osalta kyllä data on tallella, ja jos jotain kuittia kaipailee joka on tuota 10 vuotta vanhempi, niin kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun. Saadaan kyllä esimerkiksi sähköpostitse vanhempiakin kuitteja toimitettua.
 
Asiakastilin kautta tällä hetkellä näkyy vain tuo 10 vuotta. Vanhempien tilausten osalta kyllä data on tallella, ja jos jotain kuittia kaipailee joka on tuota 10 vuotta vanhempi, niin kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun. Saadaan kyllä esimerkiksi sähköpostitse vanhempiakin kuitteja toimitettua.
Miksi ei näyttää koko tilaushistoriaa asiakastilin kautta? Ei tarvitse tällöin asiakaspalvelua vaivata, eikä tuon luulisi olevan isojuttu.
 
Jep, jos näkyisi koko historia niin nostalgiafiilistelykin olisi helpompaa :D

Verkkokauppa.comin historiasta juuri kävin pälyilemässä vuonna 2005 ostettua äänikorttia ja ai että ne nuoruuden kesän jumputukset tulvahtivat tärykalvoille.

Edit: ja ai että kun tämän sai kakofoniaa vaimentamaan: (ks. liite)
 

Liitteet

  • F884923F-1879-49F9-A5FC-D56AFC54F273.png
    F884923F-1879-49F9-A5FC-D56AFC54F273.png
    88,3 KB · Luettu: 300
Osittain tämä liittyy uuteen GDPR asetukseen. Vanhat tilaukset osittain sisältävät henkilötietoja. Tällaisten tietojen käsittelyaika ei tulisi olla tarpeettoman pitkä.
 
Miten tuo vaikuttaa siihen jos tiedot on kuitenkin säilytetty tietokannassa ja ne on vain piilotettu asiakkailta? Enemmänkin vaikuttaa menevän näin maallikklona GDPR:ää vastaan joka kuitenkin määrittelee, että asiakkaan pitäisi päästä helposti tarkistamaan ne säilytetyt tiedot.

Kuvittelisin, että olisi helpompaa vain näyttää kaikki tiedot jotka on säilytetty ja jos tietoja pitää piilottaa niin ne poistettaisiin kokonaan eikä vain laiteta piiloon.
 
Osittain tämä liittyy uuteen GDPR asetukseen. Vanhat tilaukset osittain sisältävät henkilötietoja. Tällaisten tietojen käsittelyaika ei tulisi olla tarpeettoman pitkä.
Nyt en ymmärrä. GDPR estää näyttämästä asiakkaan yli 10 vuotta vanhaa tilausta asiakastilillä, mutta sallii teidän kuitenkin säilyttää tilauksen tiedot.
 
Onko minkäänlaista tietoa milloin saatte seuraavan erän 5800X3D:tä? Edeltävä arvio sivuillanne oli +25kpl @ 6.6. mutta tämä ei vissiin toteutunut sillä tilaukseni jonotussijoitus ei muuttunut?

 
Onko minkäänlaista tietoa milloin saatte seuraavan erän 5800X3D:tä? Edeltävä arvio sivuillanne oli +25kpl @ 6.6. mutta tämä ei vissiin toteutunut sillä tilaukseni jonotussijoitus ei muuttunut?

Näiden toimitus on hieman viivästynyt. Tämän viikon aikana kuitenkin pitäisi olla tulossa.
 
oma tuore kokemus Jimmssin RMA palvelusta on positiivinen, asia kirjattu käsitellyksi ja hyväksytyksi 26 tuntia siitä kun kannoin paketin postiin.
Voin todeta samat sanat omalta osaltani. Toimitin tiistaina tuotteen postin kautta palautukseen. Tästä alle 24 tunnin päästä oli RMA-tapaus käsitelty, korvaava tuote laitettiin Jimssillä postiin samana päivänä (keskiviikkona), ja posti toimitti paketin minulle noudettavaksi tänään torstaina. 10/10 palvelu + nopeus
 
Viimeksi muokattu:
Onhan se selvä asia että yksi paska keissi saa paljon enemmän huomiota kuin ne 100 onnistunutta. Itselläni myös RMA-tapaus Jimmssin kanssa sujui ilman mitään ongelmia.
 
Hei, voisitteko jostain tarkistaa onko aikoinaan ostamallani näytöllä Asus 31,5" ROG Strix XG32VQR koodilla XG32VQR-JK On-Site takuu vai ihan tavallinen takuu? 3 vuotta lukee ostohistoriassa muttei saa tuota tarkempaa kuvausta auki. Näyttö ostettu joulukuussa 2020 jos tällä merkitystä.
 
Hei, voisitteko jostain tarkistaa onko aikoinaan ostamallani näytöllä Asus 31,5" ROG Strix XG32VQR koodilla XG32VQR-JK On-Site takuu vai ihan tavallinen takuu? 3 vuotta lukee ostohistoriassa muttei saa tuota tarkempaa kuvausta auki. Näyttö ostettu joulukuussa 2020 jos tällä merkitystä.
Yleensä laitteiden normi takuun voi tarkistaa valmistajan omilta sivuilta sarjanumerolla, Asuksen tapauksessa:

Mutta toisinaan voi olla lisätakuita, jotka ei näy noissa.
 
Yleensä laitteiden normi takuun voi tarkistaa valmistajan omilta sivuilta sarjanumerolla, Asuksen tapauksessa:

Mutta toisinaan voi olla lisätakuita, jotka ei näy noissa.

Tämä olikin hyvä vinkki, kiitos. Tuolta ei tosin selvinnyt muuta kuin että härpäkkeen takuu on voimassa, jonka jo tiesinkin. Vai olisiko tuolla jossain kohtaa ollut maininta, jos tuotteella on myös On-Site takuu? Tällaista tietoa ei tuota kautta tarkistettuna ollut nähtävissä.
 
Tämä olikin hyvä vinkki, kiitos. Tuolta ei tosin selvinnyt muuta kuin että härpäkkeen takuu on voimassa, jonka jo tiesinkin. Vai olisiko tuolla jossain kohtaa ollut maininta, jos tuotteella on myös On-Site takuu? Tällaista tietoa ei tuota kautta tarkistettuna ollut nähtävissä.
Hyvä pointti. Takuu voi olla, että postita tuote Ruotsiin omalla maksulla ja toivo, että vika menee takuun piikkiin tai sitten se voi olla On-Site, tai jotain siltä väliltä, joten kannattaa odottaa Jimm'sin vastausta.
Ja ongelman laatu voi avata tilannetta.
 
Hyvä pointti. Takuu voi olla, että postita tuote Ruotsiin omalla maksulla ja toivo, että vika menee takuun piikkiin tai sitten se voi olla On-Site, tai jotain siltä väliltä, joten kannattaa odottaa Jimm'sin vastausta.
Ja ongelman laatu voi avata tilannetta.

Ongelman laatu on pahvilaatikon ja sen sisällön säilytys :btooth: Eli uskallanko heittää menemään ennen tuota 3 vuotta vai pidänkö varalta tallessa jos sattuu toimintasavut nousemaan, palauttelu omassa boksissa sen verran helpompaa.
 
Ongelman laatu on pahvilaatikon ja sen sisällön säilytys :btooth: Eli uskallanko heittää menemään ennen tuota 3 vuotta vai pidänkö varalta tallessa jos sattuu toimintasavut nousemaan, palauttelu omassa boksissa sen verran helpompaa.
Odotin paria astetta vakavampaa tilannetta. ;)
Tavallaan vastasit omaan kysymykseen, eli palauttelu omassa boksissa sen verran helpompaa.
Kuitenkin Jimmsin RMA ehtojen mukaan toimitus "hyvin pakattuna annettujen ohjeiden mukaisesti tai tuomalla tuote suoraan myymälään" ei edellytä alkuperäistä pakkausta. Tähänkin olisi kiva saada virallinen kuittaus, koskettaa kaikkia muitakin.
 
Tämä tapaus on meillä vielä selvityksessä valmistajan kanssa. Tämänkaltainen vaurio yleensä vaatii käytännössä sen, että lukittu prosessori väännetään voimalla pois. Samankaltaista jälkeä syntyy myös kun koko keskusyksikkö kolahtaa johokin (esim. tippuu kantaessa) ja jäähy pomppaa prosun kanssa paikoiltaan. Lähettelemme sinulle sähköpostilla viestiä heti kun olemme saaneet valmistajalta lisätietoa.
Vielä palatakseni tähän (ite huomasin tämän vasta nyt). Kaikki nuo pinnit näyttäisivät olevan muistikanava B:tä, lisäksi mielestäni siellä on pari muutakin muistikanava B:n pinniä ottanu itseensä. Nuo yllä olevat spekulaatiot mahdollisista vauriomekanismeista ovat varsin hyviä ja todennäköisiä arvauksia (näillä tiedoilla itsekkin menisin Jimssinä juttelemaan valmistajan kanssa), mutta itse lisäisin vielä yhden spekulaation: jotain outoa on onnistuttu tekemään muistikamman kanssa, tyyliin syy olisikin viallisessa muistikammassa tai sen asennuksessa, jonka myötä on tullut sopivasti oikosulkua tjms, ja nuo pinnit ovat tuossa prossakannassa yksinkertaisesti vain sulaneet (käyneet kuumana). Katsoisin Jimssinä muistipaikatkin läpi suurennuslasilla tummentumien osalta. Voihan tuo olla ihan vain ajan myötä vikaantunut huono juotos prossakannallakin, mutta sen selvittämiseen tarvitsee miltei valmistajan labran apua.

...mutta joo, näin yksittäisenä sivustahuuteluna tämä, jatketaan kuitenkin ehkä muilla aiheilla.
 
Vielä palatakseni tähän (ite huomasin tämän vasta nyt). Kaikki nuo pinnit näyttäisivät olevan muistikanava B:tä, lisäksi mielestäni siellä on pari muutakin muistikanava B:n pinniä ottanu itseensä. Nuo yllä olevat spekulaatiot mahdollisista vauriomekanismeista ovat varsin hyviä ja todennäköisiä arvauksia (näillä tiedoilla itsekkin menisin Jimssinä juttelemaan valmistajan kanssa), mutta itse lisäisin vielä yhden spekulaation: jotain outoa on onnistuttu tekemään muistikamman kanssa, tyyliin syy olisikin viallisessa muistikammassa tai sen asennuksessa, jonka myötä on tullut sopivasti oikosulkua tjms, ja nuo pinnit ovat tuossa prossakannassa yksinkertaisesti vain sulaneet (käyneet kuumana). Katsoisin Jimssinä muistipaikatkin läpi suurennuslasilla tummentumien osalta. Voihan tuo olla ihan vain ajan myötä vikaantunut huono juotos prossakannallakin, mutta sen selvittämiseen tarvitsee miltei valmistajan labran apua.

...mutta joo, näin yksittäisenä sivustahuuteluna tämä, jatketaan kuitenkin ehkä muilla aiheilla.
Saman asian huomasit kuin minä, mutta hyviä pointteja teit lisäksi.
Noi vaurioituneet reiät/lukitusleuat ovat tuolla muistivetojen lähellä, eli yksi kysymys vielä, lisäsitkö muistia koneeseen?
Eli jos olet aiemmin ajanut vain yhdellä muistikammalla ja nyt lisännyt toisen niin sekin voisi jotenkin selittää tuota.
Jos nyt katsoin AM4 pin diagrammia oikein niin noi reunasta lähtevät kakkos rivin reiät/kontaktit olisivat memory channel B:tä varten ja keskellä olevista ainakin yksi on VDDIO_mem_S3.
Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

Toivottavasti jimmy tai asianomistaja tästä infoaa että miten tämä case menee/päättyy/selviää. Esim mikä oli valmistajan kanta.
 
Viimeksi muokattu:
Saman asian huomasit kuin minä, mutta hyviä pointteja teit lisäksi.

Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

Toivottavasti jimmy tai asianomistaja tästä infoaa että miten tämä case menee/päättyy/selviää. Esim mikä oli valmistajan kanta.
Hmm, miten missasinkaan tuon viestisi, olisi ollut pinout samoin tein katseltavissa. Se kun hutiloiden yrittää katsoa viimeisiä... :btooth:

Jooh, olisi ihan näin akateemisesta mielenkiinnosta kiva tietää miten tämä case päättyy, mutta voi myös olla että ymmärrettävistä syistä lopputulos saattaa jäädä vain jimssin ja asiakkaan väliseksi tiedoksi.
 
Hei, voisitteko jostain tarkistaa onko aikoinaan ostamallani näytöllä Asus 31,5" ROG Strix XG32VQR koodilla XG32VQR-JK On-Site takuu vai ihan tavallinen takuu? 3 vuotta lukee ostohistoriassa muttei saa tuota tarkempaa kuvausta auki. Näyttö ostettu joulukuussa 2020 jos tällä merkitystä.
Morjensta. Ostohistorian info on ihan oikeassa, näytöllä on 3 vuoden Onsite SWAP-laitevaihtotakuu! Eli jos nyt näytössä on vikaa, niin suoraan Asukselle vain infoa: ASUS RMA
 
Yhdeltä toimittajalta löytyi jo varastosta
Kiva, että saitte tuotteistettua, mutta tuolla hinnalla käännyttää väkisinkin kilpailijoiden puolelle. Mielellään tilaisin kuitenkin teiltä.

 
Siis hetkinen??!!
Siis onko tässä viimeisimmässä takuukeississä kyseessä sama emolevy jonka tapauksen esiin tuonut kaveri on ostanut täältä kuukautta aikaisemmin jo valmiiksi viallisena tarjoamalla kokonaiset 10€ alla näkyvästä läjästä. :D

Alla lainaus keskustelusta. Voipi poistua hätäseen!
Jos näin on, niin aika härskiä toimintaa! (Ainakin löytyy kaupoista annetut palautteet ja tuote poistunut tuolta Röinön myynti-ilmosta!)


TUF Gaming B450M-PRO 2 (AM4), pyörähtää käyntiin mutta ei tunnista näppistä, hiirtä eikä näytölle tule kuvaa. Tähän löytynee tarvittaessa kuitti jossa lienee takuuta, mutta itselläni ei riitä motivaatio ottaa riskiä jos ei mene läpi. (10 €)

P8H61 Plus ei luultavati toimi, ei ole myöskään prossua, jolla testata. (0 €)

Yksi intelin lga 1151 prossujäähy, josta yksi kiinnike katkennut. Toinen vanhempi prossujäähy, ehkä 1155 sopiva. 0 €

Pari hiirtä, eri pituisia sata-kaapeleita 7 kpl, levyasema, dvi-vga adaptereita 2 kpl, vga-kaapeli, läppärin jäähdytin, mahdollisesti rikkinäinen dp-kaapeli (välillä tulee kuvaa välillä ei), pieni emoon menevä verkkokortti, pari kovo kelkkaa, molex - 2xsata (y-kaapeli) ja yksi virtakaapeli. Lisätietoja saa pyytämällä. 2 €.

Tarjoan näistä kaikista 10€ noudolla.
 
Viimeksi muokattu:
Siis hetkinen??!!
Siis onko tässä viimeisimmässä takuukeississä kyseessä sama emolevy jonka tapauksen esiin tuonut kaveri on ostanut täältä kuukautta aikaisemmin jo valmiiksi viallisena tarjoamalla kokonaiset 10€ alla näkyvästä läjästä. :D

Alla lainaus keskustelusta. Voipi poistua hätäseen!
Jos näin on, niin aika härskiä toimintaa! (Ainakin löytyy kaupoista annetut palautteet ja tuote poistunut tuolta Röinön myynti-ilmosta!)

Entäs sitten? Emolevyn historia on keskusteltu edellisen omistajan kanssa ja se on ollut normaalissa käytössä. Myyjä ei halunnut Jimm'sin takuukäsittelyn tietäen nähdä vaivaa, koska on ollut aikaisemminkin ongelmaa takuiden kanssa. Yksityisomistuksessa olevan tavaran takuu siirtyy uudelle omistajalle, jos sitä on jäljellä. Varmasti Jimm'silläkin näkivät, että ostokuitissa on eri ostaja, mutta siitä ei tullut mitään sanomista.
 
Entäs sitten? Emolevyn historia on keskusteltu edellisen omistajan kanssa ja se on ollut normaalissa käytössä. Myyjä ei halunnut Jimm'sin takuukäsittelyn tietäen nähdä vaivaa, koska on ollut aikaisemminkin ongelmaa takuiden kanssa. Yksityisomistuksessa olevan tavaran takuu siirtyy uudelle omistajalle, jos sitä on jäljellä. Varmasti Jimm'silläkin näkivät, että ostokuitissa on eri ostaja, mutta siitä ei tullut mitään sanomista.

Kannattanee poistua hiljaa sivummalle kun paskat on jo housuissa!
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjut
254 254
Viestejä
4 425 073
Jäsenet
73 307
Uusin jäsen
panicmode

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom