Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
1010.2 eli uusin firmis asennettu. Täytyy tänään käydä ostamassa dp piuha. Leiparille että en usko Jimmyn rakentavan näyttöä vähän kyllä turhauttaa kun lähtökohtaisesti kyllä oletan että noin 1500€ näyttö toimisi kunnolla. Ps afk bännit pelistä x ajaksi ehkä hiukan pisti kierroksia myös lisää.
Itselläkin oli ongelmia G9'llä.

Samsung RMA, ~viikko odotin, sitten työmies tuli kotona ja asentaisi uuden paneelin, noin puoli tunti.
Ei mitäs ongelmia enää.
 
  • Tykkää
Reactions: Ika
Hieman oli prosessorin paketti ottanut osumaa postin kuljetuksessa. Eilen asennettu ja hyvin tuntuu pelaavan. :thumbsup:
20210430_130652.jpg
No huhu, siinä on kyllä paketti saanut kovaa kyytiä.. onneks kuitenkin ilmeisesti itse tuote oli kunnossa?
 
1010.2 eli uusin firmis asennettu. Täytyy tänään käydä ostamassa dp piuha. Leiparille että en usko Jimmyn rakentavan näyttöä vähän kyllä turhauttaa kun lähtökohtaisesti kyllä oletan että noin 1500€ näyttö toimisi kunnolla. Ps afk bännit pelistä x ajaksi ehkä hiukan pisti kierroksia myös lisää.
Hei, kuten tuossa jo ehdotettiin niin kannattaa tosiaan toisella kaapelilla ainakin vielä testata jos mahdollista. Mikäli firmware päivitys ei siis tuottanut tulosta. Jos ei toisella kaapelillakaan toimi sen paremmin niin suosittelen täyttämään tuosta RMA -hakemuksen Takuupalautus - Jimms.fi
 

Kysyisin minkä revision emolevystä saa kun tilaa kun haluasin 1.2 version ja niitä ei näytä löytyvään mistään?
selvitellään!

Muoks:
Tuon hyllykappaleen voit kyllä tilata jolloin se varautuu sinulle, mutta merkitse tuo revisiotoive tilauksen lisätiedot -kenttään.

Muoks2:

@Marti77 tuo ainut hyllykappale on kuulemma 1.1 :/
Tukkurin saldoista ei valitettavasti etukäteen voi tietää, mitä sieltä tulee.
 
Viimeksi muokattu:
Moro @Jimm's
Pojalle kasattiin Kolink Phalanx V2 koteloon kone. Kaikki pelaa muuten mallikkaasti mutta takatuuletin ääntää pienillä kierroksilla sen verran häiritsevästi ettei kestä hermo kuunnella :D
Onnistuuko takuuseen pelkän tuulettimen vaihto ilman että tarvii koko koteloa purkaa ja lähettää?
 
Moro @Jimm's
Pojalle kasattiin Kolink Phalanx V2 koteloon kone. Kaikki pelaa muuten mallikkaasti mutta takatuuletin ääntää pienillä kierroksilla sen verran häiritsevästi ettei kestä hermo kuunnella :D
Onnistuuko takuuseen pelkän tuulettimen vaihto ilman että tarvii koko koteloa purkaa ja lähettää?

Pitäisi onnistua, ainakin jos kysyt nätisti :) Täyttele RMA niin homma etenee! RMA hakemuslomake - Jimms.fi
 
joo itellä oli kans paketti kyljestä auki 30cm matkalta. mikähän näiden päälle on käynyt?.. :D pikkuusen jo jännitti ku avas
Itellä ku tuli tommonen paketti (oli atk:ta, en muista mistä tilasin) niin ekana ku sai kotia niin luurista videonauhuri päälle ja videoitu avaus siltä varuilta että sisus paskana niin saa ainaki RMA:han todistusaineistoa
 
joo itellä oli kans paketti kyljestä auki 30cm matkalta. mikähän näiden päälle on käynyt?.. :D pikkuusen jo jännitti ku avas
Itellä ku tuli tommonen paketti (oli atk:ta, en muista mistä tilasin) niin ekana ku sai kotia niin luurista videonauhuri päälle ja videoitu avaus siltä varuilta että sisus paskana niin saa ainaki RMA:han todistusaineistoa

APUA :o
Vahinkoilmoitus kannattaa tosiaan tehdä heti kuljetusyhtiölle, ja paketista nappailla kuvia jo vastaanottotilanteessa.
Vahinkoilmoituksen kopio laitetaan sitten RMA-hakemuksen oheen, jos takuuhommiksi menee.
 
Kiitos palautteesta! Kuten aikaisemmin totesimme, niin takuupuolelle on mennyt tästä viestiä ja tuon sähköpostivastauksen sanamuodot tarkistetaan. Mikäli tuote pakkauksineen ja tarvikkeineen tosiaan on kaikin puolin moitteeton ja uutta vastaava, niin arvonalenemasta ei liene huolta. :)
Itsellä ei ollut aikaisempaa kokemusta Jimm's asiakaspalautuksista, mutta tulipa nyt testattua. Kyseessä oli emolevy, joka oli käynyt koneessa kiinni ja ei ollutkaan biosissa haluamiani asetuksia -> heti palautukseen -> hyvätämme 80% sillä tuote otettu käyttöön (ruuvin jäljet). Kannattaa tämä huomioida, jos meinaa tilata Jimm'siltä, jos on tottunut verkkokauppa.com yms parempiin ja selkeämpiin ehtoihin. Tekstit ovat sivuilla edelleen samat kuin tuossa aikaisemmassa viestissä.
 
Itsellä ei ollut aikaisempaa kokemusta Jimm's asiakaspalautuksista, mutta tulipa nyt testattua. Kyseessä oli emolevy, joka oli käynyt koneessa kiinni ja ei ollutkaan biosissa haluamiani asetuksia -> heti palautukseen -> hyvätämme 80% sillä tuote otettu käyttöön (ruuvin jäljet). Kannattaa tämä huomioida, jos meinaa tilata Jimm'siltä, jos on tottunut verkkokauppa.com yms parempiin ja selkeämpiin ehtoihin. Tekstit ovat sivuilla edelleen samat kuin tuossa aikaisemmassa viestissä.
Jos siellä ihan selkeät ruuvinjäljet on, ei sitä voi enää uutena ja täydellä hinnalla myydä, joten ei siitä täyttä hintaa voi hyvittääkään.
 
Foorumitarjoukset muuttuivat!
Jatkossa kuukausittain vaihtuva tarjouskattaus on tilattavissa nettisivuiltamme ensimmäisen postauksen PAAHDETUT HINNAT -bannerin takaa.
Haluamme kuitenkin säilyttää foorumilaisten erikoisaseman eli pyrimme toteuttamaan ketjussa esitettyjä tarjoustoiveita tilanteen mukaan. Tarjouskattaus päivitetään siis aina kuun alussa.
 
Jos siellä ihan selkeät ruuvinjäljet on, ei sitä voi enää uutena ja täydellä hinnalla myydä, joten ei siitä täyttä hintaa voi hyvittääkään.
Jimmssin omilta sivuilta: "Asiakas on vastuussa vain sellaisesta tuotteen arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Tuotepakkaus on avattava siististi, alkuperäiset pakkaus- ja suojamateriaalit säilyttäen."

Emolevyn ominaisuuksien toteamiseksi emolevy tulee olla koneessa kiinni valitettavasti.
 
Jimmssin omilta sivuilta: "Asiakas on vastuussa vain sellaisesta tuotteen arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Tuotepakkaus on avattava siististi, alkuperäiset pakkaus- ja suojamateriaalit säilyttäen."

Emolevyn ominaisuuksien toteamiseksi emolevy tulee olla koneessa kiinni valitettavasti.

Hei! Tätä asiaa on tosiaan aikaisemminkin puitu ja etäkaupan tutustumisoikeus pätee tuotteisiin siinä määrin kuten tuotteeseen olisi mahdollista tutustua myymälässä. Emolevyn asentaminen omaan koneeseen ei siis valitettavasti onnistu tutustumisoikeuden puitteissa.
Viallinen emolevy on toki asia erikseen, sillä silloin kyse on takuuasiasta eikä palautuksesta.
 
Väitätkö että emolevyn manuaalissa (jonka olisit toki voinut ladata etukäteen valmistajan sivuilta) ei ole mainintaa emolevyn ominaisuuksista?
Väitän ja näinhän se onkin z490m ud mallissa. Sen ylikellotus asetuksia esim. loadline calibration vaihtoehtoja ei ole manualissa, jonka latasin tietysti etukäteenkin. En kuitenkaan olettanut, että Jimm'sin palautusehdot olisivat näinkin erilaiset vrt. verkkokauppa.com, johon ennen olen tehnyt palautuksia ja vaihtoja ilman ongelmia. Mutta tämä lähinnä uusia ostoksia tekeville, että mielummin kannattaa suosiolla tilata muualta niin pääse helpommalla palautustilanteissa, ellei Jimm's ole reilusti halvempi tuotteen kohdalla. Taitaa olla ainoa ketju, joka ottaa näitä provikoita tutustumisessa näin herkästi ostajan piikkiin. Onneksi itsellä ei ole iso summa pelissä, mutta jos jotain kalliimpaa olisi tilannut nii varmasti ketuttaisi enemmän.

edit: Sitä voisin Jimm'siltä kysyä, että mitä tämä ominaisuuksiin tutustuminen kattaa käytännössä emolevyn kohdalla, jos sellaisen teiltä tilaa? Sen voisi mielestäni mainita selkeästi, jos se tarkoittaakin vain emolevyn tarkastelu käsissä ja manuaalin lukemista. Hieman harjaanjohtavat ja muiden verkkokauppojen käytännöistä poikkeava ehdot sivuillanne niinkuin tässä ovat muutkin asiakkaat todenneet.
 
Viimeksi muokattu:
edit: Sitä voisin Jimm'siltä kysyä, että mitä tämä ominaisuuksiin tutustuminen kattaa käytännössä emolevyn kohdalla, jos sellaisen teiltä tilaa? Sen voisi mielestäni mainita selkeästi, jos se tarkoittaakin vain emolevyn tarkastelu käsissä ja manuaalin lukemista. Hieman harjaanjohtavat ja muiden verkkokauppojen käytännöistä poikkeava ehdot sivuillanne niinkuin tässä ovat muutkin asiakkaat todenneet.
Eipä tuota nykyistä palautusehtoa kovin pitkään ole verkkokauppa.com:ssakaan ollut. Nämä nykyiset gigantti, power, verkkokauppa.com palautukset ovat itse asiassa poikkeus pitkään vallinneesta normista. Hyvä, että tilanne paranee ja vaihtoehtoja on, mutta tuskin vielä kannattaa olettaa vastaavia palautusehtoja, kun jostain ostaa.
 
Eipä tuota nykyistä palautusehtoa kovin pitkään ole verkkokauppa.com:ssakaan ollut. Nämä nykyiset gigantti, power, verkkokauppa.com palautukset ovat itse asiassa poikkeus pitkään vallinneesta normista. Hyvä, että tilanne paranee ja vaihtoehtoja on, mutta tuskin vielä kannattaa olettaa vastaavia palautusehtoja, kun jotain ostaa.
Niin menee melkein oman tyhmyyden piikkin, kun ei tajunnut enne ostamista lueskella näitä kokemuksia. Tuolta Jimssin ehdoista, kun luin niin sain kuvan, että sitä saisikin kokeilla kunhan ei tule epätavanomaista kulumista. Mutta ensi kerralla fiksummin ja tilaus muualta, jos mahdollista :) ja Jimms voisi sillävälin vihdoin päivittää ehdot vaikkapa muotoon: "Jos emme voi myydä tuotetta uutta vastaavana, niin perimme siitä aiheutuvat kulut asiakkaalta."
 
Millainenhan äläkkä siitäkin nyt sitten nousisi kun maksat täyden hinnan ja saat tuotteen jossa on selviä käytön jälkiä, kun joku on emolevyn ottanut käyttöön ja sitten palauttanut. Ihan luontevaa ettei tuotteesta saa täyttä summaa takaisin jos se ei ole enää uutta vastaava.
 
Millainenhan äläkkä siitäkin nyt sitten nousisi kun maksat täyden hinnan ja saat tuotteen jossa on selviä käytön jälkiä, kun joku on emolevyn ottanut käyttöön ja sitten palauttanut. Ihan luontevaa ettei tuotteesta saa täyttä summaa takaisin jos se ei ole enää uutta vastaava.
Juuri näin. Toki eri asia, jos myydäänkin sitten b-stockina.
 
Väitätkö että emolevyn manuaalissa (jonka olisit toki voinut ladata etukäteen valmistajan sivuilta) ei ole mainintaa emolevyn ominaisuuksista?
Suurinta osaa biosin asetuksista ei käydä läpi manuaalissa, siellä suurin piirtein kerrotaan perusasiat easy mode päällä ja siinä se.
 
Millainenhan äläkkä siitäkin nyt sitten nousisi kun maksat täyden hinnan ja saat tuotteen jossa on selviä käytön jälkiä, kun joku on emolevyn ottanut käyttöön ja sitten palauttanut. Ihan luontevaa ettei tuotteesta saa täyttä summaa takaisin jos se ei ole enää uutta vastaava.
Tämähän on juurikin se verkkomyynnin riski, että palautuksista tulee kuluja myyjälle. Vastaavasti säästetään, kun karsitaan kivijalkaliikkeen kulut. Yleisesti kaupan esim. juurikin verkkokauppa.com, vaatteet tms palautuksen kulut menevätki myyjän piikkiin. Mutta Jimm's vetää eritavalla ja jokainen saa ostaa mistä haluaa ja jos haluaa ostaa huonommilla palautusehdoilla niin täysin ok. Tärkeää tuoda ehdot ja erot ketjujen välillä esiin. Ja esim. verkkokauppa.com ei myy avattuja asiakaspalautuksia täydellä hinnalla missään tapauksessa toisinkuin Jimms ilmeisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Tämähän on juurikin se verkkomyynnin riski, että palautuksista tulee kuluja myyjälle. Vastaavasti säästetään, kun karsitaan kivijalkaliikkeen kulut. Yleisesti kaupan esim. juurikin verkkokauppa.com, vaatteet tms palautuksen kulut menevätki myyjän piikkiin. Mutta Jimm's vetää eritavalla ja jokainen saa ostaa mistä haluaa ja jos haluaa ostaa huonommilla palautusehdoilla niin täysin ok. Tärkeää tuoda ehdot ja erot ketjujen välillä esiin. Ja esim. verkkokauppa.com ei myy avattuja asiakaspalautuksia täydellä hinnalla missään tapauksessa toisinkuin Jimms ilmeisesti.

Ottamatta tuohon alkuviestin spekulointiin sen kummempaa kantaa, niin vastataanpa nyt kuitenkin vielä kerran. Jos tuote pakkauksineen ja tarvikkeineen ei palautuessaan ole kaikinpuolin moitteettomassa ja myyntikelpoisessa kunnossa, niin se päätyy meillä b-stockin/outletin puolelle koska sitä ei voi uutena enää myydä.

Palautusehtojemme tiimoilta välitin palautteen eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:
Jimmsille kiitoksia siitä että on ainoita liikkeitä joista tavara minkä saatavuus näyttää "ei tietoa* kuitenkin saadaan ostajalle kohtuullisella aikataululla.
 
Ottamatta tuohon alkuviestin spekulointiin sen kummempaa kantaa, niin vastataanpa nyt kuitenkin vielä kerran. Jos tuote pakkauksineen ja tarvikkeineen ei palautuessaan ole kaikinpuolin moitteettomassa ja myyntikelpoisessa kunnossa, niin se päätyy meillä b-stockin/outletin puolelle koska sitä ei voi uutena enää myydä.

Palautusehtojemme tiimoilta välitin palautteen eteenpäin.
Hyvä kuulla. Kyllähän tässä mennään jo vähän kulujuttajasuojankin rajamailla, jos emolevyä ei saisi kiinnittää koneeseen sitä testatakseen. Kuluttajariitalautakunta on linjannut esim. että prosessorin saa kiinnittää koneeseen - eihän sen ominaisuudet muuten selviä. Vastaava tilanne mielestäni emolevyssä, mutta selvitellään.

"Koska tuote oli käyttöönotettu (esim. jäljet kiinnitysrei'issä), hyvitämme 80% alkuperäisestä hinnasta."
 
Hyvä kuulla. Kyllähän tässä mennään jo vähän kulujuttajasuojankin rajamailla, jos emolevyä ei saisi kiinnittää koneeseen sitä testatakseen. Kuluttajariitalautakunta on linjannut esim. että prosessorin saa kiinnittää koneeseen - eihän sen ominaisuudet muuten selviä. Vastaava tilanne mielestäni emolevyssä, mutta selvitellään.

"Koska tuote oli käyttöönotettu (esim. jäljet kiinnitysrei'issä), hyvitämme 80% alkuperäisestä hinnasta."

Emolevyä testatakseen sitä ei tarvitse kiinnittää koteloon ruuveilla, emon oman pahvilaatikon päälläkin onnistuu hyvin.
 
Missä järjestyksessä näitä tilauksia oikein toimitetaan, kun eilen tilaamaani tarjousbundlea ei ole vielä edes lähetetty, ja osa on sen jo saanut postin kautta kotiin myynti-ilmoituksista päätellen? Tilausvahvistus saatu klo 12:01 ja tilaamisprosessi läpi minuutin sisällä sen aukeamisesta. Alusta saakka tilaussivulla tuotteiden kohdalla lukenut "Varattu tilaukselle". Olinko todella niin hidas, että siihen ehti kaikki väliin?
 
Emolevyä testatakseen sitä ei tarvitse kiinnittää koteloon ruuveilla, emon oman pahvilaatikon päälläkin onnistuu hyvin.
Tämä virallinen linja pitääkin selvittää. Mielestäni sopivuutta ja toimivuutta omaan kokoonpanoon ja koteloon ei voi selvittää pahvilaatikon päällä. Muuten Jimm's tosiaan hyvä kauppa ja laaja valikoima, mutta huonojen palautusehtojen takia en suosittelisi ainakaan emolevyjä tilaamaan sieltä.
 
Hyvä kuulla. Kyllähän tässä mennään jo vähän kulujuttajasuojankin rajamailla, jos emolevyä ei saisi kiinnittää koneeseen sitä testatakseen. Kuluttajariitalautakunta on linjannut esim. että prosessorin saa kiinnittää koneeseen - eihän sen ominaisuudet muuten selviä. Vastaava tilanne mielestäni emolevyssä, mutta selvitellään.

"Koska tuote oli käyttöönotettu (esim. jäljet kiinnitysrei'issä), hyvitämme 80% alkuperäisestä hinnasta."
Minusta tuossa ei mennä mitenkään rajamailla, kuluttajasuojassakin on myyjälläkin oikeuksia. Jos tuote ei ole uudenveroisessa myyntikunnossa, myyjä saa vähentää hinnanaleneman. Kuten aiemmin on sanottu, lankun voi testata pahvilaatikolla ilman että ruuvaa sitä yhtikäs minnekään.
 
Minusta tuossa ei mennä mitenkään rajamailla, kuluttajasuojassakin on myyjälläkin oikeuksia. Jos tuote ei ole uudenveroisessa myyntikunnossa, myyjä saa vähentää hinnanaleneman. Kuten aiemmin on sanottu, lankun voi testata pahvilaatikolla ilman että ruuvaa sitä yhtikäs minnekään.
Tässä selvitetäänkin, että onko emolevyn käyttöönotto kiinnittää se koteloon sen toimivuuden testaamiseksi oman kokoonpanon kanssa. Jos kyse on vain tuotteen kokeilusta ei kuluttaja joudu vastuuseen arvonalenemasta.
 
Jimmsille pisteet nopeudesta. Sunnuntaina tilattu tilaus postitettiin aikaisin ma-aamuna, ja on nyt noudettavissa. :thumbsup:
 
Tässä selvitetäänkin, että onko emolevyn käyttöönotto kiinnittää se koteloon sen toimivuuden testaamiseksi oman kokoonpanon kanssa. Jos kyse on vain tuotteen kokeilusta ei kuluttaja joudu vastuuseen arvonalenemasta.

"Perussääntö on, että tuotetta voi kokeilla kotona samalla tavalla kuin kaupassakin voisi." Jimms sanoi saman. Case closed.
 
Ottamatta tuohon alkuviestin spekulointiin sen kummempaa kantaa, niin vastataanpa nyt kuitenkin vielä kerran. Jos tuote pakkauksineen ja tarvikkeineen ei palautuessaan ole kaikinpuolin moitteettomassa ja myyntikelpoisessa kunnossa, niin se päätyy meillä b-stockin/outletin puolelle koska sitä ei voi uutena enää myydä.

Palautusehtojemme tiimoilta välitin palautteen eteenpäin.
Tarkoittaako tämä siis että kaikki mistä on sinetti rikki ei myydä uutena? Vaikka asiakas on voinut toki palauttaa sen normaalisti vai?
Mitenkäs näyttöjen kanssa? Jos asiakas avaa paketin, pistää johdot kiinni ja toteaa että liian paljon taustavalonvuotoa, kuolleita pikseleitä tai muuten vain ei tykkää näytöstä voiko asiakas palauttaa näytön avatussa paketissaan ja saada silti täyden summan takaisin vai johtaako tuo pelkkä paketin avaaminen jo siihen että tuotteen arvo on laskenut ja koko summaa ei palauteta?
Sen verran kallis näyttö tulossa että en hyväksy kuin vähintään täydellisen, niin otetaan nyt selvää tästä.
 
Tarkoittaako tämä siis että kaikki mistä on sinetti rikki ei myydä uutena? Vaikka asiakas on voinut toki palauttaa sen normaalisti vai?
Mitenkäs näyttöjen kanssa? Jos asiakas avaa paketin, pistää johdot kiinni ja toteaa että liian paljon taustavalonvuotoa, kuolleita pikseleitä tai muuten vain ei tykkää näytöstä voiko asiakas palauttaa näytön avatussa paketissaan ja saada silti täyden summan takaisin vai johtaako tuo pelkkä paketin avaaminen jo siihen että tuotteen arvo on laskenut ja koko summaa ei palauteta?
Sen verran kallis näyttö tulossa että en hyväksy kuin vähintään täydellisen, niin otetaan nyt selvää tästä.
"Jos tuote ei ole uudenveroisessa myyntikunnossa, myyjä saa vähentää hinnanaleneman."

Eli saat laittaa johdot kiinni, saat avata paketin, kunhan se on UUDENVEROISESSA myyntikunnossa. Case, josta tämä koko keskustelu lähti, oli emolevy jossa on selkeästi ruuvinjälkiä -> ruuvinjäljillä varustettu emolevy ei tosiaankaan ole enää uudenveroinen.

Kait sen emolevynkin saat kiinni asti laittaa ja kokeilla, jos ei ollut sopiva niin palautat. Jos se on silti edelleen 100% uudenveroinen, mistä Jimm's (tai kukaan muukaan) edes tietää sen olleen koneessa kiinni asti?
 
"Jos tuote ei ole uudenveroisessa myyntikunnossa, myyjä saa vähentää hinnanaleneman."

Eli saat laittaa johdot kiinni, saat avata paketin, kunhan se on UUDENVEROISESSA myyntikunnossa. Case, josta tämä koko keskustelu lähti, oli emolevy jossa on selkeästi ruuvinjälkiä -> ruuvinjäljillä varustettu emolevy ei tosiaankaan ole enää uudenveroinen.

Kait sen emolevynkin saat kiinni asti laittaa ja kokeilla, jos ei ollut sopiva niin palautat. Jos se on silti edelleen 100% uudenveroinen, mistä Jimm's (tai kukaan muukaan) edes tietää sen olleen koneessa kiinni asti?
"Jos tuote ei ole uudenveroisessa myyntikunnossa, myyjä saa vähentää hinnanaleneman."Ei taida etämyynnin oikeudet kuluttajan näkökulmasta ihan noin mennä. Epäjohdonmukaisuutta on ollut jo ilmeisesti pidemmän aikaa Jimm's sivujen ja asiakaspalautus-RMA -tapauksen luomisen jälkeen tulleen sähköpostin ehtojen välillä. Tämän toi esiin keskustelu, jonka linkkasin alkuperäisessä kommentissani.

Kuluttajaliiton mukaan etämyynnissä pätee: "Jos kuluttaja on käyttänyt tavaraa, hän ei menetä oikeuttaa peruuttaa kauppa, mutta hän on vastuussa käytön aiheuttamasta arvonalenemisesta. Kuluttajalla on kuitenkin oikeus tutkia ja kokeilla tavaraa ja avata tavaran pakkaus tätä varten ilman että hän joutuu vastuuseen tavaran arvonalennuksesta."

Epäselvyys on nyt muodostunut siitä, että onko emolevyn asentaminen koneeseen, johon se tulisi käyttöön, sen ominaisuuksien ja sopivuuden testausta vaiko jo käyttöönotto. Esim. prosessorin asentaminen koneeseen ja cpu coolerin asentaminen ei ole käyttöönotto kuluttajariitalautakunnan mukaan.

Joka tapauksessa, jos haluaa testata etämyynnin kautta ostamiaan tuotteita niin Jimm's ei ole oikea paikka ostaa niitä, eikä mainostakkaan olevan. Myöskin herää kysymys, että myykö Jimm's avattuja paketteja sitten täydellä hinnalla?
 
Joka tapauksessa, jos haluaa testata etämyynnin kautta ostamiaan tuotteita niin Jimm's ei ole oikea paikka ostaa niitä, eikä mainostakkaan olevan. Myöskin herää kysymys, että myykö Jimm's avattuja paketteja sitten täydellä hinnalla?
Tähän kohtaan on kommentoitu jo useamman kerran, mutta laitetaan nyt vielä kertaalleen. Jimms myy asiakaspalautukset selvästi "b-stock" merkinnällä varustettuna eli ei tarvitse herätä kysymystä. Voit ihan itse selata noita uutta vastaavia b-stock yksilöitä sieltä verkkokaupasta kahvikupposen kera (tai mikä nyt sattuu maistumaan) :kahvi:
 
Tarkoittaako tämä siis että kaikki mistä on sinetti rikki ei myydä uutena? Vaikka asiakas on voinut toki palauttaa sen normaalisti vai?
Mitenkäs näyttöjen kanssa? Jos asiakas avaa paketin, pistää johdot kiinni ja toteaa että liian paljon taustavalonvuotoa, kuolleita pikseleitä tai muuten vain ei tykkää näytöstä voiko asiakas palauttaa näytön avatussa paketissaan ja saada silti täyden summan takaisin vai johtaako tuo pelkkä paketin avaaminen jo siihen että tuotteen arvo on laskenut ja koko summaa ei palauteta?
Sen verran kallis näyttö tulossa että en hyväksy kuin vähintään täydellisen, niin otetaan nyt selvää tästä.

Henk.koht. kokemuksen perusteella ei tarkoita. Tilasin viime vuoden puolella Asuksen IPS-näytön jonka tiesin valovuoto-riskiseksi, joten avasin pakkauksen ja kääreet siististi enkä irrotellut mitään lappuja. Päälle laittaessa paljastuikin aivan hillitön loimotus joka nurkasta, joten ei muuta kuin takaisin pakettiin, palautusilmoitus ja paketti postiin. Täysin ongelmitta meni oma case ja täysimääräinen rahanpalautus. Taitaa ehdoissa ollakin jokin erillinen maininta, että näyttöjä saa kokeilla muutaman tunnin tms.
 
Epäselvyys on nyt muodostunut siitä, että onko emolevyn asentaminen koneeseen, johon se tulisi käyttöön, sen ominaisuuksien ja sopivuuden testausta vaiko jo käyttöönotto. Esim. prosessorin asentaminen koneeseen ja cpu coolerin asentaminen ei ole käyttöönotto kuluttajariitalautakunnan mukaan.
Otetaas rautalanka:

Vaikka et asentaisi emolevyä koneeseen, et ottaisi sitä käyttöön millään tavalla, mutta paketista pois ottaessa rikot / väännät siitä jotain -> et varmasti saa 100% rahoja takaisin. Takerrut turhaan nyt tuohon että onko otettu käyttöön vai ei, mutta kun ruuvinjälkineen se EI ENÄÄ OLE UUDENVEROINEN. Ei voi olla noin vaikeaa, vai periaatteestako jo pitää vaan vängätä?
 
Tähän kohtaan on kommentoitu jo useamman kerran, mutta laitetaan nyt vielä kertaalleen. Jimms myy asiakaspalautukset selvästi "b-stock" merkinnällä varustettuna eli ei tarvitse herätä kysymystä. Voit ihan itse selata noita uutta vastaavia b-stock yksilöitä sieltä verkkokaupasta kahvikupposen kera (tai mikä nyt sattuu maistumaan) :kahvi:
Jos avatut pakkaukset myydään b-stock niin eikös kaikista näistä Jimm's mukaan pitäisi mennä viulut ostajalle? Eihän kaupassakaan voi avata tuotteiden sinettejä?

Oli miten oli niin, jos vain avauksen aiheuttama arvonalenema on ok niin se voisi lukea selkeästi jossain Jimm's sivuilla. Muu kokeilun aiheuttama kuluma on ostajan piikkiin. Sittenhän asiassa ei olisi ongelmaa jos asiat olisivat selkäesti esillä tuotetta ostaessa, mutta Jimm's ei ole muuttanut tekstejään edellisen asiakkaan reklamoinnin jäljiltä.

Ja Heikki_h:lla ei tarvitse nousta kierrokset. Olitko Jimm's työntekijä vai vain innokas aktivisti? Missään ei mainita, että kuluttajan vastuulla olisi pitää tuote UUDENVEROISENA. Myyjän vastuulla on kuluma, joka on edellytyksenä tuotteen testaamiselle.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjut
254 345
Viestejä
4 419 406
Jäsenet
73 369
Uusin jäsen
MarkkuKangas

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom