Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Niin siis mikä oli kysymys? :)

Aika selvälle tuo minusta näyttää. Että onko siitä blokkaamisesta oikeasti (aidosti) hyötyä? :rofl:


Tuossa ylempänä se sanottiinkin jo. :) Eihän se tietenkään iso asia käyttäjiltä ole pistää VPN pois päältä, jos haluaa teillä asioida ja varsinkin, kun syy on hyvin selkeästi kerrottu. Harvemmin Suomesta muutenkaan myydään tavaraa ulkomaille, mutta voihan tuo aina mahdollisa olla... Onko kyse vain varmuuden maksimoinnista tietoturvan kanssa?
 
Tuossa ylempänä se sanottiinkin jo. :) Eihän se tietenkään iso asia käyttäjiltä ole pistää VPN pois päältä, jos haluaa teillä asioida ja varsinkin, kun syy on hyvin selkeästi kerrottu. Harvemmin Suomesta muutenkaan myydään tavaraa ulkomaille, mutta voihan tuo aina mahdollisa olla... Onko kyse vain varmuuden maksimoinnista tietoturvan kanssa?

Lyhyt vastaus on että on hyötyä :)
Tietoturva on se tärkein syy.

Ulkomaan tilaukset eivät tähän sinänsä liity, mutta ne onnistuvat kyllä tietyin poikkeuksin. Mm. vero- ja rahtikuvioiden vuoksi ne pitää kuitenkin aina hoitaa sähköpostitse.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!
Olisiko mahdollista saada valikoimaan Asuksen 100W Type C PD laturi? Kyseessä oleva laturi tulee välillä eri tietokonevarianttien kanssa bundlena, mutten ole nähnyt yksittäin myynnissä.
Asuksen sivuilta kuva laturista:

Tuotenumero saattaa olla tämä: 0A001-01090100
Tämä kiinnostaisi itseäkin kovasti! Adapterin mallinumero on A20-100P1A eikä tunnu saavan mistään irrallisena. Tuli siis tämän siguni koneen mukana moinen, mutta toiselle olisi tarvetta.
 
Heippa!
Olisiko mahdollista saada valikoimaan Asuksen 100W Type C PD laturi? Kyseessä oleva laturi tulee välillä eri tietokonevarianttien kanssa bundlena, mutten ole nähnyt yksittäin myynnissä.
Asuksen sivuilta kuva laturista:

Tuotenumero saattaa olla tämä: 0A001-01090100
Tämä kiinnostaisi itseäkin kovasti! Adapterin mallinumero on A20-100P1A eikä tunnu saavan mistään irrallisena. Tuli siis tämän siguni koneen mukana moinen, mutta toiselle olisi tarvetta.

Voidaan kyllä kysellä!
 
Perjantaita, ystävät!
Huomasitteko että sysop Sampsan koneenkasausvideo on julkaistu?


Sampsalla kesti reilut parikymmentä minuuttia kerätä koneen osat - mitä veikkaatte, montako seitsemän komponentin konepakettia jimm'sin varastohenkilökunta kerää samassa ajassa? :hmm:
 
Lyhyt vastaus on että on hyötyä :)
Tietoturva on se tärkein syy.
Voitteko avata tarkemmmin, miten se heikentää tietoturvaa, jos käyttäjällä on vpn päällä? Samahan se kait on mistä ip osoitteesta se tilaus tehdään. Ainoa, joka merkkaa on tilaustiedot.

Vai mitä olen missannut?
 
Perjantaita, ystävät!
Huomasitteko että sysop Sampsan koneenkasausvideo on julkaistu?


Sampsalla kesti reilut parikymmentä minuuttia kerätä koneen osat - mitä veikkaatte, montako seitsemän komponentin konepakettia jimm'sin varastohenkilökunta kerää samassa ajassa? :hmm:

Vaarallinen kysymys kun täällä ketjussa niin moni vain purnannut viimeaikoina toimitusajoista ;)
 
Voitteko avata tarkemmmin, miten se heikentää tietoturvaa, jos käyttäjällä on vpn päällä? Samahan se kait on mistä ip osoitteesta se tilaus tehdään. Ainoa, joka merkkaa on tilaustiedot.

Vai mitä olen missannut?
Voivat blokata suoraan tietyt ulkomaiset valtiot, joista pakkaa tuota joka porttiin koputtelevaa liikennettä tulemaan. Eli parantaa kaupan tietoturvaa sekä toimivuutta.
 
Klarna laskulla tilatessa maksetaanko tilaus heti vai kun tuotetta löytyy ja se postitetaan?
 
Perjantaita, ystävät!
Huomasitteko että sysop Sampsan koneenkasausvideo on julkaistu?


Sampsalla kesti reilut parikymmentä minuuttia kerätä koneen osat - mitä veikkaatte, montako seitsemän komponentin konepakettia jimm'sin varastohenkilökunta kerää samassa ajassa? :hmm:


Tää oli kyllä aika pelottavaa katsottavaa, kun varastolla ei ole työntekijöitä paria framea lukuunottamatta.

:hammer:
 
Perjantaita, ystävät!
Huomasitteko että sysop Sampsan koneenkasausvideo on julkaistu?


Sampsalla kesti reilut parikymmentä minuuttia kerätä koneen osat - mitä veikkaatte, montako seitsemän komponentin konepakettia jimm'sin varastohenkilökunta kerää samassa ajassa? :hmm:

Kyllä se varmaan yksinumeroinen on tuo luku.

Jatkossa jos nallekarkit pääsee loppumaan niin tiedetään ketä voi syyttää.
 
Onkos SSUPD:n (kiva nimi.. .) Meshcilious tulossa joskus myyntiin? Ainakin Casekingin pitäisi tuoda Eurooppaan...

Näyttää mielenkiintoiselta itx-kotelolta...
Tahtoo itx-koneen olohuoneeseen. Kopan valinta on yhtä helvettiä!!! xD
 
Onkos SSUPD:n (kiva nimi.. .) Meshcilious tulossa joskus myyntiin? Ainakin Casekingin pitäisi tuoda Eurooppaan...

Näyttää mielenkiintoiselta itx-kotelolta...
Tahtoo itx-koneen olohuoneeseen. Kopan valinta on yhtä helvettiä!!! xD

Otetaan valikoimiin jos ja kun jostain saadaan :)
 
Gigabyte näyttäisi proshopin mukaan lähettävän joitakin 30 sarjalaisia tänne pohjolaankin, niin sattuisiko Jimbolla olemaan mitään uutisia koskien korttia:

RTX 30 -tiedote on taas työn alla eli menee loppuviikosta jakoon menekkimallien tilaajille. Muilta osin saatavuudet päivittyvät tuotekortille sitä mukaa, kun maailmalta jotain uutta kuuluu.
 
3060 arvonta oli ja meni, yhdenkään kirjoittamani kahdeksan ostokseni arvostelu ei näy vieläkään eli olinkohan ollenkaan mukana?
 
3060 arvonta oli ja meni, yhdenkään kirjoittamani kahdeksan ostokseni arvostelu ei näy vieläkään eli olinkohan ollenkaan mukana?
Edelliseltä sivulta;
Arvosteluiden näkymisessä on toisinaan viivettä mutta arvontaan osallistuakseen riittää, että arvostelu on järjestelmässämme vastaanotettu :)
Suoritamme arvonnan vapun jälkeen kaikkien 1.-30.4. vastaanotettujen arvosteluiden kesken.
(alleviivaus oma)

Edit. Tässä kun katselin noita omia arvosteluja, niin ne tuotteet joissa oli jo arvosteluja näytti omatkin menneen läpi, mutta niissä, joissa ei ollut tuotearvostelut-välilehteä ei myöskään näyttänyt meikäläisen arvostelut ilmestyneen - yhtä poikkeusta lukuunottamatta. Mahtaako joutua sivuilla ruksaamaan jonkun "näytä tuotearvostelut" raksin niitä hyväksyessä, että tulevat näkyviin tms.?
 
Edelliseltä sivulta;

(alleviivaus oma)

Edit. Tässä kun katselin noita omia arvosteluja, niin ne tuotteet joissa oli jo arvosteluja näytti omatkin menneen läpi, mutta niissä, joissa ei ollut tuotearvostelut-välilehteä ei myöskään näyttänyt meikäläisen arvostelut ilmestyneen - yhtä poikkeusta lukuunottamatta. Mahtaako joutua sivuilla ruksaamaan jonkun "näytä tuotearvostelut" raksin niitä hyväksyessä, että tulevat näkyviin tms.?

Moikka! Arvostelut tulevat julkisiksi, kun niitä on riittävä määrä. Nuo tosiaan käydään manuaalisesti myös läpi spämmin varalta. Arvosteluja tuli huhtikuussa ennätysmäärä (minkä ei pitäisi ketään suoranaisesti yllättää :D) joten backlogia on jonkin verran. Arvonta suoritettiin kuitenkin raakadatan perusteella.
 
Missä tämä arvonnan voittaja näkyy? Menikö vain ketjun aloitusviestistä silmieni ohi vai tiedotettiinko tästä jossain muualla?
 
Missä tämä arvonnan voittaja näkyy? Menikö vain ketjun aloitusviestistä silmieni ohi vai tiedotettiinko tästä jossain muualla?

Hyvä pointti! Voittajalle ilmoitettiin ensin henkilökohtaisesti ja sitten laitettiin someihin tieto. Päivitelläänpä ekaan postaukseen ja Muroon myös.
 
Heräsi kysymys:
Jos oma, julkaisupäivänä ostamani RTX3080 ei ole tullut kesälläkään, priorisoitteko esimerkiksi 3080 ti:n kanssa meitä pitkään odottaneita, kortin jo teille maksaneita asiakkaita?
Omani oli tosiaan ostettu julkaisussa, Eagle Oc 3080 ja olen viiden joukossa. Asiakaspalvelun mukaan minun piti saada tuotetta siitä viimeisestä erästä, mutta kortteja ei lopulta tullut tarpeeksi. Entäpä tuo kohtuullinen odotusaika tuotteen kohdalla, mitä se korvausperuste tarkoittaisi kun asiakas odottanut yli puolivuotta? Muistaakseni sellaista oli siinä telian ja gigantin korttimyyntiä koskien en muista, sanantarkasti...visaisia kysymyksiä siis. Korvaava tuote vaikka olisi kalliimpi (jos samaa tavaraa ei ole), tuskin jäisi erotus asiakkaan kontolle, ainakaan kohtuullisesti?

Rahoja en ole haluamassa tilauksesta takaisin sillä kortille olisi todella tarvetta :comp2:
 
Viimeksi muokattu:
Heräsi kysymys:
Jos oma, julkaisupäivänä ostamani RTX3080 ei ole tullut kesälläkään, priorisoitteko esimerkiksi 3080 ti:n kanssa meitä pitkään odottaneita, kortin jo teille maksaneita asiakkaita?
Omani oli tosiaan ostettu julkaisussa, Eagle Oc 3080 ja olen viiden joukossa. Asiakaspalvelun mukaan minun piti saada tuotetta siitä viimeisestä erästä, mutta kortteja ei lopulta tullut tarpeeksi. Entäpä tuo kohtuullinen odotusaika tuotteen kohdalla, mitä se korvausperuste tarkoittaisi kun asiakas odottanut yli puolivuotta? Muistaakseni sellaista oli siinä telian ja gigantin korttimyyntiä koskien en muista, sanantarkasti...visaisia kysymyksiä siis. Korvaava tuote vaikka olisi kalliimpi (jos samaa tavaraa ei ole), tuskin jäisi erotus asiakkaan kontolle, ainakaan kohtuullisesti?

Rahoja en ole haluamassa tilauksesta takaisin sillä kortille olisi todella tarvetta :comp2:
Ei tietenkään priorisoi. Jos tilaat 3080 Ti:n niin olet sen jonotuksessa siinä sijalla mihin satut ehtimään.
 
Heräsi kysymys:
Jos oma, julkaisupäivänä ostamani RTX3080 ei ole tullut kesälläkään, priorisoitteko esimerkiksi 3080 ti:n kanssa meitä pitkään odottaneita, kortin jo teille maksaneita asiakkaita?
Omani oli tosiaan ostettu julkaisussa, Eagle Oc 3080 ja olen viiden joukossa. Asiakaspalvelun mukaan minun piti saada tuotetta siitä viimeisestä erästä, mutta kortteja ei lopulta tullut tarpeeksi. Entäpä tuo kohtuullinen odotusaika tuotteen kohdalla, mitä se korvausperuste tarkoittaisi kun asiakas odottanut yli puolivuotta? Muistaakseni sellaista oli siinä telian ja gigantin korttimyyntiä koskien en muista, sanantarkasti...visaisia kysymyksiä siis. Korvaava tuote vaikka olisi kalliimpi (jos samaa tavaraa ei ole), tuskin jäisi erotus asiakkaan kontolle, ainakaan kohtuullisesti?

Rahoja en ole haluamassa tilauksesta takaisin sillä kortille olisi todella tarvetta :comp2:

Luuletko tosiaan, että Jimms on jotenkin vastuussa korttien huonosta saatavuudesta ja nyt pitäisi saada jonkinlainen kompensaatio vain koska olet joutunut odottamaan tuotetta pitkään. Kaikkea sitä kyllä kuulee.
 
Luuletko tosiaan, että Jimms on jotenkin vastuussa korttien huonosta saatavuudesta ja nyt pitäisi saada jonkinlainen kompensaatio vain koska olet joutunut odottamaan tuotetta pitkään. Kaikkea sitä kyllä kuulee.
Sama se minulle mitä sinä kuulet ja luulet.
Tuskin se nyt on ihan ennenkuulumatonta kysellä maksetulle tuotteelle vaihtoehtoja, älkääs ottako niin itseenne.
 
  • Tykkää
Reactions: MrM
Sama se minulle mitä sinä kuulet ja luulet.
Tuskin se nyt on ihan ennenkuulumatonta kysellä maksetulle tuotteelle vaihtoehtoja, älkääs ottako niin itseenne.
Ja tuskin myöskään on ennenkuulumatonta että jos haluat eri tuotteen niin saat jonosijoituksen sen uuden valitun tuotteen jonosta siltä sijalta jolle satut tipahtamaan.
 
Ja tuskin myöskään on ennenkuulumatonta että jos haluat eri tuotteen niin saat jonosijoituksen sen uuden valitun tuotteen jonosta siltä sijalta jolle satut tipahtamaan.
Näin voi hyvinkin käydä, en esittänyt mitään vaateita jos et sitä jo ymmärtänyt vaan olen kiinnostunut kuulemaan Jimmsin linjauksen asiasta, ja sen tietysti hyväksyn mitä tuleepi.
 
Näin voi hyvinkin käydä, en esittänyt mitään vaateita jos et sitä jo ymmärtänyt vaan olen kiinnostunut kuulemaan Jimmsin linjauksen asiasta, ja sen tietysti hyväksyn mitä tuleepi.
No itsestäänselvä asiahan tämä on ja tuosta vääntöä käyty tässä ketjussa viime vuoden puolella kun tämä tilanne alkoi.
 
No itsestäänselvä asiahan tämä on ja tuosta vääntöä käyty tässä ketjussa viime vuoden puolella kun tämä tilanne alkoi.
Viime vuonna oli viime vuonna, ja nyt on näkynyt ohjeistuksia siitä mitä liikkeiden toimintaan tulee. Nyt olemme edenneet noista ajankohdista jo puoli vuotta, joten luonnollisesti
haluan kuulla tilanteen.

Jos tilanne on sinulle itsestään selvä siellä ruudun toisella puolella, hyvä niin.
 
Sain kirjeessä tilaamani m2 SSD:t joista toinen oli väärä.......ei siinä, saan uuden ja palautan väärän mutta se ei riitä että laitan samalla kuorella takas vaan pitää vetää joku megapaksu paketti ssdn ympärille??? o_O . Luulis että riittää ku lähettää samalla tavalla takas, riittävä suojaus ku tuo on lähetykselle teidän mielestä :x3:
 
Sain kirjeessä tilaamani m2 SSD:t joista toinen oli väärä.......ei siinä, saan uuden ja palautan väärän mutta se ei riitä että laitan samalla kuorella takas vaan pitää vetää joku megapaksu paketti ssdn ympärille??? o_O . Luulis että riittää ku lähettää samalla tavalla takas, riittävä suojaus ku tuo on lähetykselle teidän mielestä :x3:
Käsittääkseni lähettäjän vastuulla että pakattu niin että tulee ehjänä perille ja Jimm's vain kertoo suositukset joilla pitäisi olla riittävästi pehmikettä :)
 
Käsittääkseni lähettäjän vastuulla että pakattu niin että tulee ehjänä perille ja Jimm's vain kertoo suositukset joilla pitäisi olla riittävästi pehmikettä :)
EI nämä suosituksilta vaikuta :) =>
"Pakkaa tuotteet hyvin pehmustettuun laatikkoon, jossa on pehmustetta vähintään 5 cm joka puolella. Pehmusteeksi kelpaa esim. kuplamuovi, sanomalehtipaperi, voimapaperi, jne. Tuotteiden tulee olla pakattu antistaattisesti.

Esimerkiksi kiintolevylle EI riitä pelkkä kuplamuovipussi, vaan se vaatii erityisen hyvin pehmustetun laatikon ". Ja tommosessa kupliksessa ne mulle tuli :lol:
 
EI nämä suosituksilta vaikuta :) =>
"Pakkaa tuotteet hyvin pehmustettuun laatikkoon, jossa on pehmustetta vähintään 5 cm joka puolella. Pehmusteeksi kelpaa esim. kuplamuovi, sanomalehtipaperi, voimapaperi, jne. Tuotteiden tulee olla pakattu antistaattisesti.

Esimerkiksi kiintolevylle EI riitä pelkkä kuplamuovipussi, vaan se vaatii erityisen hyvin pehmustetun laatikon ". Ja tommosessa kupliksessa ne mulle tuli :lol:
Kiintolevy on eri asia kuin M2 ssd. Perinteinen kovo hajoaa "vähän" herkemmin :D
 
EI nämä suosituksilta vaikuta :) =>
"Pakkaa tuotteet hyvin pehmustettuun laatikkoon, jossa on pehmustetta vähintään 5 cm joka puolella. Pehmusteeksi kelpaa esim. kuplamuovi, sanomalehtipaperi, voimapaperi, jne. Tuotteiden tulee olla pakattu antistaattisesti.

Esimerkiksi kiintolevylle EI riitä pelkkä kuplamuovipussi, vaan se vaatii erityisen hyvin pehmustetun laatikon ". Ja tommosessa kupliksessa ne mulle tuli :lol:
kiintolevy on mielestäni pyörivillä kiekoilla oleva eikä m.2 muistitikku
 
Onkohan noista synttäritarjouksessa olleista Hifimaneista kuulunut mitään? Eilen piti olla arviolta varastossa ja kuulotinlangassa osa jo päässyt omiaan testailemaan, mielestäni tilasin omani ensimmäisten joukossa, mutta ei ole vielä mitään ilmoitusta tullut.
 
Onkohan noista synttäritarjouksessa olleista Hifimaneista kuulunut mitään? Eilen piti olla arviolta varastossa ja kuulotinlangassa osa jo päässyt omiaan testailemaan, mielestäni tilasin omani ensimmäisten joukossa, mutta ei ole vielä mitään ilmoitusta tullut.
Ite tilasin 23. päivä pe, kun oli vielä varastossa ja ma lähti liikkeelle.
 
Heräsi kysymys:
Jos oma, julkaisupäivänä ostamani RTX3080 ei ole tullut kesälläkään, priorisoitteko esimerkiksi 3080 ti:n kanssa meitä pitkään odottaneita, kortin jo teille maksaneita asiakkaita?
Omani oli tosiaan ostettu julkaisussa, Eagle Oc 3080 ja olen viiden joukossa. Asiakaspalvelun mukaan minun piti saada tuotetta siitä viimeisestä erästä, mutta kortteja ei lopulta tullut tarpeeksi. Entäpä tuo kohtuullinen odotusaika tuotteen kohdalla, mitä se korvausperuste tarkoittaisi kun asiakas odottanut yli puolivuotta? Muistaakseni sellaista oli siinä telian ja gigantin korttimyyntiä koskien en muista, sanantarkasti...visaisia kysymyksiä siis. Korvaava tuote vaikka olisi kalliimpi (jos samaa tavaraa ei ole), tuskin jäisi erotus asiakkaan kontolle, ainakaan kohtuullisesti?

Rahoja en ole haluamassa tilauksesta takaisin sillä kortille olisi todella tarvetta :comp2:

Tässä taidetaan kyllä mennä aika iloisesti ns. asioiden edelle, eihän tuollaista korttia edes ole vielä :)
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
264 189
Viestejä
4 577 986
Jäsenet
75 370
Uusin jäsen
Henrysolox

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom