Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Noin yleisesti tiedustelen miksi Suomessa myytävissä G.Skill Trident Z RGB muisteissa on keskimäärin 15-21% RGB lisä verrattuna Saksan verottomiin hintoihin? Onko Suomen tukkuri ahne vai mistä johtuu. Selitys ei ole se että muistin hinnat ovat nousussa; on ne myös saksassa nousussa. Mielellään tilaisin suomesta, mutta nyt hinnassa on niin suuri ero että täytyy tilata Saksasta ja työlistää saksanpoikia.
 
Noin yleisesti tiedustelen miksi Suomessa myytävissä G.Skill Trident Z RGB muisteissa on keskimäärin 15-21% RGB lisä verrattuna Saksan verottomiin hintoihin? Onko Suomen tukkuri ahne vai mistä johtuu. Selitys ei ole se että muistin hinnat ovat nousussa; on ne myös saksassa nousussa. Mielellään tilaisin suomesta, mutta nyt hinnassa on niin suuri ero että täytyy tilata Saksasta ja työlistää saksanpoikia.

Niin, ne Saksan hinnat on tosiaan verottomia :)
 
Koska nuo assy demonäytöt tulee myyntiin? Minkäslaisia näyttöjä siel on myynnissä?
 
Käsittääkseni Jonsbon koteloista ei ole ikkunallisia malleja enää, vaan umpikylkimalleihin on erikseen tilattavissa nuo ikkunat.

TÄMÄ OLI VÄÄRÄ/VANHA TIETO! UMX1 Plus on saatavilla ikkunalla, pyritään saamaan listoille lähitulevaisuudessa.
 
Moi! Nyt on paha sanoa kun tuotetta ei ole hyllyssä eikä lonkalta muista, mutta yleensä vastaavissa kehyksissä on ollut ruuvit. Laita vaikka varmuuden vuoksi lisätietokenttään tästä kysely/maininta, niin tarvittaessa laitetaan jotkut geneeriset ruuvit mukaan :)

Muistaakseni sunnuntaina tilailin 3kpl.

Edit: Ja juuri tuli viesti että on lähdös
 
Viimeksi muokattu:
Tuli testailtua pari tuntia tuota ostettua näyttöä ja todettua, ettei oikeen sovellu omaan käyttöön tällä hetkellä, ei koon kuin teknologiansakaan puolesta. Näytössä myös valtavat valovuodot nurkissa ja ehkä jopa epätasainen väri(keskeltä keltainen). Pakettiin takasi ja peruuttamispalautusta tekemään(valitettavasti).

Kysymys kohdistuukin nyt sitten tuohon palautukseen. Johtoihin käsiksi pääsemiseksi, piti pusseja rikkoa, pitääkö johdot pakata litran minigrippeihin vai riittääkö vain johtopussien kevyt teippaus? Entä tuo ite laatikko, siitäkin läpinäkyvä 'sinetti'teippi piti leikata, eikä nyt vastaavan kokoista läpinäkyvää välttämättä tähän hätään löydy, käykö jesari/maalarinteippi? =E

Jos tuota lomaketta käyttää, nii se kysyy vian kuvausta. Mitä tähän nyt sitten näissä palautustapauksissa laitetaan?

Postin kans en oo ennen näitä palautuksia huseerannu nii jäi myös miettimään, että pitääkö tuo merkitä/kuitata jotenki 'herkästi särkyväksi' paluumatkalle?

Pakko kyl nostaa hattua nopealle toimitukselle. Lauantai-iltana lähti tilaus ja tiistaina päivällä oli perillä täällä Oulussa. Tietääpähä jatkossa mistä ostaa tavaransa, varsinki jos ei halua odotella.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli testailtua pari tuntia tuota ostettua näyttöä ja todettua, ettei oikeen sovellu omaan käyttöön tällä hetkellä, ei koon kuin teknologiansakaan puolesta. Näytössä myös valtavat valovuodot nurkissa ja ehkä jopa epätasainen väri(keskeltä keltainen). Pakettiin takasi ja peruuttamispalautusta tekemään(valitettavasti).

Kysymys kohdistuukin nyt sitten tuohon palautukseen. Johtoihin käsiksi pääsemiseksi, piti pusseja rikkoa, pitääkö johdot pakata litran minigrippeihin vai riittääkö vain johtopussien kevyt teippaus? Entä tuo ite laatikko, siitäkin läpinäkyvä 'sinetti'teippi piti leikata, eikä nyt vastaavan kokoista läpinäkyvää välttämättä tähän hätään löydy, käykö jesari/maalarinteippi? =E

Jos tuota lomaketta käyttää, nii se kysyy vian kuvausta. Mitä tähän nyt sitten näissä palautustapauksissa laitetaan?

Postin kans en oo ennen näitä palautuksia huseerannu nii jäi myös miettimään, että pitääkö tuo merkitä/kuitata jotenki 'herkästi särkyväksi' paluumatkalle?

Pakko kyl nostaa hattua nopealle toimitukselle. Lauantai-iltana lähti tilaus ja tiistaina päivällä oli perillä täällä Oulussa. Tietääpähä jatkossa mistä ostaa tavaransa, varsinki jos ei halua odotella.

Jos tuotteessa on vikaa, niin silloinhan kyseessä ei ole asiakaspalautus vaan takuuasia. Mutta jos näytössä ei ole mielestäsi kuitenkaan suoranaista vikaa, niin tuohon vian kuvaus-kenttään merkitään palautuksen syy. Lomakkeen täytettyäsi saat tarkemmat ohjeet palautusta ja tuotteen pakkaamista koskien. Jesari on pääsääntöisesti huono vaihtoehto tavaroiden pakkaamiseen!
 
Jos tuotteessa on vikaa, niin silloinhan kyseessä ei ole asiakaspalautus vaan takuuasia. Mutta jos näytössä ei ole mielestäsi kuitenkaan suoranaista vikaa, niin tuohon vian kuvaus-kenttään merkitään palautuksen syy. Lomakkeen täytettyäsi saat tarkemmat ohjeet palautusta ja tuotteen pakkaamista koskien. Jesari on pääsääntöisesti huono vaihtoehto tavaroiden pakkaamiseen!
Mitäs merkitystä tällä on, että tuleeko se takaisin takuupalautuksena vai normipalautuksena?

Palautusehdoissa lukee tuohon syyhyn näin: "Peruuttamiselle ei tarvitse ilmoittaa syytä." Mutta lomakkeessa sitä kysytään, siksi mietiskelin asiaa.

Tuo vian analysoiminen kun näiden näyttöjen kohdalla jää itellä vähän vaikeaksi kun ei ole oikeastaan kokemusta ku omasta 7v vanhasta TN benqusta. Tähän verrattuna kuva näytti siltä, että aurinko paistaa nurkkiin, heti ku kuva oli vähän tummempi ja väritys ei ollut kahden tarkkailijan mielestä tasainen, valkosella taustalla reunalta lumenvalkonen keskeltä kellertävä. Mutta sitten, että missä menee vian ja "ominaisuuden" raja näissä näytöissä?

Asuksen takuuehdoissa ei mainita mitään valovuodosta, enkä tiedä pitäskö näitten paneeleiden olla kuinka tasasia, kun jotain poikkeamaa selvästi sallitaan. Kahen tunnin testausajan puitteissa ei ollut kovin kattaviin testaussessioihin mahdollisuuksia, saati että olis alkanut kuvaamaan kameralla noita valovuotoja.

Lähinnä sitä tässä nyt haluais olla mahollisimman vähän vaivoiksi ja nähä itekki suht vähän vaivaa, homman loppuun saatossa.
 
Mitäs merkitystä tällä on, että tuleeko se takaisin takuupalautuksena vai normipalautuksena?

Palautusehdoissa lukee tuohon syyhyn näin: "Peruuttamiselle ei tarvitse ilmoittaa syytä." Mutta lomakkeessa sitä kysytään, siksi mietiskelin asiaa.

Tuo vian analysoiminen kun näiden näyttöjen kohdalla jää itellä vähän vaikeaksi kun ei ole oikeastaan kokemusta ku omasta 7v vanhasta TN benqusta. Tähän verrattuna kuva näytti siltä, että aurinko paistaa nurkkiin, heti ku kuva oli vähän tummempi ja väritys ei ollut kahden tarkkailijan mielestä tasainen, valkosella taustalla reunalta lumenvalkonen keskeltä kellertävä. Mutta sitten, että missä menee vian ja "ominaisuuden" raja näissä näytöissä?

Asuksen takuuehdoissa ei mainita mitään valovuodosta, enkä tiedä pitäskö näitten paneeleiden olla kuinka tasasia, kun jotain poikkeamaa selvästi sallitaan. Kahen tunnin testausajan puitteissa ei ollut kovin kattaviin testaussessioihin mahdollisuuksia, saati että olis alkanut kuvaamaan kameralla noita valovuotoja.

Lähinnä sitä tässä nyt haluais olla mahollisimman vähän vaivoiksi ja nähä itekki suht vähän vaivaa, homman loppuun saatossa.

Prosessin nopeuttamiseksi ja helpottamiseksi kerro siis lomakkeella tässä tapauksessa että haluat palauttaa tuotteen koska et ole tyytyväinen siihen (valovuoto). Saat sitten tarkemmat ohjeet vastauksena.
 
Prosessin nopeuttamiseksi ja helpottamiseksi kerro siis lomakkeella tässä tapauksessa että haluat palauttaa tuotteen koska et ole tyytyväinen siihen (valovuoto). Saat sitten tarkemmat ohjeet vastauksena.
Selvä, näin teen.

Tein sillä teidän nettilomakkeella, mutta ihan noin mielenkiinnosta:
Tee ilmoitus asiakaspalautuksesta joko:
  • asiakastilin kautta
Missä tämä optio sitten asiakastilissä olisi? Ei pistänyt silmään.

Ja toinen kysymys, millos teillä oli näitä hassuja kertatarjousalepäiviä, jollon pistätte tarjoukseen tavaraa pienissä erissä. Joskus näitä muron puolella seurasin, mut ei oo ajankohta jääny mieleen, että oliko kiinteä vuodenpäivä.
 
Viimeksi muokattu:
Murotarjouksesta muutama vuosi sitten ostettu GTX 980 Strix taisi tuossa levitä ja tänään heitin postiin RMA numeron kera takuuseen kortin.
Jos tuo nyt teidänkin puolesta todetaan kunnottomaksi niin osaatteko sanoa tuleeko tilalle sama kortti vaiko jotai vaihtoehtoista?

Onko minkälainen jono takuun pyörittelyissä tällä hetkellä?
 
Morjes.
Onkohan Kraken X62 tilaukseni unohtunut johonkin pöydälle lojumaan? Tilaukseni sivulla lukenut nyt 2 viikkoa Varattu tilaukselle. Luulin että se sieltä itsekseen lähtisi, mut pakko oli näköjään tänne tulla kyselee...
Tilausnumero: XXXXXXX
 
Viimeksi muokattu:
Tukkuri arvioi saavansa tuotetta seuraavan kerran maaliskuun loppupuolella, joten varsin heikko saatavuus :/
Tuossa ylempänä oli vastaus samanlaiseen kyssäriin. Ehkäpä sinne on jäänyt väärä merkintä, että on lähdössä varastosta.
 
Tuossa ylempänä oli vastaus samanlaiseen kyssäriin. Ehkäpä sinne on jäänyt väärä merkintä, että on lähdössä varastosta.

Niin tarkoitatko että silloin kun tuotetta saapui tammikuussa varastoon, merkintä Odottaa tuotetta vaihdettiin Varattu tilaukselle, mutta ei koskaan oikesti minulle edes varattu, vaan laitettiin näkyvälle saldolle muille ostettavaksi ja minä jäin ilman?
Ei kai nyt sentään...
 
Selvä, näin teen.

Tein sillä teidän nettilomakkeella, mutta ihan noin mielenkiinnosta:
Tee ilmoitus asiakaspalautuksesta joko:
  • asiakastilin kautta
Missä tämä optio sitten asiakastilissä olisi? Ei pistänyt silmään.

Ja toinen kysymys, millos teillä oli näitä hassuja kertatarjousalepäiviä, jollon pistätte tarjoukseen tavaraa pienissä erissä. Joskus näitä muron puolella seurasin, mut ei oo ajankohta jääny mieleen, että oliko kiinteä vuodenpäivä.

Asiakastilin kautta tuossa nyt toistaiseksi oikeastaan tarkoitetaan tuota samaa linkkiä joka löytyy kyllä siis ihan ilman tuota asiakastiliäkin. Mahdollisesti myöhemmin erilaisia toiminteita tulossa tuonkin osalta.

Tarjouspäiviä esim siis tarkoittanet Murovalvalvojaisia vietettiin vähän nyt kaikenlaisilla "tekosyillä". Ei siis ole mitään tiettyjä päiviä olemassa. :)
 
Murotarjouksesta muutama vuosi sitten ostettu GTX 980 Strix taisi tuossa levitä ja tänään heitin postiin RMA numeron kera takuuseen kortin.
Jos tuo nyt teidänkin puolesta todetaan kunnottomaksi niin osaatteko sanoa tuleeko tilalle sama kortti vaiko jotai vaihtoehtoista?

Onko minkälainen jono takuun pyörittelyissä tällä hetkellä?
Ei jonoja juuri ole. En valitettavasti voi ottaa kantaa tuohon lopputulemaan. Ensisijaisesti pyritään vaihtamaan samaan tai vastaavaan, mutta ovat aina niin tapauskohtaisia juttuja. :)
 
Morjes.
Onkohan Kraken X62 tilaukseni unohtunut johonkin pöydälle lojumaan? Tilaukseni sivulla lukenut nyt 2 viikkoa Varattu tilaukselle. Luulin että se sieltä itsekseen lähtisi, mut pakko oli näköjään tänne tulla kyselee...
Tilausnumero: xxxxxxx
Tilausnumerolla varustetut viestit kannattaa ihan itsesi takia laittaa aina YV viestinä. Mutta siis tarkemmin kyseistä tapausta en sitten tunne, mutta tilaus oli sellaisessa tilassa kuin olisi odottanut jonkinlaista vahvistusta johonkin asiaan. Mutta ilemisesti näin ei ole sitten tarkoitus ollut. Laitetaan tuo heti matkaan sitten. Pahoittelut sekaannuksesta.
 
Hinnantarkistus? Olisiko mahdollista saada valkoinen malli samaan hintaan kuin musta eli 104,90e? Kiinnostaisi tuo valkea malli.
Corsair Carbide 400C, 105€ | Hinta.fi

CDON:illa välillä vähän omat hintansa, kun toimivat Ahvenanmaalta jne. En oo paljoa hyvää siitä firmasta kuullut muutenkaan, mut pari kertaa itse tilannut ongelmitta sieltä... Takuun ja palvelun toimivuuden vuoksi maksaisin vikisemättä ton Jimmsin pyytämän "lisäkympin" ;)
 
Tilausnumerolla varustetut viestit kannattaa ihan itsesi takia laittaa aina YV viestinä. Mutta siis tarkemmin kyseistä tapausta en sitten tunne, mutta tilaus oli sellaisessa tilassa kuin olisi odottanut jonkinlaista vahvistusta johonkin asiaan. Mutta ilemisesti näin ei ole sitten tarkoitus ollut. Laitetaan tuo heti matkaan sitten. Pahoittelut sekaannuksesta.
Juu ei muuta kuin paketti liikenteeseen ja homma jatkuu :tup:
 
Asiakastilin kautta tuossa nyt toistaiseksi oikeastaan tarkoitetaan tuota samaa linkkiä joka löytyy kyllä siis ihan ilman tuota asiakastiliäkin. Mahdollisesti myöhemmin erilaisia toiminteita tulossa tuonkin osalta.

Tarjouspäiviä esim siis tarkoittanet Murovalvalvojaisia vietettiin vähän nyt kaikenlaisilla "tekosyillä". Ei siis ole mitään tiettyjä päiviä olemassa. :)
Juurikin näitä valvojaisia. Vissiin jo reenailette jonkinmoisia valvojaisia siellä, kun yhen aikaa tulee vastauksia =P
 
Harkitsen tilaavani Asuksen GTX1060 STRIX -näyttiksen. Tuo koko arveluttaa vielä että mahtuuko koppaan, ilmoitetut mitat 298 (pituus) x 134 mm (korkeus). Onko tuo pituus mitattu kiinnitysraudan "tasosta" sinne mihin tuulettimen suojamuovi loppuu? Entä pituus, onko se PCIe-liittimen alareunasta vai siitä mistä kortti alkaa?

Toinen kyssäri liittyy siihen kun noista on pariakin versiota, se vakio STRIX ja sitten STRIX OC. Kuuleman mukaan nuo kellottuvat hyvin oli OC tai ei, eli onko mieltä hankkia tuo OC-versio?

Voisin toki kysyä tätä myös rautapuolelta mutta Jimmsillä ehkä enempi noita lojumassa ja voisi tarkistaa mitat.
 
Harkitsen tilaavani Asuksen GTX1060 STRIX -näyttiksen. Tuo koko arveluttaa vielä että mahtuuko koppaan, ilmoitetut mitat 298 (pituus) x 134 mm (korkeus). Onko tuo pituus mitattu kiinnitysraudan "tasosta" sinne mihin tuulettimen suojamuovi loppuu? Entä pituus, onko se PCIe-liittimen alareunasta vai siitä mistä kortti alkaa?

Toinen kyssäri liittyy siihen kun noista on pariakin versiota, se vakio STRIX ja sitten STRIX OC. Kuuleman mukaan nuo kellottuvat hyvin oli OC tai ei, eli onko mieltä hankkia tuo OC-versio?

Voisin toki kysyä tätä myös rautapuolelta mutta Jimmsillä ehkä enempi noita lojumassa ja voisi tarkistaa mitat.

Moikka! Kyllä tuo 298 mm on todellinen kokonaispituus - mittanauhalla kun katsottiin niin on se melko tarkkaan kolmikymmensenttinen. OC-versio on tehdasylikellotettu.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
256 227
Viestejä
4 457 245
Jäsenet
73 695
Uusin jäsen
Antti81

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom