Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Rohkeasti oletan, että Jimm's saa kuulumisia tukkureiltaan tuotteiden saatavuudesta eivätkä älä säkki päässä hetkestä hetkeen.
Jos olisit asiaan edes hiukan tutustunut, niin edes tukkurit eivät pysty juuri varmistamaan noita nVidia / AMD saamisia kuin aivan hiukan etukäteen. Tavaran tulo kun on niin epävarmaa. Sieltä on siis ihan turha odottaa tuota vaatimaasi ennustetta. Ja jos tukkuri ei tiedä, ei tiedä Jimmskään.
 
@Jimm's Liittyen noihin olemassa oleviin RTX 3080 tilauksiin:
Omalle RTX 3080 non-oc TUF:ille on varattuna COD:BO-koodi. Tämän lunastus aika vanhenee 11.1.2021. Epäilemättä oma 1.10 tehty tilaus (Jolle on varattu tuo koodi) menee pidemälle toimitus mitä tuon lunastusaika.

Onko tästä jo tehty päätöstä että kuinka terhään mikäli tuo lunastus-aika menee umpeen ennen kortin toimitusta?

ps. En tiedä onko tätä jo kysytty.
 
@Jimm's Liittyen noihin olemassa oleviin RTX 3080 tilauksiin:
Omalle RTX 3080 non-oc TUF:ille on varattuna COD:BO-koodi. Tämän lunastus aika vanhenee 11.1.2021. Epäilemättä oma 1.10 tehty tilaus (Jolle on varattu tuo koodi) menee pidemälle toimitus mitä tuon lunastusaika.

Onko tästä jo tehty päätöstä että kuinka terhään mikäli tuo lunastus-aika menee umpeen ennen kortin toimitusta?

ps. En tiedä onko tätä jo kysytty.
Eiköhän ne mene niin että nvidia toimittaa lupaamansa kortit ja koodit luvatun ajan puitteissa (tai sitten ei).
Jimmssi tuskin niistä päättää mitään.
 
Eiköhän ne mene niin että nvidia toimittaa lupaamansa kortit ja koodit luvatun ajan puitteissa (tai sitten ei).
Jimmssi tuskin niistä päättää mitään.

Ei päätä ei, mutta kyllähän se aika pahasti näyttää siltä että Jimm'sn ilmoittama 2-3kk toimitusaika joillekkin korteille menee reilusti yli tuon koodin lunastusajan.

Kalle Kuluttaja ei sitä taas voi nVidialta tai AIB-partnereilta asiasta kysyä. Jimm's:llä taas taitaa olla kanavat joilla tuota asiaa voi tiedustella (ainakin tulevaisuudessa)
 
Ei päätä ei, mutta kyllähän se aika pahasti näyttää siltä että Jimm'sn ilmoittama 2-3kk toimitusaika joillekkin korteille menee reilusti yli tuon koodin lunastusajan.

Kalle Kuluttaja ei sitä taas voi nVidialta tai AIB-partnereilta asiasta kysyä. Jimm's:llä taas taitaa olla kanavat joilla tuota asiaa voi tiedustella (ainakin tulevaisuudessa)
Eiköhän se niin mene että joko sieltä tulee nvidialta uusi promo tai sitten se vaan menee ohi ja jää ilman.
Ei kannata kiintyä turhan paljoa niihin koodeihin. Ilmainen lisähän se loppujen lopuksi on.
 
Ei päätä ei, mutta kyllähän se aika pahasti näyttää siltä että Jimm'sn ilmoittama 2-3kk toimitusaika joillekkin korteille menee reilusti yli tuon koodin lunastusajan.

Kalle Kuluttaja ei sitä taas voi nVidialta tai AIB-partnereilta asiasta kysyä. Jimm's:llä taas taitaa olla kanavat joilla tuota asiaa voi tiedustella (ainakin tulevaisuudessa)
Eiköhän Jimm's johonkin yhteisymmäkseen pääse Nvidian kanssa, mikäli toimitukset ylittää koodin voimassa olon. Johan tuo on aiemminkin tapahtunut, kun edelliset koodit vanheni.
 
Antaako Jimms jonkun numeron että monesko olen jonossa kun tilasin 6800 näyttiksen? Muistan nähneeni jonkun täällä foorumilla maininneen tällaisesta numerosta. Mutta ei ainakaan tilausvahvistuksessa tai sivuilla näy.
 
@Jimm's Saanko tällä adapterilla playstation 4 kykettyä tv ja tietokoneen näyttöön yhtäaikaa? Toki käyttö olisi vain toinen näyttö kerrallaan. Jos näin on tunnistaako se automaattisesti näytön singnaalista kumpaa näyttöä käytetään? Jos tämä ei aja käyttötarkoitukseni mukaista asiaa, sellaista tuotetta sopii vinkata.
 
Saatiin selvitettyä hommat, aspassa oli ystävällistä porukkaa kovasta paineesta huolimatta ja olivat selvittäneet liikatilaukset alta pois jo valmiiksi, joten jonottelu oli turhaa loppupeleissä mutta eipä tässä pilalle mennyt päivä kuitenkaan. Toimitus oli myös jo saapunut kaverille, joten logistiikan puolella on ripeät kädet ollu kyllä.

Positiivista toimintaa.
 
Oma Asus 3080 TUF OC tilattu 17.9. (tilausvahvistus klo 23:58). Jimm'sin asiakaspalvelun mukaan (kysytty 26.11.) "70 joukossa ollaan", joten ehkä se tästä.. toivottavasti noita tippuu nyt tuolta ensi viikolla jo lisää..

@Jimm's Onko tästä tulkittavissa, että kaikki 17.9 ennen 23:58 tilannutta saa korttinsa seuraavan 70 joukossa?

Jono käsittääkseni menee jossain 18:30? kohdalla, koska ei ainakaan kirjottajalle ole korttia vielä tullut saatikka annettu noin positiivisia lupauksia. :hmm:
 
Kuinka useasti teillä on näyttöongelmia? En ole tainnut ikinä käyttää näyttöä jossa on pikseliongelmia tai rikkinäisiä pikseleitä. Vaikuttaa niin turhalta tuo kun normaalikin takuu takaa tuon 4+ pikselin rikkoutumisen.
 
Kuinka useasti teillä on näyttöongelmia? En ole tainnut ikinä käyttää näyttöä jossa on pikseliongelmia tai rikkinäisiä pikseleitä. Vaikuttaa niin turhalta tuo kun normaalikin takuu takaa tuon 4+ pikselin rikkoutumisen.

Kaikissa ostamissani näytöissä edellisen 10 vuoden ajalta on ollut vähintään yksi pikselivika. Jos on musta pikseli jossain sopivassa kohdassa niin en ole palauttanut, mutta yksikin kirkas pikseli keskellä näyttöä ja lähtee palautukseen samantien.

Edellisessä AOC:n näytössä oli kolme kirkasta pikseliä.
 
Itseäkin kiinnostaa onko pikselitakuu lopullisesti pois valikoimista.
 
Kaikissa ostamissani näytöissä edellisen 10 vuoden ajalta on ollut vähintään yksi pikselivika. Jos on musta pikseli jossain sopivassa kohdassa niin en ole palauttanut, mutta yksikin kirkas pikseli keskellä näyttöä ja lähtee palautukseen samantien.

Edellisessä AOC:n näytössä oli kolme kirkasta pikseliä.
Näinhän se on nykyään, on halvempaa jättää QC kuluttajan vastuulle. Siinä sitten saa hyvin voittoa kun hyvin suuri osa ei mielellään lähde palautusrumbaan, ja vialliset yksilöt saadaan myytyä täydellä hinnalla.
 
Näinhän se on nykyään, on halvempaa jättää QC kuluttajan vastuulle. Siinä sitten saa hyvin voittoa kun hyvin suuri osa ei mielellään lähde palautusrumbaan, ja vialliset yksilöt saadaan myytyä täydellä hinnalla.

En minä ajatellut pikselitakuuta ehdottaessani, että Jimms laittaa pikselivikaiset B-stockiin. Eihän tuossa ole mitään järkeä. Ei kukaan osta pikselivikaista näyttöä mutta välttämättä ne pikseliviat eivät kaikkia haittaa, jos niistä ei etukäteen tiedä.
 
Kuinka useasti teillä on näyttöongelmia? En ole tainnut ikinä käyttää näyttöä jossa on pikseliongelmia tai rikkinäisiä pikseleitä. Vaikuttaa niin turhalta tuo kun normaalikin takuu takaa tuon 4+ pikselin rikkoutumisen.
Joo, kyllä normaali takuu ne takaa. Lähinnä kun tilaat seinän kokoisen näytön, niin ei se takuu siinä välttämättä naurata kun sun pitäis jotenkin saada se ruutu myös lähetettyä / vietyä takaisin. Jossain perus 24" näytöissä koko pikselitakuu onkin tarpeeton, mutta kyllä noissa TODELLA hankalasti liikuteltavissa näytöissä siitä maksaisi mieluusti ekstraa, että se tarkistettaisiin jo etukäteen.
 
Joo, kyllä normaali takuu ne takaa. Lähinnä kun tilaat seinän kokoisen näytön, niin ei se takuu siinä välttämättä naurata kun sun pitäis jotenkin saada se ruutu myös lähetettyä / vietyä takaisin. Jossain perus 24" näytöissä koko pikselitakuu onkin tarpeeton, mutta kyllä noissa TODELLA hankalasti liikuteltavissa näytöissä siitä maksaisi mieluusti ekstraa, että se tarkistettaisiin jo etukäteen.
Tämä nimenomaan. Itsekin kun olen siirtynyt käyttämään ultrawide näyttöjä, niin tuollaisen liikuttelu on oikeasti aika hankalaa, plus fiilis, kun menet kahden ihmisen kannettavaa jötkylää tarjoamaan kaupan kassan yhteydessä olevaan asiamiespostiin, joka puolestaan alkaa pakettia raahaamaan takahuoneeseen, että saat samanlaisen sieltä otettua uudelleen vastaan. Aikanaan etsin yksilöä, jossa ei ollut pikselivikaa, ja tämä osto/palautusrumba täytyi tehdä kolmeen kertaan. Nyt uuden näytön kohdalla näyttö piti vaihtaa kerran, että osui yksilö jossa ei ole kirkkaita/jumissa olevia pikseleitä. Mielelläni maksaisin siis pikselitakuusta, mutta jos ei, niin ei sitten. Täytyy mennä vanhan kaavan mukaan.
 
Olisko mahdollista vaikka ottaa kuvaa noista pikselivikaisista niin voisi asiakas nähdä sen vian ja tehdä päätöksen haittaako se omaa käyttöä? Kun näytöt vähän erilaisia niin ei välttämättä voi hahmottaa oikein miltä se pikselivika näyttää widescreenillä kun edessä on normaali ruutu.
 
En minä ajatellut pikselitakuuta ehdottaessani, että Jimms laittaa pikselivikaiset B-stockiin. Eihän tuossa ole mitään järkeä. Ei kukaan osta pikselivikaista näyttöä mutta välttämättä ne pikseliviat eivät kaikkia haittaa, jos niistä ei etukäteen tiedä.
Tuossa taas tulee ongelmaksi se, että "normaalin" näytön tilaamalla saa tarkistetun pikselivikasen, jos samaa näyttöä on tilattu reilu osuus saapuneista pikselitakuulla, eikä valmistaja suostu vaihtamaan niitä, jossa on viallisia pikseleitä alle "hyväksytyn" rajan.. :hmm:
Vaikeita hommia, jos ei tuota pikselitakuuta saa valmistajalta.. Itellä kävi vissiin tuuri, kun sain virheettömän Asus ROG PG278Q:n, kun vuosia sitten hommasin, mutta nämä toistuvasti esiin nousevat pikselivikasuudet uusissa näytöissä ei hirveästi nosta omaa halua päivittää tätä mihinkään, vaikka IPS ja HDR sinänsä kiinnostaisivatkin..
 
Onko Jimmsillä mahdollista saada käsiinsä 64GB DDR4 3200Mhz tai 3600Mhz, eli siis YKSI kampa on 64G kokoinen?
 
Tuossa taas tulee ongelmaksi se, että "normaalin" näytön tilaamalla saa tarkistetun pikselivikasen, jos samaa näyttöä on tilattu reilu osuus saapuneista pikselitakuulla, eikä valmistaja suostu vaihtamaan niitä, jossa on viallisia pikseleitä alle "hyväksytyn" rajan.. :hmm:
Vaikeita hommia, jos ei tuota pikselitakuuta saa valmistajalta.. Itellä kävi vissiin tuuri, kun sain virheettömän Asus ROG PG278Q:n, kun vuosia sitten hommasin, mutta nämä toistuvasti esiin nousevat pikselivikasuudet uusissa näytöissä ei hirveästi nosta omaa halua päivittää tätä mihinkään, vaikka IPS ja HDR sinänsä kiinnostaisivatkin..
Ostaa täältä foorumilta luotettavilta myyjiltä,jotka näyttävät kuvat tuotteesta? Varmasti paras vaihtoehto.
 
Ostaa täältä foorumilta luotettavilta myyjiltä,jotka näyttävät kuvat tuotteesta? Varmasti paras vaihtoehto.
Siinä vaan rupeaa valinnanvara jäämään aika kapeaksi ja toisaalta ainakin mitä itse testaillut, niin tarttee usealla eri värillä kokeilla, että näkee selkeesti onko joku pikseli jumissa ja kuvista on lähes mahdoton sanoa yksittäisistä pikseleistä yhtään mitään, saati sitten siitä, onko kuvassa oleva piste kuollut pikseli näytössä, kamerassa, vai roska linssissä.
Toisaalta myöskään yksityishenkilöiden välisissä kaupoissa ostajan oikeudet eivät ole lähelläkään etämyynnin vastaavia, niin luultavasti "parhaana" vaihtoehtona tulee pysymään kaupan palautusoikeuden (hyväksi)käyttäminen, jos siis sitä pikselitakuuta ei saa ostettua. Tästäkin tosin tulee täysin turhaa ajanhukkaa molemmille osapuolille, sekä rahanmenoa kaupalle.

Tekemistä unettomille öille; tossa on kuva 1440p näytöstä, jossa on 1 kuollut ja 1 punaseksi jumahtanut pikseli, etsikää ja ympyröikää ne. :D
IMG_20201130_002013.jpg
 
@Jimm's Pystyttekö sanomaan mitä revisionia nuo teidän Gigabyte X570 Aorus Master emolevyt ovat? Gigabyte X570 AORUS MASTER, ATX-emolevy - Jimms.fi

Tässä pikkuhiljaa keräilemässä osia seuraavaan koneeseen ja näyttää siltä, että tuossa emossa on aika isoja eroja varsinkin 1.0 ja 1.1 välissä. Tuo 1.0 on kyllä jo aika vanha, mutta meikän tuurilla sieltä kuitenkin sellainen tupsahtaa :)
 
@Jimm's Pystyttekö sanomaan mitä revisionia nuo teidän Gigabyte X570 Aorus Master emolevyt ovat? Gigabyte X570 AORUS MASTER, ATX-emolevy - Jimms.fi

Tässä pikkuhiljaa keräilemässä osia seuraavaan koneeseen ja näyttää siltä, että tuossa emossa on aika isoja eroja varsinkin 1.0 ja 1.1 välissä. Tuo 1.0 on kyllä jo aika vanha, mutta meikän tuurilla sieltä kuitenkin sellainen tupsahtaa :)

Kurkataan hyllyyn, hetkonen!

Edit: tämänhetkiset hyllykappaleet rev 1.2 :)
Laita revikkatoive tilauksen lisätietoihin, jos sellainen on!
 
Onkohan aspa taas täysin ruuhkautunut, vai eikö chatti toimi mobiilissa.
Vuorokauteen en ole yhteyttä saanut. :think:
 
Olisko mahdollista vaikka ottaa kuvaa noista pikselivikaisista niin voisi asiakas nähdä sen vian ja tehdä päätöksen haittaako se omaa käyttöä? Kun näytöt vähän erilaisia niin ei välttämättä voi hahmottaa oikein miltä se pikselivika näyttää widescreenillä kun edessä on normaali ruutu.

B-stockin pikselivikaisten kohdalla on mainittu missä kohtaa ruutua pikselit sijaitsevat eli siitä voi vaikka hahmotella sitten ostajana paperille, että missä ne on. Valokuva tuskin antaa tässä tilanteessa juurikaan lisäarvoa.
 
Androidin brave selain, joka on siis chromium pohjainen.
On toiminut kyllä aikaisemmin.

Tsekkailin tämän asiakaspalvelun esimieheltä ja ruuhkaa on ollut eilen erityisen paljon kun miehitystä ollut vähemmän kuin pe-la - chatti on kuitenkin ollut toiminnassa normaalisti.
 
Tsekkailin tämän asiakaspalvelun esimieheltä ja ruuhkaa on ollut eilen erityisen paljon kun miehitystä ollut vähemmän kuin pe-la - chatti on kuitenkin ollut toiminnassa normaalisti.
No sittenpä odottelen. Etteköhän te jossain välissä jouda minullekkin vastaamaan
 
Ystävät! Hintaoppaan "paras kauppa 2020" äänestys päättyy tänään! Äänestäminen tapahtuu arvostelemalla haluamansa kauppa - Jimm's valittiin viime vuonna tietokoneet ja puhelimet -kategorian voittajaksi.
Jokaisesta äänestä Hintaopas lahjoittaaa 10 snt joulupatakeräykseen. Jimm'sin voi arvostella tästä: Jimm's PC-store
 
Voi pojat! 3080 GameRock OC pakattu ja hyvällä tuurilla Posti saa sen vielä huomenna perille! On tätä (tai siis oikestaan mitä vaan 3080:aa) odotettukin!
Kiitokset jälleen Jimmssin suuntaan, sekä tietysti toveri Tekkiläiselle, joka tuosta vinkkasi! :thumbsup:
 
Näemmä. B-stockissa on maininta jos kyseessä asiakaspalautus, mut suurimmassa osassa näyttöjä tota ei oo.

Harmi sinänsä, ehkä oisin voinu sen satasen extraa maksaa G9 vrt. kilpailijan hinta, mikäli se pikselitakuu olis vielä ollu tarjolla. Ainakin ois tullu pohdittua asiaa.

Mut tottahan se on et jos tsekkaat asiakkaalle tollasta tonnin näyttöä ja huomaat et siin on yks kuollut pikseli, niin se menee sit B-stockiin, samalla kun kuvauksessa kerrotaan miks se siellä on. Todellisuudessa sitä pikseliä ei ehkä ois asiakas huomannu, ja ollu tyytyväinen näyttöön ilman vaihtorumbaa, mutta nyt ku se on b-stockissa halvalla menossa ja maininta kuvauksessa, niin tottakai sen pikselin sit huomaa.

Kuten vastasimme toiselle asiakkaalle niin pikselitakuu ei ole pysyvästi kadonnut! Oli black fridayn ajan poissa käytöstä.
 
Olikos Cooler Masterin MM720 hiirestä mitään saapumisarviota olemassa?
 
Logitech Z333, 2.1-kaiutinjärjestelmä, musta


Onko milloin tulossa?
Älä osta. Itsellä tuollaiset ja on kyl niin tuhnu äänet+Kuva

Edit: Tuo koriste-elementti kertoo varmaan kaiken tuon laadusta. Prkl et olin vihainen ku tajusin ton. Jimms onneksi reilusti ton infoo tuossa, kaikki kaupat ei.
 

Liitteet

  • logi.png
    logi.png
    198,5 KB · Luettu: 527
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
259 349
Viestejä
4 510 088
Jäsenet
74 355
Uusin jäsen
anomuumi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom