Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Niin ja unohtui kehitys idea mitä moni muukin sanonut! Laittakaa nyt ostoskori kerrankin niin että kun lisäät tuotteen niin se on esim 20min juuri sinun ostoskorissa niin ei tulisi harmituksia liikaa. Kuitenkin verkkokauppa otti tämän käyttöön ja nostan hattua ainakin siitä heille että sai napattua tarjous tuotteen ilman suurempaa nitrojen kanssa säätelyä. Sekä varmaan järkevin idea jos on joku tuote mitä ei ole varastossa pursuamassa niin rajoitus yksi per nuppi. Tietysti joku sankari edelleen vannoo F5 mukaan ja että koko saldo mulle ja heti.. Mutta eniten on valitettavaa et jotkut tilaa monta ja rahankiilto silmissä pistetään eteenpäin. Mailma on kova paikka juu mutta pienillä viilauksilöa saataisiin asioita paremmaksi.
 
Niin ja unohtui kehitys idea mitä moni muukin sanonut! Laittakaa nyt ostoskori kerrankin niin että kun lisäät tuotteen niin se on esim 20min juuri sinun ostoskorissa niin ei tulisi harmituksia liikaa. Kuitenkin verkkokauppa otti tämän käyttöön ja nostan hattua ainakin siitä heille että sai napattua tarjous tuotteen ilman suurempaa nitrojen kanssa säätelyä. Sekä varmaan järkevin idea jos on joku tuote mitä ei ole varastossa pursuamassa niin rajoitus yksi per nuppi. Tietysti joku sankari edelleen vannoo F5 mukaan ja että koko saldo mulle ja heti.. Mutta eniten on valitettavaa et jotkut tilaa monta ja rahankiilto silmissä pistetään eteenpäin. Mailma on kova paikka juu mutta pienillä viilauksilöa saataisiin asioita paremmaksi.
Pommitarjouksissa on aina 1kpl rajotus. Niin oli Ryzeneissäkin ja RTX 30-korteissa ja varmaan vielä AMD:nkin korteissa. Yhdestä ostoskorista ei voi ostaa kun yhden tuotteen, ja siinä ajassa kun se yks viedään loppuun niin ne tuotteet on jo loppu. Lisäks pienissä erissä se ihan satavarmasti huomattais et monta tuotetta menossa samalle jannulle ja sit niitä peruttais.

Eli toi kappalerajotus on jo olemassa, en tiedä mistä oot saanu päähäs sen et porukka ois pystyny tilaamaan monta noita spessutarjouksia tai erityisen haluttuja vehkeitä. Tai no näyttiksiä joo voi laittaa varaukseen useempia useemmalla tilauksella, enkä tiedä et valvotaanko niitä kummosemmin.

Varaavaa ostoskoria ei kuitenkaan myöskään nappia painamalla duunata, tätäkin käsitelty täällä jo useempaan otteeseen.
 
Pommitarjouksissa on aina 1kpl rajotus. Niin oli Ryzeneissäkin ja RTX 30-korteissa ja varmaan vielä AMD:nkin korteissa. Yhdestä ostoskorista ei voi ostaa kun yhden tuotteen, ja siinä ajassa kun se yks viedään loppuun niin ne tuotteet on jo loppu. Lisäks pienissä erissä se ihan satavarmasti huomattais et monta tuotetta menossa samalle jannulle ja sit niitä peruttais.

Eli toi kappalerajotus on jo olemassa, en tiedä mistä oot saanu päähäs sen et porukka ois pystyny tilaamaan monta noita spessutarjouksia tai erityisen haluttuja vehkeitä. Tai no näyttiksiä joo voi laittaa varaukseen useempia useemmalla tilauksella, enkä tiedä et valvotaanko niitä kummosemmin.

Varaavaa ostoskoria ei kuitenkaan myöskään nappia painamalla duunata, tätäkin käsitelty täällä jo useempaan otteeseen.

Pahoittelut etten kaikkea huomaa aina kun yleensä kun edes harkinassa joku niin joko sivusto kaatuu, jumittaa, sekä ei edes jaksa lähteä yrittämään tiedostaen tämän ongelman mitä yritetty ratkoa jo pitkään.

Ei saa joo nappia painamalla asiaa tehtyä mutta asiaa on jo toivottu ja anettu useamman vuoden ajan ideana ja ei vieläkään ja toinen kilpailija sen laittoi palautteen perusteella. Jos striimeissä yms painotellaan palautteen tärkeyttä, sivujen parannuksia ja lähetetään kyselyjä niin eikö silloin olisi järkevää pistää asiat työnalle? Et varmaan voi pois sulkea sitä että jimms ei ole mikään autotallissa toimiva pikkuyritys sekä aika suuri nimi ja toimija suomessa ja nimenomaan suljettiin helsinki keskitettiin varasto ja nouto turkuun jotta verkkokauppa olisi jouheva ja siihen panostettiin.

Pahoittelen etten kaikkea huomaa mutta jokaisella asiakaalla tai ketä jimssille on rahaa laittanut tai harkitsee laittavansa on kaiketi oikeus kertoa palautetta rakentavasti?

Ja eihän jimssin olis pakko pitää valvojaisia ja myydä pilkka hintaan mutta kai kehityksiä ja ehdoituksia saa antaa asioiden suhteen kun tälläinen ketju kuitenkin on. Se ei kuitenkaan ole kaiketi sinulta pois ellet työskentele yrityksen palveluksessa.
 
Pahoittelut etten kaikkea huomaa aina kun yleensä kun edes harkinassa joku niin joko sivusto kaatuu, jumittaa, sekä ei edes jaksa lähteä yrittämään tiedostaen tämän ongelman mitä yritetty ratkoa jo pitkään.

Ei saa joo nappia painamalla asiaa tehtyä mutta asiaa on jo toivottu ja anettu useamman vuoden ajan ideana ja ei vieläkään ja toinen kilpailija sen laittoi palautteen perusteella. Jos striimeissä yms painotellaan palautteen tärkeyttä, sivujen parannuksia ja lähetetään kyselyjä niin eikö silloin olisi järkevää pistää asiat työnalle? Et varmaan voi pois sulkea sitä että jimms ei ole mikään autotallissa toimiva pikkuyritys sekä aika suuri nimi ja toimija suomessa ja nimenomaan suljettiin helsinki keskitettiin varasto ja nouto turkuun jotta verkkokauppa olisi jouheva ja siihen panostettiin.

Pahoittelen etten kaikkea huomaa mutta jokaisella asiakaalla tai ketä jimssille on rahaa laittanut tai harkitsee laittavansa on kaiketi oikeus kertoa palautetta rakentavasti?

Ja eihän jimssin olis pakko pitää valvojaisia ja myydä pilkka hintaan mutta kai kehityksiä ja ehdoituksia saa antaa asioiden suhteen kun tälläinen ketju kuitenkin on. Se ei kuitenkaan ole kaiketi sinulta pois ellet työskentele yrityksen palveluksessa.
Pointtina oli vaan se, että yks noista sun palautteen aiheista on jo ollu käytössä pidempään. Ei sitä tartte henkilökohtasesti ottaa.

Enkä mä sitäkään sanonu etteikö toi varaava ostoskori olis fiksu veto. Oishan se, mutta siihen liittyy omat haasteensa verkkokaupan suhteen. Pahimmillaan menee aika paljon uusiks, eikä sitä oikeen tiedä kukaan vaikka niitä mahdollisuuksia jo tutkittaisiinkin? Tai varmasti on vähintään pöydälle nostettu et mitä se vaatis jos sellasen väsäis, se on sitten mysteeri et onko siihen urakkaan ruvettu.
 
Enkä mä sitäkään sanonu etteikö toi varaava ostoskori olis fiksu veto. Oishan se, mutta siihen liittyy omat haasteensa verkkokaupan suhteen. Pahimmillaan menee aika paljon uusiks, eikä sitä oikeen tiedä kukaan vaikka niitä mahdollisuuksia jo tutkittaisiinkin? Tai varmasti on vähintään pöydälle nostettu et mitä se vaatis jos sellasen väsäis, se on sitten mysteeri et onko siihen urakkaan ruvettu.

Varaavan ostoskorin koodaaminen on tunnin homma, nimimerkillä kokemusta on. Ei se siitä voi Jimmsillä jäädä kiinni vaan siellä on taustalla muut syyt miksi tuota ominaisuutta ei lisätä.
 
Onkos tämä huomenna 20€ vai mikä juttu?

1606457901719.png
Täähän on just sitä mitä täällä foorumillakin jossain viestissä toivoin.
Porukka naputti tota nappia vaan joka tilaukseensa vaikka oikeaa kiirettä ei ollutkaan.
Jos tuo nyt vähän rajoittaisi ja tuo oikeasti toisikin paremmin ja porukka kellä oikeasti kiire jollekkin osalle saisi sen nopeammin.
 
Varaavan ostoskorin koodaaminen on tunnin homma, nimimerkillä kokemusta on. Ei se siitä voi Jimmsillä jäädä kiinni vaan siellä on taustalla muut syyt miksi tuota ominaisuutta ei lisätä.
No jos katsoo nykyistä toteutusta niin sivut taitaa pitkälti pyöriä 90-luvun tekillä, jota on sitten ajan saatossa puukotettu. Jonkun redis kakun lisääminen joka pitää tilausten tilaa yllä voi olla kuukausien työ. Tietty pakkohan tuolla on jo nyt olla olemassa joku tilanhallinta.
 
Mulla sanoi, että tilausta ehkä ei pystytty tallentamaan, mutta hienosti oli kuitti spostissa.
 
Kiitokset kaikille palautteistanne!
Verkkokaupan toimintojen kehittäminen ei tosiaan ole aivan yksioikoista, sillä yhden toiminnallisuuden lisääminen tai merkittävä muokkaaminen saattaa vaikuttaa viiteen muuhunkin toimintoon. Yhden muutoksen kerrannaisvaikutus on siis myös huomioitava, kun muutoksia tehdään. Tämän takia sinänsä pieniltä näyttävien muutosten ja toiminnallisuuksien lisääminen ei aina tapahdu niin nopsaan.

Olemme kuluvan vuoden aikana päivittäneet sekä serverirautaamme että -ohjelmistojamme uusiin, mutta valitettavasti tämäkään ei aina riitä. Viime yönä, kun tarjoukset tulivat julki, sivuillemme tuli statistiikan mukaan "normaaliin" verrattuna monisatakertainen määrä sivulatauksia pienen aikaikkunan sisään. Tällainen yhtäkkinen latausmäärä on teoriassa verrattavissa jopa palvelunestohyökkykseen, jolloin sivusto kaatuu. Mikäli tämä sama sivulatausmäärä tulisi tasaisesti kasvavana kuormana, sivustomme kestäisi sen kyllä.

Tuplatilauksista - asiakaspalvelumme käy näitä manuaalisesti läpi koko ajan ja selkeät duplikaatit pyritään saamaan mahdollisimman nopsaan kiinni. Jo toimitettuja tuplatilauksia ei saada tuolta toimituksista välttämättä enää otettua kiinni (lähdössä olevien pakettien määrä on hurja!), mutta ne voi luonnollisesti laittaa asiakaspalautuksina tulemaan takaisin.

Asiakaspalveluumme on varattu tälle päivälle tuplamiehitys, samoin varastollamme on reilusti lisätyövoimaa ja myös viikonloppuna on miehitys kunnossa. Kiitokset teille kaikille, että olette aktiivisia, me tykätään teistä kaikista! <3
 
mutta ne voi luonnollisesti laittaa asiakaspalautuksina tulemaan takaisin.
Onnistuuko myös aspaan viesti tilausnumerolla ja kertoo ettei ole hakemassa sitä postista, vaan antaa sen palautua omalla ajallansa? Eli viikkoko siinä nykyään kestää. Kai sen voi tiskiltäkin käydä käännyttämässä samalla kun se toinenkin tulee, mutta jos syystä X tulevat eri aikaan, niin itellä ois ainakin motivaatio vähän hukassa mennä sinne paikan päälle vartavasten käännyttämään pakettia takaspäin.

Toki suositeltavaa käydä vähintään postissa huikkaamassa et lähettäkää takaspäin. Siel on niitä paketteja aika poskettomat määrät jokasessa toimipisteessä.
 
Pointtina oli vaan se, että yks noista sun palautteen aiheista on jo ollu käytössä pidempään. Ei sitä tartte henkilökohtasesti ottaa.

Enkä mä sitäkään sanonu etteikö toi varaava ostoskori olis fiksu veto. Oishan se, mutta siihen liittyy omat haasteensa verkkokaupan suhteen. Pahimmillaan menee aika paljon uusiks, eikä sitä oikeen tiedä kukaan vaikka niitä mahdollisuuksia jo tutkittaisiinkin? Tai varmasti on vähintään pöydälle nostettu et mitä se vaatis jos sellasen väsäis, se on sitten mysteeri et onko siihen urakkaan ruvettu.

En ota henkilökohtaisesti vaan tottunu et murossa sekä täällä joskus antaa palautetta niin sohaisee muurahaispesään. Siksi myös totesin että oma vika tuo yksikohta.

Varaavan ostoskorin tekeminen ja toteutus ei ole iso homma ja kun siitä viimeksi jo 4 vuotta sitten ja annettiin iso toive ja palaute ryöppy niin aikaa on kyllä ollut riittävästi varmasti sekä nykypäivinä kilpailu on kovaa oli korona tai jokin muu niin asiakkaita kuuntelemalla pääsee pitkälle unohtaen sitten nämä älyvapaat -60 -70% melkein ilmaiseksi huudot. Ymmärrän vaikka jos firmalla olis 20 tai 30v juhlavuosi ja merkkipaalu niin sillon repästäs huikeita pommeja vaikka sitten niille ketä tilannu vuosien mittaa tai liten vain.

Ja palaute noista tarjouksista oli omalta kohdalta kehitys idea koska oli assyt, perjantait, valvomiset jne niin aina samaa hiirtä näppistä ja sellaista mikä tuntuu vaan pölyttyvän nurkissa että tehtäisiin jotain erinlaista. Tietysti aina voi toivoa mutta kyllä jotain prossua ja mid range näyttistä olis enemmän toivonu kehiin kun kuitenkin taas oli sellanen hypwäe ja lopputulema ei yllättänyt sekä se että sivut kaatuili ja tilaukset tökki.

Toivotaan nyt viimeinkin että parannuksia tulisi sekä joku idea miten nää kaatumiset saataisiin pois vaikkei ihmeitä voi tehdä ruuhkaa varmasti on ja tulee olemaan.

Sekä tuo chatti kannattaisi korjata kun jonot menee oudosti ja välillä oot juuri sijalla 5 ja sitten ootkin sijalla 40.
 
Onnistuuko myös aspaan viesti tilausnumerolla ja kertoo ettei ole hakemassa sitä postista, vaan antaa sen palautua omalla ajallansa? Eli viikkoko siinä nykyään kestää. Kai sen voi tiskiltäkin käydä käännyttämässä samalla kun se toinenkin tulee, mutta jos syystä X tulevat eri aikaan, niin itellä ois ainakin motivaatio vähän hukassa mennä sinne paikan päälle vartavasten käännyttämään pakettia takaspäin.

Toki suositeltavaa käydä vähintään postissa huikkaamassa et lähettäkää takaspäin. Siel on niitä paketteja aika poskettomat määrät jokasessa toimipisteessä.

Posti ei enää käännytä paketteja jos menet tiskille sanomaan vaan siihen pitää saada lähettäjä olemaam yhteydessä ja kyseessä pitäs olla yritys eikä yksityishenkilö. Virallista ohjetta tähän en löytänyt mistään. Verkkokauppa.com lähetti mulle saman näytön 8 kappaleena ja yhden olin maksanut ennakkoon ja loput oli aivopierusti laitettu jollain ennakoilla.. Siinä sitten saat postitädin paskat niskaan ja huudot ja kun lokerot on täynnä niin lähin vastaava posti on sitten 40km päässä johon ne menee..

Postilla kun on sellanen aspa mihin en varmaan maksa soittelusta sekä ne sulki täältä lähes kaikki asiamiespostit ja keskitty yhteen paikkaan minkä resurssit ei riitä ja automaatit on täällä täynnä ja sitten ne bugailee ja mitään ei tehtävissä..

Nyt jos näitä moni vahinkotilauksia tulee tusinoittain niin kaikki kärsii siitä.
 
Olemme kuluvan vuoden aikana päivittäneet sekä serverirautaamme että -ohjelmistojamme uusiin, mutta valitettavasti tämäkään ei aina riitä. Viime yönä, kun tarjoukset tulivat julki, sivuillemme tuli statistiikan mukaan "normaaliin" verrattuna monisatakertainen määrä sivulatauksia pienen aikaikkunan sisään. Tällainen yhtäkkinen latausmäärä on teoriassa verrattavissa jopa palvelunestohyökkykseen, jolloin sivusto kaatuu. Mikäli tämä sama sivulatausmäärä tulisi tasaisesti kasvavana kuormana, sivustomme kestäisi sen kyllä.
Serverless on nykyään aika kova sana... :kahvi:
 
En ota henkilökohtaisesti vaan tottunu et murossa sekä täällä joskus antaa palautetta niin sohaisee muurahaispesään. Siksi myös totesin että oma vika tuo yksikohta.

Varaavan ostoskorin tekeminen ja toteutus ei ole iso homma ja kun siitä viimeksi jo 4 vuotta sitten ja annettiin iso toive ja palaute ryöppy niin aikaa on kyllä ollut riittävästi varmasti sekä nykypäivinä kilpailu on kovaa oli korona tai jokin muu niin asiakkaita kuuntelemalla pääsee pitkälle unohtaen sitten nämä älyvapaat -60 -70% melkein ilmaiseksi huudot. Ymmärrän vaikka jos firmalla olis 20 tai 30v juhlavuosi ja merkkipaalu niin sillon repästäs huikeita pommeja vaikka sitten niille ketä tilannu vuosien mittaa tai liten vain.

Ja palaute noista tarjouksista oli omalta kohdalta kehitys idea koska oli assyt, perjantait, valvomiset jne niin aina samaa hiirtä näppistä ja sellaista mikä tuntuu vaan pölyttyvän nurkissa että tehtäisiin jotain erinlaista. Tietysti aina voi toivoa mutta kyllä jotain prossua ja mid range näyttistä olis enemmän toivonu kehiin kun kuitenkin taas oli sellanen hypwäe ja lopputulema ei yllättänyt sekä se että sivut kaatuili ja tilaukset tökki.

Toivotaan nyt viimeinkin että parannuksia tulisi sekä joku idea miten nää kaatumiset saataisiin pois vaikkei ihmeitä voi tehdä ruuhkaa varmasti on ja tulee olemaan.

Sekä tuo chatti kannattaisi korjata kun jonot menee oudosti ja välillä oot juuri sijalla 5 ja sitten ootkin sijalla 40.
No sellanen vinkki et ennen kun sitä palautetta antaa, niin kannattaa käydä edes sen verran kattomassa sivuilta et mikä se asian todellinen laita on. Sä oot nyt kahdesta asiasta antanu "palautetta", ilman että oot ees vaivautunu tarkistamaan et mikä on homman nimi ja tilanne. Ekaks tuli se et 1kpl rajotus, mikä on ollu jo käytössä. Nyt tuli sit tää toive midrange näyttiksistä. Käypä ihan huvikses kattomassa Jimmsin sivuilta et mitä näyttiksiä siellä on hyllyssä.

Ai ei mitään? Joo, siinähän se syy. 1660 Superia on se 25kpl hyllyssä kokonaisuudessaan, tuskin kannattaa tässä vaiheessa alkaa niitä kauppaamaan polkuhintaan, varsinkin kun joulu tulossa ja mahollisuudet on sen puolella et joku saattais sellasta keskitason konetta kaivata sinne konttiin. Prossuja toki ois voinu olla muussakin kun bundleissa, sillä niitä on riittävästi varastossa näemmä. Tuskin noi vanhat Ryzenit tai Intelit tuolta liikkuu normihinnalla kuitenkaan. Samat hiiret näppikset ja oheislaitteet siellä kyllä pyörii aina, et se on ihan validi kritiikki.
Posti ei enää käännytä paketteja jos menet tiskille sanomaan vaan siihen pitää saada lähettäjä olemaam yhteydessä ja kyseessä pitäs olla yritys eikä yksityishenkilö. Virallista ohjetta tähän en löytänyt mistään. Verkkokauppa.com lähetti mulle saman näytön 8 kappaleena ja yhden olin maksanut ennakkoon ja loput oli aivopierusti laitettu jollain ennakoilla.. Siinä sitten saat postitädin paskat niskaan ja huudot ja kun lokerot on täynnä niin lähin vastaava posti on sitten 40km päässä johon ne menee..

Postilla kun on sellanen aspa mihin en varmaan maksa soittelusta sekä ne sulki täältä lähes kaikki asiamiespostit ja keskitty yhteen paikkaan minkä resurssit ei riitä ja automaatit on täällä täynnä ja sitten ne bugailee ja mitään ei tehtävissä..

Nyt jos näitä moni vahinkotilauksia tulee tusinoittain niin kaikki kärsii siitä.
No eipä toikaan hirveen fiksulta järjestelyltä kuulosta kyllä. En oo ikinä palauttanu mitään, niin en tiedä miten se postin kanssa toimii et pitääkö sitä pakettia availla välissä vaiko ei, mutta jokatapauksessa onhan toi asiakkaalle ylimäärästä hommaa, mistä tulee aika vittumaista siinä vaiheessa kun vika ei ees ole oma.
 
Täähän on just sitä mitä täällä foorumillakin jossain viestissä toivoin.
Porukka naputti tota nappia vaan joka tilaukseensa vaikka oikeaa kiirettä ei ollutkaan.
Jos tuo nyt vähän rajoittaisi ja tuo oikeasti toisikin paremmin ja porukka kellä oikeasti kiire jollekkin osalle saisi sen nopeammin.

Pointti oli että se oli ensin 2€, ja seuraavana päivänä 10€. Kannatan itsekin että palvelu on maksullinen jotta siitä on hyötyä.
 
No sellanen vinkki et ennen kun sitä palautetta antaa, niin kannattaa käydä edes sen verran kattomassa sivuilta et mikä se asian todellinen laita on. Sä oot nyt kahdesta asiasta antanu "palautetta", ilman että oot ees vaivautunu tarkistamaan et mikä on homman nimi ja tilanne. Ekaks tuli se et 1kpl rajotus, mikä on ollu jo käytössä. Nyt tuli sit tää toive midrange näyttiksistä. Käypä ihan huvikses kattomassa Jimmsin sivuilta et mitä näyttiksiä siellä on hyllyssä.

Ai ei mitään? Joo, siinähän se syy. 1660 Superia on se 25kpl hyllyssä kokonaisuudessaan, tuskin kannattaa tässä vaiheessa alkaa niitä kauppaamaan polkuhintaan, varsinkin kun joulu tulossa ja mahollisuudet on sen puolella et joku saattais sellasta keskitason konetta kaivata sinne konttiin. Prossuja toki ois voinu olla muussakin kun bundleissa, sillä niitä on riittävästi varastossa näemmä. Tuskin noi vanhat Ryzenit tai Intelit tuolta liikkuu normihinnalla kuitenkaan. Samat hiiret näppikset ja oheislaitteet siellä kyllä pyörii aina, et se on ihan validi kritiikki.

No eipä toikaan hirveen fiksulta järjestelyltä kuulosta kyllä. En oo ikinä palauttanu mitään, niin en tiedä miten se postin kanssa toimii et pitääkö sitä pakettia availla välissä vaiko ei, mutta jokatapauksessa onhan toi asiakkaalle ylimäärästä hommaa, mistä tulee aika vittumaista siinä vaiheessa kun vika ei ees ole oma.

Joo no näköjään sieltä oli hävinny saldoilta noita myös ja tiettyjä malleja.

Tuo postin touhu on postin touhua mutta periaatteessa joudut ostamaan sun tuotteesi ja sit voi antaa samantien tiskille palautuksena ja odotat rahasi sitten jimssiltä takaisin kun ovat sen palautuksen käsitelleet ja nyt kun joulusesonki on myös alkanut niin voit kuvitella nämä paikat missä asiamies postit on keskitetty yhteen paikkaan ja muutamaan r kioskiin missä on ehkä tilaa sellainen 4-5 neljöä takahuoneessa kuinka paljon tulvii paikat ja siihen päälle jos tulee näitä tripla lähetyksiä. Se vaan et sit on kaikki ihmeissään ja joutuu ajelemaan sinne tänne kun yksi paketti on hyllyssä 7 vrk säilössä. Oon postille kritisoinut tota useasti ja aina vedotaan et soita lähettävälle yritykselle jne. Mulla tuli yhdestä näytöstä 13€ kuluja kun soittelin ja selvittelin hommaa ja kiitoksena postissa mulle v**uiltiin sekä verkkis oli pistämässä mun niskaan. Ihan periaatteella jos yhden näytön ostan ja maksan sen ja tarve on yhdelle niin en todellakaan tilaa niitä useita turhaan koska tosta tulee firmalle kuluja ja sitten tuotteet seilaa edestakas ja kolhuja jos tulee matkalla joudut testaa ne ja sit ne on outlet kamaa ja tulee enemmän tappiota.
 
Käypä ihan huvikses kattomassa Jimmsin sivuilta et mitä näyttiksiä siellä on hyllyssä.

Ai ei mitään? Joo, siinähän se syy. 1660 Superia on se 25kpl hyllyssä kokonaisuudessaan, tuskin kannattaa tässä vaiheessa alkaa niitä kauppaamaan polkuhintaan, varsinkin kun joulu tulossa ja mahollisuudet on sen puolella et joku saattais sellasta keskitason konetta kaivata sinne konttiin.

Kyllähän siel saldoilla oli midrangea vielä joskus 00:00 jälkeen kaikennäköstä (ainakin AMD:tä). Aamulla oli jännästi kutakuinkin lähes kaikki saldotavara kadonnu valikoimasta. Vaikkei polkuhintaan myis, niin myis nyt edes siihen normihintaan.
 
Kyllähän siel saldoilla oli midrangea vielä joskus 00:00 jälkeen kaikennäköstä (ainakin AMD:tä). Aamulla oli jännästi kutakuinkin lähes kaikki saldotavara kadonnu valikoimasta. Vaikkei polkuhintaan myis, niin myis nyt edes siihen normihintaan.

No mä otan nyt puolet omaan nilkkaan ja ajattelin et tuskin tässä kaikki tarjoukset oli 5600xt nyt oli hyvä veto mut ajattelin et jtn sellasta perus 1080p pelaajille olisi ollut ja moni muukin sitä odotteli vaatiahan ei voi mutta odottaa ja jännittää kyllä. Itse kyllä kurkkasin niin eilen vielä oli hieman vanhoja kortteja sekä saldoja monelle mid rangelle et jonku verran katsoin asiaa ja mut en voi sanoa onko siellä 25kpl vai meinaako +25kpl et niitä on 27 vai 200 hyllyssä. Aina ei voi voittaa mut olis jotain vaikka vanhoja ryzeneitä tullu yms noile emoille esim.

Toivottavasti jatkossa olisi enemmän ja laajempaa skaalaa komponenttien puolesta.
 
Kun koettaa vahvistaa tilausta tulee koko ajan vain virheilmoitus:

"Virhe
  • Hallitsematon virhe uuden tilauksen luonnissa jimmbottiin
  • Tilauksen luonti epäonnistui, yritä uudelleen."
Mistähän lie johtuu?

Lisäsin tuotteen (MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI) ostoskoriini ensimmäisten sekuntien aikana ja sivun jökkimisen johdosta pääsin vasta kaikki tilaussivut kaluttua läpi ja vahvistamaan tilausta. Ja nyt tulee vain tuota virhettä? Maksutapa Klarna, maksa 14pv aikana.
Huoh...

Sitten tuli tällaista:

Untitled.png

Ja sen jälkeen kun koetti CheckOut:ia ladata uudelleen, tällaista:

Untitled2.png

On kyllä todella pettymys. Nimenomaan tätä tuotetta kyttäsin jo hyvissä ajoin ennen puolta yötä. Sen ei-ale-versio oli jopa ollut ostoskorissani parisen viikkoa, kun odottelin vielä josko Black Fridayna opiskelija voisi säästää hieman. Ja nyt tämä. :facepalm:


Yllätyksekseni minulle saapuikin nyt viesti tilauksen lähetyksestä. Joko se siis lopulta menikin yöllä läpi tai asiaan vaikutti asiakaspalveluun kirjoittamani viesti tilausongelmastani Klarnan käyttämisen kanssa. Joka tapauksessa mukava tilanteen kääntyminen.
 
Yllätyksekseni minulle saapuikin nyt viesti tilauksen lähetyksestä. Joko se siis lopulta menikin yöllä läpi tai asiaan vaikutti asiakaspalveluun kirjoittamani viesti tilausongelmastani Klarnan käyttämisen kanssa. Joka tapauksessa mukava tilanteen kääntyminen.

Mulla kävi täsmälleen sama juttu saman tuotteen kanssa. Yritin lukuisia kertoja maksaa, mutta aina samat ilmoitukset ja sitten poistunut enkä voinut enää tilata. Hienoa, että sait lopulta! Palautteen sijasta päätin itse tilata muualta, kun koin vääryyttää siitä, että tuote oli mulla ostoskorissa, mutta maksutapahtuma ei mennyt läpi.
Eipä tarvii enää jimmssiltä tilata, sen verran surkeesti hoidettu ja se, että varta vasten valvoin saadakseni emon. Edes hinta ei ollut ongelma vaan se, että jimmsillä näytti olevan varastossa ja bf tarjouksena niin päätin odottaa, vaikka olin jo alkuviikosta tilaamassa normaalihintaan.
Yleisesti ottaen en jaksa tarjousten perässä juosta ja kyttäillä. Onneksi on muitakin liikkeitä ja voi sitten tukea niitä jatkossa. Tiedän, että jimmsin liikevaihtoon ei vaikuta yhden asiakkaan häviäminen, mutta ehkä toi asiakaspalvelu painaa minulla enemmän vaakakupissa varsinkin kun hintaerot suuntaan tai toiseen ovat sen verran pieniä.
 
Täähän on just sitä mitä täällä foorumillakin jossain viestissä toivoin.
Porukka naputti tota nappia vaan joka tilaukseensa vaikka oikeaa kiirettä ei ollutkaan.
Jos tuo nyt vähän rajoittaisi ja tuo oikeasti toisikin paremmin ja porukka kellä oikeasti kiire jollekkin osalle saisi sen nopeammin.
Mitenkä sinä ajattelet että tavaraa tilataan? Painetaan tilausnappia että päästään jonoon kun ei ole kiire? Joka ainoa tilausnapin napsautus tarkoittaa sitä jes haluan nuo kamat.

Sillä mikkomöttosellä ei ole tasan yhtään kiirempi sen oman tilausnapsautuksen kanssa.

Koko konsepti on täysin järjetön ja asiakkaiden halventamista.
 
Toivotaan nyt viimeinkin että parannuksia tulisi sekä joku idea miten nää kaatumiset saataisiin pois vaikkei ihmeitä voi tehdä ruuhkaa varmasti on ja tulee olemaan.
Sekä tuo chatti kannattaisi korjata kun jonot menee oudosti ja välillä oot juuri sijalla 5 ja sitten ootkin sijalla 40.

No eipä toikaan hirveen fiksulta järjestelyltä kuulosta kyllä. En oo ikinä palauttanu mitään, niin en tiedä miten se postin kanssa toimii et pitääkö sitä pakettia availla välissä vaiko ei, mutta jokatapauksessa onhan toi asiakkaalle ylimäärästä hommaa, mistä tulee aika vittumaista siinä vaiheessa kun vika ei ees ole oma.

Kiitos @JoonaxPeke palautteesta, se on välitetty eteenpäin!

@Raxama tosiaan posti ei enää asiakkaiden pyynnöstä näitä käännytä, vaan pitää odottaa se 7 pv säilytysaika jonka jälkeen palautuu meille automaattisesti. Tästä ei luonnollisesti koidu asiakkaille mitään kuluja.
 
Viimeksi muokattu:
Mitenkä sinä ajattelet että tavaraa tilataan? Painetaan tilausnappia että päästään jonoon kun ei ole kiire? Joka ainoa tilausnapin napsautus tarkoittaa sitä jes haluan nuo kamat.

Sillä mikkomöttosellä ei ole tasan yhtään kiirempi sen oman tilausnapsautuksen kanssa.

Koko konsepti on täysin järjetön ja asiakkaiden halventamista.

Kiitos palautteesta! Aikaisemmin kyseinen ominaisuus on ollut ilmainen ja tosiaan kaavalla "se pitää vaan tietää" , ajatuksena tosiaan että sillä voisi nopeuttaa keräilyä jos jollain on ollut oikeasti ns. hätä. Olemme tosiaan toivoneet, ettei sitä käytettäisi pelkästään MINULLEHETINYT -asenteella vaan nimenomaan oikean tarpeen yllättäessä.
Sesonkiaikana kyseinen ominaisuus on aikaisempina vuosina ollut inaktiivinen.

Aikaisempien keskusteluiden yhteydessä nimenomaan asiakkaiden suunnasta on monesti esitetty toive/palaute, että ominaisuuden pitäisi olla maksullinen. Tänä vuonna kokeilemme siis ratkaisua, että ominaisuus on käytössä myös sesonkiaikana, mutta maksullisena.
 
Kiitos palautteesta! Aikaisemmin kyseinen ominaisuus on ollut ilmainen ja tosiaan kaavalla "se pitää vaan tietää" , ajatuksena tosiaan että sillä voisi nopeuttaa keräilyä jos jollain on ollut oikeasti ns. hätä. Olemme tosiaan toivoneet, ettei sitä käytettäisi pelkästään MINULLEHETINYT -asenteella vaan nimenomaan oikean tarpeen yllättäessä.
Sesonkiaikana kyseinen ominaisuus on aikaisempina vuosina ollut inaktiivinen.

Aikaisempien keskusteluiden yhteydessä nimenomaan asiakkaiden suunnasta on monesti esitetty toive/palaute, että ominaisuuden pitäisi olla maksullinen. Tänä vuonna kokeilemme siis ratkaisua, että ominaisuus on käytössä myös sesonkiaikana, mutta maksullisena.
Ei tässä ollut mitään epäselvää sinänsä.

Koko ominaisuutta ei edes kuulu olla. Jokainen tilaus toimitetaan siinä järjestyksessä kun ne tilataan (ja tietenkin tavara saadaan). Jonossa ei kuulu päästä ohi nollalla eurolla eikä tuhannella eurolla.

Toki voitte tehdä ominaisuuden "minulla ei ole kiire, saa heitellä jonossa taaksepäin" ja katsoa sen suosio referenssiksi. Jos vapaaehtoisia löytyy hyvinkin niin ehkä olin väärässä.
 
Ei tässä ollut mitään epäselvää sinänsä.

Koko ominaisuutta ei edes kuulu olla. Jokainen tilaus toimitetaan siinä järjestyksessä kun ne tilataan (ja tietenkin tavara saadaan). Jonossa ei kuulu päästä ohi nollalla eurolla eikä tuhannella eurolla.

Toki voitte tehdä ominaisuuden "minulla ei ole kiire, saa heitellä jonossa taaksepäin" ja katsoa sen suosio referenssiksi. Jos vapaaehtoisia löytyy hyvinkin niin ehkä olin väärässä.
Mä oon tästä sen osalta eri mieltä, että tuotteet kuuluu totta kai varata tilauksille järjestyksessä, mutta se on vaan hyvä, että lisämaksusta se toimitetaan nopeammin. Joskus tulee se oikea hätä kun asioita menee rikki ja vaikkapa töitä pitäisi tehdä jne, kyllä silloin maksaa mieluusti vähän ekstraa että saa tavarat asappina.
 
Ei tässä ollut mitään epäselvää sinänsä.

Koko ominaisuutta ei edes kuulu olla. Jokainen tilaus toimitetaan siinä järjestyksessä kun ne tilataan (ja tietenkin tavara saadaan). Jonossa ei kuulu päästä ohi nollalla eurolla eikä tuhannella eurolla.

Toki voitte tehdä ominaisuuden "minulla ei ole kiire, saa heitellä jonossa taaksepäin" ja katsoa sen suosio referenssiksi. Jos vapaaehtoisia löytyy hyvinkin niin ehkä olin väärässä.

Asia kunnossa. Välitämme tämänkin näkökulman eteenpäin asioista päättäville.
 
Koko ominaisuutta ei edes kuulu olla. Jokainen tilaus toimitetaan siinä järjestyksessä kun ne tilataan (ja tietenkin tavara saadaan). Jonossa ei kuulu päästä ohi nollalla eurolla eikä tuhannella eurolla.

Tämä on sinun mielipiteesi. Minusta toiminto on hyvä, vaikken ole sitä vielä kertaakaan tarvinnut, koska tilauksillani ei ole tosiaan ollut kiire. Olisi ollut ihan turha kliksutella pikatoimituspainiketta muutama viikko sitten tilaamieni emolevyjen kanssa, koska kotelon, muistit ja SSD:n tilasin vasta BF-tarjouksista.

Tilanne olisi ihan erilainen, jos koneesta vaikkapa hajoaisi virtalähde. Siinä tapauksessa löisin tilauksen heti sisään ja kliksuttaisin pikatoimituspainiketta kuin heikkopäinen.
 
Tämä on sinun mielipiteesi. Minusta toiminto on hyvä, vaikken ole sitä vielä kertaakaan tarvinnut, koska tilauksillani ei ole tosiaan ollut kiire. Olisi ollut ihan turha kliksutella pikatoimituspainiketta muutama viikko sitten tilaamieni emolevyjen kanssa, koska kotelon, muistit ja SSD:n tilasin vasta BF-tarjouksista.

Tilanne olisi ihan erilainen, jos koneesta vaikkapa hajoaisi virtalähde. Siinä tapauksessa löisin tilauksen heti sisään ja kliksuttaisin pikatoimituspainiketta kuin heikkopäinen.
Tuota näkökulmaa varten tarvitaan se nappi "minulla ei ole kiire älkää toimittako nopeasti". Defaultti on se että kun tilausnappia painetaan niin halutaan se kama.

En voi kertakaikkiaan tajuta että miten se että tilausnappi isketään pohjaan tarkoittaa vakiona sitä että "en minä oikeastaan edes tarvi näitä kamoja, lähetelkää kun jaksatte". Tämä on aivan täydellisen käsittämätön konsepti minulle. Noin niin kuin keskimäärin kaupankäynti toimii sitten että kun tarve tulee, niin haetaan tavara kaupasta tai laitetaan tilaus vetämään. Ja vielä kun jossain maksutavoissa rahat kuitenkin kelpaa heti.
Mä oon tästä sen osalta eri mieltä, että tuotteet kuuluu totta kai varata tilauksille järjestyksessä, mutta se on vaan hyvä, että lisämaksusta se toimitetaan nopeammin. Joskus tulee se oikea hätä kun asioita menee rikki ja vaikkapa töitä pitäisi tehdä jne, kyllä silloin maksaa mieluusti vähän ekstraa että saa tavarat asappina.
Miksipä se sinun työtarve on yhtään sen tärkeämpi kuin mikkomöttösen työtarve? Tai ekiviitasen tarve X?
 
En voi kertakaikkiaan tajuta että miten se että tilausnappi isketään pohjaan tarkoittaa vakiona sitä että "en minä oikeastaan edes tarvi näitä kamoja, lähetelkää kun jaksatte". Tämä on aivan täydellisen käsittämätön konsepti minulle.

On kuitenkin ihan eri asia haluta se kama "seuraavan viikon-puolentoista sisällä" vs "heti huomenna". Ei tämän konseptin käsittäminen pitäisi olla vaikeaa. :hmm:

Oletko muuten ollut tietoinen, että tilauksia on voinut myös kiirehtiä esim. täällä foorumilla yksityisviestien kautta jo ennen pikatoimituspainikkeen keksimistä.
 
Mihin nämä Jimmssin black friday tarjoukset perustuvat, kun Amazonista saa saman tuotteen ilman mitään alennusta?
 
Voi hyvinkin olla! En tosissaan tiedä miten tämä koko homma pyörii, mutta ihmetyttää vain tällaiset tapaukset.

Kaikissa Suomessa myytävissä on ns "suomivero" mukana hinnassa, jonka takia esim Amazonista saa useinmiten halvemmalla saman tuotteen.
 
En voi kertakaikkiaan tajuta että miten se että tilausnappi isketään pohjaan tarkoittaa vakiona sitä että "en minä oikeastaan edes tarvi näitä kamoja, lähetelkää kun jaksatte". Tämä on aivan täydellisen käsittämätön konsepti minulle. Noin niin kuin keskimäärin kaupankäynti toimii sitten että kun tarve tulee, niin haetaan tavara kaupasta tai laitetaan tilaus vetämään. Ja vielä kun jossain maksutavoissa rahat kuitenkin kelpaa heti.
Hauskaa, että maalitolppia siirtelemällä keksit konseptin, jota et voi itsekään käsittää. ;)

Mutta ainakin teoriassa pikatilausnappi ei ole pois muiden tilaajien kiireiltä/kiireettömyyksilä, koska sitä pakkaamaan pitäisi mennä aspan kaverin.
Muut tilaukset pakkautuvat yhtä nopeasti/hitaasti kuin aina ennenkin. Todennäköisesti siinä eniten kärsivät ne näyttiksien jononumeroiden kyselijät, jotka tukkivat aspaa muutenkin...
 
@Jimm's Omalta kannalta alku yö meni ihan hyvin, sain sen mitä halusinkin vaikkakin refreshiä piti toisinaan painella maksuun asti (mikä ihan normi käytäntö, kun kaikki yrittävät ja rauta taipuu).
Mutta kysymys: Onko tätä tuotetta tulossa/saatavilla vielä lisää be quiet! Pure Base 500DX - Black, ikkunallinen tornikotelo, musta - 109,90€ ? Näyttäisi että nuo 10 mitä miinuksella niin ne vain tulossa ja lähdössä samantien.
 
On tämä kyllä hieno systeemi. Tuote loppuu silmien alla. Sitten tuleekin vielä 1 kappale tilattavaksi. Täytän maksutietoja ja sitten "Ostoskorissasi oleva tuote on poistunut myynnistä. Poista tuote ostoskoristasi." :) Onko Jimms Suomen ainoa isompi verkkokauppa jolla tuotteita ei varata ostoskoriin edes hetkeksi?
 
@Jimm's Omalta kannalta alku yö meni ihan hyvin, sain sen mitä halusinkin vaikkakin refreshiä piti toisinaan painella maksuun asti (mikä ihan normi käytäntö, kun kaikki yrittävät ja rauta taipuu).
Mutta kysymys: Onko tätä tuotetta tulossa/saatavilla vielä lisää be quiet! Pure Base 500DX - Black, ikkunallinen tornikotelo, musta - 109,90€ ? Näyttäisi että nuo 10 mitä miinuksella niin ne vain tulossa ja lähdössä samantien.
Näillä näkymin saadaan vain tuo 10 kpl meille. Lisää toki saadaan tilailtua jahka tukkurien varastoihin tulee täydennystä :)
 
Kysästäänpä nyt mielenkiinnosta, kun oletettavasti BF jumittaa varastoa jonkun verran, eli itellä on tilaus tehty 24.11. ja se odottaa tuotetta; kun se saapuu, niin olenko jonossa kaikkien BF-tilausten takana, vai kerätäänkö ja lähetetäänkö noi aiemmin tulleet "odottavat" tilaukset ensin?
 
On tämä kyllä hieno systeemi. Tuote loppuu silmien alla. Sitten tuleekin vielä 1 kappale tilattavaksi. Täytän maksutietoja ja sitten "Ostoskorissasi oleva tuote on poistunut myynnistä. Poista tuote ostoskoristasi." :) Onko Jimms Suomen ainoa isompi verkkokauppa jolla tuotteita ei varata ostoskoriin edes hetkeksi?

Tosiaan monella verkkokaupalla viimeistään maksuun menessä se varautuu ainakin hetkeksi, mutta ei Jimmsillä eli nopeiten menee läpi postiennakolle/noudolla tilatessa.
 
Kysästäänpä nyt mielenkiinnosta, kun oletettavasti BF jumittaa varastoa jonkun verran, eli itellä on tilaus tehty 24.11. ja se odottaa tuotetta; kun se saapuu, niin olenko jonossa kaikkien BF-tilausten takana, vai kerätäänkö ja lähetetäänkö noi aiemmin tulleet "odottavat" tilaukset ensin?


Tätä meiltä Antti avasikin Black Friday striimin puolella. Ovat kaikki toki samaa keräilypoolia, mutta sesonkina tehdään myös eräkeräilyä toimitusnopeuden vuoksi.
 
Mites noi MSI powerit? Tällä viikolla taisi olla toimitusarvio ainakin 650w mallissa 3-5 päivää ja nyt näyttäisi joulun tienoilla tulevan vasta teille.. Kerkeääköhän tässä tämän vuoden puolella lunastaa edes pelikoodeja ja msi cashbackeja? :rolleyes:
 
Mites noi MSI powerit? Tällä viikolla taisi olla toimitusarvio ainakin 650w mallissa 3-5 päivää ja nyt näyttäisi joulun tienoilla tulevan vasta teille.. Kerkeääköhän tässä tämän vuoden puolella lunastaa edes pelikoodeja ja msi cashbackeja? :rolleyes:

Jos tilasit silloin kun toimitusaika-arvio oli 3-5 päivää, saat virtalähteesi tuossa toimitusaika-arviossa. Tuo uusi arvio koskee vain heitä jotka tekevät tilauksen NYT. Näin on Jimms aiemmin tässä ketjussa sanonut.
 
Mitä tapahtui pikselitakuulle? Onko näyttöjen laatu nykyään niin heikkoa, että pikselivikaiset kerääntyy kasaksi b-stockiin eikä kyseistä palvelua kannata edes lisämaksua vastaan tarjota?
Näemmä. B-stockissa on maininta jos kyseessä asiakaspalautus, mut suurimmassa osassa näyttöjä tota ei oo.

Harmi sinänsä, ehkä oisin voinu sen satasen extraa maksaa G9 vrt. kilpailijan hinta, mikäli se pikselitakuu olis vielä ollu tarjolla. Ainakin ois tullu pohdittua asiaa.

Mut tottahan se on et jos tsekkaat asiakkaalle tollasta tonnin näyttöä ja huomaat et siin on yks kuollut pikseli, niin se menee sit B-stockiin, samalla kun kuvauksessa kerrotaan miks se siellä on. Todellisuudessa sitä pikseliä ei ehkä ois asiakas huomannu, ja ollu tyytyväinen näyttöön ilman vaihtorumbaa, mutta nyt ku se on b-stockissa halvalla menossa ja maininta kuvauksessa, niin tottakai sen pikselin sit huomaa.
 
Jimm's, onkohan noiden ASUS 3080 STRIX OC tilauksien kanssa odotettavissa liikuntaa tän vuoden puolella? Kuukauteen ei ole kortin kortia liikahtanut niin alkanut hieman :think:
 
Jimm's, onkohan noiden ASUS 3080 STRIX OC tilauksien kanssa odotettavissa liikuntaa tän vuoden puolella? Kuukauteen ei ole kortin kortia liikahtanut niin alkanut hieman :think:
Taisi mennä väärään suuntaan. Oikea suunta on siellä ASUS / nVidia akselilla
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 396
Viestejä
4 489 757
Jäsenet
74 154
Uusin jäsen
Almedin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom