Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Totuus kuitenkin on, että käytännössä mikään liike ei toimisi tässä tilanteessa eri tavalla. Jimms ei ole suoraan vastuussa siitä viasta, vaan valmistaja on. Mikä tahansa muu toimintatapa menisi suoraan Jimmsin pussista, mutta normaalin takuuvaihdon puitteissa kun toimitaan, niin Jimms ei hommassa häviä mitään ylimääräistä.

Pidän täysin mahdollisena, että viallisen tuotteen saatuaan Jimms lähettäisi heti tilalle vastaavan uuden tuotteen, jonka jälkeen se voi itse lähettää vikaantuneen tuotteen valmistajalle. On ihan ymmärrettävää, että näin ei toimita ennen kuin viallinen tuote on kokonaisuudessaan palautettu.

Sen enempää itse asiasta en enää jaksa jauhaa, mutta kyllä se myyjä on ensisijaisesti siitä tuotteen viasta vastuussa.

Mikä taho vastaa virheestä?
 
Sen enempää itse asiasta en enää jaksa jauhaa, mutta kyllä se myyjä on ensisijaisesti siitä tuotteen viasta vastuussa.

Mikä taho vastaa virheestä?
Juu ja kyseinen (ostettu) tuote on käsittääkseni jäähy, eikä yksittäinen tuuletin? Myyjä ottaa viallisen tuotteen kokonaisena takaisin ja lähettää uuden kokonaisen tilalle, niin en itse näe mitään pielessä tässä kuviossa.
 
Viimeksi muokattu:
Juu ja kyseinen (ostettu) tuote on käsittääkseni jäähy, eikä yksittäinen tuuletin? Myyjä ottaa viallisen tuotteen kokonaisena takaisin ja lähettää uuden kokonaisen takaisin, niin en itse näe mitään pielessä tässä kuviossa.

Joo mutta siitä ei ollut tarkoitus enää jauhaa, vaan sen virhekäsityksen vain ajattelin korjata että myyjä ei olisi ensisijaisesti vastuussa tuotteesta.
 
Joo mutta siitä ei ollut tarkoitus enää jauhaa, vaan sen virhekäsityksen vain ajattelin korjata että myyjä ei olisi ensisijaisesti vastuussa tuotteesta.
Toki myyjä on vastuussa asiakkaan suuntaan siitä, että viallinen tuote korvataan, mutta myyjän ei tarvitse tehdä mitään omalla kustannuksellaan, kun on kyse takuunalaisesta tuotteesta ja takuun piiriin kuuluvasta viasta. On varsin kohtuutonta vaatia, että myyjäliike toimisi takuuehtojen vastaisesti ja korvaisi asiakkaalle jotain omalla kustannuksellaan.

Pointtini oli siis se, että myyjäliike ei itse ole vastuussa tuotteen takuunalaisesta korvaamisesta. Myyjäliike toimii toki välikätenä valmistajan ja asiakkaan välillä, eli sillä on velvollisuus hoitaa takuuasiaa asiakkaan puolesta.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä lueskellessa tuliu myös mieleen että kun asiakas painottaa että viiden tonnin koneesta hajos osa ja nyt liike ei anna preemium kansalaisen palvelua... :hmm:

Pitääkö ostaa kerralla viidellä tonnilla vai vuodessa? Vai riittääkö se että jos ostohistoria summaantuu lähemmäs kymppitonnia vaikka vuosia on useita. Millä sinne Preemium asiakkaan tasolle pääsee joka oikeuttaa vaatimaan yleisistä takuuehdoista poikkeavaa palvelua?
 
Tässä lueskellessa tuliu myös mieleen että kun asiakas painottaa että viiden tonnin koneesta hajos osa ja nyt liike ei anna preemium kansalaisen palvelua... :hmm:

Pitääkö ostaa kerralla viidellä tonnilla vai vuodessa? Vai riittääkö se että jos ostohistoria summaantuu lähemmäs kymppitonnia vaikka vuosia on useita. Millä sinne Preemium asiakkaan tasolle pääsee joka oikeuttaa vaatimaan yleisistä takuuehdoista poikkeavaa palvelua?
Ehdotan erivärisiä jimms-lippiksiä tms. joilla statustaan voi esitellä
 
Millä sinne Preemium asiakkaan tasolle pääsee joka oikeuttaa vaatimaan yleisistä takuuehdoista poikkeavaa palvelua?

Ehkä Jimm'sin pitäisi tuotteistaa joku kuluttaja-asiakkaille suunnattu takuunlaajennus/huoltosopimus-tyyppinen palvelu, kuten business-puolella on tapana. :)

No, ei ehkä kuitenkaan, kun ei näillä 5 tonnin preemium-miehillä olisi siihen kuitenkaan laittaa rahaa sen vertaa, että palvelun tuottaminen olisi kannattavaa.

(Eli siis, jos kuvio ei ole tuttu: asiakas maksaa laitetoimittajalle ekstraa siitä, että liiketoiminnan kannalta kriittiseen laitteeseen on saatavilla varaosia sopimuksessa määritetyllä vasteajalla, esim. 4 h sisällä 24x7. Usein tämä sisältää myös sen, että asentaja tulee vasteajan puitteissa tekemään korjauksen. Yleensä näissä sopimuksissa rikkinäinen osa palautetaan vasta sen jälkeen, kun uusi osa on otettu käyttöön, jolloin käyttökatkot jäävät minimiin. Hintaahan näillä on, kuten arvata saattaa.)
 
Nyt loppu jimsistä tilailu.
On kuulemma lahjakortti lähetetty spostiin aikoja sitten rma (mikä kesti ••••tun kauan) hyvityksenä.
No eipä ole spostissa mitään, selityksenä että kortti on ehkä roskapostissa, no ei ole.
Jos oikeesti kiinnostais niin
1. Se ”lähetetty” kortti mitätöitäisiin
2. Antamaani toiseen osoitteeseen uusi kortti

Moi! Ehdotamme kolmatta ratkaisua: eli laita RMA-numero yksärillä, niin laitetaan sulle se sama lahjakortti tulemaan toiseen, ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Tai ihan oldskool -kirjeenä :)
 
Milloin mahtaa tulla teille valikoimiin / myyntiin Asus VG259Q näyttö? Näyttäisi olevan jo Amazon.de / euroopassa myynnissä.
 
Saa nähdä, jos tästä model D tulee uusi hiiri. Lisäkuvia/arvosteluja odotellessa :kahvi:
 
Viimeksi muokattu:
Jimm’s: saisitteko tuotteistettua tänään julkaistut uudet Shieldit? NVIDIA SHIELD TV 4K HDR

Minulta myös toive tästä. Nvidia Shield TV Pro:ta itsekin ostamassa heti kun saa ja mieluusti sen Jimmsiltä ostaisin jos mahdollista.

Vinkki Jimmsille: eli Nvidialla se kumppani ohjelma SHIELD TV on valmis 4K HDR -sisältöä varten tuolla kun Nvidia sivujen alalaidassa se osto linkki "osta kumppanilta" sehän olisi teille hyvää mainosta, jos pääsisitte heidän kumppani myyjäksenne suomeen.
 
Onkohan mahdollista saada valikoimiin Dell S3220DGF näyttöä? Ei näytä vielä mistään suomesta löytyvän.
 
Kotelonvaihdos suunnitteilla ja pari kysymystä:

1. Raijintek Thetis vaikuttaa kaikki olevan loppu. Onko näitä tulossa ollenkaan lisää, kun vaikuttavat olevan nollissa muuallakin? Olisiko muita varteenotettavia pieniä ATX-koteloita suoraan hyllyssä?
2. Noctua NH-U9S: Tuleeko mukana AM4 -kiinnike teiltä tilatessa? Noctuan sivuilla mainitaan että 2019 valmistetuissa on mukana.
 
Onko muilla asiakkailla ollut ongelmia NVidian RTX-kampanjan Call of Duty -lunastuskoodien kanssa? Saan virheilmoituksen, että koodi on vanhentunut tai virheellinen vaikka olen tarkistanut sen kirjoitusvirheiden varalta moneen kertaan. Otin aspaan yhteyttä, mutta en saanut vielä vastausta.
 
viikkotarjous on muuttunut.png
 
Näytöistä puheenollen, tuotteistakaa LG 27GL83A-B jossain vaiheessa. Tai siis se 27GL850-B:n versio, jossa ei ole nanoIPS, millä tuotekoodilla se Eurooppaan tuleekaan.
 
Nopeeta toimintaa Jimssillä.Tilasin näytön torstaina aamupäivällä.
Eilen kävin iltapäivällä postista hakemassa.Tuli ehjänä perille,näinhän se homma toimii.

index.png
 
Viimeksi muokattu:
Näytöistä puheenollen, tuotteistakaa LG 27GL83A-B jossain vaiheessa. Tai siis se 27GL850-B:n versio, jossa ei ole nanoIPS, millä tuotekoodilla se Eurooppaan tuleekaan.
Laitetaan tästä tietoa eteenpäin. Eiköhän oteta listoille kun jostain vaan saadaan tänne Pohjolaan
 
Moi, voisitteko lisäillä cooler masterin MP510-sarjan hiirimattoja valikoimaanne, jos löytyy toimittajalta?:tup:
 
Helou Jimms!

Ollaan kaverin kanssa hieman ihmetelty hänen komponenttien tilausta, sillä osat pistettiin tilaukseen viime viikon alussa ja teidän nettisivujen mukaan kaikkia tilaukseen kuuluvia tuotteita oli jo tilausta tehdessä Turussa varastossa runsaasti. Kuitenkaan viime viikolla osia ei lähetetty, joten hän palasi asiaan tällä viikolla. Hänelle kerrottiin, että kaikkia tilaukseen kuuluvia osia ei ole vielä saatu, mutta teiltä lähtee ilmoitus, kun kaikki osat ovat saapuneet.

Itsekin olen katsonut hänen tilaamiaan osia läpi parinakin päivänä viime viikonlopusta lähtien, ja edelleen siellä sivuilla näkyy että tuotteita on varastossa Turussa useita kappaleita, jokaikistä.

Joten mitä tässä on oikein tapahtunut? Onko teidän nettisivuillanne ollut yli viikon ajan täysin virheellistä tietoa tuotteiden saatavuudesta? Ja mitä tästä pitäisi ajatella tulevaisuuden kannalta, jos haluan tilata jotain mahdollisimman nopeasti?

Hieman ihmetyttää, sillä itselläni ei ole koskaan aikaisemmin tullut vastaan tälläistä tilannetta teidän kanssa ja olen voinut aina luottaa teidän sivujen antamaan tietoon.
 
Helou Jimms!

Ollaan kaverin kanssa hieman ihmetelty hänen komponenttien tilausta, sillä osat pistettiin tilaukseen viime viikon alussa ja teidän nettisivujen mukaan kaikkia tilaukseen kuuluvia tuotteita oli jo tilausta tehdessä Turussa varastossa runsaasti. Kuitenkaan viime viikolla osia ei lähetetty, joten hän palasi asiaan tällä viikolla. Hänelle kerrottiin, että kaikkia tilaukseen kuuluvia osia ei ole vielä saatu, mutta teiltä lähtee ilmoitus, kun kaikki osat ovat saapuneet.

Itsekin olen katsonut hänen tilaamiaan osia läpi parinakin päivänä viime viikonlopusta lähtien, ja edelleen siellä sivuilla näkyy että tuotteita on varastossa Turussa useita kappaleita, jokaikistä.

Joten mitä tässä on oikein tapahtunut? Onko teidän nettisivuillanne ollut yli viikon ajan täysin virheellistä tietoa tuotteiden saatavuudesta? Ja mitä tästä pitäisi ajatella tulevaisuuden kannalta, jos haluan tilata jotain mahdollisimman nopeasti?

Hieman ihmetyttää, sillä itselläni ei ole koskaan aikaisemmin tullut vastaan tälläistä tilannetta teidän kanssa ja olen voinut aina luottaa teidän sivujen antamaan tietoon.
Onko kyseessä bundle jossa pelivoucheri? ne paperinpalat loppu jossain välissä
 
Helou Jimms!

Ollaan kaverin kanssa hieman ihmetelty hänen komponenttien tilausta, sillä osat pistettiin tilaukseen viime viikon alussa ja teidän nettisivujen mukaan kaikkia tilaukseen kuuluvia tuotteita oli jo tilausta tehdessä Turussa varastossa runsaasti. Kuitenkaan viime viikolla osia ei lähetetty, joten hän palasi asiaan tällä viikolla. Hänelle kerrottiin, että kaikkia tilaukseen kuuluvia osia ei ole vielä saatu, mutta teiltä lähtee ilmoitus, kun kaikki osat ovat saapuneet.

Itsekin olen katsonut hänen tilaamiaan osia läpi parinakin päivänä viime viikonlopusta lähtien, ja edelleen siellä sivuilla näkyy että tuotteita on varastossa Turussa useita kappaleita, jokaikistä.

Joten mitä tässä on oikein tapahtunut? Onko teidän nettisivuillanne ollut yli viikon ajan täysin virheellistä tietoa tuotteiden saatavuudesta? Ja mitä tästä pitäisi ajatella tulevaisuuden kannalta, jos haluan tilata jotain mahdollisimman nopeasti?

Hieman ihmetyttää, sillä itselläni ei ole koskaan aikaisemmin tullut vastaan tälläistä tilannetta teidän kanssa ja olen voinut aina luottaa teidän sivujen antamaan tietoon.
Hei, kuulostaa kyllä melko erikoiselta. Ilman lisätietoja hankala sanoa mitä tässä on tapahtunut tarkemmin. Tilaajan kannattaa olla itse suoraan yhteydessä aspaan tilausnumeron kanssa niin saadaan selville tarkemmin tämän tila.
 
Morjesta! Mitähän tuo meinaa ku tilauksen "tila" kohdassa lukee "tuntematon"?
 
Viimeksi muokattu:
Mites postin lakko vaikuttaa Jimms-pakettien liikkuvuuteen? Eivät siis liiku lainkaan?
 
Mites postin lakko vaikuttaa Jimms-pakettien liikkuvuuteen? Eivät siis liiku lainkaan?

Postin oman tiedotteen mukaan pakettilähetykset voivat viivästyä lakosta johtuen useita päiviä. Kannattaa tsekkailla heidän kanavistaan uusimmat kuulumiset. Tiedottamisesta kirjoittavat seuraavaa:

Lakon alkaessa ensi maanantaina kerromme päivittäin sen vaikutuksista postinkulkuun nettisivuillamme ja Twitterissä. Tiedotteet löytyvät muun muassa Postin verkkosivuilta osoitteesta posti.fi.

Matkahuoltoa kantsii varmaan käyttää korvaavana silloin kun se on mahdollista. Pääkaupunkiseudulla on myös nuo budbee-kuljetukset.

EDIT: Tietoomme ei siis ainakaan toistaiseksi ole tullut että lakko aiheuttaisi Jimm'sin lähetyksiin viivästyksiä. Logistiikka toimii tämänhetkisen tiedon mukaan normaalisti.
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa toimintaa Jimms. su/ma vaihteessa tilailtu kotelo saapui perille tänään. 4pv tilauksesta :) vielä kun saa päätettyä ja tilattua loputkin sisuskalut jossain vaiheessa :) Ensimmäinen tilaus ikinä jimms:ltä ja kaikki sujui nappiin ja pakettia ja lähetystä pystyi seuraamaan koko ajan.
 
Tilasin Jimssiltä konepaketin sitä matkalla muutettiin asiakaspalvelun kanssa ja hyvin meni (Isot kiitokset Jarmo).
Kas kummaa pelkkä kotelo mätkähti matkahuoltoon, kyselin mites nyt toimitaan...tuleeko nykyään asentaja perässä muiden osien kanssa..hiljasta.
Taitaa olla Italialainen neuvottelu taktiikka käytössä (kun ei vastaa niin toivotaan että unohtaa).

Jimss_1.png
 
Viimeksi muokattu:
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
254 917
Viestejä
4 429 150
Jäsenet
73 454
Uusin jäsen
-SähköJänis-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom