Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Eihän tuo ole kuin uusiksi nimeäminen, niin nykyisiä malleja voi ostella.
On tuossa ainakin noiden pcie johtoihin tullut itselle miellyttävä uudistus eli ei ole enää niitä haarautuvia, rumia johtoja. Tuo on uudistus, joka nopeasti sattui silmiin.
 
On tuossa ainakin noiden pcie johtoihin tullut itselle miellyttävä uudistus eli ei ole enää niitä haarautuvia, rumia johtoja. Tuo on uudistus, joka nopeasti sattui silmiin.

Samoilta PCIe-johdoilta nuo näyttää kuin aiemmissakin Seasoniceissa. Vai mikä noissa on erilaista?
 
6B105CF2-5C1A-487C-8ECB-CC127D8DCFB2.jpeg
Samoilta PCIe-johdoilta nuo näyttää kuin aiemmissakin Seasoniceissa. Vai mikä noissa on erilaista?
Aiemmin on ollut johtoja, joissa on yhdessä johdossa kaksi 6+2 liitäntää, jolloin ylimääräinen niistä jäi rumasti roikkumaan tms. Nyt jokaisessa pcie-johdossa on vain yksi 6+2 liitin johtoa kohti. Ennen ainoastaan PRIME-sarjan Titanium malleissa on ollut noita haarautumattomia. Nyt on kaikissa PRIME-malleissa.

Edit: Eli ei enää näin, kuten kuvassa:
 
Viimeksi muokattu:
Oletteko aivan tosissanne?!?
Kaverilla on n. 5000e maksanut kone (näyttöineen) joka on ostettu teiltä valmiiksi kasattuna. Nyt hänen corsairin h115i jäähystä on vikaantunut tuuletin takuuajan sisällä. Noh, rma on hyväksytty mutta pitäisi lähettää koko aio paketti teille että tuulettimen vika saadaan teillä todennettua. (Videokuvaa viasta toimitettu asiakaspalvelun pyynnöstä)
Eli kone on tyhjänpanttina määrittelemättömän ajan kun ei ole varalla prossujäähyjä nurkissa jonkun parin kympin osan takia. Tuulettimia kyllä löytyisi.
Miksi ei voi lähettää pelkkää tuuletinta?
 
Oletteko aivan tosissanne?!?
Kaverilla on n. 5000e maksanut kone (näyttöineen) joka on ostettu teiltä valmiiksi kasattuna. Nyt hänen corsairin h115i jäähystä on vikaantunut tuuletin takuuajan sisällä. Noh, rma on hyväksytty mutta pitäisi lähettää koko aio paketti teille että tuulettimen vika saadaan teillä todennettua. (Videokuvaa viasta toimitettu asiakaspalvelun pyynnöstä)
Eli kone on tyhjänpanttina määrittelemättömän ajan kun ei ole varalla prossujäähyjä nurkissa jonkun parin kympin osan takia. Tuulettimia kyllä löytyisi.
Miksi ei voi lähettää pelkkää tuuletinta?

Veikkaisin, että jos tuote on viallinen ja menee takuuseen, niin koko tuote lähtee takaisin valmistajalle. Eivät siis korjaa tuuletinta, vaan antavat rahaa takaisin tai uuden vastaavan tuotteen. Näin veikkauksena.
 
Tai sitten jos olisi jonkilaista pelisilmää kaupalla niin laittaisivat vain uuden tuulettimen postiin. Vanhalla voisivat leikkiä sitten ihan miten itse haluavat.
 
Tai sitten jos olisi jonkilaista pelisilmää kaupalla niin laittaisivat vain uuden tuulettimen postiin. Vanhalla voisivat leikkiä sitten ihan miten itse haluavat.
Se tuuletin on osa tuotetta. Ei Jimm'sillä eikä millään muullakaan kaupalla ole mitään varaosavarastoa vaan uusia samanlaisia tai vastaavia tuotteita. Sama kuin pyytäisit näytönohjaimeen uuden tuulettimen.
 
Se tuuletin on osa tuotetta. Ei Jimm'sillä eikä millään muullakaan kaupalla ole mitään varaosavarastoa vaan uusia samanlaisia tai vastaavia tuotteita. Sama kuin pyytäisit näytönohjaimeen uuden tuulettimen.

Niin olet sitä mieltä että jimmsillä ei ole corsairin 140 millisiä tuulettimia saatavilla? Vaan kaikki on valmiiksi kiinni prossujäähyjen radeissa?
 
Niin olet sitä mieltä että jimmsillä ei ole corsairin 140 millisiä tuulettimia saatavilla? Vaan kaikki on valmiiksi kiinni prossujäähyjen radeissa?

Kai toi on sama ku 2 kamman memmi kiteissä, valmistaja vaatii koko tuotteen itselleen jos vaihdetaan takuuna.

Tälläsen bongasin corsairin sivuilta:

"Certified refurbished power supply units, cases, cooling units, SSD, USB parts, audio, and gaming peripheral and Elgato units have a 1-year, replacement-only warranty"

Eli voiskohan ton virallisia teitä korjata ja sit sulla olis yhden vuoden takuu enää jäljellä. :)
 
Niin olet sitä mieltä että jimmsillä ei ole corsairin 140 millisiä tuulettimia saatavilla? Vaan kaikki on valmiiksi kiinni prossujäähyjen radeissa?

Ei vaan Jimm's lähettää sen tuotteen eteenpäin valmistajalle. Valmistaja = Corsair. Tuote=H115i vesijäähy. Corsair ei ota vastaan tuotetta ilman kaikki sen osia ja sinulle ei ole myyty tuuletinta, vaan vesijäähy.

Jos Jimm's lähettää sinulle tämmöisen tuulettimen:
Corsair ML140 PRO RGB, 140mm Magnetic Levitation RGB PWM -laitetuuletin, 1 kpl - 32,90€

Se on heille puhdasta tappiota, kun he eivät voi lähettää sitä sinun risaa tuuletinta valmistajalle.
 
Psst.. Hei Jimm's! Uusi idea Black Friday'hin: tuotebundlet. Pistäkääs korvan taa, jos vaikka saisitte onnistumaan. ;) Nimim. päivityshimoissa 9700K ja Asus Z390-F paketti ilman muisteja. :D
 
Oletteko aivan tosissanne?!?
Kaverilla on n. 5000e maksanut kone (näyttöineen) joka on ostettu teiltä valmiiksi kasattuna. Nyt hänen corsairin h115i jäähystä on vikaantunut tuuletin takuuajan sisällä. Noh, rma on hyväksytty mutta pitäisi lähettää koko aio paketti teille että tuulettimen vika saadaan teillä todennettua. (Videokuvaa viasta toimitettu asiakaspalvelun pyynnöstä)
Eli kone on tyhjänpanttina määrittelemättömän ajan kun ei ole varalla prossujäähyjä nurkissa jonkun parin kympin osan takia. Tuulettimia kyllä löytyisi.
Miksi ei voi lähettää pelkkää tuuletinta?

Ostaa nyt 5000€ kone, eikä ole varaa hankkia Gigantista jäähyä huollon ajaksi ja palauttelisi sitten 50 päivän palautusoikeuden turvin sen korvikkeen jahka saa omansa huollosta.
 
Ei vaan Jimm's lähettää sen tuotteen eteenpäin valmistajalle. Valmistaja = Corsair. Tuote=H115i vesijäähy. Corsair ei ota vastaan tuotetta ilman kaikki sen osia ja sinulle ei ole myyty tuuletinta, vaan vesijäähy.

Jos Jimm's lähettää sinulle tämmöisen tuulettimen:
Corsair ML140 PRO RGB, 140mm Magnetic Levitation RGB PWM -laitetuuletin, 1 kpl - 32,90€

Se on heille puhdasta tappiota, kun he eivät voi lähettää sitä sinun risaa tuuletinta valmistajalle.

Eli jos ostat aio paketin et voi ostaa eri tuulettimia siihen ja mukana tulleet ylimääräiset jätettävä nurkkiin roikkumaan takuun ajaksi siltä varalta jos pumppuun tai johkin muuhun tulee takuun aikana vikaa.

Edelleenkään minulle ei Jimm's lähetä mitään kun kaverin puolesta ihka oikeasti kyselen.

Veikkaisin senkin olevan jonkinlaista tappiota kun tulee tässä 2v sisään kyseisellä tyypillä koneen päivitys eteen ja silloin ei kauppa todennäköisesti tule olemaan Jimms.

Itsehän olen ja tulen olemaankin edelleen Jimmsin asiakas. Niin kauan kun tulen saamaan hyvää asiakaspalvelua niinkuin tähänkin asti.
 
Ostaa nyt 5000€ kone, eikä ole varaa hankkia Gigantista jäähyä huollon ajaksi ja palauttelisi sitten 50 päivän palautusoikeuden turvin sen korvikkeen jahka saa omansa huollosta.

Tai sitten ei tyyppiä vaan kiinnosta alkaa säätämään parin kympin osan takia. Jos ei ole kiinnostanut itse alkaa kasailemaankaan vaan on valmiiksi kasattuna koneen ostanut.
Aika väsynyt läppä ettei ole varaa. Sanoi jo aiemmin että jos ei homma helpommin onnistu tuo takuuvaihto niin kävelee giganttiin, ostaa uuden samanlaisen ja vanha joutaa ser-jätteeseen.
Mutta jotkut ne vaan tykkää pokkuroida firmoille ei siinä mitään.
 
Tai sitten ei tyyppiä vaan kiinnosta alkaa säätämään parin kympin osan takia. Jos ei ole kiinnostanut itse alkaa kasailemaankaan vaan on valmiiksi kasattuna koneen ostanut.
Aika väsynyt läppä ettei ole varaa. Sanoi jo aiemmin että jos ei homma helpommin onnistu tuo takuuvaihto niin kävelee giganttiin, ostaa uuden samanlaisen ja vanha joutaa ser-jätteeseen.
Mutta jotkut ne vaan tykkää pokkuroida firmoille ei siinä mitään.

Aika useassa kriittisessä ympäristössä mennään varalaite järjestelyllä, mikäli päälaite hajoaa. Suosittelen sitä tähänkin kriittiseen kokoonpanoon.
 
Eli jos ostat aio paketin et voi ostaa eri tuulettimia siihen ja mukana tulleet ylimääräiset jätettävä nurkkiin roikkumaan takuun ajaksi siltä varalta jos pumppuun tai johkin muuhun tulee takuun aikana vikaa.
Tästä olen useille eri käyttäjille varoitellut aina kun näen myynti-palstalla näitä AIO:n tuulettimia. Itselleni sattui aikoinaan samanlainen tapaus (pumppuvika) H110i:n kanssa ja olin mennyt myymään alkuperäiset tuulettimet. Noh, eihän se mennyt takuuseen ilman alkuperäisiä tuulettimia, joten ainoaksi ratkaisuksi jäi ostaa toinen H110i ja laittaa uudet tuulettimet siitä takuupalautuksen mukaan.

Sentään sain kyseisestä takuupalautuksesta täydet rahat takaisin, kerta kyseinen malli oli poistunut kaupan valikoimista. Uuden H110i:n myin eteenpäin myös aika pikaisesti, enkä ole AIO:hin koskenut sen jälkeen.
 
Oletteko aivan tosissanne?!?
Kaverilla on n. 5000e maksanut kone (näyttöineen) joka on ostettu teiltä valmiiksi kasattuna. Nyt hänen corsairin h115i jäähystä on vikaantunut tuuletin takuuajan sisällä. Noh, rma on hyväksytty mutta pitäisi lähettää koko aio paketti teille että tuulettimen vika saadaan teillä todennettua. (Videokuvaa viasta toimitettu asiakaspalvelun pyynnöstä)
Eli kone on tyhjänpanttina määrittelemättömän ajan kun ei ole varalla prossujäähyjä nurkissa jonkun parin kympin osan takia. Tuulettimia kyllä löytyisi.
Miksi ei voi lähettää pelkkää tuuletinta?
Hei, kuten tuossa jo useampi keskustelijakin ehti toteamaan, niin kyseessä on siis osa suurempaa kokonaisuutta. Eli tuote on siis tuo jäähdytin kokonaisuudessan. Takuuosastomme tarvitsee näissä tapauksissa koko tuotteen takaisin. Pelkkää tuuletinta emme pysty vaihtamaan.
 
Voisitte poistaa noi päivityspaketit joka näkymästä, ei kiinnosta katsella tuhatta eri päivityspakettia selatessa esimerkiksi emolevyjä.

Ps. päivittäkää viikkotarjous
 
Nyt loppu jimsistä tilailu.
On kuulemma lahjakortti lähetetty spostiin aikoja sitten rma (mikä kesti ••••tun kauan) hyvityksenä.
No eipä ole spostissa mitään, selityksenä että kortti on ehkä roskapostissa, no ei ole.
Jos oikeesti kiinnostais niin
1. Se ”lähetetty” kortti mitätöitäisiin
2. Antamaani toiseen osoitteeseen uusi kortti
 
Mikä ero on tuotteilla HAV-00060 ja FQC-10070?
FQC-10070 on julkaistu syksyllä 2017 ja sisältää usbilla version 1703
HAV-00060 on julkaistu syksyllä 2019 ja oletettavasti sisältää version 1903 vaikka tätä en nyt suoraan löytänyt mistään.
 
Veikkaisin senkin olevan jonkinlaista tappiota kun tulee tässä 2v sisään kyseisellä tyypillä koneen päivitys eteen ja silloin ei kauppa todennäköisesti tule olemaan Jimms.
Totuus kuitenkin on, että käytännössä mikään liike ei toimisi tässä tilanteessa eri tavalla. Jimms ei ole suoraan vastuussa siitä viasta, vaan valmistaja on. Mikä tahansa muu toimintatapa menisi suoraan Jimmsin pussista, mutta normaalin takuuvaihdon puitteissa kun toimitaan, niin Jimms ei hommassa häviä mitään ylimääräistä.

Pidän täysin mahdollisena, että viallisen tuotteen saatuaan Jimms lähettäisi heti tilalle vastaavan uuden tuotteen, jonka jälkeen se voi itse lähettää vikaantuneen tuotteen valmistajalle. On ihan ymmärrettävää, että näin ei toimita ennen kuin viallinen tuote on kokonaisuudessaan palautettu.
 
Totuus kuitenkin on, että käytännössä mikään liike ei toimisi tässä tilanteessa eri tavalla. Jimms ei ole suoraan vastuussa siitä viasta, vaan valmistaja on. Mikä tahansa muu toimintatapa menisi suoraan Jimmsin pussista, mutta normaalin takuuvaihdon puitteissa kun toimitaan, niin Jimms ei hommassa häviä mitään ylimääräistä.

Pidän täysin mahdollisena, että viallisen tuotteen saatuaan Jimms lähettäisi heti tilalle vastaavan uuden tuotteen, jonka jälkeen se voi itse lähettää vikaantuneen tuotteen valmistajalle. On ihan ymmärrettävää, että näin ei toimita ennen kuin viallinen tuote on kokonaisuudessaan palautettu.

Sen enempää itse asiasta en enää jaksa jauhaa, mutta kyllä se myyjä on ensisijaisesti siitä tuotteen viasta vastuussa.

Mikä taho vastaa virheestä?
 
Sen enempää itse asiasta en enää jaksa jauhaa, mutta kyllä se myyjä on ensisijaisesti siitä tuotteen viasta vastuussa.

Mikä taho vastaa virheestä?
Juu ja kyseinen (ostettu) tuote on käsittääkseni jäähy, eikä yksittäinen tuuletin? Myyjä ottaa viallisen tuotteen kokonaisena takaisin ja lähettää uuden kokonaisen tilalle, niin en itse näe mitään pielessä tässä kuviossa.
 
Viimeksi muokattu:
Juu ja kyseinen (ostettu) tuote on käsittääkseni jäähy, eikä yksittäinen tuuletin? Myyjä ottaa viallisen tuotteen kokonaisena takaisin ja lähettää uuden kokonaisen takaisin, niin en itse näe mitään pielessä tässä kuviossa.

Joo mutta siitä ei ollut tarkoitus enää jauhaa, vaan sen virhekäsityksen vain ajattelin korjata että myyjä ei olisi ensisijaisesti vastuussa tuotteesta.
 
Joo mutta siitä ei ollut tarkoitus enää jauhaa, vaan sen virhekäsityksen vain ajattelin korjata että myyjä ei olisi ensisijaisesti vastuussa tuotteesta.
Toki myyjä on vastuussa asiakkaan suuntaan siitä, että viallinen tuote korvataan, mutta myyjän ei tarvitse tehdä mitään omalla kustannuksellaan, kun on kyse takuunalaisesta tuotteesta ja takuun piiriin kuuluvasta viasta. On varsin kohtuutonta vaatia, että myyjäliike toimisi takuuehtojen vastaisesti ja korvaisi asiakkaalle jotain omalla kustannuksellaan.

Pointtini oli siis se, että myyjäliike ei itse ole vastuussa tuotteen takuunalaisesta korvaamisesta. Myyjäliike toimii toki välikätenä valmistajan ja asiakkaan välillä, eli sillä on velvollisuus hoitaa takuuasiaa asiakkaan puolesta.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä lueskellessa tuliu myös mieleen että kun asiakas painottaa että viiden tonnin koneesta hajos osa ja nyt liike ei anna preemium kansalaisen palvelua... :hmm:

Pitääkö ostaa kerralla viidellä tonnilla vai vuodessa? Vai riittääkö se että jos ostohistoria summaantuu lähemmäs kymppitonnia vaikka vuosia on useita. Millä sinne Preemium asiakkaan tasolle pääsee joka oikeuttaa vaatimaan yleisistä takuuehdoista poikkeavaa palvelua?
 
Tässä lueskellessa tuliu myös mieleen että kun asiakas painottaa että viiden tonnin koneesta hajos osa ja nyt liike ei anna preemium kansalaisen palvelua... :hmm:

Pitääkö ostaa kerralla viidellä tonnilla vai vuodessa? Vai riittääkö se että jos ostohistoria summaantuu lähemmäs kymppitonnia vaikka vuosia on useita. Millä sinne Preemium asiakkaan tasolle pääsee joka oikeuttaa vaatimaan yleisistä takuuehdoista poikkeavaa palvelua?
Ehdotan erivärisiä jimms-lippiksiä tms. joilla statustaan voi esitellä
 
Millä sinne Preemium asiakkaan tasolle pääsee joka oikeuttaa vaatimaan yleisistä takuuehdoista poikkeavaa palvelua?

Ehkä Jimm'sin pitäisi tuotteistaa joku kuluttaja-asiakkaille suunnattu takuunlaajennus/huoltosopimus-tyyppinen palvelu, kuten business-puolella on tapana. :)

No, ei ehkä kuitenkaan, kun ei näillä 5 tonnin preemium-miehillä olisi siihen kuitenkaan laittaa rahaa sen vertaa, että palvelun tuottaminen olisi kannattavaa.

(Eli siis, jos kuvio ei ole tuttu: asiakas maksaa laitetoimittajalle ekstraa siitä, että liiketoiminnan kannalta kriittiseen laitteeseen on saatavilla varaosia sopimuksessa määritetyllä vasteajalla, esim. 4 h sisällä 24x7. Usein tämä sisältää myös sen, että asentaja tulee vasteajan puitteissa tekemään korjauksen. Yleensä näissä sopimuksissa rikkinäinen osa palautetaan vasta sen jälkeen, kun uusi osa on otettu käyttöön, jolloin käyttökatkot jäävät minimiin. Hintaahan näillä on, kuten arvata saattaa.)
 
Nyt loppu jimsistä tilailu.
On kuulemma lahjakortti lähetetty spostiin aikoja sitten rma (mikä kesti ••••tun kauan) hyvityksenä.
No eipä ole spostissa mitään, selityksenä että kortti on ehkä roskapostissa, no ei ole.
Jos oikeesti kiinnostais niin
1. Se ”lähetetty” kortti mitätöitäisiin
2. Antamaani toiseen osoitteeseen uusi kortti

Moi! Ehdotamme kolmatta ratkaisua: eli laita RMA-numero yksärillä, niin laitetaan sulle se sama lahjakortti tulemaan toiseen, ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Tai ihan oldskool -kirjeenä :)
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 711
Viestejä
4 513 779
Jäsenet
74 456
Uusin jäsen
armo79

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom