Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Olisiko teillä milloin tulossa Viewsonic XG270QG näyttöä valikoimaan? LG 27GL850'ssa melko huono saatavuus ja G-Sync houkuttelisi jota LG'ssä ei ole.

Jos samalla voi kysyä, minkälainen asiakaspalautuskäytäntö näyttöjen kanssa? Olisi halu katsoa minkälainen taustavalon bleedi yms näytössä, ja jos melko huono niin palauttaa ja tilata uusi.
 
Onko joissain b450 emoissa tuki 3600 ryzenille valmiiks?

E: eiku ei mitää, tossahan on yks bundle, taitaa mennä tilaukseen.
 
No eipähän nuo ainakaan mustiltakaan näytä.
Eikä Beyerillä ole muita pehmusteita jotka olisi tarkoitettu DT990:in kuin EDT 990 V ja VB.


Olisiko teillä milloin tulossa Viewsonic XG270QG näyttöä valikoimaan? LG 27GL850'ssa melko huono saatavuus ja G-Sync houkuttelisi jota LG'ssä ei ole.
Nvidia viimein poisti sen keinotekoisen disable AdaptiveSync bitin ajureista viime talvena, niin ei ole mitään järkeä kahlita itseäsi Nvidian lypsylehmäksi pelkän poropietarin G-Syncin näytöllä.
 
No eipähän nuo ainakaan mustiltakaan näytä.
Nvidia viimein poisti sen keinotekoisen disable AdaptiveSync bitin ajureista viime talvena, niin ei ole mitään järkeä kahlita itseäsi Nvidian lypsylehmäksi pelkän poropietarin G-Syncin näytöllä.

Itsellä on Nvidian kortti joten homma ok. Freesync kelpaisi mutta pienillä frameilla nähtävästi tulee FPS Lock ongelmia ja/tai stutterointia. G-Syncillä kyseinen raja menee nähtävästi pienemmäksi ~40 framesta tuonne 20-30 paikkeille.
 
Eihän tuo ole kuin uusiksi nimeäminen, niin nykyisiä malleja voi ostella.
On tuossa ainakin noiden pcie johtoihin tullut itselle miellyttävä uudistus eli ei ole enää niitä haarautuvia, rumia johtoja. Tuo on uudistus, joka nopeasti sattui silmiin.
 
On tuossa ainakin noiden pcie johtoihin tullut itselle miellyttävä uudistus eli ei ole enää niitä haarautuvia, rumia johtoja. Tuo on uudistus, joka nopeasti sattui silmiin.

Samoilta PCIe-johdoilta nuo näyttää kuin aiemmissakin Seasoniceissa. Vai mikä noissa on erilaista?
 
6B105CF2-5C1A-487C-8ECB-CC127D8DCFB2.jpeg
Samoilta PCIe-johdoilta nuo näyttää kuin aiemmissakin Seasoniceissa. Vai mikä noissa on erilaista?
Aiemmin on ollut johtoja, joissa on yhdessä johdossa kaksi 6+2 liitäntää, jolloin ylimääräinen niistä jäi rumasti roikkumaan tms. Nyt jokaisessa pcie-johdossa on vain yksi 6+2 liitin johtoa kohti. Ennen ainoastaan PRIME-sarjan Titanium malleissa on ollut noita haarautumattomia. Nyt on kaikissa PRIME-malleissa.

Edit: Eli ei enää näin, kuten kuvassa:
 
Viimeksi muokattu:
Oletteko aivan tosissanne?!?
Kaverilla on n. 5000e maksanut kone (näyttöineen) joka on ostettu teiltä valmiiksi kasattuna. Nyt hänen corsairin h115i jäähystä on vikaantunut tuuletin takuuajan sisällä. Noh, rma on hyväksytty mutta pitäisi lähettää koko aio paketti teille että tuulettimen vika saadaan teillä todennettua. (Videokuvaa viasta toimitettu asiakaspalvelun pyynnöstä)
Eli kone on tyhjänpanttina määrittelemättömän ajan kun ei ole varalla prossujäähyjä nurkissa jonkun parin kympin osan takia. Tuulettimia kyllä löytyisi.
Miksi ei voi lähettää pelkkää tuuletinta?
 
Oletteko aivan tosissanne?!?
Kaverilla on n. 5000e maksanut kone (näyttöineen) joka on ostettu teiltä valmiiksi kasattuna. Nyt hänen corsairin h115i jäähystä on vikaantunut tuuletin takuuajan sisällä. Noh, rma on hyväksytty mutta pitäisi lähettää koko aio paketti teille että tuulettimen vika saadaan teillä todennettua. (Videokuvaa viasta toimitettu asiakaspalvelun pyynnöstä)
Eli kone on tyhjänpanttina määrittelemättömän ajan kun ei ole varalla prossujäähyjä nurkissa jonkun parin kympin osan takia. Tuulettimia kyllä löytyisi.
Miksi ei voi lähettää pelkkää tuuletinta?

Veikkaisin, että jos tuote on viallinen ja menee takuuseen, niin koko tuote lähtee takaisin valmistajalle. Eivät siis korjaa tuuletinta, vaan antavat rahaa takaisin tai uuden vastaavan tuotteen. Näin veikkauksena.
 
Tai sitten jos olisi jonkilaista pelisilmää kaupalla niin laittaisivat vain uuden tuulettimen postiin. Vanhalla voisivat leikkiä sitten ihan miten itse haluavat.
 
Tai sitten jos olisi jonkilaista pelisilmää kaupalla niin laittaisivat vain uuden tuulettimen postiin. Vanhalla voisivat leikkiä sitten ihan miten itse haluavat.
Se tuuletin on osa tuotetta. Ei Jimm'sillä eikä millään muullakaan kaupalla ole mitään varaosavarastoa vaan uusia samanlaisia tai vastaavia tuotteita. Sama kuin pyytäisit näytönohjaimeen uuden tuulettimen.
 
Se tuuletin on osa tuotetta. Ei Jimm'sillä eikä millään muullakaan kaupalla ole mitään varaosavarastoa vaan uusia samanlaisia tai vastaavia tuotteita. Sama kuin pyytäisit näytönohjaimeen uuden tuulettimen.

Niin olet sitä mieltä että jimmsillä ei ole corsairin 140 millisiä tuulettimia saatavilla? Vaan kaikki on valmiiksi kiinni prossujäähyjen radeissa?
 
Niin olet sitä mieltä että jimmsillä ei ole corsairin 140 millisiä tuulettimia saatavilla? Vaan kaikki on valmiiksi kiinni prossujäähyjen radeissa?

Kai toi on sama ku 2 kamman memmi kiteissä, valmistaja vaatii koko tuotteen itselleen jos vaihdetaan takuuna.

Tälläsen bongasin corsairin sivuilta:

"Certified refurbished power supply units, cases, cooling units, SSD, USB parts, audio, and gaming peripheral and Elgato units have a 1-year, replacement-only warranty"

Eli voiskohan ton virallisia teitä korjata ja sit sulla olis yhden vuoden takuu enää jäljellä. :)
 
Niin olet sitä mieltä että jimmsillä ei ole corsairin 140 millisiä tuulettimia saatavilla? Vaan kaikki on valmiiksi kiinni prossujäähyjen radeissa?

Ei vaan Jimm's lähettää sen tuotteen eteenpäin valmistajalle. Valmistaja = Corsair. Tuote=H115i vesijäähy. Corsair ei ota vastaan tuotetta ilman kaikki sen osia ja sinulle ei ole myyty tuuletinta, vaan vesijäähy.

Jos Jimm's lähettää sinulle tämmöisen tuulettimen:
Corsair ML140 PRO RGB, 140mm Magnetic Levitation RGB PWM -laitetuuletin, 1 kpl - 32,90€

Se on heille puhdasta tappiota, kun he eivät voi lähettää sitä sinun risaa tuuletinta valmistajalle.
 
Psst.. Hei Jimm's! Uusi idea Black Friday'hin: tuotebundlet. Pistäkääs korvan taa, jos vaikka saisitte onnistumaan. ;) Nimim. päivityshimoissa 9700K ja Asus Z390-F paketti ilman muisteja. :D
 
Oletteko aivan tosissanne?!?
Kaverilla on n. 5000e maksanut kone (näyttöineen) joka on ostettu teiltä valmiiksi kasattuna. Nyt hänen corsairin h115i jäähystä on vikaantunut tuuletin takuuajan sisällä. Noh, rma on hyväksytty mutta pitäisi lähettää koko aio paketti teille että tuulettimen vika saadaan teillä todennettua. (Videokuvaa viasta toimitettu asiakaspalvelun pyynnöstä)
Eli kone on tyhjänpanttina määrittelemättömän ajan kun ei ole varalla prossujäähyjä nurkissa jonkun parin kympin osan takia. Tuulettimia kyllä löytyisi.
Miksi ei voi lähettää pelkkää tuuletinta?

Ostaa nyt 5000€ kone, eikä ole varaa hankkia Gigantista jäähyä huollon ajaksi ja palauttelisi sitten 50 päivän palautusoikeuden turvin sen korvikkeen jahka saa omansa huollosta.
 
Ei vaan Jimm's lähettää sen tuotteen eteenpäin valmistajalle. Valmistaja = Corsair. Tuote=H115i vesijäähy. Corsair ei ota vastaan tuotetta ilman kaikki sen osia ja sinulle ei ole myyty tuuletinta, vaan vesijäähy.

Jos Jimm's lähettää sinulle tämmöisen tuulettimen:
Corsair ML140 PRO RGB, 140mm Magnetic Levitation RGB PWM -laitetuuletin, 1 kpl - 32,90€

Se on heille puhdasta tappiota, kun he eivät voi lähettää sitä sinun risaa tuuletinta valmistajalle.

Eli jos ostat aio paketin et voi ostaa eri tuulettimia siihen ja mukana tulleet ylimääräiset jätettävä nurkkiin roikkumaan takuun ajaksi siltä varalta jos pumppuun tai johkin muuhun tulee takuun aikana vikaa.

Edelleenkään minulle ei Jimm's lähetä mitään kun kaverin puolesta ihka oikeasti kyselen.

Veikkaisin senkin olevan jonkinlaista tappiota kun tulee tässä 2v sisään kyseisellä tyypillä koneen päivitys eteen ja silloin ei kauppa todennäköisesti tule olemaan Jimms.

Itsehän olen ja tulen olemaankin edelleen Jimmsin asiakas. Niin kauan kun tulen saamaan hyvää asiakaspalvelua niinkuin tähänkin asti.
 
Ostaa nyt 5000€ kone, eikä ole varaa hankkia Gigantista jäähyä huollon ajaksi ja palauttelisi sitten 50 päivän palautusoikeuden turvin sen korvikkeen jahka saa omansa huollosta.

Tai sitten ei tyyppiä vaan kiinnosta alkaa säätämään parin kympin osan takia. Jos ei ole kiinnostanut itse alkaa kasailemaankaan vaan on valmiiksi kasattuna koneen ostanut.
Aika väsynyt läppä ettei ole varaa. Sanoi jo aiemmin että jos ei homma helpommin onnistu tuo takuuvaihto niin kävelee giganttiin, ostaa uuden samanlaisen ja vanha joutaa ser-jätteeseen.
Mutta jotkut ne vaan tykkää pokkuroida firmoille ei siinä mitään.
 
Tai sitten ei tyyppiä vaan kiinnosta alkaa säätämään parin kympin osan takia. Jos ei ole kiinnostanut itse alkaa kasailemaankaan vaan on valmiiksi kasattuna koneen ostanut.
Aika väsynyt läppä ettei ole varaa. Sanoi jo aiemmin että jos ei homma helpommin onnistu tuo takuuvaihto niin kävelee giganttiin, ostaa uuden samanlaisen ja vanha joutaa ser-jätteeseen.
Mutta jotkut ne vaan tykkää pokkuroida firmoille ei siinä mitään.

Aika useassa kriittisessä ympäristössä mennään varalaite järjestelyllä, mikäli päälaite hajoaa. Suosittelen sitä tähänkin kriittiseen kokoonpanoon.
 
Eli jos ostat aio paketin et voi ostaa eri tuulettimia siihen ja mukana tulleet ylimääräiset jätettävä nurkkiin roikkumaan takuun ajaksi siltä varalta jos pumppuun tai johkin muuhun tulee takuun aikana vikaa.
Tästä olen useille eri käyttäjille varoitellut aina kun näen myynti-palstalla näitä AIO:n tuulettimia. Itselleni sattui aikoinaan samanlainen tapaus (pumppuvika) H110i:n kanssa ja olin mennyt myymään alkuperäiset tuulettimet. Noh, eihän se mennyt takuuseen ilman alkuperäisiä tuulettimia, joten ainoaksi ratkaisuksi jäi ostaa toinen H110i ja laittaa uudet tuulettimet siitä takuupalautuksen mukaan.

Sentään sain kyseisestä takuupalautuksesta täydet rahat takaisin, kerta kyseinen malli oli poistunut kaupan valikoimista. Uuden H110i:n myin eteenpäin myös aika pikaisesti, enkä ole AIO:hin koskenut sen jälkeen.
 
Oletteko aivan tosissanne?!?
Kaverilla on n. 5000e maksanut kone (näyttöineen) joka on ostettu teiltä valmiiksi kasattuna. Nyt hänen corsairin h115i jäähystä on vikaantunut tuuletin takuuajan sisällä. Noh, rma on hyväksytty mutta pitäisi lähettää koko aio paketti teille että tuulettimen vika saadaan teillä todennettua. (Videokuvaa viasta toimitettu asiakaspalvelun pyynnöstä)
Eli kone on tyhjänpanttina määrittelemättömän ajan kun ei ole varalla prossujäähyjä nurkissa jonkun parin kympin osan takia. Tuulettimia kyllä löytyisi.
Miksi ei voi lähettää pelkkää tuuletinta?
Hei, kuten tuossa jo useampi keskustelijakin ehti toteamaan, niin kyseessä on siis osa suurempaa kokonaisuutta. Eli tuote on siis tuo jäähdytin kokonaisuudessan. Takuuosastomme tarvitsee näissä tapauksissa koko tuotteen takaisin. Pelkkää tuuletinta emme pysty vaihtamaan.
 
Voisitte poistaa noi päivityspaketit joka näkymästä, ei kiinnosta katsella tuhatta eri päivityspakettia selatessa esimerkiksi emolevyjä.

Ps. päivittäkää viikkotarjous
 
Nyt loppu jimsistä tilailu.
On kuulemma lahjakortti lähetetty spostiin aikoja sitten rma (mikä kesti ••••tun kauan) hyvityksenä.
No eipä ole spostissa mitään, selityksenä että kortti on ehkä roskapostissa, no ei ole.
Jos oikeesti kiinnostais niin
1. Se ”lähetetty” kortti mitätöitäisiin
2. Antamaani toiseen osoitteeseen uusi kortti
 
Mikä ero on tuotteilla HAV-00060 ja FQC-10070?
FQC-10070 on julkaistu syksyllä 2017 ja sisältää usbilla version 1703
HAV-00060 on julkaistu syksyllä 2019 ja oletettavasti sisältää version 1903 vaikka tätä en nyt suoraan löytänyt mistään.
 
Veikkaisin senkin olevan jonkinlaista tappiota kun tulee tässä 2v sisään kyseisellä tyypillä koneen päivitys eteen ja silloin ei kauppa todennäköisesti tule olemaan Jimms.
Totuus kuitenkin on, että käytännössä mikään liike ei toimisi tässä tilanteessa eri tavalla. Jimms ei ole suoraan vastuussa siitä viasta, vaan valmistaja on. Mikä tahansa muu toimintatapa menisi suoraan Jimmsin pussista, mutta normaalin takuuvaihdon puitteissa kun toimitaan, niin Jimms ei hommassa häviä mitään ylimääräistä.

Pidän täysin mahdollisena, että viallisen tuotteen saatuaan Jimms lähettäisi heti tilalle vastaavan uuden tuotteen, jonka jälkeen se voi itse lähettää vikaantuneen tuotteen valmistajalle. On ihan ymmärrettävää, että näin ei toimita ennen kuin viallinen tuote on kokonaisuudessaan palautettu.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 146
Viestejä
4 487 996
Jäsenet
74 159
Uusin jäsen
kahvirommi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom