Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Nyt kyllä täytyy ihmetellä Jimssin toimintaa.

Hain perjantaina 1070Ti jäähdytysblokin, jonka piti sopia näytönohjaimeeni. No sieltähän sitten tuli kuitenkin täysin väärä, kun 140km päässä kotonani avasin paketin. Voi voi sitä vitutuksen määrää. Noh, eihän siinä kun palautukseen koko paska, onhan tuossa 30pvä palautusoikeus. Nyt kun sunnuntaina olisi aikaa käydä viemässä se postiin, aloin katselemaan palautusohjeita Jimms nettisivuilta. No perhana, täytetäänpä joku lomake. Täytin lomakkeen ja mitä helvettiä, odota palautusohjeita sähköpostiin kun olemme hyväksyneet hakemuksesi?!? Mikä helvetin hakemus? Miksi asiaa pitää erikseen hakea johon on oikeus? Ja miksi nettisivuilla ei ole palautusohjeita erikseen, vaan ne pitää tosiaan polvillaan anella? Ensin annetaan väärää tavaraa ja sitten sitä ei pysty edes palauttamaan kunnolla.

Nyt on kyllä niin köyhää toimintaa, että enpä tue enää ikinä tätä ylihintaista paskalafkaa.

Jaa, mielestäni on aika yleinen käytäntö, että postipalautuksista otetaan yhteyttä myyjään, ja odotetaan vastausta, ennen palautettavan paketin lähettämistä. Ihan jo sen takia, että toinen osapuoli tietää sellaisen olevan tulossa. Jimmssiltä saa vielä paluuviestissä RMA numeron, joka laitetaan siihen pakettiin (ja tämä helpottaa+nopeuttaa sitä käsittelyä sitten määränpäässä). Ei tuo nyt hirveän työläs prosessi ole, yksi pieni viesti ja vastauskin siihen tulee käytännössä 99.9% varmasti seuraavana päivänä. Ikävää tuollainen väärän tuotteen saaminen mutta vaikea ymmärtää miten tuo palautusprosessi menee noin pahasti ihon alle. Jimmssillä kuitenkin ehkä kokonaisuus huomioiden nopeimpia ja sujuvimpia postipalautuksia.
 
Viimeksi muokattu:
Jaa, mielestäni on aika yleinen käytäntö, että postipalautuksista otetaan yhteyttä myyjään ennen palautettavan paketin lähettämistä. Ihan jo sen takia, että toinen osapuoli tietää sellaisen olevan tulossa. Jimmssiltä saa vielä paluuviestissä RMA numeron, joka laitetaan siihen pakettiin (ja tämä helpottaa+nopeuttaa sitä käsittelyä sitten määränpäässä). Ei tuo nyt hirveän työläs prosessi ole, yksi pieni viesti ja vastauskin siihen tulee käytännössä 99.9% varmasti seuraavana päivänä. Ikävää tuollainen väärän tuotteen saaminen mutta vaikea ymmärtää miten tuo palautusprosessi menee noin pahasti ihon alle. Jimmssillä kuitenkin ehkä kokonaisuus huomioiden nopeimpia ja sujuvimpia postipalautuksia.

Normaalistihan verkkokauppojen sivuilla on ohjeet palautukseen? Eikö tuon RMA lomakkeen jälkeen voisi automaattisesti tulla palautusohjeet? Se tässä nyt närästää, että joudun nyt taas kiireisen arjen keskellä etsiä raon viedä tuon postiin sen jälkeen, kun Jimms suo minulle luvan siihen(vaikka tähän on jo heidän ehtojen mukaan lähtökohtaisesti täysi oikeus).

Tämä minun puolesta tässä, ei kaada maailmaa, mutta harmittavan hankala prosessi normaaliin käytäntöön nähden.

E: ja tosiaan otinhan minä yhteyttä myyjään, RMA lomakkeen muodossa ja tämän jälkeen puhelimitse asiakaspalveluun.
 
Normaalistihan verkkokauppojen sivuilla on ohjeet palautukseen? Eikö tuon RMA lomakkeen jälkeen voisi automaattisesti tulla palautusohjeet? Se tässä nyt närästää, että joudun nyt taas kiireisen arjen keskellä etsiä raon viedä tuon postiin sen jälkeen, kun Jimms suo minulle luvan siihen(vaikka tähän on jo heidän ehtojen mukaan lähtökohtaisesti täysi oikeus).

Tämä minun puolesta tässä, ei kaada maailmaa, mutta harmittavan hankala prosessi normaaliin käytäntöön nähden.

E: ja tosiaan otinhan minä yhteyttä myyjään, RMA lomakkeen muodossa ja tämän jälkeen puhelimitse asiakaspalveluun.
Eiköhän nuo kaikkia rma:t katsota läpi onko aihetta palautukseen ettei sitte tule paha mieli kun on käyttäjävirhe eikä takuujuttu
 
Moi @Jimm's

Ihan näin mielenkiinnosta kyselen, että mitä yhteistä teillä ja Kaisanetillä on, vai onko vain yhteensattuma?
Mm. kaupan ulkonäössä on paljon samoja yhtenäisyyksiä, ja jopa tilatun tuotteen mukana tuleva on kuitti melkein yhden suhde yhteen teidän kanssa, vain logot ja osoitteet on muutettu.

Sitten myös Kaisanetin sivuilla tuli vastaan tämä de-lid työkalu, jossa on mainittu, että Jimm's PC-store ei ota mitään vastuuta tuotteen käytöstä aiheutuneista vahingoista tai vioista? :confused2:
Hellow,
Kaisanet on hieman reilu vuoden käyttänyt meidän verkkokauppa ja logistiikka-alustaa omassa verkkokaupassaan. Heidän tavoitteensa on tarjota laajempaa tuotevalikoimaa omalla toimialueellaan. Aluksi valikoimaan kuuluivat tietokonetarvikkeet, oheislaitteet, sekä kannettavat tietokoneet. Muutama kuukausi sitten mukaan tulivat myös komponentit. Aiemmin heidän kampanjat ovat kohdistuneet lähinnä omalle talousalueelleen, mutta nyt nuo oli komponenttien myötä huomattu myös laajemmin.
Mitään mysteeriä asiassa ei ole vaan aivan normaalia yhteistyötä sellaisten yritysten välillä, jotka keskittyvät omaan ydinosaamiseensa :)
 
Mitä näille Jimmssin nettisivuille oikein on tapahtunut? Jatkuvasti tahmaa verrattuna entiseen. Nytkin koko Tietokoneet -osio pimeänä, virhettä pukkaa joka osiosta.
Taas pukkaa sivut virhettä sivunlatauspyynnössä. Komponentit osiosta ei pääse mihinkään alaosastoon. Heikot sivut nykyään nämä, raha ei ilmeisesti kelpaa?
 
Mistähän johtuu kun Ipadilla kuuntelee Spotifystä musaa ja selailee Jimssin sivuja, niin sivua vaihtaessa musat pysähtyy ?
 
Mistähän johtuu kun Ipadilla kuuntelee Spotifystä musaa ja selailee Jimssin sivuja, niin sivua vaihtaessa musat pysähtyy ?
se chat-härpäke taitaa sisältää audiomahdollisuuksia ja sivulataus aktivoi sen hetkeksi iirc.
 
Viimeksi muokattu:
Taas pukkaa sivut virhettä sivunlatauspyynnössä. Komponentit osiosta ei pääse mihinkään alaosastoon. Heikot sivut nykyään nämä, raha ei ilmeisesti kelpaa?
Tuossa mahdollisesti jotain päivityksiä oli, joten pientä hikottelua oli havaittavissa. Tämä kuitenkin saatiin pikasesti korjattua.
 
Nyt alkaa jo menemään hermot. 13.2 tehty tilaus ja maksettu. Vieläkään ei käsitelty. Eilen jonotin chattiin tunnin, mutta silti vielä 3 ihmistä oli edellä. On niin kiva odottaa käsittelyä, kun kilpailijalta ois varmaan jo tullut viime viikolla.

Ennen on toiminut hyvin ja ymmärrän, kyllä jos on ruuhkaa. Toisaalta olisi ollut reilua, jos tästä olisi jokin ilmoitus sivuilla. Siinä tapauksessa olisin tilannut muualta. Tai tullut jo sitä itse noutamaan, koska oli viikonloppuna asiaa Turkuun.

Varmaan alkaa teilläkin jo menemään hermot asiakkaiden valitukseen, mutta on tämä surullista menoa jos nykypäivänä menee melkein viikko pelkästään käsittelyyn. Hyvällä tuurilla taidan saada paketin helmikuun puolella vai meneekö maaliskuulle?

Kokeilen vielä chattia, varaudun tunnin jonotukseen.
 
Pakko kait liittyä tähän kyselijöiden ketjuun...

8.2 tehty tilaus tuotteesta Samsung 1TB 970 EVO Plus SSD-levy + TP02-M2 -jäähdytyssarja (Bundle!) - 259,00€
Tuotetta tuli viime viikolla (vko7) 2 kertaa (saldojen mukaan), oma tilaus "varattu tilaukselle" -tilassa 11.2 lähtien, varastosaldo nyt -7kpl, uutta tavaraa tulossa jossain vaiheessa.

Eli onko oma setti postittajan hyllyssä odottamassa lähetystä, vai odottaa seuraavaa saapuvaa kuormaa ?
 
Pakko kait liittyä tähän kyselijöiden ketjuun...

8.2 tehty tilaus tuotteesta Samsung 1TB 970 EVO Plus SSD-levy + TP02-M2 -jäähdytyssarja (Bundle!) - 259,00€
Tuotetta tuli viime viikolla (vko7) 2 kertaa (saldojen mukaan), oma tilaus "varattu tilaukselle" -tilassa 11.2 lähtien, varastosaldo nyt -7kpl, uutta tavaraa tulossa jossain vaiheessa.

Eli onko oma setti postittajan hyllyssä odottamassa lähetystä, vai odottaa seuraavaa saapuvaa kuormaa ?

Tuote on hyllystä varattu tilauksellesi ja odottaa että logistiikka sen kerää ja lähettää.

Kerrataan nyt vielä; eli tilausvahvistuksella on toimitusaika-arvio juuri sille tilaukselle juuri sillä hetkellä. Netin aika-arvio elää sitä mukaa, kun tilauksia tehdään. Se koskee aina siis _sillä hetkellä_ tehtyjä _uusia_ tilauksia. :)
 
Viimeksi muokattu:
Jep, tätä epäilinkin, tosin on näitäkin firmoja jotka "varaa" tuotteen tilaukselle... Odotellaan siis rauhassa postitusta
 
Nyt onkin hyvä testi kun tilasin samaan aikaan ulkomailta ja Jimmsiltä. Toisesta lähti jo tavara kuljetukseen. Katotaan kumpi on ennemmin perillä :)
 
Täsmälleen sama tilanne ja samat tunnelmat :(

Ei sillä, että omalla tilauksella olisi maailmanlopun kiire tällä kertaa mutta olisihan tuo tavara kelvannut nopeastikin näppiin kuten taannoisissa tilauksissa olen tottunut ja oppinut odottamaan vastaavaa tasoa nopeudessa.
11.2. aamulla tilattu varastossa ollut tavara "1-4 pv toimituksella" löysi perille eilen 19.2.
Kuten sanottu, ei katastroofi vaikka pitkäksi venähtikin mutta mutta..
 
Nyt alkaa jo menemään hermot. 13.2 tehty tilaus ja maksettu. Vieläkään ei käsitelty. Eilen jonotin chattiin tunnin, mutta silti vielä 3 ihmistä oli edellä. On niin kiva odottaa käsittelyä, kun kilpailijalta ois varmaan jo tullut viime viikolla.

Ennen on toiminut hyvin ja ymmärrän, kyllä jos on ruuhkaa. Toisaalta olisi ollut reilua, jos tästä olisi jokin ilmoitus sivuilla. Siinä tapauksessa olisin tilannut muualta. Tai tullut jo sitä itse noutamaan, koska oli viikonloppuna asiaa Turkuun.

Varmaan alkaa teilläkin jo menemään hermot asiakkaiden valitukseen, mutta on tämä surullista menoa jos nykypäivänä menee melkein viikko pelkästään käsittelyyn. Hyvällä tuurilla taidan saada paketin helmikuun puolella vai meneekö maaliskuulle?

Kokeilen vielä chattia, varaudun tunnin jonotukseen.

Nyt onkin hyvä testi kun tilasin samaan aikaan ulkomailta ja Jimmsiltä. Toisesta lähti jo tavara kuljetukseen. Katotaan kumpi on ennemmin perillä :)

Eih... tulikin luettua tämä triidi. Ei varmaan talvilomalle tarvitse osia odotella.

Ketju lukemalla ois myös selvinnyt, että jos on kiire, yhteys aspaan.

Itseämme lainataksemme:

Pyytäisimme sesonkiruuhkaohjeistuksen mukaisesti nöyrimmin olemaan esim. yksärillä yhteydessä, mikäli oman tilauksen kohdalla on kriisi, varsinkin jos chatti tuntuu takkuilevan! Ongelmat on tehty ratkottaviksi ja ollaan täällä teitä varten! Kiitos rakentavista palautteista ja kärsivällisyydestänne! :)
 
Itseämme lainataksemme:

Pyytäisimme sesonkiruuhkaohjeistuksen mukaisesti nöyrimmin olemaan esim. yksärillä yhteydessä, mikäli oman tilauksen kohdalla on kriisi, varsinkin jos chatti tuntuu takkuilevan! Ongelmat on tehty ratkottaviksi ja ollaan täällä teitä varten! Kiitos rakentavista palautteista ja kärsivällisyydestänne! :)

Jimmy hoita vakavan asian taas omalla kohdalla :tup::tup: goodwork ja tilaus postitettu.
 
Kaipa tässä vähän toivottaisi että parin kuukauden jälkeen Jimms olisi jo pystynyt ratkomaan ruuhkat ja tällaista säätöä ei tarvittaisi.

Ymmärrän täysin jos ruuhkaa pukkaa esim. Black Friday alessa tai joulun alla / joululomien aikaan. On helppo hieman aliarvioida ruuhka/joulu-lisäväen tarvetta ja jos piikki on tasoa viikon-pari, ei se ole mikään hirveä draaman aihe. Aina joulun alla pitää varata muutama päivä ekstraa jo pelkästään postin tahmailuun.

Sitä en ymmärrä jos sama krooninen ongelma jatkuu kohta kolmatta kuukautta. Sesonki venyy? Tai sitten ei työvoima ja sen tarve/palkka kohtaa? Ilmainen vinkki: Baronan palkkalistoille ei välttämättä ole tunkua, sen verran hieno pulju on kyseessä, joten jos ei tule tarpeeksi laadukkaita hakijoita, ehkä kannattaisi miettiä kuvioita uudestaan.

Mutta hei, teidän firma, teidän päätökset - varmaan on ei-julkisia syitä nykytilanteeseen. Ehkäpä myynti on todellakin noussut niin paljon ettei logistiikka pysy perässä? Verkkokurppa on sen verran urheasti ajanut alas komponenttivalikoimaa ja varastoja samalla kun panostaa pesukoneisiin ja vauvanruokiin että ehkä PC-rakentajat ovat todellakin äänestäneet jaloillaan? Heillä kyllä tavara liikkuu vauhdilla jos sitä on hyllyssä, mutta jos kaikki on "tilaa ja odota kaks viikkoa" ja puolet halutusta tavarasta puuttuu valikoimista, ei sieltä hirveästi viitsi tilailla.

No, omalla kohdallani tavara sentään vielä liikkuu inhimillisesti (2-3 pv normaalisti, ehkä päivän hitaampi kuin parhaimmillaan on nähty) mutta toisaalta käytän aina kotiin/ovelle-kuljetusta, joka ymmärtääkseni nostaa siellä päässä prioriteettia.
 
Kaipa tässä vähän toivottaisi että parin kuukauden jälkeen Jimms olisi jo pystynyt ratkomaan ruuhkat ja tällaista säätöä ei tarvittaisi.

Ymmärrän täysin jos ruuhkaa pukkaa esim. Black Friday alessa tai joulun alla / joululomien aikaan. On helppo hieman aliarvioida ruuhka/joulu-lisäväen tarvetta ja jos piikki on tasoa viikon-pari, ei se ole mikään hirveä draaman aihe. Aina joulun alla pitää varata muutama päivä ekstraa jo pelkästään postin tahmailuun.

Sitä en ymmärrä jos sama krooninen ongelma jatkuu kohta kolmatta kuukautta. Sesonki venyy? Tai sitten ei työvoima ja sen tarve/palkka kohtaa? Ilmainen vinkki: Baronan palkkalistoille ei välttämättä ole tunkua, sen verran hieno pulju on kyseessä, joten jos ei tule tarpeeksi laadukkaita hakijoita, ehkä kannattaisi miettiä kuvioita uudestaan.

Mutta hei, teidän firma, teidän päätökset - varmaan on ei-julkisia syitä nykytilanteeseen. Ehkäpä myynti on todellakin noussut niin paljon ettei logistiikka pysy perässä? Verkkokurppa on sen verran urheasti ajanut alas komponenttivalikoimaa ja varastoja samalla kun panostaa pesukoneisiin ja vauvanruokiin että ehkä PC-rakentajat ovat todellakin äänestäneet jaloillaan? Heillä kyllä tavara liikkuu vauhdilla jos sitä on hyllyssä, mutta jos kaikki on "tilaa ja odota kaks viikkoa" ja puolet halutusta tavarasta puuttuu valikoimista, ei sieltä hirveästi viitsi tilailla.

No, omalla kohdallani tavara sentään vielä liikkuu inhimillisesti (2-3 pv normaalisti, ehkä päivän hitaampi kuin parhaimmillaan on nähty) mutta toisaalta käytän aina kotiin/ovelle-kuljetusta, joka ymmärtääkseni nostaa siellä päässä prioriteettia.

Kiitos perusteellisesta palautteesta ja kärsivällisyydestäsi! jimms_antti avasi tätä asiaa jo aikaisemmin omalta osaltaan, mutta voimme pikaisesti kerrata.

Suurimman haasteen ovat muodostaneet nuo talvikauden takkuilevat tukkurikuormat, jonka vuoksi ns. backlogia on alunperin päässyt syntymään. Käynnissä olevan haun lisäksi uusia rekryjä on jo talossa, mutta kestää oman aikansa ennen kuin oppivat yhtä tehokkaiksi kuin vanhat tekijät! Rekryjen lisäksi tänä keväänä on käynnissä perusteellisempi varastomme kehitysprojekti. Suunta on onneksi jo ylöspäin, mutta sovellamme siis edelleen sesonkiruuhkaohjeistusta!
 
Viimeksi muokattu:
Mikä sitten lasketaan kiireeksi, mikä ei :D Että onko 40fps Apexissa hätätilanne, jos haluaa viikonlopuksi pelailemaan uudella näyttiksellä. Kun kyllähän sillä 40fps:lläkin päjäilee, kun varovasti pelaa :tup:
 
Itseämme lainataksemme:

Pyytäisimme sesonkiruuhkaohjeistuksen mukaisesti nöyrimmin olemaan esim. yksärillä yhteydessä, mikäli oman tilauksen kohdalla on kriisi, varsinkin jos chatti tuntuu takkuilevan! Ongelmat on tehty ratkottaviksi ja ollaan täällä teitä varten! Kiitos rakentavista palautteista ja kärsivällisyydestänne! :)

Eli toisinsanoen etuilijat päästetään jonon ohi? Ihmekös kun kestää
 
Eli toisinsanoen etuilijat päästetään jonon ohi? Ihmekös kun kestää

Moi! Avattiin tilannetta tuossa ylempänä! Kuten sesonkiaikanakin niin ATK-kriisin yllättäessä voi ottaa yhteyttä yksärillä (tai chatissa, mutta ruuhkavarauksella!). Kyseinen toimintatapa ei ole keneltäkään muulta pois, koska aspalaiset keräävät siis kykyjensä mukaisesti nämä hyvän asiakaspalvelun hengessä itse (logistiikkaa kuormittamatta). Pyytäisin siis laittamaan yksäriä jos on hätä!
 
Lukutaito unohtuu, kun lähdetään mielensäpahoittamisasenteella höyryämään foorumille...

EDIT: Toki olen samaa mieltä että Jimms on hoitanut tämän kehnosti.
Kerran ongelma ja siitä johtuva ruuhkautuminen on täällä tiedossa, niin miksi sitä ei näy sivuilla tai tilausta tehdessä? Asian "peittely" kaivaa mielensäpahoittajat koloistaan...
 
Viimeksi muokattu:
joo pakko jättää negatiivista palautetta, viikko menee lähettää tavaraa mitä tilaat ja jota on varastossa. ja jos jaksat valittaa aspaan niin silloin lähetetään nopeammin?? hohhoijaa hienoa bisnestä.
 
Eli toisinsanoen etuilijat päästetään jonon ohi? Ihmekös kun kestää

joo pakko jättää negatiivista palautetta, viikko menee lähettää tavaraa mitä tilaat ja jota on varastossa. ja jos jaksat valittaa aspaan niin silloin lähetetään nopeammin?? hohhoijaa hienoa bisnestä.

Moi! Kuten kanssakirjoittelija tuossa valaisi niin toimintatapa ei ole keneltäkään muulta pois, sillä aspalaiset keräävät siis resurssiensa ja kykyjensä mukaisesti nämä hyvän asiakaspalvelun hengessä itse (logistiikkaa kuormittamatta).
 
Mikä sitten lasketaan kiireeksi, mikä ei :D Että onko 40fps Apexissa hätätilanne, jos haluaa viikonlopuksi pelailemaan uudella näyttiksellä. Kun kyllähän sillä 40fps:lläkin päjäilee, kun varovasti pelaa :tup:

Toki ajatuksena on että harkintakykyä käytettäisiin, ettei sitten vaan toisten kiusaksi huudeltaisi että PAKKO SAADA HETINYT. Mutta tiedostamme, että henkilökohtainen ATK-kriisi voi olla hyvinkin vakava asia!
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 438
Viestejä
4 496 044
Jäsenet
74 206
Uusin jäsen
Taru.nen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom