Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Kerron nyt ihan rehellisesti, että olen aika pettynyt firmanne nykyiseen toimintaan toimitusaikojen suhteen. Olen vuosia tilannut teiltä ja varastossa ollut tavara on lähtenyt aina saman tai viimeistään seuraavan päivän postin mukaan. Nyt viimeiset neljä tilausta ovat olleet yhtä odottelua. Menee kolme-neljä päivää, että tavara lähtee liikkeelle. Joo, kyllä olette annetun toimitusajan puitteissa toimittaneet (1-4 päivää), mutta kyllä se Jimmsmagia on kyllä kadonnut täysin. En enää voi luottaa teihin. Jos jonkin osan ehdottomasti viikonlopuksi, niin joudun sen tilaamaan jostain muulta.

Tuntuu, että teillä on ollut "ruuhkaa" jo pidemmän aikaa? Eikö olisi ihan fiksua palkata lisää väkeä?

Modatun tuotteen takuuasiat tulee aina hoitaa kys. tuotteen valmistajan kautta suoraan. Lähtökohtaisesti Jimm'sin takuuehtojen mukaisesti modatun/muokatun tuotteen takuu raukeaa, ja tämä on myös useimpien valmistajien linjaus.

Ja tuohan on muuten täysin lainvastainen sopimusehto. Kuluttasuojalain 5:15a.1 mukaan:

"...Virhevastuuta ei kuitenkaan synny, jos myyjä saattaa todennäköiseksi, että huonontuminen johtuu tapaturmasta, tavaran vääränlaisesta käsittelystä tai muusta ostajan puolella olevasta seikasta."

Eli pelkkä tuotteen avaaminen ei mitätöi takuuta ja se ei ole oikeuskäytännön mukaan ostajasta johtuva seikka. Olennaista on huomata, että näyttötaakka on myyjällä, ei ostajalla. Oikeuskäytännöstä ilmenee, että ostajalta ei edes edellytetä ammattitutkintoa tai pätetyyttä, ainoastaan riittävää osaamista. Täytyy tietää mitä tekee.

Toisekseen, ostaja voi vedota myös KSL 5:12:n mukaiseen yleiseen virhesäännökseen, jota ei voida sopimusehdoin rajoittaa. Kyse on siis pakottavasta oikeudesta. Myös virhevastuuseen vetoamisen aika on voi olla pidempi kuin tuotteen takuu aika, kuitenkin vähintään kaksi vuotta, joka on dikrektiivin minimi aika. Suomessa implementoinnin yhteydessä tätä aikaa ei kirjattu lakiin, sillä sen katsottiin liiaksi rajoittavan virhevastuuseen vetoamisen aikaa.

Kansainväliseten firmojen kv. takuuehdot eivät aina yllä Suomen lainsäädännön minimitasolle. Aiotteko muuttaa takuuehtojanne lain mukaisiksi?
 
Viimeksi muokattu:
Kieltämättä itselläkin tuntuu nykyään tilaukset "seisovan" maksimi-ajan ennen lähetystä. Ennen sai tuotteen max. 2 päivää tilauksesta, hyvänä päivänä tuli 30min sisällä tilauksesta viesti toimituksesta...aa että..
 
Kerron nyt ihan rehellisesti, että olen aika pettynyt firmanne nykyiseen toimintaan toimitusaikojen suhteen. Olen vuosia tilannut teiltä ja varastossa ollut tavara on lähtenyt aina saman tai viimeistään seuraavan päivän postin mukaan. Nyt viimeiset neljä tilausta ovat olleet yhtä odottelua. Menee kolme-neljä päivää, että tavara lähtee liikkeelle. Joo, kyllä olette annetun toimitusajan puitteissa toimittaneet (1-4 päivää), mutta kyllä se Jimmsmagia on kyllä kadonnut täysin. En enää voi luottaa teihin. Jos jonkin osan ehdottomasti viikonlopuksi, niin joudun sen tilaamaan jostain muulta.

Tuntuu, että teillä on ollut "ruuhkaa" jo pidemmän aikaa? Eikö olisi ihan fiksua palkata lisää väkeä?



Ja tuohan on muuten täysin lainvastainen sopimusehto. Kuluttasuojalain 5:15a.1 mukaan:

"...Virhevastuuta ei kuitenkaan synny, jos myyjä saattaa todennäköiseksi, että huonontuminen johtuu tapaturmasta, tavaran vääränlaisesta käsittelystä tai muusta ostajan puolella olevasta seikasta."

Eli pelkkä tuotteen avaaminen ei mitätöi takuuta ja se ei ole oikeuskäytännön mukaan ostajasta johtuva seikka. Olennaista on huomata, että näyttötaakka on myyjällä, ei ostajalla. Oikeuskäytännöstä ilmenee, että ostajalta ei edes edellytetä ammattitutkintoa tai pätetyyttä, ainoastaan riittävää osaamista. Täytyy tietää mitä tekee.

Toisekseen, ostaja voi vedota myös KSL 5:12:n mukaiseen yleiseen virhesäännökseen, jota ei voida sopimusehdoin rajoittaa. Kyse on siis pakottavasta oikeudesta. Myös virhevastuuseen vetoamisen aika on voi olla pidempi kuin tuotteen takuu aika, kuitenkin vähintään kaksi vuotta, joka on dikrektiivin minimi aika. Suomessa implementoinnin yhteydessä tätä aikaa ei kirjattu lakiin, sillä sen katsottiin liiaksi rajoittavan virhevastuuseen vetoamisen aikaa.

Kansainväliseten firmojen kv. takuuehdot eivät aina yllä Suomen lainsäädännön minimitasolle. Aiotteko muuttaa takuuehtojanne lain mukaisiksi?
Logistiikan ruuhka ja toimitusajat ovat ikävä kyllä venyneet tuohon muutamaan päivään, mitä pyritään koko ajan vähentämään. Tietysti palkataan väkeä lisää kun tarve vaatii ja sopiva henkilö tulee vastaan. :) Tuohon takuuehtojen muuttamiseen täytyy kysellä mielipidettä ylemmältä taholta, mutta olettaisin tuon takuuehdon/käytännön tulevan suoraan valmistajalta/maahantuojalta, ettei esimerkiksi näytönohjainta saa avata, koska tuo lasketaan jo "modaamiseksi" ja suurimmaksi osaksi nämä ovat sinetöityjä. Palaamme toki asiaan, kun tähän selviää jotain lisää.
 
Annettava oma palautteeni tähän myös, että toimitusaikanne ovat kyllä venyneet pitkiksi viime tilausteni osalta.

Mielelläni tilaisin kaiken teiltä, mutta ulkomaiset verkkokaupat tällä hetkellä saavat kiireelliset tuotteet perille nopeammin. Black fridaysta lähtien ollut tämä tilanne ja sen aikaisten tilausten ei enää tässä vaiheessa luulisi kuormittavan pakkaamoa.

Jossain menee asiat pieleen jos näin on.

Muuten kyllä teillä asiat ovat erittäin hyvin ja tavara on tullut hyvin pakattuna perille.
 
Annettava oma palautteeni tähän myös, että toimitusaikanne ovat kyllä venyneet pitkiksi viime tilausteni osalta.

Mielelläni tilaisin kaiken teiltä, mutta ulkomaiset verkkokaupat tällä hetkellä saavat kiireelliset tuotteet perille nopeammin. Black fridaysta lähtien ollut tämä tilanne ja sen aikaisten tilausten ei enää tässä vaiheessa luulisi kuormittavan pakkaamoa.

Jossain menee asiat pieleen jos näin on.

Muuten kyllä teillä asiat ovat erittäin hyvin ja tavara on tullut hyvin pakattuna perille.

Lainaamme itseämme muutaman sivun takaa. Kiireapu on käytössä mutta valitettavasti (onneksi) tilausmäärät ovat pysyneet suurina joulusta saakka, ja nyt Winter Assyt lähestyvät....

Moi! Hyllytuotteiden toimitusaika-arvio on 1-4 työpäivää tilauksesta, vuoden ympäri. Tämän puitteissa ollaankin yleensä pysytty, paitsi pahimpien ruuhkahuippujen aikaan (Assyt, Black Friday, joulu)! Jos näyttää siltä, että oman tilauksen kohdalla annettu arvio ei toteudu, niin laita vaikka yksärillä tilausnumero :)

Yksärillä voi siis olla yhteydessä, jos iskee tuollainen "pakko saada viikonlopuksi" -tyyppinen skenaario. Chatinkin kautta voi laittaa viestiä, kellon ympäri. ATK-kriisi on vakava asia!
 
Koska uusia kannettavia tulossa myyntiin kahdeksannen sukupolven Intel prosessoreilla?
GTX 1050 tai 1060, 15" varustettuna. Hillityllä ulkonäöllä.
 
Koska uusia kannettavia tulossa myyntiin kahdeksannen sukupolven Intel prosessoreilla?
GTX 1050 tai 1060, 15" varustettuna. Hillityllä ulkonäöllä.

8th gen -kannettavia tulossa valmistajien mukaan "ensimmäisen vuosineljänneksen" aikana :)
 
Tilasin viime sunnuntai-iltana GTX 1060 6GB OC:n teiltä ja nyt keskiviikkoaamuun mennessä tilaukselle ei ole tapahtunut yhtään mitään, niin laitoin asiakaspalvelun sähköpostiin ilmoituksen tilauksen peruutuksesta. Siihenkään ei ole vielä vastattu. Odotuksesta hermostuneena hankin GTX 1080:n muualta.
 
Tilasin viime sunnuntai-iltana GTX 1060 6GB OC:n teiltä ja nyt keskiviikkoaamuun mennessä tilaukselle ei ole tapahtunut yhtään mitään, niin laitoin asiakaspalvelun sähköpostiin ilmoituksen tilauksen peruutuksesta. Siihenkään ei ole vielä vastattu. Odotuksesta hermostuneena hankin GTX 1080:n muualta.

Moi! Sähköposteissa mm. toimitusaikakyselyt ovat teettäneet ruuhkaa - chatti ja puhelin kannattaa muistaa ns. nopeita toimenpiteitä vaativien asioiden hoitamisessa. Laitatko tilausnumeron yksärillä, niin hoidetaan tuo peruutus alta pois?

Edit: hoidettu.
 
Viimeksi muokattu:
Ja tuohan on muuten täysin lainvastainen sopimusehto. Kuluttasuojalain 5:15a.1 mukaan:

"...Virhevastuuta ei kuitenkaan synny, jos myyjä saattaa todennäköiseksi, että huonontuminen johtuu tapaturmasta, tavaran vääränlaisesta käsittelystä tai muusta ostajan puolella olevasta seikasta."

Eli pelkkä tuotteen avaaminen ei mitätöi takuuta ja se ei ole oikeuskäytännön mukaan ostajasta johtuva seikka. Olennaista on huomata, että näyttötaakka on myyjällä, ei ostajalla. Oikeuskäytännöstä ilmenee, että ostajalta ei edes edellytetä ammattitutkintoa tai pätetyyttä, ainoastaan riittävää osaamista. Täytyy tietää mitä tekee.

Toisekseen, ostaja voi vedota myös KSL 5:12:n mukaiseen yleiseen virhesäännökseen, jota ei voida sopimusehdoin rajoittaa. Kyse on siis pakottavasta oikeudesta. Myös virhevastuuseen vetoamisen aika on voi olla pidempi kuin tuotteen takuu aika, kuitenkin vähintään kaksi vuotta, joka on dikrektiivin minimi aika. Suomessa implementoinnin yhteydessä tätä aikaa ei kirjattu lakiin, sillä sen katsottiin liiaksi rajoittavan virhevastuuseen vetoamisen aikaa.

Kansainväliseten firmojen kv. takuuehdot eivät aina yllä Suomen lainsäädännön minimitasolle. Aiotteko muuttaa takuuehtojanne lain mukaisiksi?
Takuuta voidaan rajoittaa jos tuotetta käytetään vääränlaisella tavalla tai käyttöohjeiden laiminlyyönnillä. Normaaliin käyttöön esimerkiksi näytönohjaimen avaaminen ei todellakaan kuulu. Myös esimerkiksi Asuksen takuuehdoissa lukee että tuotteen omatoiminen korjaus/muokkaus on syy evätä takuun. Myöskin käyttöohjeissa lukee että jos teknisiä ongelmia tulee, tulisi ottaa yhteyttä tekniseen tukeen, sen sijaan että aletaan osia itse korjailemaan. Koska käyttöohjeissa ei ohjeisteta teknisen vian esiintyessä itse alkamaan korjaamaan, esimerkiksi tahnoja vaihtamalla, niin tällöin yrityksellä on oikeus evätä takuu, sekä virhevastuu.

Myös virhevastuussa tuotteen käyttö pitää olla käyttöohjeiden mukaista. Tuotetta tällöin ei saa muokata, ellei käyttöohje sille lupaa anna. Se on vähän sama kuin vaihtaisi blenderiin omatoimisesti rikkoutuneen moottorin uuteen, jonka ansioista uusi moottori poltatti koneen turvapiirin ja laite ei toimi. Tämä evää virhevastuun, koska tällöin kuluttaja on muokannut konetta.

Ja tuotteen avaaminen = Paketin avaaminen ja tuotteen katsominen/mahdollinen käyttö, ei näytönohjaimen jäähdyttimen irroittaminen. Näytönohjaimen jäähdyttimen irroittaminen katsotaan muokkaamiseksi jo monilla valmistajilla kuten Jimmsin väki jo kertoi.
 
Kauankohan emolevy (gene VIII ostettu 16.10.2016) mahtaa olla pois käytöstä/matkalla kun veikkaan että siitä on mennyt intekroitu äänikortti rikki? Kun pitäisi sinne kiikuttaa takuuseen ja täytyisi oikea ajankohta löytää sille.
 
Kauankohan emolevy (gene VIII ostettu 16.10.2016) mahtaa olla pois käytöstä/matkalla kun veikkaan että siitä on mennyt intekroitu äänikortti rikki? Kun pitäisi sinne kiikuttaa takuuseen ja täytyisi oikea ajankohta löytää sille.

Moi! Kuljetusnopeus riippuu logistiikkayhtiöstä. Tuotetta näyttäisi olevan tukkurilla varastossa (parin viikon toimitusaika-arvio) eikä takuupuolellamme ole kirjoitushetkellä mainittavaa jonoa - käsittelyaika on parin päivän luokkaa. :)
 
Komppaan kyllä tätä keskustelua toimitusajoista. Ennen oli lähes sääntö se, että jos tilaus oli vain sisällä hyvissä ajoin päivällä niin tilaus kerkesi saman päivän toimitukseen ja oli seuraavana päivänä perillä. Nykyään se ruuhkista johtuen venytetään sen "luvatun" toimitusajan tappiin, eli 4 tpv. Tällä tietysti kompensoidaan ruuhkaa jne, mutta kyllä suoraan sanottuna ihan todella syvältä tämä.

Ainakin omalta osalta tämän takia tulee ihan menetettyä kauppaa, koska olin juuri aiemmin tällä viikolla miettimässä että tarvitsisin tällaista ja tällaista, mutta sitten muistin että "niin, ei nämä kuitenkaan kerkeä viikonlopuksi joten taidanpa hakea VK:sta". Mielestäni tällaista ajatusta ei pitäisi tulla mieleen tiistaina taikka keskiviikkona.
 
Komppaan kyllä tätä keskustelua toimitusajoista. Ennen oli lähes sääntö se, että jos tilaus oli vain sisällä hyvissä ajoin päivällä niin tilaus kerkesi saman päivän toimitukseen ja oli seuraavana päivänä perillä. Nykyään se ruuhkista johtuen venytetään sen "luvatun" toimitusajan tappiin, eli 4 tpv. Tällä tietysti kompensoidaan ruuhkaa jne, mutta kyllä suoraan sanottuna ihan todella syvältä tämä.

Ainakin omalta osalta tämän takia tulee ihan menetettyä kauppaa, koska olin juuri aiemmin tällä viikolla miettimässä että tarvitsisin tällaista ja tällaista, mutta sitten muistin että "niin, ei nämä kuitenkaan kerkeä viikonlopuksi joten taidanpa hakea VK:sta". Mielestäni tällaista ajatusta ei pitäisi tulla mieleen tiistaina taikka keskiviikkona.

Kiitos palautteesta!
Lainaamme itseämme edelliseltä sivulta:

Kiireapu on käytössä mutta valitettavasti (onneksi) tilausmäärät ovat pysyneet suurina joulusta saakka, ja nyt Winter Assyt lähestyvät....


Yksärillä voi siis olla yhteydessä, jos iskee tuollainen "pakko saada viikonlopuksi" -tyyppinen skenaario. Chatinkin kautta voi laittaa viestiä, kellon ympäri. ATK-kriisi on vakava asia!
 
Onko tämä kone Jimm's Powered by ASUS - GtG Hope, pelitietokone - 1 149,00€ ,

ja tämä muisti Corsair 8GB (1 x 8GB) Value Select, DDR4 2400MHz, CL16, 1.20V - 105,00€ yhteensopivia?

Ja meneekö toimituksessa tosiaan se 14-28 päivää, jos ottaa tuon lisämuistin asennus ja testaus palvelun sekä kiintolevyn, jonka asennuksesta ei ilmeisesti veloiteta erikseen?

Moi! GTG-kone on suoraan saatavilla ja kiintolevyn tai lisämuistin asennus ei merkittävästi viivästytä toimitusta. Asennustyöstä ei veloiteta erikseen, ainoastaan lisämuistin ja -kiintolevyn hinnat. Muistiksi kannattaa valita se, joka koneesta jo löytyy, eli juurikin tuo Tuotehaku - Jimms.fi
 
Ai että. Pitkä työpäivä ja jimmsin paketti odotti postis. No pakkohan se oli hakea ja avata heti ensimmäisenä, vaikka nälkäki alko olla kova.

Siellä perhana olikin lakupötkö! Lakun voimalla uutta palikkaa asentamaan ja ruokailu sai jäädä odottamaan vielä.:cool:
 
LG 32GK850G minkäänlaisia merkkejä edes että on tulossa Suomeen? Jenkeistä rantautunut jo eurooppalaisiin kauppoihin Puolaa myöten, mutta ei vaan tänne.
 
LG 32GK850G minkäänlaisia merkkejä edes että on tulossa Suomeen? Jenkeistä rantautunut jo eurooppalaisiin kauppoihin Puolaa myöten, mutta ei vaan tänne.
tuota mallia ei näy tukkureidemme listoilla vielä joten ainakaan toistaiseksi sitä ei valikoimiimme saada. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jimm's:
Asus Z370-F GAMING + Intel i7-8700K + 16GB Hyper X Fury DDR4 2666MHz muistikitti + 250 GB 960 EVO M.2 SSD

Kuunvaihteeseen tulossa samanverkkasta bundlea?:drool:
 
Miten meni niinku omasta mielestä? Piti tulla takuuvaihdokkina 2x8GB 4400C19 kitti, mutta näemmä lähetitte vain yhden kamman?

dcc72109-2b3a-45b6-b7c7-6e1495f9918a
eBB7C7a.jpg
 
Miten meni niinku omasta mielestä? Piti tulla takuuvaihdokkina 2x8GB 4400C19 kitti, mutta näemmä lähetitte vain yhden kamman?

dcc72109-2b3a-45b6-b7c7-6e1495f9918a
eBB7C7a.jpg
Kai olet jo ottanut yhteyttä virallista kanavaa pitkin yritykseen kaikkine tarvittavine tietoineen kun tännekin kerkesit postaamaan. :vihellys:
 
Kai olet jo ottanut yhteyttä virallista kanavaa pitkin yritykseen kaikkine tarvittavine tietoineen kun tännekin kerkesit postaamaan. :vihellys:
Tietysti. :) Ja luulen että tämä ongelma on sattunut jo G.Skillin päässä, sillä laatikon sisältöä ei näe ilman että avaa paketin kokonaan, laatikon "ikkunasta" kun näkyy vain toinen muistikampa. Ajattelin postata tännekkin kun aika harvinaislaatuinen tapaus.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 579
Viestejä
4 501 006
Jäsenet
74 226
Uusin jäsen
Tober

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom