Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Eipä Postillakaan ole helppoa: "Lähetys on viivästynyt, se toimitetaan 1-2 työpäivän kuluessa."
 
Onko noilla AMD:n Vegoilla minkäänlaista saatavuutta?
 
Onko aw3418dw tulossa Jimssin valikoimiin/onko mitään arviota milloin kyseinen näyttö rantautuu Suomeen?
 
Tarvetta olisi 10mm kulmassa oleville karaliittimille.
Mikä on näiden tuotteiden saatavuus tällä hetkellä:

N/A 10mm karaliitin, 90° kulma, 10mm kara, hopea - 2,30€

N/A 10mm karaliitin, 90° kulma, 10mm kara, valkoinen - 1,80€

T-liittimiä olisi vielä varastossa mutta millä sen letkun saisi tulpattua kun tulpatkin näyttää ei-oota varastotilanteen kohdalla?
Toimitusaika-arvio on yleensä ollut 2-3 viikon luokkaa tilauksesta vesijäähdytystuotteille mitä ei löydy varastosta.
 
Tänään on kiitosten aika. Sain bundlen paikalleen ja kehrää kuin kissa. :)

Kerron miksi tähän bundleen päädyin. Kompuutterit on ihan ihquja, mutta enää ei ole mielenkiinto niin pitkällä, että jaksaisi tutkailla mikä osa sopii yhteen minkäkin osan kanssa. Tarjolla oli valmis paketti, jota pääsi kokoamaan kuin tekniikka leegoja. Ai tuo tuohon ja sitten tuo tonne.. Ääh en jaksa lukea ohjeita ja teen tuon ensin. Voi räpylä, miksi laitoin noi jo paikoilleen eihän tuonne mahdu enää käsi, on mutta jos mä vähän koitan silti.. mene mene mene ah.. uudestaan.. mene mene mene, hyvä meni sittenkin.. Ehkä teen loput järjestyksessä niin elämä on helpompaa. Sitten kun kaikki on paikoillaan ja on aika laittaa kone tulille. Minkä parjausun kone antaa, tuliko onnistuttua vai sählättyä. Tuo tunne on vaan niin mukavaa, siis kun onnistuu.

Viimeksi moittimani asennusmeetut oli tällä kertaa muistettu. Mutta nyt on karkkilakko päällä, eikä sitä voi nauttia :rage:. No ehkä tämä ei ole teidän vika.. :confused2:
 
Onnistuukos Jimm's:ltä miten merkkikohtaisten muistien tilaaminen?

Olisi tarvetta tällaiselle tai vastaavalle:

Crucial 4GB DDR4-2400 SODIMM CT10635941 | IdeaPad 320-15IKB | Crucial EU

Saiskos olla eri merkkinen ja isommalla kapasiteetilla? Kingstonin yhteensopivaa muistia 8Gb versiona olisi suoraan listalla
Kingston 8GB (1 x 8GB) DDR4 2133 MHz, SO-DIMM, CL15, 1.2V (ASUS VivoBook X556UR) - 109,00€
Älä pelästy tuota Vivobook-merkintää, Kingstonin konfiguraattori antaa tuon suoraan yhteensopivaksi malliksi koneen mallin perusteella.
 
Saiskos olla eri merkkinen ja isommalla kapasiteetilla? Kingstonin yhteensopivaa muistia 8Gb versiona olisi suoraan listalla
Kingston 8GB (1 x 8GB) DDR4 2133 MHz, SO-DIMM, CL15, 1.2V (ASUS VivoBook X556UR) - 109,00€
Älä pelästy tuota Vivobook-merkintää, Kingstonin konfiguraattori antaa tuon suoraan yhteensopivaksi malliksi koneen mallin perusteella.

Muuten kyllä, mutta 12Gb on hiukan liikaa. Tässä kyseisessä läppärissä kun on ennestään 4gb integroituna + 2gb sodimm. (Lenovo Ideapad 320 15IKB)
 
Jos tilaa Gamer pelikoneen ja osat löytyy hyllystä kestääkö kasaus minimissään sen 2vkoa? Vai onko jono joulun jälkeen jo lyhyt.
 
Hei tyypit, palautteenne on kuultu! Nyt on peräti _kolmea_ eri lakua ;) Huom, ei valkkailla! Mut meidän puolestamme voitte rauhassa sitten vaikka keskenänne vaihdella :D
Tiiä vaikka lakuista tulisi TechBBS:n kuuminta valuuttaa :p :p

27267002_10156024855737298_1668343172_o.jpg
 
Oho... Näyttis tuli tänään postiin noudettavaksi. :kippis: Pitäskö tässä Jimmssiä vai Postia kiitellä.
 
Olisikohan kotelotarjouksia lähiaikoina tuloillaan? Ja mitä muuten Mr RT:lle kuuluu nykyään?
 
Yllätyin asiakaspalvelun vastauksesta. Onko tosiaan niin ettei edes lämpötahnaa saa mennä vaihtamaan tai vesiblokkia asentaa asuksen näyttiksiin ilman takuun menemistä? Ennen ollut evga tuotteita eikä se heille ole ollut ongelma.
 
Yllätyin asiakaspalvelun vastauksesta. Onko tosiaan niin ettei edes lämpötahnaa saa mennä vaihtamaan tai vesiblokkia asentaa asuksen näyttiksiin ilman takuun menemistä? Ennen ollut evga tuotteita eikä se heille ole ollut ongelma.
Evga taitaa olla ainut valmistaja, joka tuon sallii eli se on poikkeuksellinen ja muut määrittää normin.
 
Yllätyin asiakaspalvelun vastauksesta. Onko tosiaan niin ettei edes lämpötahnaa saa mennä vaihtamaan tai vesiblokkia asentaa asuksen näyttiksiin ilman takuun menemistä? Ennen ollut evga tuotteita eikä se heille ole ollut ongelma.
Valmistajan lämpötahnoilla ja tyynyillä takuun loppuun, sitten parempaa tilalle.
 
Evga taitaa olla ainut valmistaja, joka tuon sallii eli se on poikkeuksellinen ja muut määrittää normin.
Valmistajista MSI sallii myös, jos ei mene vaihtamisen aikana rikkomaan mitään. En tiedä miten menee Jimmsille palautusten osalta.

Pelkkä näyttiksen avaaminen ei kyllä pitäisi olla peruste evätä takuuta oikeastaan millään valmistajalla, jos ei tosiaan mene rikkomaan jotain samalla. Ainakin virhevastuu säilyy jo lainkin mukaan. Käytännössä voi mennä aika vaikeaksi.
 
En tiedä miten menee Jimmsille palautusten osalta.

Modatun tuotteen takuuasiat tulee aina hoitaa kys. tuotteen valmistajan kautta suoraan. Lähtökohtaisesti Jimm'sin takuuehtojen mukaisesti modatun/muokatun tuotteen takuu raukeaa, ja tämä on myös useimpien valmistajien linjaus.
 
Kerron nyt ihan rehellisesti, että olen aika pettynyt firmanne nykyiseen toimintaan toimitusaikojen suhteen. Olen vuosia tilannut teiltä ja varastossa ollut tavara on lähtenyt aina saman tai viimeistään seuraavan päivän postin mukaan. Nyt viimeiset neljä tilausta ovat olleet yhtä odottelua. Menee kolme-neljä päivää, että tavara lähtee liikkeelle. Joo, kyllä olette annetun toimitusajan puitteissa toimittaneet (1-4 päivää), mutta kyllä se Jimmsmagia on kyllä kadonnut täysin. En enää voi luottaa teihin. Jos jonkin osan ehdottomasti viikonlopuksi, niin joudun sen tilaamaan jostain muulta.

Tuntuu, että teillä on ollut "ruuhkaa" jo pidemmän aikaa? Eikö olisi ihan fiksua palkata lisää väkeä?

Modatun tuotteen takuuasiat tulee aina hoitaa kys. tuotteen valmistajan kautta suoraan. Lähtökohtaisesti Jimm'sin takuuehtojen mukaisesti modatun/muokatun tuotteen takuu raukeaa, ja tämä on myös useimpien valmistajien linjaus.

Ja tuohan on muuten täysin lainvastainen sopimusehto. Kuluttasuojalain 5:15a.1 mukaan:

"...Virhevastuuta ei kuitenkaan synny, jos myyjä saattaa todennäköiseksi, että huonontuminen johtuu tapaturmasta, tavaran vääränlaisesta käsittelystä tai muusta ostajan puolella olevasta seikasta."

Eli pelkkä tuotteen avaaminen ei mitätöi takuuta ja se ei ole oikeuskäytännön mukaan ostajasta johtuva seikka. Olennaista on huomata, että näyttötaakka on myyjällä, ei ostajalla. Oikeuskäytännöstä ilmenee, että ostajalta ei edes edellytetä ammattitutkintoa tai pätetyyttä, ainoastaan riittävää osaamista. Täytyy tietää mitä tekee.

Toisekseen, ostaja voi vedota myös KSL 5:12:n mukaiseen yleiseen virhesäännökseen, jota ei voida sopimusehdoin rajoittaa. Kyse on siis pakottavasta oikeudesta. Myös virhevastuuseen vetoamisen aika on voi olla pidempi kuin tuotteen takuu aika, kuitenkin vähintään kaksi vuotta, joka on dikrektiivin minimi aika. Suomessa implementoinnin yhteydessä tätä aikaa ei kirjattu lakiin, sillä sen katsottiin liiaksi rajoittavan virhevastuuseen vetoamisen aikaa.

Kansainväliseten firmojen kv. takuuehdot eivät aina yllä Suomen lainsäädännön minimitasolle. Aiotteko muuttaa takuuehtojanne lain mukaisiksi?
 
Viimeksi muokattu:
Kieltämättä itselläkin tuntuu nykyään tilaukset "seisovan" maksimi-ajan ennen lähetystä. Ennen sai tuotteen max. 2 päivää tilauksesta, hyvänä päivänä tuli 30min sisällä tilauksesta viesti toimituksesta...aa että..
 
Kerron nyt ihan rehellisesti, että olen aika pettynyt firmanne nykyiseen toimintaan toimitusaikojen suhteen. Olen vuosia tilannut teiltä ja varastossa ollut tavara on lähtenyt aina saman tai viimeistään seuraavan päivän postin mukaan. Nyt viimeiset neljä tilausta ovat olleet yhtä odottelua. Menee kolme-neljä päivää, että tavara lähtee liikkeelle. Joo, kyllä olette annetun toimitusajan puitteissa toimittaneet (1-4 päivää), mutta kyllä se Jimmsmagia on kyllä kadonnut täysin. En enää voi luottaa teihin. Jos jonkin osan ehdottomasti viikonlopuksi, niin joudun sen tilaamaan jostain muulta.

Tuntuu, että teillä on ollut "ruuhkaa" jo pidemmän aikaa? Eikö olisi ihan fiksua palkata lisää väkeä?



Ja tuohan on muuten täysin lainvastainen sopimusehto. Kuluttasuojalain 5:15a.1 mukaan:

"...Virhevastuuta ei kuitenkaan synny, jos myyjä saattaa todennäköiseksi, että huonontuminen johtuu tapaturmasta, tavaran vääränlaisesta käsittelystä tai muusta ostajan puolella olevasta seikasta."

Eli pelkkä tuotteen avaaminen ei mitätöi takuuta ja se ei ole oikeuskäytännön mukaan ostajasta johtuva seikka. Olennaista on huomata, että näyttötaakka on myyjällä, ei ostajalla. Oikeuskäytännöstä ilmenee, että ostajalta ei edes edellytetä ammattitutkintoa tai pätetyyttä, ainoastaan riittävää osaamista. Täytyy tietää mitä tekee.

Toisekseen, ostaja voi vedota myös KSL 5:12:n mukaiseen yleiseen virhesäännökseen, jota ei voida sopimusehdoin rajoittaa. Kyse on siis pakottavasta oikeudesta. Myös virhevastuuseen vetoamisen aika on voi olla pidempi kuin tuotteen takuu aika, kuitenkin vähintään kaksi vuotta, joka on dikrektiivin minimi aika. Suomessa implementoinnin yhteydessä tätä aikaa ei kirjattu lakiin, sillä sen katsottiin liiaksi rajoittavan virhevastuuseen vetoamisen aikaa.

Kansainväliseten firmojen kv. takuuehdot eivät aina yllä Suomen lainsäädännön minimitasolle. Aiotteko muuttaa takuuehtojanne lain mukaisiksi?
Logistiikan ruuhka ja toimitusajat ovat ikävä kyllä venyneet tuohon muutamaan päivään, mitä pyritään koko ajan vähentämään. Tietysti palkataan väkeä lisää kun tarve vaatii ja sopiva henkilö tulee vastaan. :) Tuohon takuuehtojen muuttamiseen täytyy kysellä mielipidettä ylemmältä taholta, mutta olettaisin tuon takuuehdon/käytännön tulevan suoraan valmistajalta/maahantuojalta, ettei esimerkiksi näytönohjainta saa avata, koska tuo lasketaan jo "modaamiseksi" ja suurimmaksi osaksi nämä ovat sinetöityjä. Palaamme toki asiaan, kun tähän selviää jotain lisää.
 
Annettava oma palautteeni tähän myös, että toimitusaikanne ovat kyllä venyneet pitkiksi viime tilausteni osalta.

Mielelläni tilaisin kaiken teiltä, mutta ulkomaiset verkkokaupat tällä hetkellä saavat kiireelliset tuotteet perille nopeammin. Black fridaysta lähtien ollut tämä tilanne ja sen aikaisten tilausten ei enää tässä vaiheessa luulisi kuormittavan pakkaamoa.

Jossain menee asiat pieleen jos näin on.

Muuten kyllä teillä asiat ovat erittäin hyvin ja tavara on tullut hyvin pakattuna perille.
 
Annettava oma palautteeni tähän myös, että toimitusaikanne ovat kyllä venyneet pitkiksi viime tilausteni osalta.

Mielelläni tilaisin kaiken teiltä, mutta ulkomaiset verkkokaupat tällä hetkellä saavat kiireelliset tuotteet perille nopeammin. Black fridaysta lähtien ollut tämä tilanne ja sen aikaisten tilausten ei enää tässä vaiheessa luulisi kuormittavan pakkaamoa.

Jossain menee asiat pieleen jos näin on.

Muuten kyllä teillä asiat ovat erittäin hyvin ja tavara on tullut hyvin pakattuna perille.

Lainaamme itseämme muutaman sivun takaa. Kiireapu on käytössä mutta valitettavasti (onneksi) tilausmäärät ovat pysyneet suurina joulusta saakka, ja nyt Winter Assyt lähestyvät....

Moi! Hyllytuotteiden toimitusaika-arvio on 1-4 työpäivää tilauksesta, vuoden ympäri. Tämän puitteissa ollaankin yleensä pysytty, paitsi pahimpien ruuhkahuippujen aikaan (Assyt, Black Friday, joulu)! Jos näyttää siltä, että oman tilauksen kohdalla annettu arvio ei toteudu, niin laita vaikka yksärillä tilausnumero :)

Yksärillä voi siis olla yhteydessä, jos iskee tuollainen "pakko saada viikonlopuksi" -tyyppinen skenaario. Chatinkin kautta voi laittaa viestiä, kellon ympäri. ATK-kriisi on vakava asia!
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
287 371
Viestejä
4 928 273
Jäsenet
79 349
Uusin jäsen
Maik087

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom