Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
GTX 1080 piti olla seuraavaksi ostoslistalla, mutta eipä tuota tarjousta voinut ohittaa :D.
 
Sinne lähti uudenkarhea Ryzen RMA:han. Kahtokaahan nyt sitten että korvaava kivi on viikon 25 jälkeen valmistettu, siinähän se raja varmasti toimivien kohdalla kuuleman mukaan on.
Nyt vaihtoon laitettu kivi on viikolla 21 tehty.

Ryzen Pre-Week 25 fabrication RMA issue
 
Just ois näyttis hakusessa, mutta ei kyllä Palitti oikein sytytä. Laittakaas EVGA 1070 seuraavaksi vaikka vähän pienemmällä alella. :hammer:
 
Mitään tietoa milloin Corsair MM300 Extended -pelihiirimattoja tulee varastoon? Itellä tilaus seisoo tuon takia.
 
Kehitys ehdotus @Jimm's

Vaikka Verkkokaupan sivut ovatkin varsin surkea esitys, löytyy sieltä yksi hyvä ominaisuus. Asiakkaiden tuote arvostelut. Todella paljon hyötyä selatessa tuotepiirejä, joista ei asiakkaalla välttämättä ole tietämystä ja asiakaskolleegan hyvät kokemukset sekä suositus voisi helpommin johtaa positiiviseen ostopäätökseen.

Nimimerkillä Wifi-verkon rakentamisen kanssa varsin samanlaisilla myyntipuheilla varustettujen tuotteiden kanssa pähkäilevä.
 
  • Tykkää
Reactions: VVG
@Jimm's
Laittakaahan lokakuulle jotain mekaanisia näppiksiä tarjoukseen? :)
Logitechin Romer-G kyktimillä olevat erityisesti kiinnostuksen kohteena.
 
Kehitys ehdotus @Jimm's

Vaikka Verkkokaupan sivut ovatkin varsin surkea esitys, löytyy sieltä yksi hyvä ominaisuus. Asiakkaiden tuote arvostelut. Todella paljon hyötyä selatessa tuotepiirejä, joista ei asiakkaalla välttämättä ole tietämystä ja asiakaskolleegan hyvät kokemukset sekä suositus voisi helpommin johtaa positiiviseen ostopäätökseen.

Nimimerkillä Wifi-verkon rakentamisen kanssa varsin samanlaisilla myyntipuheilla varustettujen tuotteiden kanssa pähkäilevä.

Moi! Muistathan, että aspamme auttaa tuotteiden valinnassa 24/7 :)
Tuotearvosteluasia on ilmeisesti webbipuolen to do-listalla, mutta toteutusaikataulusta ei ole tietoa....
 
Mitään tietoa milloin Corsair MM300 Extended -pelihiirimattoja tulee varastoon? Itellä tilaus seisoo tuon takia.

Moi! Tuon nettisivujen arvion (22.9.) varassa ollaan itsekin, eikä tarkempaa tietoa valitettavasti ole.
 
Viimeksi muokattu:
@Jimm's Onko milloin tulossa noita Noctua NM-AM4-UxS Mounting-Kittejä? Himottaisi laittaa vähän Ryzen prossua, emoa ja muisteja tilaukseen jos olisi tuota jäähyn sovitinta saatavilla piakkoin.
 
@Jimm's Onko milloin tulossa noita Noctua NM-AM4-UxS Mounting-Kittejä? Himottaisi laittaa vähän Ryzen prossua, emoa ja muisteja tilaukseen jos olisi tuota jäähyn sovitinta saatavilla piakkoin.
Jos ei ihan jäniksen selässä ole, niin nuo saa muutamassa päivässä Noctualta. Itse tilasin torstaina 6. syyskuuta ja tiistaina 12. syyskuuta oli postipoika käynyt kolkuttelemassa ovea.
 
@Jimm's Onko milloin tulossa noita Noctua NM-AM4-UxS Mounting-Kittejä? Himottaisi laittaa vähän Ryzen prossua, emoa ja muisteja tilaukseen jos olisi tuota jäähyn sovitinta saatavilla piakkoin.
Selvitellään miksi eivät ole meille vielä saapuneet nämä :(
 
@Jimm's Onko milloin tulossa noita Noctua NM-AM4-UxS Mounting-Kittejä? Himottaisi laittaa vähän Ryzen prossua, emoa ja muisteja tilaukseen jos olisi tuota jäähyn sovitinta saatavilla piakkoin.

Saadaan noin viikon päästä varastoon tämänhetkisen arvion mukaan, tässä tukkuri ei ollut toimittanut näitä sovitusti :/
 
Onko tietoa milloin tulee lisää G.Skillin Trident Z RGB 3200 Mhz:sisiä? Tilauksessa luki jo, että tuote on "varattu tilaukselle", mutta muuttuikin "odottaa tuotetta" -tilaan tänään.

Ensin siis Ryzen 5 1600 puuttui, mutta nyt kun niitä tänään tuli, niin noita muisteja ei enää olekaan :eek:
 
Kertokaahan Jimmsin porukka, mikä nyt on tilanne näiden segfault-ongelmaisten AMD Ryzenien kanssa? Oletteko saaneet viime käden tietoa maahantuojalta tai valmistajalta?

Itsellä siis tilanne, että ostin teiltä viime viikolla viikolla 21 (UA 1721PGT) valmistetun R7 1700:sen, joka osoittautui segmentation fault -virheitä tekeväksi. Tein RMA:n ja käsittely menikin hyvin vauhdikkaasti, kiitos siitä (eikä postin toiminnassakaan ollut moittimista). Noh, tänään kolahti automaattiin uusi kivi ja hämmästyksekseni se on samaa valmistuserää eli UA 1721PGT. Valitettavasti vikakin on sama.

Miten edetään? Toista kertaa en vaihdata prossua todetakseni että sieltä tulee samaa viallista erää tuleva prossu tilalle.

EDIT: Emona on Asus Prime B350M-A uusimmalla uefilla (0806)

ryzenfail3.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä vastaavanlainen segfault vikainen prosessori enkä ole vielä RMA hakemusta laittanut Jimmsille, joten selvitystä tähän voisin kompata. Viikon 25 valmistuserän prosessori pitäisi saada, että vika on varmasti korjattu.
 
Onko tietoa milloin tulee lisää G.Skillin Trident Z RGB 3200 Mhz:sisiä? Tilauksessa luki jo, että tuote on "varattu tilaukselle", mutta muuttuikin "odottaa tuotetta" -tilaan tänään.

Ensin siis Ryzen 5 1600 puuttui, mutta nyt kun niitä tänään tuli, niin noita muisteja ei enää olekaan :eek:
Kyllä näitä toimittajilla ainkain ihan hyvin on varastoissa. On saattanut olla omassa varastossamme myös saldovirhe kun tilausta on yritetty toimittaa :( Laitetaan kuitenkin matkaan mahdollisimman nopeasti :)
 
Kertokaahan Jimmsin porukka, mikä nyt on tilanne näiden segfault-ongelmaisten AMD Ryzenien kanssa? Oletteko saaneet viime käden tietoa maahantuojalta tai valmistajalta?

Itsellä siis tilanne, että ostin teiltä viime viikolla viikolla 21 (UA 1721PGT) valmistetun R7 1700:sen, joka osoittautui segmentation fault -virheitä tekeväksi. Tein RMA:n ja käsittely menikin hyvin vauhdikkaasti, kiitos siitä (eikä postin toiminnassakaan ollut moittimista). Noh, tänään kolahti automaattiin uusi kivi ja hämmästyksekseni se on samaa valmistuserää eli UA 1721PGT. Valitettavasti vikakin on sama.

Miten edetään? Toista kertaa en vaihdata prossua todetakseni että sieltä tulee samaa viallista erää tuleva prossu tilalle.

EDIT: Emona on Asus Prime B350M-A uusimmalla uefilla (0806)
Laitetaan selvitykseen ja palataan mahdollisimman nopeasti.
 
Ryzen-paketeissa on läpinäkyvä muovi jonka kautta näkee itse prossun ja siten myös valmistusviikon. Ei ole siis tämän suhteen ongelma tarkistaa prossu avaamatta pakettia tms. Aika heikko esitys jos täytyy tehdä palautus/RMA-rallia kun ei onnistu 1 minuutin homma tarkistaa prossu Jimssin päässä...
 
Olen ostamassa paria 10 tb levyä omien 4k kotivideoiden tallentamiseen. En käytä RAID tai NAS systeemejä vaan normaaleja tallennusmenetelmiä. Sopiiko siis Seagate Ironwolf tai SkyHawk levyt tällaiseen? Toinen levy olisi kokoajan koneessa ja toinen irrallaan pois virroista laatikossa johon aina varmuuskopioisin koneen levyn datan.
 
Kyllä näitä toimittajilla ainkain ihan hyvin on varastoissa. On saattanut olla omassa varastossamme myös saldovirhe kun tilausta on yritetty toimittaa :( Laitetaan kuitenkin matkaan mahdollisimman nopeasti :)
Joo, nyt tuli ilmoitus että tilaus on matkalla :kippis:
 
Olen ostamassa paria 10 tb levyä omien 4k kotivideoiden tallentamiseen. En käytä RAID tai NAS systeemejä vaan normaaleja tallennusmenetelmiä. Sopiiko siis Seagate Ironwolf tai SkyHawk levyt tällaiseen? Toinen levy olisi kokoajan koneessa ja toinen irrallaan pois virroista laatikossa johon aina varmuuskopioisin koneen levyn datan.

Moi! Nuo NAS- tai valvontakamerakäyttöön optimoidut levyt on suunniteltu sellaisiksi, että solveltuvat erityisen hyvin 24/7 -käyttöön. Niitä voi kyllä käyttää muuhunkin, esim. tavallisena "varastolevynä". :)
 
Moi! Nuo NAS- tai valvontakamerakäyttöön optimoidut levyt on suunniteltu sellaisiksi, että solveltuvat erityisen hyvin 24/7 -käyttöön. Niitä voi kyllä käyttää muuhunkin, esim. tavallisena "varastolevynä". :)

Mutta kestävätkö varastointikäytössä yhtä hyvin kun ei tosiaan 24/7 päällä? Luulisi kyllä kestävän jopa pidempään
 
Kertokaahan Jimmsin porukka, mikä nyt on tilanne näiden segfault-ongelmaisten AMD Ryzenien kanssa? Oletteko saaneet viime käden tietoa maahantuojalta tai valmistajalta?

Itsellä siis tilanne, että ostin teiltä viime viikolla viikolla 21 (UA 1721PGT) valmistetun R7 1700:sen, joka osoittautui segmentation fault -virheitä tekeväksi. Tein RMA:n ja käsittely menikin hyvin vauhdikkaasti, kiitos siitä (eikä postin toiminnassakaan ollut moittimista). Noh, tänään kolahti automaattiin uusi kivi ja hämmästyksekseni se on samaa valmistuserää eli UA 1721PGT. Valitettavasti vikakin on sama.

Miten edetään? Toista kertaa en vaihdata prossua todetakseni että sieltä tulee samaa viallista erää tuleva prossu tilalle.

EDIT: Emona on Asus Prime B350M-A uusimmalla uefilla (0806)

Itsellä vastaavanlainen segfault vikainen prosessori enkä ole vielä RMA hakemusta laittanut Jimmsille, joten selvitystä tähän voisin kompata. Viikon 25 valmistuserän prosessori pitäisi saada, että vika on varmasti korjattu.

Ryzen-paketeissa on läpinäkyvä muovi jonka kautta näkee itse prossun ja siten myös valmistusviikon. Ei ole siis tämän suhteen ongelma tarkistaa prossu avaamatta pakettia tms. Aika heikko esitys jos täytyy tehdä palautus/RMA-rallia kun ei onnistu 1 minuutin homma tarkistaa prossu Jimssin päässä...

Kiitos palautteesta ja kärsivällisyydestänne! Tämä harmillinen tilanne on tiedossamme (nyttemmin myös varastoa infottu paremmin asiasta) ja mahdolliset vialliset kappaleet vaihdetaan luonnollisesti toimiviin. Asiaa selvitellään ja odotamme vielä kirjoitushetkellä vahvistusta valmistajalta menettelytavasta. Päivitystä seuraa, kunhan päivitettävää on - toivottavasti pian.
 
Mikäs on tilanne 06G-P4-6368-KR näyttiksen osalta? Alunperin oli merkitty 3-10 toimitusaikaa, ja tämän mennessä yli on laitettu Ei vahvistettu. Minkähän pituisesta tauosta mahdollisesti puhutaan (=kuukausi, kaksi?)?
 
Mikäs on tilanne 06G-P4-6368-KR näyttiksen osalta? Alunperin oli merkitty 3-10 toimitusaikaa, ja tämän mennessä yli on laitettu Ei vahvistettu. Minkähän pituisesta tauosta mahdollisesti puhutaan (=kuukausi, kaksi?)?

Moi! Toimitusaika-arvio päivittyy sen mukaan, kun tuotetta ostetaan. Tukkurin viimeisen kappaleen mennessä kaupaksi, muuttuu toimitusaika sen mukaiseksi (=ei vahvistettu). Onko sulla siis tilaus tehtynä? :) Laita tilausnumero yksärillä, niin katsotaan mikä tilanne.
 
Kiitos palautteesta ja kärsivällisyydestänne! Tämä harmillinen tilanne on tiedossamme (nyttemmin myös varastoa infottu paremmin asiasta) ja mahdolliset vialliset kappaleet vaihdetaan luonnollisesti toimiviin. Asiaa selvitellään ja odotamme vielä kirjoitushetkellä vahvistusta valmistajalta menettelytavasta. Päivitystä seuraa, kunhan päivitettävää on - toivottavasti pian.
Koskeeko tuo vaihto-oikeus myös, jos on kellottanut omaa Ryzeniä? Harmittavasti on tullut usein viime aikoina käytettyä Linuxia ja ongelmaan olen törmännyt.
 
Jimmssillä jotain ongelmia tilaushistorian kanssa? Itelläni hävinnyt kaikki tän vuoden tilaukset. Ja avoimetkin hävinnyt
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
257 290
Viestejä
4 472 740
Jäsenet
73 917
Uusin jäsen
edinlabra

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom