Sienestys ja marjastus

Viestiketju alueella 'Ruoka & juoma' , aloittaja freekevin, 29.07.2017.

1. WaspPike

WaspPike

Rekisteröitynyt:
    31.10.2016
    Itse olen kanttarellejä kerännyt vaan rannikolta veden vierestä, koivu/sekametsistä missä suht valoisaa ja puut pieniä. Ei missään vanhassa kuusimettässä siis.

2. oestrus taurus

oestrus taurus

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Huonohko sieni, kuten jo kerroit.

Mustarousku, Lactarius turpis - Sienet - LuontoPortti

Sekaantumisvaara myös pulkkosieneen, joka on entinen markkinasieni. Se kumminkin todettiin käytöllä astettain luovan kuolemaankin johtavan allergisen reaktion, joten myynnille tuli sitten luonnollisesti myös kielto. Tämä myrkkysieni on siitä ovela...

3. Niimu

Niimu

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    No tänään löytyi kantarelleja! Kaks tuntia metsässä ja 10 kantarellia mut ihan sama, nyt tajusin lähteä ihan eri suuntaan noista mäntymetsistä. Huomasin facesta että yks kaveri sienestää joten taidan tunkea joku kerta mukaan ni opettelen siinä sivussa lisää sieniä :)

4. oestrus taurus

oestrus taurus

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Veitsi kääntyy haavassani, kun jalkapöytä nilkkoineen vielä turvoksissa :itku:

5. Niimu

Niimu

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Voi ei :( Mut onhan tässä vielä sienestysaikaa. Jos oon oikein käsittäny ni vielä lumenkin tullen voi ihan hyvin sienestää.

Oon kyllä kohta varmaan samassa jamassa. Eilen liukastuin vasemman käteni päälle metsässä (ja oon vielä vasuri..) ja tänään meinasin lentää kalliolta alas kun pelästyin ristihämähäkkiä.. Aika touhua toi metsässä rämpiminen.

oestrus taurus tykkää tästä.
  6. WaspPike

WaspPike

Rekisteröitynyt:
    31.10.2016
    Ootko tarkistanut vielä hiuksiasi...?
    Voi syksyisten mettäreissujen jälkeen löytyä vielä parinkin päivän päästä kivoja yllätyksiä sieltäkin, vaikka kuinka kävisi suihkussa ja saunassa.

[ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]

7. Gize

Gize

Rekisteröitynyt:
    18.12.2016
    Mitämitä, joko on vai hirvikärpäsiä jossain, missäpäin?

Ainuttakaan vielä nähnyt tänä vuonna, juuri kävin parturissakin vain tätä silmälläpitäen :D

8. oestrus taurus

oestrus taurus

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Ainakin täällä kaakkoissuomessa noita sai nyppiä jo viime viikolla, kun kävin sienessä. Muistaakseni nuo ilmaantuivat jo elokuun alussa.

9. Niimu

Niimu

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    En ole yhtään täällä Porissa nähnyt, kuljen metsässä tiukka pipo päässä, auttaako se yhtään? Sit kun niitä tulee ni ostin mustikkamettää varten joskus tollasen lakin mis on verkko ja takin missä sama homma.

10. samiaa

samiaa

Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Ainakin hämeessä on ikävän paljon jo kiusana noita :(

11. Huuhaa-setä

Huuhaa-setä

Rekisteröitynyt:
    30.12.2016
    Itselle ei hirvikärpäsistä ole haittaa.

12. Tamanegi-totoro

Tamanegi-totoro

Rekisteröitynyt:
    14.12.2016
    Mikäköhän sieni mahtaa olla kyseessä? Luontoportista en onnistunut tätä löytämään, mutta ehkäpä joku kokenut sienestäjä täällä tietää. :)

13. Niimu

Niimu

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    En ole kokenut, mutta voisko olla suomuorakas?

14. WaspPike

WaspPike

Rekisteröitynyt:
    31.10.2016
    En lähde syömään ja veikkaan että hyvin myrkyllinen, mutta mikähän tää? Kuvasta ei näy hyvin, mutta ihan kuin lasia koko sieni. Näkyy osittain läpi, ja todella kirkas heijastus yms. Jännä.
    DSC_1097-1496x842.JPG

15. khosshu

khosshu

Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Tuli aamulla kerättyä n. 7 litraa sieniä, n. 50/50 kanttarelleja ja suppilovahveroita. Pannun kautta pakkaseen annospusseihin pakattuna. Yhteensä kilo täyttä tavaraa, joka riittää kuuteen ateriaan kahdelle.:happy:

16. overclock orange

overclock orange

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ruokateollisuus ostaa 8-10€ siivoamatonta puolukkaa 10litran ämpäri. Näin sen takia koska ihmiset ovat epähygieenisiä sottupyttyjä, eli jos siivoavat marjat niin silloin satsissa voi olla satojen ihmisten pöpöt ja marjat pilaantuvat silloin helpommin.

Itse olen perattuna puolukoista ottanut 20-25€ 10 litraa...

Omat ennätykset on 8 ämpäriä 4tunnissa.

17. Good

Rekisteröitynyt:
    23.03.2017
    Marjaan vuan. Vadelmia aina mukava syödä ja keräillä täydet lähimmällä tilalla.

18. samiaa

samiaa

Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Pari tuntia metsässä ja ihan hyvin kertyi suppiksia, tuossa kuvassa ei edes kaikki kun kävin jo vanhemmille viemässä muutaman litran.

Liitetyt tiedostot:

19. Ultros

Ultros Premium-jäsen

Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Kanttarelleja, mustikoita, vadelmia, puolukoita, lakkoja sekä karpaloita tulee joka vuosi haettua pakkaseen. Vähintään sen verran että helposti pärjää seuraavaan satoon asti. Mikäs sen parempaa kun laitella kunnon eväät/kahveet reppuun ja lähteä marjastamaan/sienestämään luonnon helmaan. Itse ainakin nautin.

20. samiaa

samiaa

Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Talven puolukat käyty hakemassa, ei kauaa mennyt kun tämmösestä paikasta keräsi.

Liitetyt tiedostot:

Niimu ja Gize tykkäävät tästä.
  21. Svesnon

Svesnon

Rekisteröitynyt:
    14.05.2017
    Muutaman litran suppilovahveroita kävin poimimassa.

Kesti hetken löytää hyvä paikka kun ei oiken Porin metsät ole tuttuja.

Voisin hieman skarpata ja hakea metsästä seuraavalla kaudella varastoihin enemmän marjoja ja sieniä. :tup: