Xbox Series X + Series S -keskusteluketju

Luulis että alkaa jo onnistumaan myös 120fps/Hz nopeudet jollain resoilla, oispa mahdollisuus valita aina 120fps/1080p tai 60fps/4K verkkoräiskinnöissä yms.

Lisää crossplayta PC:n kanssa myös kiitos :)
 
Jännä, että tälle tyypille ei annettu speksejä hardwaresta. Sinänsä ei mitään uutta, mutta panee miettimään, olisikohan tässä vuodossa jotakin perää (tammikuulta):
  • CPU: Custom 8 cores / 16 Threads Zen 2 CPU
  • GPU: Custom NAVI @12+ teraflops
  • Memory: 16GB GDDR6
  • Storage: 1TB NVMe SSD @ 1+GB/s
  • DirectX Raytracing + MS AI
Next Xbox mysterious leak

Osa noista spekseistä vahvistettiin, kuten SSD ja säteenseuranta, mutta muistin, CPU:n ja GPU:n osalta jäi epäselväksi.
 
Menee kyllä paras malli suoraan ostoon heti julkaisussa kun Game Pass:llä tulee kuitenkin suosikkipelini heti julkaisussa niin ei tarvitse odotella että pelit halventuisi kuten aikaisemmin olen tehnyt.
Tosin tiedän useitakin keille halvempi malli taas on parempi vaihtoehto että ihan hyvä jos tulee eri hintatason vehkeet.
 
Menee kyllä paras malli suoraan ostoon heti julkaisussa kun Game Pass:llä tulee kuitenkin suosikkipelini heti julkaisussa niin ei tarvitse odotella että pelit halventuisi kuten aikaisemmin olen tehnyt.
Tosin tiedän useitakin keille halvempi malli taas on parempi vaihtoehto että ihan hyvä jos tulee eri hintatason vehkeet.

Sammoo mieltä,

Parempi näin mitä niin, että joudutaan tekemään turhia kompromissejä komponenttien osalta siksi ettei hinta pääsee nousemaan liikaa. Vähän jänskättää Sonyn osalta, että miten tulee tehoissa pärjäämään xboxia vastaan kun kerta yhdellä konsolilla menevät. Kyllä minulla meni RDR2:sen kanssa porut niin syvälle nenään ps4pro:n kanssa kun jouduin pelaamaan peliä 1080p tilassa ilman HDR:ää sillä aikaa kun xbox:lla hurruuteltiin natiivissa 4K:ssa. Lähinnä sitä varten (en pelkästään sitä) ostin ps4pron ja 4K telkun.
Noh nyt kun on hyvä 4K telkku niin haluan sen konsolin mikä tuottaa parhaimman 4K - kokemuksen. Merkillä ei ole väliä... ja paras kokemus minulle on pikselit/freimit ja kaikki graafiset herkut.

... ja en pistä tietokonetta televisiolle, koska sille on paikka 144Hz näytön kanssa omassa huoneessa.
 
Tuo kahden SKU:n taktiikka on varmasti toimiva, etenkin kun nämä ovat tällä kertaa keskenään yhdenmukaiset keskeisten komponenttien osalta, jolloin pelien skaalautuvuus pitäisi olla huomattavasti helpommin toteutettavissa jatkossa. Mielenkiintoista onkin nähdä Anacondan osalta kuinka korkealle laitteen hinta nousee, saadaanko aikaiseksi hyvän hinta/laatu -suhteen konsoli vai lähdetäänkö kuorimaan kermat innokkaimmilta asiakkailta.
 
Noh nyt kun on hyvä 4K telkku niin haluan sen konsolin mikä tuottaa parhaimman 4K - kokemuksen. Merkillä ei ole väliä... ja paras kokemus minulle on pikselit/freimit ja kaikki graafiset herkut.

... ja en pistä tietokonetta televisiolle, koska sille on paikka 144Hz näytön kanssa omassa huoneessa.

Hommaa jo nyt Xbox One X. Vielä on selkeästi reilut 1½ vuotta ennenkuin tuo uusi Xbox tulee, joten paras 4K kokemus konsolilla sillä. Jos tuo One X maksaa sen 360e niin eiköhän siitä ainakin 150-200e saa vaihdossa Gamestoppiin kun vaihtaa uuden sukupolven konsoliin 2020. Ei montaa sataa jää tappiolle.

cdon on 360e:

Xbox One X 1TB - Pelit - CDON.COM
 
Oiskohan toisessa ns. Software Raytracing ja tehokkaammassa mallissa sitten suoraan hardware pohjainen raytracing?

Jotenkin sellainen kutina että kummassakin mallissa on "sama" raytracing eli computella laskettu. Käytännössä siis hardware raytracing koska se tehdään GPU:n shadereilla. Tuntuisi oudolta että boxissa tai plesessä olisi fixed function rautaa yhdelle ominaisuudelle jota vasta testaillaan PC:llä nVidian toimesta. Olisi kauaskantoisempaa modifioida naviin ja tuleviin arkkitehtuureihin tuota compute puolta vain niin että se on joustava tässäkin asiassa eikä vie pinta-alaa lastulta vain yhteen dedikoituun laskutoimitukseen.
 
Jotenkin sellainen kutina että kummassakin mallissa on "sama" raytracing eli computella laskettu. Käytännössä siis hardware raytracing koska se tehdään GPU:n shadereilla. Tuntuisi oudolta että boxissa tai plesessä olisi fixed function rautaa yhdelle ominaisuudelle jota vasta testaillaan PC:llä nVidian toimesta. Olisi kauaskantoisempaa modifioida naviin ja tuleviin arkkitehtuureihin tuota compute puolta vain niin että se on joustava tässäkin asiassa eikä vie pinta-alaa lastulta vain yhteen dedikoituun laskutoimitukseen.

Onhan noissa konsoleissa dedikoitua rautaa ollut aina lastuilla, mitä samaa ei välttämättä löydy valmistajan vastaavista (näytönohjaimista). Loseless compressiot, mpeg pakkaukset, audiot jne.

Se mitä on kauppojen hyllyllä nyt on aika paljon vanhempaa mitä on jo testissä.
 
Toisaalta paska ettei MS satsaa vr:ään, toisaalta onhan siinä tarpeeksi kun se plesen puolelta. Ei kuitenkaan olisi järkeä monen firman vehkeitä päällekkäin tuohon ostaa. Eli normipelaamista vaan sitten edelleen Xboxilla, toki aina vaan upeammalla graafisella loistolla.
 
Virallinen Xbox Scarlettin julkistus tapahtui tänään ja E3 2019 Xbox streamistä poimittuna:

  • Project Scarlett Holiday (joulu) 2020 ja uusin Halo launch pelinä. Suunnittelijoina samat ketkä suunnitteli Xbox One X:än sekä Elite-ohjaimen.
  • Optimoitu pelkkään pelaamiseen eli ei Kinect yms pakkonaitoksia tiedossa vaan kaikki resurssit konsolissa.
  • 4x tehokkaampi kuin edellinen, GDDR6, 120Hz mainittu + VRR sekä viimeisin Zen2 ja Navi teknologia. Rautakiihdytetty Raytracing sekä nopeat latausajat yms.
  • SSD luonnollisesti ja 40+ x nopeammat latausajat kuin nykykonsoleilla.
  • Videossa vihjataan myös kehittyneemmästä taaksepäin yhteensopivuudesta joka vaikuttaisi visuaalisesti peleihin, kuin on ennemmin nähty.
  • Crossplatform mainittu eli toimii muiden Xbox Onejen kanssa sekä vahvistettiin että nykyiset Xbox Onen lisälaitteet toimivat myös uuden kanssa.
  • "It eats monsters for breakfast"




Project Scarlett is the next Xbox console, launching in holiday 2020


Virallinen E3:issa nähty traileri:







Project Scarlett | Xbox
 
Viimeksi muokattu:
Ei muuten tule 24 TF lootaa muuta kuin fanipoikien märissä unissa tuohon pricepointtiin, luulenpa että tuolla halutaan verrata CPU tehojen kasvua vrt. viime gen.
 


Artikkelista:

Today we are honored to announce the latest amazing chapter in our long-term custom development partnership with Microsoft focused on pushing the limits of gaming.

AMD and Microsoft have co-designed and co-engineered a custom, high performance AMD SoC to power Project Scarlett to deliver an incredible gaming experience, including the next-generation of performance, graphics, lighting, visuals, and audio immersion. This processor builds upon the significant innovation of the AMD Ryzen™ "Zen 2" CPU core and a "Navi" GPU based on next-generation Radeon™ RDNA gaming architecture including hardware-accelerated raytracing.

Microsoft Executive Vice President of Gaming Phil Spencer revealed new details about Project Scarlett, which is expected to deliver the most powerful and immersive Xbox experience ever. Project Scarlett is a significant step forward in gaming and will provide developers with the power they require to bring their future creative visions to life with up to 120 frames per second, variable refresh rate, a next-gen solid state drive, and almost non-existent load times. Thousands of games across four generations will look and play best on Project Scarlett which will arrive in Holiday 2020.

AMD has teamed with Microsoft for over a decade, starting with the Xbox 360 and the first GPU designed for Unified Shading. In 2013, Microsoft introduced the Xbox One powered by a custom CPU and GPU on AMD SoC with high bandwidth eSRAM. In 2016 Microsoft introduced Xbox One S, the first model capable of HDR rendering. Then, the following year, Microsoft and AMD co-engineered a custom processor for the Xbox One X, introduced as the world’s most powerful console at the time, offering true 4k game rendering.

Our relationship with Microsoft is based on silicon design deeply rooted in tight collaboration. Our engineering organizations work together as one design team to continually innovate and significantly advance the overall gaming experience.

As the #1 supplier of high-end processors and graphics for the game console market, AMD is committed to being the trusted partner for delivering the absolute best immersive experiences based on our unique silicon, platform and software expertise. We look forward to continuing our collaboration with Microsoft and pushing the boundaries of technology and gaming. We can’t wait for you to experience this upcoming AMD-based product from Microsoft!

You can find more information from Microsoft on Xbox Wire. And, be sure to check out the AMD Next Horizon Gaming livestream from E3 with our President and CEO Dr. Lisa Su on Monday, June 10, 2019 @ 3 p.m. Pacific for more on AMD gaming technology.

Jack Huynh, Corporate Vice President and General Manager, Semi-Custom Business Unit, AMD
 
Matt Booty, Xbox Games Studiosin valaisee hieman lisää Xbox Scarlettsta haastettelussa.

Haastattelusta selviää, että optinen asema tulee olemaan myös Xbox Scarlettissa sekä että tuo 4X nopeampi kuin Xbox One X tarkoittaa määritelmää koko konsoliraudalle sisältäen SSD:en, GPUn sekä CPU:n

If you let me back I'll be here. Back to Scarlett... you mentioned it has four times the power of Xbox One X, which certainly sounds good. But what does that mean?

Matt Booty: It's a few things - it's the combination of speed, not just of the SSD but of the processor, the performance of the GPU and RAM, but we're also in a world where speed is starting not to matter.


Koko Matt Bootyn haastattelu:

The big Xbox interview - Project Scarlett, cross-gen Halo Infinite and the lack of Fable
 
Xbox Project Scarlettin ennakkotilaus onnistuu jo nyt Gamestopissa 50 euron varausmaksua vastaan ja tuo pitää tehdä paikan päällä.

Ei muuta kuin uutta boksia ennakkoa tilaukseen ja SER vaihdossa. Ylivoimaisesti helpoin tapa tehdä vaihto Gamestoppiin vaikka jonkun kympin häviäisi, kun itse myisi. Ei jää vanhat romut oiin käsiin ja varsinkin kun taaksepäin yhteensopivuus on taattu, niin ei ole mitään järkeä vanhaakaan säilyttää.


Digital Foundryn video mm. E3:sten Project Scarlettista noin 14:40 alkaen

 
Viimeksi muokattu:
Näemmä DF ihmetellyt myös Lockhartin katoamista, myös MS pomot kierrelleet kysymystä, onkohan se nyt sitten kuopattu kaikessa hiljaisuudessa? Toinen mielenkiintoinen huomio on HW raytracingin korostaminen, jota ei tämänhetkisten tietojen mukaan löydy PS5:sta. Lockhartin kuoppaaminen olisi pelinkehittäjien vinkkelistä helpompi ratkaisu, kun reilusti heikompitehoisin laite tippuu yhtälöstä pois konsolimaailman osalta crossgen julkaisujen loppuessa.
 
Xbox Project Scarlettin ennakkotilaus onnistuu jo nyt Gamestopissa 50 euron varausmaksua vastaan ja tuo pitää tehdä paikan päällä.

Ei muuta kuin uutta boksia ennakkoa tilaukseen ja SER vaihdossa. Ylivoimaisesti helpoin tapa tehdä vaihto Gamestoppiin vaikka jonkun kympin häviäisi, kun itse myisi. Ei jää vanhat romut oiin käsiin ja varsinkin kun taaksepäin yhteensopivuus on taattu, niin ei ole mitään järkeä vanhaakaan säilyttää.


Digital Foundryn video mm. E3:sten Project Scarlettista noin 14:40 alkaen


Kerkeää mennä koko Gamestop konkurssiin ennen Scarlettin julkaisua :rofl: En tiedä kuinka todennäköistä se on, mutta viime aikaisten huhujen ja uutisten mukaan mahdollista.
 
Näemmä DF ihmetellyt myös Lockhartin katoamista, myös MS pomot kierrelleet kysymystä, onkohan se nyt sitten kuopattu kaikessa hiljaisuudessa? Toinen mielenkiintoinen huomio on HW raytracingin korostaminen, jota ei tämänhetkisten tietojen mukaan löydy PS5:sta. Lockhartin kuoppaaminen olisi pelinkehittäjien vinkkelistä helpompi ratkaisu, kun reilusti heikompitehoisin laite tippuu yhtälöstä pois konsolimaailman osalta crossgen julkaisujen loppuessa.
Todella omituiselta julkaisu kuulostikin. Ja sen ehdoilla olisi sitten seuraava sukupolvi menty joten hyvä vaan jos löivät pelin seis.
 
Heti E3:sten jälkeen tietyt median edustajat kertoivat kaikennäköisiä tarinoita, että jokin tuleva konsoli olisi toistaan tehokkaampi.

MS entinen johtaja Albert Penello valoittaa hieman näiden Dev Kittien aikataulutusta ja että missä vaiheessa on pääteltävissä jo jotain eli ehkä puolisen vuotta ennen julkistusta selvinnee.



Tokihan tietyt speksit kerrotaan ja näitä ohjaillaan PC-raudalla ennen virallisia oikeita kehittäjien versioita. Tuskin kukaan tässä vaiheessa tietää sen enempää ja varsinkin kun tiedetään näiden laitteiden olevan tälläkertaa melko samoja raudaltaan.

Lisäksi mikäli Xbox Scarlettin rauta säteenseuranta todella pitää paikkansa niin ainakin osa komponenteista näköjäään tulee olemaan tuoreemmilla komponenteilla, mikä käyttävät AMD:ta näissä elleivät sitten jotain muuta. Vain Xbox Scarlett on tällä hetkellä vahvistettu käyttävän rautapohjaista MS Xbox Scarlettin julkistuksen mukaan:

AMD:n RDNA 2 -arkkitehtuuri säteenseurantatuella jo ensi vuonna - io-tech.fi
 

Varsin yhtä tyhjän kanssa nämä lausunnot ennenkuin kummallakaan valmistajalla on esiteltävänä lopullinen ratkaisu konsoliksi. Mitäpä muuta Booty toteaisi tässä vaiheessa? Viikko sitten kyseinen herra oli sitä mieltä ettei tehoilla ole enää samanlaista merkitystä kuin aiemmin, koettaisi nyt jo päättää mitä mieltä asiasta on. :think:

" It's a few things - it's the combination of speed, not just of the SSD but of the processor, the performance of the GPU and RAM, but we're also in a world where speed is starting not to matter."

The big Xbox interview - Project Scarlett, cross-gen Halo Infinite and the lack of Fable
 
Varsin yhtä tyhjän kanssa nämä lausunnot ennenkuin kummallakaan valmistajalla on esiteltävänä lopullinen ratkaisu konsoliksi. Mitäpä muuta Booty toteaisi tässä vaiheessa? Viikko sitten kyseinen herra oli sitä mieltä ettei tehoilla ole enää samanlaista merkitystä kuin aiemmin, koettaisi nyt jo päättää mitä mieltä asiasta on. :think:

" It's a few things - it's the combination of speed, not just of the SSD but of the processor, the performance of the GPU and RAM, but we're also in a world where speed is starting not to matter."

The big Xbox interview - Project Scarlett, cross-gen Halo Infinite and the lack of Fable
Eikös ne tosiaan todennut tulevan Xboxin olevan tehokkain koskaan tehty Xbox? Jätetty nuo "maailman tehokkain" mainos jutut pois, mikä on vain hyvä.
 
Hyvä, että Microsoftille saatiin puhuttua järkeä päähän.

 
Itse ihmettelin alusta asti että miksi Microsoft haluaisi gimpata seuraavan genin baseline konsolilla joka olisi reilusti heikoin. Massat olisivat ostaneet kuitenkin sitä ja se olisi ollut defacto xbox quality level.

Hyvä juttu tämä.
 
Joku taisi epäillä, että tuo asematon one oli semmoinen "kokeillaan kepillä jäätä" viritys.

Kerrotkos meille muillekin miten Xbox One SAD (Maverick) liittyy millään tapaa itse ketjun aiheeseen, etenkin kun kyse on nyt Lockhartin peruutuksesta?
 
Kerrotkos meille muillekin miten Xbox One SAD (Maverick) liittyy millään tapaa itse ketjun aiheeseen, etenkin kun kyse on nyt Lockhartin peruutuksesta?
Nähdäkseni nyt jossain määrin sivuaa ketjun aihetta, eikä yksittäiset aiheesta ohi menevät viestit nyt vielä maata kaada, kunhan ei lähdetä usean viestin offtopiciin.
 
Xboxin olisi kannattanut valmistaa sitä perus konsolia joka massoille ja sitten sitä teho myllyä joka syö päivälliseseksi PS5 ja paskantaa kettingiä.

Xbox alkaa muutenkin menemään multiplatteriksi enemmän ja enemmän kuin olivat jo playstationille haloa julkaisemassa.
 
Kannattaa päivittää vissiin tietonsa, sillä viimeisimpien huhujen mukaan ennen Lockhartin kuoppausta tilanne oli tämä:


Tuo asematon konsoli olisi ollut ihan looginen vaihtoehto, koska sillä olisi saanut konsolin hintaa painettua alaspäin.
 
Xboxin olisi kannattanut valmistaa sitä perus konsolia joka massoille ja sitten sitä teho myllyä joka syö päivälliseseksi PS5 ja paskantaa kettingiä.

Xbox alkaa muutenkin menemään multiplatteriksi enemmän ja enemmän kuin olivat jo playstationille haloa julkaisemassa.
Minä olen osin samaa mieltä. Xbox selkeästi yrittää profiloitua enemmän ja enemmän siihen että painotetaan niitä parempia pikseleitä eli kohdentavat paljon kovemmin siihen HC ydinjoukkoon. Miksi ei esimerkiksi lähtisi kunnolla tavoittelemaan tätä segmenttiä ja toisi esimerkiksi 700 - 900 ($/€) segmenttiin kunnon rautaa? Siihen päälle napsun kovempi panostus softaan ja toisivat kustomoitavampaa käyttistä niille jotka sitä kaipaisivat ja natiivit Windows10 softat toimivaksi mitä toimii PC puolellakin. Näin se ydinjoukko olisi tyytyväinen ja tulisi PC puolelta porukkaa mukaan kun rauta on jo aika kovalla tasolla ja customoitavuus olisi kunnossa.

Tehoero tuolla panostuksella olisi merkittävä ja todennäköisesti pelit jotka pyörisivät kilpailijalla 4k30/4k60 pyörisivät xboxilla locked 4k60/4k120.
 
Minä olen osin samaa mieltä. Xbox selkeästi yrittää profiloitua enemmän ja enemmän siihen että painotetaan niitä parempia pikseleitä eli kohdentavat paljon kovemmin siihen HC ydinjoukkoon. Miksi ei esimerkiksi lähtisi kunnolla tavoittelemaan tätä segmenttiä ja toisi esimerkiksi 700 - 900 ($/€) segmenttiin kunnon rautaa? Siihen päälle napsun kovempi panostus softaan ja toisivat kustomoitavampaa käyttistä niille jotka sitä kaipaisivat ja natiivit Windows10 softat toimivaksi mitä toimii PC puolellakin. Näin se ydinjoukko olisi tyytyväinen ja tulisi PC puolelta porukkaa mukaan kun rauta on jo aika kovalla tasolla ja customoitavuus olisi kunnossa.

Tehoero tuolla panostuksella olisi merkittävä ja todennäköisesti pelit jotka pyörisivät kilpailijalla 4k30/4k60 pyörisivät xboxilla locked 4k60/4k120.
Taitaa Microsoftilla olla hakusessa mitä edes halutaan konsolipuolella. Mitä enemmän HC puolelle pyrkivät niin sitä vähemmän on ostajia koska hinta. Nykyisellään vaikka tehoeroa vähän onkin niin ei se silti ole laittanut myyntejä lentoon. Ne pelit kun puuttuvat johon toivon mukaan tulee jotain parannusta tulevassa sukupolvessa. Ei pelkät multiplattarit vielä riitä koska niitä löytyy monelle muullekin pelilaitteelle.
Ajatuksena on mielenkiintoinen jos Microsoft tai Sony lähtisi kokeilemaan tehdä tuollaisen kalliimman ja tehokkaan pään laitteen peruskonsolin rinnalle. Olisi mielenkiintoista nähdä miten high end konsoli lähtisi vetämään. Varmasti pc puolelta valuisi jonkin verran pelaajia konsolimaailmaan.
 
Tuo asematon konsoli olisi ollut ihan looginen vaihtoehto, koska sillä olisi saanut konsolin hintaa painettua alaspäin.

Mikä ihmeen asematon konsoli? Sellaista ei ole viimeisimpien huhujen mukaan ole ollut edes suunnitteilla ja se olisi ollut selkeässä ristiriidassa aiemmin toitotetun kuluttajan valinnan kanssa.

Lockhart jäi nykystrategiassa turhaksi laitteeksi, kun edullinen pää voidaan hoitaa aiemman genin konsoleilla streamauksella tehostettuna ja enthusiast-käyttäjille on sitten Anaconda. Tällä voidaan varmistaa että ensi genin performance baseline on selvästi korkeammalla, kun Xbox Onen tapaista rimpulaa ei tarvitse huomioida enää crossgen-julkaisuiden jälkeen.
 
Mikä ihmeen asematon konsoli? Sellaista ei ole viimeisimpien huhujen mukaan ole ollut edes suunnitteilla ja se olisi ollut selkeässä ristiriidassa aiemmin toitotetun kuluttajan valinnan kanssa.

Lockhart jäi nykystrategiassa turhaksi laitteeksi, kun edullinen pää voidaan hoitaa aiemman genin konsoleilla streamauksella tehostettuna ja enthusiast-käyttäjille on sitten Anaconda. Tällä voidaan varmistaa että ensi genin performance baseline on selvästi korkeammalla, kun Xbox Onen tapaista rimpulaa ei tarvitse huomioida enää crossgen-julkaisuiden jälkeen.
Ihan vaan spekuloin vanhojen huhujen perusteella, tuon toisen konsolin kuoppaamista.
 
Saksalaisen PC-gameshardware on haastatellut 2.7.2019 Phil Spenceriä. Hastattelu ehkä tarkentaa joitain pieniä rauta speksejä kuitenkin mm. SSD:äen liittyvää, että vastaava on kuin Sonyllä PS5:essa ja että devaajat voivat nyt rakentaa sitä vasten pelejään konsoleille sekä oikaisee tuon 4x nopeuden Xbox One X:ään koskevan nimenomaan CPU:ta. Lisäksi mainitaan, että yrittävät tehdä Xbox Onen pelit paremmaksi Scarlettilla.



➤ PC Games Hardware: Keyword Emulation: The team at Microsoft responsible for emulating Xbox and Xbox 360 games for the Xbox One is already in the making of Xbox One games ready for its successor, Scarlett , Would not it be great to get compatibility with more than just a previous generation?

Phil Spencer: The cool thing about the Xbox One compatibility of previous titles is that the games not only run, but also better. We're not talking about it that often, but the fact is, future hardware will make earlier-generation games look better and play better. We have seen this on the PC for quite some time, but bringing something to the console storage was a real sense of achievement. For example, there was recently 4K support for Xbox 360 games like cameo.

For Project Scarlett's design, we've made sure that games emulated today on the Xbox One will continue to work in the future. In other words, Xbox and Xbox 360 titles running on an Xbox One today also work on Scarlett. And our goal is that all Xbox One games are playable on Scarlett as well. Oh, and your Xbox One or Elite controllers will work with the next generation too.



➤ PC Games Hardware: That would mean that Project Scarlett's announced quad performance could be used to make even Xbox One titles look better?

Phil Spencer: That's where you hit the nail on the head - that's why we want the team working on the Xbox One to do it with Scarlett. Because its members are not satisfied when an old game runs on a new console - but ask each title: Can we build the best possible version? They did not do that for all 360 games, and sometimes they had to work overtime to get them at the same frame rate. Compatibility is not an easy task, but I'm convinced we have the best compatibility team in the world.



➤ PC Games Hardware: Back to Project Scarlett: If we look at the hardware, your next console looks like a modern high-end PC. At the same time, Microsoft is using Windows 10 and the Xbox OS double-tracked. Would not it make sense to summarize the two?

Phil Spencer: Unlike the Xbox OS, Windows 10 needs to cover countless features and applications. Nobody will connect a ten-year-old printer to his Xbox via USB and expect them to talk to each other. However, one huge part of the task of the Windows team is to make sure legacy hardware and software are supported. But we do not have to support an Xbox console the same way. Sure, games have to run, but dot matrix printers and plotters? (laughs) We cleaned up this program code superstructure on the Xbox, even if we share some things with Windows.

PC Games Hardware: That's what my question was about: A developer who develops for PC and Xbox is happy if he can use the same APIs and does not have to invent the wheel twice.

Phil Spencer: This is our long-term goal, a project called GameCore. If a developer programs Win32 games today, he will find the API interface of our next SDK very familiar, allowing him to keep as many program lines as possible on both platforms. This is of course different from the OS instantiating the APIs, for example, we do not have to worry about enterprise features.

GameCore beats the trail to the origin of the Xbox name: The console was called that because it sits on DirectX and facilitates the development of games, if you can already program for the PC. Over time, both platforms have moved a little bit apart, but with GameCore we have a chance to bring them closer together again.




PC Games Hardware: By default, Project Scarlett will have an SSD. This ensures as with the PC for shorter load times, no question. But how could game developers use that for their titles? For PCs, they can not build on it automatically, because in some cases even traditional hard drives stuck.

Phil Spencer: Thanks to their speed, developers can now practically use the SSD as Virtual RAM. The access times of the SSD approach the memory access times of the current generation of consoles. Of course, the OS has to allow the developers appropriate access that goes beyond that of a pure storage medium. But then we will see how the address space will increase immensely - comparable to the change from Win16 to Win32 or in some cases Win64.

Of course, the SSD will still be slower than the GDDR6 RAM sitting directly on the die. But the ability to directly supply CPU and GPU via the SSD will allow for the creation of game worlds that will not only be richer, but more seamless as well. Not only in terms of pure loading times, but also in terrain mapping. A graphic designer no longer has to worry about when GDDR6 ends and when the SSD starts. I like the fact that Mark Cerny and his team are also investing in an SSD at Sony for the PlayStation 5 ...

➤ PC Games Hardware: ... the manufacturers of multiplatform games, too.

Phil Spencer: That's right! And the engines and tools can implement appropriate functions. Together, we will provide a larger installed base - and developers will do their utmost to master and support the programming of these hardware capabilities. While I do not have a PS5 development kit, I do not think our Minecraft team even has that. But it will be exciting to see how the industry will benefit from the overarching deployment of such solutions.



➤ PC Games Hardware: Does the already mentioned statement 4x relate to the performance of the complete console?

Phil Spencer: No, that's a pure CPU statement. It would also be a little too simplistic to refer to the whole system, as much as I would like to, because so many components flow into it. Take the Xbox One X: In its development, the memory bandwidth was the bottleneck. It had to be big enough to provide content to the GPU without idle time. We could have brought the console to market a year earlier, but we waited another year to get all 6 of the GPU's TFLOPS up and running.

Our primary goal with Scarlett was to improve the graphics capabilities and GPU of the console. Primarily because another goal was to integrate a CPU into the system that can compete with the GPU. Unlike PCs, consoles have historically been "arm-presses" with a strong arm - the GPU - and a weak arm - the CPU, which does nothing other than change frames calculated by the GPU as fast as possible, often with only a maximum of 30 fps.

Now we are talking about 120 Hertz or variable refresh rates. Because if the timing of the game loop - the core routines of a game - corresponds to the refresh rate, this reduces the input latency and thus ensures a smooth gaming experience. And that depends largely on the CPU and memory bandwidth. That's why you have to see a statement like "Scarlett is x times faster than Xbox One X" a bit more differentiated.




➤ PC Games Hardware: Who has an 8K TV at home today?

Phil Spencer: Exactly. Scarlett supports 120 Hertz or variable refresh rates and 8K. But will we see games in 120 Hertz with 8K resolution? Sure, that would work, but then you have to do without other things while playing. Our job is to give the developers a range of tools and choices for players.

For example, if you have a 1080p TV today, the games look better on an Xbox One X connected to it, and super-sampling and co. But if you do not need it, you can buy an Xbox One S and save a few hundred dollars.

Linkki google-translateen:

Google Translate

Phil Spencer: Das Mega-Interview zu Project Scarlett, PC Gaming und mehr
 
The cool thing about the Xbox One compatibility of previous titles is that the games not only run, but also better. We're not talking about it that often, but the fact is, future hardware will make earlier-generation games look better and play better. We have seen this on the PC for quite some time, but bringing something to the console storage was a real sense of achievement. For example, there was recently 4K support for Xbox 360 games like cameo.

For Project Scarlett's design, we've made sure that games emulated today on the Xbox One will continue to work in the future. In other words, Xbox and Xbox 360 titles running on an Xbox One today also work on Scarlett. And our goal is that all Xbox One games are playable on Scarlett as well. Oh, and your Xbox One or Elite controllers will work with the next generation too.

Tätä kun miettii, niin saadaankohan tuo ylttämään ennen X:ää julkaistuihin peleihin, joihin on pakotettu jokin tietty resoluutio, esim. multiplattareissa tuo S:n yleinen 900p. Multiplattareissahan varmasti art-assetit on yhtenäistetty konsolien välillä, koska olisi turhaa työtä tiputtaa niiden resoluutiota kun voidaan tiputtaa renderöintiresoa. Ilmeisesti suurimmaksi kynnykseksi näiden vanhojen One-pelien kanssa nousee nuo pelimoottorit, onko mahdollista tehdä samanlaista jännää reson nostoa kuin noiden enskattujen 360-BC pelien kanssa.

Helpoiten tuo hyöty tulee ilmi dynaamisella resolla luotujen pelien kanssa, kun ei "tarvitse tehdä mitään". Näin jälkiviisaana voi sanoa, että olisipa kaikkien pelien kohdalla otettu käyttöön tuo dynaaminen reso. En tosin tiedä sitten yhtään, onko se kuinka vaikeaa pelikehityksen näkökulmasta vrt. kiinteään renderöintiresoluutioon.
 
Saksalaisen PC-gameshardware on haastatellut 2.7.2019 Phil Spenceriä. Hastattelu ehkä tarkentaa joitain pieniä rauta speksejä kuitenkin mm. SSD:äen liittyvää, että vastaava on kuin Sonyllä PS5:essa ja että devaajat voivat nyt rakentaa sitä vasten pelejään konsoleille sekä oikaisee tuon 4x nopeuden Xbox One X:ään koskevan nimenomaan CPU:ta. Lisäksi mainitaan, että yrittävät tehdä Xbox Onen pelit paremmaksi Scarlettilla.

Scarlettin SSD-ratkaisu vastaava kuin PS5:lla? Ei artikkeli niin sano, tämä on omaa tulkintaasi.

"Of course, the SSD will still be slower than the GDDR6 RAM sitting directly on the die. But the ability to directly supply CPU and GPU via the SSD will allow for the creation of game worlds that will not only be richer, but more seamless as well. Not only in terms of pure loading times, but also in terrain mapping. A graphic designer no longer has to worry about when GDDR6 ends and when the SSD starts. I like the fact that Mark Cerny and his team are also investing in an SSD at Sony for the PlayStation 5 ..."

4xCPU tehot vahvistettiin jo 11.6. Spencerin toimesta, ks. alla:

Taisi Booty puhua omiaan. Tehoerossa verrattu CPU:n eroa aiempaan, lähteenä Spencer itse.



Olisikohan siis aika alkaa kestämään niitä eri mielipiteitä käyttäjien ignooraamisen sijasta vai meinasitkos vielä pitkäänkin tätä papukaijaleikkiäsi harrastaa? En nyt tiedä muista, mutta ainakin minusta on hieman koomista lukea samoja uutisia yhä uudestaan.

Jos joku ystävällinen sielu voisi lainata viestiäni, niin @no_way4000 näkee sen myös, kiitos jo etukäteen.
 
Viimeksi muokattu:
Scarlettin SSD-ratkaisu vastaava kuin PS5:lla? Ei artikkeli niin sano, tämä on omaa tulkintaasi.

"Of course, the SSD will still be slower than the GDDR6 RAM sitting directly on the die. But the ability to directly supply CPU and GPU via the SSD will allow for the creation of game worlds that will not only be richer, but more seamless as well. Not only in terms of pure loading times, but also in terrain mapping. A graphic designer no longer has to worry about when GDDR6 ends and when the SSD starts. I like the fact that Mark Cerny and his team are also investing in an SSD at Sony for the PlayStation 5 ..."

4xCPU tehot vahvistettiin jo 11.6. Spencerin toimesta, ks. alla:



Olisikohan siis aika alkaa kestämään niitä eri mielipiteitä käyttäjien ignooraamisen sijasta vai meinasitkos vielä pitkäänkin tätä papukaijaleikkiäsi harrastaa? En nyt tiedä muista, mutta ainakin minusta on hieman koomista lukea samoja uutisia yhä uudestaan.

Jos joku ystävällinen sielu voisi lainata viestiäni, niin @no_way4000 näkee sen myös, kiitos jo etukäteen.
Sinällään kyllä outo sanoa että kummallakin samanlainen SSD ratkaisu kun vielä ei tiedetä edes millaiset kummallakaan on SSD ratkaisut.

Onko ne:
  • Iso (512GB - 1TB) NVME M.2 tikku konsolin perseessä kiinni -> call it a day
  • Iso vaihdettava HDD ja pieni (64GB - 128GB) nvme tikku konsolissa kiinni. HDD vaihdettava, SSD ei.
  • Kumpikin vaihdettavia mutta konsoli ei toimi jos M.2 tikun ottaa irti.
  • Pelkästään SATA3 SSD (halpa ja iso esim 2-4 TB)
  • Jotain muuta koska PC:llä tavallisen 500MB/s SSD kiekon ja 4500MB/s nvme m.2 SSD:n välillä ei ole suurta eroa lataus ajoissa peleissä. Onko siis järkeä käyttää nvme m.2 SSD:tä? What is the magic sauce?
 
Sinällään kyllä outo sanoa että kummallakin samanlainen SSD ratkaisu kun vielä ei tiedetä edes millaiset kummallakaan on SSD ratkaisut.

Onko ne:
  • Iso (512GB - 1TB) NVME M.2 tikku konsolin perseessä kiinni -> call it a day
  • Iso vaihdettava HDD ja pieni (64GB - 128GB) nvme tikku konsolissa kiinni. HDD vaihdettava, SSD ei.
  • Kumpikin vaihdettavia mutta konsoli ei toimi jos M.2 tikun ottaa irti.
  • Pelkästään SATA3 SSD (halpa ja iso esim 2-4 TB)
  • Jotain muuta koska PC:llä tavallisen 500MB/s SSD kiekon ja 4500MB/s nvme m.2 SSD:n välillä ei ole suurta eroa lataus ajoissa peleissä. Onko siis järkeä käyttää nvme m.2 SSD:tä? What is the magic sauce?

Vahva veikkaus että kyseessä on SATA3 SSD, kun NVME M.2-pohjaisista ratkaisuista pelikäytössä ei ole vastaavanlaista iloa hinnannousuun verraten.
 
Vahva veikkaus että kyseessä on SATA3 SSD, kun NVME M.2-pohjaisista ratkaisuista pelikäytössä ei ole vastaavanlaista iloa hinnannousuun verraten.
Itse odotan jotain spesiaalia. Esimerkiksi teran SATA3 SSD mutta emolevyllä on PCIx v4.0 väylässä extra 32GB - 64GB nvme muistia maksimi kaistalla (8GB/s) joka häivyttää GDDR6 ja SSD levyn rajaa. Tuo toisi täysin uusia tapoja striimata isoja sekä laajoja open world maailmoja.
 
Itse odotan jotain spesiaalia. Esimerkiksi teran SATA3 SSD mutta emolevyllä on PCIx v4.0 väylässä extra 32GB - 64GB nvme muistia maksimi kaistalla (8GB/s) joka häivyttää GDDR6 ja SSD levyn rajaa. Tuo toisi täysin uusia tapoja striimata isoja sekä laajoja open world maailmoja.

Toivotaan tosiaan jotain hieman spessumpaa ratkaisua, itse pidän odotukset matalalla, niin eipähän tule pettymystä. :)
 
Vahva veikkaus että kyseessä on SATA3 SSD, kun NVME M.2-pohjaisista ratkaisuista pelikäytössä ei ole vastaavanlaista iloa hinnannousuun verraten.
Ei SATA-SSD-asemilla päästä kummankaan konsolivalmistajan kuvailemiin vauhteihin. Todennäköisimpänä voitaneen pitää kummankin valmistajan kohdalla AMD:n HBCC-pohjaista muistiohjainta johon on kytketty NVMe-asemat (joita AMD on käyttänyt esim Radeon SSG -sarjassa)

Lisäksi jätäpä turhat toiseen käyttäjään kohdistuvat provoilut pois. Käyttäjillä on oikeus pistää toisia käyttäjiä estolistalle ja joskus sen myötä voi tulla esimerkiksi samasta asiasta postauksia, se ei ole syy tuollaisiin heittoihin.
 
Tätä kun miettii, niin saadaankohan tuo ylttämään ennen X:ää julkaistuihin peleihin, joihin on pakotettu jokin tietty resoluutio, esim. multiplattareissa tuo S:n yleinen 900p. Multiplattareissahan varmasti art-assetit on yhtenäistetty konsolien välillä, koska olisi turhaa työtä tiputtaa niiden resoluutiota kun voidaan tiputtaa renderöintiresoa. Ilmeisesti suurimmaksi kynnykseksi näiden vanhojen One-pelien kanssa nousee nuo pelimoottorit, onko mahdollista tehdä samanlaista jännää reson nostoa kuin noiden enskattujen 360-BC pelien kanssa.

Helpoiten tuo hyöty tulee ilmi dynaamisella resolla luotujen pelien kanssa, kun ei "tarvitse tehdä mitään". Näin jälkiviisaana voi sanoa, että olisipa kaikkien pelien kohdalla otettu käyttöön tuo dynaaminen reso. En tosin tiedä sitten yhtään, onko se kuinka vaikeaa pelikehityksen näkökulmasta vrt. kiinteään renderöintiresoluutioon.

Tämä voi olla väärin sanottu kun en muista ihan tarkasti, mutta käsittääkseni on niin, että Xbox One(t) eivät tiedä itsessään renderöitävää resoluutiota vaan saattaapi olla että nimenomaan tuo virtuaalikone (Xbox Onen omissakin peleissä) määrittää sen resoluution vGPU:n yli eli näille peleille Xbox Oneilla näytetään vain virtuaalinen näytönohjain. Näin olleen ainakin jollakin tasolla on mahdollista tuoda toisenlainen vGPU näytetyksi Scarlettin kanssa Onen peleille sekä 360 peleille.

Xbox One backwards compatibility: how does it actually work?

Mielenkiintoiseksi tekisi tuo 30FPS -> 60FPS, jos se olisi jollakin tasolla mahdollista.
 


Phil Spencer on upea mies. :tup: Ei ole mitään typeriä 8K mainospuheita mitä Sonyllä on.

Niinkö? :think:

E3 2019 reveal trailerissa sanovat että Scarlet pyörittää 8k 120fps ray-tracing pelejä. Ettei vaan taas olisi ollut vale tältä herralta sitten? :think:

Phil Spencer: Exactly. Scarlett supports 120 Hertz or variable refresh rates and 8K.

Google Translate

Phil Spencer: Das Mega-Interview zu Project Scarlett, PC Gaming und mehr
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 574
Viestejä
4 509 103
Jäsenet
74 437
Uusin jäsen
eversti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom