Uusavuton latomassa uusittuun pienen saunan sähkökiukaaseen (Harvia KR60) kiviä.
Ekalla yrityksellä tuli vahingossa ostettua liian isoja (10-15cm), joten hain tokalla yrityksellä oikeita (5-10cm) ja arvelin ensin pärjääväni yhdellä 20kg paketilla, kun oletin että avaamastani isosta paketista voisin hyötykäyttää pienimmät. Kivet on ihan noita Harvian halpoja oliviinidiapaaseja. Kiukaan max vetoisuudeksi on ilmoitettu 25kg.
Ohjeet ovat vähän ristiriitaisia, osa sanoo että isot kivet alas, osa taas päälle. Tuntuu ettei edes nuo pienemmän paketin isommat kivet mene nätisti vastusrivien väliin, vaan vastuksia pitäisi taivuttaa tai/ja kauhea raapiminen kun muhkuraiset kivet ottavat kiinni vastuksiin kun yrittää saada paikalleen. Meni sitten pääosin vähän pienempiä/ohuempia alle ja rivistön väleihin, ja isompia päälle. Tämä oli Harvian oma ohje. Päälle tullessaan taas päällä on epämääräinen kasa isoja möhkäleitä, mutta ehkä tämä lopputulos on ok..?
Yksi vastus vähän tuolta pilkottaa kuvan alalaidassa... Vähän vielä asettelin kuvien jälkeen uudestaan ja lisäsin 1-2 kiveä vielä, ehkä toi nyt on ihan ok.
...vai kannattaisiko minun suosiolla vaan hakea vielä yksi paketti noita 5-10cm kiviä ja asetella päälikerrokseenkin niistä vähän pienempä/keskikokoisia?
Oon minä joskus 5-6 vuotta sitten edellisessäkin (vuokra)asunnossa kerran vaihtanut kivet, silloinkin tuntuu että ladonta oli vähän epämääräinen, ja kun kylppäriremppa tuli niin sen tekijät oli lopussa latoneet kivet jotenkin paljon nätimmin. Ohjeissa tuntuu että niillä on aina täydellisen kokoset kivet joka väliin.