finWeazel
Chief Karpfen - ruoKalan C&R
- Liittynyt
- 15.12.2019
- Viestejä
- 9 152
Mulle oli iso juttu oikein toimivat varjot cp2077:ssa. Roskapöntöt jne. sulautuvat maailmaan paremmin. Tosin ei se rt poksahda silmille varjoissa. Korjaa vain sen, että valoa vuotaa vääriin paikkoihin. Grafiikka näyttää aidommalta eikä niin pelimäiseltä. Toki tässä eletään pienenevien parannusten maailmassa. Osa rt:n tuomista laatuparannuksista on aika pieniä ja inkrementaalisia juttuja.
ue5:ssa on enemmän suoraan naamassa parannusta, kun sen tarjoama geometria ja siten myös yksityiskohdat varjoissa jne. ihan jotain muuta. ue5 tukee myös parhailla laatuasetuksilla rautasäteenseurantaa. Softallakin tosin menevät todella pitkälle. Yhdelle riittää se laatu mitä ue5 saa softalla aikaan, toinen haluaa ruuvata asetuksia lisää kaakkoon fps:n kustannuksella
Isoin juttu rt:ssa kuitenkin ehkä se, että se säästää devaajien aikaa ja artistien aikaa. Perinteinen käsintuunattu valoshow on erittäin työintensiivinen toteuttaa. Säteenseuranta on yksinkertaisempi varsinkin artisteille toteuttaa. Ei tarvi enää tunteja/päiviä kestäviä prebake laskentoja tai äärimmäisiä skenekohtaisia haxoorauksia ja tuunauksia. Muutat jotain niin asiat ns. vain toimivat ja tuloksen näkee heti. Koodereillekin tavallaan yksinkertaisempaa, kun valon simulointi on konseptina yksinkertainen. Piru on kuitenkin siinä miten ne koodit ja algoritmit saadaan riittävän nopeiksi reaaliaikakäyttöön eli koodereilla riittää tekemistä ja opittavaa.
Siihen on syynsä miksi leffat jo aikaa sitten menivät säteenseurantaan ja miksi pelit ovat nyt seuraamassa perässä. (hybridi)Säteenseuranta tulee peleihin oli siitä mitä mieltä hyvänsä. Nyt kaikki isot pc valmistajat ovat kelkassa mukana(intel, amd, nvidia). Myös kaikki uudet konsolit tukevat edes perustavalla säteenseurantaa ja ps5 puolella on jo pari peliäkin hybridisäteenseurannalla(spiderman miles morales, ratchet&clank, metro enhanced edition). Apple tosin tekee apple juttuja apple ekosysteemissä ja nintendolla on vain wanha konsoli. Metro enhanced edition taisi olla ensimmäinen peli missä on koodi mukana joka ei tue perinteistä ei säteenseurantaversiota ollenkaan. Mahdollistaa enemmän optimointia, kun säteenseuranta on pohjalta lähtien mukana eikä pultattuna jotenkin wanhan enginen päälle.
ue5:ssa on enemmän suoraan naamassa parannusta, kun sen tarjoama geometria ja siten myös yksityiskohdat varjoissa jne. ihan jotain muuta. ue5 tukee myös parhailla laatuasetuksilla rautasäteenseurantaa. Softallakin tosin menevät todella pitkälle. Yhdelle riittää se laatu mitä ue5 saa softalla aikaan, toinen haluaa ruuvata asetuksia lisää kaakkoon fps:n kustannuksella
Isoin juttu rt:ssa kuitenkin ehkä se, että se säästää devaajien aikaa ja artistien aikaa. Perinteinen käsintuunattu valoshow on erittäin työintensiivinen toteuttaa. Säteenseuranta on yksinkertaisempi varsinkin artisteille toteuttaa. Ei tarvi enää tunteja/päiviä kestäviä prebake laskentoja tai äärimmäisiä skenekohtaisia haxoorauksia ja tuunauksia. Muutat jotain niin asiat ns. vain toimivat ja tuloksen näkee heti. Koodereillekin tavallaan yksinkertaisempaa, kun valon simulointi on konseptina yksinkertainen. Piru on kuitenkin siinä miten ne koodit ja algoritmit saadaan riittävän nopeiksi reaaliaikakäyttöön eli koodereilla riittää tekemistä ja opittavaa.
Siihen on syynsä miksi leffat jo aikaa sitten menivät säteenseurantaan ja miksi pelit ovat nyt seuraamassa perässä. (hybridi)Säteenseuranta tulee peleihin oli siitä mitä mieltä hyvänsä. Nyt kaikki isot pc valmistajat ovat kelkassa mukana(intel, amd, nvidia). Myös kaikki uudet konsolit tukevat edes perustavalla säteenseurantaa ja ps5 puolella on jo pari peliäkin hybridisäteenseurannalla(spiderman miles morales, ratchet&clank, metro enhanced edition). Apple tosin tekee apple juttuja apple ekosysteemissä ja nintendolla on vain wanha konsoli. Metro enhanced edition taisi olla ensimmäinen peli missä on koodi mukana joka ei tue perinteistä ei säteenseurantaversiota ollenkaan. Mahdollistaa enemmän optimointia, kun säteenseuranta on pohjalta lähtien mukana eikä pultattuna jotenkin wanhan enginen päälle.
Viimeksi muokattu: