- Liittynyt
- 13.12.2016
- Viestejä
- 4 870
Aika yllättävää että meinaavat Vihtori 3:n vielä lisätä tuen. Ja Doom Eternal kanssa vähän yllätti.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aika yllättävää että meinaavat Vihtori 3:n vielä lisätä tuen. Ja Doom Eternal kanssa vähän yllätti.
Kyllähän tuosta Witcher 3 "Remastered" versiosta on ollut pitkään juttuja. Uusille konsoleille tulee myös samalla päivitys. Vissiin tämän vuoden aikana pitäisi jo putkahtaa ulos.Aika yllättävää että meinaavat Vihtori 3:n vielä lisätä tuen. Ja Doom Eternal kanssa vähän yllätti.
Puolitoista vuotta on tullut odotettua hyviä rt+dlss pelejä. Ikävän rajallista ollut, lupauksista huolimatta. Tässä en kritisoi tekniikkaa sinänsä, vaan sen triviaalia luonnetta pelimarkkinoilla.Kyllähän tuosta Witcher 3 "Remastered" versiosta on ollut pitkään juttuja. Uusille konsoleille tulee myös samalla päivitys. Vissiin tämän vuoden aikana pitäisi jo putkahtaa ulos.
RT-heijastuksista ei varmaan ihan hirveästi ole hyötyä noiturissa. Korkeintaan lätäköiden ja vesistöjen kohdalla pääsisi näkemään realistisia heijastuksia. Cyberpunkin tapaan märkiä asfalttiteitä ja neon-valojen heijastuksia ei kyllä nähdä. Sen sijaan, jos RT:llä hoidetaan koko pelin valaistus, varjot ja ambient occlusion, niin voi olla aika pirun nättiä jälkeä. Vaihtelevia säätiloja ja upeita maisemia kyllä löytyy ja myös sisätilojen tavernoissa takkatulen valossa voi RT päästä loistamaan.
Tuohan voisi olla melkein hyvä tekosyy pelata Witcher 3 neljännen kerran läpi
Flight Simulatorin kohdalla säteenseuranta voi olla mielenkiintoinen, kun valmiiksi jo todella raskas peli. DLSS pakko ottaa apuun, jos ei halua pelata elokuvamaisesti 24FPS. Mutta veikkaan, että RT ja DLSS alkavat hiljalleen tulla lähes kaikkiin suurempiin AAA-peleihin mukaan. Montaa listalla näkyvää tulevaa peliä odotankin jo kovasti.
Eiköhän vauhti kuitenkin tästä nouse paremmaksi. Uusissa konsoleissakin on tuki säteenseurannalle ja sitä käytetäänkin peleissä. Varmasti näkyy myös PC:lle julkaistavien RT-pelien määrässä. Turing-näyttiksien julkaisun aikaan tilanne toki oli aika onneton ja silloin oli vaikea perustella järjellä säteenseurantaa.Puolitoista vuotta on tullut odotettua hyviä rt+dlss pelejä. Ikävän rajallista ollut, lupauksista huolimatta. Tässä en kritisoi tekniikkaa sinänsä, vaan sen triviaalia luonnetta pelimarkkinoilla.
Jokainen tuossa listassa on mallia pelikelvoton, mitä fps:n tulee. Itellä on ollut aika onnekas tilanne, että oon pelannut Metro exodusta sekä rtx 2080 ti:llä (asus rog strix oc, rx 6800 xt gaming x triolla ja rtx 3080 suprim x:llä. Yllättävän lähellä ovat toisiaan, mitä pelikokemukseen tulee.Eiköhän vauhti kuitenkin tästä nouse paremmaksi. Uusissa konsoleissakin on tuki säteenseurannalle ja sitä käytetäänkin peleissä. Varmasti näkyy myös PC:lle julkaistavien RT-pelien määrässä. Turing-näyttiksien julkaisun aikaan tilanne toki oli aika onneton ja silloin oli vaikea perustella järjellä säteenseurantaa.
Konsoleiden kohdalla kuitenkin miettinyt, onko säteenseurantaa järkevää tunkea kaikkiin peleihin. Esimerkiksi RX 6700 XT on konsoleiden näyttiksiä nopeampi, mutta silti melko tehoton säteenseurannan pyörittämiseen. Toki 30FPS lukituksella ja dynaamisella resoluutiolla voidaan saada parannusta asiaan sulavuuden ja tarkkuuden kustannuksella. Sentään nykyään konsoleissa yleistynyt erikseen Performance ja Quality asetukset kuvanlaadulle ja optimointi on usein parempaa kuin PC:llä.
Darkest dungeon 2 ja raytracing! Kuten yllä totesin, hyvät rt-pelit loistavat poissaolollaan (toki cyberpunk 2077 voi kehittyä nykyisestä, tota kun odotin jo ekasta teaserista lähtien).Jännä nähdä miten metro exodus enhanced edition pyörähtää. Siinähän on rajummat säteenseurantaefektit mukana. Toisaalta engineä on optimoitu tovi ja siinä on dlss2.0 mukana. Mua ei onneksi yksinpeleissä niin haittaa vaikka fps ei olisi katossa. VRR pelastaa jonniinverran käyttäjäkokemuksessa.
Turingin skippasin. Nyt on ihan ok. määrä pelattavaa, kun on noita katalogipelejä pelaamatta. Tarkoituksella jätin säteenseurantapelit pelaamatta siihen asti, että sai kelpoisan kortin hommattua. Harmittavan vähän noita säteenseurantapelejä on putkessa tulossa. En tiedä korjaantuuko tuo tulevaisuudessakaan, kun unreal5 enginessa on ihan oma tapansa tuottaa todella siistiä grafiikkaa.
Mulle tosin riittää, jos tulee pari siistiä peliä vuodessa. Ei jaksa ihan älyttömän paljoa enää pelata ja sinne sekaan pitää mahduttaa mukaan myös ne ei grafiikkaintensiiviset muulla tavoilla kiinnostavat pelit(noita, caves of qud, retroilut jne). Kunhan joskus saa ps5:en kaupasta niin konsolikin vie oman aikansa. Horizon Zero Dawnin jatko-osaa odotellessa.
Yleistymistä tulee varmasti jarruttamaan se ettei kukaan pysty ostamaan sitä tukevia näytönohjaimia. En ihmettelisi jos pelikehittävät alkaisivat downgradettamaan nyt työn alla olevia pelejä.
Periaatteessa validi huomio. Kuitenkin sekä ps5 että xbox series x tukevat raytracingiä. Ja jo edellinen nvidian geni tuki rt:ä.Yleistymistä tulee varmasti jarruttamaan se ettei kukaan pysty ostamaan sitä tukevia näytönohjaimia. En ihmettelisi jos pelikehittävät alkaisivat downgradettamaan nyt työn alla olevia pelejä.
Varmasti, mutta turhake leiman voi poistaa vasta kun budjettikortitkin pystyvät sen pyöritykseen ilman järjetöntä fps pudotustaNvidia mainostaa että 4000-sarja on tuplasti nopeampi RT:ssä. Suunta on siis selvä. Ja hienoa jos yleistyy.
Varmasti, mutta turhake leiman voi poistaa vasta kun budjettikortitkin pystyvät sen pyöritykseen ilman järjetöntä fps pudotusta
Ja tuon määritelmän mukaista tuotetta ei ole olemassakaan, koska hulluimmallekin on vähintään muutama käyttäjäNo en kyllä ole alkuunkaan samaa mieltä. Turhake on jotain, jolle kenelläkään ei ole käyttöä.
Metro Exodus Enhanced edition saapuu ensi viikolla(6.5, torstai). Digital Foundry on jo päässyt testaamaan. Videolla melko kattava läpikäynti kuvanlaadusta ja suorituskyvystä.
Jep, tämä oli ehdottomasti se tärkein kohta tuossa videossa.Kannattaa katsoa DF:n videosta myös osio jossa käyvät vähän läpi mitä RT tuo siihen pelinkehitykseen eikä vain silmäkarkkina. RT suoraviivaistaa ja nopeuttaa suunnittelijoiden työtä joka on erittäin tervetullutta.
Muutenkin näytti pyörivän yllättävän hyvin, kun RT täysillä sai AMD korteillakin sen 60fps 1440p.
Onko kukaan seurannut tai testannut: ovatko uudet ajuripäivitykset parantaneet AMD:n korttien RT-tehoja, vai ovatko ne edelleen samalla tasolla kuin julkaisun jälkeisissä testeissä?
Alla linkki kaksi päivää vanhaan säteenseurantavertailuun. Ei tuo näytä siltä, että ajureissa olisi tapahtunut isompaa kehitystä. Jossain saitilla oli tällä viikolla verrattu amd:n suorituskykyä julkaisuun. Pari prosenttia oli suorituskyky parantunut keskimäärin peleissä.
AMD vs Nvidia: Which GPUs Are Best for Ray Tracing?
We tested the latest ray tracing-capable GPUs from AMD and Nvidia to find out how they stack up, including DLSS Quality mode testing.www.tomshardware.com
30-50% erot ovat aika perussettiä, ja tämä siis ennen DLSS:ää/AMD:n vaporware-kikkaretta.Kiitos linkityksestä. Eihän tuo 6800 xt niin kamalan huonolta itse asiassa näytä pelkkää RT:tä vertailevassa taulukossa, mutta DLSS vastaavan tekniikan puute on yhä ilmeisempi hitti AMD:lle.
Experimental RayTracing Boost mode has been added.
Developer Note:
- RT reflections have been enabled on nearly all surfaces in game.
- Ray randomization has enabled for proper support of rough surfaces.
- About 5% of specular reflectance has been added by default to all surfaces.
During the development of Crysis Remastered, the team came up with the concept of adding a boost to RayTracing. This boost mode is more of a fun/experimental feature that we wanted to bring to all the RayTracing enthusiasts out there, to give more effects with minimal impact on performance. This option has been added to the in-game Graphic settings menu and can only be activated when Global Raytracing option is enabled.
30-50% erot ovat aika perussettiä, ja tämä siis ennen DLSS:ää/AMD:n vaporware-kikkaretta.
Ampere-kortit tulevat ikääntymään loistavasti. RDNA2:sta tuskin voi sanoa samaa. Parin vuoden sisällä pelit alkavat pikkuhiljaa pudottamaan pois rasterointia ominaisuus kerrallaan Metro Exoduksen tyyliin, jolloin hommat siirretään säteenseurannan hoidettavaksi. Toi 30-50% on mittava ero ja se on helposti ero pelattavan ja pelikelvottoman välillä.
30-50% erot ovat aika perussettiä, ja tämä siis ennen DLSS:ää/AMD:n vaporware-kikkaretta.
Ampere-kortit tulevat ikääntymään loistavasti. RDNA2:sta tuskin voi sanoa samaa. Parin vuoden sisällä pelit alkavat pikkuhiljaa pudottamaan pois rasterointia ominaisuus kerrallaan Metro Exoduksen tyyliin, jolloin hommat siirretään säteenseurannan hoidettavaksi. Toi 30-50% on mittava ero ja se on helposti ero pelattavan ja pelikelvottoman välillä.
Tilanne 17.3.21Kiitos linkityksestä. Eihän tuo 6800 xt niin kamalan huonolta itse asiassa näytä pelkkää RT:tä vertailevassa taulukossa, mutta DLSS vastaavan tekniikan puute on yhä ilmeisempi hitti AMD:lle.
Enchanced versio on erillinen koko pelin lataus ja asennus, sitä ei saa patchinä vanhaan.Metro jo odottelee asennettuna toukokuun 6 päivää.
Enchanced versio on erillinen koko pelin lataus ja asennus, sitä ei saa patchinä vanhaan.
Ei kyllä PS5 ja XBSX aikana tule kummempaa shiftiä RT:n suuntaan tapahtumaan, kun ko. laitteiden RT tehot on hyvinkin rajalliset. Toki PC only peleissä voidaan nähdä enemmän/täysin RT:n päälle rakennettuja implementointeja. Suuret AAA pelit tulevat tämän konsoli genin aikana pysymään vahvasti rasterointipainotteisina. Toki PC versioissa halutessaan saa enenevissä määrin RT juttuja laitettua päälle.
Metro exoduksen enhanced version tasoisia PC versioita tuskin on kuitenkaan kovin montaa luvassa.
Ainakin ps5:lla on ihan ok. säteenseurantaa spiderman:ssa ja ratchet&clank:ssa. Metro exodus enhanced edition tukee säteenseurantaa myös uusilla konsoleilla. Säteenseuranta on vahvasti mukana kuviossa. Konsoleilla toki rajatummin käytössä kuin highend pc:ssa.
Mä laskisin cp2077:en ja minecraft:in samaan kategoriaan metron kanssa. Tuskin säteenseurantapelien määrä vähenee tulevaisuudessa.
Näyttää kyllä paremmalta kun jotain näkyykin, gammaa korjaamalla ylempi kuva on aivan erilainen. Varjoista sen verran että tuossa alemmassa näyttää kyllä ne ensisijaiset varjot jääneen liian vähälle, aivan kuin aggregaatti olisi se suurempi valonlähde.Dying Light 2 tulee hyödyntämään säteenseurantaa global illuminationin, varjojen ja ambient occlusionin muodossa ja tuossa pelissä voi olla ihan kohdallaan. Yöllä pimeillä kujilla hiippaillessa tai hämäriä autiotaloja tutkiessa kunnon valaistus ja syvät ja realistiset varjot ovat poikaa. Saavat kauhupeliin selvästi lisää tunnelmaa tuolla tavalla. Tuossa kuvassa näyttää myös kivalta, kun taskulampun valo kimpoaa aggregaatista takaisin punertavana ja luo vielä omat varjot esineille toiseen suuntaan. Tuohon ei pelkällä rasteroinnilla taida ihan helpolla päästä. Toki tuota peliä odotan muutenkin kuin grafiikoiden takia jo älyttömän kovasti
Digital Foundryn videota Metro Exoduksesta katselin myös mielenkiinnolla ja tuo menee kyllä lisäreiden kanssa kesällä ostoon. Ihmeen kevyesti näytti kyllä pyörivän RT päälläkin, kun julkaisun aikaan tuo sai RX 5700:n kyykkäämään jo 1080p resoluutiolla. Witcher Enhanced Editionia on myös pakko kokeilla heti julkaisussa, vaikka tuskin enää neljättä kertaa lähden sitä pelaamaan läpi. Shadow of The Tomb Raider taas odottaa jo seuraavana pelivuoroaan ja vaikka säteenseurannan toteutus on siinä melko rajallista, niin kyllä se kivasti syvyyttä toi varjoihin. En kyllä enää vaihtaisi RTX-näyttiksestä pois.
Näyttää kyllä paremmalta kun jotain näkyykin, gammaa korjaamalla ylempi kuva on aivan erilainen. Varjoista sen verran että tuossa alemmassa näyttää kyllä ne ensisijaiset varjot jääneen liian vähälle, aivan kuin aggregaatti olisi se suurempi valonlähde.
Parempi se on RTX päällä, ei siinä mitään.
There is still more to do. Implementing a fully-fledged, real-time, path-traced rendering engine has been a learning experience as much as anything. It has opened up new avenues of development to us. It has highlighted areas where we can still improve in our pursuit of ever increasingly photorealistic imagery. We’re proud of what we have accomplished so far and it will be the inspiration for many new features to come as we move forward with future projects.
Stay tuned for a follow-up blog about how we've integrated these updates specifically into Metro Exodus versions for Xbox Series X | S and PlayStation 5 set to release on June 18!
Varmasti, mutta turhake leiman voi poistaa vasta kun budjettikortitkin pystyvät sen pyöritykseen ilman järjetöntä fps pudotusta
Taitaa tuo Metro Exodus käyttään kuitenkin jotain muutakin valaistusta, kuin pelkästään RT:tä. Tuon huomaa parhaiten, kun aika pelin alussa pitää sneakkailla vartioiden ohi sinne koppiin. Kopissa ei ole ikkunoita ollenkaan ja hyvin pieni rako, josta pääsee valoa sisään ja ulkonakin on pimeähköä. Kun sulkee kopista kaikki valon lähteet, niin sinne jää sellainen tympeä ambient valo, joka pintojen valaistuksen perusteella ei tule edes oikeasta suunnasta, eli siitä pienestä aukosta, josta koppiin voi ryömiä sisään.
0/10 ei jatkoon.
Dynamic Diffuse Global Illumination (DDGI) models the additional interactions from the second bounce of light on to infinity. It does this by sampling and caching a number of rays each frame into a world-space grid of light probes. It uses the same ray generation and illumination techniques as all of our other diffuse rays: cast a ray into the scene, illuminate the intersection point with our raytrace lighting pipeline and use that point as a new incidental light source. Reading from this DDGI grid when illuminating our diffuse rays provides those rays with their own GI term: it adds in a term for indirect illumination. If those rays are being cast as part of the process of generating the DDGI grid, then we sample the grid from the previous frame. By having DDGI sample the DDGI term from the previous frame, we are able to accumulate the information it contains over time, simulating the effect of rays bouncing recursively around the environment. These additional rays diminish in importance the more they bounce, and the more they are absorbed and attenuated by various surfaces, but the effect still adds a small and noticeable lift to dark parts of the scene that light would not normally penetrate to with just a single bounce.
Riippuu pelistä ja resoluutiosta.RTX 3080 ja 3090 ovat tähän mennessä ainoat järkevät RT-näyttikset.