Tähän mennessä se julkinen puhe on ollut niiden hallussa jotka on suojelleet rikollisia, pedofiileja, terroristeja, länsimaiden tuhoa edistäviä tahoja yms. vuosikymmenten ajan ja aiheuttaneet miljoonien ihmisten kuolemia, raiskauksia, kidutusta, inhimillistä kärsimystä yms.
...joten tuota...kyllä. Hänen haltuun annan mielelläni X:n julkisen puheen. Ei sillä etteikö Musk olisi sekopää ja narsisti, mutta ainakin huomattavasti huomattavasti pienempi paha kuin yksikään vasemmistolainen. Musk saa minun puolestani kertoa tarinoita vaikka maan alla elävästä liskokansasta jos siltä tuntuu. Ei se mitenkään vaikuta minun sananvapauteeni tai niihin keskusteluihin joita minä käyn.
Aika huonosti on mennyt tuo länsimaiden tuhoaminen ja terroristien suojelu. Tässä lähinnä terroristeja viety ku litranmittaa pari vuosikymmentä, ja länsimaat vaan näyttää kehittyvän ja karkaavan muilta. Pedofiilit ja rikollisetkin taitaa riippua lähinnä siitä, kenen kaveri on. Muskille groomaus jne on ok, kunhan sen tekee Tate. Jos taas siitä saa poliittisen lyömäkirveen, niin sitten se on paha asia. Siinä oot oikeassa, että se ei vaikuta sinun sananvapauteen. Eikä Twitter Dorseyn omistuksessa. Sä saat edelleen siellä kirjotella, kunhan noudatat Twitterin sääntöjä. Se tosin vaikuttaa siihen, mitä sinä luet siellä ja millaista sisältöä saat ruudullesi. Kuten ennen vain YLE päätti mitä näät telkkarissa, kunnes tuli MTV3 jne. Twitter päättää mitä siän näät siellä. Ja koska olet dumannut kaikki muut lähteet, olet aikalailla Muskin algon varassa, miten saat tietoasi. Ja jos en väärin muista, niin aika moni juttu sullekin uppoaa, varsinkin nämä "rikollisia suojellaan" ja "länsimaita halutaan tuhota" -aiheet tuntuu olevan lähellä, vaikka mtään pohjaa noille ei ole. Eli mitä enemmän valheita saat luettavaksi, sitä helpommin ne menee läpi.
Oikeistolaiset, republikaanit, konservatiivit, libertaarit ja muut sananvapauden puolustajat kyllä vuosikausien ajan vaativat julkista sektoria puuttumaan sosiaalisen median sensuuriin, mutta mitään aloitetta tai toimenpidettä ei asian suhteen tehty.
Kommunistit vain naureskelivat sivusta että "rakentakaa oma twitter jos ei kelpaa". Noh niin tehtiin ja nyt kun pallo ei ole enää äärivasemmistolla ja kulttuurimuutos tulee niin eipä vanha neuvo enää kelpaakaan ja nyt pitäisi sitten muuttua totalitaristiseksi 1984-valvontahelvetiksi jossa ajatuspoliisi raahaa väärinajattelijat tyrmään. Jooh tuota kiitos, mutta ei kiitos.
Joo Dorseyn twitter ei ollu täydellinen. Mikään ei ole. Mutta jos en väärin muista, niin tuo oikeiston itku tuli lähinnä bannaamisesta jne. Eli tiedän mielestä Twitter ei olisi saanut noudattaa omia sääntöjään, eli sillä EI olisi saanut olla sananvapautta. Ja nyt väki näyttää lähtevän tuolta, kun sisältö on mitä on. Se on jokaisen oma valinta ja markkinoilla onkin jo tullut vaihtoehtoja.
Mun puolesta ihmiset puhukoon mitä puhuu, varsinkin peruspulliaiset. Mutta nämä alustat on ongelma kohta puolin. Juuri tuon valehtelun takia. Mitä enemmän sitä tapahtuu ja sitä pusketaan ihmisten näkyville, siitä tulee enemmän ja enemmän todellisuutta. Puhu sinä mitä haluat, sulla ei olekaan merkitystä. Mutta kun Musk alkaa tuomaan esiin, että LA palot on jonkun salaliiton sytyttämiä ja "ne" haluaa tuhota länsimaat, aletaan olee sellaisella alueella, jossa isot ryhmät voi alkaa todella hankaliksi. Ehkä se on tavoite ja sinullekin mieleistä, mutta itse haluisin tuon välttää. Muskin toimet ja mahdollisuudet olis kyllä Goebbelsin mieleen. Johan me nelisen vuotta sitten nähtiin pienessä skaalassa, mitä käy, kun yksi henkilö pääsee tarpeeksi valehtelemaan ja ilman mitään rajoja. Tulee vallankumouksen yritys. Ja nyt kun siitä ei edes saa tuomiota, niin nyt vasta kaasua laitetaan. Musk etunenässä puskemassa älyttömiä valheita.