Samsung Galaxy S24 / S24+ / S24 Ultra

Gobi

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 724
Mitenkäs Samsung tai ylipäätään Suomessa suhtaudutaan roottaukseen? Onko niin, että Suomessakin tuosta menisi takuu?
En tiedä lähteekö takuu, mutta huollossa ilmeisesti tulee ongelmia. Roottaus polttaa e-sulakkeen ja sitä myötä virallinen huolto vaihtaa aina koko emolevyn.

Samalla lakkaa myös Knox-toiminnot, eli maksaminen luurilla loppuu, OTA-päivitykset ei toimi (saa takaisin asentamalla puhtaan firmware) jne.

Tuli Oneplussat rootattua, mutta näiden Samsungien kanssa olen jättänyt välistä.
 

Aaltoliike

Alkuperäinen jäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 320
En tiedä lähteekö takuu, mutta huollossa ilmeisesti tulee ongelmia. Roottaus polttaa e-sulakkeen ja sitä myötä virallinen huolto vaihtaa aina koko emolevyn.

Samalla lakkaa myös Knox-toiminnot, eli maksaminen luurilla loppuu, OTA-päivitykset ei toimi (saa takaisin asentamalla puhtaan firmware) jne.

Tuli Oneplussat rootattua, mutta näiden Samsungien kanssa olen jättänyt välistä.
Ilmeisesti osan noista voi patchata romiin. Eniten tarvisin roottia ReVancediin ja Swift Backup. Luurilla en oo lähimaksanut koskaan. Mitä muita nuo Knox-toiminnot on?
 
Liittynyt
30.04.2024
Viestejä
445
Ilmeisesti osan noista voi patchata romiin. Eniten tarvisin roottia ReVancediin ja Swift Backup. Luurilla en oo lähimaksanut koskaan. Mitä muita nuo Knox-toiminnot on?
Ei Revanced tarvitse roottia

En tiedä lähteekö takuu, mutta huollossa ilmeisesti tulee ongelmia. Roottaus polttaa e-sulakkeen ja sitä myötä virallinen huolto vaihtaa aina koko emolevyn.

Samalla lakkaa myös Knox-toiminnot, eli maksaminen luurilla loppuu, OTA-päivitykset ei toimi (saa takaisin asentamalla puhtaan firmware) jne.

Tuli Oneplussat rootattua, mutta näiden Samsungien kanssa olen jättänyt välistä.
Ei polta mitään sulakkeita eikä vaihdeta emolevyä. Roottaus ei evää takuuta. Maksaminenkin onnistuu rootatulla.
 
Viimeksi muokattu:

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 820
Samsungin sivuilla on tuo virallinen lista mihin noita eFuseja käytetään, eli sellainen saattaa mennä, jos käyttää esim. allekirjoittamatonta kerneliä tai SELinux:in ottaa pois päältä
Ellei Samsung ole jotain muuttanut niin roottaus kyllä jättää pysyvän rautatason merkinnän näissä.

These types of checks are critical as non-approved components could lead to vulnerabilities such as privilege escalation or access to normally protected peripherals.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 820
Ei polta mitään sulakkeita eikä vaihdeta emolevyä. Roottaus ei evää takuuta. Maksaminenkin onnistuu rootatulla.
No sinulla on varmaan jossain ohjeet miten rootata ilman polttamisia. Itse en tiedä että se olisi mahdollista ja kun puhutaan Samsungin luureista niin näissä todellakin on poltettavat sulakkeet. Suurimmassa osassa androideja ei sellaisia ole.
 

Gobi

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 724
Ei polta mitään sulakkeita eikä vaihdeta emolevyä. Roottaus ei evää takuuta. Maksaminenkin onnistuu rootatulla.
Aika varman oloisesti lauot totuuksia, oletko ihan varma ettei rootin myötä emolta pala eFuse ja ettei siitä jää mitään merkintää laitteeseen? Nimittäin tarkistaisin asian ennen kuin alan toisia neuvoa.

Takuu on eri asia, rootin kanssa maksutkin toimii, kunhan jaksaa säätää ne kuntoon.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 820
Aika varman oloisesti lauot totuuksia, oletko ihan varma ettei rootin myötä emolta pala eFuse ja ettei siitä jää mitään merkintää laitteeseen? Nimittäin tarkistaisin asian ennen kuin alan toisia neuvoa.

Takuu on eri asia, rootin kanssa maksutkin toimii, kunhan jaksaa säätää ne kuntoon.
Silloin kun nuo fuset näihin tuli, oli paljon puhetta juuri roottauksesta. Ainakin silloin roottaus todellakin jätti pysyvän merkinnän. En ole kuullut että tilanne olisi muuttunut 10 vuoden aikana, mutta @Sallys osaa varmaan laittaa lähdettä väitteilleen.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 581
Rummutuksen uhri täällä. Päivitin nothing ykkösen s24ään. Prismasta kympin silikoni kuori suojaksi.
Vaikuttaa tosi hyvältä ja koko on kyllä yllättävän passeli. Mikä arvelutti.
 

Age of Computers

Wololo
Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 775
Silloin kun nuo fuset näihin tuli, oli paljon puhetta juuri roottauksesta. Ainakin silloin roottaus todellakin jätti pysyvän merkinnän. En ole kuullut että tilanne olisi muuttunut 10 vuoden aikana, mutta @Sallys osaa varmaan laittaa lähdettä väitteilleen.
Sampoissa on ikävä Knox. Root poistaa ainakin tiettyjä ajureita esim. modeemin diagnostiikkaportin jne. jotta kukaan (operaattori, verkkolaitevalmistaja tai muu taho) ei voisi käyttää Samsungin laitteita testikäytössä ilman Sampalta saatavaa lisenssiä. Ja sen saa vain keillä on oikeasti ammatilliset yhteydet Samsungin devauspuolelle.

Jotkin muut puhelimet, kuten aiemmin ainakin Oneplus ei ole mitään peruuntumatonta tapahtunut rootissa ja on voinut jopa sen poistaakin (unroot+lock bootloader), mut ei sama homma Sampoissa juurikik Knoxin vuoksi oikein onnistu.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 581
Tajusin just että eka samsung ikinä. Oon nyt sitten mainstream. Hyvä puoli että kuoret saa kaljahyllyn vierestä :thumbsup:
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
642
Tajusin että tää S24 on mun toinen samppa, ensimmäinen oli Galaxy S3 ja siinä tökki vaan android pahasti. Olin aivan Nokia-fani, Symbian, Maemo ja Meego oli kovia juttuja.
 

Age of Computers

Wololo
Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 775
Tajusin että tää S24 on mun toinen samppa, ensimmäinen oli Galaxy S3 ja siinä tökki vaan android pahasti. Olin aivan Nokia-fani, Symbian, Maemo ja Meego oli kovia juttuja.
Itse olin pitkään Symbian-käyttäjä ja sitten Windows Phone oli kova sana. Cellmapperin vuoksi tuli hankittua edullinen Samsung Galaxy Ace 4 LTE, ja sitten muutaman mutkan kautta lunastettua edullisesti huippumalli S6. Jokin tuossa Samsungissa silloin miellytti ja pävittäiskäytössä Samsung on ollut. S24U on käytössä nyt. On se Pixeleiden ohella ehkä melkein ainoa "varma" valinta Android-maailmassa. Päivityslupaus ja tuki on vain parasta ja takuuhuollotkin ovat onnistuneet ilman ongelmia. Paria laitetta on joutunut tyyppivikojen takia huollossa käyttämään, mutta huollatus on ollut ripeää. Firmana Samsung kyllä jakaa vähän mielipidettäni, ei aina joka asia miellytä. Ennemmin Koreaa tuen kuin Kiinaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
252 858
Viestejä
4 405 135
Jäsenet
73 062
Uusin jäsen
vzq

Hinta.fi

Ylös Bottom