Samsung Galaxy S23 / S23+ / S23 Ultra

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
192
Oli kyllä mahtavan iso kamerapäivitys, juuri niin iso etten kyllä ihmettele jos siitä ei sanaakaan haluta virallisissa changelogeissa hiiskua.
 
Liittynyt
29.03.2023
Viestejä
3
Sen huomasi, että Camera assistenttiin oli ilmaantunut asetus, jolla voi priorisoida tarkennuksen nopeuden kustannuksella. Oletuksena tuo oli pois eli ilmeisesti kuva otetaan vaikka sitä ei olisi vielä ehditty tarkentaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 069
Menikö sulla tämä viesti ohi?
Ei mennyt mutta ei Samsungin omat kirjaukset mainitse kameraa.

EDIT: Näköjään tuo puhelimen valikoista aukeava changelog linkki ei edes näytä tämän uuden päivityksen tietoja. Näppärää. Maaliskuun päivitys tuorein joka näkyvissä.

Screenshot_20230404_094458_Software update.jpgScreenshot_20230404_094126_Samsung Internet.jpg
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 876
Sen huomasi, että Camera assistenttiin oli ilmaantunut asetus, jolla voi priorisoida tarkennuksen nopeuden kustannuksella. Oletuksena tuo oli pois eli ilmeisesti kuva otetaan vaikka sitä ei olisi vielä ehditty tarkentaa.
Mistä tämä löytyy, en huomannut vaikka kuinka selasin?
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Sen huomasi, että Camera assistenttiin oli ilmaantunut asetus, jolla voi priorisoida tarkennuksen nopeuden kustannuksella. Oletuksena tuo oli pois eli ilmeisesti kuva otetaan vaikka sitä ei olisi vielä ehditty tarkentaa.
Ei kai se oo ilmaantunut, kun näkyy mun S22U:ssakin olevan tuo valinta.
 
Liittynyt
29.03.2023
Viestejä
3
No tiedä sitten:

What’s new with latest Camera Assistant v1.1.01.0?
- Support version : One UI 5.1 or higher
- Support model : S23/S22/S21/S20/Note20/Fold4/Flip4/Fold3/Flip3/Fold2/Flip


- Add Prioritize focus over speed [S23]
- Support Auto lens switching [S21/S20/Note20/Fold4/Fold3]
(Need software update after April)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 069
Tällä viikolla tuli ja nyt sain aikaiseksi askarrella Dbrandin Grip kotelon ja skinin puhelimeen. Saisivat tuonkin tehdä jo ennen lähetystä niin ei tarvitsisi asiakkaan askarrella. Sen verta tyyristä tavaraa muutenkin. Muuten ihan ok tuntuinen mutta latausportin reiän reunat on aika terävät sormea vasten.

Näytön sivuista kotelon reuna aukeaa "alemmas" kuin Samsungin kotelossa joten saa nähdä aiheutuuko tästä sitten se että näytön suojamuovi alkaa jossain kohtaa irtoamaan taskussa.

EDIT: Aika liukas tää kyllä on kädessä ainakin Samsungin silikonikuoreen verrattuna. Tuskin kauaa jaksan käyttää. Ei kuoren tarkoitus oo aiheuttaa luurin tippumisia.

20230408_230823.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
412
Onko muut huomannut ongelmia wifin kanssa? Oma s23 ei tunnu lataavan nettisivuja tai sovelluksia kotona wifi ollessaan kytkettynä wifi-verkkoon. Laitat wifin pois päältä niin mobiiliyhteydellä pelaa sukkelasti. Google löytää jotain vastaavaa ongelmaa maailmalta, ja vaikuttaisi liittyvän wifi 6 standardiin?
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 876
Testasin S23 Ultralla astrophotography-moodia tähtitaivaan kuvaamiseen keskiyön jälkeen, ainoat näkyvät valonlähteet olivat tähdet. Ensimmäisenä kameran yömoodilla otettu kuva ja toisena Expert RAW - sovelluksen astrofotographylla 10 minuutin ajalla tallennettu kuva + pieni kohennus Lightroomilla. Ei voi kyllä kuin kumartaa Samsungin velhoille :jd:

Yökuva-tila:
20230409_003635.jpg

Astrophotography:
20230409_003327 (1).jpg
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 876
Miten S23 Ultralla soitetaan videopuhelu? En nyt tarkoita WhatsAppia tai muita vastaavia sovelluksia. Yhteyshenkilöiden kohdalla on Google Meet -ikoni, josta voi vain lähettää kutsun käyttää Google Meetiä :confused: Puhelun aikana näkyvissä ei ole video call -painiketta tmv.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 345
Miten S23 Ultralla soitetaan videopuhelu? En nyt tarkoita WhatsAppia tai muita vastaavia sovelluksia. Yhteyshenkilöiden kohdalla on Google Meet -ikoni, josta voi vain lähettää kutsun käyttää Google Meetiä :confused: Puhelun aikana näkyvissä ei ole video call -painiketta tmv.
Niin nykyään ne soitellaan sillä mitä nyt ite kukin sattuu käyttämään. Google Meet taitaa se "oletussovellus" olla.
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 349
Miten S23 Ultralla soitetaan videopuhelu? En nyt tarkoita WhatsAppia tai muita vastaavia sovelluksia. Yhteyshenkilöiden kohdalla on Google Meet -ikoni, josta voi vain lähettää kutsun käyttää Google Meetiä :confused: Puhelun aikana näkyvissä ei ole video call -painiketta tmv.
Mun tietääkseni Android ja iPhone kumpikaan ei ole koskaan tukenut niitä 3G-videopuheluita mitä joskus aikoinaan Nokioilla jne soiteltiin. Liekköhän 4G-verkot edes tukee enää koko tekniikkaa?
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 876
Mun tietääkseni Android ja iPhone kumpikaan ei ole koskaan tukenut niitä 3G-videopuheluita mitä joskus aikoinaan Nokioilla jne soiteltiin. Liekköhän 4G-verkot edes tukee enää koko tekniikkaa?
Äidin S23:lla videopuhelun soittaminen onnistuu suoraan osoitekirjasta henkilön nimen klikkaamisen jälkeen näkyvästä Google Meet -painikkeesta. Itse voin tuosta vain lähettää kutsun käyttämään Google Meetiä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
154
Pitikö Foxwaylta tulla vielä joku vahvistus että puhelin on tarkastettu/hyväksytty?
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
252
Mulle ei ole edes vielä tullut sitä palautuspussukkaa, vaikka jo julkaisusta tilasin puhelimen. Kysyin aspasta ehkä kuukausi sitten ja sanoivat että kiirettä on kuulemma palautusten kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 069
Mun tietääkseni Android ja iPhone kumpikaan ei ole koskaan tukenut niitä 3G-videopuheluita mitä joskus aikoinaan Nokioilla jne soiteltiin. Liekköhän 4G-verkot edes tukee enää koko tekniikkaa?
Toimi ainakin aikanaan ensimmäisellä Galaxy S:llä. Tuota mietin itsekin että vaatiiko se nimenomaan 3G-yhteyden vai riittääkö mikä tahansa tarpeeksi nopea mobiilidatayhteys. 3G-verkothan suljetaan tänä vuonna.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
140
Mulle ei ole edes vielä tullut sitä palautuspussukkaa, vaikka jo julkaisusta tilasin puhelimen. Kysyin aspasta ehkä kuukausi sitten ja sanoivat että kiirettä on kuulemma palautusten kanssa.
Näyttää siltä että palautuspussi on osaltasi jäänyt kokonaan tulematta. Itselleni kävi nimittäin samalla tavalla, ja kun chatissa kyselin pussin perään niin lisäsivät minut sitten "manuaalisesti" palautuspussin lähetyslistalle. Tuon jälkeen pussi tuli UPS:n kiikuttamana parissa päivässä. Ja en ole saanut pussia kahteen kertaan. Vaihtolaitteen 14 vuorokauden palautusaika alkaa vasta kun olet vastaanottanut tuon palautuspussin, mutta kannattaa käydä chatissa pyytämässä, että lisäävät sinut manuaalisesti lähetyslistalle, niin voit saada sen pussinkin joskus.
 
Liittynyt
15.02.2019
Viestejä
270
Onko täällä vielä porukoille tullut vanhasta luurista hyvitystä? Itsellä nyt 2 kk ollut luuri perillä eikä vielä ole mitään kuulunut. Laitoin siis vaihtoon priimakuntoisen S22 perusmallin.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 876
Onko täällä vielä porukoille tullut vanhasta luurista hyvitystä? Itsellä nyt 2 kk ollut luuri perillä eikä vielä ole mitään kuulunut. Laitoin siis vaihtoon priimakuntoisen S22 perusmallin.
Hyvityshän laskettiin mukaan jo ostovaiheessa, jos Samsungin kaupasta tilasit :hmm:
 
Liittynyt
15.02.2019
Viestejä
270
Puhelimen arvo lasketaan ostovaiheessa, ja kyseinen summa vähennetään maksettavasta uuden puhelimen hinnasta. Eli hyvityksen saa etukäteen. Oliko tuossa jotain epäselvää?
Ei kyllä saanut vaihtopuhelimen hyvityshintaa vähemmän maksettavaa kun tilasin ennakkotilauksesta suoraan Samsungilta. Maksettavaa tuli se puhelimen normihinta -alennukset. Vaihtopuhelimen hyvityshinta kyllä oli laskettu, mutta se maksetaan myöhemmin kun on tutkittu vaihtoluuri yms....

Ja selvennetään vielä sen verran, että maksoin luurin suoraan kortilla. En tiedä vaikuttaako tuo sitten asiaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
161
Jos tilaa Klarnan laskulla, niin hyvitys on jo vähennetty siinä, joten ei tarvitse odotella.
 
Liittynyt
28.11.2019
Viestejä
332
Ei kyllä saanut vaihtopuhelimen hyvityshintaa vähemmän maksettavaa kun tilasin ennakkotilauksesta suoraan Samsungilta. Maksettavaa tuli se puhelimen normihinta -alennukset. Vaihtopuhelimen hyvityshinta kyllä oli laskettu, mutta se maksetaan myöhemmin kun on tutkittu vaihtoluuri yms....

Ja selvennetään vielä sen verran, että maksoin luurin suoraan kortilla. En tiedä vaikuttaako tuo sitten asiaan.
Aivan joo, ostoskorissa näyttää alennettua hintaa, niin luulin, että myös tämä summa veloitetaan. Outo juttu kyllä jos ei vielä 2kk jälkeenkään ole tuota summaa palautettu:darra:
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Ei kyllä saanut vaihtopuhelimen hyvityshintaa vähemmän maksettavaa kun tilasin ennakkotilauksesta suoraan Samsungilta. Maksettavaa tuli se puhelimen normihinta -alennukset. Vaihtopuhelimen hyvityshinta kyllä oli laskettu, mutta se maksetaan myöhemmin kun on tutkittu vaihtoluuri yms....

Ja selvennetään vielä sen verran, että maksoin luurin suoraan kortilla. En tiedä vaikuttaako tuo sitten asiaan.
Toisen tilaamistani maksoin kertamaksulla kortilla, rahat on palautunut kai pari viikkoa sitten. Tilasin sen ekana mahdollisena päivänä.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 331
Viisi viikkoa ollut jo perillä eikä hyvitystä ole vielä tullut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 069
Ihmeellisiä akun kulutuksia tässä kyllä välillä öisin. 20% 8 tunnissa ei ole ihan toivottavaa.
Screenshot_20230416_114156_Device care.jpg
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
192
Ihmeellisiä akun kulutuksia tässä kyllä välillä öisin. 20% 8 tunnissa ei ole ihan toivottavaa.
Pakko olla joku asetus tai asennettu ohjelma, ei mulla ainakaan (koputtaa puuta) ole vielä ollut tollaisia. Olen kyllä kuvitellut että toi Samsungin oma sekuntikello taitaa aiheuttaa enemmän akunkulutusta kuin sen pitäisi. Tai onko sulla ollut always on display päällä tossa?
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Muutamakin henkilöoletettu on valitellut akunkulutuksen kasvaneen viimosen päivityksen jälkeen, itsellä ei kylläkään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 069
Pakko olla joku asetus tai asennettu ohjelma, ei mulla ainakaan (koputtaa puuta) ole vielä ollut tollaisia. Olen kyllä kuvitellut että toi Samsungin oma sekuntikello taitaa aiheuttaa enemmän akunkulutusta kuin sen pitäisi. Tai onko sulla ollut always on display päällä tossa?
Ei ole mitään always on turhuuksia. Samsungin kello on toki käytössä herätyksiä varten. Usein on tullut kyllä ihmeteltyä kuinka makkarissa ollessa puhelin näyttää 0-1 palkkia kentän vahvuudeksi. Silti joinain öinä tuo akun käyttö on ihan normaalia 5% luokkaa.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 876
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 349
Löysin netistä tällaisen:
"Samsung Korea support has acknowledged that banana-issue is a hardware-fault and they gonna change the camera-module of the affected users phone based on the german forum reply.
mod to clarify: only if the user asks it of course, no global recall or anything."

Pitäisiköhän kysellä huoltoa tämän perusteella :hmm:
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Löysin netistä tällaisen:
"Samsung Korea support has acknowledged that banana-issue is a hardware-fault and they gonna change the camera-module of the affected users phone based on the german forum reply.
mod to clarify: only if the user asks it of course, no global recall or anything."

Pitäisiköhän kysellä huoltoa tämän perusteella :hmm:
Yhen foorumivastauksen pohjalta? Ehdottomasti. :thumbsup: Eipä siinä kyl mitään häviäkään toki.
 
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
161
Kävin viime viikolla Samsungin huollossa kyselemässä. Samsungilta kuulemma juuri tullut tieto, että korjaavaa softapäivitystä valmistellaan. Sanoi myös, ettei vika korjaannu kameramoduulia vaihtamalla. Tiedä sitten...
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 331
Pari päivää sitten kyselin Sampalta missä hyvitys viipyy. Luvattiin palata asiaan... Saa nähdä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
140
Kävin viime viikolla Samsungin huollossa kyselemässä. Samsungilta kuulemma juuri tullut tieto, että korjaavaa softapäivitystä valmistellaan. Sanoi myös, ettei vika korjaannu kameramoduulia vaihtamalla. Tiedä sitten...
Samsungin Korean-sivuilla kameroista vastaava henkilö on vastannut huhtikuun 19. päivä, että ohjelmistopäivitys on tulossa.

s23 카메라 초점 도넛모양으로 안맞네요

Suomeksi:

Hei Samsung_6Acjfjl,​
Olen vastuussa kameroista. Ensinnäkin pahoittelen niiden käytöstä aiheutuneita haittoja.​
Mitä tulee tiedustelemaasi tarkennusongelmaan, aiomme tarjota tulevan ohjelmistopäivityksen, joka sisältää viimeisimmät muutokset lähikuvauksen epätarkkuuden parantamiseksi. Teknisten ja ympäristötekijöiden vuoksi emme kuitenkaan pysty vahvistamaan sen jakelun tarkkaa aikataulua.​
Pahoittelemme vielä kerran käytöstä mahdollisesti aiheutuvia haittoja ja suosittelemme, että varmuuskopioit kaikki tärkeät tiedot ennen uusimpaan ohjelmistoversioon päivittämistä.​
Kiitos.​
 
Liittynyt
15.02.2019
Viestejä
270
Huomasin juuri, että hyvitys vaihtopuhelimesta (normi S22) oli tullut tilille. Eihän tuossa mennyt kuin reilu 10 viikkoa. No, parempi myöhään kuin ei milloinkaan :) Mitään ilmoitusta ei tullut missään vaiheessa.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
90
S23U. Onko mitään keinoa saada kaikki eri äänenvoimakkuuden muodot (soittoääni, media jne.) Liikkumaan aina samalla tavalla äänenvoimakkuuden napista?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
154
Ei kestänyt taas kauaa että tuli toukokuun tietoturvapäivitys :tup:

Mikä siinä on että tämä ei ikinä itse tarkista päivityksiä? Edellinen tarkistus taisi olla joku pari viikkoa sitten kun olin myös manuaalisesti käynyt tarkistamassa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 334
Ei kestänyt taas kauaa että tuli toukokuun tietoturvapäivitys :tup:

Mikä siinä on että tämä ei ikinä itse tarkista päivityksiä? Edellinen tarkistus taisi olla joku pari viikkoa sitten kun olin myös manuaalisesti käynyt tarkistamassa.
Sama ongelma tuntuu olevan täälläkin
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 069
Ei kestänyt taas kauaa että tuli toukokuun tietoturvapäivitys :tup:

Mikä siinä on että tämä ei ikinä itse tarkista päivityksiä? Edellinen tarkistus taisi olla joku pari viikkoa sitten kun olin myös manuaalisesti käynyt tarkistamassa.
Eiköhän se automaattisesti tapahtuva päivitysten tarkistus ja ajo ole vain porrastettua eikä niin että samalla sekunnilla tuuttaa jokaiseen S23:een jota valmistettu. Jos nyt sattuisikin pääsemään joku häiritsevä bugi mukaan niin ei ehdi asentumaan joka laitteeseen ennen kuin huomataan ja vedetään päivitys jaosta odottamaan korjausta.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
140
Ei kestänyt taas kauaa että tuli toukokuun tietoturvapäivitys :tup:

Mikä siinä on että tämä ei ikinä itse tarkista päivityksiä? Edellinen tarkistus taisi olla joku pari viikkoa sitten kun olin myös manuaalisesti käynyt tarkistamassa.
Onko siis näin vaikka "Lataa automaattisesti Wi-Fillä" -asetus olisi päällä? Itsellä tuo on pois päältä koska haluan itse päättää milloin lataan ja päivitän, ja myös täällä saa aina manuaalisesti tarkistaa päivitykset.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 505
Viestejä
4 164 517
Jäsenet
70 417
Uusin jäsen
teboxi

Hinta.fi

Ylös Bottom