Salaliittoteoriat (Litteä maa, Reptiliaanit, NWO, Illuminati, HAARP ja muut)

Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 609
Jotenkin itsellä tulisi aivan päinvastainen ajatus mieleen: jos joku "jumaluus" olisi olemassa; kaikkivoipainen mitä vaan luomaan pystyvä, niin itse en tuollaisena entitynä kyllä mitään litteää maata loisi. Ennemmin vaikka sen pallon.

Jos maa olisi litteä, niin ensimmäisenä ajattelisin sen olevan ihmisen luoma. Keinotekoinen maailma, jossa olisi vaikka kiva seilata galaksin laidalta toiselle.
Miten ihminen muka voisi luoda keinotekoisen litteän maailman? Eihän me edes oltu täällä silloin kun tämä maailma luotiin, ja me ollaan oltu täällä vasta jotain 200000 vuotta evoluutioteorian mukaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
385
Pyörit siis juuri nyt 800 km/h, uskomuksiesi mukaan. Mistä johtuu että et tunne että pyörit 800 km/h?
Sohvalla mä ainakin makaan. Maapallo tosin pyörii, mutta miksi mun pitäisi se tuntea? Tulin mä tänään autolla kotiinkin yli 100 km/h ja ei se nyt mitenkään erityisiä tuntemuksia nostattanut.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 609
Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta etkö huomaa, kuinka valtavan uskomusjärjestelmän olet luonut vaikka sen "minä olen" todellinen ymmärtäminen vaatii kaikkien uskomustensa "hylkäämistä" tai ainakin muutosta "suhtautumisessa" niihin?
Ei se ole mikään uskomus koska ei minun tarvitse uskoa että minä olen, koska minä tiedän.

Oletko perehtynyt aiheeseen (esim. nondualismiin) enemmän vai oletko rakentanut uskontosi pelkän oman kokemuksesi päälle?
Olen lukenut vähän non-dualismista joskus, mutta ei minulla ole mitään uskontoa, niin en voi vastata kysymykseesi.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 652
Pyörit siis juuri nyt 800 km/h, uskomuksiesi mukaan. Mistä johtuu että et tunne että pyörit 800 km/h?
Vauhtisokeus?

Ja siirrä nyt ihan oikeasti tämä litteä maa salaliittosi tuohon toiseen ketjuun. Se ei ole mikään selittämätön ilmiö, esine tai tapahtuma.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 609
Sohvalla mä ainakin makaan. Maapallo tosin pyörii, mutta miksi mun pitäisi se tuntea? Tulin mä tänään autolla kotiinkin yli 100 km/h ja ei se nyt mitenkään erityisiä tuntemuksia nostattanut.
Se johtuu siitä että autossa on lasi ja metallikuori sen ympärillä joka suojaa sinua tuulelta joka tulee kun ajat 100 km/h. Jos aukaiset ikkunan, tunnet heti sen liikkeen. Maapallossa ei ole mitään metallikuorta, mutta kuitenkaan kukaan ei tunne sitä liikettä. Mistä se johtuu?

Ehkä se johtuu yksinkertaisesti siitä että maa ei liiku? Occamin partaveitsi sanoo että yksinkertaisin selitys on useimmiten se oikea, mutta tässä asiassa ihmiset jostain syystä keksii vaikka mitä monimutkaisia syitä tähän asiaan: https://fi.wikipedia.org/wiki/Occamin_partaveitsi

Kuten olen sanonut monesti aikaisemmin, ihmiset ei usko omia silmiä ja aisteja, he uskovat auktoriteetteja ja mitä nämä auktoriteetit on sanonut. Milgramin tottelevaisuuskokeesta tiedämme että ihmiset uskoo helposti auktoriteetteihin.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 609
Jatkoa tästä ketjusta: https://bbs.io-tech.fi/threads/myst...aet-ilmioet-esineet-ja-tapahtumat.2048/page-4

(moderaattori tykkäsi että tämä ketju sopii paremmin keskusteluun litteästä maasta)

(alla oleva lainaus on sivulta 2)

Ikävä kyllä olet itsekin sortunut samaa huijaukseen litteän maasi kanssa. Tee nyt vain se ehdottamani road trip ja lopeta sekoilu.
Se että minä kyseenalaistan maapalloa ei tarkoita että uskon että se on jonkin tietyn muotoinen.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
1 165
Jatkoa tästä ketjusta: https://bbs.io-tech.fi/threads/myst...aet-ilmioet-esineet-ja-tapahtumat.2048/page-4

(moderaattori tykkäsi että tämä ketju sopii paremmin keskusteluun litteästä maasta)

(alla oleva lainaus on sivulta 2)



Se että minä kyseenalaistan maapalloa ei tarkoita että uskon että se on jonkin tietyn muotoinen.
Moderaattori on viisas. Sanot Maan kamaran olevan litteä ja lisäksi jaoit kuvan jossa sen geometria on kuvattu. Aika selvästi ilmaistu tuo mielestäni on.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 609
Jatkoa tästä ketjusta: https://bbs.io-tech.fi/threads/myst...aet-ilmioet-esineet-ja-tapahtumat.2048/page-4

Ja siirrä nyt ihan oikeasti tämä litteä maa salaliittosi tuohon toiseen ketjuun. Se ei ole mikään selittämätön ilmiö, esine tai tapahtuma.
Ja koska ketjun otsikossa oli myös myytit, se tarkoittaa sitten että litteä maa ei olekaan myytti, vaan totuus.

Mutta itse luulen että sinua alkoi pelottamaan kun puhuttiin litteästä maasta, ja siksi halusit että ketju siirretään. Sehän on tunnettu fakta foorumeissa että kun aihe siirretään toiseen ketjuun niin keskustelu kuolee. Luulen siis että sinua alkoi varmaan pelottamaan koska huomasit että maapallo alkoi puhkeamaan ja koko sinun maailmankuva meinasi särkyä. En kyllä tarkoittanut mitään pahaa sillä. Tykkään vain kyseenalaistaa asioita.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
1 165
Nuo Flat Earth Societyn tyypit on vain trollaamassa, usko pois. Ihan tarkoituksella kutsuu lättyä palloksi. :lol:

Jossain eräs tokaisi näin ulkomuistista jotain sen suuntaista, että ei pidä tärkeänä minkä muotoinen Maa on, mutta asiasta voi silti väitellä. Eli tarkoitus on vain debatoida ja keksiä vaihtoehtoinen malli nykyiselle, jossa tietysti ovat jo epäonnistuneet 100-0, ja yllyttää siinä sivussa heikommalla yleissivistyksellä varustettuja.

Esimerkiksi tähän tapaan, "ylälinjalaisen" kynästä:
"I have time and time again been surprised at how the indoctrinated round earther will ignore the content of what we say and instead hinge on the facts and details." -John Davis

"So far I haven't had a chance to see too many youtube videos on the flat earth, but from what I understand the community is thriving there." -john Davis

noin 7 050 000 miljoonaa tulosta! :rofl::rofl::rofl:
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 609
Nuo Flat Earth Societyn tyypit on vain trollaamassa, usko pois. Ihan tarkoituksella kutsuu lättyä palloksi. :lol:
Missä on todisteita että Flat Earth Society on kutsunut lättyä palloksi? Tarkoitat varmaan tuota kuvaa jossa joku sanoo "The flat earth society has members from all around the globe". Siinä ei kylläkään ole mitään mikä näyttäisi että se on joku Flat earth society jäsen joka sanoi sen.

Mutta en ihmettelisi yhtään, koska Flat Earth Society on kontrolloitu oppositio [1], joka levittää väärää tietoa litteästä maasta, ja yrittää saada litteän maan kuulostamaan idioottimaiselta, esimerkiksi heidän painovoimahuuhaateorialla, että litteä maa nousee ylöspäin 9.8 m/s. Tarkoitus on että harhauttaa heitä jotka yrittää etsiä totuutta, niin että kun he pääsevät lähelle totuutta, ja alkavat kyseenalaistamaan maapalloa, he menevät FES:in sivulle ja päättää että tuo onkin vain huuhaata.

[1] http://www.atlanteanconspiracy.com/2015/03/flat-earth-society-controlled-op.html
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
1 165
Missä on todisteita että Flat Earth Society on kutsunut lättyä palloksi?

En ihmittelisi kyllä, koska Flat Earth Society on kontrolloitu oppositio, joka levittää väärää tietoa litteästä maasta, ja yrittää saada litteän maan kuulostamaan idioottimaiselta, esimerkiksi heidän painovoimahuuhaateorialla, että litteä maa nousee ylöspäin 9.8 m/s. Tarkoitus on että harhauttaa heitä jotka yrittää etsiä totuutta, niin että kun he pääsevät lähelle totuutta, ja alkavat kyseenalaistamaan maapalloa, he menevät FES:in sivulle ja päättää että tuo onkin vain huuhaata.
En tiedä, enkä niin välitä. Todisteita vedätyksen puolesta löytyy foorumilta, vaikka juuri tuo olisikin väärennös.

Kuten sanoin, he yrittävät keksiä luonnollista selitystä asioille litteän Maan viitekehyksessä, olkoon se selitys sitten kuinka pöllöltä vaikuttava hyvänsä. Ainakin he yrittävät tosissaan, vaikka eivät tosissaan olekaan. Sinä et ymmärrä edes sitä, että noste on riippuvainen painovoimasta... tai kiihtyvyydestä. Kiihtyvyydessä ei ole mitään huuhaata, se on ihan luonnollinen asia ja sinäkin kiihdytät kohti "lättyä" tuolla kyseisellä voimalla. Painottomassa tilassa, joka sinun versio lättystä on, ei olisi eri tiheyksistä johtuvaa nostetta. Se on huuhaata. Lättypallo on jopa reptilantti-teoriaa monin verroin typerämpi ajatus, se sentään on luonnonlakien mukainen, eikä taistele havaintoja vastaan jokaikisessä yksityiskohdassa.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 652
Jatkoa tästä ketjusta: https://bbs.io-tech.fi/threads/myst...aet-ilmioet-esineet-ja-tapahtumat.2048/page-4



Ja koska ketjun otsikossa oli myös myytit, se tarkoittaa sitten että litteä maa ei olekaan myytti, vaan totuus.

Mutta itse luulen että sinua alkoi pelottamaan kun puhuttiin litteästä maasta, ja siksi halusit että ketju siirretään. Sehän on tunnettu fakta foorumeissa että kun aihe siirretään toiseen ketjuun niin keskustelu kuolee. Luulen siis että sinua alkoi varmaan pelottamaan koska huomasit että maapallo alkoi puhkeamaan ja koko sinun maailmankuva meinasi särkyä. En kyllä tarkoittanut mitään pahaa sillä. Tykkään vain kyseenalaistaa asioita.
Minua kuule pelottaa lähinnä se, että maailmassa on oikeasti noin pihalla olevia henkilöitä kuin sinä. Toisaalta tuollaisia satuja ei leviteltäisi ellei jossain ei olisi tarpeeksi hyväuskoista hölmöä uskomaan niitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
481
Joskus oli valloillaan myös sellainen maa-aiheinen hölynpölyteoria, että maapallo olisi toki pallo, mutta elämmekin sen sisäpinnalla ja erinäisistä syistä johtuen aurinko yms taivaankappaleet olisi sitten siellä keskellä tavoittamattomissa. Se taitaa olla nykyisin poissa muodista?
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 609
Joskus oli valloillaan myös sellainen maa-aiheinen hölynpölyteoria, että maapallo olisi toki pallo, mutta elämmekin sen sisäpinnalla ja erinäisistä syistä johtuen aurinko yms taivaankappaleet olisi sitten siellä keskellä tavoittamattomissa. Se taitaa olla nykyisin poissa muodista?
Sitä kutsutaan nimellä "concave earth". YouTubessä siitä aiheesta tekee enimmäkseen videoita vain yksin henkilö joka kutsuu itseänsä nimellä Lord Steven Christ, mutta teoria on tullut vähän enemmän tunnetuksi nyt koska litteä maa on saanut niin paljon kannatusta. Concave earth teorian kannatusta ei auta se että Steven uskoo olevansa Jumala ja saatana (hänen mukaan saatana on Jumala), ja koska saatana on valheiden Jumala, hän petkutti ihmisiä uskomaan että maa on pallo. Hän on aikaisemmin sanonut että hän on internetin suurin trolli, ja hän on myös ollut mielisairaalassa ja vankilassa.

Ihan kiinnostava tubettaja, jos tykkää että salaliittoteoriat ja kultit on kiinnostavia. Hänen teoria on monimutkainen ja hän on tekee hienoja CGI malleja siitä. Tulee vähän sellainen tunnelma että ehkä hän on solipsisti. Hän vaikuttaa myös joskus käyttävän manipulaatiota ja mustaa magiaa joissakin videoissa että manipuloida herkkäuskoisia. Kuten litteän maan kannajilla, hänellä on myös aika loogisen kuulostavia argumentteja, jos ajattelee miten merkillisiä nämä teoriat ovat. Se todistaa ainakin sen että ihmisen aivot voi saada itsensä uskomaan melkein mitä vain.

Tässä on esimerkki miten planeetat kulkee hänen maapallomallissa:



Hänen mukaan aurinko ja kuu on eräänlaisia lamppuja, jotka ovat puolikkaita palloja, ja aurinko tulee sammumaan joku päivä, aika kohta.

Yksi hauska/kiinnostava animaatio (katso kohdasta 0:40):



Video jossa hän vastaa kysymyksiin ja selittää hänen teoriaa:



Katso myös:

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
@sono-thermism Sulle on muron puolella ainakin moneen kertaan kerrottu, että

A) Et tunne maapallon liikettä, koska ihminen ylipäänsä ei tunne liikettä sinänsä, ainoastaan muutokset liikkeessä (nopeudessa tai suunnassa).

B) Maapallon ilmakehä on osa maata ja siksi pyörii maan mukana.
 

webspy-FIN

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
242
@sono-thermism

Älä välitä noista jotka nauravat sulle. Eivät ne näe kokonaiskuvaa, eivätkä tule koskaan näkemään. Täytyy vaan olla tyytyväinen että osa väestöstä on herännyt ja osa tulee olemaan ikuisesti toivottomia tapauksia.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
1 165
Siitä mitä eilen kirjoitin illuminatista sai ehkä sellaisen kuvan, että se olisi erityisesti Hollywoodin asia, mutta enemmän se riivaa musiikkibisnestä (ja mallimaailmaa) symboleiden levittelyn perusteella. Jälkimmäisiltä kun ei vaadita vähäisintäkään määrää kykyä toisin kuin näyttelijöiltä, joten potentiaalisten uhrien määrä tulee siten maksimoitua.

Yritin kaivella vähän lisää taustaa niistä symboleista. Kuten vähän epäilinkin ei luku 666 kabbalassa ilmeisesti merkitse samaa mitä kristillisessä perinteessä. Rabbi Kuka-Lie sanoo asiasta seuraavaa:

"The number 666 has significance as the numerical value of the Hebrew verse: "Ata yigdal na koach Ado-nai -- Now, I pray, let the Power of my Lord be great." (Numbers 14:17). This was Moshe's prayer invoking Divine Mercy on behalf of the Jewish People."

sekä:
"The number 666 could thus represent the strength and perfection of the physical world, which Judaism teaches will occur in the messianic era, when the physical world will reach its ultimate purpose, to be a vehicle through which the created experience the Creator."

Ainakin tuo käy paremmin järkeen kuin anti-kristuksen palvominen. Jälkimmäisellä tulkinnalla on mielenkiintoisia yhtymäkohtia liike-elämään ja politiikkaan, jossa luku toisinaan on piilotettu logoon. Jos kiinnostaa miten merkki tehdään "oikein" voi hakukoneella hakea kuvia Bill Clintonista, tämä tuntuu suorastaan rakastavan kyseistä elettä. "Väärin" sen tekee esimerkiksi Trump, joka käyttää sitä tehostekeinona, ehkä hieman harkitenkin.

Unohdin kokonaan yhden tärkeimmistä, eli kolmion, mikä on miltei synonyymi 'illuminatille' vääräleukojen mielissä. Siitä onkin paljon vaikeampi löytää mitään konkreettista. Jossain sen kerrotaan symboloivan tulta ja yhdessä veden symbolin kanssa se muodostaisi Daavidin tähden, mutta se tuntuu hieman epäilyttävältä. Todennäköisempänä pidän sen yhteyttä kreikkalaisten pyhään tetractys-kolmioon, jonka juutalaiset kopioivat omaan kabbalalaiseen mystiikkaansa. Siinä se muodostaa numeron 72, joka siis on Jumalan nimien lukumäärä heidän tulkintansa mukaan. Se siis jollakin tavalla liittyisi jumalalliseen yhteyteen. Tämän puolesta puhuu myös se, että silmä tai vaihtoehtoisesti isokirjain G, jotka molemmat ovat Jumalan symboleita, usein kuvataan sen sisään. Ehkä se samalla symboloi kristillisen ja juutalaisen perinteen yhdistymistä?

En yhtään ihmettele miksi gematria on niin salaista kuin se on. Tässä lainaus miten lukumystiikalla etsitään "totuuksia":
"Having this number, 72, Kabbalists turned to the Torah, scanning the 5 books for anything that might add up to 72. They found 3 verses, which happened to be consecutive – Exodus 14 verses 19, 20, and 21. They then put the 3 verses on top of one another (in Hebrew) and each of the 72 columns of 3 letters became one of the 72 names of God. They added an angellic suffix to each – either IH meaning an angel of mercy or AL meaning an angel of judgment – and thus ended up with the 72 angels."

Tässä kolmio musiikkibisnekseen yhdistettynä:


R.I.P. Amy Winehouse. Hänellä olikin liikaa taitoa korruptoituneesen L.A:n musiikki teollisuuteen.

Sitten vielä lopuksi hieman kolmion tapaan muodostettu vinoneliö on ilmiselvä vapaamuurareiden symboli (harppi ja suorakulma). Tätä esittelemällä tummaihoiset räppärit elvistelevät pääsyänsä valkoisten miesten herrakerhoon. Kanye West toimikoot malliesimerkkinä.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
774
@sono-thermism

Älä välitä noista jotka nauravat sulle. Eivät ne näe kokonaiskuvaa, eivätkä tule koskaan näkemään. Täytyy vaan olla tyytyväinen että osa väestöstä on herännyt ja osa tulee olemaan ikuisesti toivottomia tapauksia.
Älä ole, älä mieti. Olet kuitenkin samaaa. Webspy = sono-jotain...
 

webspy-FIN

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
242
Älä ole, älä mieti. Olet kuitenkin samaaa. Webspy = sono-jotain...
Kannattaisi ehkä tarkistaa lääkitys? Edes minä en näe tuollaisia harhoja, vaikka tiedän maailmantilanteesta paljon enemmän kuin sinä tulet koskaan tajuamaankaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
102
Mitä tämä, tuun lukee Totuuksia(tm) reptiliaaneista mutta täällä väännetään jostain maapallon muodosta ja kuinka tubevideoissa käytetään mustaa magiaa.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
1 165
Mustaa magiaa? Jos symbolinen viestintä (kieli on symbolista viestintää) on taikuutta, niin sitten varmaan näin. Tietyssä mielessä se onkin. Sillä on aivopestään ihmiset jotka luulee paljon ja tietää vähän uskomaan hölmöjä asioita.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
En usko. Se on luultavasti vain sitä juutalaisen Einsteinin huuhaata. Kyllähän liikkeen tuntee helposti. Mutta selitä mielellä tarkemmin mitä tarkoitat.
Tässä NFL:ää odotellessa on hyvää aikaa. Kerroppas nyt vaikka saman tien vastaus siihen miten sen liikkeen tuntee vaikka lentokoneessa, mikä keskellä yötä on tulossa tonttia kohti sen stallattua ilmassa ja niiden pitot putkien ollessa jäässä? Ai niin pitäis avata ikkuna.

Ihminen tuntee kiihdytyksen, ihminen ei pysty aistimaan tasaista, tai hitaasti muuttuvaa nopeutta. Miksi siis ihminen ei tunne maapallon pyörimistä? No koska me liikumme vakiolla nopeudella, aivan kuten jos olet junan sisällä ja hyppäät. Sinä liikut silloin yhtä kovaa kuin se juna ja voit oikeasti tehdä maailmanennätyksen pituushypyssä, jos mitattaisiin hypyn lähtökohta junan alta maasta ja laskeutumiskohta samaten junan alta. Miksi taas emme tunne sun 800km/h tuulta johtuu siitä että se maapallo liikkuu sillä nopeudellansa siellä tyhjiössä. Katsos kun tyhjiössä ei voi oikein tulla mitään tuulta. Tyhjiö... tajusitko? Sinä kuitenkin tunnistit tuon käsitteen siinä auringonvalo/lämpö jutussa.

Ja kun kysyt seuraavaksi, että miksi se ilma ei karkaa, niin se vastaus on se massa, se kyllä mielellään karkaisi, oikeammin se jäisi jälkeen, mutta kun se ilma ei ole tyhjiö, tähänkin linkkasit aiemmin jonkun pätkän missä väitit että ilman takia ei näy se Everesti. Katsos sillä ilmalla on massaa ja maapallolla on massaa ja ne vetää toisiaan puoleensa, siksi se ilma ei karkaa vaan liikkuu maapallon mukana, kun se pienikin massa voittaa sen tyhjiön, kun sillä tyhjiöllä ei ole sitä massa millä vetää asioita puoleensa ja taasen tyhjiötä ei voi vetää puoleensa mikään, kun se tarkoittaa asiaa missä ei ole niitä asioita.

Ja kun seuraavaksi väität että jos on vaikka tyhjiö lasipurkissa ja sen rikkoo niin sinne menee ilmaa, niin kyse on siitä että vallitsevan olosuhteen ja ympärillä olevan tilan välillä on paineessa eroa. Rikkomalla se sama purkki avaruudessa ei aiheuttaisi mitään, koska molemmissa on tyhjiö jo valmiiksi.

Oliko tarpeeksi tyhmästi ja yksinkertaisesti kirjoitettu, että menee sinne vähän hitaammankin kaaliin?
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 609
Mitä tämä, tuun lukee Totuuksia(tm) reptiliaaneista mutta täällä väännetään jostain maapallon muodosta ja kuinka tubevideoissa käytetään mustaa magiaa.
Et ole vissiin pysynyt mukana salaliittoteorioiden kehityksessä. Ei kukaan järkevä enää usko reptiliaaneihin, lähes kaikki tietää että se oli vain kontrolloitu oppositio jonka David Icke keksi että harhauttaa totuudenetsijöitä pääsemästä käsiin todelliseen totuuteen, joka on litteä maa. Reptiliaanit David Icken salaliittoteorioissa symbolisoi oikeastaan juutalaisia, kuten elokuvassa "They live", mutta ei mitään oikeita reptiliaaneja ole.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
91
Etelämannerelle ei nykyään enää saa mennä noin vain, ilman lupaa, koska YK teki etelämannersopimuksen, joka suojaa sitä, että ihmiset ei voi mennä sinne, vaikka se on muka "ei-kenenkään-maa". Siellä on sotilaita ja laivoja vahtimassa maan reunoja. Mutta jos googletat antarctic ice wall, niin voit nähdä joitakin kuvia jäävallista.

Ennen 1959 oli vielä monia ihmisiä jotka kävi tutkimassa etelämannerta. Myös Hitler teki tutkimusretkiä etelämannerelle. Se voi olla että Hitler ehkä tiesi tai aavisti että maa oli litteä, koska hän uhkasi tuhota juutalaisten pankkihuijaukset, ja jotkut sanovat että juutalaiset oli mukana keksimässä ja levittämässä pyöreä maa teoriaa. Muinaisten heprealaisten mukaan maa oli litteä, joka perustuu juutalaisten pyhään kirjaan, eli vanhaan testamenttiin.
Etelämantereelle tehdään ihan turistireissuja. Hinnat alkaen jotain 5000 dollaria.

Ja miksi eteläisellä pallonpuoliskolla on erilainen tähtitaivas, jos olemme lätyn päällä? Tai siis esimerkiksi Australiassa on tähtitaivas erilainen kuin Euroopassa nyt kun Australia ei siis ole pallon toisella puolen?
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 609
Katsos sillä ilmalla on massaa ja maapallolla on massaa ja ne vetää toisiaan puoleensa, siksi se ilma ei karkaa vaan liikkuu maapallon mukana, kun se pienikin massa voittaa sen tyhjiön, kun sillä tyhjiöllä ei ole sitä massa millä vetää asioita puoleensa ja taasen tyhjiötä ei voi vetää puoleensa mikään, kun se tarkoittaa asiaa missä ei ole niitä asioita.
Kaikki tuo on vain teoriaa. Meillä ei ole mitään tieteellisiä kokeita mitkä todistaisi että todellisuus toimii noin. Jos sinulla on tyhjiö jossa on purkki jonka sisällä on ilmaa, jos aukaiset korkin, ilma häviää heti purkista. Että ilma muka pysyisi maapallon päällä, vaikka sen päällä ei ole mitään korkkia, ja sen ympärillä on miljardien valovuosien suuri tyhjiö, on ihan päinvastoin mitä kaikki kokeet näyttää täällä maan pinnalla. Ei ole mitään koetta mikä näyttäisi että vakuumi ja ilma voi olla toistensa vieressä sillä tavalla miten ne on maapalloteoriassa. Vapaamuurari Isaac Newtonin ja juutalainen Einsteinin keksi painovoimateoriaan, mutta painovoimateoriasta ei ole mitään todisteita täällä maan pinnalla.

Sitä paitsi (Einsteinin mukaan) massat ei vedä toisia, vaan se on aika-avaruus joka kaareutuu.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 609
Etelämantereelle tehdään ihan turistireissuja. Hinnat alkaen jotain 5000 dollaria.
Niin, mutta siellä saa tietysti vain mennä tiettyihin paikkoihin. Ei saa mennä liian kauas jäävallin taakse katsomaan jos löytää pyörivän taivaankannen, jossa on tähtiä, koska tähdet saattaa ehkä olla vain reikiä, joiden läpi valaisee taivaan valo.

Ja miksi eteläisellä pallonpuoliskolla on erilainen tähtitaivas, jos olemme lätyn päällä? Tai siis esimerkiksi Australiassa on tähtitaivas erilainen kuin Euroopassa nyt kun Australia ei siis ole pallon toisella puolen?
Taivaankansi on niin suuri että sitä ei voi nähdä kokonaan yhdestä paikasta.

 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 609
A) Et tunne maapallon liikettä, koska ihminen ylipäänsä ei tunne liikettä sinänsä, ainoastaan muutokset liikkeessä (nopeudessa tai suunnassa).
Miksi emme sitten tunne eroa vauhdissa jos lähdemme täältä suomesta vaikka Gran Canarialle, jossa maapallo pyörii 800 km/h nopeammin?

 

Vermon

Ph.D. in Wisdom Sciences
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
484
Ihminen tuntee nopeuden muutokset, eli kiihtyvyyden, kunhan se nopeus muuttuu riittävän paljon riittävän lyhyessä ajassa, eli kiihtyvyys on riittävän suuri. Et siis tunne sitä kun maapallo pyörii, koska se pyörii melkoisen tasaisella nopeudella. Lennät lentokoneella pohjoisnavalta päiväntasaajalle, jolloin nopeudenmuutos ∆v on n. 465m/s ja aikaa tähän nopeuden muutokseen kuluisi lentokoneella puksutellen (huomioimatta lentokoneen kiihdyttämistä ja hidastamista) 800km/h keskinopeudellakin n. 12,5h, eli ∆t on 45000s. Kiihtyvyydeksi saataisiin siis a=∆v/∆t -> (465m/s)/(45000s)=0,0103m/s^2. Tämä on aivan ihmisen aistimiskyvyn minimirajalla. Toki kun sotketaan vielä soppaan se itse tuon matkan tuossa ajassa taittamiseen tarvittava positiivinen ja negatiivinen kiihtyvyys, niin ei ole pienintäkään mahdollisuutta huomata omilla aisteillaan minkäänlaista muutosta nopeudessa pohjoisnavan ja päiväntasaajan välillä maapalleron pyörimisesessä.

Tokihan tämän lisäksi kannattaa vielä miettiä hieman voimavektoreita maapallon pintagravitaation aiheuttaman kiihtyvyyden ~9,81m/s^2 ja tuon ~0,0103m/s^2 kiihtyvyyden kera.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
1 165
Emme tunne eroa, koska ihmiskeho ei ole sellaiseen havainnointiin sopiva instrumentti. Käytä vaakaa, eikä asiassa ole mitään epäselvyyttä. Olikos se ero jotain 0,3%:n luokkaa? Ihan mitattava määrä kuitenkin. Toisaalta "painovoima" kun onkin nostetta, niin se voi johtua pienestä ilmanpainerosta, vai mitä? Sittenhän kun laitan vaa'an alipaine kaappiin, niin muutosta pitäisi näkyä, vaan ei näy. > Painovoima ei ole nostetta.
Nopeuseron huomaa (helposti) myös suurten ilmamassojen liikkeestä, ts. tuulet kääntyy eri suuntiin eri puolilla päiväntasaajaa. Tähänkin lienee turha odottaa littumaan mukaista vastausta. Eipä näistä paljoa hyötyä ole, kun alkeellisimmatkin todistelut kuuluu kuin kuuroille korville eikä edes vastausta saa, kunnollisesta selityksestä nyt puhumattakaan.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
243
Miten ihminen muka voisi luoda keinotekoisen litteän maailman? Eihän me edes oltu täällä silloin kun tämä maailma luotiin, ja me ollaan oltu täällä vasta jotain 200000 vuotta evoluutioteorian mukaan.
Oletetaan, että maa on litteä ja se on luotu galaksien välisen tyhjyyden ylittämiseen. Eli perus sci-fi setup. Tämä keinotekoinen ja suljettu ekosysteemi on omavarainen ja kierrättää kaiken. Jottei porukalla pää hajoa, niin seuraavassa galaksissa ihmiskunnan siemeneksi tarvittavat tarpeeksi monipuolisella geeniperimällä varustetut ihmiset pidetään pimennossa asioiden todellisesta tilasta ja heille uskotellaan elettävän vielä 2000-lukua.

Mukana olijana, kuinka voit tietää kuinka kauan ollaan oltu tässä tilanteessa?

Ja onhan tästä skenaariosta tehty joku leffakin. Katsotaan jaksanko kaivaa mikä tuo oli.

Seuraavaksi heitän tämän ihan vakavasti otettavien tiedemiestenkin hyväksymän skenaarion: todennäköisesti elämme jo jonkinlaisessa simulaatiossa. Miksi näin? Koska kaukana tulevaisuudessa lienee mahdollista kehittää virtuaalitodellisuus, joka täysin vastaa meidän aistimustamme nykytodellisuudesta, niin todennäköisyys sille että elämme juuri yhdessä menneisyyssimulaatiossa on suurempi kuin se, että eläisimme sitä yhtä ja ainoaa "oikeaa" todellisuutta, joka johtaa tuohon tulevaisuuden tilanteeseen.

Että argumentoi vaikka näistä lähtökohdista luomiskertomusta ja litteää maata. Ja tutustu vaikka joutessasi hieman Sci-Fi -kirjallisuuteen.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
1 165
Seuraavaksi heitän tämän ihan vakavasti otettavien tiedemiestenkin hyväksymän skenaarion: todennäköisesti elämme jo jonkinlaisessa simulaatiossa. Miksi näin? Koska kaukana tulevaisuudessa lienee mahdollista kehittää virtuaalitodellisuus, joka täysin vastaa meidän aistimustamme nykytodellisuudesta, niin todennäköisyys sille että elämme juuri yhdessä menneisyyssimulaatiossa on suurempi kuin se, että eläisimme sitä yhtä ja ainoaa "oikeaa" todellisuutta, joka johtaa tuohon tulevaisuuden tilanteeseen.
Tämä onkin mielenkiintoinen vaihtoehto. Yleensä ajatellaan, että olisimme osa simulaatiota, mutta on toinenkin, yhtä kelvollinen vahtoehto. On täysin mahdollista, että ei niin kaukaisessa tulevaisuudessa aivot pystytään "siruttamaan" ja siruun voidaan lisätä automaattitoiminnot tai korkeamman tasonkin tekoäly-ohjelma. Tämä sitten hoitaisi pakolliset ruumiilliset toiminnot reaalimaailmassa samaan tapaan, kuin automaattiauton ajatellaan lähitulevaisuudessa huolehtivan auton toiminnoista meidän sijaan. Me jotka asutamme tätä "Maata" olemme valinneet tai pakotettu elämään tässä vaihtoehtotodellisuudessa. Ehkä maailmasta on tullut liian ylikansoitettu ja kymmenet miljardit robotit ja ihmiset ovat vain liikaa kestettäväksi, Maa on saastunut tai liian kehittynyt teknologia on tehnyt elämästä merkityksetöntä, reptilanttien mielestä "vapaan ihmisen" liha maistuu paremmalta kuin "häkki-ihmisen" tms. Tämä voi olla paratiisi sellaiseen verrattuna. Reaalimaailmassa tapaturmaisesti kuollut tai repeliaanien ruokapöytään päätynyt ihminen menee ohjelmassa automaattiohjaukseen ja tekee pikaisen itsemurhan tai katoaa, muutoin perusterve ihminen kuolee yllättävästi sairauteen tai onnettomuudessa tms., edellytyksenä simulaation jatkumon säilyvyydelle. Samasta syystä siitä ei myöskään voi kesken kaiken noin vain poistua.

Edellisessä ongelmaksi tulee, että kokonais(t)en taivaankappaleiden pikkutarkka simuloiminen reaalielämän edellyttämällä tasolla vaatisi valtavat määrät tietokonekapasiteettia. Siksi onkin todennäköistä, että elämme rajallisella tasolla kokonaisen planeetan sijaan ja meitä johtavat reptiliaaniot on asetettu paikoilleen vahtimaan, että emme pääse jyvälle totuudesta. Tilanne on toivoton!

PS. En usko mitään edellisestä. Minulla on vielä monta hyvää vuotta edessä tällä pallolla.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
243
Joo, voihan sitä uskoa vaikka ja mihin.

Kuitenkin itse kun ajattelen mahdollista "simuloitua todellisuutta", niin ymmärrän tämän siten, että koko meidän havainnoimamme "maailmankaikkeus" on simuloitu meidän näkövinkkelistä fyysisillä elementeillä. Eli hieman sama kuin "life" ohjelma loi "elämää", niin simulaatiossa on potkaistu käyntiin meidän nykykielellä "alkuräjähdys". Siten simulaatio on kehittynyt ensin alkeishiukkasiksi ja siitä tähtien kautta galakseiksi jne.

Eli missään nimessä en usko että kyseessä olisi simulaatio, joka vastaa esim. meidän nykyteknologian virtuaalitodellisuuksia tai piiteknologian sirutuksia. Päin vastoin, kun me nyt havainnoimme mikroskooppisessa maailmassa erilaisia hiukkasia ja makroskooppisessa maailmassa erilaisia muodostelmia, kuten galaksit ja galaksijoukot, ovat kaikki nämä ilmiöt meille ihan todellisia. Kuitenkin mahdollisesti simulaation kautta kehittyneitä.

Ja sitten heräsin ;-).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
163
@sono-thermism
Selitätkö mulle pari juttua:
1. Jos ei ole painovoimaa vaan tiheydestä johtuu että asiat painuu alaspäin, niin mistä ne osaa mennä nimenomaan alaspäin?
2. Jos ei ole painovoimaa vaan tiheydestä johtuu että asiat painuu alaspäin, niin miksi 10 kilon keilapallo ja muutaman sadan gramman koripallo uppoaa samalla nopeudella?
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 609
@sono-thermism
Selitätkö mulle pari juttua:
1. Jos ei ole painovoimaa vaan tiheydestä johtuu että asiat painuu alaspäin, niin mistä ne osaa mennä nimenomaan alaspäin?
Ei ne mene aina alaspäin. Heliumpallo esimerkiksi menee ylöspäin, koska helium on vähemmän tiheää kun ilma. Puu joka on veden alla lähtee myös ylöspäin, koska se on vähemmän tiheää kun vesi.

2. Jos ei ole painovoimaa vaan tiheydestä johtuu että asiat painuu alaspäin, niin miksi 10 kilon keilapallo ja muutaman sadan gramman koripallo uppoaa samalla nopeudella?
Ne puotoaa oikeastaan eri nopeudella jos ne pudotetaan korkealta ilmasta. Höyhen putoaa vielä paljon hitaammin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Ei ne mene aina alaspäin. Heliumpallo esimerkiksi menee ylöspäin, koska helium on vähemmän tiheää kun ilma. Puu joka on veden alla lähtee myös ylöspäin, koska se on vähemmän tiheää kun vesi.



Ne puotoaa oikeastaan eri nopeudella jos ne pudotetaan korkealta ilmasta. Höyhen putoaa vielä paljon hitaammin.
Tää on sit vissiin feikki? Näytti vaan kovin vakuuttavalta.

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
115
Kuumoduuli huumoria. Siinäpä vasta varsinainen insinöörien taidon näytte.



Hauskinta Apollo 11 kuvissa on kuitenkin liian lähellä oleva horisontti. Täytyy ottaa huomioon että se kuitenkin oli littein ja tasaisin alue johon kuumatkoilla "muka" laskeuduttiin. En ala väittelemään enempää asiasta. Olen henkilökohtaisesti todennut kuulennot huijaukseksi jo 20v. sitten. Vuosien aikana usko huijaukseen on vain vahvistunut, eikä mulla ole epäilystäkään siitä enää että se totta olisi. Viimeisen 10 vuoden aikana myös usko aurinkokeskeiseen maailmankuvaan on mennyt, kuten usko ns. ulkoavaruuteen yleensäkin. Astronomia on täysin 0-tiedettä ja 100% fantasiaa.

Juu, ja ilmoittaudun myös flat eartheriksi. Sitä kaarevuutta nyt vain ei näytä löytyvän mistään. Laivatkaan eivät uppoa horisonttiin vaan tulevat näkyviin paremmalla kameralla.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
163
Ei ne mene aina alaspäin. Heliumpallo esimerkiksi menee ylöspäin, koska helium on vähemmän tiheää kun ilma. Puu joka on veden alla lähtee myös ylöspäin, koska se on vähemmän tiheää kun vesi.
Mutta miksi se vähemmän tiheä osaa mennä ylöspäin? Jos ei ole painovoimaa niin miksi enemmän tiheä menee alas ja vähemmän tiheä ylös?


Ne puotoaa oikeastaan eri nopeudella jos ne pudotetaan korkealta ilmasta. Höyhen putoaa vielä paljon hitaammin.
No joo, korjataan sen verran, että miksi ne kiihtyvät samalla nopeudella?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
204
Mutta miksi se vähemmän tiheä osaa mennä ylöspäin? Jos ei ole painovoimaa niin miksi enemmän tiheä menee alas ja vähemmän tiheä ylös?
Itse suoritin teofysiikan lyhyen sivuaineen Ähtärin Yliopiston Teosofisessa Tiedekunnassa, joten koen olevani pätevä vastaamaan tähän.


Maailma koostuu kuudesta elementistä. Kivi, Vesi, Maa, Kaasu, Tuli ja Henki.
Jumala loi kunkin niistä yhteä luomisen päivänä.

Kaikki materia tahtoo lähestyä jumalaa, mutta pyhimmät kiilaavat edelle, joten vähemmän pyhät alkuaineet joutuvat asettumaan jonoon.

Tuli pyhittää aineita ja muuttaa niitä pyhempään muotoon. Kivi vedeksi, vesi kaasuksi ja lopulta kaasu hengeksi.
Sielu on kaikkien phyhin ja siksi eliön kuollessa se humpsahtaa välittömästi suoraan ylöspäin.
Ilman tulta, kaikki aineet päätyvät lopulta kiveksi, joka siis on raskain kaikista.

Meillä oli todella hyvä proffa, joka demonstroi näitä juttuja empiirisesti monella luennolla.
:smoke:
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
243
Olen henkilökohtaisesti todennut kuulennot huijaukseksi jo 20v. sitten. Vuosien aikana usko huijaukseen on vain vahvistunut, eikä mulla ole epäilystäkään siitä enää että se totta olisi. Viimeisen 10 vuoden aikana myös usko aurinkokeskeiseen maailmankuvaan on mennyt, kuten usko ns. ulkoavaruuteen yleensäkin. Astronomia on täysin 0-tiedettä ja 100% fantasiaa.

Juu, ja ilmoittaudun myös flat eartheriksi. Sitä kaarevuutta nyt vain ei näytä löytyvän mistään. Laivatkaan eivät uppoa horisonttiin vaan tulevat näkyviin paremmalla kameralla.
Ihan pakko kysyä, että mitkä on kauimmaiset paikat, joissa olet käynyt matkoilla?

Nimittäin siinä vaiheessa kun tätä palloa on tullut kirjaimellisesti kierrettyä ympäriinsä, ei tulisi mieleenkään uskoa mihinkään litteään maahan. Seeing is believing - periaatteella.

Veikkaan myös, että kunhan avaruuslennot pikkuhiljaa yleistyvät (Boeing ja kumppanit alkavat tarjoamaan kyytiä), niin ropisee usko pannukakkuun lähituttujen kertoessa kokemuksistaan.

Tokihan vielä tuolloinkin sitkeimmät skeptikot pysyvät kannassaan, varsinkin he, joilla ei ole omakohtaisia referenssejä joilla oikaista käsityksiään.

Jos ihan oikeasti uskoo flat earthiin, niin luulen taustalla olevan jonkun pelon. Tuntuuhan se pahalta ajatella miten kaoottinen Aurinkokunnankin lähiavaruus on. Kaikenlaisine hiukkaspilvineen, lähestyvine Andromedoineen jne. Ihmiskunnan tuho tuntuu myös väistämättömältä kun ottaa huomioon kuinka pieni vaikutus ja vaikutusmahdollisuus meillä mihinkään kosmiseen ilmiöön on. Mittakaava voi pelottaa, mutta lohdutuksena paikallinen järjestys (maapallo, maanosa, valtio, kaupunki, kaupunginosa, talo, huone) on helppo käsittää ja vieläpä ihmiselon lyhyyden takia tuntuu suht pysyvältä (siksihän muutoksiakin yleisesti pelätään).
 

Vermon

Ph.D. in Wisdom Sciences
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
484
Luulisi, että pannukakkumaalaiset lähinnä käyttävät koko väittelyä lähinnä vain jonkinlaisena argumentointiharjoitteena. Hyvin vaikea uskoa, että kukaan tuota aivan tosissaan ottaisi. Oli miten oli, niin aivan viihdyttäväähän tätä on lueskella ja pohtia vaikkapa fysikaalisia ilmiöitä, jotka ei littanamaassa toimisi.
Esimerkiksi tuo pikku-g, joka on maapallon päällä n. 9.807 m/s^2. Sen paikkansapitävyyden voi todeta jo niin monella eri tavalla.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 609
Juu, ja ilmoittaudun myös flat eartheriksi. Sitä kaarevuutta nyt vain ei näytä löytyvän mistään. Laivatkaan eivät uppoa horisonttiin vaan tulevat näkyviin paremmalla kameralla.
Kiinnostava että muutkin täällä ovat tutustuneet litteä maa teoriaan. Itse oikeastaan vain kyseenalaistan maapallon muotoa, mutta en tiedä varmasti onko se litteä vai pyöreä. Se mikä tekee litteän maan vähän vaikeasti uskottavaksi on että se tarkoittaisi että siinä on takana niin uskomattoman suuri salaliitto ja valhe, kuten esimerkiksi se että satelliitteja ei ole olemassa. Mutta kuten Adolf Hitler sanoi, se on vaikea uskoa että joku voisi valehdella niin paljon:

"All this was inspired by the principle—which is quite true within itself—that in the big lie there is always a certain force of credibility; because the broad masses of a nation are always more easily corrupted in the deeper strata of their emotional nature than consciously or voluntarily; and thus in the primitive simplicity of their minds they more readily fall victims to the big lie than the small lie, since they themselves often tell small lies in little matters but would be ashamed to resort to large-scale falsehoods. It would never come into their heads to fabricate colossal untruths, and they would not believe that others could have the impudence to distort the truth so infamously."
Hän puhui tässä juutalaisista. Juutalaisia on kautta aikoja syytetty siitä että he valehtelevat paljon. Se on kiinnostavaa että tunnetut litteän maan kannattajat kuten Eric Dubay sanovat että juutalaiset on pyöreän maan salaliiton takana.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 609
Ihan pakko kysyä, että mitkä on kauimmaiset paikat, joissa olet käynyt matkoilla?

Nimittäin siinä vaiheessa kun tätä palloa on tullut kirjaimellisesti kierrettyä ympäriinsä, ei tulisi mieleenkään uskoa mihinkään litteään maahan. Seeing is believing - periaatteella.
Millä tavalla se matkustelu tukee pyöreätä maata? Maa esimerkiksi lentokoneesta näyttää litteältä, vaikka ihmisillä on sellainen yleinen käsitys että maapallon kaarevuuden voi muka nähdä lentokoneesta.

Veikkaan myös, että kunhan avaruuslennot pikkuhiljaa yleistyvät (Boeing ja kumppanit alkavat tarjoamaan kyytiä), niin ropisee usko pannukakkuun lähituttujen kertoessa kokemuksistaan.
Mutta meillähän on jo videoita avaruudesta, jossa maa näyttää litteältä:



Jos ihan oikeasti uskoo flat earthiin, niin luulen taustalla olevan jonkun pelon. Tuntuuhan se pahalta ajatella miten kaoottinen Aurinkokunnankin lähiavaruus on. Kaikenlaisine hiukkaspilvineen, lähestyvine Andromedoineen jne. Ihmiskunnan tuho tuntuu myös väistämättömältä kun ottaa huomioon kuinka pieni vaikutus ja vaikutusmahdollisuus meillä mihinkään kosmiseen ilmiöön on. Mittakaava voi pelottaa, mutta lohdutuksena paikallinen järjestys (maapallo, maanosa, valtio, kaupunki, kaupunginosa, talo, huone) on helppo käsittää ja vieläpä ihmiselon lyhyyden takia tuntuu suht pysyvältä (siksihän muutoksiakin yleisesti pelätään).
Ihan yhtä hyvin voisi tietysti sanoa että he jotka uskovat pyöreään maahan pelkäävät esimerkiksi sitä että Jumala on olemassa, tai sitä että koko heidän maailmankuva on väärässä.
 
  • Tykkää
Reactions: tag
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 817
Viestejä
4 208 925
Jäsenet
70 965
Uusin jäsen
Hillox

Hinta.fi

Ylös Bottom