Salaliittoteoriat (Litteä maa, Reptiliaanit, NWO, Illuminati, HAARP ja muut)

Jep, on tekniikkaa rakentaa antigravitaatiolaitteita, mutta silti hassataan huvikseen kymmeniä miljardeja kemiallisiin raketteihin. Makes sense.
 
Jep, on tekniikkaa rakentaa antigravitaatiolaitteita, mutta silti hassataan huvikseen kymmeniä miljardeja kemiallisiin raketteihin. Makes sense.
Tuohan olisi ihan loogisesti selitettävissä. Eihän hypoteettinen salattua korkeaa tekniikkaa hilloava eliitti joudu itse mitään maksamaan, pallolla on miljardeja orjia joiden selkänahasta otetaan huvijahdit ja yksityiskoneetkin. Miksei siis yhtä turhaa höyryjunateknologian avaruusohjelmaa. Se "yhteiskunnan vakaus" eli massojen hallinta on tärkeää, tai siis oikeastaan ainoa oleellinen asia eliitin vallan jatkuvuudelle, joka puolestaan on ainoa, jolla on merkitystä.

Sen sijaan se, miten hippuakaan tästä salaillusta tekniikasta ei pääse vuotamaan siten, että salaliitto tulisi massoille ilmeiseksi, on vaikeammin uskottavissa. Sekään ei mene läpi, että jokainen omalla tutkimuksellaan sopivan lähelle pääsevä eliminoitaisiin huomiota herättämättömästi.
 
Mut sit se on toisaalta guugl pätentsissä saatavilla :btooth:
Mutta onko siellä muuta kuin tuollaisia ikiliikkujan patentteja, joissa se patentoitu konsepti ei mitenkään liity siihen ikiliikkujaan vaan ikiliikkujan käynnistysvivuston käyttöergonomiaan, tai vaihtoehtoisesti patentti ei sisällä mitään oikeasti hyödynnettävää?
 
Kyllä näitä oli ainakin Descartes aikoinaan miettinyt. Silloin ei ollut tietokonesimulaatioita, joten niiden tilalla toimi kartesiolainen demoni.

No tuollaisia on ollu varmaan niin kauan kun on ollu ihmisiä, koska meillähän on simulaatiot käynnissä joka yö, koska me näemme unia, joten monet on tietysti miettiny sitä että jos todellisuuskin on jonkinlainen uni/hallucinaatio. Hinduismi esimerkiksi perustuu siihen ajatukseen että koko maailman on uni nimeltä maya.

 
Aika naiivi ajatus, että maailma olisi ylemmälle taholle jokin niin inhimillinen asia tai ihmisen kehitelmä kuin uni tai simulaatio. Meinaatte tosiaan, että noin korkean tason entiteetti ei operoisi ihan eri tasolla vaan näkisi unia ja pyörittelisi simulaattoria? Juuri joltain Elon Muskilta olisi odottanut avarampaa visiota.
 
Viimeksi muokattu:
Mut sit se on toisaalta guugl pätentsissä saatavilla :btooth:

Siis google patents on mun ymmärtääkseni sellainen, että google toimii välikätenä jenkkien pantettitoimiston sisältävien patenttien suhteen. Helpottaa niiden tarkastelua ja samalla google saa vakoiltua mistä ihmiset on kiinnostuneita jne. Ei siis ole mitään googlen omistamaa kansallista patenttitoimistoa.

Noi patentit voi olla täytttä lantaa vaikka yhdvaltojen laivasto on ne hakenut. Ei voi tietää.
 
Sulla varmaan on tähän hyvät perusteet? Mun ymmärtääkseni simulaatio-teoria on teoriassa täysin mahdollinen. Tämä kirjoituskin voi olla vain simulaatiota.

Toki tämä ei muodosta järkevää pohjaa elämälle, mutta se ei muuta sitä, etteikö se voisi olla teoriassa mahdollista.

Ja ennen kuin joku alkaa vänkäämään siitä mihin uskon tai en usko, niin tämä on vain aiheen pyörittelyä teoreettisella tasolla.
Jostain luin/kuulin, että irrationaaliluvut olisivat toistaiseksi paras todiste, siitä, että emme elä simulaatiossa.
 
Kiinnostaisi kyllä tietää, että miten ne todistaisivat asiaa suuntaan tai toiseen.
Muistaakseni suurin piirtein niin, että simulaatiossa tuollaisia ei pitäisi esiintyä, koska simuloivan laitteen rajat tjsp. Oiskohan ollu NdGT joka tuota puhui, en muista tarkalleen.
 
Muistaakseni suurin piirtein niin, että simulaatiossa tuollaisia ei pitäisi esiintyä, koska simuloivan laitteen rajat tjsp. Oiskohan ollu NdGT joka tuota puhui, en muista tarkalleen.

Tässä tullaan tuohon aiemmin mainitsemaani ristiriitaan, että oletetaan että kaikki tämä olisi jotain simulaatiota, jota kuitenkin mielipuolisessa monimutkaisuudessaan sitoisi jotkut simulaation sivutuotteena syntyneiden mitättömien entiteettien (ihmiset) rajallinen ymmärrys ja heidän teknologiansa rajoitteet.

Ehkä irrationaalilukuja ei edes ole. Ehkä meillä kaikilla on vain estetty niiden tunnistaminen rationaaliluvuiksi.
 
Tässä tullaan tuohon aiemmin mainitsemaani ristiriitaan, että oletetaan että kaikki tämä olisi jotain simulaatiota, jota kuitenkin mielipuolisessa monimutkaisuudessaan sitoisi jotkut simulaation sivutuotteena syntyneiden mitättömien entiteettien (ihmiset) rajallinen ymmärrys ja heidän teknologiansa rajoitteet.
Toki. Kai tämä homma lähtee jotenkin siitä ajatuksesta, että fysiikan lait ainakin oletetaan melko hyvin tunnetuiksi, ja simulaation sekä sen tekijän on näitä lakeja toteltava.

Toki on mahdollista, että simuloija elää maailmassa, jossa ei meidän laeista tarvitse välittää. Tämä on kuitenkin GDI. Siksi tuota simulaatioteoriaa käsiteltäessä on asetettava jotain rajoja. Ymmärtääkseni yleisesti hyväksytyt rajat ovat fysiikan lait.
 
Toki. Kai tämä homma lähtee jotenkin siitä ajatuksesta, että fysiikan lait ainakin oletetaan melko hyvin tunnetuiksi, ja simulaation sekä sen tekijän on näitä lakeja toteltava.

Toki on mahdollista, että simuloija elää maailmassa, jossa ei meidän laeista tarvitse välittää. Tämä on kuitenkin GDI. Siksi tuota simulaatioteoriaa käsiteltäessä on asetettava jotain rajoja. Ymmärtääkseni yleisesti hyväksytyt rajat ovat fysiikan lait.

Ymmärrän näkökulman mutta "yleisesti hyväksytyt" rajat sellaisen piirissä, mitä voitaneen yleisesti hyväksytysti pitää täysin huuruisena on aika erikoista. Kiinnostaisi kuulla yksikin hyvä peruste sille, että jos ihmiset eläisi simulaatiossa, miksi se varsinainen maailma olisi samaa mutta suurempana? Katso simulaatioita, joita ihminen tekee. Ei niissä ole mallinnettu kuin muutama käyttökohteen kannalta oleellinen juttu. Ehkä irrationaaliluvuiksi kokemamme liittyvät magiaan, jota ei tähän simulaatioon kokonaisuudessaan haluttu tuoda?
 
Ymmärrän näkökulman mutta "yleisesti hyväksytyt" rajat sellaisen piirissä, mitä voitaneen yleisesti hyväksytysti pitää täysin huuruisena on aika erikoista. Kiinnostaisi kuulla yksikin hyvä peruste sille, että jos ihmiset eläisi simulaatiossa, miksi se varsinainen maailma olisi samaa mutta suurempana? Katso simulaatioita, joita ihminen tekee. Ei niissä ole mallinnettu kuin muutama käyttökohteen kannalta oleellinen juttu. Ehkä irrationaaliluvuiksi kokemamme liittyvät magiaan, jota ei tähän simulaatioon kokonaisuudessaan haluttu tuoda?
Paljon mahdollista. En osaa sanoa, kun en ole asiaan ihan hirveästi perehtynyt. Mun mielestä on vaan pakko tehdä jotain oletuksia, kun todellisuuden luonnetta pohditaan. Kun ainoassa tuntemassamme todellisuudessa fysiikka pyörittää kaikkea mitä tiedämme, se on mielestäni ihan hyvä lähtökohta pohdinnoille.
 
Paljon mahdollista. En osaa sanoa, kun en ole asiaan ihan hirveästi perehtynyt. Mun mielestä on vaan pakko tehdä jotain oletuksia, kun todellisuuden luonnetta pohditaan. Kun ainoassa tuntemassamme todellisuudessa fysiikka pyörittää kaikkea mitä tiedämme, se on mielestäni ihan hyvä lähtökohta pohdinnoille.

Oletukset täysin käsityskyvyn ylittävästä ovat aika turhia. Kannattaa tosiaan katsoa simulaatioita, joita me teemme. Ehkä me olemme pelkkä game of life -tason juttu sille tasolle, joka tätä pyörittää?

 
Oletukset täysin käsityskyvyn ylittävästä ovat aika turhia. Kannattaa tosiaan katsoa simulaatioita, joita me teemme. Ehkä me olemme pelkkä game of life -tason juttu sille tasolle, joka tätä pyörittää?

Jos oletukset on turhia, niin silloin vähintäänkin yhtä turhaa on edes pohtia tällaisia asioita.
 
Nyt on jo julkkis astrofyysikot messissä esittämässä kysymyksiä. Erittäin hyvä kanava .. ja seuraava on koostevideo. Tuon kanavan pitäjä on protonmail sähköpostiosoitteen takana. Eli tod.näk. pitää anynoomia profiilia varmuuden vuoksi.

anyways hyviä katseluhetkiä tämän koostevideon parissa. Tässä videossa siis koostettuna kanavan pitäjän mielestä luotettavimman oloiset/ oleellisimmat videot mitä hän on jakanut.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on jo julkkis astrofyysikot messissä esittämässä kysymyksiä. Erittäin hyvä kanava .. ja seuraava on koostevideo. Tuon kanavan pitäjä on protonmail sähköpostiosoitteen takana. Eli tod.näk. pitää anynoomia profiilia varmuuden vuoksi.

anyways hyviä katseluhetkiä tämän koostevideon parissa.

No mistähän tuo video noin niin kuin suurinpiirtein kertoo?
 
Kehittynyttä suokaasua video. Tuolivuorien rinteissä esiintyy usein tälläisiä vertikaalisia suoalueita. Myös jupiter erottuu välillä vuoren rinteen läpi.

 
Nyt on jo julkkis astrofyysikot messissä esittämässä kysymyksiä. Erittäin hyvä kanava .. ja seuraava on koostevideo.

Ihan kiinnostava video. Sisällössä on ennestään tuttuakin tavaraa. Mitkä näistä havainnoista sitten ovat luotettavimpia tai juuri maan ulkopuoliseen älyyn viittaavia?

Lopun Zimbabwe-tavara oli minulle uutta ja mielenkiintoista sikäli, että on mystistä, miten noinkin suuri joukko antaisi samankaltaisia raportteja asiasta. Nuo videon lapset ovat aikuisia nyttemmin eivätkä kerrotun mukaan peräänny viestistään. Se sitten on merkittävän urpoa, että nämä huikeasti meitä teknologisesti edellä olevat tahot kommunikoisivat maapallon tilasta kehitysmaan alakoululaisten kanssa telepaattisesti eivätkä jossain vähän vitusti paremmin framilla. Tämä probleema toistuu ja toistuu.

Nyt on onneksi kännykamera jo ~jokaisella. Tulevien keissien pitäisi olla kuvattu todella monesta kulmasta jo. Montako "harmaata" on nähty? Nolla.
 
Salaliittoihin alkaa olla tarjolla ihan virallista koulutustakin. On varmaan timanttia työnhaussa tuolta saatu todistus CV:ssä.



"FLORIDAN Miamissa sijaitseva Centner Academy -koulu nousi viime viikolla rokotevastustajien suosioon, kun koulun perustaja kielsi opettajia ja muuta henkilökuntaa ottamasta koronavirusrokotteita.

Viime viikon maanantaina oppilaiden vanhemmille lähetetyn viestin mukaan koulu ei palkkaa ketään, joka on rokotettu, kertovat muun muassa The New York Times ja Miami Herald. Ne opettajat, jotka ovat jo ottaneet rokotteen, saavat jatkaa töitään. He eivät kuitenkaan saa mennä lähelle oppilaita tai halata heitä."

"Toisaalta Centnerin koulu kertoo The New York Timesille, että kouluun on tullut satoja hakemuksia perustajien kanssa samanmielisiltä opettajilta ja vielä enemmän hakemuksia vanhemmilta, jotka haluavat siirtää lapsensa rokotevastaiseen kouluun."

"Leila Centner otti miehensä kanssa koulun haltuunsa toissavuonna, minkä jälkeen hän on muokannut koulua nopeasti omien uskomustensa mukaiseksi.

Centner on esimerkiksi kritisoinut maskien käyttöä, kutsunut puhujaksi rokoteskeptikon ja asentanut koulun ikkunoihin suodattimet, jotka hänen mukaansa estävät 5g-verkosta aiheutuvaa haitallista säteilyä.

Yksityisessä koulussa on esikoulu ja kahdeksan ensimmäistä koululuokkaa, joissa on yhteensä noin 300 oppilasta. Lukuvuosi maksaa 30 000 dollaria. Summaan sisältyy erityispalveluita kuten meditaatiotunteja ja oman kokin tekemää gluteenitonta ja sokeritonta ruokaa."



Toisaalta Suomessa koulussa on uskonnon opetusta, eli ei olla kovin kaukana noista hörhöistä mekään.
 
Ihan kiinnostava video. Sisällössä on ennestään tuttuakin tavaraa. Mitkä näistä havainnoista sitten ovat luotettavimpia tai juuri maan ulkopuoliseen älyyn viittaavia?

Lopun Zimbabwe-tavara oli minulle uutta ja mielenkiintoista sikäli, että on mystistä, miten noinkin suuri joukko antaisi samankaltaisia raportteja asiasta. Nuo videon lapset ovat aikuisia nyttemmin eivätkä kerrotun mukaan peräänny viestistään. Se sitten on merkittävän urpoa, että nämä huikeasti meitä teknologisesti edellä olevat tahot kommunikoisivat maapallon tilasta kehitysmaan alakoululaisten kanssa telepaattisesti eivätkä jossain vähän vitusti paremmin framilla. Tämä probleema toistuu ja toistuu.

Nyt on onneksi kännykamera jo ~jokaisella. Tulevien keissien pitäisi olla kuvattu todella monesta kulmasta jo. Montako "harmaata" on nähty? Nolla.

Se mitä tulee kännyköihin, että niitä on kaikilla.
hyvät perusteet:
-Kännykkä on surkein kamera pitkällä sijaitsevien kohteiden kuvaamiseen (pois luettuna muutama uusin malli jossa jonkin sortin tele toiminto).
-Se on myös surkein kamera pimeässä kuvaamiseen suuren pikselitihyden johdosta.
-tilanteiden harvinaisuus
-äänetön lento. Eli kuinka usein noita havaitaan ylipäätään.
-tilanteissa reagointi nopeus -kiinnostavien kohteiden huikea lentonopeus.
-randon kännykkäkäyttäjät eivät ole pro kuvaajia ja voivat varmaan epäonnistua helposti

Ei niin selkeät perusteet:
-ovat selvillä ihmisten teknologiasta ja ovat laajentaneet suoja-alueita. tms.

Se mitä tulee harmaisiin:
-tapaukset joissa heistä on tarinamuotoisia kuvauksia alusten ulkopuolella ovat todella harvassa.


Se mitä tulee Zimbabwen lapsien ryhmä havaintoon. Oletetaanpa, että case olisi tosi.
-Oliko kyse alienien huumorista?
-Joku päätti ja osoitti kartasta sormella randomisti kohtaa.
-Who knows.
 
Kännykkä on surkein kamera pitkällä sijaitsevien kohteiden kuvaamiseen (pois luettuna muutama uusin malli jossa jonkin sortin tele toiminto).

Tämä on täysin totta, koittakaapa vaikka kuvata lentokonetta kamerakännyllä siitä ei saa mitään selvää, puhumattakaan jos pimeässä kuvataan silloin se on jo lähes mahdotonta saada mitää julkasukelpoista
 
Toisaalta Suomessa koulussa on uskonnon opetusta, eli ei olla kovin kaukana noista hörhöistä mekään.

Miten se uskonnon opetus on muka verrattavissa tuohon? Eihän uskontoja opeteta mitenkään totuutena suomessa, vaan se on vain yleissivistävää neutraalia opetusta (käsittääkseni, en ole käyny koulua suomessa), jossa kerrotaan mitä eri uskonnot sanoo. Onhan se hyvä tietää, koska enimmät ihmiset maailmassa on uskovaisia, joten uskonnoilla on erittäin paljon valtaa meidän yhteiskunnassa.
 
Miten se uskonnon opetus on muka verrattavissa tuohon? Eihän uskontoja opeteta mitenkään totuutena suomessa, vaan se on vain yleissivistävää neutraalia opetusta (käsittääkseni, en ole käyny koulua suomessa), jossa kerrotaan mitä eri uskonnot sanoo. Onhan se hyvä tietää, koska enimmät ihmiset maailmassa on uskovaisia, joten uskonnoilla on erittäin paljon valtaa meidän yhteiskunnassa.
Itse olin alkuun uskonnontunneilla selkeästi uutisen laitosta suuremmassa koulussa ja opetettiin totuutena niinkin tarkkaan, että jos sanoi opettajalle ettei uskonut niin sai jälki-istuntoa. Sain istuskella koulun jälkeen aika monesti kunnes pääsin siitä onneksi siirtymään elämänkatsomustiedon luokkaan, jossa kerrotaan mitä eri uskonnot sanoo. Tämä oli toki 80-luvulla, eli kai siitä vähän ollaan päästy etenemään.

muoks: teki ala-aste kokemuksesta aika jännän kun kyseisen uskonnonluokan opettaja oli samalla oman luokan opettaja. 1 ja 2 luokan jälkeen vaihdoin koulua omasta halusta, ettei tarvinnut olla kokoajan kertomassa opettajalle että älä valehtele ja saada siitä seuraamukset.
 
Viimeksi muokattu:
Itse olin alkuun uskonnontunneilla selkeästi uutisen laitosta suuremmassa koulussa ja opetettiin totuutena niinkin tarkkaan, että jos sanoi opettajalle ettei uskonut niin sai jälki-istuntoa. Sain istuskella koulun jälkeen aika monesti kunnes pääsin siitä onneksi siirtymään elämänkatsomustiedon luokkaan, jossa kerrotaan mitä eri uskonnot sanoo. Tämä oli toki 80-luvulla, eli kai siitä vähän ollaan päästy etenemään.
Uskonnon opetus ei ole ollut tunnustuksellista pitkään aikaan.
 
Uskonnon opetus ei ole ollut tunnustuksellista pitkään aikaan.
Mites se käytännössä näkyy kun vaikka syvästi uskovaisesta perheestä laitetaan lapsi kouluun ja vaaditaan että siellä opetetaan tätä uskontoa? Sanooko opettaja aina välilä että tämä ei ole totta, vai toimiiko osana vahvistusharhaa valitusta salaliittoteoriasta missä satuhahmot tekee ihmetemppuja? :)

muoks: oma näkökulma on että koulussa pitäisi tehdä selkeäksi mitä opetetaan. Uskonnoista opetettaessa ihan oikeasti pitäisi joka väliin kertoa että tämä ryhmä uskoo näin ja nämä toiset noin ja jokainen näistä ryhmistä on 100% väärässä(pl. pastafarit). Muuten ollaan samanlaisia hörhöjä kuin nuo aiemmin lainatut 5G-antivaxxerit ja tuetaan harhoihin uskomista.
 
Viimeksi muokattu:
Mites se käytännössä näkyy kun vaikka syvästi uskovaisesta perheestä laitetaan lapsi kouluun ja vaaditaan että siellä opetetaan tätä uskontoa? Sanooko opettaja aina välilä että tämä ei ole totta, vai toimiiko osana vahvistusharhaa valitusta salaliittoteoriasta missä satuhahmot tekee ihmetemppuja? :)
Opettajat opettaa opetussuunnitelman mukaisesti. Ei vanhemmilla ole kovinpaljoa vaikutusvaltaa opetukseen.

Sitten uskonnon opetuksesta koulussa. En nyt tarkkaa muista mitä opetettin milloinkin, mutta muistaakseni alkuluokilla tutustuttiin joihinkin Raamatun tapahtumiin. Ala-asteen loppupuolella tutustuttiin muhin uskontoihin. Ylä-asteella oli sitten kirkkohistoriaa ja suomen herätysliikkeistä.

Opettaja ei ottanut mitään kantaa mihinkään. Ei edes silloin, kun olin huomannut risti-riidan luomisen ja alkuräjähdyksen/evoluution välillä(7 päivää vs miljardit vuodet).

: oma näkökulma on että koulussa pitäisi tehdä selkeäksi mitä opetetaan. Uskonnoista opetettaessa ihan oikeasti pitäisi joka väliin kertoa että tämä ryhmä uskoo näin ja nämä toiset noin ja jokainen näistä ryhmistä on 100% väärässä
Olen erimieltä. Kyllä se riittää kun tutustutaan eri uskontoihin. Oppilas saa itse vetää omat johtopäätökset, etenkin kun sitä uskontoa oli vain 1 tunti viikossa.
 
Olen erimieltä. Kyllä se riittää kun tutustutaan eri uskontoihin. Oppilas saa itse vetää omat johtopäätökset, etenkin kun sitä uskontoa oli vain 1 tunti viikossa.
Miksi juuri uskonnon kohdalla? Do your own research, draw your own conclusions on juurikin tyypillinen salaliittoteoreetikon argumentti. Älä usko asiantuntijaa äläkä tiedettä koska jos päättelee itse, voi osua meidän kannalle?
 
Miksi juuri uskonnon kohdalla? Do your own research, draw your own conclusions on juurikin tyypillinen salaliittoteoreetikon argumentti. Älä usko asiantuntijaa äläkä tiedettä koska jos päättelee itse, voi osua meidän kannalle?
En sanonut, että ei saa uskoa asiantuntijoita.

Ei koulussa historian tunnillakaan debunkata kommunisteja, marxia, tai kreikan jumalia.
 
Olen erimieltä. Kyllä se riittää kun tutustutaan eri uskontoihin. Oppilas saa itse vetää omat johtopäätökset, etenkin kun sitä uskontoa oli vain 1 tunti viikossa.
Ymmärrän erimielisyyden jos sattuu itse uskomaan noihin juttuihin.

Mutta hyväksyisitkö saman tavan opettaa vaikka maantiedon tunneilla? Jotkut uskoo että maa on pyöreä, toiset uskoo että se on litteä, en opettajana ota tähän mitään kantaa vaan tehkää lapset omat johtopäätöksenne.

Onneksi alle 10 vuotiaat ei ole mitenkään johdateltavissa opettajan toimesta vaan tietävät jo tarpeeksi maailmasta, ettei tarvitse opettaa oikeita asioita.


muoks: oikeastihan tämä on todella takaperoista ja tulevaisuudessa sille naureskellaan, mutta salaliitoteorioilla ja isoilla salaliittoteorioilla eli uskonnoilla on yksi melko merkitsevä ero ja se on se että jäsenhankinta suuntautuu toisilla myös lapsiin, joilla ei ole edellytyksiä päästä päättämään itse. Oletan että uskonnoilla tulee olemaan sukupolvessa-parissa aikamoiset jäsenmäärädropit tulossa ja pikkuhiljaa täälläkin moderaatio siirtää uskontoketjut sisältöineen salaliittoketjuun. Ehkä jotkut salaliitot oikeasti tulevat taas paisumaan niin paljon että niistä tulee uusia "valtauskontoja".
 
Viimeksi muokattu:
muoks: oma näkökulma on että koulussa pitäisi tehdä selkeäksi mitä opetetaan. Uskonnoista opetettaessa ihan oikeasti pitäisi joka väliin kertoa että tämä ryhmä uskoo näin ja nämä toiset noin ja jokainen näistä ryhmistä on 100% väärässä(pl. pastafarit). Muuten ollaan samanlaisia hörhöjä kuin nuo aiemmin lainatut 5G-antivaxxerit ja tuetaan harhoihin uskomista.

Kuulostaa vähä valtioateismilta, jos kouluissa sanottaisiin että uskonnot on 100% väärässä. Suomihan on sekulaari maa, joten valtio ja koulut ei ota kantaa siihen mitkä uskonnot tai ei-uskomukset on oikein tai väärin. Valtioateismihan on aina failannu aika kovasti, jos katsot Neuvostoliittoa, Pohjois-Koreaa ja Kiinaa esimerkiksi (onko yhtään esimerkkiä ateistivaltiosta joka olisi parempi kuin sekulaari?). En tiedä mistä se johtuu, mutta voi ehkä johtua siitä että sanotaan 84% maailman kansalle että te olette idiootteja/väärässä (uskovaisia on 84% maailmassa). Ei se kuitenkaan auta uskovaisia muuttamaan mieltään.

Ei neutraalisuus tarkoita että tukee jotain asiaa. Se on parempi että annetaan lasten oppia koulussa, opetetaan heille kriittistä ajattelua, eikä syötetä heille jotain tiettyä näkökantaa, kuten ateismia.

Lisäksi, jos sanot että uskonnot on väärässä, mihin se perustuu? Uskonnoissa on paljon subjektiivisia asioita kuten moraali, joten miten todistat esimerkiksi että Jeesuksen "rakasta lähimmäistä kuin itseäsi" on väärin? Onko joku tieteellinen mittari jolla voi mitata moraalia, tai onko meillä aikakoneita, että me voimme käydä katsomassa että kävelikö Jeesus veden päällä vai ei?

Mutta hyväksyisitkö saman tavan opettaa vaikka maantiedon tunneilla? Jotkut uskoo että maa on pyöreä, toiset uskoo että se on litteä, en opettajana ota tähän mitään kantaa vaan tehkää lapset omat johtopäätöksenne.

Varmaan se ero tässä on että vain pieni määrä ihmisiä uskoo litteään maahan, mutta 84% maailmassa uskoo uskontoihin.

muoks: oikeastihan tämä on todella takaperoista ja tulevaisuudessa sille naureskellaan, mutta salaliitoteorioilla ja isoilla salaliittoteorioilla eli uskonnoilla on yksi melko merkitsevä ero ja se on se että jäsenhankinta suuntautuu toisilla myös lapsiin, joilla ei ole edellytyksiä päästä päättämään itse. Oletan että uskonnoilla tulee olemaan sukupolvessa-parissa aikamoiset jäsenmäärädropit tulossa ja pikkuhiljaa täälläkin moderaatio siirtää uskontoketjut sisältöineen salaliittoketjuun. Ehkä jotkut salaliitot oikeasti tulevat taas paisumaan niin paljon että niistä tulee uusia "valtauskontoja".

Toisaalta muslimit tekee 10 lasta per perhe, ja muutenkin uskovaiset lisääntyy enemmän kuin ateistit, joten ei välttämättä pidä paikkaansa tuo sun ennustus.

Uskonnot on aika paljon eri asia kuin salaliittoteoriat, koska ne on paljon laajempia.
 
Viimeksi muokattu:
Uskonnon opetus ei ole ollut tunnustuksellista pitkään aikaan.
Voimassa olevasta perusopetuksen opetussuunnitelman perusteista:

1.-2. luokat: "Tutustutaan kirkkovuoden keskeisiin juhliin jouluun ja pääsiäiseen sekä niihin liittyviin Raamatun kertomuksiin ja perinteisiin. Opetuksessa käsitellään myös kristilliseen elämänkaareen liittyviä juhlia, niiden sisältöä ja merkitystä. Opiskellaan kirkkovuoteen ja lapsuuteen liittyviä virsiä ja musiikkia. Tutustutaan kristinuskoon ja seurakuntaan liittyviin keskeisiin käsitteisiin ja symboleihin. Tutustutaan kristilliseen jumalakäsitykseen ja kirkkorakennukseen."

3.-6. luokat "Perehdytään luterilaisuuden oppiin, sakramentteihin, rukouksiin, jumalanpalvelukseen ja seurakunnan toimintaan. Opetuksessa tarkastellaan Raamattua kirjana, sen erilaisia tyylilajeja sekä uskonnollisen kielen erityispiirteitä ja vertauskuvallisuutta. Opetuksessa perehdytään Jeesuksen elämään, opetuksiin ja merkitykseen kristinuskossa. "

Uskontojen olemassaolon ja yhteiskunnallisen aseman sijaan opetetaan uskonnon sisältöä. Ihan puhdasta uskonnon harjoittamista opiskella ulkoa rukouksia, virsiä ja Raamatun satuja.
 
Voimassa olevasta perusopetuksen opetussuunnitelman perusteista:

1.-2. luokat: "Tutustutaan kirkkovuoden keskeisiin juhliin jouluun ja pääsiäiseen sekä niihin liittyviin Raamatun kertomuksiin ja perinteisiin. Opetuksessa käsitellään myös kristilliseen elämänkaareen liittyviä juhlia, niiden sisältöä ja merkitystä. Opiskellaan kirkkovuoteen ja lapsuuteen liittyviä virsiä ja musiikkia. Tutustutaan kristinuskoon ja seurakuntaan liittyviin keskeisiin käsitteisiin ja symboleihin. Tutustutaan kristilliseen jumalakäsitykseen ja kirkkorakennukseen."

3.-6. luokat "Perehdytään luterilaisuuden oppiin, sakramentteihin, rukouksiin, jumalanpalvelukseen ja seurakunnan toimintaan. Opetuksessa tarkastellaan Raamattua kirjana, sen erilaisia tyylilajeja sekä uskonnollisen kielen erityispiirteitä ja vertauskuvallisuutta. Opetuksessa perehdytään Jeesuksen elämään, opetuksiin ja merkitykseen kristinuskossa. "

Uskontojen olemassaolon ja yhteiskunnallisen aseman sijaan opetetaan uskonnon sisältöä. Ihan puhdasta uskonnon harjoittamista opiskella ulkoa rukouksia, virsiä ja Raamatun satuja.
On yleissivystystä tuntea kristinuskoa ja luterilaisuutta. Peruskoulu on yleissivistävä oppilaitos. Uskonnon opetus ei ole ollut tunnustuksellista enään vuoden 2003 jälkeen.

 
On yleissivystystä tuntea kristinuskoa ja luterilaisuutta. Peruskoulu on yleissivistävä oppilaitos. Uskonnon opetus ei ole ollut tunnustuksellista enään vuoden 2003 jälkeen.

Ei ole. On yleissivistystä tietää, että kristinusko on yksi yleisistä uskonnoista ja luterilaisuus Suomessa yleinen suuntaus. Uskonnon sisältö ei kuulu yleissivistykseen millään tavalla, ja on haitallista pienille lapsille, jotka uskovat kaiken mitä opettaja kertoo.

Uskonnonopetuksen pitäisi olla tunnustuksetonta. Tosiasiassa se ei sitä todellakaan ole.
 
Ei ole. On yleissivistystä tietää, että kristinusko on yksi yleisistä uskonnoista ja luterilaisuus Suomessa yleinen suuntaus. Uskonnon sisältö ei kuulu yleissivistykseen millään tavalla, ja on haitallista pienille lapsille, jotka uskovat kaiken mitä opettaja kertoo.

Uskonnonopetuksen pitäisi olla tunnustuksetonta. Tosiasiassa se ei sitä todellakaan ole.
Kristinuskolla ja luterilaisuudella on ollut niin suuri rooli maamme historiassa, niin näiden tunteminen on yleissivistystä.

Lisäksi näistä voi kertoa monella eri tavalla, eikä tämä sun väittämä kaiken uskominen näy missään, yhä harvempi kuuluu kirkkoon ja yhä harvempi uskoo Jumalaan, kuten kirkko opettaa ja uskonnon tunteminen (joka on täysin eri asia kuin uskominen) on myös nykyään todella heikkoa. Räsäsen syyte kertoo myös siitä, että ei ymmärretä kristinuskoa.

Eli missä tämä kaiken uskominen näkyy?
 
Kristinuskolla ja luterilaisuudella on ollut niin suuri rooli maamme historiassa, niin näiden tunteminen on yleissivistystä.

Lisäksi näistä voi kertoa monella eri tavalla, eikä tämä sun väittämä kaiken uskominen näy missään, yhä harvempi kuuluu kirkkoon ja yhä harvempi uskoo Jumalaan, kuten kirkko opettaa ja uskonnon tunteminen (joka on täysin eri asia kuin uskominen) on myös nykyään todella heikkoa. Räsäsen syyte kertoo myös siitä, että ei ymmärretä kristinuskoa.

Eli missä tämä kaiken uskominen näkyy?
Eli missä tämä kaiken uskominen näkyy?
Vastasit juuri itsellesi:
Räsäsen syyte kertoo myös siitä, että ei ymmärretä kristinuskoa.
Eli uskovaisia ei koske laita ja säännöt vaan usko menee maallisten sääntöjen edelle joskus kuolemaankin saakka. Siten se näkyy meidän yhteiskunnassa ja laeissa ja määräyksissä. Jos Räsänen olis puikoissa niin homot kivitettäisiin, abortit olisivat kiellettyjä ja avioliiton ulkopuolisesta seksistä saisi rangaistuksen.
Tarviitko vielä muita esimerkkejä?
 
Kristinuskolla ja luterilaisuudella on ollut niin suuri rooli maamme historiassa, niin näiden tunteminen on yleissivistystä.

Lisäksi näistä voi kertoa monella eri tavalla, eikä tämä sun väittämä kaiken uskominen näy missään, yhä harvempi kuuluu kirkkoon ja yhä harvempi uskoo Jumalaan, kuten kirkko opettaa ja uskonnon tunteminen (joka on täysin eri asia kuin uskominen) on myös nykyään todella heikkoa. Räsäsen syyte kertoo myös siitä, että ei ymmärretä kristinuskoa.

Eli missä tämä kaiken uskominen näkyy?
Kyllä, kirkon historia ja hirmuteot kuuluvat ehdottomasti opetettavien asioiden joukkoon. Edelleenkään virret, rukoukset ja sadun vetten päällä kävelemisestä eivät kuulu.

Tämä menee nyt kuitenkin varsin kauas ketjun aiheesta. Uskonnon pakkosyöttö yhteiskunnassa ei ole mikään salaliitto, vaan ihan jokapäiväistä toimintaa.
 


Eräs kaverini vetoaa aina siihen että videot ovat niin huonolaatuisia, mutta nykyään näistä videoissa näkyvistä kohteista on myös tutkakuvaa ja useita silminnäkijöitä. Myös Pentagon on myöntänyt videoiden aitouden.
 
Tuossa toisenlaisesta tuutista matskua ufoihin ja karjantappoon liittyen
Kevin Knuth is a Professor of physics at the University of Albany, a former NASA scientist, and the Editor-In-Chief of the Entropy journal.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 804
Viestejä
4 558 174
Jäsenet
75 055
Uusin jäsen
Erästäjä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom