Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Tämähän näyttää hyvältä, ja kantavuuskin riittäisi.

Mistä tilasit ja kestikö toimitus kauan?


Geekbuyingista tilasin sunnuntaina 11.4 ja maanantaina 19.4 tuli toimitus, eli 8 päivää kesti Puolasta kotiovelle.
 
No itseasiassa tilasinkin kahden augmentin skuutille vaihdot kun molemmissa sama akkukesto, ja sanoivat että voi johtua moottorista ja akusta, joten vaihtavat molemmat skuutit vaihtoskuutteihin ja akut vaihtuu samalla. huono asia on se että kyseessä ei ole uudet akut vaan ovat vaihtopoolista joka on siis vain tarkastettu mutta käyttöaikaa ei voi tietää. Kun vaihtoskuutit tulevat, niin maksan pois tuon luovutusmaksun niistä ja laitan ne myyntiin.
Okei, toi akkuasia oli uutta, jotenkin ajattelin että aina tulee uusi akku
 
Kiitoksia tästä. Lähti tilaukseen hintaan 476€, nyt odotellaan kuinka kauan toimituksessa menee. Eikös jotkut ollut saanut 10 päivää tilauksen jälkeen näitä. Itsellä aikasemmin ollut Xiaomi 365 Ro, jola ajettu yli 1000 km ja selvitty yhdellä rengasrikolla.
Nyt ainakin lukee että toimitus 14.5. - 2.6 ja EMS eli tainnut loppua Puolasta ja tulee nyt Kiinasta ja kestää n. kuukauden. Vai lukiko sulla vielä DPD ja arvio lähempänä?
 
DHgatesta tilatusta viallisesta G30 Maxista sen verran uutta, että vastailivat Kiinasta viestiin, pyysivät laudan tiedot ja videota viasta. Laitoin noi, niin tuli kehotus aukaista laudan pohja ja tarkistaa johdotukset. Tuotapa olin juuri lähdössä joka tapauksessa tekemään. Sentään jotain järjellistä vastailivat Kiinan päästä.
 
DHgatesta tilatusta viallisesta G30 Maxista sen verran uutta, että vastailivat Kiinasta viestiin, pyysivät laudan tiedot ja videota viasta. Laitoin noi, niin tuli kehotus aukaista laudan pohja ja tarkistaa johdotukset. Tuotapa olin juuri lähdössä joka tapauksessa tekemään. Sentään jotain järjellistä vastailivat Kiinan päästä.
Kannattaa vielä varmuudeksi valokuvata sisukset kun kerran sait luvan avata sen ja varsinkin jos sieltä löytyy irronnutta kaapelia.
 
Kannattaa vielä varmuudeksi valokuvata sisukset kun kerran sait luvan avata sen ja varsinkin jos sieltä löytyy irronnutta kaapelia.

Juu niin täytyy tehdä, etenkin jos joudun vielä lisäksi sitä kutistesukkaa tms. pätkimään liitoksista auki, jotta saa selkoa paremmin. Näyttipä tuolla DHgaten arvosteluissa olevan negatiivisina palautteina muitakin, joilla on ollut heti kärkeen vikakoodi laitteessa, myös toi koodi 21. Toki ovat varmaan aika muutaman laitteen lähettäneetkin. Hyvän tuntuinen laitehan toi oli eilen sen perusteella, mitä ehdin pätkimiseltä ja vikailulta testailla. Suoralla meni sen kolmisenkymppiä vakiona, 2gen moottorilla näytti olevan kun sarjanumerosta tarkistin.
 
Juu niin täytyy tehdä, etenkin jos joudun vielä lisäksi sitä kutistesukkaa tms. pätkimään liitoksista auki, jotta saa selkoa paremmin. Näyttipä tuolla DHgaten arvosteluissa olevan negatiivisina palautteina muitakin, joilla on ollut heti kärkeen vikakoodi laitteessa, myös toi koodi 21. Toki ovat varmaan aika muutaman laitteen lähettäneetkin. Hyvän tuntuinen laitehan toi oli eilen sen perusteella, mitä ehdin pätkimiseltä ja vikailulta testailla. Suoralla meni sen kolmisenkymppiä vakiona, 2gen moottorilla näytti olevan kun sarjanumerosta tarkistin.
Siellä pohjan liitoksissa ei ole missään kutistesukkaa, ainoastaan jos joudut irroittamaan akun päävirtakaapelin, siinä on takuutarra.

Kannattaa vielä varmaan varmistaa saatko irroittaa sen, ettei takuu raukea ja sitten sinulla olisi ainakin dokumenttia siitä, että olet saanut luvan irroittaa sen vikaa etsiessä.

Kontrolleri on aika paskassa asennossa ja sen joudut luultavasti irroittamaan, että pääset irroittamaan liittimet ja painamaan takaisin kiinni.

Akkua sinun ei luultavasti tarvitse irroittaa.


DSC04361.JPG


controlb.jpg
 
Editoin äsken viestiä ja lisäsin pari kuvaa.

Auoin pohjan, otin noi näkyvillä olevien virtajohtojen liittimet kaikki irti ja laitoin uudelleen kiinni, olivat alunperinkin kyllä kiinni. Otin kuvia reilusti, tuossa hopeisen värisessä kotelossa olevassa piirilevyssä kiinni olevaa valkoista liitintä mietin, näyttäisi omaan silmään vähän sulaneelta? Ton valkoisen liittimen vieressä, jossa on tuota mustaa töhnää, pitäisi kuvassa näkyä. Päävirtajohdon tarkistin, en avannut kun siinä on se takuutarra. Laitoin nyt laturiin, toistaiseksi on yllättävän pitkään ladannut, jos eilisiltaan vertaa, lopetti aika pian. Tosin ekalla latauksellahan pääsi 91 prossaan asti latausta, katotaan jaksaako nyt loppuun. Piirilevyllä en nähnyt mitään kärähtäneen näköistä, komponentit päällisin puolin OK.
20210421_120031.jpg
20210421_120016.jpg
 
Auoin pohjan, otin noi näkyvillä olevien virtajohtojen liittimet kaikki irti ja laitoin uudelleen kiinni, olivat alunperinkin kyllä kiinni. Otin kuvia reilusti, tuossa hopeisen värisessä kotelossa olevassa piirilevyssä kiinni olevaa valkoista liitintä mietin, näyttäisi omaan silmään vähän sulaneelta? Ton valkoisen liittimen vieressä, jossa on tuota mustaa töhnää, pitäisi kuvassa näkyä. Päävirtajohdon tarkistin, en avannut kun siinä on se takuutarra. Laitoin nyt laturiin, toistaiseksi on yllättävän pitkään ladannut, jos eilisiltaan vertaa, lopetti aika pian. Tosin ekalla latauksellahan pääsi 91 prossaan asti latausta, katotaan jaksaako nyt loppuun. Piirilevyllä en nähnyt mitään kärähtäneen näköistä, komponentit päällisin puolin OK.
Kyllä tuo aika rajustikin näyttää sulaneelta. Mutta miksi. Oikosulku, väärät jännitteet vai asentaessa kuumentunut ja sulanut kasaan. En pitäisi itse kovin turvallisena. Enkä ehkä edes lataisi ennen liittimen vaihtoa.
 
Auoin pohjan, otin noi näkyvillä olevien virtajohtojen liittimet kaikki irti ja laitoin uudelleen kiinni, olivat alunperinkin kyllä kiinni. Otin kuvia reilusti, tuossa hopeisen värisessä kotelossa olevassa piirilevyssä kiinni olevaa valkoista liitintä mietin, näyttäisi omaan silmään vähän sulaneelta? Ton valkoisen liittimen vieressä, jossa on tuota mustaa töhnää, pitäisi kuvassa näkyä. Päävirtajohdon tarkistin, en avannut kun siinä on se takuutarra. Laitoin nyt laturiin, toistaiseksi on yllättävän pitkään ladannut, jos eilisiltaan vertaa, lopetti aika pian. Tosin ekalla latauksellahan pääsi 91 prossaan asti latausta, katotaan jaksaako nyt loppuun. Piirilevyllä en nähnyt mitään kärähtäneen näköistä, komponentit päällisin puolin OK.
Se hopeinen kotelo on kontrolleri ja se valkoinen / musta möhnä on kumimaista ainetta, joka pitää elekroniikan liittimet paremmin kiinni (ei ole sulanutta muovia). Vai oliko se kovaa kun käsin kosketteli?

Kävin äsken hakemassa postista laudan lisävalot.

Luulin aluksi, että niitä tulee vain yksi, mutta pakkauksessa olikin kaksi kappaletta.

Täytyy varmaan tilata semmoinen pystyputkeen kiinnitettävä lastentanko ja modadata lisävalot siihen kiinni. Siihen saisi lisäksi vilkut nätisti kiinni :D

IMG_20210421_123528.jpg
 
Näyttäis olevan vaan jotain valkosta töhnää joka pitää noi johdot liittimessä paikoillaan. Toi liitinpalikka on oudon muotonen ja ton töhnän kanssa aiheutti itellekkin eka et katoin et oisko se sulanu, mutta tarkempi syynäys kyllä vaikuttas siltä et ei oo sulanu.

Mut kuvittelenko vaan, vai onko tossa ekan kuvan alimmaisessa huonosti näkyvässä leveessä kaapelissa noi johdot edes kunnolla sisässä? Näyttäis tästä katottuna et ne saattaa olla siinä ja siinä kontaktin suhteen.
 
Mulla oli ainoastaan mustaa töhnää pienemmässä liittimessä ja tuossa leveämmässä tommoista läpinäkyvää ainetta eristeenä.

Taitaa vaihdella sen mukaan kuka ja missä tehtaalla kasataan.

Jos se valkoinen töhnä on pehmeää, silloin ei tarvitse huolestua, että olisi sulanutta muovia ja kyllähän siitä kuvasta näkee, että sitä töhnää on spruutattu liittimeen, koska siitä lähtee kapeampi kihara soiro ulospäin.

111557738_10220628057205572_5973585080370961495_n.jpg
 
Mulla oli ainoastaan mustaa töhnää pienemmässä liittimessä ja tuossa leveämmässä tommoista läpinäkyvää ainetta eristeenä.

Taitaa vaihdella sen mukaan kuka ja missä tehtaalla kasataan.

Jos se valkoinen töhnä on pehmeää, silloin ei tarvitse huolestua, että olisi sulanutta muovia.

111557738_10220628057205572_5973585080370961495_n.jpg
Varmaan joo pieniä muutoksia tekevät tuohon kasausprosessiin sitä mukaa mitä takuukeissejä tulee. Totakin johtoa jos kattoo hetkenkään pidempään niin huomaa et se valkonen töhnä ei oo estämässä liittimen irrottamista, vaan niiden piuhojen irtoamista siitä liittimestä. Varmaan joku syykin miks se on siihen laitettu, sillä valmistajat on kovia säästämään senttejä tälläsissä asioissa.

Mutta kiinnittäisin huomiota edelleen tohon mustalla töhnällä sinetöidyn liittimen alla olevaan lattaliittimeen, sun kuvassa noi piuhat on ihan pohjassa asti sleeveä myöten ja on jollain liimalla vielä varmistettu et pysyy paikallaan ite liittimessä, kun taas tossa @ArtVandelay kuvassa näyttää et ne saattais jopa pikkasen olla irrallaan liittimestä. Voi kuva tosin myös hämätä, mut tarkistaisin myös sen, voi hyvinkin olla siinäkin kontaktiongelmaa jos ei johdot oo kunnolla liittimessä.
 
Ei kellään ole vielä tietoa et onko tohon E-way e600 Maxiin kehitteillä/tullu mitää sovellusta millä pääsis vähä nopeuksia yms säätämään? Ja jos ei oo eikä tuu nii onnistuuko se millään muulla lailla? Ku jossakin sivustoilla höpötellään et johtoa yms poikki nii lähtee rajoitin. Ja sit ku o noitakin sivuja mis myydään aivan lisäosana palikkaa väliin millä rajoitukset voi kiertää. Onko näis mitään perää?
 
Ei kellään ole vielä tietoa et onko tohon E-way e600 Maxiin kehitteillä/tullu mitää sovellusta millä pääsis vähä nopeuksia yms säätämään? Ja jos ei oo eikä tuu nii onnistuuko se millään muulla lailla? Ku jossakin sivustoilla höpötellään et johtoa yms poikki nii lähtee rajoitin. Ja sit ku o noitakin sivuja mis myydään aivan lisäosana palikkaa väliin millä rajoitukset voi kiertää. Onko näis mitään perää?
Taitaa olla vielä niin uusi lauta, ettei sitä ole vielä korkattu.

Itse en lähtisi mitään johtoja summamutikassa katkomaan tai edessä saattaa olla kasa sulanutta osaa.
 
Ensisijaisestihan se on mukavuuskysymys, ihan eri tuntuma. Samoin minimalistisen rakenteen kanssa(eli se mitä hitaasta kevyestä sähköajoneuvosta minusta haetaan; jokainen kilo on arkista käyttöarvoa varten) on fiksua laittaa yhteen päähän moottori ja toiseen mekaaninen käyttöjarru. Tällöin on ideaalista, että edessä on ihan oikea jarru ja takana moottori jarruttaa eikä toisinpäin. Takaveto on silloin parempi vaihtoehto.

Jos mennään alitehoisella laudalla jyrkkään ylämäkeen tai muuten kuvitellaan tilanne, jossa potkitaan lisävauhtia, tämä onnistuu takavedolla mukavasti. Etuvedolla siitä ei tule vittujakaan.

Tietysti myös pidon ja turvallisuuden kannalta tällä on merkitystä kun on hiekoitussoraa, pätkä hiekkaväylää tai muuten irtonaista alustaa kuten satunnaista lumea, loskaa, märkää ja vähän liukasta. Vaikka ajettaisiin pääosin vain kesäkelissä, kuten minäkin. Ehkä se dynaaminen käsiteltävyys vetotavan puolesta on silti sivuosassa edellä mainittuihin verrattuna.

Vielä toissijaisempana seikkana laudan yleinen rakenne: Jos akusto on lattiassa, johtosarjan kannalta takaveto on marginaalisesti parempi. Jos taas akusto on pylväässä, josta vain yhtenä esimerkkinä Augmentin/HX:n irrotettava akusto, joka mahdollistaa samalla ohuen dekin, on johtosarjan kannalta etuveto eduksi. Tällöin ei etupyörältä taaksepäin tarvita muuta kuin takalyhdyn johdot.
Kun tuolla kyselin normaalin käyttäjän kannalta niin... Miten se tuntuma eroaa normaalille, asfaltilla ajavalle käyttäjälle? Ja mikä estäisi potkimasta etuvetolaudalla vauhtia asfaltilla? Ei se normaalin käyttäjän lauta ole niin tehokas, että pito asfaltilla loppuisi heti jos kuorma laudan päällä vähänkin kevenee potkaistaessa. Sora on oma lukunsa, se on selvä.

Sitä taas en oikein ymmärrä, miten paino muuttuisi mitenkään merkittävästi sen mukaan, onko moottori ja jarru miten päin siinä laudassa. Rakenne on kuitenkin hyvin pitkälti sama.

Johdotuksen osalta en siinäkään oikeastaan näe ongelmaa. Jos ajatellaan, ettei liikkuvaan osaan viedä johtoa, joudutaan sinne etujarrun tapauksessa viemään kuitenkin vaijeri. Eli sikäli suuria eroja ei tule.

Turvallisuudesta kun tuossa mainitset niin itse näen kyllä kaksi näkökohtaa. Jos pidetään takavetoa parempana liukkailla keleillä, on vastaavasti etujarru silloin selvä riski. Tärkeämpää on saada lauta pysähtymään kuin liikkeelle ja huonommalla alustalla lukossa oleva eturengas vie kyllä kokemattomampaa maata kohden varsin ripeästi. Saman tekee silti oikeasti tehokas etujarru hyvälläkin kelillä jos käyttäjä ei tiedä, mitä on tekemässä. Takajarrulla riski on huomattavasti pienempi.

Itse ottaisin ehdottomasti jarrut sekä eteen, että taakse jos saisi vapaasti valita. Enkä liittäisi asiaa mitenkään siihen, kummassa päässä moottori on. Takajarru on kokemattomalle turvallisempi, huonolla kelillä samoin. Ja etujarru taas tehokkaampi muttei sovi jokaiselle kelille ja käyttäjälle. Molemmat toki lisäävät muutoinkin varmuutta. En pidä mitenkään hyvänä lautoja, jotka kulkevat saman kuin mopot mutta jarrupuoli on mitä on.

Kyllä tuo aika rajustikin näyttää sulaneelta. Mutta miksi. Oikosulku, väärät jännitteet vai asentaessa kuumentunut ja sulanut kasaan. En pitäisi itse kovin turvallisena. Enkä ehkä edes lataisi ennen liittimen vaihtoa.
Kannattanee olla hieman varovainen kommentoinnissa jos ei ole aiheesta varma. Tuossa kuvassa ei kuitenkaan ollut mitään epäselvyyttä, mistä on kyse. Ihan normaalia ja fiksuakin toimintaa varmistaa liimalla.
Ja ei, ei tosiaan tuollaisessa valmiissa laitteessa tapaa esiintyä vääriä jännitteitä jos ei ole pahasti jotain vialla. Toisaalta tuo liitin kestää kuitenkin kohtuullisesti jännitettä joten myöskään se ei liitintä sulata. Reilumpi virta kyllä.
 
Taitaa olla vielä niin uusi lauta, ettei sitä ole vielä korkattu.

Itse en lähtisi mitään johtoja summamutikassa katkomaan tai edessä saattaa olla kasa sulanutta osaa.
Joo täytyy vaa odotella josko se ohjelma joskus tulis. Vanha lauta vaa meni sen 35km/h nii ei jaksais palata alkuperäisee nopeuteen
 
Joo täytyy vaa odotella josko se ohjelma joskus tulis. Vanha lauta vaa meni sen 35km/h nii ei jaksais palata alkuperäisee nopeuteen
Tuntuisi itseltänikin vaikealta palata vakionopeuteen, kun tottunut ajelemaan viime syksystä lähtien suorilla (tilanteen mukaan) 38-39km/h nopeuksilla.

Jos siihen tulisi vaikka US-region vaihtoehto seuraavassa firmwaren päivityksessä.
 
Ei kellään ole vielä tietoa et onko tohon E-way e600 Maxiin kehitteillä/tullu mitää sovellusta millä pääsis vähä nopeuksia yms säätämään? Ja jos ei oo eikä tuu nii onnistuuko se millään muulla lailla? Ku jossakin sivustoilla höpötellään et johtoa yms poikki nii lähtee rajoitin. Ja sit ku o noitakin sivuja mis myydään aivan lisäosana palikkaa väliin millä rajoitukset voi kiertää. Onko näis mitään perää?
Sitäpä täällä odotellaan et joku naksauttaa auki ja näyttää et mitä se on syöny. Johtoja pätkimällä tai lisäpalikoita väliin lisäämällä tuskin lisänopeutta saa, sillä ne rajotukset tulee firmiksen puolesta. Todennäkösin vaihtoehto on se et joku jaksaa paneutua siihen firmikseen ja funtsii millä tavalla sen saa muokattua haluamakseen, jonka jälkeen vielä tarvitaan laudalle tuki vaikkapa XiaoFlasheriin jolla voi sitten puhelimen avulla flashata sen firmiksen sisään.

En toisaalta ite tiedä onko mahdollista et controllerissa voi olla joku ihan rautatason rajotin, kai sekin ihan mahollista on mut näkisin epätodennäköseks, ainakin toivottavasti.

US-regionista en pidättelis hengitystä, sillä googlella katottuna koko lauta ei oo saatavilla kun pohjoismaissa joten ei oo tarvetta yli 25kmh nopeuksia sallia. Aiheuttaa ongelman myös siinä mielessä et kun on vaan muutamassa maassa saatavilla niin ei välttämättä ole tarjolla just niille oikeille kavereille jotka näihin viitsis paneutua ja omistais tarvittavat taidot siihen. Toivossa on kuitenkin hyvä elää ja tätä samaa kysytään aika usein, redditistäkin bongasin jo ensimmäisiä kyselijöitä.
 
Varmaan joo pieniä muutoksia tekevät tuohon kasausprosessiin sitä mukaa mitä takuukeissejä tulee. Totakin johtoa jos kattoo hetkenkään pidempään niin huomaa et se valkonen töhnä ei oo estämässä liittimen irrottamista, vaan niiden piuhojen irtoamista siitä liittimestä. Varmaan joku syykin miks se on siihen laitettu, sillä valmistajat on kovia säästämään senttejä tälläsissä asioissa.

Mutta kiinnittäisin huomiota edelleen tohon mustalla töhnällä sinetöidyn liittimen alla olevaan lattaliittimeen, sun kuvassa noi piuhat on ihan pohjassa asti sleeveä myöten ja on jollain liimalla vielä varmistettu et pysyy paikallaan ite liittimessä, kun taas tossa @ArtVandelay kuvassa näyttää et ne saattais jopa pikkasen olla irrallaan liittimestä. Voi kuva tosin myös hämätä, mut tarkistaisin myös sen, voi hyvinkin olla siinäkin kontaktiongelmaa jos ei johdot oo kunnolla liittimessä.

Tarkistin ton lattaliittimenkin, on piuhat kiinni tiukasti, mulla ei taida olla tota liimaa tms. noissa piuhojen kannoissa siinä liittimessä juurikaan. Tosin mietin, että kun living_deathin kuvaan vertaa tota mustatöhnäistä liitintä ja sen alla olevaa lattaliitintä, niin eriväriset piuhat on ainakin ihan eri kohdissaan, jos oikein katson. Auoin uusiksi näytönkin, irrotin piuhat sieltä ja putkesta sisältä, kaikki OK, sama vika jatkuu.
20210421_130021.jpg


Äh, katsoin väärää liitintä sun kuvaan verrattuna, ovatkin samalla tavalla.
 
@ArtVandelay

Omaan silmään näyttäisi menevän värit samalla tavalla kuin minun laudassa?

Melkein kannattaisi napsaista se yksi nippuside poikki ja irroittaa kontrollerin kaksi ruuvia, että saisit kunnollisen kuvan kontrollerin päältä.

controlb.jpg
 
huomaa et se valkonen töhnä ei oo estämässä liittimen irrottamista, vaan niiden piuhojen irtoamista siitä liittimestä. Varmaan joku syykin miks se on siihen laitettu, sillä valmistajat on kovia säästämään senttejä tälläsissä asioissa.
Luulisin, että töhnän tarkoitus on estää niitä itse kontakteja hinkkaamasta itseään paskaksi ja irti sieltä liittimen muovirungosta. Kysymys on tavallaan nimenomaan säästöstä - tärisevään ajoneuvokäyttöön on tässä sovellettu tavallisessa kodinelektroniikassa tai tietotekniikassa käytettäviä liittimiä.
 
Kun tuolla kyselin normaalin käyttäjän kannalta niin... Miten se tuntuma eroaa normaalille, asfaltilla ajavalle käyttäjälle? Ja mikä estäisi potkimasta etuvetolaudalla vauhtia asfaltilla? Ei se normaalin käyttäjän lauta ole niin tehokas, että pito asfaltilla loppuisi heti jos kuorma laudan päällä vähänkin kevenee potkaistaessa. Sora on oma lukunsa, se on selvä.
No ensinnäkin tuolla normaalilla asfaltilla on yleisesti kaikenlaista muuta. Hiekoitussoraa, puun lehtiä ja koiran pökäleitä.

Vauhdin potkimista etuvedolla ylämäkeen haittaa geometria. Kun mäki muuttuu jyrkäksi ja pitää potkaista täyden hyytymisen estämiseksi, ainakin minun tekniikallani onnistuu pitää painoa samalla takapyörällä. Etuveto sen sijaan tässä manööverissa ruopii aina jonkin verran, yleensä menettää hetkeksi kokonaan pidon.

Lisäksi ne jyrkimmät mäet ovat usein muutenkin vähemmän ideaaleja. Omalla kusireviirillä kadunvarsipyöräteidem ja kunnollisten erillis-klv:n nousut ovat inhimillisiä ja moottorivoimin kuljettavissa. Lyhyet liian jyrkät osuudet taas sorapintaisilla oikoreiteillä, lenkkipoluilla, puisto-osuuksilla tai kapeilla teillä, joilla ei ole erillistä pyörätietä ja piennar on sorapintainen. Näissä paikoissa siis pinta on kaikkea muuta kuin puhdasta tasaista kuivaa asfalttia.
 
Joo täytyy vaa odotella josko se ohjelma joskus tulis. Vanha lauta vaa meni sen 35km/h nii ei jaksais palata alkuperäisee nopeuteen
E600 Max ongelma on juurikin et ensimmäiset laitteet saatiin käsiin vajaa viikko sitten ja myynti on vain pohjoismaihin. Eli näitä on todennäköisesti myyty vain tuhansia tähän mennessä kun jotain G30 ja M365 on myyty ehkä miljoonia.

Voi mennä pitkäänkin ennen kun joku korkkaa tuotteen ja siltikään ei ole mitään takeita että koskaan tulisi mitään järkevästi toimivaa tapaa saada nopeutta lisää.
 
Kun tuolla kyselin normaalin käyttäjän kannalta niin... Miten se tuntuma eroaa normaalille, asfaltilla ajavalle käyttäjälle? Ja mikä estäisi potkimasta etuvetolaudalla vauhtia asfaltilla? Ei se normaalin käyttäjän lauta ole niin tehokas, että pito asfaltilla loppuisi heti jos kuorma laudan päällä vähänkin kevenee potkaistaessa. Sora on oma lukunsa, se on selvä.

Sitä taas en oikein ymmärrä, miten paino muuttuisi mitenkään merkittävästi sen mukaan, onko moottori ja jarru miten päin siinä laudassa. Rakenne on kuitenkin hyvin pitkälti sama.

Johdotuksen osalta en siinäkään oikeastaan näe ongelmaa. Jos ajatellaan, ettei liikkuvaan osaan viedä johtoa, joudutaan sinne etujarrun tapauksessa viemään kuitenkin vaijeri. Eli sikäli suuria eroja ei tule.

Turvallisuudesta kun tuossa mainitset niin itse näen kyllä kaksi näkökohtaa. Jos pidetään takavetoa parempana liukkailla keleillä, on vastaavasti etujarru silloin selvä riski. Tärkeämpää on saada lauta pysähtymään kuin liikkeelle ja huonommalla alustalla lukossa oleva eturengas vie kyllä kokemattomampaa maata kohden varsin ripeästi. Saman tekee silti oikeasti tehokas etujarru hyvälläkin kelillä jos käyttäjä ei tiedä, mitä on tekemässä. Takajarrulla riski on huomattavasti pienempi.

Itse ottaisin ehdottomasti jarrut sekä eteen, että taakse jos saisi vapaasti valita. Enkä liittäisi asiaa mitenkään siihen, kummassa päässä moottori on. Takajarru on kokemattomalle turvallisempi, huonolla kelillä samoin. Ja etujarru taas tehokkaampi muttei sovi jokaiselle kelille ja käyttäjälle. Molemmat toki lisäävät muutoinkin varmuutta. En pidä mitenkään hyvänä lautoja, jotka kulkevat saman kuin mopot mutta jarrupuoli on mitä on.


Kannattanee olla hieman varovainen kommentoinnissa jos ei ole aiheesta varma. Tuossa kuvassa ei kuitenkaan ollut mitään epäselvyyttä, mistä on kyse. Ihan normaalia ja fiksuakin toimintaa varmistaa liimalla.
Ja ei, ei tosiaan tuollaisessa valmiissa laitteessa tapaa esiintyä vääriä jännitteitä jos ei ole pahasti jotain vialla. Toisaalta tuo liitin kestää kuitenkin kohtuullisesti jännitettä joten myöskään se ei liitintä sulata. Reilumpi virta kyllä.
Kyllä sitä itse olen saanut normi M365 Pron sutimaan ylämäessä asfaltilla kun voimalla potkii. Ja mitä painopisteeseen tulee, laudan vetotapa vaikuttaa paljon yllättävän itse laudan painopisteeseen. Oma takaveto on aika perspainoinen siinä missä edellinen oli tasapainoisempi/etupainoinen kantaa. Sitä en osaa sanoa vaikuttaako mitenkään ajaessa. Teoriassa kyllä, käytännössä ei pitäisi millään tapaa huomattavasti.

Jarrut taas ovat täysin käyttäjän taidoista kiinni. Viimeksi tänään tuli yritettyä selittää tutulle pyöräilijälle miksi etujarrulla kannattaa jarruttaa pelkän takajarru sijaan. Optimi olisi tosiaan jarrut molemmissa päissä.

Ja kommentoin luurilla katsottua kuvaa jossa näytti hyvinkin sulaneelta muovilta ja mielummin varoitan olemaan yli varovainen niin kauan kuin kyse on lipo akuista tai mihinkään niistä vertautuvista akkutekniikoista.
 
Katsoisitko mikä ohjelmistoversio sulla on laudassa sillä Eway apillä? Koska tuntuu että kaikkien muiden menee 24kmh max ja todellinen on itsellä esim 22.4kmh GPS:n mukaan. Eikä ole voimasta kiinni vaan puhtaasti laudan softasta.

V1.17
Näköjään mittari vaihtelee 24-25kmh täysillä, applikaatio sanoo kovimmaksi nopeudeksi 25.87 samalla kun gps ilmoittaa 23.3kmh eli ei oikeasti yllä ihan 25kmh.
 
Sitäpä täällä odotellaan et joku naksauttaa auki ja näyttää et mitä se on syöny. Johtoja pätkimällä tai lisäpalikoita väliin lisäämällä tuskin lisänopeutta saa, sillä ne rajotukset tulee firmiksen puolesta. Todennäkösin vaihtoehto on se et joku jaksaa paneutua siihen firmikseen ja funtsii millä tavalla sen saa muokattua haluamakseen, jonka jälkeen vielä tarvitaan laudalle tuki vaikkapa XiaoFlasheriin jolla voi sitten puhelimen avulla flashata sen firmiksen sisään.

En toisaalta ite tiedä onko mahdollista et controllerissa voi olla joku ihan rautatason rajotin, kai sekin ihan mahollista on mut näkisin epätodennäköseks, ainakin toivottavasti.

US-regionista en pidättelis hengitystä, sillä googlella katottuna koko lauta ei oo saatavilla kun pohjoismaissa joten ei oo tarvetta yli 25kmh nopeuksia sallia. Aiheuttaa ongelman myös siinä mielessä et kun on vaan muutamassa maassa saatavilla niin ei välttämättä ole tarjolla just niille oikeille kavereille jotka näihin viitsis paneutua ja omistais tarvittavat taidot siihen. Toivossa on kuitenkin hyvä elää ja tätä samaa kysytään aika usein, redditistäkin bongasin jo ensimmäisiä kyselijöitä.
Joo ite tässä vielä kahden vaiheilla mitä teen. Lauta tuli eileen postiin ja on muuten käyttämätön paitsi että akun latasin täyteen. 2 viikon palautus aika laudalla vissiinkin on et täs ny odotella vielä mitä tekis. Vaihtaakko toiseen yms. Tohon 25km/h vauhtiin en tule tyytymään et täs ny on pähkäiltävää mitä tekis. Toivoa et jotain konstia nopeuden nostoon ilmaantuis ennen palautusajan umpeen menemistä
 
V1.17
Näköjään mittari vaihtelee 24-25kmh täysillä, applikaatio sanoo kovimmaksi nopeudeksi 25.87 samalla kun gps ilmoittaa 23.3kmh eli ei oikeasti yllä ihan 25kmh.
Syystä x sulla kulkee samalla ohjelmalla 1km kovempaa. Itsellä mittari on tiukasti 24kmh. Katsohan onko firmwaren nimi mikä. Näkee firmis/update valikosta jostain valinnoista. Itsellä v1.17 new test tms näin ulkomuistista.
 
@ArtVandelay

Omaan silmään näyttäisi menevän värit samalla tavalla kuin minun laudassa?

Melkein kannattaisi napsaista se yksi nippuside poikki ja irroittaa kontrollerin kaksi ruuvia, että saisit kunnollisen kuvan kontrollerin päältä.

controlb.jpg

Jep, täytyy katsoa jossain vaiheessa, nyt meni muutaman tunnin jälkeen into tuohon hommaan. Värit menee tosiaan samalla tavalla noissa piuhoissa. Soittelin huvikseni Segwayllekin, eivät kuulemma huolla G30 Maxia ollenkaan, koska eivät saa siihen varaosia mistään, vain muita malleja. Wittille soitin myös, ohjautui Piketalle, josta tarkistivat sarjanumerolla tiedot, ei ole Wittiltä ostettu lauta, niin takuu ei kuulu heille. Epäili päävirtajohtoa, mutta totesi myös, ettei tosiaan takuun kannalta kannata lähteä sitä aukaisemaan. Sain ladattua laudan 100 prosenttiin vieressä vahtiessa, tyrkin myös tuota päävirtajohtoa varmuuden vuoksi ja sen piuhoja tiukemmalle, vaikka olikin OK. Laitoin läjään ja kävin testaamassa, sellaisen 5km ihan normaalitoimintaa muuten, paitsi että matkan tallennus oli näemmä pysähtynyt itsestään 250m jälkeen jo. Pysähdyin 5km jälkeen, käännyin takaisin ja noin 200m päästä tuli eka vikakoodi 21, joka kaasua lisäämällä hävisi taas muutamaksi sadaksi metriksi. Tämän jälkeen pelkkää vikakoodia, ei auta nollaus, talutusnopeudella vetää. On erikoinen homma, ei mitään havaintoa, mistä mahtaa johtua. Täytyy odotella kiinalaisten seuraava vastaus, mitä ehdottavat.
 
Joo ite tässä vielä kahden vaiheilla mitä teen. Lauta tuli eileen postiin ja on muuten käyttämätön paitsi että akun latasin täyteen. 2 viikon palautus aika laudalla vissiinkin on et täs ny odotella vielä mitä tekis. Vaihtaakko toiseen yms. Tohon 25km/h vauhtiin en tule tyytymään et täs ny on pähkäiltävää mitä tekis. Toivoa et jotain konstia nopeuden nostoon ilmaantuis ennen palautusajan umpeen menemistä

Voinko kysyä miksi tilasit tuotteen jossa ilmoitetaan 25km/h maksiminopeudeksi, jos tuo ei sinulle riitä? Lähinnä et ole ainoa ja moni muukin "valittaa" maximinopeutta, vaikka se on selkesti ilmoitettu. Missaanko jotain vai onko ihmisillä oletus että joka ikisestä laudasta napin painalluksella saa maximi nopeuden poistettua? :)

Edit: Ihmettelen lähinnä koska jos itse ostan jotain, ensiksi selvitän että mihin laite pystyy. Esimerkiksi jos ostan reitittimen, tsekkaan saako siihen custom firmistä sisään. Eikä niin että ostan tuotteen ja sitten ihmettelen että mitäs tällä voikaan tehdä. Tämä siis pätee täysin samalla tavalla sähköpotkulautoihin.
 
Sitä taas en oikein ymmärrä, miten paino muuttuisi mitenkään merkittävästi sen mukaan, onko moottori ja jarru miten päin siinä laudassa. Rakenne on kuitenkin hyvin pitkälti sama.
Painopisteeseen etu-takasuunnassa tuo vaikuttaa eniten välillisesti, siis sitä kautta että loogisin akkuratkaisu peruslaudassa riippuu siitä, onko lauta etu- vai takavetoinen.

Kun tuntumasta ja massan sijainnista oli puhe, niin akkuratkaisu vaikuttaa myös muulla tavoin. Jos akku on pylväässä, se massa on ajossa ylempänä. Jos akku on lattiassa, se on hyvin alhaalla, peräti kokonaan ajajan tossujen alla. Tällä on merkitystä.

Lisäksi takapyörä(ja koko pohja) hyppii sivusuuntaan eri tavalla, jos dekki tai "alavaunu" on vaikka sinne asennetun akuston takia painava vs. tilanne, jossa dekki on selvästi kevyempi vaikkapa syystä, että akusto on pylväässä. On sillä moottorin painollakin joku merkitys siellä takana tavallaan pitkän vipuvarren päässä.
Johdotuksen osalta en siinäkään oikeastaan näe ongelmaa. Jos ajatellaan, ettei liikkuvaan osaan viedä johtoa, joudutaan sinne etujarrun tapauksessa viemään kuitenkin vaijeri. Eli sikäli suuria eroja ei tule.
Tuli tosiaan listattua hieman marginaalisiakin seikkoja, sori siitä. Minkä tahansa yhdistelmän saa toimivaksi hyvällä suunnitelulla ja materiaaleilla.

Johtoja joudutaan joka tapauksessa viemään taittomekanismin läpi. Akun ollessa pylväässä(vetotavasta riippumatta) enemmän ja akun ollessa lattiassa vähemmän. Toki ohjaus ei ajovirtakaapelia rasita kummassakaan loogisessa skenaariossa - siis akku lattiassa ja takaveto tai akku tolpassa ja etuveto.

Etujarrun vaijerikuorihan sekin liikkuu normaalissa rakenteessa vain ohjauspylvästä kaadettaessa ja ajossa sen, mitä jarrun käyttö tekee - ei ohjattaessa. Takajarrun vaijerikokonaisuus taipuu koko ajan ohjausta käytettäessä. Taas menin merginaalisiin detaljeihin saakka, sori siitä.
Turvallisuudesta kun tuossa mainitset niin itse näen kyllä kaksi näkökohtaa. Jos pidetään takavetoa parempana liukkailla keleillä, on vastaavasti etujarru silloin selvä riski. Tärkeämpää on saada lauta pysähtymään kuin liikkeelle ja huonommalla alustalla lukossa oleva eturengas vie kyllä kokemattomampaa maata kohden varsin ripeästi. Saman tekee silti oikeasti tehokas etujarru hyvälläkin kelillä jos käyttäjä ei tiedä, mitä on tekemässä. Takajarrulla riski on huomattavasti pienempi.
Etupyörän sutimisen tai moottorijarrutuksen aiheuttama pidonmenetys on minusta yllättävämpää ja ennakoimattomampaa kuin jarrutuksen aiheuttama etupyörän pidonmenetys. Jälkimmäinen on helpommin hallittavissa oppimalla vähän sitä jarrutustuntumaa ja toisaalta ajamalla siihen malliin, ettei tarvitse jarruttaa ihan äärirajoilla.

Jos kysymys aseteltaisiin siten, että kannattaako mopo tehdä etu- vai takavetoiseksi, vastaus tulisi monelta paljon nopeammin. Toisaalta voisi myös kysyä, kannattaako mopoon laittaa mieluummin jarru etu- vai takapyörään, jos kuvitteellisessa skenaariossa saa valita vain yhden.

Toki kaksi erillistä jarrua on minustakin(eihän se ole edes mielipideasia) parempi ajon kannalta. Siitä huolimatta kallistun hitaassa sähköpotkulaudassa minimalismiin. Se moottorijarru paikkaa aika hyvin takajarrun puutetta. Lisäksi osalle ajajista kaksi jarrukahvaa on ihan liikaa liikkuvia osia - niinhän se on sunnuntaipolkupyöräilijöidenkin usein vaikea ymmärtää, mikä taika on etu- ja takajarrussa.
 
Kuuluisiko tuon etujarrunvaijerihärpäkkeen tapin olla tuossa reiässä? Toiselta puolen on, mutta tuota ei saa edes painamalla tuonne. Ja kertokaa tyhmälle, että säädetäänkö jarrua ihan vaan tuota alimmaista mutteria kiristämällä?

EDIT: Menihän se kun vähän uskalsi käyttää voimaa ja taivutti rautaa.
2021-04-21 15.38.28.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Voinko kysyä miksi tilasit tuotteen jossa ilmoitetaan 25km/h maksiminopeudeksi, jos tuo ei sinulle riitä? Lähinnä et ole ainoa ja moni muukin "valittaa" maximinopeutta, vaikka se on selkesti ilmoitettu. Missaanko jotain vai onko ihmisillä oletus että joka ikisestä laudasta napin painalluksella saa maximi nopeuden poistettua? :)

Edit: Ihmettelen lähinnä koska jos itse ostan jotain, ensiksi selvitän että mihin laite pystyy. Esimerkiksi jos ostan reitittimen, tsekkaan saako siihen custom firmistä sisään. Eikä niin että ostan tuotteen ja sitten ihmettelen että mitäs tällä voikaan tehdä. Tämä siis pätee täysin samalla tavalla sähköpotkulautoihin.
Turhaa hätiköintiä ja tietämättömyyttä. Oletus oli et lauta ku lauta nii saa jollakin lailla kulkemaan kunnes jaksoin tarkemmin perehtyä tutkimaan tarkemmin netistä lisää näitten toimivuudesta. + Vaihtoehtoina oli vaa Elisan laudat nii sieltä vaa se mikä täytti eniten omia kriteerejä. Nykypäivänä ku saa kaiken maailman virityksillä kulkuneuvon ku neuvon kulkemaan paremmin nii en osannut odottaa etteikö tätä saisi
 
Kuuluisiko tuon etujarrunvaijerihärpäkkeen tapin olla tuossa reiässä? Toiselta puolen on, mutta tuota ei saa edes painamalla tuonne. Ja kertokaa tyhmälle, että säädetäänkö jarrua ihan vaan tuota alimmaista mutteria kiristämällä?

2021-04-21 15.38.28.jpg
Kuuluu olla, jos rakenne on oikeasti sama kuin G30 eikä tuota ole jotenkin sovellettu. Näyttää identtiseltä. Onko tuo peltinen jarrun käyttövarsi mahdollisesti liian paljon auki tapin kohdalta, siis väärässä muodossa? Kannattaa yrittää löysätä ja tutkia menisikö fiksummin paikalleen vai onko se pultattu vain toiselta puolelta vai pitääkö vartta sepittää.

Ja kyllä, tuolla mutterilla muuttuu vaijerin käytössä oleva pituus, joka säätää jarrukahvan vapaaliikkeen. Tuo vipu halutaan valmiiksi lähelle kohtaa, jossa jarru alkaa ottamaan. Toisin sanoen voi säätää vaikkapa juuri niin kireälle, että jarru alkaa jarrukahvaan koskematta vähän laahata etupyörä ilmassa pyöritellen, löysätään sen verran että rullaa vapaasti yhtään raapimatta ja vielä pykälä löysemmälle. Kokeillaan paikallaan että lujasti jarruttaen ei kahva ole vaarassa pohjata, eli liikerata riittää ja tuntuma kahvassa on jämäkkä. Kokeillaan ajaa ja todetaan jarrun oikea toiminta. Mikäli liikerata on varmasti riittävä, voidaan toki kahva säätää siten, että vapaaliikettä on enemmänkin, jos vaikka jostain ergonomisesta syystä halutaan.

Muuta säätöä ei varsinaisesti tarvita. Muistaisin nähneeni ketjussa kuvan, jonka perusteella e600:ssa olisi G30 poiketen myös jarrukahvassa vähän säätökierrettä. Sellaiset ovat valitettavan usein vähän rimpuloita. :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitoksia tästä. Lähti tilaukseen hintaan 476€, nyt odotellaan kuinka kauan toimituksessa menee. Eikös jotkut ollut saanut 10 päivää tilauksen jälkeen näitä. Itsellä aikasemmin ollut Xiaomi 365 Ro, jola ajettu yli 1000 km ja selvitty yhdellä rengasrikolla.

11.4 illasta tilaus ja tänään 21.4 paketti oven takana PostNordin toimesta eli 10 päivää.
 
Muistaisin nähneeni ketjussa kuvan, jonka perusteella e600:ssa olisi G30 poiketen myös jarrukahvassa vähän säätökierrettä. Sellaiset ovat valitettavan usein vähän rimpuloita. :hmm:

Juu jarrukahvassa on vähän säätövaraa, mutta sillä ei muuttunut jarru mihinkään niin pitää alhaalta itse jarrusta vaijeria säätää. Toisaalta ei tuo tehdasasäätökään ainakaan itselläni kovin huono ollut, enemmänkin ehkä turvallinen säätö.
 
Turhaa hätiköintiä ja tietämättömyyttä. Oletus oli et lauta ku lauta nii saa jollakin lailla kulkemaan kunnes jaksoin tarkemmin perehtyä tutkimaan tarkemmin netistä lisää näitten toimivuudesta. + Vaihtoehtoina oli vaa Elisan laudat nii sieltä vaa se mikä täytti eniten omia kriteerejä. Nykypäivänä ku saa kaiken maailman virityksillä kulkuneuvon ku neuvon kulkemaan paremmin nii en osannut odottaa etteikö tätä saisi

Ok! Tämä lauta on tosiaan vissiin tehty aika pienelle markkinalle, eli tänne pohjoismaihin, joten voi olla että tuon nopeusrajoituksen poisto tulee olemaan iso kysymysmerkki. Fakta on että nopeuden voi ohittaa, mutta jonku ropelleripään pitää se vaan tehdä helpoksi meille kuolevaisille kuten esim Xiaomin potkulaudoissa on tehty. Mutta koska tämä on sen verran pienelle yleisölle tehty, on riski että tuota eston ohitusta ei tule. 25km/h (tai hieman alle muiden e600 kokemuksien mukaan), on tosiaan liian hidas ja oma naama sulaisi tuollaisella nopeudella ajamiseen, varsinkin kun on 600w moottori alla. :)
 
Mä oon nyt tolla g30 maxilla ajellut pari viikkoa työmatkat 7km suuntaansa ja ei kyllä valittamista. Sport modella pelkästään ajelen ja kotiin päästessä akkua noin 65% jäljellä. Nopealla matikalla se olisi sellaiset 40km pelkällä sportilla, mikä on enemmän kuin uskalsin odottaa. Painoa ajovaatteissa karvan alle 100kg kuitenkin.

Nyt tosin houkutus olisi kovin iso vaihtaa region Usaan ja saada hieman lisää potkua pitkille suorille. Tämä ei varmaan onnistu mitenkään ilman takuun voidausta?
 
Jep, täytyy katsoa jossain vaiheessa, nyt meni muutaman tunnin jälkeen into tuohon hommaan. Värit menee tosiaan samalla tavalla noissa piuhoissa. Soittelin huvikseni Segwayllekin, eivät kuulemma huolla G30 Maxia ollenkaan, koska eivät saa siihen varaosia mistään, vain muita malleja. Wittille soitin myös, ohjautui Piketalle, josta tarkistivat sarjanumerolla tiedot, ei ole Wittiltä ostettu lauta, niin takuu ei kuulu heille. Epäili päävirtajohtoa, mutta totesi myös, ettei tosiaan takuun kannalta kannata lähteä sitä aukaisemaan. Sain ladattua laudan 100 prosenttiin vieressä vahtiessa, tyrkin myös tuota päävirtajohtoa varmuuden vuoksi ja sen piuhoja tiukemmalle, vaikka olikin OK. Laitoin läjään ja kävin testaamassa, sellaisen 5km ihan normaalitoimintaa muuten, paitsi että matkan tallennus oli näemmä pysähtynyt itsestään 250m jälkeen jo. Pysähdyin 5km jälkeen, käännyin takaisin ja noin 200m päästä tuli eka vikakoodi 21, joka kaasua lisäämällä hävisi taas muutamaksi sadaksi metriksi. Tämän jälkeen pelkkää vikakoodia, ei auta nollaus, talutusnopeudella vetää. On erikoinen homma, ei mitään havaintoa, mistä mahtaa johtua. Täytyy odotella kiinalaisten seuraava vastaus, mitä ehdottavat.
Kokeile vielä tehdasasetuksiin palauttamista vaikka siitä ei olisi apua.

Vikakoodit: Kickscooter G30P MAX Error Codes

Tehdasasetuksien palauttaminen:


Tästä videosta näkee miten eräs connectorin johto on kytketty akkuun ja sen puuttuminen aiheuttaa error 21 tilan:


Veikkaan, että siellä on tässä kavassa merkitsemässäni olevassa johdossa kontaktihäiriö, koska lauta toimii toisinaan ja toisinaan ei ja se kontaktihäiriö voi olla myös akun sisällä olevassa liittimessä, jollet ole irroittanut samaa johtoa vielä controllerin puolelta ja laittanut takaisin kiinni varmistaaksesi asian.

Yksinkertaisimmassa tapauksessa pelkän uuden akun vaihtaminen saattaisi poistaa vian, eli siellä akun sisällä johdoissa olevan kontaktihäiriön.

Pyydä myyjää lähettämään uusi akku sinulle ja varmista, että voit palauttaa nykyisen takaisin niin että he maksavat postikulut sinulle takaisin.

max-g30-error21.PNG
 
Kokeile vielä tehdasasetuksiin palauttamista vaikka siitä ei olisi apua.

Vikakoodit: Kickscooter G30P MAX Error Codes

Tehdasasetuksien palauttaminen:


Tästä videosta näkee miten eräs connectorin johto on kytketty akkuun ja sen puuttuminen aiheuttaa error 21 tilan:


Veikkaan, että siellä on tässä kavassa merkitsemässäni olevassa johdossa kontaktihäiriö, koska lauta toimii toisinaan ja toisinaan ei ja se kontaktihäiriö voi olla myös akun sisällä olevassa liittimessä, jollet ole irroittanut samaa johtoa vielä controllerin puolelta ja laittanut takaisin kiinni varmistaaksesi asian.

Yksinkertaisimmassa tapauksessa pelkän uuden akun vaihtaminen saattaisi poistaa vian, eli siellä akun sisällä johdoissa olevan kontaktihäiriön.

Pyydä myyjää lähettämään uusi akku sinulle ja varmista, että voit palauttaa nykyisen takaisin niin että he maksavat postikulut sinulle takaisin.

max-g30-error21.PNG


Voisit koittaa ladata kontrolleriin sisään custom firmwaren, jossa on ohitettu akun bms:n tarve. Silloin voi jopa lähteä liikkeelle, mutta akun varauksen tilaa ei näe dashista tosin. Siloin saataisiin rajattua ongelmaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 489
Viestejä
4 553 916
Jäsenet
74 993
Uusin jäsen
hollow

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom