Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Kiitoksia avuista, sain ton päälle ilman vikakoodia ja pääsin ajelemaankin, mutta tasaisin väliajoin, milloin minkäkinlaisella teholla sama vikakoodi tulee näyttöön ja tehot menee talutusmoodiin. Sitten taas saattaa rämpyttämällä kaasua tai vetämällä kahvoista ja napista resetin, hävitä toi koodi palatakseen hetken päästä. Eli olisikohan se vika sittenkin jossain akun liitännöissä kun ton alkulatauksen jälkeenkin hetken näytti akku nollaa. Ohjaustangon putken sisällä ei taida olla kuin yksi johto, ja se on jämäkästi kiinni. Täytyy vissiin alkaa tutkia oikein urakalla...
Näyttömoduulin alla on vielä kolmet johtoparit, jotka voivat olla huonolla kontaktilla.

On ainakin helpompi tarkistaa ennen kuin alkaa avaamaan pohjapanssaria ja sen ruuvit tarvitsee security torx työkalun.

DSC04386.JPG
 
Näyttömoduulin alla on vielä kolmet johtoparit, jotka voivat olla huonolla kontaktilla.

On ainakin helpompi tarkistaa ennen kuin alkaa avaamaan pohjapanssaria ja sen ruuvit tarvitsee security torx työkalun.

DSC04386.JPG

Jep, tarkistin ne, kaikki vaikuttaa olevan jämäkästi kiinni ja johdot muutenkin kunnossa. Jatketaan harjoituksia, kiitoksia.
 
Paskaa tuuria. Mutta toi on yleinen errori. Ilmeisesti niin kuin living death sanoi se voi johtua noista näyttömodulin johdoista. Tuliko sulle takuuta?

Itse ostin geekbuyingistä takuun jossa voin palauttaa puolaan huollettavaksi. Muuten menisi kiinaan.. Toisaalta juu toi 21 error on yleinen ja ilmeisesti juuri johtuu noista johdoista..

Täytyy varmaan vielä nykäistä ne johdot erilleen ja liittää toisiinsa uudelleen, vaikka ovatkin hyvin kiinni alunperin. Pohjapanssaria varten näyttäisi mulla olevankin oikea työkalu, muttei heti innostaisi lähteä isommin purkamaan. Takuusta ei havaintoa, täytyy tarkistella. Tosin en tiedä mitä takuu tykkää kun oon tota näyttöä aukonut ym.
 
Täytyy varmaan vielä nykäistä ne johdot erilleen ja liittää toisiinsa uudelleen, vaikka ovatkin hyvin kiinni alunperin. Pohjapanssaria varten näyttäisi mulla olevankin oikea työkalu, muttei heti innostaisi lähteä isommin purkamaan. Takuusta ei havaintoa, täytyy tarkistella. Tosin en tiedä mitä takuu tykkää kun oon tota näyttöä aukonut ym.
Max G30 purkuvideoiden perusteella sisältää takuutarrat ainakin akun liittimessä, en tiedä onko muualla, controllerissa ehkäpä? Eli sinällänsä pohjan aukaiseminen ja sen näytön purkaminen on vielä ns. turvallista kun niistä ei kummosempia jälkiä jää, ellei niitä ruuveja runno ihan paskaks. Mut sen verran saa purettua ilman pelkoa takuusta et näkee onko ne johdot miten.

E: Purkuvideota katellessa huomas tosin et kaapelit on kutistesukan sisässä, eli suoraan ei nää onko kontakti hyvä. Niitä voi tosin koittaa työntää yhteen varmuuden vuoks siltikin, en vaan tiedä kuinka tiukasti se sukka on siinä kiinni et jos on tehtaalla jääny kontakti vajaaks niin saako sen korjattua ilman et joutuu sitä kutistesukkaa leikkaamaan.
 
Alla itse otettuja kuvia ja muistaakseni laudassa on vain kaksi kohtaa mistä näkee jos johdot on itse irroitettu (akun päävirtajohto ja controllerissa oleva pieni liitin mustassa töhnässä).

DSC04369.JPG


DSC04380.JPG
 
Max G30 purkuvideoiden perusteella sisältää takuutarrat ainakin akun liittimessä, en tiedä onko muualla, controllerissa ehkäpä? Eli sinällänsä pohjan aukaiseminen ja sen näytön purkaminen on vielä ns. turvallista kun niistä ei kummosempia jälkiä jää, ellei niitä ruuveja runno ihan paskaks. Mut sen verran saa purettua ilman pelkoa takuusta et näkee onko ne johdot miten.

E: Purkuvideota katellessa huomas tosin et kaapelit on kutistesukan sisässä, eli suoraan ei nää onko kontakti hyvä. Niitä voi tosin koittaa työntää yhteen varmuuden vuoks siltikin, en vaan tiedä kuinka tiukasti se sukka on siinä kiinni et jos on tehtaalla jääny kontakti vajaaks niin saako sen korjattua ilman et joutuu sitä kutistesukkaa leikkaamaan.

Kyllä tuossa nuo tarrat on, mutta kiinan taito ei riittänyt itsellä tulkitsemaan. Kiinalainen firmahan toi DHgate on, Puolan varastolta tuli siis laite. Periaatteessa kait EU-säännösten mukaisesti pitäisi takuuhuolto onnistua Suomessa, kun laite on ostettu EU:sta. Vai onko ostettu, jos on kiinalainen firma. Sitä kutistesukkaa pitäisi tosiaan leikata, että näkisi kunnolla.
 
Alla itse otettuja kuvia ja muistaakseni laudassa on vain kaksi kohtaa mistä näkee jos johdot on itse irroitettu (akun päävirtajohto ja controllerissa oleva pieni liitin mustassa töhnässä).

DSC04369.JPG


DSC04380.JPG

Kiitoksia kuvista, tietääpähän mitä piuhoja noi on, jos lähden aukomaan. Nyt laitoin laitteen päälle, paikallaan ei vikailmoitusta eikä mitään, tankoa voi heilutella puolelta toiselle, eli ei liene ainakaan kosketushäikkää tangon piuhoissa. Katotaan mitä taas sanoo, kun lähden ajamaan. Tuntuma on, että kun enemmän joutui tehoja antamaan, ennen pitkää tuli vikakoodi. Tuli tosin muutenkin ajossa kun hana aikansa pohjassa.
 
Btw nähtävästi täsmälleen samanlainen näyttökin kuin E-600 MAX:ssa :think: Taitaa oikeasti olla MAX G30:n kanssa monilta osin täsmälleen sama laite vaikka Wilfa sanoo ettei osat käy yhteen.

Screenshot_20210420-180357.jpg
Varsin yleinen näyttö tosin. Xiaomissa on myös sama. Toivottavasti olisi toki sama jos eivät saa pian korjausta tuohon cruise/nopeus ongelmaan.
 
Minullekin tuli tänään Puolasta DHGaten 490€ hintainen Max G30. Vaikka Xiaomin 1st gen 365 pro on hyvä laite niin tämä on kyllä vielä parempi. Jykevyys miellyttää. Laite oli valmiiksi US-regionaalla ja kulkee sen 30kmh. Kaikki ohjekirjat kiinaksi ja luulin aluksi, että laturi uupuu. Mukana on vain onnettoman lyhyt virtapiuha, ilman muuntajaa. Netistä englanninkielinen manuska ja siinä sanotaan muuntajalaturin olevan lisävaruste. Lyhyellä virtapiuhallakin näköjään lataus onnistuu. Xiaomin laturi tosin käy suoraan, latausvirta vaan hiukan pienempi, 1.7A vs 2.9A. Kaupanpäälle tuli numerolukko
 
Viimeksi muokattu:
E-600 max saapui vihdoin.
Luulin että se olisi paljon kankeampi noin isona mutta tuntuikin yllättävän ketterältä, tosin koko palautui mieleen taas rappusissa.
Moottori on huomattavasti tehokkaampi kuin m365:ssä ja pääsin ylös mäet mitkä tähän asti on täytynyt työntää.
Takaveto on plussaa tiukoissa käännöksissä ja hiekalla, m365 taas on niin tehoton ettei vetotapaa oikein huomaa hiekallakaan.
Edessä on rumpujarru vaijerilla mitä pidän nykypäivänä hieman kummallisena, mutta toimii ihan mukavasti kun kiristin hieman vaijeria, sitä ennen kahva meni aika helposti pohjaan.
Tuli isossa pahvilaatikossa, tangon joutui kiinnittämään 6 ruuvilla mutta muuten valmis.
Applikaatio kaatui noin 5 kertaa ennenkuin sain nopeuden, cruisen ja lähdön säädettyä,
Pitää testata viikonloppuna jos on hyvä sää kuinka pitkälle range riittää, m365 meni uutena 27km @85kg+5kg varusteita.
 
E-600 max saapui vihdoin.
Luulin että se olisi paljon kankeampi noin isona mutta tuntuikin yllättävän ketterältä, tosin koko palautui mieleen taas rappusissa.
Moottori on huomattavasti tehokkaampi kuin m365:ssä ja pääsin ylös mäet mitkä tähän asti on täytynyt työntää.
Takaveto on plussaa tiukoissa käännöksissä ja hiekalla, m365 taas on niin tehoton ettei vetotapaa oikein huomaa hiekallakaan.
Edessä on rumpujarru vaijerilla mitä pidän nykypäivänä hieman kummallisena, mutta toimii ihan mukavasti kun kiristin hieman vaijeria, sitä ennen kahva meni aika helposti pohjaan.
Tuli isossa pahvilaatikossa, tangon joutui kiinnittämään 6 ruuvilla mutta muuten valmis.
Applikaatio kaatui noin 5 kertaa ennenkuin sain nopeuden, cruisen ja lähdön säädettyä,
Pitää testata viikonloppuna jos on hyvä sää kuinka pitkälle range riittää, m365 meni uutena 27km @85kg+5kg varusteita.
Pari kg isommalla kuormalla meni ihan nätisti sanoisin 25km mäkistä stop&go liikennettä ja karkeaa sora ja hiekkaa pelkkää sport modea käyttäen ja kotiin päästessä oli kaksi-kolme palkkia akkua jäljellä. Eli M365 sekä Pro pitäisi jäädä kauas taakse oikean maailman ajossa, saati jos pudottaisi tehoja/ei käyttäisi kokoajan täyttä kaasua.

Mites ootko katsonut huippunopeutta omastasi? Tai nykiikö cruise?
 
Heh, just mietin että eihän toi dhgaten g30 ole iso riski, luotettava lauta ja uusi niin ei takuun puuttuminen haittaa, mutta sit jollain tulee heti ongelmia :lol:
 
Edessä on rumpujarru vaijerilla mitä pidän nykypäivänä hieman kummallisena, mutta toimii ihan mukavasti kun kiristin hieman vaijeria, sitä ennen kahva meni aika helposti pohjaan.
Tätä minäkin aluksi mietin, mutta toimii ja on tehokas. Toki perustan kokemukseni G30 maxiin enkä Wilfan versioon, mutta epäilen että jarru on sama. Erittäin hieno varuste verrattuna halpislevyjarruun. Ei ole törröttäviä tai säällle alttiita osia, eikä mekanismissa ihan niin paljon kiusallisia vikapaikkoja. Minusta tuo sopii oikein hyvin 25 km/h kulkevaan kevyeen sähköajoneuvoon.

Säätämäänkin pystyy vaijerin alapäästä sormivoimin ja helposti jos tarvitsee, nivelrikkoinenkin viimeistään hyvin vähin työkaluin. Ei tarvita kuin kiintoavain tai jokin edes vähän sen näköinen. Vapaaliikkeen säätö riittää ja se on siinä. Sitä toki kauhulla voi odottaa, millainen jumppa rummun avaamisesta tulee, mutta niillä liike-energioilla joita potkulautailussa esiintyy, voisin veikata että alkuperäiset kitkapinnat kestävät pidempään kuin potkulauta.

Jos ihan mittaamaan lähdetään, jarruvoimaa tuskin on ylimääräistä. Mutta paljonko oikeasti tarvitaan? Miten suurta pitoa on realistista odottaa 250mm pyörän ulkokehällä epämääräisellä alustalla, ja jos pitoa olisi, miten paljon painopiste kestää edes taakse nojaten jarruttaa ennen kuin takapyörä nousee? Vähän sama kuin miettisi pienen henkilöauton levyjarruja; ovatkohan ne nyt tarpeeksi isoilla laikoilla, että varmasti pysähtyy yllättävän tilanteen tullen, kun ajan kaupungissa loskakelissä 50 km/h. Joka tapauksessa tällä rakenteella jarrutusteho on paljon parempi kuin millään takapyörän käyttöjarrun ratkaisulla, ja sekin menettelee.

Heh, just mietin että eihän toi dhgaten g30 ole iso riski, luotettava lauta ja uusi niin ei takuun puuttuminen haittaa, mutta sit jollain tulee heti ongelmia :lol:
Näin minäkin oletin. Ja toisaalta - väitetysti yleisistä mutta harvinaisinakin tietty absoluuttiselta määrältään väkisin merkittävistä - ongelmista luettuani olisin yhä valmis tilaamaan takuuttoman G30:n noin 500 eurolla.
 
Tätä minäkin aluksi mietin, mutta toimii ja on tehokas. Toki perustan kokemukseni G30 maxiin enkä Wilfan versioon, mutta epäilen että jarru on sama. Erittäin hieno varuste verrattuna halpislevyjarruun. Ei ole törröttäviä tai säällle alttiita osia, eikä mekanismissa ihan niin paljon kiusallisia vikapaikkoja. Minusta tuo sopii oikein hyvin 25 km/h kulkevaan kevyeen sähköajoneuvoon.

Säätämäänkin pystyy vaijerin alapäästä sormivoimin ja helposti jos tarvitsee, nivelrikkoinenkin viimeistään hyvin vähin työkaluin. Ei tarvita kuin kiintoavain tai jokin edes vähän sen näköinen. Vapaaliikkeen säätö riittää ja se on siinä. Sitä toki kauhulla voi odottaa, millainen jumppa rummun avaamisesta tulee, mutta niillä liike-energioilla joita potkulautailussa esiintyy, voisin veikata että alkuperäiset kitkapinnat kestävät pidempään kuin potkulauta.

Jos ihan mittaamaan lähdetään, jarruvoimaa tuskin on ylimääräistä. Mutta paljonko oikeasti tarvitaan? Miten suurta pitoa on realistista odottaa 250mm pyörän ulkokehällä epämääräisellä alustalla, ja jos pitoa olisi, miten paljon painopiste kestää edes taakse nojaten jarruttaa ennen kuin takapyörä nousee? Vähän sama kuin miettisi pienen henkilöauton levyjarruja; ovatkohan ne nyt tarpeeksi isoilla laikoilla, että varmasti pysähtyy yllättävän tilanteen tullen, kun ajan kaupungissa loskakelissä 50 km/h. Joka tapauksessa tällä rakenteella jarrutusteho on paljon parempi kuin millään takapyörän käyttöjarrun ratkaisulla, ja sekin menettelee.
No sanotaan näin, tänään sain ensimmäistä kertaa jarrulla nostettua takarengasta paino taakse vedettynä. Kuiva puhdas asfaltti ja kokeilin miten paljon tuosta tosissaan saa jarrutehoa jos mennään täysillä täysillä jarruille. Eli todennäköisesti auttanut että jarrupalojen pinta on hiukan auennut ja toinen että säädin kahvan asennon ja vaihdoin tupet joten saan isomman puristusvoiman jarrulle. Mutta pääasia että mekaaninen jarru on edessä joten sitä saa kontrolloitua paremmin ja isoin riski on oikeastaan se ettet osaa käyttää sitä ja jarrutat mutkassa aiheuttaen sen että keula menettää pidon ja lähtee alta. Voi hyvin olla syynä miksi eteen ei ole laitettu tehokkaampaa jarrua kun on ajateltu keskivertokuluttajan tietotaitoa ja ajotaitoja.

Mitä jarruvoimaan ylipäänsä tulee ei sitä tosiaan ylimääräistä ole kuitenkaan. Hiukan lisää kaipaisin itse. Saisi pienemmällä voimalla vedettyä oikeasti maksimijarrutuksen paremmalla kontrollilla. Siksi omassa fillarissa on edessä nelimännät ja 203mm levyt jotta saan todella pienellä voimalla säädeltyä jarrutusvoiman todella tarkasti mahdollistaen ihan naurettavan tarkan tasapainoilun painopisteen kanssa tuloksena että paniikkijarrutus on juurikin takarengas juuri ja juuri ilmassa ja tarvittaessa voi laskea maahan jos joutuu kääntämään kesken jarrutuksen. Autojen jarruissa taas on se hauska että moni joutuu huolloissa vaihtamaan jarrupaloja ja levyjä täysin turhaan takapäästä koska jarruja ei käytetä mutta kuski luulee että ovat kuluneet jarrutuksissa. Tosiasia on kuitenkin täysin toisinpäin. 90% jarrutuksista tapahtuu etujarruilla ja moni ei edes täydessä paniikkijarrutuksessa käytä takajarruja jos ei ole moderni auto joka ns tunnistaa paniikkijarrutuksen ja lisää automaattisesti jarrujen herkkyyttä tai säätää niiden tehoja per pyörä (mikä taas esim sporttimalleissa voi lisätä kulumaa takana, esimerkkinä autot joissa mutkaan kääntyvyyttä halutaan lisätä jarrutasapainoa muuttelemalla ja yksittäisiä renkaita voimakkaammin jarruttamalla). Jarrut jumittuvat lopulta ja jarrut alkavat vähitellen laahaamaan enemmän ja enemmän kunnes palat ja levyt ovat lopulta paskana/jumissa kokonaan. Oli ainakin VAG autoissa todella yleinen ongelma silloin kun olin itse VW/Audi mekaanikkona. Moderni auto vaan on varsin painava ja siten niihin joudutaan laittamaan yllättävän "ylitehokkaita" jarruja normi kuluttajan ajotapaan nähden jotta ylikuumenemista tms ei tapahdu etenkään vähääkään enemmän korkeuseroja omaavissa maissa tai Saksaa ja autobaanoja ajatellen. Jos haluaa pitää jarrut oikeasti kunnossa niin noin kerran viikossa tulisi jarrut oikeasti polkea auki esim rampilla tms 80kmh+ vauhdeista jarrulla seisoen ja päästää jarru ennen täyspysähdystä ja antaa jäähtyä. Näin jarrut eivät jumitu ja aiheuta ongelmaa.
 
Oma takuuton G30 Max saapui myös tänään DHgatesta. Hinnaksi tuli tosiaan 490e rahteineen ja toimitukseen kului tasan viikko tilauksesta. 20km testilenkin perusteella ei mitään moitittavaa. Tosi laadukkaan oloinen vehje. Kuljettaa tällaista reilu 100kg painoista ihan leikiten.
 
En muuten kun mittarin mukaan 25kmh.
55kg nainen vakio m365;ssa menee hieman kovempaa.
En huomannut, tosin en paljoa sitä ehtinyt käyttämäänkään.
Katsoisitko mikä ohjelmistoversio sulla on laudassa sillä Eway apillä? Koska tuntuu että kaikkien muiden menee 24kmh max ja todellinen on itsellä esim 22.4kmh GPS:n mukaan. Eikä ole voimasta kiinni vaan puhtaasti laudan softasta.

Itsellä about samanpainoinen tuttu painoi entisellä M365 Prolla jossa vakio limitteri päällä pikkuhiljaa karkuun huippunopeutta, samoin kuin pari junnua pyörätiellä. Oma kiihtyy huomattavasti nopeammin mutta tökkää rajoittimeen.
 
Toi ongelmallinen G30 Max tosiaan lataakin vain hetken, jonka jälkeen näyttöön tulee nolla, ja sovelluksestakin häviää kaikki akkutiedot, näyttää nolla prossaa latausta. Jää pyörittämään tota nollan prosentin mukalatausta, vaikkei oikeasti lataa ollenkaan. Käynnistäessä uudelleen antaa heti vikakoodin 21. Jos tuo ei helpolla selviä, täytyy toivoa järjellistä vastausta pikaisesti noilta kiinalaisilta. Jos ei, onneksi ostin luottokortilla (Mastercard), niillähän on verkko-ostoturva, jos vastaanottaa esim. rikkinäisen tuotteen. Täytyy kysellä sitä kautta rahoja takaisin.
 
Laitoin itsekkin sekä support@wilfa ja asiakaspalvelu@wilfa sähköpostia E-600 MAX:n nopeudesta sekä android-sovelluksen toiminnasta.
 
Onkos toi muuten normaalia, että toi johdon läpiviennin kumi on tuolleen halki, että siinä on tuollainen rako? Menee kuitenkin vain yksi johto tuosta sisään, mahtuisi kait ilman tuollaista loveakin.
20210420_225624.jpg
 
Onkos toi muuten normaalia, että toi johdon läpiviennin kumi on tuolleen halki, että siinä on tuollainen rako? Menee kuitenkin vain yksi johto tuosta sisään, mahtuisi kait ilman tuollaista loveakin.
20210420_225624.jpg
Ihan normi. Ainakin kaikissa mitä olen nähnyt on noin. Helpompi vetää johto/kaapeli läpi.
 
Ilmeisesti Augmentin appiin on nyt tullut tuki vanhemmillekkin malleille ainakin iphonella. Onko joku testannut rajoittaako appin käyttö oikeasti vanhemmankin laudan 25km/h niinkuin joku tässä ketjussa aiemmin kirjoitteli?
 
Itsellä on m365 ja ninebot max.. Kumpikin on mahtava peli. Mutta yksi asia ottaa päähän.. Nimittäin..
Suomi on täynnä sähköpyöräilijöitä ja sähköpotkulautailijoita.. Mutta missä on latauspisteet?
Saattaisi tämä bisnes olla otollisempi tulevaisuudessa, kun laitteet ovat sillä tasolla, että ne saa ladattua tunnissa eikä viidessä. Nykyäänkin toki voi olla joskus hyödyllistä ja mahdollista ajaa johonkin, pysähtyä tunniksi lataamaan ja palata sitten takaisin. Tilanne olisi kuitenkin täysin eri, jos 5 minuutissa saisi useamman kilometrin edestä lisämatkaa tai puolessa tunnissa vaikka yli kolmanneksen esimerkiksi 35% -> 70% varausta. Nykyisellään taitaa esimerkiksi G30 erillisellä pikalaturilla vaatia noin tunnin tuohon jälkimmäiseen, ja se on peruskalustossa parhaasta päästä. Todellisissa monsterilaudoissa on kyllä jo nyt yksittäisiä hyvinkin nopeasti(parissa tunnissa lähes tyhjästä lähelle täyttä) lataavia tuotteita, ja tätä korostaa suuri kokonaiskapasiteetti. Toisaalta siinä tuotesegmentissä ei ole juuri panostusta tai kohtaavuutta katulaillisuuteen esimerkiksi Suomessa. Kuka haluaisi maksaa kohtuullisen käytetyn auton hintaa supertehokkaasta huomiota herättävästä ajoneuvosta, vaikka sen voisi asiallisesti kuristaa 25 km/h ja 1 kW, ja joutua potentiaalisesti tai pahimmillaan päivittäin viranomaisten erikoisratsioihin, joissa ei paljon lakia noudateta?

Akkuteknologiahan sinänsä mahdollistaa jo nykyisellään myös perusakuston melko nopean pikalatauksen, jos käytetään vähän halpista parempia kennoja. Ei suinkaan ihan tunnissa tyhjästä täyteen isossa paketissa turvallisesti, kestävästi ja/tai ilman akuston erityistä jäähdytystä. Sen sijaan 33 prosenttiyksikköä 20 minuuttiin ei ole mikään ihme tai Graalin malja, jos pyöritään sopivalla varaustasolla.

Toisaalta tämä vaatii jo sitä, että täyden varauksen toimintasäde on muuta kuin pieni kusiväli, eli että yleisestikin ajellaan laudoilla, joilla ei pääse akun varassa oikeasti 15-20 km vaan esimerkiksi 60-100 km. Ja taas kääntäen tuo tarkoittaisi sitä, että hitaan potkulaudan latauksen tarve muuten kuin kotona vähenee. Voi siis olla, että kuvailemasi palvelu ei ikinä kannata.

Riittävän urbaanissa ympäristössä vuokrapotkulaudat, joita toivottavasti ainakin jatkossa oikeasti ladataan, tyydyttävät osaltaan tämän tarpeen. Toisaalta kuka haluaisi ajaa jollain kusisilla kännisten apinoiden kolhimilla paskoilla, etenkin kun ne varustellaan vaahtokumirenkain jne sikakoirien käyttöä varten ja nopeus rajoitetaan melkein kävelyvauhtiin, ettei niiltä kaikilta katkea leukaluu. Eihän yhteiskäyttöautoissakaan ole järkeä ellei siihen pakoteta.

Tästähän päästään siihen, että akut voitaisiin standardisoida ja vaihtaa niitä lennosta. Ensinnäkin ei ole tapahtumassa ellei yksi valmistaja saa täyttä yliotetta ja kerää rentseeking-voittoa. Eihän edes älypuhelimissa ole kaikissa sama latausjohtostandardi. Joku haluaa aina paskoa selkääsi poika t. isi. Toisin kuin yksityisten skuuttien lataushäkit, tämä olisi silti ehkä oikeasti toteutettavissa edes isoimmissa kaupungeissa Suomen mittakaavassa. Mutta kuka sitä haluaisi? Minähän en käytä toisten raiskaamia akkuja, ellen ole vankilasta pakenemassa. Toki toimisi jos energiatiheys olisi niin suuri, että millään ei olisi mitään väliä(eikä olisi kohonnutta palovaaraa kuten raiskatuissa li-ioneissa on), mutta eihän silloin tarvitsisi omaakaan akkua ladata kuin joka toinen tiistai. Ei siis jatkoon.

Realistinen mutta yltiöoptimistinen ratkaisu tekniikan hieman parantuessa nykyisestä ja jonkinlaisen yleisen standardin muodostuessa olisi, että laudoissa olisi(tavallaan joissakin vuokrakoneissa jo nyt on) oma integroitu akku ja toinen ylimääräinen vaihdettava akku, jolla voi myös lennosta ladata omaa akkua. Sitä jälkimmäistä voisi sitten maksullisen palveluntarjoajan lainalaitteena(tai omasta takaa) vaihdella urbaanin alueen liikenteessä ja vaihtelevassa määrin säästää omaa akkua ja/tai ladata omaa akkua jatkuvasti ilman ajokin sitomista johonkin laatikkoon.

Käytännössä kevyimpiä ja halvimpia paskoja lukuun ottamatta taitaa toimintamatka kasvaa muutaman vuoden sisään siihen rajaan saakka, ettei juuri ketään kiinnosta ajella 25 km/h ajoneuvoluokalla sen pidemmälle(ja jos ajaa johonkin korpeen, ei infraa kuitenkaan ole). Samoin halvat paskat lastenskootterit ovat edelleen hyödyllisiä kohderyhmälleen. Ehkä niidenkin taso pikkuhiljaa paranee, tai hinta laskee, tai todennäköisimmin valmistuskustannuksia poljetaan, ominaisuuksia hieman heikennetään ja kuluttajahinta pysyy samana, jotta joku voi tehdä rahaa. Johan Essential viittaa tähän suuntaan. Onneksi niitä ei kenenkään ole pakko ostaa, mutta tietenkin täysin kassalla alasta olevat vanhemmat ostavat kakaroille, joista tulee sen takia gootteja tai filatelisteja.

Epäilen siis em. ideoita kuolleina syntyneiksi. Kunhan lisäksi kotilatausnopeus paranee, loputkin ongelmat on ratkaistu. Siinä on isosti eroa, onko todellinen toimintamatka 20 km ja täysi latausaika 6 tuntia, vaiko todellinen toimintamatka 50 km ja latausaika 3 tuntia. Käytännössä jälkimmäisellä saa akun keskivaiheilla toimien tunnin tauolla enemmän lisää toimintamatkaa kuin ensinmainitulla olisi kituuttaen maksimimatka 6 tunnin latauksen jälkeen.

Eikä tämä tarkoita, ettei olisi yhä parempi idea tarjota jossain terassilla asiakkaalle verkkosähköliitäntä. Ei enää pelkästään tietotekniikkaa varten(kuka sellaista enää muutenkään käyttää, vanhanaikaista eikä pöhise) vaan myös skuutin lataukseen. Mistä tulikin mieleen, että saisikohan VR:n kaukojunassa pampusta jos lataisi potkulautaa pistorasiallisella paikalla? Vähemmänhän joku rimpulamallin Xiaomin verkkolaite ottaa kuin iotechiläisen aikuisten läppäri melkein idlellä. No, onneksi kukaan ei edes huomaa, jos lataan Augmentin irtoakkua. :smoke:
 
Viimeksi muokattu:
Dhgatesta saa taas Ninebot G30P gen 2 mallin noin 490€ kotiinkuljetettuna, tuli noin viikossa ovelle. Linkistä löytyvän alekoodin avulla:

Kiitoksia tästä. Lähti tilaukseen hintaan 476€, nyt odotellaan kuinka kauan toimituksessa menee. Eikös jotkut ollut saanut 10 päivää tilauksen jälkeen näitä. Itsellä aikasemmin ollut Xiaomi 365 Ro, jola ajettu yli 1000 km ja selvitty yhdellä rengasrikolla.
 
Kiitoksia tästä. Lähti tilaukseen hintaan 476€, nyt odotellaan kuinka kauan toimituksessa menee. Eikös jotkut ollut saanut 10 päivää tilauksen jälkeen näitä. Itsellä aikasemmin ollut Xiaomi 365 Ro, jola ajettu yli 1000 km ja selvitty yhdellä rengasrikolla.
Tasan 7 päivää meni itsellä.
 
Onkos toi muuten normaalia, että toi johdon läpiviennin kumi on tuolleen halki, että siinä on tuollainen rako? Menee kuitenkin vain yksi johto tuosta sisään, mahtuisi kait ilman tuollaista loveakin.
20210420_225624.jpg
Ihan normi. Ainakin kaikissa mitä olen nähnyt on noin. Helpompi vetää johto/kaapeli läpi.
Joo. Kumit ovat halkiomallisia kokoonpanosyistä, ja koskee vastaavia kohteita muutenkin kuin skuuteissa. Ne pitää voida laittaa ehjän ja valmiin kaapelin ja/tai vaijerin ympärille kun runkoon on asennettu asioita. Olisi epäkäytännöllistä tai mahdotonta koota johtosarja ja tehdä vaijerin päät vasta kun kaapelit ja vaijerit on pujotettu runkoon, ja olisi hankalaa tunkea koko paska kumin reiästä läpi. Vaikka jälkimmäinen onnistuisi, kumi repeytyisi tai pitäisi tehdä horoksi tai unohtuisi kuitenkin osasta yksilöitä. Jos oikein kunnolla suunnitellaan, tuollainen pitää lisäksi voida jälkeenpäin vaihtaa. Eikä ole mitään syytä alunperin, miksi se ei saisi olla halki, oikeastaan päin vastoin.

Näitä joutuu jokaisessa asennuksessa miettimään, koska ihmisellä on luontainen taipumus tyriä. Viimeksi tänään perävaunupistorasiaa asentaessa. Vaikka en ole mikään sähköasentaja, olen junnuna tarpeeksi monta kertaa koonnut schuko-pistotulppia, lampunkantoja sun muita siten, että koko kuori unohtui päältä eli homma meni uusiksi. Kannattaa olla tarkkana, myös potkulautojen tai vaikka polkupyörien asennuksissa. Vaijerin asentamisessa on tältä osin samat haasteet kuin sähköjohdossa.

TL;DR: Se kumi laitetaan paikalleen todennäköisesti sen jälkeen, kun kaapeli/jarruvaijeri/asia on tungettu sen reiän läpi. Siksi se on halki.
 
Viimeksi muokattu:
aina vaan hankalammaksi menee scootin valinta mitä enemmän odottelee, ja päälle vielä hyvät käytetyt mitä on tarjottu. Uusi kuitenkin houkuttelee. Olin jo ninebottia tilaamassa dhgatesta, kunnes tännekkin tuli tekstiä huono onnisesta toimituksesta o_O
 
aina vaan hankalammaksi menee scootin valinta mitä enemmän odottelee, ja päälle vielä hyvät käytetyt mitä on tarjottu. Uusi kuitenkin houkuttelee. Olin jo ninebottia tilaamassa dhgatesta, kunnes tännekkin tuli tekstiä huono onnisesta toimituksesta o_O

Tämä ongelma oli myös itsellä ja sen johdosta tein periaatepäätöksen, että maksan enemmän ja ostan suomesta.
Olin myös epävarma että tarvitsenko oikeasti sähköpotkulautaa niin vaatimus oli myös että voin palauttaa eli vaihtoehtoina oli Gigantti, Verkkokauppa ja Augment (sivustolla lukee että ei saa käyttää jos palauttaa, mutta olin aspaan yhteydessä ja saa kokeilla sen 14 päivää myös eli ajaa)

Lopputuloksena päädyin Augmenttiin, koska isot ilmarenkaat ja huolto 2v ajan. Toiveena itsellä oli myös takaveto, mutta muut asiat sai isomman painoarvon.

Jos haluat helpottaa päätöksentekoa niin avaa excel ja listaa vaatimukset exceliin ja anna niille painoarvot eli vähiten tärkeä asia saa 1 ja tärkein saa suurimman arvon. Tämän jälkeen listaa sähköskootterit ja täytä sarakkeet about samalla mentaliteetilla. Lopulta summaa pisteet yhteen ja eniten pisteitä saanut täyttää parhaiten vaatimukset. (toivottavasti sait ideasta kiinni)
 
Itsellä on ollut lauta 2019 syksystä ja ekalla (m365) on tullut latailtua lautaa paljon lähijunissa. Pyöräosastolla vessan vieressä on töpseli
ja siinä voi hyvin istua laudan kanssa..

Nämä pitkän matkan sähköpotkulautailut eivät joo varmaan ole sellaista jota moni haluaa tehdä, mutta kuten sanoi ajelin maantiepyörällä
pitkiä lenkkejä ennen kuin sairastuin ja tykkään heittää niitä pitkiä lenkkejä skeballa myös. Varsinkin näin keväällä.. Ajelisin varmaan
mopolla muuten (kortti lähti epilepsian takia). Mutta mulla taitaa olla sellainen kielto että en saa ajaa moottoriajeneuvoilla (Laitteilla
joihin tarvii rekisteri kilven) .. Kohtaukseni ovat hyvin hallinassa lääkkeillä (ei ole tajunnan menetys kohtauksia) ..

Vähän juu harmittaa että ninebotista ei voi ostaa sitä vuokra versiota:

(Ninebot max plus)

Siinä tosiaan on vaihdettava akku..

Toisaalta sitä voisi tietysti ostaa nordbotin akun.. Tai no. Ehkä tilanteeni paranee ja pääsen taas ajamaan maantiepyörällä..

Mutta tässä tilanteessa olisi tosiaan kiva jos olisi laite jolla voisi ajaa jonnekkin porvooseen tai jopa hämeenlinnaan Vantaalta..
Tervetuloa joukkoon iloiseen. Epilepsia rules... Vielä prkl elokuun loppuun on lauta tehokkain laite mitä saa ajaa :/... Saisi edes mopolla ajaa niin hakisin vimpan päälle rakennellut Soliferin ja suhaisin sillä laudan lisäksi. Koomista kyllä että jos Solifer ei olisi niin lyhyesti välitetty ja kireäkoneinen väitän että rajoittamaton +500w lauta pitäisi sen takanaan tai ainakin pysyisi rinnalla johonkin 35kmh.
 
Muutama huomio e-Wayn E600Max skuutista ja sen sovelluksesta:

- Sovellus kaatuilee luokattoman usein. (sekä androidilla että iPhonella)

- Cruise mode käyttäytyy oudosti ja kadottaa satunnaisesti tehot ajaessa cruise päällä.

- Sovelluksen lukitus on yhtä tyhjän kanssa, riittää että asentaa sovelluksen toiseen puhelimeen, ja yhdistää siihen jolloin lukituksen avaa sekunneissa toisella appilla.

- Jarruteho ilman jarrujen säätöä on olematon johon pitää muistaa varautua. Jarrutusmatka todella pitkä tehdassäädöillä!

- Kiihtyvyys todella hyvä verrattuna aikaisempaan Augmentin esOne10 LR-skuuttiin.

- Akkukesto uskomaton! sport-modella ajoimme 18km lenkin ja perillä akkua oli jäljellä 55%, lenkki sisälsi todella jyrkkiä mäkiä hiekkatiellä ja elopainoa löytyy reilut 100kg. Todellinen akkukesto pitää vielä testata myöhemmin niin että ajaa täydestä tyhjäksi. En tosin ole keksinyt tapaa millä saan kilometrit nätisti katsottua, sillä sovellus nollaa ajetun matkan mikäli skuutin sammuttaa välillä. Pitää varmaan älykellon karttasovelluksella mitata ajettu matka. Mutta tästä myöhemmin uutta kommenttia kun olen saanut ajot ajettua.

- Moottorin voima myös erinomainen, isot ylämäet mentiin nätisti 18-20km/h ilman ongelmia, joita augmentilla ei pystynyt ajamaan ollenkaan vaan lauta hyytyi aina kesken mäen.

- Renkaat yllättävän hyvät vaikka aluksi olinkin epäileväinen tuohon honeycomb tekniikkaan. Sopivan napakka jotta ajo on mukava (vrt. alhaisen paineen renkaat)
Joustavat kuitenkin eikä tärisytä pahemmin hiekalla ajettaessa.

Todella tyytyväinen olen lautaan itsessään ja tein oikean päätöksen luopuessani augmentin palvelusta, mielestäni augmentin skuutit ovat liian nuhaisia makuuni.
 
Muutama huomio e-Wayn E600Max skuutista ja sen sovelluksesta:

- Sovellus kaatuilee luokattoman usein. (sekä androidilla että iPhonella)

- Cruise mode käyttäytyy oudosti ja kadottaa satunnaisesti tehot ajaessa cruise päällä.

- Sovelluksen lukitus on yhtä tyhjän kanssa, riittää että asentaa sovelluksen toiseen puhelimeen, ja yhdistää siihen jolloin lukituksen avaa sekunneissa toisella appilla.

- Jarruteho ilman jarrujen säätöä on olematon johon pitää muistaa varautua. Jarrutusmatka todella pitkä tehdassäädöillä!

- Kiihtyvyys todella hyvä verrattuna aikaisempaan Augmentin esOne10 LR-skuuttiin.

- Akkukesto uskomaton! sport-modella ajoimme 18km lenkin ja perillä akkua oli jäljellä 55%, lenkki sisälsi todella jyrkkiä mäkiä hiekkatiellä ja elopainoa löytyy reilut 100kg. Todellinen akkukesto pitää vielä testata myöhemmin niin että ajaa täydestä tyhjäksi. En tosin ole keksinyt tapaa millä saan kilometrit nätisti katsottua, sillä sovellus nollaa ajetun matkan mikäli skuutin sammuttaa välillä. Pitää varmaan älykellon karttasovelluksella mitata ajettu matka. Mutta tästä myöhemmin uutta kommenttia kun olen saanut ajot ajettua.

- Moottorin voima myös erinomainen, isot ylämäet mentiin nätisti 18-20km/h ilman ongelmia, joita augmentilla ei pystynyt ajamaan ollenkaan vaan lauta hyytyi aina kesken mäen.

- Renkaat yllättävän hyvät vaikka aluksi olinkin epäileväinen tuohon honeycomb tekniikkaan. Sopivan napakka jotta ajo on mukava (vrt. alhaisen paineen renkaat)
Joustavat kuitenkin eikä tärisytä pahemmin hiekalla ajettaessa.

Todella tyytyväinen olen lautaan itsessään ja tein oikean päätöksen luopuessani augmentin palvelusta, mielestäni augmentin skuutit ovat liian nuhaisia makuuni.
tuota uutta augment es 210 ainakin väittävät nyt vääntävämmäksi kuin max G30, joten tuo on huomattavasti houkuttelevampi kuin es 10 omaan makuun
 
tuota uutta augment es 210 ainakin väittävät nyt vääntävämmäksi kuin max G30, joten tuo on huomattavasti houkuttelevampi kuin es 10 omaan makuun

Toki uusi skuutti on varmasti heillä tehokkaampi (miksi muuten päivittää uudempaan malliin) mutta akkukesto es one 10 skuutissa tipahti hetkessä vain muutamaan kilometriin (viimeisin ajo täydellä akulla 4km jonka lopussa vika palkki aloitti jo vilkkumisen ja nopeus rajoittui 15km/h) alussakaan en augmentilla päässyt kuin 15km maksimissaan, joten verrattuna siihen tämä eway e600Max on jotain uskomatonta.
 
Muutama huomio e-Wayn E600Max skuutista ja sen sovelluksesta:

- Sovelluksen lukitus on yhtä tyhjän kanssa, riittää että asentaa sovelluksen toiseen puhelimeen, ja yhdistää siihen jolloin lukituksen avaa sekunneissa toisella appilla.
Miten tämä on toteutettu?

MAX-G30 lukitus käyttää BT-yhteyttä, jonka vuoksi pitää olla BT-yhteyden rangella jos haluaa, että "lukitus" värisyttäisi kännykkää.

Lukitus ei myöskään "lukitse" lautaa, vaan hidastaa sen työntämistä pulssittaisilla hidastuksilla ja samalla lauta pitää pientä piippausta työntäessä, eli yhtä tyhjän kanssa vikkeläjalkaiselle rosvolle.
 
Miten tämä on toteutettu?

MAX-G30 lukitus käyttää BT-yhteyttä, jonka vuoksi pitää olla BT-yhteyden rangella jos haluaa, että "lukitus" värisyttäisi kännykkää.

Lukitus ei myöskään "lukitse" lautaa, vaan hidastaa sen työntämistä pulssittaisilla hidastuksilla ja samalla lauta pitää pientä piippausta työntäessä, eli yhtä tyhjän kanssa vikkeläjalkaiselle rosvolle.


En tarkemmin tutkinut tuota lukitusta, bluetooth yhteydellä lauta kommunikoi puhelimen kanssa. Testasin vain tuota lukituksen poistoa, ja se tosiaan onnistui ihan niin että avasi toisella puhelimella appin, laittoi laudan päälle ja valitsi oikean laudan. puhelin paritti ongelmitta toiseen puhelimeen ja antoi lukituksen poistaa.

Pitää testailla tuota lukitusta vielä lisää töiden jälkeen, jotta tiedän mitä käytännön toimia lukitus tekee laudalle mikäli se on lukittuna. Tosin miksi edes yrittää liikuttaa lautaa lukittuna jos sen avaamiseen menee sekuntteja.
 
Miltä teillä näyttää e600 maxin putken taitoksen lukitus? Näyttäisi menneen katki tuo osa äskeisellä työmatkalla.. Paskaa tuuria tai kehnoa laatuaIMG_20210421_085315.jpgIMG_20210421_085258.jpg
 
Toki uusi skuutti on varmasti heillä tehokkaampi (miksi muuten päivittää uudempaan malliin) mutta akkukesto es one 10 skuutissa tipahti hetkessä vain muutamaan kilometriin (viimeisin ajo täydellä akulla 4km jonka lopussa vika palkki aloitti jo vilkkumisen ja nopeus rajoittui 15km/h) alussakaan en augmentilla päässyt kuin 15km maksimissaan, joten verrattuna siihen tämä eway e600Max on jotain uskomatonta.
Luulis että jos 4km jälkeen on yksi palkki jäljellä, niin saisi jo uuden akun. Augmenttihan lupaa uuden akun jos vanhan kapasiteetti on enään 70% uudesta
 
@turmaliini

En osaa vastata suoraan tuohon E600 tapaukseen, mutta kannattaa aina laittaa Velcro tarranauhaa oli sitten kyseessä uusi tai vanha lauta.

Ja jos pystyputken taittokohdassa huomaa klappia, eikä sitä saa kokonaan poistettua kiristämällä, kannattaa laittaa pala esim. polkupyörän sisäkumia taittokohdan väliin.

EDIT: Tuohon voisi sopia kalusteissa käytetty palanen?

IMG_20210421_091126.jpg
 
@turmaliini

En osaa vastata suoraan tuohon E600 tapaukseen, mutta kannattaa aina laittaa Velcro tarranauhaa oli sitten kyseessä uusi tai vanha lauta.

Ja jos pystyputken taittokohdassa huomaa klappia, eikä sitä saa kokonaan poistettua kiristämällä, kannattaa laittaa pala esim. polkupyörän sisäkumia taittokohdan väliin.

EDIT: Tuohon voisi sopia kalusteissa käytetty palanen?

IMG_20210421_091126.jpg
Kiitos velcro-vinkistä! Ja katselin just, että ikea-osien ylijäämästä voisi löytyä. Laitoin nyt kuitenkin tuonne huoltoliikkeelle viestiä, jännä nähdä mitä vastaavat.
 
Kiitos velcro-vinkistä! Ja katselin just, että ikea-osien ylijäämästä voisi löytyä. Laitoin nyt kuitenkin tuonne huoltoliikkeelle viestiä, jännä nähdä mitä vastaavat.
Noh, lohdullista että tavaraa on sentään varastossa. Ja omassa laudassakin alkaa olla tuota tuttua klappia pystyputkessa milli pari joten jeesusteippiä muotoon leikattuna putkien väliin pitäisi kiristää tuo. Itsellä oli mallia helvetin kireäksi säädetty tuo lukitus tehtaalta mutta öljysin paikat niin sain lukituksen toimiaan ilman nitinää ja väkisin voimalla repimistä ilman säätöä. Nyt vaan voisi tuon velcron kyllä itsekin ottaa just in case kosta tuo muovi on aika hauraan oloista. Saati jos haurastuu yhtään auringosssa
 
"rajottimen" saa pois augmenteista painamalla virtanappia ja nopeusvalintaa samanaikaisesti pari sekuntia. Sen jälkeen avautuu asetukset jossa voit nopeusvalintanappulalla selata sellaiseen kun "P4" jossa vaihdat 20,25,FF:n välillä sieltä FF käyttää koko moottorin edestä tehoja mitä on mahdollista sen perus antamalla tehoilla (450W tässä tapauksessa) eli sen jälkeen vauhti menee jo sinne 32kmh puolelle ellei jopa nyt kovempaa näissä uusimmissa ES210 versioissa. Paina virtanappulasta virrat poikki ja käynnistä uudelleen niin asetukset ovat vaihdettu. Ainakin 32kmh alkuperäisessä ES One 10:ssä (laudat oikeasti HX:n tekemät, "Shenzhen Huanxi Technology co.,ltd").
Ongelma on että toi asetuksen vaihto onnistui es one 10 mallissa en ole saanut painettua asetusta auki tässä es one 210 mallissa :/
 
Luulis että jos 4km jälkeen on yksi palkki jäljellä, niin saisi jo uuden akun. Augmenttihan lupaa uuden akun jos vanhan kapasiteetti on enään 70% uudesta

No itseasiassa tilasinkin kahden augmentin skuutille vaihdot kun molemmissa sama akkukesto, ja sanoivat että voi johtua moottorista ja akusta, joten vaihtavat molemmat skuutit vaihtoskuutteihin ja akut vaihtuu samalla. huono asia on se että kyseessä ei ole uudet akut vaan ovat vaihtopoolista joka on siis vain tarkastettu mutta käyttöaikaa ei voi tietää. Kun vaihtoskuutit tulevat, niin maksan pois tuon luovutusmaksun niistä ja laitan ne myyntiin.
 
Muutama huomio e-Wayn E600Max skuutista ja sen sovelluksesta:

- Sovellus kaatuilee luokattoman usein. (sekä androidilla että iPhonella)

- Cruise mode käyttäytyy oudosti ja kadottaa satunnaisesti tehot ajaessa cruise päällä.

- Sovelluksen lukitus on yhtä tyhjän kanssa, riittää että asentaa sovelluksen toiseen puhelimeen, ja yhdistää siihen jolloin lukituksen avaa sekunneissa toisella appilla.

- Jarruteho ilman jarrujen säätöä on olematon johon pitää muistaa varautua. Jarrutusmatka todella pitkä tehdassäädöillä!

- Kiihtyvyys todella hyvä verrattuna aikaisempaan Augmentin esOne10 LR-skuuttiin.

- Akkukesto uskomaton! sport-modella ajoimme 18km lenkin ja perillä akkua oli jäljellä 55%, lenkki sisälsi todella jyrkkiä mäkiä hiekkatiellä ja elopainoa löytyy reilut 100kg. Todellinen akkukesto pitää vielä testata myöhemmin niin että ajaa täydestä tyhjäksi. En tosin ole keksinyt tapaa millä saan kilometrit nätisti katsottua, sillä sovellus nollaa ajetun matkan mikäli skuutin sammuttaa välillä. Pitää varmaan älykellon karttasovelluksella mitata ajettu matka. Mutta tästä myöhemmin uutta kommenttia kun olen saanut ajot ajettua.

- Moottorin voima myös erinomainen, isot ylämäet mentiin nätisti 18-20km/h ilman ongelmia, joita augmentilla ei pystynyt ajamaan ollenkaan vaan lauta hyytyi aina kesken mäen.

- Renkaat yllättävän hyvät vaikka aluksi olinkin epäileväinen tuohon honeycomb tekniikkaan. Sopivan napakka jotta ajo on mukava (vrt. alhaisen paineen renkaat)
Joustavat kuitenkin eikä tärisytä pahemmin hiekalla ajettaessa.

Todella tyytyväinen olen lautaan itsessään ja tein oikean päätöksen luopuessani augmentin palvelusta, mielestäni augmentin skuutit ovat liian nuhaisia makuuni.
Tää niiden uus 48v 450w 210lr mikä itsellä niin kaukana nuhaisesta
 
E600 Max käyttäjät. Kokeilkaa ajaa akku tyhjäksi. Itsellä ainakin kun sovellus näyttää 30% jäljellä niin käytännössä laudalla ajaa enää 2-3km.
 
E600 Max käyttäjät. Kokeilkaa ajaa akku tyhjäksi. Itsellä ainakin kun sovellus näyttää 30% jäljellä niin käytännössä laudalla ajaa enää 2-3km.
Pitää katsoa jos ehtii. Paljon oli palkkeja scootin mukaan? Tuo ohjelma kun kusee vissiin aika rankasti akkujuttujen kanssa. Samoin palkkeja tulee scoottiin lisää kun akku viilenee tms.
 
Eilen iltapäivällä saapuikin sitten tuo oma lauta ja ensivaikutelmat on kyllä erittäin hyvät! Tilattuani tuon Kugoo Kirin M4 Pron muutaman tunnin eri vaihtoehtojen pohdinnan jälkeen niin iski jälkikäteen vielä sellainen pienehkö ostomorkkis, että teinköhän sittenkin hätiköidyn päätöksen. Lähinnä siis juuri mietitytti, että olisiko Ninebot G30 ollut kuitenkin laadultaan sitten jotenkin huomattavasti parempi. Tästä laudasta löytyi tietysti arvosteluja yms tietoa muutenkin huomattavasti vähemmän netistä ja mitä enemmän luin näistä sähköpotkulaudoista yleisesti, sitä selvemmäksi kävi kuinka suositeltu G30 on tässä hintaluokassa. Mutta nyt saatuani tämän oman laudan käsiini voin todeta empineeni ihan turhaan.

Laatu vaikuttaa oikein hyvältä, lauta on oikeasti jämerää tekoa eikä osat tunnu mielestäni mitenkään halvoilta tai heikoilta. Aika ja kilometrit toki näyttää sitten pidemmän päälle että miten varsinaista käyttöä kestää, mutta tosiaan ensifiilis on kyllä erittäin positiivinen. Iskin laudan tietysti suoraan paketista lataukseen ja muutaman tunnin päästä laturi näyttikin vihreää, eli ei muuta kuin koeajolle. Tuo penkki on kyllä aivan helvetin mukava! Ajelin heti 17km lenkin ympäri kaupunkia samalla tietysti lautaa testaillen. Tämä mitattu sekä laudan omalla kilometrimittarilla että puhelinäpillä GPS:llä ja samaa 17km matkaa näytti molemmat. Hyvin pystyy halutessaan myös seisoalteen ajamaan vaikka tuo penkki olisi laudassa kiinni, joten pidän sen todennäköisesti siinä aina. Vaihteita tai modeja tässä on kolme ja niistä se nopein eli kolmonen tuntui itsestä parhaalta. Zero startilla mennään eli ei tarvitse potkia vauhtia ja hyvin tuntuu jaksavan kyllä mäetkin, painoa itsellä kamoineen noin 90kg. 42km/h kännykän GPS:llä mitattuna oli koko lenkin huippunopeus, kovempaakin olisi ehkä saanut kulkemaan pidemmällä suoralla tai ainakin alamäkeen.

Sen verran mukavasti ja leppoisasti meni tuo ensimmäinen 17km lenkki, että innostuin yömyöhään lähtemään vielä uudestaan ajelulle ja pistin 15km lisää mittariin. Edelleen näyttää potkulaudankin lukema täsmäävän ihan täysin, eli 32km on yhteislukemana kun GPS:llä mitatut lenkit ovat olleet 17+15km. Näiden kahden lenkin jälkeen akun varaus näytti 2 tai 3 pykälää viidestä, vähän siis pomppien. Näin sen nimittäin jo kahdessa pykälässä matkalla kotiin, mutta kotiovella pakettiin laittaessa pykäliä olikin taas kolme. Tässähän on 16Ah akku jolle luvataan jopa 70km kantomatkaa, mutta tiedän toki todellisuuden jäävän siitä. Pitää viikonloppuna testata tyhjäksi ajamista niin tietää rajat ja todellisuuden.

Pari pikaista fiilistelyräpsyä vielä matkan varrelta :kippis:

IMG_20210419_205718.jpgIMG_20210419_233237.jpg

Tämähän näyttää hyvältä, ja kantavuuskin riittäisi.

Mistä tilasit ja kestikö toimitus kauan?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 458
Viestejä
4 551 847
Jäsenet
74 988
Uusin jäsen
Zaxel

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom