Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Samaa mäkin ihmettelen et otetaan riski joutua kunnon velkavankeuteen. Vaikka vika ei olisi itsessä kun joutuu onnettomuuteen missä itse tai toinen osapuoli vammautuu. Jos todetaan tieliikenteeseen soveltumaton ajopeli alla niin vakuutusyhtiö pesee kätensä. Maksavat kyllä vastapuolen materiaali- ja henkilövahingot mutta perivät ne sitten laittomalla ajopeliltä kulkevalta. Voi siinä miettiä kun on itse kuntoutuslaitoksessa ja tuodaan päivänpostia missä on useitten kymppitonnien lasku vakuutusyhtiöltä et oliko sen arvoista et pääsi ajaan yli 40km/h.

Mut jos on koko ikänsä elänyt sossun varoilla niin ei sillä sitten ole mitään merkitystä paljonko on ulosotossa velkaa.
Tuostapa syystä olisikin hienoa kun nuo paremmat ja tehokkaammat mallit saisi laillisesti liikennekäyttöön aivan kuten ulkomaillakin, monet lähetit esim. saattaisi käyttää mielellään tällaisia ja saattas jopa synnyttää uusia yrittäjiä vähän niinkuin Electric Scooter Academy tekee.
 
Gen 1 kulkee lisäakulla sen 40-45 km/h.
Tästä haluaisin kuulla lisää, mitä siihen sisältyy ja onko joku asentanut? Volttejahan tämä tarvisi lisää, jatkamalla vakio 36v akkua range nousee mutta nopeus ei. Lisäakun pitäisi olla 48v tai enemmän jolloin taas pitäisi ohittaa sisäinen akku ja ladata lisäakkua jollain erillisellä laturihärvelillä. Miten laudan elektroniikka kestää volttien nostamista kun sitä ei ole suunniteltu siihen?
Olen vaan lukenut että yksi pellepeloton on vaihtanut laudan akun tilalle itse rakennellun 48v setin ja myisi sitä muillekin 599$ tms, ei lähelläkään kustannustehokas viritys.
 
Onko kaikki jotain luottotiedottomia ihmisiä vai onko luotto omiin ajotaitoihin sitä luokkaa ettei mitään voi ikinä sattua? Vakuuttamattomalla ja rekisteröimättömällä moottoriajoneuvolla kolaroidessa voi saada kivan kasan maksettavaa omien kuntoutusjaksojen lisäksi.

Puhumattakaan siitä kuinka helppo tolla sähköpotkulaudalla on sössiä kapeilla jalkakäytävällä ja ajaa esim jonkun mukulan päälle
 
Itse kanssa ihmettelen näitä kovaa, yli 40 km/h kulkevia lautoja. Pieni kuoppa tms. ja laudan kanssa lennetään kovaa kyytiä katuun. :hmm:

Suosittelen moottoripyöräilyä erikseen. :cool:
Vaikka olisi isot renkaat niin tosiaan kuoppa voi olla todella pieni jotta yhtäkkiä löytää itsensä naamaltaan. Ja voin sanoa että tekee kipeää kun lennät stongan yli ja jalka osuu stongan päähän... Kokeiltu on. Housuihin ja 30cm repeämä ja jalkaa yhtä pitkä verinaarmu joka kesti ikuisuuden parantua täysin. On myös kokemusta pyörällä kaatuilusta ja ei tosiaan vaadi isoja vauhteja että saa isoa tuhoa ja pahoja vekkejä.
 
Harkitaan, pitää ensin sattua jotain ennen kun tajuaa käyttää. Itsellä niin vitun iso pää ja vielä muttura päälaella niin näytän väkisinkin homolta kypärä päässä.
Itse löysin viimeinkin sopivan. Oma pää 63 ja tuossa tuntuu olevan vielä hieman säätövaraa eli 64 pitäisi myös onnistua, ellei pää ole ihan oudon muotoinen.

No, nyt on ES4 lauta fläshätty, kohta koeajolle.
Motor Power Constant 48000
Red "S" Maximum Speed 28km/h
White "S" Maximum Speed 25km/h
Cruise Control Delay 10s
Motor Start Speed 3km/h

Muut jätin vakiolle.

Ja tapa millä päivitys hoitui oli scooterhacking.org työkalu jolla valittiin ominaisuudet uuteen firmwareen, käytin classic työkalua koska siellä voi säätää tuon White "S" nopeuden myös. ScooterHacking.org :: ES/SNSC CFW Builder

Sieltä tehty .zip onedriven kautta(kun en jaksanut mitään johtoja ruveta etsimään) puhelimeen talteen.

Android puhelimeen EsDownG fläshäysohjelma, joka yhdistämisen jälkeen(jos appi ei käske yhdistäessä painamaan laudan virtanappia niin ei toimi kunnolla, piti käynnistää uusiksi muutamia kertoja) tarkistutti laudan version, kysyi missä olisi se rommi ja sitten vaan painettiin flashia ja odoteltiin ehkä minuutti. Homma valmis.

Näillä custom säädöillä kävin juuri testaamassa rangea.
12km jonkun verran korkeusvaihteluja matkalla ja osa mäistä jyrkkiä, kokoajan "punainen S" moodi päällä, 28km/h koko matka.
Repussa sen verran kuljetettavaa että puntari näytti kuskin painoksi 120kg.
Lähtiessä 99% akkua, palatessa 41%

Eli oletettavasti tämän tapaisessa ajossa noin 20km pääsisi ennen akun tyhjenemistä. Joku 60kg kuski ehkä 40km?
 
Jos 25km/h ei riitä ja haluaa et se kulkee 45km/h niin miks ei vaan osta sähköskootteria? Niis on paljon paremmat ajo-ominaisuudet, ei maksa paljoakaan enempää ja saa ajaa täysin laillisesti...
 
Luulen että näillä viesteillä tavoitatte jokaisen yli 25km/h lautailevan ja saatte heidät miettimään asioita.

Todennäköisesti laihduttavat, leikkaavat tukkansa ja menevät töihin. Lisäksi ostavat moposkootterit ja siirtyvät isoille teille.

Kiitos huolestuneista viesteistänne, kiitos.
 
Edellä se tulikin mitä itekkin meinas kirjootella. Kuitenkin hurjastelijoita skuuttien käyttäjissä ja muutenkin osaamattomia liikenteessä, niin jotenkin tuallaiset pitää saada kuriin ja ihan oma-aloitteisesti.
 
Ongelma tuossa on että kohta ollaan tilanteessa että päästään tarpeeksi otsikoihin ja aletaan vaatia korttia/ajokielto pyöräteille tai muita idiootti rajoituksia jos jengi ei osaa ajella kiltisti.
 
Jos 25km/h ei riitä ja haluaa et se kulkee 45km/h niin miks ei vaan osta sähköskootteria? Niis on paljon paremmat ajo-ominaisuudet, ei maksa paljoakaan enempää ja saa ajaa täysin laillisesti...
Usein keveyden kannalta on parempi tuollainen jonka vielä saa kannettua sisälle.
 
Skootterin voi jättää pihalle lain mukaan samoihin paikkoihin kun pyörät. Ja akku on monessa irroitettava ja kotona ladattavissa.

Mimmoisia lautoja löytyy irrotettavalla akulla? Kerrostaloasujana M365 Pro menee vielä kepeästi rappusia könyten himaan, mutta entäs jos päivittäisi johonkin jousitettuun järeämpään malliin? Itse en ole törmännyt kuin Mercane MX60:een.
 
Mimmoisia lautoja löytyy irrotettavalla akulla? Kerrostaloasujana M365 Pro menee vielä kepeästi rappusia könyten himaan, mutta entäs jos päivittäisi johonkin jousitettuun järeämpään malliin? Itse en ole törmännyt kuin Mercane MX60:een.
Ei vaan ihan skootteri Skootterin. Jos haluaa sitä 45kmh ajaa.
 
Eipä saa sähkömopolla ajella pyörätiellä. Oma työmatka pyöräteitä pitkin muutaman kilometrin lyhyempi ja siksi valitsinkin skuutin enkä mopoa.
 
Skootterin voi jättää pihalle lain mukaan samoihin paikkoihin kun pyörät. Ja akku on monessa irroitettava ja kotona ladattavissa.
Ja varkaat pöllimässä tai penikat hajottamassa, ei kiitos, tästä syystä sähkövehkeet on järkevä valinta eikä bensa skootteri tai sähkö skootteri kun sen saa lain mukaan kantaa sisälle, bensa vehettä ei saa.
Olisin minä ostanut bensa skootterin vaan ei viiti pihalla pitää, kellarissakaan tuskin saa säilyttää, sähköskootteria saisi pitää kellarissa mutta kevyempänä mallina se kulkee sisällekin.
 
Ja varkaat pöllimässä tai penikat hajottamassa, ei kiitos, tästä syystä sähkövehkeet on järkevä valinta eikä bensa skootteri tai sähkö skootteri kun sen saa lain mukaan kantaa sisälle, bensa vehettä ei saa.
Olisin minä ostanut bensa skootterin vaan ei viiti pihalla pitää, kellarissakaan tuskin saa säilyttää, sähköskootteria saisi pitää kellarissa mutta kevyempänä mallina se kulkee sisällekin.
En nyt tiedä. Pistää satulan alle liikehälyttimen ja hyvin pysyy porukka poissa. Nimimerkillä kokemusta on kun ei ollut varaa kunnon autoon niin ostin bensaskootterin. Lukolla yöksi tolppaan tms ja tadaa. Ei ikinä mitään ongelmaa.
 
En nyt tiedä. Pistää satulan alle liikehälyttimen ja hyvin pysyy porukka poissa. Nimimerkillä kokemusta on kun ei ollut varaa kunnon autoon niin ostin bensaskootterin. Lukolla yöksi tolppaan tms ja tadaa. Ei ikinä mitään ongelmaa.
Lämpötolppaan se bensaskootteri pitäs sitoa kymmenellä lukolla ja hälyttimet ainakin pitäs olla, melkeen pitäs rivariin silloin muuttaa niin saa omalle pihalle sen.
Tästä syystä mieluummin sähkölaitteisiin olen alkanut kääntämään ajatusta, esim. Velocifero Mad kulkee kantamalla sisälle vielä.
 
Mimmoisia lautoja löytyy irrotettavalla akulla? Kerrostaloasujana M365 Pro menee vielä kepeästi rappusia könyten himaan, mutta entäs jos päivittäisi johonkin jousitettuun järeämpään malliin? Itse en ole törmännyt kuin Mercane MX60:een.
Ainakin tulevat segway g30 max pro ja plus mallit on irrotettavilla akuilla ja lisävarusteena tarjolla 1000wh akku vakion 551wh sijaan
 
Herättelin vaan ajatuksia kun moni puhui vaan poliisille kiinni jäämisestä ylinopeudesta. Se on vielä pieni sakko siihen verrattuna kun jyräät jonkun mummon yli ja se murtaa lonkkanssa. Oletko myös valmis maksamaan lonkkaleikkauksen, koska vakuutusyhtiö pesee kätensä tapauksesta.
 
Herättelin vaan ajatuksia kun moni puhui vaan poliisille kiinni jäämisestä ylinopeudesta. Se on vielä pieni sakko siihen verrattuna kun jyräät jonkun mummon yli ja se murtaa lonkkanssa. Oletko myös valmis maksamaan lonkkaleikkauksen, koska vakuutusyhtiö pesee kätensä tapauksesta.
Vakuutusyhtiö ei korvauksia evää ellei onnettomuuden syy ole ylinopeus.
 
Tottakai joku vakuutusyhtiö sen mummon lonkkaleikkauksen ensin maksaa. Mutta se tullaan perimään laittoman tieliikenteeseen kelpaamattoman sähköpotkulaudan kuskilta. Jos kyseisessä laitteessa olisikin liikennevakuutus niin ei olisi mitään ongelmaa mutta sitä ei siihen saa. Vaikka onnettomuus ei olisi ollenkaan sun vika jos mummo vaikka hyppää pusikosta eteen niin ei auta.
 
Herättelin vaan ajatuksia kun moni puhui vaan poliisille kiinni jäämisestä ylinopeudesta. Se on vielä pieni sakko siihen verrattuna kun jyräät jonkun mummon yli ja se murtaa lonkkanssa. Oletko myös valmis maksamaan lonkkaleikkauksen, koska vakuutusyhtiö pesee kätensä tapauksesta.
En ole valmis maksamaan. Ehkä myyn tämän 500W laittoman tappovehkeen pois.

Ajatuksena ostaa seuraavaksi 2x800w tuplaveto, hieman ripeämpi potkulauta. Työnnän sitä myös kaupassa vierellä. Nautin myös jos muita vituttaa asia.
 
Tottakai joku vakuutusyhtiö sen mummon lonkkaleikkauksen ensin maksaa. Mutta se tullaan perimään laittoman tieliikenteeseen kelpaamattoman sähköpotkulaudan kuskilta. Jos kyseisessä laitteessa olisikin liikennevakuutus niin ei olisi mitään ongelmaa mutta sitä ei siihen saa. Vaikka onnettomuus ei olisi ollenkaan sun vika jos mummo vaikka hyppää pusikosta eteen niin ei auta.
Ei niitä peritä autoilijoiltakaan, ellei onnettomuus johdu laittomuuksista. Epäilen ettei perittäisi potkulaudankaan tapauksessa.
 
Tästä haluaisin kuulla lisää, mitä siihen sisältyy ja onko joku asentanut? Volttejahan tämä tarvisi lisää, jatkamalla vakio 36v akkua range nousee mutta nopeus ei. Lisäakun pitäisi olla 48v tai enemmän jolloin taas pitäisi ohittaa sisäinen akku ja ladata lisäakkua jollain erillisellä laturihärvelillä. Miten laudan elektroniikka kestää volttien nostamista kun sitä ei ole suunniteltu siihen?
Olen vaan lukenut että yksi pellepeloton on vaihtanut laudan akun tilalle itse rakennellun 48v setin ja myisi sitä muillekin 599$ tms, ei lähelläkään kustannustehokas viritys.


Tilasin 12 V lisäakun (ei ole vielä saapunut), jolloinka yhteensä tulee olemaan se 48 V. Ostin eräältä tyypiltä, joka teki aluksi vain kokeilumielessä muutaman tuollaisen lisäakun. Ne saikin sitten suurempaa suosiota ja nyt se on tehnyt niitä paljon ns. ”harrastuksena”. Hän valmistaa akut niin, että kaikki johdot tulee valmiina ja ei tarvitse muuta kuin liittää lisäakku alkuperäiseen akkuun ja ilmeisesti laittaa jokin cfw. Ohjeet akun asentamiseen ja cfw:n lataamiseen tuli sähköpostilla. Tuo jolta akun tilasin, on testannut akkuja paljon ja etsinyt sopivia osia juuri ninebot Maxiin. Hintaa akulla oli n. 180$, ja siihen tuli melko suolanen toimitusmaksu 75$.
 
Olisiko suosituksia U-lukosta jonka mukana tuleva teline mahtuu n. 6 cm paksun rungon ympärille? Ja pitäisi olla yhdestä kohdasta kiinnitettävä malli vaan kun tuossa ES One 10 tangossa on vain yksi kapea kohta mihin teoriassa mahtuu teline.
 
Espoossa nyt kaksi kertaa ollut poliisi tutkamassa juuri sähköpotkulautailijoita ja sakkoja on jaettu.
Se on hyvä että lapsoset saadaan pois rässimästä noilla liian isoilla vauhdeilla, ennen kun jotain sattuu.

Tänäänkin kaks likkaa paineli isoo alamäkee kakspäällä ilman kypärää ja maija tuli vastaan. En nähnyt pysäyttikö, tai tekikö ees mitään väärää,mut oli kyllä mielenkiintosen näköstä (varmaan samaa oisin harrastanut jos tollanen peli ois ollut yläaste-ikösenä)

Mut en kyl jaksa uskoa että noita esim.gigantista ostettuja rajotettuja lautoja kukaan sakottaa, vaikka menis alämäkeen sen 27kh/h. Eri asia jos viritetyt yms, laudat. Jos siellä päin on ns.pilli herkässä, niin oon ihan tyytyväinen taas etten asu pk-seudulla.
 
Tuli nyt haettua tuo perus xiaomi m365 ja nyt tarvis varmaan jonkun lukko/hälytinsetin että tuon voi johonkin muualle kuin kotiin tai toimistolle jättää hetkeksi

Katselin että levyjarruhälytintä oli tämmöistä saatavilla Levyjarrulukko varashälyttimellä – Sähköpotkulaudat.fi
Tuossa kuitenkin lukee
HUOM: Sopii Xiaomi M365 ja M365 PRO -sähköpotkulautoihin, poislukien uusimmat M365 mallit joissa jarrulevyn reikien läpimitta on alle 6 mm. Mittaa siis reikien koko ennen tilaamista.
Ja kuten arvata saattaa niin 4mm rei'illä oma kuin uusi on. Mistähän nyt siis jokin vastaava? Aikani googlailin ja oikein missään ei tietenkään ole tarkempia tietoja lukoista, joten arvo siinä nyt sitten. Joku pieni mieluiten vähän mekkalaa pitävä vekotin tuohon olisi hyvä löytää että edes vähän olisi kynnystä varastaa. Olisiko mitään vinkkiä heittää?

Tosin äkkiäkös tuolta pari reikää avartaa yli 6 millisiksi...
 
Tuli nyt haettua tuo perus xiaomi m365 ja nyt tarvis varmaan jonkun lukko/hälytinsetin että tuon voi johonkin muualle kuin kotiin tai toimistolle jättää hetkeksi

Katselin että levyjarruhälytintä oli tämmöistä saatavilla Levyjarrulukko varashälyttimellä – Sähköpotkulaudat.fi
Tuossa kuitenkin lukee Ja kuten arvata saattaa niin 4mm rei'illä oma kuin uusi on. Mistähän nyt siis jokin vastaava? Aikani googlailin ja oikein missään ei tietenkään ole tarkempia tietoja lukoista, joten arvo siinä nyt sitten. Joku pieni mieluiten vähän mekkalaa pitävä vekotin tuohon olisi hyvä löytää että edes vähän olisi kynnystä varastaa. Olisiko mitään vinkkiä heittää?

Tosin äkkiäkös tuolta pari reikää avartaa yli 6 millisiksi...

Ei se hälytin paljoo estä varastamista enää siinävaiheessa ku lauta on heitetty pyörätelineestä farmarin takakonttiin.
 
Poliiseilla ei tule ikinä riittämään aikaa eikä kiinnostusta tommoseen. Mopoja on viritetty iät ja ajat, hyvä kun ehtivät niiden perään kerran kesässä. Ne kulkee sentään usein samalla väylällä millä se maijakin.
Ainoat jotka voi jäädä kiinni on nuo "3kw" vehkeet millä mennään, ei 30km/h, vaan paljon kovempaa.

Enkä tarkoita että homma fiksua olisi, mutta kyllä tuo poliisin pelko on jotain ihan yliammuttua.
On yksi asia että "ajaa kiltisti kun poliisi näkee" ja on toinen asia että joutuu onnettomuuteen ja sitten kulkupeli todetaan laittomaksi - oli siinä itse sitten aiheuttaja tai uhri. En riskeeraisi, mutta kukin toki tavallaan. Vakuutukset, kypärät, turvavyöt ja kaikki muutkin turvalaitteet on täysin turhia jos on semmoinen kristallipallo ettei onnettomuuksiin koskaan joudu -_-
 

Ei se hälytin paljoo estä varastamista enää siinävaiheessa ku lauta on heitetty pyörätelineestä farmarin takakonttiin.
Joo, ei estä mutta ei kiinnosta kilokaupalla lukkoroinaa roudata mukana tai maksaa siitä satasia. Ihan sama mikä lukko niin lähtee jos on lähteäkseen. Sitten haetaan vakuutuksesta uusi. Pointti on lähinnä vaikeuttaa hommaa edes vähän
 
Augment ES One 10 napsahti tänään matkahuoltoon (siellä oli varmaan kymmenen identtistä pakettia odottamassa noutajaa) ja sain sitten emännän ekaa kertaa koskaan lenkille mukaan. Minä juoksin ja hän pörötteli laudalla menemään. Oli enemmän kuin tyytyväinen ja tämä tuntui kuulemma paremmalta kuin ne Hki vuokraskuutit (en ole kokeillut niitä enkä tunne). Nyt miettii voisiko ajaa reilu 20km töihin tuolla... vähän epäilen, mutta eiköhän tuokin tule testattua vielä testimielessä jos ei muuten.

Mutta tänään tehtiin sitten 8km kierros asfaltilla ja ulkoilureiteillä - hyvin meni mäet ja kaikki. Näin äkkiseltään vaikutti oikein hyvältä hankinnalta. Tarvinee jossain välissä vielä testa kuinka pitkälle tuolla oikeasti pääsee. Ei mitään hajua millä se teoreettinen max 40km on arvottu, jos 30km kulkis ne se olisi jo aika komia.
 
Joo, ei estä mutta ei kiinnosta kilokaupalla lukkoroinaa roudata mukana tai maksaa siitä satasia. Ihan sama mikä lukko niin lähtee jos on lähteäkseen. Sitten haetaan vakuutuksesta uusi. Pointti on lähinnä vaikeuttaa hommaa edes vähän
No osta joku perus vaijerilukko. Ja et mitään vakuutuksesta saa jos se ei ole lukittuna vakuutusyhtiöiden hyväksymällä lukolla kiinni. Jos nää menee tuon saman pykälän mukaan kuin polkupyörät.

Edit. perun sanani vaan myyntipuhe työ hyväksyntä lukossa.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvänä nyrkkisääntönä voi pitää et jakaa kahdella valmistajan lupaamat matkat. Esim. Itsellä on Xiaomi M365 muistaakseni luvataan 25km niin olen päässyt 12-13km. Eli veikkaan et tolla 40km lupauksella päästään 20-22km kun ajetaan hana pohjassa. Noi teoreettiset matkat kun on tehty keijukaisella ja jollain eco vauhdilla 15km/h ei kukaan aja noin hiljaa koko matkaa.
 
Hyvänä nyrkkisääntönä voi pitää et jakaa kahdella valmistajan lupaamat matkat. Esim. Itsellä on Xiaomi M365 muistaakseni luvataan 25km niin olen päässyt 12-13km. Eli veikkaan et tolla 40km lupauksella päästään 20-22km kun ajetaan hana pohjassa. Noi teoreettiset matkat kun on tehty keijukaisella ja jollain eco vauhdilla 15km/h ei kukaan aja noin hiljaa koko matkaa.
Aikalailla juu. Etenkin jos mäkiä yms. Itsellä on pari about 30km rauhallista lenkkiä takana Pro mallilla jonka pitäisi muistaakseni se 40km riittää akku ja 40-50% akkua jäljellä. Tuon kun ajaisi painavampi tyyppi ja niin kovaa kuin lauta kulkee niin ei takuulla saisi moisia tuloksia.
 
Hyvänä nyrkkisääntönä voi pitää et jakaa kahdella valmistajan lupaamat matkat. Esim. Itsellä on Xiaomi M365 muistaakseni luvataan 25km niin olen päässyt 12-13km. Eli veikkaan et tolla 40km lupauksella päästään 20-22km kun ajetaan hana pohjassa. Noi teoreettiset matkat kun on tehty keijukaisella ja jollain eco vauhdilla 15km/h ei kukaan aja noin hiljaa koko matkaa.
tuotesivulla kirjoittavat

"Aja yhdellä latauksella optimiolosuhteissa jopa 40km. Kaikkien sähköpotkulautojen toimintamatka riippuu kuljettajan painosta, ilman lämpötilasta ja maastosta.

Augment ES One 10:n toimintamatka on käytännössä 80 kg kuljettajalla täydellä kaasulla kesäkelissä yhteydellä latauksella noin 24km."

Emäntä on reilu 50 kg niin jos tuo arvio pitää suht paikkaansa, niin vois vaikka päästä kohtuu lähelle 30km. Itsehän painan sen 120kg ja totesivat asiakaspalvelusta että kyllä se lauta kuulemma minunkin painon kestää eikä riko huoltosopimusta tms, mutta nousee mäkiä sen verta hitaammin ja kantama lyhenee, että ovat sitten kirjanneet max painoksi 100kg :) Täytyy katsoa jos läppänä ajaisi itse tuolla akun tyhjäksi jossain välissä ja katsoisi kauasko pääsee.
 
76bkkkkvn0b51.png
 
Ei varmaan ole vieläkään osattu tehdä korjauksia tai edes Ninebot Max tapaisia parannuksia.
Moottori myös takana olisi parempi mutta kunhan nyt tuota typerää runkoa edes sen verran muokkaisivat että saa kunnon lukituspisteen u-lukolle.
Myös taitettavat sarvet olisi tarpeen mutta tuskin Xiaomiin niin älykkäitä parannuksia tulee.
Sina ihmetellyt miksi kaikki kloonailee juuri Xiaomi M365 mallia eikä edes yritä tehdä siitä parempaa, vissiin kuvittelevat tuon mallin myyvän näön vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kukaan testaillut eroja akun kestossa eri ajomoodeilla?

Tyyliin lähtisi täydellä akulla ajamaan jonkun 10km matkan sporttimoodissa, katsoisi mitä jäi akkua jäljelle.
Sitten täydellä akulla täsmälleen sama reitti, mutta "normimoodi" ja taas katsotaan mitä jäi.
Sitten vielä jos löytyy se energiansäästömoodi niin sillä sama.

Jos on ylimääräistä aikaa käsissä niin seuraavaksi vielä samat ja reppuun 20kg tavaraa matkan ajaksi.
 
Olisikohan joku kiinnostunut ostamaan uuden, paketissa olevan g30 maxin? Tilasin ja peruutin viikkoa ennen lähetyspäivää, pirulaiset lähetti silti, ei millään jaksaisi lähteä palauttelemaan.
 
Näissä lukitustavoissa jotain vialla?lukitus.jpglukitus3.JPG
Molemmissa saa laudan irti kuusiokulma-avaimella, kun irrottaa eturenkaan tai pystyputken?


Tässä kesti 1min 16s ja ilman sähkötyökalua, joka kiertää pultit auki noin 10 kertaa nopeammin. Osaava tyyppi työkalun kanssa puhaltaa tuon 30 sekunnissa.
 
Viimeksi muokattu:
Näissä lukitustavoissa jotain vialla?lukitus.jpglukitus3.JPG
Joo, ei mulla ongelmaa ole löytää lukituspaikkaa tuosta mutta tarkotan sellaista mitä joissakin laudoissa ja pyörissä on, eli hitsattu lukituspaikka runkoon.
Tuosta saa renkaan irrottamalla lukon poistettua siististi alle 5 minuutissa ja toisessa kuvassa lukon voi kieputtaa sarvienkin kautta tai laudan yli takarenkaan kautta pois.
Tuo kahden lukon systeemi on jo melko painava ratkaisu ja vaijerihan tuossa ei ole oikeastaan edes lukitus.
Tietystä näin minäkin lukitsen tällä hetkellä oman Xiaomi M365 Pro mallin kun ei siinä parempaa tapaa ole.
Sähköskootterit / sähköpotkulaudat


Tässä esimerkiksi on jo älytty tehdä tuo lukituspiste.
 

Liitteet

  • 079F3AC6-1971-4999-B0E4-571D66304D85.jpeg
    079F3AC6-1971-4999-B0E4-571D66304D85.jpeg
    14,6 KB · Luettu: 115
Viimeksi muokattu:
Illat alkaa hämärtymään koko ajan aikaisemmin ja laitoin jo valmiiksi aputankoon kiinni lisävalaisimen ja akkupatteristo on parhaillaan latauksessa.

Akkukotelosta saa myös lisävirtaa USB-laitteille esim. puhelimelle tai jos virittelisi vaikka lednauhaa laudan pohjalle.

IMG_20200716_152803.jpg
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 554
Viestejä
4 557 066
Jäsenet
74 998
Uusin jäsen
hcko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom