Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Meneekös tuo custom firmwaren laitto niin, että ensin teen oman firmiksen tällä sivulla ja sitten tuuppaan sen tällä flasherillä sisään? mites sitten nuo bluetooth ja bms hommat pitää tehdä?
365pro.jpg
 
Segway Ninebot ES4- umpikumirenkaat, mitä mieltä olette? Voiko laitetta viritellä miten paremmin osin? Saako firmikset uudet mistä ja mitä niillä saa lisää? Pärjääkö Xiaomi m365 prolle?
 
Meillä m365 ja m365pro. Pro on korkeampi ja pidempi. Prolla ajaminen on vakaampaa, molempiin olen vaihtanut 10" renkaat. Lisäksi koneen isompi teho vaikuttaa paljon ajamisen "sulavuuteen".
Kerro tuosta renkaanvaihdosta mitä välineitä tarvii, mistä renkaat, paljon maksoi?
 
No nyt töihin tultu tuolla m365 pro:lla. Mittari näytti koko ajan 21-26km. Otinpa kellolla vertailun vuoksi pyöräily suorituksen.
Screenshot_20200425-190814.jpg
Semmoinen tunne oli koko ajan, että meneepä hitaasti, kun tuota pätkää on sähköpyörällä vetänyt jo vuosia.

Ehkä pitää jotain custom firmwarea kattella.
Paluu matka kesti vähän pidempään, kun nopeuskin välillä hyytyi ylämäessä alle 10km/h.
Screenshot_20200426-073516.jpg
Cruisen käyttöä täytyy opetella, mutta olipa tylsää vaan seisoskella 25 minuuttia laudalla.
Akkuakaan ei paljoa jäänyt tämän reilun 16 kilsan jälkeen.
Screenshot_20200506-072648__01.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Segwayklooni cittarissa:

C_ewaye2.jpg

E-Way E2 (ei pro)
Range 25km, max 100kg, 20km/h. 36V 6.6ah.
Kai tuo nuorisolle menee.
 
Kerro tuosta renkaanvaihdosta mitä välineitä tarvii, mistä renkaat, paljon maksoi?


 
Pro mallissa lähtee vääntö tuossa % lukemissa lähes kokonaan, ei meinaa normaali ylämäkiä edes jaksaa vetää ylös.
En tiedä sitten saako vääntöä custom säädöillä paremmaksi kun akun varaus on n.30-50%.


Custom firmis on laitettu. Laitoin sen jo n. vuosi sitten, joten ei muistikuvaa spekseistä, heh.

Oikeassa olet, stanu hyytyy noilla varausprossilla ylämäissä. Minun vekotin vetää täysillä väännöillä johonkin 25-30% varaustasoon asti. Harvemmin kuitenkin tulee edes ajettua noin tyhjäksi
 
NUO kugoot näyttä olevan hintalaatusuhteeltaan kärkipäässä speksien perusteella ainakin, kirin s2, es2 ja m2 pro mallit.
 
Saisin kaverin kautta uuden Ninebot max g30d laudan 665e uutena Suomesta, ennen kun tilaan, onko muuta järkevää vaihtoehtoa? Tuo aikalailla maksimi hinta laudalle.
Saanko tuon kulkemaan 30kmh helposti tietokoneen tai puhelimen kautta säätämällä? Jossain videossa sähläsi piirilevyä ennenkuin muutti firmwarea, onko tarpeellista enää?
 
Segwayklooni cittarissa:

C_ewaye2.jpg

E-Way E2 (ei pro)
Range 25km, max 100kg, 20km/h. 36V 6.6ah.
Kai tuo nuorisolle menee.
ostin kokeeksi. tuohon tarjoushintaan ihan jees, xiaomin m365 löytyy myös iteltä ja on se kyllä paljon viimeistelymmän oloinen laite. osittain näyttää olevan samoja osia.
 
No tehty downgrade bluetooth versioon 0.90 ja drv versioon 1.55
Screenshot_20200427-125040.jpg
Ja tuommoisilla batcheilla
Screenshot_20200427-124335.jpg
Nopeus ei kyllä noussut mihinkään:mad: pikku koeajon aikana.
Screenshot_20200427-131759.jpg
 
Viimeksi muokattu:
No tehty downgrade bluetooth versioon 0.90 ja drv versioon 1.55
Ja tuommoisilla batcheilla

Nopeus ei kyllä noussut mihinkään:mad: pikku koeajon aikana.

Koitin itse tehdä täysin samalla tavalla, bluetooth 0.90 ja tein samalla sivulla itselle firmiksen. Nopeus ei noussut mihinkään ja maksimit oli 25kmh. Latasin sitten tämän sivun avulla tuon 155gonkan ja laitoin sen samalla downg-ohjelmalla sisään. Drivellä menee 25kmh ja sportilla 31-32kmh. Testaa tuota jos riittää maksiminopeus ja aloitusnopeuden laskeminen 2kmh.
 
Koitin itse tehdä täysin samalla tavalla, bluetooth 0.90 ja tein samalla sivulla itselle firmiksen. Nopeus ei noussut mihinkään ja maksimit oli 25kmh. Latasin sitten tämän sivun avulla tuon 155gonkan ja laitoin sen samalla downg-ohjelmalla sisään. Drivellä menee 25kmh ja sportilla 31-32kmh. Testaa tuota jos riittää maksiminopeus ja aloitusnopeuden laskeminen 2kmh.
Tuo gonka toimii täällä. Olisi vaan kiva tietää, mitä säätöjä se pitää sisällään.

Ennen gonkaa koitin vielä tehdä tuon drv: täällä. Piti laittaa kääntäjä päälle, että osasi laittaa omat säädöt. Löytyy vielä enemmän säätöjä kuin tuolta aiemmin mainitulta sivulta. Huippunopeus ei nouse vaikka muut säädöt vaikuttaa muuttuvan halutusti. Pienestä on kiinni varmaan.
 
Mieli tekis kokeilla laskea tuo bluetooth versio alemmas kokeilun vuoksi mutta en ole arvannut alkaa flashailemään suorilta.
Tietääkö joku varmasti kokemuksesta onnistuuko tällä xiaoflasher ohjelmalla suoraan downgradetus tuolta oikeasta alalaidasta nykyisestä 1.0.0 versiosta tuohon 090 versioon ja pitääkö tuokin bms116 asentaa samalla sekä onko näissä joku järjestys kumman ensin asentaa?
 

Liitteet

  • BCC51113-D0B7-4921-859B-0CCCFEFE6080.png
    BCC51113-D0B7-4921-859B-0CCCFEFE6080.png
    2,6 MB · Luettu: 62
Mieli tekis kokeilla laskea tuo bluetooth versio alemmas kokeilun vuoksi mutta en ole arvannut alkaa flashailemään suorilta.
Tietääkö joku varmasti kokemuksesta onnistuuko tällä xiaoflasher ohjelmalla suoraan downgradetus tuolta oikeasta alalaidasta nykyisestä 1.0.0 versiosta tuohon 090 versioon ja pitääkö tuokin bms116 asentaa samalla sekä onko näissä joku järjestys kumman ensin asentaa?
Minä tiputin bluetooth:n ja drv:n sillä downgrade ohjelmalla eilen ja tänään bms:n tuolla xiaoflasherilla. Ja sillä vielä tuo gonka drv perään. Ja gonka siis ainakin poisti nopeusrajoituksen.
 
Minä tiputin bluetooth:n ja drv:n sillä downgrade ohjelmalla eilen ja tänään bms:n tuolla xiaoflasherilla. Ja sillä vielä tuo gonka drv perään. Ja gonka siis ainakin poisti nopeusrajoituksen.
Tuossa YouTuben kommentteja luin ja videoita katselin, otin riskin ja kokeilin niin hyvin tuo onnistui.
Ensin piti tosin parittaa xiaomin omalla home ohjelmalla lauta ja sen jälkeen tuo Xiaomi flasher rupes flashaamaan tuon bluetoothin.
Vetäsin 1.5.5 firmiksen päälle ensin bluetooth v.090 ja samasta softasta sitten tuon bms. version tuohon 116.

Saapahan nyt mahdollisuuksia ohjelmien yhteensopivuuksiinkin enemmän.
 
Huomasin että es4 pohjasta tippui joku kumilätkä jonka alla sähköjohdot paljaana. Pistin kiinni läpinäkyvällä sikaflexillä. Toivottavasti nyt pysyy. Tuo vaikutti olevan jollain aika heikolla liimalla sielä pohjassa aiemmin.
20200428_142336 – kopio.jpg
 
Huomasin että es4 pohjasta tippui joku kumilätkä jonka alla sähköjohdot paljaana. Pistin kiinni läpinäkyvällä sikaflexillä. Toivottavasti nyt pysyy. Tuo vaikutti olevan jollain aika heikolla liimalla sielä pohjassa aiemmin.
20200428_142336 – kopio.jpg

Samaistuen sun aikaisempiin mietteisiin (es4 vs m365) pistin kans maanantaina hobbyhallista es4 tilaukseen kun hinta kohdallaan. Oot kuitenkin ihan tyytyväinen lautaan? Kattelin kans et porukka on laittanut kierrelukitetta ruuveihin niiden putoamisen välttämiseksi ja käyttänyt jotain silikonisprayta jousiin ja renkaisiin. Tarvii tutkia lisää sitten kun/jos saan omani ens viikolla.
 
Samaistuen sun aikaisempiin mietteisiin (es4 vs m365) pistin kans maanantaina hobbyhallista es4 tilaukseen kun hinta kohdallaan. Oot kuitenkin ihan tyytyväinen lautaan? Kattelin kans et porukka on laittanut kierrelukitetta ruuveihin niiden putoamisen välttämiseksi ja käyttänyt jotain silikonisprayta jousiin ja renkaisiin. Tarvii tutkia lisää sitten kun/jos saan omani ens viikolla.
Hyvinkin tyytyväinen. Ei ole vielä sitä mäkeä löytynyt mistä tuo ei nouse ilman potkimista vaikka olen laittanut välillä yli 120kg päälle.
Lukitsemiskohdan puute vaivaa niin nyt aion hakea jostain jämäkän metallirenkun pystyputken ympärille, jossa on reikä johon saa lukon ja kiinnitys/kiristys potkulautaan pultilla + sikaflexilllä.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt saa Kärkkäiseltä Kontio Kruiser 2.0 Premium mustana 899 €
Saako vastaavalla rahalla parempaa mistään? Lisäakun toki hankin myös.
 
Nyt saa Kärkkäiseltä Kontio Kruiser 2.0 Premium mustana 899 €
Saako vastaavalla rahalla parempaa mistään? Lisäakun toki hankin myös.
Ompa outoa että pelkkä väri nostaa satasella hintaa.
 
Eikö tuota vastaavaa ole myynnissä EU:n sisällä toimittavissa verkkokaupoissa? Voisin kuvitella että on kiinan bulkki joka brändätty.
No, 960 eurolla lähtee tuo kotiin tuotuna ja lisäpenkillä eli menee budjettiin. Lisäakkua pitää sitten skoutata tarkemmin.
 
Ei ne joidenkin kovasti suosittelemat täyskumirenkaat kovin hyvä vaihtoehto ole Xiaomi M365 / M365 Pro lautoihin, tuolla facebookissa oli tällainen.
 

Liitteet

  • 73946D8F-D26B-4884-B741-156915B8346B.jpeg
    73946D8F-D26B-4884-B741-156915B8346B.jpeg
    136,4 KB · Luettu: 363
Viimeksi muokattu:
Itsellä kokemusta umpikumeista vain Tierin ja Voin laudoissa joissa tärinä häiritsevä jo lyhyillä ajomatkoilla. Nyt kun omasta Xiaomista meni 500km jälkeen takakumi rikki (tod näk liian alhainen paine) ja taluttelu kismitti niin pohdin umpikumeja. Tuo ajomukavuuden heikkeneminen vaan arveluttaa suuresti. Ilmarenkaan vaihto-operaatio itsessään ei paha, mutta taluttelu mahdollisesti pitkältäkin ärsyttää.
 
Itse ajellut 600km tällaisilla umpikumisilla renkailla nyt kevään aikana. Rullailee hyvin tosin omassa laudassa on jousitus. Hiekalla tärisyttää tosin jonkin verran.

IMG_20200501_035730.jpg
 
Itsellä kokemusta umpikumeista vain Tierin ja Voin laudoissa joissa tärinä häiritsevä jo lyhyillä ajomatkoilla. Nyt kun omasta Xiaomista meni 500km jälkeen takakumi rikki (tod näk liian alhainen paine) ja taluttelu kismitti niin pohdin umpikumeja. Tuo ajomukavuuden heikkeneminen vaan arveluttaa suuresti. Ilmarenkaan vaihto-operaatio itsessään ei paha, mutta taluttelu mahdollisesti pitkältäkin ärsyttää.
Eipä tuo Xiaomin vanne tunnu kestävän täyskumisia, tosin tuosta mun linkittämästä kuvasta nyt ei tiedä onko tyyppi pomppinut sillä laudalla ja siksi vanne murtunut.
Onhan näissä sanottu että akkukiinnityskin saattaa irrota ja akku sitten onkin entinen tärinän takia hyvin nopeasti.
 
Es4. Nyt kun vaikuttaisi siltä että kyseinen lauta kuljettaisi tällaista yli satakiloistakin, niin tuli vielä pari kysymystä mieleen. Ensinnäkin tuo lisäakku. mihin se kiinnitetään? Vai onko se tuo ohjaustangossa näkyvä möhkäle? Missä se vakioakku sitten on?

käsittääkseni @Tommy Goldfish on omaa kokoluokkaani, niin osaisitko arvioida kuinka pitkän matkan, lisäakku kiinnitettynä, pystyy tekemään, jos reitti on asfalttia ja mukana on jonkun verran mäkiä?
 
Tervehdys.

Tilasin itselleni laudan tästä M365 ja otin kylkeen M365pro näyttöpaneelin. Olisin nyt tiedustellut arvon väki, että mikä olisi paras ja helpoin tapa päivittää näyttö + ohjelmisto niin että se toimii. Tubessa pätkiä on todella monta, mutta mikä niistä olisi varmin/helpoin jotta tämä modaus onnistuu? Esim. tässä tuo ns. fläshäys menee miten menee.
Eli mitä käytännössä pitää tehdä näytön vaihdon jälkeen jotta lauta toimii? Step by step ohjeet kelpaisi jos joku asiantunteva vois kertoa.

1. Näytönvaihto
2.?

Kiitos jo etukäteen. :)
 
Viimeksi muokattu:
Es4. Nyt kun vaikuttaisi siltä että kyseinen lauta kuljettaisi tällaista yli satakiloistakin, niin tuli vielä pari kysymystä mieleen. Ensinnäkin tuo lisäakku. mihin se kiinnitetään? Vai onko se tuo ohjaustangossa näkyvä möhkäle? Missä se vakioakku sitten on?

käsittääkseni @Tommy Goldfish on omaa kokoluokkaani, niin osaisitko arvioida kuinka pitkän matkan, lisäakku kiinnitettynä, pystyy tekemään, jos reitti on asfalttia ja mukana on jonkun verran mäkiä?

Näkyvissä oleva möhkäle on tosiaan lisäakku, laudan varsinainen akku on ohjaustangon sisällä. Itse ajattelin kokeilla ajaa myös ilman lisäakkua kun silloin on helpompi kantaa lauta toimistoon jne.
 
@Tommy Goldfish Onko tuo lisäakku muuten jollain tapaa lukittavissa lautaan? Toisinsanoen voiko sen pölliä jollain ruuvimeisselillä vaikka lauta olisikin kiinni kaupan pyörätelineessä?
 
Es4. Nyt kun vaikuttaisi siltä että kyseinen lauta kuljettaisi tällaista yli satakiloistakin, niin tuli vielä pari kysymystä mieleen. Ensinnäkin tuo lisäakku. mihin se kiinnitetään? Vai onko se tuo ohjaustangossa näkyvä möhkäle? Missä se vakioakku sitten on?

käsittääkseni @Tommy Goldfish on omaa kokoluokkaani, niin osaisitko arvioida kuinka pitkän matkan, lisäakku kiinnitettynä, pystyy tekemään, jos reitti on asfalttia ja mukana on jonkun verran mäkiä?
Lisäakku on se möhkäle ja on valmiiksi kiinni.
Kilometreistä en osaa vielä sanoa kun pidempiä reissuja ei ole kerennyt tehdä. 7km reissu mäkistä asfalttimaastoa tiputti akun varauksen 95->65, sport moodilla.

Kun saan aikaa testata kunnolla niin pistän gopron kiinni niin näkyy myös nousut ja laskut graafina nopeuden lisäksi ja ajan akun täydestä tyhjäksi.
 
Lisäakku on se möhkäle ja on valmiiksi kiinni.
Kilometreistä en osaa vielä sanoa kun pidempiä reissuja ei ole kerennyt tehdä. 7km reissu mäkistä asfalttimaastoa tiputti akun varauksen 95->65, sport moodilla.

Kun saan aikaa testata kunnolla niin pistän gopron kiinni niin näkyy myös nousut ja laskut graafina nopeuden lisäksi ja ajan akun täydestä tyhjäksi.
Kiitos!! Onko käytössä virallinen firmware vai oletko itse fläshännyt jonkun?
 
No tehty downgrade bluetooth versioon 0.90 ja drv versioon 1.55
Screenshot_20200427-125040.jpg
Ja tuommoisilla batcheilla
Screenshot_20200427-124335.jpg
Nopeus ei kyllä noussut mihinkään:mad: pikku koeajon aikana.
Screenshot_20200427-131759.jpg

Kannattaa laittaa motor start speed vaikka 1kmh ni on paljon kivempi lähteä taas liikkumaan kun pitää ylittää vaikka suojatie kun ei juuri tarvi potkia vauhtia. Sitten jos sitä lisäakkua haluaa laitella Pro:hon niin tuohon Prevent charging mode:hen täppä :) Vielä en ole koittanut tämän vuoden "range huippuja", viime vuonnahan meni se ~54km :thumbsup:
 
Onko tätä uutta VOIn lautaa mahdollista ostaa jostain? Oli todella hyvä ajettava.
 

Liitteet

  • IMG_20200505_125517.jpg
    IMG_20200505_125517.jpg
    5 MB · Luettu: 314
Tänään kokeilin tehdä tuon xiaomi 365pro firmikisen tällä sivulla. Valitsin sen gonkan ja pikkuisuisen muutin setuppia.
Screenshot_20200505-144139.jpg
Näin näyttäisi menevän mittarin mukaan 27-28 kmh 83 kilon elopainolla. Otin kellollakin pienen nopeusmittaus session.
Screenshot_20200505-143940.jpg
Pientä mittarivirhettä ja semmoinen epäillys tässä on tullut, että tuo nopeusrajoitus asetusarvo ei olisi kovinkaan tarkka, vaan haluttuun nopeuteen pitäisi lisätä 5kmh.
 
Onko tätä uutta VOIn lautaa mahdollista ostaa jostain? Oli todella hyvä ajettava.
Näyttää Ninebot Maxilta. Tai tuo kello, rungon muoto ja renkaat. Näyttää että Voi on lisäillyt paljon kaikenlaista. Tuossa näyttää olevan lisättynä etujousetkin, Ninebot Maxista ei sellaisia löydy.
 
Nyt kävikin sillein että Hobbyhallin es4 sijaan kävin ostamassa vajaa 20km ajetun Ninebot Maxin. Ajettavuus on kyllä vertaansa vailla ja rakenteellisesti huippuluokkaa. Verrattuna muihin suosittuihin skoottereihin toi on kyllä melkoinen tankki 19kg, mitä on hieman ikävä kantaa rappusissa. Nippa nappa mahtuu taloyhtiön hissiin kuitenkin.
 
Tänään kokeilin tehdä tuon xiaomi 365pro firmikisen tällä sivulla. Valitsin sen gonkan ja pikkuisuisen muutin setuppia.
Screenshot_20200505-144139.jpg
Näin näyttäisi menevän mittarin mukaan 27-28 kmh 83 kilon elopainolla. Otin kellollakin pienen nopeusmittaus session.
Screenshot_20200505-143940.jpg
Pientä mittarivirhettä ja semmoinen epäillys tässä on tullut, että tuo nopeusrajoitus asetusarvo ei olisi kovinkaan tarkka, vaan haluttuun nopeuteen pitäisi lisätä 5kmh.
Huomasin että sulla on ruksittuna tuo battery saving voltage threshold, mitä se tekee, auttaako tuo siihen että tehot ei laske ennen kuin nuo voltit on tuossa luvussa mikä on valittavissa?
 
Viimeksi muokattu:
Huomasin että sulla on ruksittuna tuo battery saving voltage threshold, mitä se tekee, auttaako tuo siihen että tehot ei laske ennen kuin nuo voltit on tuossa luvussa mikä on valittavissa?
Näin uskon ja kun aamulla sivallan kotiin töistä scuutilla, niin sitten näen.
 
Näin uskon ja kun aamulla sivallan kotiin töistä scuutilla, niin sitten näen.
Laitahan päivitystä tänne sitten, tuo on asia jota oon tässä pitkään miettinyt, Pro mallissa katoaa tehot liian äkkiä kun akun varausta on vielä puolet ainakin jäljellä.
Olis hyvä jos vaikka 30% varauksella vasta menis tehot pieneksi.
 
Laitahan päivitystä tänne sitten, tuo on asia jota oon tässä pitkään miettinyt, Pro mallissa katoaa tehot liian äkkiä kun akun varausta on vielä puolet ainakin jäljellä.
Olis hyvä jos vaikka 30% varauksella vasta menis tehot pieneksi.
Noo testi pätkä ajettu, eli 8.7 kilsaa per suunta. Menomatkalla mittari näytti suorilla 27-28 kilsaa. Paluunatkalla semmoista 25-26 vielä kun akkumittarissa paloi vain yksi tolppa. Viimeinen 100 metriä meni enää 22 kmh.
Akun tila lopuksi
Screenshot_20200506-072648__02.jpg
Ehkä tuossa paluumatkassa on enemmän nousuja, mutta sanoisin silti, että jyrkemmissä nousuissa alkoi tehot hyytyä, kun nopeus tippui mielestäni enemmän kuin menomatkalla.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 101
Viestejä
4 484 152
Jäsenet
74 172
Uusin jäsen
Käppänä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom