Pyrres
Apina koulutuksessa
- Liittynyt
- 18.07.2017
- Viestejä
- 5 001
Turvallisuus+huollon helppous etc ovat rummun puolella. Rummustakin saa tehoa mutta vaatii rajummat palat ja tarpeeksi kokoa. Kyllä se autokin pysähtyy rummuilla joka nurkassa ja prätkäkin mekaanisilla rummuilla. Joku PV:n/Monkeyn Rumpu menisi ihan nätisti laudan vanteeseen halkaisijan puolesta. Ja esim oman Soliferin jarrupalat eivät olleet leveämmät kuin mitä tuossa G30 tyylisessä rummussa.Veikkaan että rumpujarruja suositaan pienemmän vastuksen ja yksinkertaisuuden takia, toisaalta hinta, jos ajattelee prätkän etujarrua niin se maksaa kokonaisena enemmän kuin tuo lauta.
EDIT: Sopivilla paloilla tuosta puremisen rajuudesta saisi levyilläkin aika pehmeän. Moni kun heittää helposti alussa levyihin totutellessa liikaa jarruvoimaa ja stongan yli lentäminen on realistinen uhkakuva. Kyllä sen itsekin muistaa kun fillariin tuli ensimmäistä kertaa 160mm hydraulilevy. Jarruteho itsessään ei lisääntynyt kisapaloilla olleisiin V-jarruihin varmaan liikoja mutta se tapa millä hydraulilevy puri alussa oli ihan erilainen kuin V-jarruissa tai mopon rummussa yms. Oli paljon agressiivisempi jos runttasi samaan tyyliin kuin V-jarruilla tai rummulla. Se initial bite oli sellainen ettei ollut sitä pehmeää alkua kun palat alkavat napata vaan jos löit jarrut pohjaan samantien niin jarru oli myös samantien mukana koska joustoa ei ollut eikä siten tuota pehmeyttä. Tuohon sopivat palat niin tuon saisi kyllä pehmennettyä ns "normi" kuluttajankin käyttöön soveltuvaksi.
Viimeksi muokattu: