Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nyt otat kuule itseäs niskasta kiinni ja valmistaudut polkemaan . Saisi muksukin hyvät naurut aamullaKyllä voi muksun fillari olla aikamoisella rullalla, kun satakiloinen iskä lähtee polkemaan sillä toimistolle
Nyt otat kuule itseäs niskasta kiinni ja valmistaudut polkemaan . Saisi muksukin hyvät naurut aamulla
Ne kestää yllättävän hyvin... Äläkä kysy mistä tiedän.Ainoa joka siinä tilanteessa nauraisi on prisman myyjä, kun menisin muksulle ostamaan uutta fillaria :f
Zeron 10x on kyllä pakko suositella. Työmatkat menee suorastaan lentäen tuolla, eikä pari kuoppaa tunnu missään.
Kyllä tää olisi erittäin hyvä juttu. Jos yli promillen aikoo vetästä, niin se on ihan hyvä pysyä poissa muun liikenteen seasta.Sellaista lakialoitetta ollaan tuomassa.
Kokoomusedustaja vaatii sähköpotkulautakuskeille promillerajaa
Sama kiinnittää omankin huomion. Es4 omassa käytössä ja 0 sekuntia käytetty ylläpitoon. Eipä siitä paljoa tule kirjoiteltua tai excelöityä jotain ilmanpaine piirakkakaavioita. Pelkkää ajoa.Kovin vikaisia nämä foorumin kiinalaiset laudat. Toki täällä kirjoittelevat enemmän he joilla on ollut jotain vikaa.
Todnäk iso juttu on se että sen verran uusi juttu nämä laudat että jengi ei uskalla ostaa suoraan ns "hyvää". Näin itselläkin oli aluksi. Xiaomissa 0 vikaa mutta hitaus ja range alkoi vituttamaan. Tehokkaampaan en halunnut laittaa älyttömästi koska ns väliaikainen ykköskulkine. Joten päädyin E-wayhin joka sitten olikin sitä ja tätä mutta toimiessaan ajoi asiansa mainiosti. Se kun pöllittiin niin ajattelin vitut, laitetaan nyt vähän rahaa haisemaan ja ostetaan se "laadukkampi". Saa nähdä miten käy.Kovin vikaisia nämä foorumin kiinalaiset laudat. Toki täällä kirjoittelevat enemmän he joilla on ollut jotain vikaa.
Inokim ollut käytössä yli 4 vuotta ja aino ”vika” on ollut puhjennut etukumi. Huoltoja tehty nolla eikä päivitetty softia (en osaa sanoa onnistuuko edes). Akkukin tuntuu kestävän, olen odottanut että se vähän hiipuisi niin vaihtaisi isomaan (löytyy valmistajalta suoraan sopiva).
Mä oon ymmärtänyt et tuo Nordic-versio olisi raudan puolesta täysin sama kuin Global, jota itse odottelen postissa saapuvaksi. Softasäädöllä vissiin sen 25km/h:n sit saisi auki.Paketin mukana. Menin kiireisenä tilaamaan tollasen vähän kalliimman Nordic-laudan, jossa erona tavalliseen oli ilmeisesti noi ylimääräiset renkaat, kolmen vuoden takuu ja 20 km/h rajoitus. Voi tuntua vähän hölmöltä tilailla tollasta entistä rajoitetumpaa laitetta +50 euron hintaan, mutta kärsimättömyydestä maksetaan ja sen sai heti.
Jos puhut samasta 7€ hintaisesta firmiksestä niin kyllä se on ilmeisesti ihan legit. Foorumeita jonkun verran lukenut näistä ja porukka vannoo sen nimeen. Toimivuuden puolesta siis. Se onko sitten kuinka tervettä vetää laudalla neljääkymppiä on eri asia.Netissä on kyllä jotku maininnu että Xiaomi mi pro 2:een on olemassa firmis joka laittaa sen menemään 42 km/h, mutta en usko mokomaa, luulen että se on vaa joku scämmääjä. (maksumuurin takana siis on se firmware.)
Pakko olla renkaankokoa muutettu tai jotain et näyttää enemmän mitä oikeesti kulkee. Ninebot Max Gen 2 vakioakulla huiput 39 freewheel, 37 tasasella ja gps nopeus sen 35Jos puhut samasta 7€ hintaisesta firmiksestä niin kyllä se on ilmeisesti ihan legit. Foorumeita jonkun verran lukenut näistä ja porukka vannoo sen nimeen. Toimivuuden puolesta siis. Se onko sitten kuinka tervettä vetää laudalla neljääkymppiä on eri asia.
Riippuu laitteesta. Isompirenkaisella toki mutta perus 8-8.5" renkailla noihin joutuu kyllä jarruttelemaan. Itse voin rehellisesti myöntää etten ole tarpeeksi taitava/uskalias opettelemaan hyppimään kanttereille tai tietoisesti kuoppien yli, etenkään melkein 25kg laudan kanssa. Meikäläisen taidoilla se olisi väärin ajoitettu ja tökkäisi luonnollisesti etu tai takarenkaan kanttariin ja pannut. Fillarilla kun tottunut menemään laudan sijaan niin vetää vaan yli tai keventää painon ja tadaa. Perinteisellä moottoroimattomalla kyllä junnumpana hyppi jonkinverran mutta siitäkin on jo vuosia aikaa ja taidot kadonneet ja itsesuojeluvaisto on kasvanut.Aika paljon noita Birdin vuokralautoja näkyy liikenteessä Tikkurilan ympäristössä ja kyllä sen huomaa, ettei ole paljon kuljettajilla kokemusta kun on sen verran epävarmaa ja huojuvaa menoa.
Tommoisella ylivarovaisuudella käy juuri niin, että vetää nurin jos alkaa liikaa jarruttelemaan kuoppiin ja kanttareihin. Niistä pitää lentää hypyllä yli.
No siis riittää, että eturenkaalla on lennetty yli ja takarengas saakin osua pienellä voimalla monttuun tai kanttariin, paitsi ehkä sisäkumillisilla kannattaa ehkä olla varovaisempi ettei puhko kumia.Riippuu laitteesta. Isompirenkaisella toki mutta perus 8-8.5" renkailla noihin joutuu kyllä jarruttelemaan. Itse voin rehellisesti myöntää etten ole tarpeeksi taitava/uskalias opettelemaan hyppimään kanttereille tai tietoisesti kuoppien yli, etenkään melkein 25kg laudan kanssa. Meikäläisen taidoilla se olisi väärin ajoitettu ja tökkäisi luonnollisesti etu tai takarenkaan kanttariin ja pannut. Fillarilla kun tottunut menemään laudan sijaan niin vetää vaan yli tai keventää painon ja tadaa. Perinteisellä moottoroimattomalla kyllä junnumpana hyppi jonkinverran mutta siitäkin on jo vuosia aikaa ja taidot kadonneet ja itsesuojeluvaisto on kasvanut.
No tuossa auttoi paikoin jo tuo sun ylimääräinen vauhti. Ehdit sopivasti lentää yli vs hitaammassa vauhdissa olisi mahdollisesti tökännyt pahemmin. Itse teen nuo äkkikevennykset joko sillä että kaikki paino nopeasti taakse tai jos esim kanttarille nousu jonka tietää onnistuvan mutta tietäen esim jousten pohjaavan/kumien iskevän voimalla. Ehkäistäkseni tuon teen kevennyksen pumppauksella jotta saan oman painon kevennettyä laudalla ja laudan jousitus auttaa vielä nostovoimassa sopivasti keventämään kun isku tulee. Noin saa todella paljon kevennettyä iskuja juurikin maasta lähtevien mutta mahdollisesti hiukan liian jyrkästi nousevien kanttareiden kanssa ilman että tarvitsee hidastaa liikoja. Itsellä esim tuossa Zerossa keulan jousto on varsin lyhyt ja helppo pohjata jos et himmaa/kevennä. Keventäminen vielä menee itseltä mutta ilmaan en renkaita halua nostella kuin alas hyppiessä.No siis riittää, että eturenkaalla on lennetty yli ja takarengas saakin osua pienellä voimalla monttuun tai kanttariin, paitsi ehkä sisäkumillisilla kannattaa ehkä olla varovaisempi ettei puhko kumia.
Tänään oli tehty pyörätielle 1x2 metrin tasainen kuoppa asfalttiin, joka oli noin 10cm syvä ja reunat taysin pystysuoria ja ei ollut minkäänlaista keilaa tai muuta merkintää laitettu varoitukseksi.
Ajelin reipasta ~33-35 vauhtia ja pari metriä ennen huomasin montun (suorasta auringonpaiseesta talon varjoon, joten kuoppaa oli vaikea havaita kaukaa).
Tässä tilanteessa pelasti voimakas hyppy eturenkaalla, mutta takarengas pamahti todella pahasti montun reunan terävään asfalttiin. Ilman hyppyä olisin vetänyt nurin.
Itse pidän 3.5-4.0 baria painetta kummassakin renkaassa, eikä ole mennyt vielä rikki tämmöisellä 100 kiloisella mätisäkillä.
Tuo punaisella merkitty kohta.
Onnistuuko jousitetulla tuommoinen "pelastushyppy" hätätapauksessa kuinka helposti?No tuossa auttoi paikoin jo tuo sun ylimääräinen vauhti. Ehdit sopivasti lentää yli vs hitaammassa vauhdissa olisi mahdollisesti tökännyt pahemmin. Itse teen nuo äkkikevennykset joko sillä että kaikki paino nopeasti taakse tai jos esim kanttarille nousu jonka tietää onnistuvan mutta esim jousten pohjaavan/kumien iskevän voimalla teen sen pumppauksella jotta saan oman painon kevennettyä laudalla ja laudan jousitus auttaa vielä nostovoimassa sopivasti keventämään kun isku tulee. Noin saa todella paljon kevennettyä iskuja juurikin maasta lähtevien mutta mahdollisesti hiukan liian jyrkästi nousevien kanttareiden kanssa ilman että tarvitsee hidastaa liikoja. Itsellä esim tuossa Zerossa keulan jousto on varsin lyhyt ja helppo pohjata jos et himmaa/kevennä. Keventäminen vielä menee itseltä mutta ilmaan en renkaita halua nostella kuin alas hyppiessä.
Joo, monilla varmaan jää todellinen jälkeen tuosta ilmoitetusta, mutta lähinnä sitä toin esille että maksumuurista huolimatta ihan legitti setti, ei scämmi.Pakko olla renkaankokoa muutettu tai jotain et näyttää enemmän mitä oikeesti kulkee. Ninebot Max Gen 2 vakioakulla huiput 39 freewheel, 37 tasasella ja gps nopeus sen 35
Edit: ja 65kg kuski
Lyhyellä jäykällä jousituksella luonnollisesti helpompi saada voima nopeasti maahan. Jousitetulla kuten nyt tuo Zero 10 on tuo takajousi sen verran pehmeä että vaatii joko rajun ponnistuksen taakse jotta saa jouset ensin tarpeeksi jäykiksi/pohjaamaan ja sitten vasta voima välittyy hyppyä varten tai vastaavasti isompi nykäisy stongasta mikä taas ei sekään ole kovin optimaalinen laudan kannalta. Tuota stognasta nopeaa nykäisyä ja paino nopeasti taakse käytän itse jotta saan etupään kevenemään ja annan takapään jousituksen hoitaa loput koska riski siitä että se heittää yli on huomattavasti pienempi. Rengas puhkeaa jos puhkeaa. On kuitenkin parempi kuin naamalleen lentäminen. Pääasiassa noista syistä haluan ehdottomasti että laudassa on varsin rajut jarrut ja hyvät renkaat ihan kuin fillarissakin. Tällä hetkellä mietinnässä olisi jos päivittäisi hydraulijarruihin ihan vaan tuon tasaisen toistettavan jarrutuntuman saamiseksi+helpomman säädettävyyden ja ylläpidon saamiseksi. Nuo isot jarrut ja hyvät renkaat ovat kuitenkin se millä se lauta oikeasti pysähtyy todella nopeasti. Jotkin kovimmat laudat taitavat mennä 25kmh-0kmh reiluun kolmeen metriin mikä ei ole paha ottaen huomioon laudan perusrakenteen eli pystyssä oleva kuski joka ei saa painoa taakse ja alas läheskään yhtä nopeasti kuin esim fillarilla ja tähän vielä pienet renkaat.Onnistuuko jousitetulla tuommoinen "pelastushyppy" hätätapauksessa kuinka helposti?
Tulee mieleen, että ensin jousitettu lauta niiaa alas ja sitten vastaa hyppää, kun taas jousittamaton hyppää samalla hetkellä kun nykäisee tangosta voimakkaasti ja hyppää jaloilla ilmaan.
Joka tapauksessa suosittelen harjoittelemaan hyppäystä ja käyttämään sitä paljon. Jossain tilanteissa saattaa säästyä asfaltti-ihottumalta tai pahemmilta vammoilta.
Omassa laudassa GEN2-moottorilla ja DaddyNordV2 firmiksellä on kers sopiva moottorijarrutukselle.Itse pitää kyllä pudottaa moottorijarru tuosta Zerosta 2:sta 1:n ihan vain koska se on varsin voimakas vieläkin ja haluan tuon olevan pääasiassa kuin auto tai prätkä yms jarruiltaan eli moottori jarruttaa hiukan mutta pääasiallinen jarrutus tapahtuu aina mekaanisilla jarruilla paremman tarkkuuden, hallinnan ja tuntuman ylläpitämiseksi.
Joo itsellä on säätö 1-5 ja jo kakkosella on samantien varsin mojova jarruvoima mikä ei toki haittaa kovemmissa vauhdeissa mutta kun vauhti hidastuu tarpeeksi niin takarengas lyö helposti lukkoon kun perä kevenee. Kolmonen oli ihan ajokelvoton. Enkä halua edes kokeilla mitä tuo sanoisi 5:sta.Omassa laudassa GEN2-moottorilla ja DaddyNordV2 firmiksellä on kers sopiva moottorijarrutukselle.
Laitoin saman firmiksen kaverin MAX-G30D lautaan ja jossa on GEN1-moottori, niin siinä moottorijarrutus on ihan liian kireä. Ajaminen on sellaista eteen / taakse keinumista kiihdytyksessä ja moottorijarrutuksessa.
Noitahan saa säädettyä miten haluaa, mutta kaveri ei uskalla, koska pelkää että siitä tulee tiiliskivi jos seuraava firmispäivitys ei onnistu.
Taitaa olla joo ja täyskumit.Onko noi Birdin takarenkaat oikeasti noin matalaprofiiliset vai meneekö rengas tuon moottorikannen alle tms? Voi meinaan olla aika kovaa kyytiä kun katsoo tuota rengastusta.
Hyi saatana. Vaikka olis honeycomb niin joustoa ei joko ole tai se hakkaisi jo moottorisuojaan asti. Tommonen laitehan alkaa käymään jo vibraattorista.Taitaa olla joo ja täyskumit.
Sama täällä, mutta ensiavuksi ruiskuttelen vaan ketjuöljyä ja kovaa menoa. Näin menty viimeiset 2000 kilometriä.G30 Maxin etulaakeri alkanut pitämään pientä värinää ajossa ja tietyllä nopeudella alkaa etulokarikin resonoimaan. Ajettu reipas 700km. Pyörittelin eturengasta käsin ja klappia ei tuntunut mutta pientä rahinaa havaittavissa. En ole tehnyt mitään lisäsuojauksia vaseliinilla tms. joten liekö ottanut nokkiinsa kosteudesta tai pölystä. Jossain vaiheessa pitäisi varmaan uusia laakeri mutta ajoa tulee aika vähän, joten teen joskus myöhemmin kun se alkaa oikeasti haittaamaan.
Noissa curious joen 10 tuumasissa lukee inflate 35psi. Laitoin 38. Aika mukavan pehmeet, muttei arvaa nyt lähteä ajeleen, kun tuo takavalon piuha jäi vähän huonosti. Nyt ei ehdi enempää tusata tämän kanssaMites tuo curious joen 10 tuumainen rengassetti ja 365pro lauta. En nyt keksi miten tuo takavalon johto on tarkoitus laittaa, ettei hankaa?
Käyt vielä näyttämässä persettä Sorin poliisiasemalla niin olet todellinen A-luokan -lfa
Älä ajele ylinopeuttaNo siis riittää, että eturenkaalla on lennetty yli ja takarengas saakin osua pienellä voimalla monttuun tai kanttariin, paitsi ehkä sisäkumillisilla kannattaa ehkä olla varovaisempi ettei puhko kumia.
Tänään oli tehty pyörätielle 0,5x1 metrin tasainen kuoppa asfalttiin, joka oli noin 10cm syvä ja reunat taysin pystysuoria ja ei ollut minkäänlaista keilaa tai muuta merkintää laitettu varoitukseksi.
Ajelin reipasta ~33-35 vauhtia ja pari metriä ennen huomasin montun (suorasta auringonpaiseesta talon varjoon, joten kuoppaa oli vaikea havaita kaukaa).
Tässä tilanteessa pelasti voimakas hyppy eturenkaalla, mutta takarengas pamahti todella pahasti montun reunan terävään asfalttiin. Ilman hyppyä olisin vetänyt nurin.
Itse pidän 3.5-4.0 baria painetta kummassakin renkaassa, eikä ole mennyt vielä rikki tämmöisellä 100 kiloisella mätisäkillä.
Tuo punaisella merkitty kohta.
Outoa kyllä mutta tällä kertaa en hauku ylinopeutta. Jos jotain se todnäk pelasti kaatumiselta. Sama kuoppa olisi tullut vastaan 25kmh.Älä ajele ylinopeutta
On muuten varsin kova väite tuo "johtuu aina painosta". Mielenkiinnolla odotan perusteluja aiheeseen.50-70kg: Eturengas 35-40 psi, Takarengas 40-50 psi.
70-90kg: Eturengas 40-45 psi, Takarengas 45-55 psi.
90-100kg: Eturengas 45-50 psi, Takarengas 50-60 psi.
Yli 100 kg 50-55 psi eturengas ja 60-65 psi takarengas, mutta varovaista ajoa.
Renkaan puhkeaminen johtuu aina painosta.
Tuossa se suurin syy puhkeamisille tulikin. Ei koskaan eikä missään tapauksessa ole syytä laittaa varsinkaan alle 10" renkaisiin vain kahta baria painetta. Todella moneen kertaan tässäkin ketjussa tullut esille tuollaisen olevan varsin varma tapa tuhota ne renkaat.ja softimpaan ajoon tai hiukan röpelöllä tiellä: 2-2.5 bars
Tässä hyvä esimerkki edellisen jatkoksi. Tai no, ylinopeuden osalta ei toki hyvä mutta hyvä kuitenkin siitä, miten ei pahemmin ole tarpeen varoa kun vaan paineet ovat kunnossa. Kyllä ne renkaat normaaliajon kestävät.Ajelin reipasta ~33-35 vauhtia ja pari metriä ennen huomasin montun (suorasta auringonpaiseesta talon varjoon, joten kuoppaa oli vaikea havaita kaukaa).
Tässä tilanteessa pelasti voimakas hyppy eturenkaalla, mutta takarengas pamahti todella pahasti montun reunan terävään asfalttiin. Ilman hyppyä olisin vetänyt nurin.
Itse pidän 3.5-4.0 baria painetta kummassakin renkaassa, eikä ole mennyt vielä rikki tämmöisellä 100 kiloisella mätisäkillä.
Tuosta olen ihan samaa mieltä. Kyllä sillä laudalla voi ajaa järkevää nopeutta ja molemmat kädet tangossa kiinni. Kumpikaan ei tuota itselle sen suuremmin ongelmia. Osalla vaan on asenne "minähän ajan 50km/h jalkakäytävällä!"Ei kyllä tulisi mieleenkään alkaa hyppimään ja pomppimaan sähköpotkulaudalla. Jos tulee reikää tai kanttaria niin sitten hidastetaan, ja jos ei kerkeä hidastamaan vaan pitää tehdä "väistöpomppuja", oli nopeutta liikaa. Tilannenopeus!
Mutta jos nopeus olisi ollut olosuhteet huomioiva, ei se kuoppa olisi yllättänyt. Ei tuo kuvan paikkakaan ole sellainen, jossa on tarpeen ajella ihan reipasta ylinopeutta. Eikä "ylinopeus pelasti" ole mikään selitys.Outoa kyllä mutta tällä kertaa en hauku ylinopeutta. Jos jotain se todnäk pelasti kaatumiselta. Sama kuoppa olisi tullut vastaan 25kmh.
Ei liene kovin vaikeaa ymmärtää, miksi vuokrapelissä on umpikumia. Jos itse saisit päättää, laittaisitko ilmarenkaat? Tuskin, ne puhkottaisiin jatkuvasti tai vähintään ilmat pihalle yhtenään.Hyi saatana. Vaikka olis honeycomb niin joustoa ei joko ole tai se hakkaisi jo moottorisuojaan asti. Tommonen laitehan alkaa käymään jo vibraattorista.
Juu kyllä, mutta tuosta muodostui syystä x itselle ainakin kuva että et olisi ehtinyt jarruttamaan vaikka vauhti olisi ollut sen 15kmh.Jaa, eikös vauhtia hiljentämällä jää enemmän aikaa toimia...
Näinhän tuo tosiaan on.Jaa, eikös vauhtia hiljentämällä jää enemmän aikaa toimia...
Tuokin on pyöräilijänä vähän kaksipiippuinen juttu. Itselle pyörätie on ns se oikea paikka. Mutta toisaalta juuri nuo 40kmh painavat spandexit aiheuttavat enemmän vaaraa pyörätiellä kuin liikenteen seassa. 25kmh laudat taas eivät kuulu keskustan ulkopuolella ajoradalle omissa pienissä aivoissa mutta on sitä tullut esim törmättyä outoon tilanteeseen että ainoa laillinen paikka laudalle olisi ollut ajaa 50kmh tiellä autojen seassa tai leveällä jalkakäytävällä. Valitsin alinopeuden ja jalkakäytävän.Liian paljon. Kerroinkin toisessa langassa tapauksen muutaman viikon takaa, kun valkolakkinen pariskunta ajeli Ruoholahdesta Lauttasaaren suuntaan Länsiväylää (moottoritie !) keskellä bussikaistaa, kaksi samalla laudalla...
Siihen sitten ne "Spandexit", eli varhaiskeski-ikäiset miesoletetut, jotka polkevat hullun kiilto silmissään munat vaahdossa pitkin ajorataa, vaikka vieressä olisikin pyörätie. Ei ne nyt kauaa jaksa ajaa silti esim. 40 km/h, niitä kun bussilla väistää toisen kaistan kautta, siinä on taas sitten vaaratilanne. Ynnä muut toilailijat
Joo toki. Mutta tästä päästään yhteen lempivänkäämisen aiheeseeni. Paskat jarrut ja kumit laudoissa. Minkä helvetin takia jossain melkein tonnin laudassa on säästettu pari euroa ja otettu ne halvimmat paskat kumit. Se ero turvallisuudessa jo pelkkien hyvien kumien tuoman turvallisuuden kannalta on uskomaton. Saati hyvät kumit+hyvät jarrut. Itseä todella todella kuumottaa tilata nuo vajaa 200e hydraulijarrut tuohon lautaan.Entäs jos olisi ollut sen 5 km/h?
Tiedän, saivartelua tavallaan. Mutta fysiikan laki jne.
Missä tuossa näkyy se tilannenopeus? Ei, spandexin ei tarvitse ajaa 40km/h jos siihen ei ole turvallista paikkaa. Varsinkaan keskustoissa, joissa alkaa olla varsin kattavasti 30km/h rajoitus.Tuokin on pyöräilijänä vähän kaksipiippuinen juttu. Itselle pyörätie on ns se oikea paikka. Mutta toisaalta juuri nuo 40kmh painavat spandexit aiheuttavat enemmän vaaraa pyörätiellä kuin liikenteen seassa. 25kmh laudat taas eivät kuulu keskustan ulkopuolella ajoradalle omissa pienissä aivoissa mutta on sitä tullut esim törmättyä outoon tilanteeseen että ainoa laillinen paikka laudalle olisi ollut ajaa 50kmh tiellä autojen seassa tai leveällä jalkakäytävällä. Valitsin alinopeuden ja jalkakäytävän.
Laudalla maksimi 25km/h ja sanotaan korkeintaan 150 kiloa lauta+kuski+tavarat. Jos siinä laudassa on jotain muuta kuin joku kivikova, lähes kovamuovinen umpirengas, paljonko saat sitä jarrutusmatkaa lyhennettyä kumiseosta muuttamalla? Onko aiheesta esittää jotain faktaa myös?Joo toki. Mutta tästä päästään yhteen lempivänkäämisen aiheeseeni. Paskat jarrut ja kumit laudoissa. Minkä helvetin takia jossain melkein tonnin laudassa on säästettu pari euroa ja otettu ne halvimmat paskat kumit. Se ero turvallisuudessa jo pelkkien hyvien kumien tuoman turvallisuuden kannalta on uskomaton. Saati hyvät kumit+hyvät jarrut. Itseä todella todella kuumottaa tilata nuo vajaa 200e hydraulijarrut tuohon lautaan.
Ja taas jostain syystä sain lähinnä naureskelua osakseni, kun puhuin aikanaan paremmista jarruosista lautaan. Kokonaan hyrdaulisesta en toki silloin vaan vaijeria mutta hydraulinen jarrusylinteri orkkiksen puhtaasti mekaanisen sijaan ja selvästi suuremmilla jarrupaloilla.
Joskus puhuin levyjarruistakin mutta myös se ammuttiin alas. Rumpu riittää kaikille. Omasta mielestäni kunnolliset jarrut ovat toki se toivottu lähtökohta ja vaikea on renkaan laadulla nähdä merkitystä jos jarrujen laatu on tuo mainitsemasi.Jos olisi ensin levyjarru edessä (noissa kalliimmissa toki alkaa olemaan), mutta ainakaan e600 ei saa millään edes etupyörää lukkoon vaikka on umpikumiseos.
Eikä mennyt tuolla Minimotorsillakaan. Samantyyppinen rumpu. Lukkoon et saanut vaikka yritit. Joo E600Maxilla sain kyllä perän kevenemään jos kunnolla runttasin mutta ei se lukkoon mennyt. Eli olisi selkeästi ollut vielä varaa ottaa tehokkaampaa jarrua alle. Ja vaikka tosiaan ei olisi edes tuo jarruteho kun saisi edes tasaisen muuttumattoman jarrutuntuman kuten hydraulisissa. Pakko se on prkl tehdä jos järkevään hintaan onnistuu.Jos olisi ensin levyjarru edessä (noissa kalliimmissa toki alkaa olemaan), mutta ainakaan e600 ei saa millään edes etupyörää lukkoon vaikka on umpikumiseos.
bröm bröm