Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:15 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Siritystä kuuluu omastakin laudasta ajaessa ja on ihan normaalia sähkömoottorin ääntä.
Ilman kuormaa ei pitäisi mielestäni kuulua mitään. Tosin en ole laittanut ikinä korvaa kiinni moottoriin ja kuulostellut.
Tässä YouTube clipissä täysin sama ääni.
Muuttuuko ääni kaasua/rasitusta vaihtamalla vai jatkuvasti kierroksista ja rasituksesta riippumaton ääni?
Toki eri moottori todnäk kuin E600 Maxissa oli mutta ei kyllä muistu mieleen että oma olisi moista pitänyt. Toki mikki, sen etäisyys, muut ominaisuudet jne muuttavat ääntä ja miltä se kuulostaa.Ihan pintakaasulla ei kuulu (arviona noin kävelyvauhti), mutta heti kohta kierrosten kasvaessa alkaa ja jatkuu sen jälkeen samanlaisena kierroksista riippumatta.
Totta. Toi kyllä kuulostaa omaan korvaan täysin samalta kuin oma G30 livenä. Eikä sitä tosiaan kuule jos korva on moottorin yläpuolella. Kuuluu vain moottorin vierestä tai seinän tms. kautta kaikuna. Häiritsee itseä lähinnä kun ajaa jossain seinien vieressä tai muualla.Toki eri moottori todnäk kuin E600 Maxissa oli mutta ei kyllä muistu mieleen että oma olisi moista pitänyt. Toki mikki, sen etäisyys, muut ominaisuudet jne muuttavat ääntä ja miltä se kuulostaa.
Noh jos takuuta on niin voihan tuon laittaa huollolle kirjallisesti infona että hei tämmöinen on, onko aihetta tehdä jotain ja jos on niin miten ja jos ei niin ainakin huoltoon on oltu yhteydessä ja siitä on dokumentaatio.Totta. Toi kyllä kuulostaa omaan korvaan täysin samalta kuin oma G30 livenä. Eikä sitä tosiaan kuule jos korva on moottorin yläpuolella. Kuuluu vain moottorin vierestä tai seinän tms. kautta kaikuna. Häiritsee itseä lähinnä kun ajaa jossain seinien vieressä tai muualla.
Käyhän E-scootin (tosin tuolla on varsin huonosti vedenpitävyyksistä mainintaa, eli kannattaa tutkia muitakin paikkoja, valmistajan sivuja, muistaa että google on ystäväsi ja huudella tänne ideoita ja hyvällä tuurilla joku tietää onko joku sysipaska vai oikeasti hyvä lauta) sivuilla esim ja katsele osuuko silmiin noista 500w malleista mikään. Jos menet paikanpäälle älä tee sitä virhettä että koeajat jonkun jytkymmän. Yhtäkkiä se parin extrakilon kantaminen portaissa ei kuulostakkaan yhtä pahalta jotta saat tuplajarrut, jouset, tehoa jne jne. Mitä vedenkestoon tulee niin ainakin tuo entinen Xiaomi Gen1 M365 Pro kesti aivan kaiken veden mitä vain keksi. Hyvä etten käynyt pariin kertaan uimassa sen kanssa (tai no, käytännössä sama määrä vettä...) ja talvella paikat täynnä vettä jäätä ja sohjoa ja ei mitään ongelmaa. Lauta yhä ajossa ilman yhtään ongelmaa.Oisko täällä vinkkejä päivitykseen..? Oon yrittänyt tässä vähän katsella, mutta en ole oikein löytänyt mitään järkevää vaihtoehtoa. Nykyisellään lautana on viime kesänä ostettu xiaomi m365 perusmalli johon pro mallin näyttöä laitettu ja softaa ruuvattu
Päivityksenä tuohon kaipaisi nyt lisää tehoa/vääntöä, lähinnä siis kun normaalilla kulkureitillä on yksi aivan helvetin jyrkkä mäki missä vauhdin potkiminenkin on vaikeaa. Nopeutta en sinänsä kaipaa kun tuo nyt siellä 25-30kmh tasaisella menee. Tämän lisäksi jousitus olisi hyvä saada sekä jonkinlainen vedenkesto. Tuolla vähän pelottaa vetää kun esim vesisade iskee päälle. Uusi vekotin ei myöskään saisi olla merkittävästi painavampi (~15kg) tai isompi enkä etsi mitään täysin katulaitonta ohjusta. Rangea tälle laudalle taisi olla luvattu 30km ja käytännössä sillä pääsee 20km joka riittää omiin päivittäisiin liikkumisiin. Eli ihan älytöntä rangevaatimustakaan ei itsellä ole, enempi toki kivempi mutta painoahan niistä akustoista tulee ja kun en halua tankkeria niin rangesta voi tinkiä reaalimaailman 20km asti
Itsellä ajot on näin kesäisin toimistolle / kauppaan / muita lähisiirtymisiä. Välillä julkisilla kauemmaksi tai auton kontissa reissussa. Eli siis vekotinta löydään välillä kasaan ja nostellaan sinne tänne
Nope, itsellä on tuo sama kuin sulla mutta Pro versio. Piti mennä Zeroa 10:ä ostamaan ja tulin tuon kanssa pois koska en tullut Zerojen takajousituksen kanssa toimeen (perä mukava, keula liian jäykkä joten stonga lyö käsille ja jouset kuulema helppo saada pohjaamaan).@Pyrres
Aa ja unohdin mainita ehkä tärkeimmän pointin, Futecherissa on rumpujarrut edessä ja takana + electric brake, antaa paremman fiiliksen ja itsevarmuutta kun on oikein säädetty, meinaan pysähtyminen on ihan eri luokassa ja kehtaa avata kaasuakin
Ja joo todellakin terävimmät ja korkeimmat kanttarin vedän iisisti, mutta sellaset töyssyt mihin piti ajaa alle 15 kmh Wilfalla menevät Futechrilla no problemos. Noi RGB antavat mukavaa lisävalaistusta kun tässä on pohjassa ajovalot ja jarruvalot samalla tasolla, ite oon säätänyt että hitaasti "sykkii" valkoisena koko runko, mut sellaset ilotulitus-show tehosteet ei oikeen mun makuun, makunsa kullakin tietenkin.
Sulla oli Zeron lauta nyt? Niitäkin kattelin mutta olivat menneet, 8 tai 10 vaikutti hyvälle harkintahetkellä.
56%->23% 27km matka yhtään säästelemättä tehot tapissa ja isoja mäkiä reitillä. Pidempää en ole vielä kokeillut kun ei ole töihin ollut asiaa saikun takia. Ja juu isompi akku ja tuo isompi volttimäärä aka mukava lisä.Hyviä pointteja, noitten takavalojan näkyvyyttä itekin miettinyt ja niitä ei voi tehostaa enempää kakesta joka tuli mukana, sullakun on toi PRO-variantti niin minkälainen range sulla on? tää Non PRO vetää aika hyvin ton 30 km mun ajolla ja mä en säästele, P-asetuksissa säätänyt power outputin satkuun ja powersaving moden 3 eli ei virransäästöä. Tuossa PROssahan on 20ah akku jos oikein muistan ja 800w moottori.
Loppumatkan mäkien jälkeen/aikana välkytteli mutta nousi nätisti. Kävi hetkellisesti siis 9% kohdilla kunnes voltit tasaantuivat.Aika hyvin noilla tehoilla, pitänee testailla miten pitkän matkan antaa taittaa kun akku about 25% ja alkaako leikkaamaan mitenkä tehoja, alkaa ovelasti vilkuttamaan näyttöä kun tuo saavutettu
2:lla itsellä koska tuon yli kun mennään alkaa takarengas olla lukossa varsin herkästi kun käytän vain etujarrua käytännössä lukuunottamatta kun tarve saada lauta poikittain tai mennään jyrkempää alamäkeä hiekalla tms. Mitä energian takaisinsaamiseen tulee niin periaatteessa taloudellisempaa on vain rullata vapaalla säilyttäen liikemomentti esim alamäestä. Eriasia sitten jos vedetään heti mäen jälkeen käännös jolloin moottorijarru on hyödyllinen. En tosin ole varma että onko tuossa ns virallisesti energian talteenottoa. Periaatteessa jonkin verran pitäisi tulla väkisinkin takaisin mutta en tiedä onko mitään rajumpaa systeemiä laitettu.Onko sulla moottorijarrutus asetettu mihin arvoon? Mulla nyt 2 ja ottaa aika hyvin jo nyt, pitänee tuota testailla vielä, rummut on nyt asetettu optimaaleiksi. Tuo moottorijarruhan myös kerää energiaa ja tuo varmaan jokusen lisäkilsan kun laudan antaa hetken levätä.
Turvallisuusvideot? En viime lopputalvesta laudan hankkiessa ja käyttöönottaessa tuollaisia edes nähnyt. Ovatko kuinka uusia?
Joo, vajaa vuosi sitten aktivoin G30D:n ohjeen mukaisesti. Muistaakseni siinä itse sovelluksessa näytetään ensiaktivoinnin(avataan normaalit ajomoodit käyttöön) yhteydessä sellaiset animaatiopätkät turvallisuusohjeiden yhteydessä. Ohje ei tosiaan ole kovin hyödyllinen, koska asiat ovat joko itsestäänselviä(vain yhdelle hengelle jookos) tai typeriä(älä aja sateessa).Pari kuukautta sitten ostetussa laudassa joutu ainakin kattomaan ne ennenkun pystyi ajamaan sillä edes
Juu kyllä noilla pääsee todennäköisesti pitkälle. Ottaen huomioon että itsellä tuo 27km lenkki oli ajaa se kaupasta himaan 1km mittarissa. Eli ei latausyklejä akuilla tai moottoria ajettu kunnolla sisään tms. Kyllä se on pakko vaan myöntää että tuolla laudalla tuo 25kmh ei tunnu miltään. Koeajoin tuon siis ennen kuin lyötiin rajoitin päälle ja se helppous millä tuo keräsi 40kmh mittariin oli jotain naurettavaa. Joo ei repinyt laudalta tms mutta kiihdytät ja katsot mittaria ja yhtäkkiä onkin jo 40kmh+. Harmi vain että moottori tuntuu vasta heräävän 20kmh yli mentäessä eli rajoitettuna et saa parasta tehoaluetta käyttöön koska moottori on selkeästi kierrosversio eikä alavääntöön optimoitu. Väitän että esim omalla kiihtyvyys+vääntö mielessä viritetyllä Solifer SM:llä (vääntötehari, porattu Bing säätösuuttimella, laskettu kansi, viilattu pytty, virimäntä, pidennetyt mutta lyhyet välitykset ja bonuksena 5.vaihde lisätty) voisi olla jopa vaikea pysyä perässä 45kmh asti koska joudut vaihtamaan jatkuvasti kiihdyttäessä. Nykymopoilla toki mentäisiin ohi heittämällä, etenkin oikein viritetyllä skootterilla tai rajoittamattomalla+välitykset vaihdetulla enskalla/supermotolla. Tehopainosuhde kuitenkin laudassa kohdillaan, painopiste matala ja ei vaihteita hidastamassa. Ja tuo nimenomaan laillisella laudalla joka ei ole edes 1000w lauta.Testailin Haltialassa asettamalla moottorijarrutuksen kolmoseksi ja se on sweet spot, en asettaisi korkeammalle.
Sain 40km yhellä latauksella ajettua, se on kyllä aika hyvin ja ekall täydellä latauksella.
Tarkoititko ehkä tätä?Mistä sen polkupyörän perävaunun kiinnitysosan sai ostettua joka laitetaan xiaomin takarenkaan sivulle, kun polkupyörän se osa ei vakiona käy tuohon. Näin sellaisen myynnissä aiemmin jossain, ja sillä osalla oli hintaa 16 euroa, mutta en nyt yhtään muista missä sitä myytiin.
Kokisin itse käytännöllisemmäksi sisärenkaan ja työkalusetin pitämistä matkassa, mutta ehkä tuo olisi jollekin toiselle käytännöllisempi idea.Electric Scooters Self Rescue Trailer Electric Car Booster Puncture Emergency Car For mijia m365 Skateboard Motorcycle Tricycle|scooter trailer|car boostercars cars - AliExpress
joku tommonen olis ollu kätevä jo silloin kun polkupyörällä on ollut menoa jonnekkin ja se onneton kumi puhkeaa kesken matkan.
Mun pitäis jaksaa miettiä mitä työkaluja siihen tarvisi.Kokisin itse käytännöllisemmäksi sisärenkaan ja työkalusetin pitämistä matkassa, mutta ehkä tuo olisi jollekin toiselle käytännöllisempi idea.
Vaihtoehtoisesti muutama euro + postikulut lisää ja mielummin tämä setti, niin projekti sujuisi varmaan kätevämmin?Xiaomi Mi Electric Scooter PRO 2 akku – Sähköpotkulaudat.fi (sahkopotkulaudat.fi)
Xiaomi Mi Electric Scooter PRO 2 akku
Hinta: 329 €
Jousto osamaksu alkaen 15,84 €/kk (36 kk)
Varastossa: 1
Toimitusaika-arvio: 1 - 3 arkipäivää
Alkuperäinen akku. Sopii Xiaomi Mi Electric Scooter PRO 2 sähköpotkulautaan.
Tuolla olis 1 akku kaupan jos jollain on tarvetta jollain ostella. Näitähän voi jotenkin liittää yhteen ja isontaa kapasiteettia.
Jos nyt ei ihan yötä myöten, mutta heti huomenna? Tulee samalla itselle katsottua lista tarvittavista työkaluista.Mun pitäis jaksaa miettiä mitä työkaluja siihen tarvisi.
et sie jaksais kattoa minkä kokonen avain siihen tarvitaan?
Ainaki kumin irroittamiseen 2 kappaletta pyörärautaa sekä nippusiteitä että niillä pidetään se kumi paikoillaan siinä äärimmäisessa viimeisessä venytyksessä paikoilleen, sekä vaseliinipurkki että sitä laittaa vähäsen kans kumin pintaan. Tietääkseni näin pienet kumit on helvetin tiukkoja vaihtaa. Vaihdoin lasten pyörään kumit ja niitä sai todenteolla vääntää ja kääntää.
Jos nyt ei ihan yötä myöten, mutta heti huomenna? Tulee samalla itselle katsottua lista tarvittavista työkaluista.
Itse totesin pienet muoviset fillarin rengasraudat leluiksi ja olen niitä koittanut fillarin omistaville tutuilleni ilmaiseksi tyrkyttää siinä onnistumatta.
Motonetistä tilasin (3x) Bahcon 30cm pitkät metalliset, jotka toimii. Toiset suosii kahvallisia lusikkamallisia, mutta ei tulut hankittaessa mieleen.
Mitään nippusiteitä tai vaseliineja ei ole käytössä. Yksi ainoa renkaanvaihto (tutun lautaan) takana ja tuli hyvin toimeen ilmankin.
Jos jotain toivoisi lisää, niin oikeastaan suojukset vanteen ja rengasrautojen väliin. Saakohan noita mistään erillisinä?
toisessa laudassa on sama vika, niin en tiiä voiko samallatavalla korjata
/
Jokos tämä oli tullut ja mistä tuli tilattua? On ollut mietinnässä tuo kaabo mantis ja tosiaan yleensä nämä ovat olleet n.1000dollarin hinnoissa joten kuulostaa kyllä todella halvalta. Augmenttia tekismieli päivitellä koska yli 100kg painolla nuo ylämäet on tuskaa sen kanssa, muuten ei valittamista.Lähti monien vaihtoehtojen jälkeen nykyisen Xiaomi M365 Pron korvaajaksi tilaukseen Kaabo Mantis 10 48V 800W 18,2 Ah versiona, kun sai alennusten ja kaikenlaisten käänteiden jälkeen hintaan 431,71€ nopeammalla toimituksella, josta maksoin vähän päälle 17€. Tuo 431,71€ sisältää tuon noin 17€ nopeammasta toimituksesta. Ei jää Kaabolle paljon hintaa, kun myy vanhan pois uuden tultua. Kyllä tosta Xiaomista hyvässä kunnossa jotain 300€ saa.
Tossa oli kyse tästä dhgateJokos tämä oli tullut ja mistä tuli tilattua? On ollut mietinnässä tuo kaabo mantis ja tosiaan yleensä nämä ovat olleet n.1000dollarin hinnoissa joten kuulostaa kyllä todella halvalta. Augmenttia tekismieli päivitellä koska yli 100kg painolla nuo ylämäet on tuskaa sen kanssa, muuten ei valittamista.
Ihmeen hyvissä lämpötiloissa pysyy kontrollerin ja akuston lämpötilat tällä helteellä.
Harmi kun en hoksannut katsoa moottorin lämpötilaa samalla.
EDIT: näyttäisi siltä, ettei MAX-G30 moottorin lämpötilaa saa esille.
sammuta kaikki muut sovellukset (flasherit, laudan oma äppi) sulkemalla kokonaan tehtävänäkymästä ja käytä lauta kiinni. Silloin itse ainaki huomaan yhteydessa ongelmia.Asensin tuon m365 tools -sovelluksen, mutta missä vika(vai onko tuo ominaisuus) kun sovellus katkaisee yhteyden lautaan ehkä 10min jälkeen ja täytyy uudelleen yhdistää?
Olikin isompi urakka kuin luulin, lähinnä lähinnä jonkun puusilmän takia. Oli ilmeisesti kyytini tarakka sattunut silmään, joten oli joku antanut vähän monoa sille ja kiinnitysruuvit saanee jossain välissä uusia.Mun pitäis jaksaa miettiä mitä työkaluja siihen tarvisi.
et sie jaksais kattoa minkä kokonen avain siihen tarvitaan?
Ainaki kumin irroittamiseen 2 kappaletta pyörärautaa sekä nippusiteitä että niillä pidetään se kumi paikoillaan siinä äärimmäisessa viimeisessä venytyksessä paikoilleen, sekä vaseliinipurkki että sitä laittaa vähäsen kans kumin pintaan. Tietääkseni näin pienet kumit on helvetin tiukkoja vaihtaa. Vaihdoin lasten pyörään kumit ja niitä sai todenteolla vääntää ja kääntää.
Mulla on 25A käytössä, mutta mulla on toisaalta isommalla jännitteellä oleva akku (44,4v)Flasheria en ole käyttäny, asennettuna toki on ja xiaomin oman apin poistin heti alun jälkeen.
Flasheriin muuten nopea kysymys. Kun kattelin noita tutoriaaleja niin niissä muutetaan max A eli virtaa ja nopeutta. Toisessa videossa ampeereja nostettiin pari pykälää ja nopeutta kun taas toisessa ampeerit oli jossain 50A paremmalla puolella
Osaisko joku antaa "oikeat" arvot jos haluan lautaan asetukset 10-20-30km/h?
Xiaomi pro 2 siis kyseessä.
Joka neljäs on joutunut vaaratilanteeseen sähköpotkulaudan takia.
Jopa kaksi kolmesta suomalaisesta pelkää sähköpotkulautoja, ilmenee Liikenneturvan kyselystä.
Kyselyn mukaan 68 prosenttia suomalaisista kokee, että sähköpotkulaudat heikentävät jalankulkijoiden turvallisuutta. Lähes joka neljäs on joutunut vaaratilanteeseen sähköpotkulaudan takia.
Valtaosa vastaajista (77 prosenttia) pitää hyvänä asiana, että kaupungeissa on tarjolla sähköpotkulautoja ja kaupunkipyöriä. Vajaa viidennes on asiasta eri mieltä. Kyselyssä nousi myös esiin, että kaupungeilta toivotaan tiukempaa rajausta siitä, mihin vuokrattavan sähköpotkulaudan saa jättää.
– Sähköpotkulautailijan nopeus saattaa olla lähes nelinkertainen jalankulkijaan verrattuna. Miltei äänettömästi liikkuva laite saattaa syöksyä liian läheltä ohi ja aiheuttaa vaaratilanteen. Lautailijalta vaaditaan riittävän alhaista nopeutta ja muiden huomiointia. Ennakoitavuutta helpottaa, jos potkulautailija osoittaa ajoissa kääntymisaikeensa kädellä tai vilkuin, jos lauta on sellaisella varustettu, Liikenneturvan suunnittelija Tomi Niemi korostaa.
Kaipa se ehkä onnistuu, mutta on sen verran huteraa menoa yhdellä kädellä että pienikin epätasaisuus heittää nurin joten en lähtisi suuntamerkkejä antamaan.Artikkelissa sanotaan, että olisi hyvä osoittaa kääntymisaikeesta vilkuilla tai kädellä.
Kuinka moni nostaa käden pystyyn ja voi sanoa, että käsimerkin antaminen onnistuu normaalilla päältäseisottavalla sähköpotkulaudalla ajon aikana? Itse en pysty siihen kaatumatta.
Kaksi kolmesta pelkää sähköpotkulautoja
No on tuohonkin ratkaisu mutta kuinka moni lähtisi tekemään. Vanhemmissa mopoissa tai prätkissä ei ole vilkkuja joten tuli tarvittaessa käytettyä jalkoja merkkeinä. Toimisi lautojen kanssakin.Kaipa se ehkä onnistuu, mutta on sen verran huteraa menoa yhdellä kädellä että pienikin epätasaisuus heittää nurin joten en lähtisi suuntamerkkejä antamaan.
En suosittelisi yrittämään. Tasaisella asvaltilla voisi oikein hitaassa vauhdissa onnistua, mutta pienikin epätasaisuus olisi vaaran paikka. Lisäksi keskittyminen kohdistuisi ihan muuhun kuin liikenteen seuraamiseen, joten olisi itse asiassa vaarallisempaa kuin kokonaan ilman suuntamerkkiä.Artikkelissa sanotaan, että olisi hyvä osoittaa kääntymisaikeesta vilkuilla tai kädellä.
Kuinka moni nostaa käden pystyyn ja voi sanoa, että käsimerkin antaminen onnistuu normaalilla päältäseisottavalla sähköpotkulaudalla ajon aikana? Itse en pysty siihen kaatumatta.
Kaksi kolmesta pelkää sähköpotkulautoja
Moro kaikille. Oon aika ummikko näissä hommissa ja nyt sain ensimmäisen lautani hommattua. Työmatkalle ihan kätevä peli, ostin tälläisen xiaomi mi scooter pro 2 laudan ku oli saanut ihan hyvät arvostelut osakseen.
Mutta siis. Onko suositeltavaa tehdä joku modaus/firmware päivitys lautaan ja kuinka homma käytännössä toimii? Kyllähän tuo lauta vie ihan kivasti 85kg miestä ylämäkeäkin, mutta kun akku ku tippuu jo tuonne 65% luokkaan niin aika sitkutusta tuo on että pääsee isomman mäen laudalla ylös asti.. vähän ku siihen sais tehoa enemmän että jaksaa mäet vähän kovempaa kavuta niin olisi kiva.
Toki varmaan tämä vie enemmän sitten akkua, mutta lähinnä mietityttää kuinka tuo akku kestää sitten? 499€ tästä maksoin ja ei ois mukava jos akku ois kohta sökö jonkin päivityksen jälkeen.
Tälleen tuo Xiaomi mi pro 2 näytti kulkevan 83 kg:n painolla. psi 50-60 renkaissa.
27 ampeerilla itellä ainaki kulkee 30 km/h, kuulemma kestää laittaa 35a saakka, mutta jyrkimmän mäen ajoin mitä löysin niin 25a näytti muutenkin vain vaativan maksimaalista piikkiä. Ja tuo kyllä kulkee 25-32km/h ihan jopa alle 17 ampeerin jos on tasaista. Ne ovat vain maksimimäärät mitä se voi antaa jos on tarvetta antaa vääntöä (vastatuuli, mäki, kuorma/paino laudan päällä)
Muissa ecossa taitaa olla joku 5a, ja normaalissa 10a.
Mie käytän XiaoFlasher, sillä saa vaihdettua lampun sytyttämisen sillee että kerran painaa niin vaihtuu mode ja kaks kertaa kun painaa, niin syttyy ajovalot.
Curve: Quadraticilla on helpompi ajaa hitaita vauhteja sekä antaa paremmin vääntöä silloin kun tarvii.
switchabe tarkoittaa sitä että ku laittaa laudan päälle virtanapista normaalisti:
sport: 22 km/h limit (käyttää ampeereja 27 saakka maksimissaan)
normal: 17km/h limit (käyttää ampeereja 8 saakka maksimissaan)
eco: 7km/h limit (käyttää ampeereja 4 saakka maksimissaan)
*yllävalituilla asetuksilla.
Kun laitat laudan päälle pitämällä jarrua yhtäaikaa pohjassa kun painat virtanappia:
Sport: käyttää maksimissaan 27 ampeeria (ei ole nopeusrajoitusta, teoreettinen maksiminopeus moottorille vakiovolttisella akulla on 34 km/h)
normal: käyttää maksimissaan 8 ampeeria (ei ole nopeusrajoitusta, teoreettinen maksiminopeus moottorille vakiovolttisella akulla on 34 km/h)
Sport: käyttää maksimissaan 4 ampeeria (ei ole nopeusrajoitusta, teoreettinen maksiminopeus moottorille vakiovolttisella akulla on 34 km/h)
*yllävalituilla asetuksilla.
Autobreaking: Stock, niin se lataa akkua ja jarruttaa silloin kun kaasun löysää.
Coast mode (AntiClonk) sitten ei lataa akkua vaan se pyörittää rengasta kevyesti, simuloi vapaata pyörimistä ilman moottorijarrutuksen tunnetta.
*tuon sovelluksen custom-firmiksen unlockkaus maksaa 8 euroa muistaakseni. Se kysyy siinä kun painaa Open premium toolkit että paljonko haluaa maksaa. Maksoin tuon ihan tuon takia, että on helpompi vaihtaa modea kun käytän ampeerirajotuksella ajoa, että vaihdan sen mukaan montako ampeeria haluan käyttää, niin tiedän aina tarkalleen että se akku kestää sen matkan ajan minkä haluan. Suoralla käytän ecoa ja loivaa ylämäkeen käytän normal, jossa on vähän enemmän ampeeria ja se kulkee sen verran km/h mitä kulkee. Sporttia sitten isoissa mäissä, mutta yleensä potkin normaalilla mäet ylöski.
Mulla on 25A käytössä, mutta mulla on toisaalta isommalla jännitteellä oleva akku (44,4v)
Sanosin et se 27-30A on ihan hyvä raja sille 36v vakioakulle. Voi sitä toki siitäkin nostaa, ei se controlleri mitään siihen sano, mutta akunkesto alkaa ottamaan vähän turhan kovaa osumaa siinä vaiheessa.
Asensin tuon m365 tools -sovelluksen, mutta missä vika(vai onko tuo ominaisuus) kun sovellus katkaisee yhteyden lautaan ehkä 10min jälkeen ja täytyy uudelleen yhdistää?
Artikkelissa sanotaan, että olisi hyvä osoittaa kääntymisaikeesta vilkuilla tai kädellä.
Kuinka moni nostaa käden pystyyn ja voi sanoa, että käsimerkin antaminen onnistuu normaalilla päältäseisottavalla sähköpotkulaudalla ajon aikana? Itse en pysty siihen kaatumatta.
Kaksi kolmesta pelkää sähköpotkulautoja
Näytä itse miten ajat yhdellä kädellä.Suosittelen kävelyä jos ei yhdellä kädellä ajaminen onnistu.
Lautoja on erilaisia, pintoja millä ajetaan on erilaisia. Oma lauta on alustoille sen verran herkkä että ei kyllä epätasaisella pinnalla tee mieli irrottaa otetta. Joten opettehan käytöstavat ja mieti ennenkuin kirjoitat.Suosittelen kävelyä jos ei yhdellä kädellä ajaminen onnistu.
Tottumiskysymys. Säätelen ajellessa aika usein kuulokkeita ja sen seurauksena nykyään yhdellä kädellä ajelu onnistuu siinä missä kahdellakin.Kuinka moni nostaa käden pystyyn ja voi sanoa, että käsimerkin antaminen onnistuu normaalilla päältäseisottavalla sähköpotkulaudalla ajon aikana?