Mitä teillä on P13 ja P14 asetuksissa? Mikä tuo P14 asetus mahtaa olla, itsellä siinä 15
Pari sivua taaksepäin olleen listan mukaan P13 on PAS MAGNETS eli polkutunnistimen magneettien lukumäärä (tässä pyörässä 12) ja P14 CURRENT LIMIT eli kaiketi moottorin/akun suurin sallittu virta (akun kyljessä lukee 15A). Ainakin täällä näkyy olevan juuri nuo arvot, eli 12 ja 15.
Onko kellään muulla ilmennyt sellaista, että pyörä jossain ehkä 10 km ajelun tienoilla alkaa näyttää virhekoodeja 7 ja 10 ja nopeusmittari lakkaa päivittymästä? Sähköavustus kyllä toimii edelleen. Akun irrottaminen hetkeksi korjaa yleensä ongelman vähäksi aikaa. Verkkiksen kysymyksissä jollakulla oli ollut sama, ja sai kehotuksen viedä huoltoon.
Jossain tuli vastaan vinkki, että tuossa voisi olla kyse moottorin johdon liittimen kontaktiongelmasta, joten kokeilin nyt irrottaa sen ja liittää takaisin (löytyy takahaarukan alta). Saa nähdä ilmeneekö ongelma uudelleen. Hämmentävä liitin muuten: pyöreä, yksi pinni keskellä ja ehkä 6 symmetrisesti ympärillä, pinnit eri pituisia, mutta ei nähdäkseni mitään indikaatiota miten päin se pitäisi kytkeä? Veikkasin, että molemmissa osissa olevat tekstit/logot kuuluvat kohdakkain, ja näyttäisi tuo toimivan.
Toinen ihmetyksen aihe pyörässä on se, kuinka kuumana laturi käy. Pitemmässä lataussessiossa laturin alapuoli lämpenee infrapunalämpömittarin mukaan 65 asteen hujakoille. Onko muilla sama?
Ohjaustangon taittokohdan salpa löystyi ekan ajelun jälkeen niin löysäksi, että tanko pysyi pystyssä käytännössä vain sen muovisen varmistuskappaleen voimalla. Kiristysruuvi ei suostu liikkumaan mihinkään eikä sen kanta kestä vääntämistä minkään mallisella ristipääkärjellä. Virittelin sitten pellinpalasesta lisätilkkeen sen vastakappaleena olevan rullan ympärille, nyt salpa tuntuu riittävän tukevalta. Ei tuo kyllä varsinaisesti luottamusta herätä.
Ohjaustanko myös pääsi kääntymään suhteessa etupyörään, se korjautui kiristämällä taittokohdan sisältä löytyvää kuusiokoloruuvia.
18 tuuman rengaskoko oli täälläkin oletuksena, kiitokset foorumille säätöohjeesta. 22,5 vaikuttaa toimivalta arvolta.
Kaikesta ylläolevasta huolimatta varsin hauska peli ajella, ainakin noin ensimmäiseksi sähköpyöräksi. Saa nähdä, kauanko pysyy kasassa ja toimivana.
Edit: Unohtui mainita, että painoa on melko lailla Verkkokaupan speksiä enemmän, omaa henkilövaakaa käyttäen sain tieteelliseksi tulokseksi n. 32 kg akkuineen. Se on aika paljon enemmän kuin Verkkiksen ilmoittama 25 kg ja alkaa jo olla kipurajoilla. Ei sitä tosin ajaessa niin huomaa, mutta muussa liikuttelussa kyllä.