• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Muut Sähköpyörä - GZR Pedelec Fat-E (taittuva runko, 20") 699€

Tuohon vikakoodiin en osaa kyllä sanoa, enkä nopealla googlellakaan mitään löytänyt. Pitäis varmaan paremmin tietää kontrollerin malli niin saattais löytyäkin jotain.

Akussa itsessään näyttäis olevan "näyttö" mistä näkee varauksen, mutta tuossa matkassa olevassa sitä ei ole. Siinä isommassa akussa minkä voi tilata vk.com on se näyttö.

E: Kannattaa nyt ainakin alkuun ottaa akku pois ja antaa olla muutaman minuutin josko se heräis henkiin, jos et ole jo näin tehny.
 
Nii eihän sitä näyttöä ole tossa akussa mikä tuli pyörän mukana vai olenko missannut jotain? O_o
 
Ei ole. Tätä akkua tarkoitin ja jos joku on tilaamassa niin kannattaa huomioda se, että vaatii myös uuden laturin toimiakseen.

 
No niin. Olis kaasukahva saapunut rajojen tälle puolelle ja varmaan ylihuomenna/loppuviikosta pääsee paikalleen laittamaan. Tuo ei varmaan toimi suoraan vaan pitänee jotain asetusta muuttaa? Jos pitää niin mitä asetusta muuttamalla saa kahvan toimimaan?

@Makro16 En kyllä tiedä mikä laturi käy, en ole tarkemmin tutkinu asiaa.
 
Mitä teillä on P13 ja P14 asetuksissa? Mikä tuo P14 asetus mahtaa olla, itsellä siinä 15
 
No niin. Olis kaasukahva saapunut rajojen tälle puolelle ja varmaan ylihuomenna/loppuviikosta pääsee paikalleen laittamaan. Tuo ei varmaan toimi suoraan vaan pitänee jotain asetusta muuttaa? Jos pitää niin mitä asetusta muuttamalla saa kahvan toimimaan?

@Makro16 En kyllä tiedä mikä laturi käy, en ole tarkemmin tutkinu asiaa.
Ihan laakista alko peukkukaasu ainakin mulla pelittää :thumbsup:
 
Mitä teillä on P13 ja P14 asetuksissa? Mikä tuo P14 asetus mahtaa olla, itsellä siinä 15
Pari sivua taaksepäin olleen listan mukaan P13 on PAS MAGNETS eli polkutunnistimen magneettien lukumäärä (tässä pyörässä 12) ja P14 CURRENT LIMIT eli kaiketi moottorin/akun suurin sallittu virta (akun kyljessä lukee 15A). Ainakin täällä näkyy olevan juuri nuo arvot, eli 12 ja 15.

Onko kellään muulla ilmennyt sellaista, että pyörä jossain ehkä 10 km ajelun tienoilla alkaa näyttää virhekoodeja 7 ja 10 ja nopeusmittari lakkaa päivittymästä? Sähköavustus kyllä toimii edelleen. Akun irrottaminen hetkeksi korjaa yleensä ongelman vähäksi aikaa. Verkkiksen kysymyksissä jollakulla oli ollut sama, ja sai kehotuksen viedä huoltoon.

Jossain tuli vastaan vinkki, että tuossa voisi olla kyse moottorin johdon liittimen kontaktiongelmasta, joten kokeilin nyt irrottaa sen ja liittää takaisin (löytyy takahaarukan alta). Saa nähdä ilmeneekö ongelma uudelleen. Hämmentävä liitin muuten: pyöreä, yksi pinni keskellä ja ehkä 6 symmetrisesti ympärillä, pinnit eri pituisia, mutta ei nähdäkseni mitään indikaatiota miten päin se pitäisi kytkeä? Veikkasin, että molemmissa osissa olevat tekstit/logot kuuluvat kohdakkain, ja näyttäisi tuo toimivan.

Toinen ihmetyksen aihe pyörässä on se, kuinka kuumana laturi käy. Pitemmässä lataussessiossa laturin alapuoli lämpenee infrapunalämpömittarin mukaan 65 asteen hujakoille. Onko muilla sama?

Ohjaustangon taittokohdan salpa löystyi ekan ajelun jälkeen niin löysäksi, että tanko pysyi pystyssä käytännössä vain sen muovisen varmistuskappaleen voimalla. Kiristysruuvi ei suostu liikkumaan mihinkään eikä sen kanta kestä vääntämistä minkään mallisella ristipääkärjellä. Virittelin sitten pellinpalasesta lisätilkkeen sen vastakappaleena olevan rullan ympärille, nyt salpa tuntuu riittävän tukevalta. Ei tuo kyllä varsinaisesti luottamusta herätä.

Ohjaustanko myös pääsi kääntymään suhteessa etupyörään, se korjautui kiristämällä taittokohdan sisältä löytyvää kuusiokoloruuvia.

18 tuuman rengaskoko oli täälläkin oletuksena, kiitokset foorumille säätöohjeesta. 22,5 vaikuttaa toimivalta arvolta.

Kaikesta ylläolevasta huolimatta varsin hauska peli ajella, ainakin noin ensimmäiseksi sähköpyöräksi. Saa nähdä, kauanko pysyy kasassa ja toimivana.

Edit: Unohtui mainita, että painoa on melko lailla Verkkokaupan speksiä enemmän, omaa henkilövaakaa käyttäen sain tieteelliseksi tulokseksi n. 32 kg akkuineen. Se on aika paljon enemmän kuin Verkkiksen ilmoittama 25 kg ja alkaa jo olla kipurajoilla. Ei sitä tosin ajaessa niin huomaa, mutta muussa liikuttelussa kyllä.
 
Viimeksi muokattu:
Ohjaustangon taittokohdan salpa löystyi ekan ajelun jälkeen niin löysäksi, että tanko pysyi pystyssä käytännössä vain sen muovisen varmistuskappaleen voimalla. Kiristysruuvi ei suostu liikkumaan mihinkään eikä sen kanta kestä vääntämistä minkään mallisella ristipääkärjellä. Virittelin sitten pellinpalasesta lisätilkkeen sen vastakappaleena olevan rullan ympärille, nyt salpa tuntuu riittävän tukevalta. Ei tuo kyllä varsinaisesti luottamusta herätä.

Ite laitoin tuohon metallisen nippusiteen ja samalla huomasin mikä sen muovisen härpäkkeen idea oli :lol: Ennen tuota kokeilin myös kiristää sitä "ruuvia" muttei se mihinkään liikkunu enkä alkanu enempää voimaa siihen käyttämään. Ja joo, allekirjoitan kyllä tuon kohdan ettei tuo paljon luottamusta herätä, jyrkkään alamäkeen menin tuolla ja mietin siinä kohtaa mitä tapahtuisi jos tuo pettää. Mulla ei kyllä tuo salpa itsessään ole löystyny millään tapaa.
 
Ite laitoin tuohon metallisen nippusiteen ja samalla huomasin mikä sen muovisen härpäkkeen idea oli :lol: Ennen tuota kokeilin myös kiristää sitä "ruuvia" muttei se mihinkään liikkunu enkä alkanu enempää voimaa siihen käyttämään. Ja joo, allekirjoitan kyllä tuon kohdan ettei tuo paljon luottamusta herätä, jyrkkään alamäkeen menin tuolla ja mietin siinä kohtaa mitä tapahtuisi jos tuo pettää. Mulla ei kyllä tuo salpa itsessään ole löystyny millään tapaa.
Mulla se salpa oli aluksi ihan ok kireydellä, siis vastus sitä avatessa tai sulkiessa oli kohtuullinen ja ohjaustanko ei heilunut. Ekan lenkin jälkeen se tosiaan löystyi sellaiseksi, että olisi heilahtanut auki itsekseen, jos ei olisi ollut sitä muovihärpäkettä pitämässä sitä paikallaan, ja tanko heilui tuntuvasti taittokohdasta. Se vastinrullan ympärille taivuteltu ylimääräinen kiekura peltiä teki siitä sen verran napakan, että heiluminen poistui ja salpa menee taas napakasti kiinni. Saa nähdä kuinka pitkään, mutta ainahan voi lisätä toisen ja kolmannen kerroksen peltiä väliin...

Kelailin kyllä, että tuon aukeaminen ajossa ei välttämättä olisi kovin fataalia, toki tilanteesta riippuen. Tankohan taittuu taaksepäin ja kuskin kädet luonnostaan työntävät sitä eteenpäin eli pitävät sitä paikallaan, joten salpa aukikin pystyisi ajamaan eikä siinä välttämättä nurin menisi. Jossain maastossa tai jyrkässä ylämäessä tosin voisi olla toinen juttu.
 
Eipä auttanut moottorin johdon irrottelu ja takaisin kytkeminen E 10 -ongelmaan, alkaa näyttää tuota virhekoodia ja joskus lisäksi myös E 07 säännönmukaisesti joka lenkillä, yleensä jossain 5-10 km tienoilla. Nopeus- ja matkamittari hyytyy, mutta avustus toimii edelleen. Joskus akun irrottaminen hetkeksi auttaa vähäksi aikaa, joskus ei. Voisiko tuo olla jostain lämpenemisestä kiinni? Vähän sellainen fiilis, että se ilmenee kuumalla kelillä nopeammin kuin viileämmällä ja ehkä myös isommilla avustustasoilla nopeammin kuin pienemmillä, mutta en ole systemaattisesti testaillut. Yleensä tulee ajelluksi tasoilla 2-3 pl. ylämäet, joissa ehkä 4 tai 5. Onko kellään muulla näkynyt tätä?
 
Eipä auttanut moottorin johdon irrottelu ja takaisin kytkeminen E 10 -ongelmaan, alkaa näyttää tuota virhekoodia ja joskus lisäksi myös E 07 säännönmukaisesti joka lenkillä, yleensä jossain 5-10 km tienoilla. Nopeus- ja matkamittari hyytyy, mutta avustus toimii edelleen. Joskus akun irrottaminen hetkeksi auttaa vähäksi aikaa, joskus ei. Voisiko tuo olla jostain lämpenemisestä kiinni? Vähän sellainen fiilis, että se ilmenee kuumalla kelillä nopeammin kuin viileämmällä ja ehkä myös isommilla avustustasoilla nopeammin kuin pienemmillä, mutta en ole systemaattisesti testaillut. Yleensä tulee ajelluksi tasoilla 2-3 pl. ylämäet, joissa ehkä 4 tai 5. Onko kellään muulla näkynyt tätä?

Sanoisin että huoltoon vaan, ei kyllä pitäs olla moisia ongelmia vaikka ois lämmin keli, ite vedän max avustuksella aina ja hieman viriteltynä eikä ole edes kovimmilla helteillä ollu moisia ongelmia.
 
Kahva tuli ja asennus oli helppo, mutta... Onkohan tuolla jokin asetus olemassa millä säädetään tuota kaasun nopeutta? Nyt vauhtia max 12km/h pelkällä kaasulla.
 
Kahva tuli ja asennus oli helppo, mutta... Onkohan tuolla jokin asetus olemassa millä säädetään tuota kaasun nopeutta? Nyt vauhtia max 12km/h pelkällä kaasulla.

Kuulostaapa erikoiselta, toivottavasti omassa kaasussa ei ole samaa ongelmaa!
 
Kerroppas sitten kun tulee kokemuksia. Tuossa omassani on "klapia" ehkä 1/3 kierrosta ennen kuin moottori ottaa kiinni, en nyt alkanu availeen tai tarkisteleen sitä kummemmin kun vasta tuli. Toki tuo on Kiinasta tullu niin takuutahan noissa nyt ei tavallaan ole :lol:

E: Voi hele.... Kylläpä sitä taas tunsi itsenä tyhmäksi. Eihän se toki mene sitä maksimia jos ei ole se avustus maksimilla myös. Tuo aikasempi kokeilu oli siis avustustus 1:llä, sitten syttyi lamppu päässä ja uusi testaus tasolla 5. No yllätys, yllätys, sehän kulki sen maksimin mitä pitikin... :facepalm: :facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
Sanoisin että huoltoon vaan, ei kyllä pitäs olla moisia ongelmia vaikka ois lämmin keli, ite vedän max avustuksella aina ja hieman viriteltynä eikä ole edes kovimmilla helteillä ollu moisia ongelmia.
Niin kai se täytyy, ei vaan huvittaisi, kun mieluummin vaan ajelisi... Kyllä se joltain lämpötilajutulta vaikuttaa, nyt kävin heittämässä viileämmällä kelillä n. 15 km lenkin ja enimmäkseen avustustasoilla 3-5, ei virhekoodeja. Täytynee tarkkailla vielä, tuohan ei tunnu ajamista sinänsä haittaavan.
 
Nyt on myös täällä uusi käsikaasu (full-malli) asennettu peukalokaasun tilalle ja hyvin tuntuu toimivan!
 
Tulipa tuossa eilen mieleen kun pienen lenkin tein ja ajelin loivaan ylämäkeen käsikaasulla pelkästään, niin onko tuo kuitenkin täysin laillinen käyttää ettei tarvitse mitään vakuutuksia alkaa pyörään laittaa?
 
Tulipa tuossa eilen mieleen kun pienen lenkin tein ja ajelin loivaan ylämäkeen käsikaasulla pelkästään, niin onko tuo kuitenkin täysin laillinen käyttää ettei tarvitse mitään vakuutuksia alkaa pyörään laittaa?
Sen takia sitä siinä ostaessa ei ole, kun se ei ole laillinen ilman ylimääräistä vakuutusta.
 
Tuohon vikakoodiin en osaa kyllä sanoa, enkä nopealla googlellakaan mitään löytänyt. Pitäis varmaan paremmin tietää kontrollerin malli niin saattais löytyäkin jotain.

Akussa itsessään näyttäis olevan "näyttö" mistä näkee varauksen, mutta tuossa matkassa olevassa sitä ei ole. Siinä isommassa akussa minkä voi tilata vk.com on se näyttö.

E: Kannattaa nyt ainakin alkuun ottaa akku pois ja antaa olla muutaman minuutin josko se heräis henkiin, jos et ole jo näin tehny.
Kontrolleri mallia LCD-P3C ja taitaa näppäimissä olla kosketushäiriö - käänsin kontrolleria nähdäkseni mallimerkinnän niin näyttö heräsi henkiin mutta näppäimistä ei tapahtunut mitään.

Meniskö tähän suoraan joku parempi kampe kiinni joskos sellaisen ostais takuulaitetta odotellessa?
 

Liitteet

  • ECEC721E-86A1-461C-ADF4-30181BF1032D.jpeg
    ECEC721E-86A1-461C-ADF4-30181BF1032D.jpeg
    1,2 MB · Luettu: 26
  • 3315987F-BC48-4312-B890-962A77D4055E.jpeg
    3315987F-BC48-4312-B890-962A77D4055E.jpeg
    1,3 MB · Luettu: 34
Täällä akku lakkasi toimimasta. Kaikki piuhat tarkistettu, mutta ei vaan lataa enää lainkaan. Verkkokaupan ohjeissa neuvotaan olemaan yhteydessä Soliferin huoltoon, josta ei ainakaan vielä näin neljän päivän odottelun jälkeen ole tullut vastausta sähköpostiin. Tosin tätä ketjua lukiessa päättelen, että siellä voi olla ruuhkaa. Miten olette muut saaneet takuuhuollot hoidettua?
 
Alkaa kyllä itseä ärsyttää tuon 250W moottorin tehottomuus, onkos kukaan upgradennut tuota moottoria esim 750W ja jos niin minkälainen kitti ja mistä?
 
Itsellä ollut rankalla käytöllä pyörä, ekaa kertaa nyt laturi kiinni pyörässä :rofl:
Ja oli nytkin puolet jäljellä akusta... :D

Tarttis vissii vähän aktivoitua...
 
Täällä akku lakkasi toimimasta. Kaikki piuhat tarkistettu, mutta ei vaan lataa enää lainkaan. Verkkokaupan ohjeissa neuvotaan olemaan yhteydessä Soliferin huoltoon, josta ei ainakaan vielä näin neljän päivän odottelun jälkeen ole tullut vastausta sähköpostiin. Tosin tätä ketjua lukiessa päättelen, että siellä voi olla ruuhkaa. Miten olette muut saaneet takuuhuollot hoidettua?
Saattoi käydä itselle sama juttu akun kanssa, saitko vastausta huollosta lopulta vai miten kävi?
 
Saattoi käydä itselle sama juttu akun kanssa, saitko vastausta huollosta lopulta vai miten kävi?
No en. Piti soitella perään. Selvisi, että Soliferin ja Verkkiksen huoltosoppari on umpeutunut, eli sinne oli turha viestitellä. Verkkiksen tuesta ohjattiin olemaan yhteydessä Fillarivelhoihin, josta sai onneksi ripeää palvelua: vaihtoivat vain sulakkeen ja akku latautuu jälleen. Kuulemma en ollut ensimmäinen, jolla oli sama ongelma.

Vaikutti myös melko helpolta vialta korjata: kahvassa oleva ruuvi auki, sieltä vanha sulake pois ja uusi tilalle. Oli ihan perus 5A 5x20mm lasisulake, jollaisia saa eurolla viisi kappaletta vaikkapa Motonetistä. Toivottavasti tästä on apua!
 
Onko tietoa miten saisi talutusavustimen nopeutta muutettua?

Tuossa aikasemmin itsekin tuota kyselin. Ainakaan noissa valikoissa ei ole siihen mitään asetusta joten vahva oletus, ettei voi.

Tässä nyt Toukokuusta lähtien pyörä ollut ja mittarissa on joku 80km (ok kesä-heinä meni solisluuta parannellessa) niin mietin josko tuon kuitenkin laittais myyntiin... Pyörähän siis oli hommattu alesta ja mietin millaista hintaa tuosta lähtis pyytämään kun lähes ajamaton pyörä kyseessä? Ainoa muutos tuossa on tosiaan valikon kautta vaihdettu renkaan koko vastaamaan lähes oikeaa matkaa ja asennettu "peukkukaasu". Tuonhan nyt äkkiä pois ottaa ja vanhat gripit on tallessa.
 
Alkaa kyllä itseä ärsyttää tuon 250W moottorin tehottomuus, onkos kukaan upgradennut tuota moottoria esim 750W ja jos niin minkälainen kitti ja mistä?

No joo, ei tarvi enää kertoa, tilasin Engwen Engine Pro:n, Gozero lähtee myyntiin kunhan uusi pyörä saapuu :)
 
Millais kun tuo talvi tosiaan tuli ja oikein lumen kanssa niin millais porukka on tällä uskaltanut ajella? Meinaan että jos ei ole minkäänlaisia suojauksia tehnyt vedeltä/lumelta niin kestääkö elektroniikka miten?
 
Vähän menee soolo puheluksi...eikö tuossa takavalossa ollutkaan usb latauksella akku? Joku aaa patteri siihen sit menee vai??
 
Vähän menee soolo puheluksi...eikö tuossa takavalossa ollutkaan usb latauksella akku? Joku aaa patteri siihen sit menee vai??

Paristolla se kai tosiaan on, itse en ikinä jaksanut selvittää miten se pitäisi avata joten ostin irrallisen johdolla ladattavan takavalon.
 
Paristolla se kai tosiaan on, itse en ikinä jaksanut selvittää miten se pitäisi avata joten ostin irrallisen johdolla ladattavan takavalon.
Juu niin se taitaa olla. Oliko lumessa ajamisessa jotain huomioitavaa et kuinka hyvin elektroniikka on suojattu?
 
Sen mitä ajelin lumessa en huomannut ongelmia, säilytin pyörää yöt kämpässä. Viime kesänä tosin oli päivän pihalla kaatosateessa ja siitä ei oikein tykännyt, kaasu hirtti pohjaan automaattisesti vajaan viikon, korjaantui sitten itsekseen, eli verkkiksestä se ~20€ sadepressu on hyvä ostos jos pihalla säilyttelee.
 
Millais kun tuo talvi tosiaan tuli ja oikein lumen kanssa niin millais porukka on tällä uskaltanut ajella? Meinaan että jos ei ole minkäänlaisia suojauksia tehnyt vedeltä/lumelta niin kestääkö elektroniikka miten?
Hyvin toiminut koko talven toistaseksi. Joka päivä ollut vähintään 10km ajoa ja tuonut yöks sisälle latautumaan. Muita ongelmia sit onkin ollut. Etu jarrusatulasta menny kierteet eikä siihen saa jarruvaijeria kiinni, takana vähän samaa vikaa mutta toimii toistaseksi. Ratin saranakohta väljähti kun kaaduin ja se natisi siihen malliin kun pääs taittumaan että korjasin sen laittamalla kuumaliimaa tuonne väliin
 

Liitteet

  • ratti.jpg
    ratti.jpg
    199,3 KB · Luettu: 49
On muutama kymmenen kilometriä nyt talvella tullut ajettua. Lumella pitää kohtuullisen hyvin, ja sama jäällä, jos on hiekkaa / soraa vähän päällä. Mutta paljaalla jäällä takapyörä sutii kyllä todella helposti. Käytännössä en paljoa ole ajanut talvella 4- tai 5-tason avustuksella, kun meno tuntuu noissa nopeuksissa jo aika hazardilta. Itsellä ei ainakaan ole pieni lumi/räntä/vesi aiheuttanut mitään toimintaongelmia. Akku tosin kuluu selvästi nopeammin talviajossa.

Mutta tosiaan ei tuota ole kyllä Suomen talveen ole suunniteltu, esim. etulokari ei ole tarpeeksi alhaalla, vaan räntäkelillä loska lentää pyörän keskiosaan (alla oleva kuva 1,2 km ajamisen jälkeen).
ranta.jpg
 
Ite oon hyvin vähän käyttäny pyörääni mut aina kun käytän niin jaksan ihmetellä miten tä voi olla niin paljon parempi ku se edeltäjä eli 4.0 versio.

Runko on tukeva eikä nitku, etujousto tekee ajamisen varsinkin maastossa ja lumessa mahtavaksi, moottori tunnistaa polkimien eri paineet ja antaa tietyn määrän apua vs se että jos hipasee polkimiin niin menee aina sitä max vauhtia mikä tietyllä avustuksella on, lokarit on vitusti paremmat kun ne peltiset paskat, kunnon ajomittari näytöllä vs pelkkä lelu missä pari paikkaa led valoille jotka ilmaisee avustuksen määrän, takatelakka, paremmat jarrut…

Ero on kuin yöllä ja päivällä.

Ainoa missä vanha 4.0 voitti oli satula, mutta mäpä otinkin siitä satulan tähän, ja sit vielä myin sen vanhan niin että sain enemmän ku mitä tälle jäi maksettavaa.:D
No joo olihan tossa vanhassa se isompi eturatas kanssa, mutta sit taas toisaalta tällä pystyy nyt ilman apuja ajamaan paljon kevyemmin niin en enää edes laske tota miinukseksi.

Kaikenkaikkiaan, mielettömän hyvä ostos.


Vielä kun sen peukkukaasun saisi tilatuksi, oliskohan sopivia amazon.de ettei tarttis kiinasta tilailla?
 
Sattuisiko joku tietämään minkälaiset laakerit eturenkaaseen menee? Mielellään ostan laakerit ensin ja irrotan renkaan vasta sitten :)
 
Pyörä kaatui oikealle kyljelleen, sillä aikaa kun olin kaupassa. Oikea poljin meni tuhannen päreiksi (ainoastaan metallikiinnike jäi ehjäksi). Onko jollain tietoa, että ovatko nuo polkimet 9/16" kierteellä?
 
Onko kukaan löytänyt pyörään sopivaa moottorinohjainta mistään? Omassa luultavasti mykistynyt tuo.
 
No en. Piti soitella perään. Selvisi, että Soliferin ja Verkkiksen huoltosoppari on umpeutunut, eli sinne oli turha viestitellä. Verkkiksen tuesta ohjattiin olemaan yhteydessä Fillarivelhoihin, josta sai onneksi ripeää palvelua: vaihtoivat vain sulakkeen ja akku latautuu jälleen. Kuulemma en ollut ensimmäinen, jolla oli sama ongelma.

Vaikutti myös melko helpolta vialta korjata: kahvassa oleva ruuvi auki, sieltä vanha sulake pois ja uusi tilalle. Oli ihan perus 5A 5x20mm lasisulake, jollaisia saa eurolla viisi kappaletta vaikkapa Motonetistä. Toivottavasti tästä on apua!
Tuo 5x20mm oli ainakin omaan ihan liian pieni (kuvassa näkyy alkuperäinen taustalla), onkohan näissä eroja pyöräkohtaisesti?

Oman kiikutan huomenna huoltoon jo elokuussa havaitun vian johdosta - ajotietokone oli mykkä mutta käynnistyi kun sitä käänteli jolloin napit ei kuitenkaan toimineet. Nyt ei herää lainkaan henkiin niin varuiksi ostin sulakkeet testiin mutta eipä ne sopineetkaan.

Tais olla sadekeli kun vaimo ajeli kesällä ja sanoi ajotietokoneen sammuneen, ehkä sinne on päässyt vettä ja nyt hapettunut.

Edit: tuo sulake siis akussa mitä olin vaihtamassa, kahvassa myös sulake? Siis pyörätermein kahvassa, toki tuo sulake on akun kahvan alapuolella :D
 

Liitteet

  • 52F405E0-340C-46F0-A77D-5792549DFDD5.jpeg
    52F405E0-340C-46F0-A77D-5792549DFDD5.jpeg
    244,9 KB · Luettu: 37
Viimeksi muokattu:
Tuo 5x20mm oli ainakin omaan ihan liian pieni (kuvassa näkyy alkuperäinen taustalla), onkohan näissä eroja pyöräkohtaisesti?

Oman kiikutan huomenna huoltoon jo elokuussa havaitun vian johdosta - ajotietokone oli mykkä mutta käynnistyi kun sitä käänteli jolloin napit ei kuitenkaan toimineet. Nyt ei herää lainkaan henkiin niin varuiksi ostin sulakkeet testiin mutta eipä ne sopineetkaan.

Tais olla sadekeli kun vaimo ajeli kesällä ja sanoi ajotietokoneen sammuneen, ehkä sinne on päässyt vettä ja nyt hapettunut.

Edit: tuo sulake siis akussa mitä olin vaihtamassa, kahvassa myös sulake? Siis pyörätermein kahvassa, toki tuo sulake on akun kahvan alapuolella :D
Vähemmän yllättäen vika oli ”ajotietokoneessa” ja se vaihtamalla homma taas rokkaa
 
Onko kukaan läytänyt peukkukaasua tähän esim ama.de:stä tai jostain muualta mistä lähtis eu varastosta ettei tarttis ootella 1-2kk saapumista?
 
Mulle tuo kahva tuli AE:stä reilussa parissa viikossa muistaakseni. Jos nyt jälkikäteen voisin päättää niin ottaisin sen oikean peukkukaasun eikä tuommosta "mopon kaasua". Taisitkin tuossa aiemmin jo lähestyä mua YV:n muodossa tuohon kaasuun liittyen, päätinkin olla myymättä pyörää. Tosin, jos sua kiinnostaa tuommonen "mopokaasu" niin saatanhan mie sen myydä, tilaisin itelle tilalle oikean peukkukaasun.
 
Mulla tuo satulaputki oli oikeastaan löysä, piti tosissaan kiristää. Venttiilistä taitaa edestä tulppa tosiaan puuttua tästäkin ja pikaisen koeajon perusteella ohjaus herkkä mitä kenties fatbikemaisen tyhjät renkaat korostaa. Ajotietokoneen napit toimii hyvin.

Etujousituksen lukitsen + ilmaa renkaisiin ja uusi testi viikonloppuna - pyörä painava mutta muutoin laatu vaikuttaa olevan OK.
Tähän vanhaan viestiin palatakseni ja väittämääni ”ajotietokoneen napit toimii hyvin” - ne napit oli sökönä jo alkujaan nyt kun uuteen ajotietokoneeseen vertaan. Alkuperäiset toimi mutta niistä puuttui vaste eli lujaa sai painaa (kunnes lopettivat toimimasta) ja tässä takuuseen vaihdetussa on selkeä naksahdus ja täten toimivuudeltaan/käytettävyydeltään ihan eri luokkaa.

Pyörällä kilometrejä alle kymmenen takana, nyt tulossa aktiivisempaan käyttöön niin lueskelen ketjua tarkemmin läpi ja muokkaan aloitusviestiin vinkkejä mitä täällä tullut esille.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 254
Viestejä
4 491 088
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom