Sähkönmyyntisopimukset ja niiden hinnat (EI yleistä sähkökeskustelua!)

Päälle 11 c/kWh pitäisi kivuta pörssin ka että menisi omalla minikulutuksella tasoihin tuon Helenin 6 kk sopparin kanssa.. Toisaalta mahtaako tulla näin lauhaa talvea kuin mitä nyt oli, pyöriikö ydinmyllyt häiriöttä jne jne. Luulen että laiskuus voittaa, kun on epävarma parempi olla tekemättä mitään (nyt siis pörssillä) :think:
Eipäs nyt taas aloitetat tätä vääntöä..

Päälle 11 c/kWh pitäisi kivuta pörssin ka että menisi omalla minikulutuksella tasoihin tuon Helenin 6 kk sopparin kanssa.. Toisaalta mahtaako tulla näin lauhaa talvea kuin mitä nyt oli, pyöriikö ydinmyllyt häiriöttä jne jne. Luulen että laiskuus voittaa, kun on epävarma parempi olla tekemättä mitään (nyt siis pörssillä) :think:
Sullehan ny ois mielenterveyden kannalta paras joku kiinteä, ko aina sydän jättää lyöntejä välistä jos pörssissä on tunnin tai kahen piikki ees.. ja ei oo vittuilua, analyysia vaan mitä täällä lukenu...

Juuh tää toki on, mutta sen jälkeen se on siinä si..
Itse en kyllä jaksa uskoa että tuon halvempaa kiinteää talveksi kyllä enää tulee.. ja mitä pidemmälle mennään niin sitä kalliimmaks ne tulee. Onhan toi jo ihan hyvä pudotus omalla kohdalla kun viime vuonna alkoi syyskuussa 10,4snt/4,99e/kk soppari 6kk ja nyt jos pääsee lokakuusta sen kylmimmän ajan 6,55/2,99 niin olen onnenni kukkuloilla..

Meillä on tällä hetkellä kuukausimaksuton pörssisähkö, mutta nyt muistin katsoa, että se aiheuttaa aika paljon hiilidioksidipäästöjä, mikä kyllä harmittaa.

Etsin hyvää fossiilivapaata sopimusta ja Lumme tarjoaa 1€ lisämaksulla pörssisähköön sitä. 6kk pörssisähköä on heillä kuukausimaksuton 0,5 snt marginaalilla Lumme vaikuttaa ketjun keskustelun mukaan nykyisin ihan luotettavalta 🤔 Vai pitäisikö etsiä joku muu ratkaisu?
Vihreä älyenergia? Hintavertailua en nyt jaksa tehdä vrt. Lumme, mutta tutki itse valikoimaa. Meillä oli sieltä 3kk soppari, ja homma toimi

Itse en kyllä jaksa uskoa että tuon halvempaa kiinteää talveksi kyllä enää tulee.. ja mitä pidemmälle mennään niin sitä kalliimmaks ne tulee. Onhan toi jo ihan hyvä pudotus omalla kohdalla kun viime vuonna alkoi syyskuussa 10,4snt/4,99e/kk soppari 6kk ja nyt jos pääsee lokakuusta sen kylmimmän ajan 6,55/2,99 niin olen onnenni kukkuloilla..
Jos tämä tarjous on toukokuun loppuun niin itse odottelen sinne ja silloin sopimus kiinni. On sen verran hyvä tosiaan.
Jää siitä vielä kesäkuun puolelle pari viikkoa aikaa katsoa muita tarjouksia.

Jos tämä tarjous on toukokuun loppuun niin itse odottelen sinne ja silloin sopimus kiinni. On sen verran hyvä tosiaan.
Jep, mutta tässäkin voi käydä se klassinen että on unohtunut laittaa että "aloitus max 3kk päästä" niinkuin on kaikkiin muihinkin tarjouksiin ilmestynyt :tongue: Nyt ajattelin olla nopea.

Miksi odotella sinne? Mun mielestä se kalenteri antoi valita vaikka marraskuunkin aloituspäiväksi jos halusi. Vai odotteletko vielä halvempaa hintaa?

Jep, mutta tässäkin voi käydä se klassinen että on unohtunut laittaa että "aloitus max 3kk päästä" niinkuin on kaikkiin muihinkin tarjouksiin ilmestynyt :tongue: Nyt ajattelin olla nopea.
Tämä. Itse niin monesti jäänyt nuolemaan näppejä että löin kiinni, silti takaraivossa pieni harmitus että "mitä jos" mutta pitäisi vaan olla tyytyväinen..

Miksi odotella sinne? Mun mielestä se kalenteri antoi valita vaikka marraskuunkin aloituspäiväksi jos halusi. Vai odotteletko vielä halvempaa hintaa?

Eri ihmisillä on eri syyt, itse odottelen siksi että nykyinen sopimus on voimass 30.11.2025 saakka... Eli uuden sopimuksen saa alkamaan aikaisintaan 1.12.2025

Tämä. Itse niin monesti jäänyt nuolemaan näppejä että löin kiinni, silti takaraivossa pieni harmitus että "mitä jos" mutta pitäisi vaan olla tyytyväinen..
Kuinka monta kertaa olemmekaan kuulleet että ensin saa valittua määräaikaisen alkamaan vaikka vuoden päähän, sitten se muuttuu nopeasti 3kk päähän, sitten soitellaan aspaan "Irmalle" jolta saa taas vaikka 6k k päähän mutta "Jonilta" ei saa kunnes aspa päivitetään ja enää ei saa kuin 3kk päähän. Ja koko show ohi tunneissa. Kuinka monta kertaa tuokin skenaario on täällä ollut..?

Itselläni olisi tarkoitus sitten ensi keväänä siirtyä mahdollisesti kesäksi pörssiin ja sitten taas syksystä kiinteä soppari alkamaan.
Näin tein viime vuonna. Muutettiin vappuna, ja kesä pörssillä. Lämmityskausi sitten kiinteillä, varsinkin, kun ei ollut mitään tietoa, paljonko purulaatikko kuluttaa. Ja nyt keväällä taas pörssiin. Missasin viime talven hyvät tarjoukset, ja maksoin jokusen euron enemmän siitä hyvästä. Ja pörssillä olisin jäänyt siitäkin hieman voitolle, mutta ostin "kiinteän hinnan vakuutuksen" ja mielenrauhan.

Näin tein viime vuonna. Muutettiin vappuna, ja kesä pörssillä. Lämmityskausi sitten kiinteillä, varsinkin, kun ei ollut mitään tietoa, paljonko purulaatikko kuluttaa. Ja nyt keväällä taas pörssiin. Missasin viime talven hyvät tarjoukset, ja maksoin jokusen euron enemmän siitä hyvästä. Ja pörssillä olisin jäänyt siitäkin hieman voitolle, mutta ostin "kiinteän hinnan vakuutuksen" ja mielenrauhan.
Tällä syklillä menty jo reilu pari vuotta..

Jeps, samaa itekki tässä just mietin, että edelliseen verrattuna tämä sopimus oli eräänlainen lottovoitto. Mulla oli kans 1.9. - 30.3. kiinteä 6kk sopimus ja tais olla 10,8c/kWh. Kyllä pikkusen syletti maksaa tammi-maaliskuussa +250€/kk sähkölaskua :beye:

Ja juu tiedän, pörssi olis ollu halvempi, mutta ei tämmönen vanha halua lähteä ottaan riskiä pörssin kanssa. Viime vuonna pörssin keskihinta tais olla yhtenä kuukautena 1,5c halvempi tähän verrattuna ja muuten sentin tai saman hintainen.

No kyllä tuo selkeästi on virhe. Tuollainen reilu 6 senttiä on kesän ja syksyn hinta kiinteissä. Että samaa mieltä, jos tuon haluaa niin se pitää ottaa heti.

Eri ihmisillä on eri syyt, itse odottelen siksi että nykyinen sopimus on voimass 30.11.2025 saakka... Eli uuden sopimuksen saa alkamaan aikaisintaan 1.12.2025
Tottakai on erilaisia syitä, hän kuitenkin mainitsi tarjouksen olevan sen verran hyvä että ihan sillä kysyin. Ja kuten sanoin aloituspäivän näytti saavan ties miten pitkälle. Tarjous hintoineen voi olla toukokuun loppuun voimassa mutta ihmettelen jos "kesätarjous" jatkuu kauankin noin että voi talvea vasten ottaa.

Tilattu myös Helenin 6kk diili 1.10. alkaen. Ei kai ne näitä voi perua ”kalenterivirheeseen” vedoten tms? Pitää perua viimeistään huomenna aiemmin tilattu Turku Energian 4,72snt (muistaakseni) diili kun se olisi alkanut jo elokuun alkupuolella eli puolestaan päättynyt oletettavasti pahasti kesken lämmityskauden.

Viimeksi muokattu:
Saiko tämän tehtyä netin kautta vai pitääkö jonottaa puhelimessa? Omilla laitteilla nettisivun kalenteri tarjoaa myöhäisimmäksi aloitukseksi elokuun puolta väliä.

Sama juttu. 15 aikoihin vielä sai laitettua päivää lokakuulle mutta 1540 kun sopimusta rouva alkoi tekemään enää ei saanut kuin elokuulle aloituksen netin kautta, täytyy huomenna soitella ja kysyä

Tilattu myös Helenin 6kk diili 1.10. alkaen. Ei kai ne näitä voi perua ”kalenterivirheeseen” vedoten tms? Pitää perua viimeistään huomenna aiemmin tilattu Turku Energian 4,72snt (muistaakseni) diili kun se olisi alkanut jo elokuun alkupuolella eli puolestaan päättynyt oletettavasti pahasti kesken lämmityskauden.
Laskitko kuinka paljon enemmän maksat Helenin diilillä Turun sopparin loppumispäivään saakka?

Tein kännykällä, android ja braven selain. Jos sillä on mitään väliä.... Olisko peräti marraskuun 19 ollut viimeinen tummennettu päivämäärä? Ja kello 20.08 tänään

Tein kännykällä, android ja braven selain. Jos sillä on mitään väliä.... Olisko peräti marraskuun 19 ollut viimeinen tummennettu päivämäärä? Ja kello 20.08 tänään
Taikasana myöhäisempään kuin 3kk päähän aloitukseen on "Olen vaihtamassa sähkön myyjää". Nyt olen Helenin asiakas, joten koitin tietty sopimustyypin vaihtoa... Jos tähän diiliin päätyy, niin täytynee tehdä pieni vimpsautus jollain muulla myyjällä.

Lähdin nyt minäkin tähän leikkiin ja laitoin Helenin 6 kk alkamaan 31.10. alkaen. :tup:

Tuli ilmoitus tilauksen vastaanottamisesta: "Huomaathan, että tiedot ovat tässä vaiheessa alustavat. Mikäli olet vaihtamassa sähkönmyyjää, saamme vahvistuksen sopimuksen aloituspäivälle aikaisintaan 90 päivää ennen sopimuksen alkamista. Kun sopimuksen aloituspäivämäärä on vahvistunut, lähetämme sinulle sopimusvahvistuksen. Tarkistathan vielä lopulliset sopimustietosi vastaanottamaltasi vahvistukselta."

Mitä tuo nyt sitten tarkoittaa kun olen vaihtamassa sähkönmyyjää, että saan sopimusvahvistuksen aloituspäivästä vasta heinäkuun lopussa, eihän se näin voi olla vai voiko?

14 vrk peruutusaika laskettiin vasta vahvistuksesta?

Taikasana myöhäisempään kuin 3kk päähän aloitukseen on "Olen vaihtamassa sähkön myyjää". Nyt olen Helenin asiakas, joten koitin tietty sopimustyypin vaihtoa... Jos tähän diiliin päätyy, niin täytynee tehdä pieni vimpsautus jollain muulla myyjällä.
Kyllä, tuli just sama mieleen. Olen vaihtamassa sähkön myyjää.

Minä en näin helsinkiläisenä saa aloituspäiväksi kuin 15.8. vaikka olen vaihtamassa vaihtaa sähkön myyjää...

Muoks: ei onnistu millään mobiiliselaimella... Pitäis varmaan kokeilla johonkin toiseen osoitteeseen... Kokeilin veljen osoitetta toisella paikkakunnalla... Ei onnistunut sekään. Olen varmaan kiellettyjen asiakkaitten listalla...

Viimeksi muokattu:
Meillä on tällä hetkellä kuukausimaksuton pörssisähkö, mutta nyt muistin katsoa, että se aiheuttaa aika paljon hiilidioksidipäästöjä, mikä kyllä harmittaa.

Etsin hyvää fossiilivapaata sopimusta ja Lumme tarjoaa 1€ lisämaksulla pörssisähköön sitä. 6kk pörssisähköä on heillä kuukausimaksuton 0,5 snt marginaalilla Lumme vaikuttaa ketjun keskustelun mukaan nykyisin ihan luotettavalta 🤔 Vai pitäisikö etsiä joku muu ratkaisu?
Vattenfall myy vain fossiilivapaata ja lidlin kautta kuukausimaksuton.

Statistiikka

Viestiketjuista
277 825
Jäsenet
77 671
Uusin jäsen
j.v.k

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom