Helen 6 kk kiinteä 6,55 snt/kWh + 2,99 e/kk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Laitoin alkamaan 1.10 ja ainakin toistaiseksi meni läpi ja vahvistus tuli.Helen 6 kk kiinteä 6,55 snt/kWh + 2,99 e/kk.
Kannattaa ehkä keskittyä pelkän numeron sijaan niihin arvostelun teksteihin ja perusteluihin. Fortum on iso yhtiö jota on helppo vihata ja todennäköisesti alhainen arvosana liittyy johonkin heidän tekemiin ei-niin onnistuneisiin peliliikkeisiin kuten Uniper-kriisi, Venäjä-investoinnit, laajat irtisanomiset ym. En jaksa tutustua tarkemmin, kun ei kuulu tähän varsinaisesti.
Mikäs sitten on?Trustpilot ei ole se ensimmäinen paikka mistä kannattaa arvosteluja katsoa, ihan mihin tahansa.
Oliko alla Helenin soppari vai jonkun muun firman?Laitoin alkamaan 1.10 ja ainakin toistaiseksi meni läpi ja vahvistus tuli.
Kuten kirjoitit, lukee ne tekstit ja käyttää maalaisjärkeä. Harvoin hyvä palaute kantaa arvosteluihin ja osassa niissä paistaa läpi ihmisten oma ymmärtämättömyys siitä, ettei ymmärretä mitä on menty sopimaan, vaikeuttaa siksi kokonaiskuvan saamista. Useammasta eri lähteestä ja täältä foorumilta kun kerää kokonaiskuvan, niin pitäisi osata päätös tehdä. Cheap Energyä on moitittu täällä useampaan otteeseen, ketjua seuraamalla ja lukemalla käsitys firmojen tilasta pysyy ajantasalla.Mikäs sitten on?
Kyllä Google-arvosteluissakin näyttää vastaavanlaisia kokemuksia löytyvän, siellä vain on arvostelujen määrä huomattavan pieni.
Vattenfallin pörssi alla.Oliko alla Helenin soppari vai jonkun muun firman?
Helenillä jälleen pörssisähköä 6 kk ilman kuukausimaksua. Marginaali 0,49 snt.
Helen 6 kk kiinteä 6,55 snt/kWh + 2,99 e/kk.
Elokuun 18. päivä on viimeinen jos vaihtaa Helenin pörssistä... Antavatkohan puhelimella pidemälle tuon alkamisajan? Vois ottaa just tuolta 1.10Helen 6 kk kiinteä 6,55 snt/kWh + 2,99 e/kk.
Tuliko sulle sama teksti spostiin?Kiitos. 1.10. alkaen niin on taas talvella hinta "turvattu". Vertailin 2024 pörssin keskihintoja niin 1-2c/kWh tulee takkiin, mutta eipähän tartte miettiä lämmityksen suhteenToisaalta eipä sitä voi tietää etukäteen tän vuoden pörssin hintoja, mutta näin ei tartte miettiä.
Vahvistus tuli spostiin melkeinpä heti.
Eiks toi liity vaan siihen että edellinen soppari ei ole tiellä ja saavat tehtyä sopparin aikaisintaan 90pvää ennen, mutta eikai toi koske silloin jos on toistaiseksi voimassa oleva soppari. Näin mä ton ymmärrän. Luulis että kalenteri ei olis antanu valita muuten.Tuliko sulle sama teksti spostiin?
"Huomaathan, että tiedot ovat tässä vaiheessa alustavat. Mikäli olet vaihtamassa sähkönmyyjää, saamme vahvistuksen sopimuksen aloituspäivälle aikaisintaan 90 päivää ennen sopimuksen alkamista. Kun sopimuksen aloituspäivämäärä on vahvistunut, lähetämme sinulle sopimusvahvistuksen."
Toi tulee kaikille, oli entinen soppari mikä tahansa. Veikkaan että jos sulla esmes on nykyistä määräaikaista sopparia vielä vaikka 4kk jäljellä niin Helen voi tehdä sopimuksen vasta kun on enää 3kk jäljellä. Näin ymmärsin.mulle tuli sama viesti, vaikka on Helenin oma soppari toistaikseksi voimassa olevana.
Tuliko sulle sama teksti spostiin?
"Huomaathan, että tiedot ovat tässä vaiheessa alustavat. Mikäli olet vaihtamassa sähkönmyyjää, saamme vahvistuksen sopimuksen aloituspäivälle aikaisintaan 90 päivää ennen sopimuksen alkamista. Kun sopimuksen aloituspäivämäärä on vahvistunut, lähetämme sinulle sopimusvahvistuksen."
Joo näin se taitaa olla, luulis tosiaan että kalenteri jo blokkaa yrityksen jos ei onnistu. Toivotaan että menee läpi, saisi talvelle jo kohtalaisella hinnalla rauhan.Toi tulee kaikille, oli entinen soppari mikä tahansa. Veikkaan että jos sulla esmes on nykyistä määräaikaista sopparia vielä vaikka 4kk jäljellä niin Helen voi tehdä sopimuksen vasta kun on enää 3kk jäljellä. Näin ymmärsin.
Eikai tuota voi tietää kukaan. Tai sanotaan että jos voimalat jauhaa sähköä normaalisti ja tuulee kuten talvella yleensä tuulee niin tuskin on odotettavissa, sitten on se mutta..Tässä aprikoin, että onko noina aikoina odotettavissa reilusti noita hintoja korkeampaa pörssin keskihintaa, jotta vaihto kannattaisi.
Täähän oli varsinainen löytö, kiitos! 14.10. asti Lumpeen pörssillä ja siitä eteenpäin tällä sopparilla.Helen 6 kk kiinteä 6,55 snt/kWh + 2,99 e/kk.
tulee melkosta pian. ja si oot sidottu siihen vaikka soppari tulis voimaan 6kk päästä, näin ainakin mulla oli sillon joskusTuleekos se sopimusvahvistus sitten 3kk ennen haluttua aloitusajankohtaa eli siihen asti hiljaisuus Helenin suunnalta?
Pois lukien se 14vrk katumusaika sopimuksen teosta.tulee melkosta pian. ja si oot sidottu siihen vaikka soppari tulis voimaan 6kk päästä, näin ainakin mulla oli sillon joskus
Eipäs nyt taas aloitetat tätä vääntöä..Päälle 11 c/kWh pitäisi kivuta pörssin ka että menisi omalla minikulutuksella tasoihin tuon Helenin 6 kk sopparin kanssa.. Toisaalta mahtaako tulla näin lauhaa talvea kuin mitä nyt oli, pyöriikö ydinmyllyt häiriöttä jne jne. Luulen että laiskuus voittaa, kun on epävarma parempi olla tekemättä mitään (nyt siis pörssillä)![]()
Juuh tää toki on, mutta sen jälkeen se on siinä si..Pois lukien se 14vrk katumusaika sopimuksen teosta.
Sullehan ny ois mielenterveyden kannalta paras joku kiinteä, ko aina sydän jättää lyöntejä välistä jos pörssissä on tunnin tai kahen piikki ees.. ja ei oo vittuilua, analyysia vaan mitä täällä lukenu...Päälle 11 c/kWh pitäisi kivuta pörssin ka että menisi omalla minikulutuksella tasoihin tuon Helenin 6 kk sopparin kanssa.. Toisaalta mahtaako tulla näin lauhaa talvea kuin mitä nyt oli, pyöriikö ydinmyllyt häiriöttä jne jne. Luulen että laiskuus voittaa, kun on epävarma parempi olla tekemättä mitään (nyt siis pörssillä)![]()
Itse en kyllä jaksa uskoa että tuon halvempaa kiinteää talveksi kyllä enää tulee.. ja mitä pidemmälle mennään niin sitä kalliimmaks ne tulee. Onhan toi jo ihan hyvä pudotus omalla kohdalla kun viime vuonna alkoi syyskuussa 10,4snt/4,99e/kk soppari 6kk ja nyt jos pääsee lokakuusta sen kylmimmän ajan 6,55/2,99 niin olen onnenni kukkuloilla..Juuh tää toki on, mutta sen jälkeen se on siinä si..
Vihreä älyenergia? Hintavertailua en nyt jaksa tehdä vrt. Lumme, mutta tutki itse valikoimaa. Meillä oli sieltä 3kk soppari, ja homma toimiMeillä on tällä hetkellä kuukausimaksuton pörssisähkö, mutta nyt muistin katsoa, että se aiheuttaa aika paljon hiilidioksidipäästöjä, mikä kyllä harmittaa.
Etsin hyvää fossiilivapaata sopimusta ja Lumme tarjoaa 1€ lisämaksulla pörssisähköön sitä. 6kk pörssisähköä on heillä kuukausimaksuton 0,5 snt marginaalilla Lumme vaikuttaa ketjun keskustelun mukaan nykyisin ihan luotettavaltaVai pitäisikö etsiä joku muu ratkaisu?
Jos tämä tarjous on toukokuun loppuun niin itse odottelen sinne ja silloin sopimus kiinni. On sen verran hyvä tosiaan.Itse en kyllä jaksa uskoa että tuon halvempaa kiinteää talveksi kyllä enää tulee.. ja mitä pidemmälle mennään niin sitä kalliimmaks ne tulee. Onhan toi jo ihan hyvä pudotus omalla kohdalla kun viime vuonna alkoi syyskuussa 10,4snt/4,99e/kk soppari 6kk ja nyt jos pääsee lokakuusta sen kylmimmän ajan 6,55/2,99 niin olen onnenni kukkuloilla..
Jep, mutta tässäkin voi käydä se klassinen että on unohtunut laittaa että "aloitus max 3kk päästä" niinkuin on kaikkiin muihinkin tarjouksiin ilmestynytJos tämä tarjous on toukokuun loppuun niin itse odottelen sinne ja silloin sopimus kiinni. On sen verran hyvä tosiaan.
Jää siitä vielä kesäkuun puolelle pari viikkoa aikaa katsoa muita tarjouksia.
Miksi odotella sinne? Mun mielestä se kalenteri antoi valita vaikka marraskuunkin aloituspäiväksi jos halusi. Vai odotteletko vielä halvempaa hintaa?Jos tämä tarjous on toukokuun loppuun niin itse odottelen sinne ja silloin sopimus kiinni. On sen verran hyvä tosiaan.
Jää siitä vielä kesäkuun puolelle pari viikkoa aikaa katsoa muita tarjouksia.
Tämä. Itse niin monesti jäänyt nuolemaan näppejä että löin kiinni, silti takaraivossa pieni harmitus että "mitä jos" mutta pitäisi vaan olla tyytyväinen..Jep, mutta tässäkin voi käydä se klassinen että on unohtunut laittaa että "aloitus max 3kk päästä" niinkuin on kaikkiin muihinkin tarjouksiin ilmestynytNyt ajattelin olla nopea.
Miksi odotella sinne? Mun mielestä se kalenteri antoi valita vaikka marraskuunkin aloituspäiväksi jos halusi. Vai odotteletko vielä halvempaa hintaa?
Kuinka monta kertaa olemmekaan kuulleet että ensin saa valittua määräaikaisen alkamaan vaikka vuoden päähän, sitten se muuttuu nopeasti 3kk päähän, sitten soitellaan aspaan "Irmalle" jolta saa taas vaikka 6k k päähän mutta "Jonilta" ei saa kunnes aspa päivitetään ja enää ei saa kuin 3kk päähän. Ja koko show ohi tunneissa. Kuinka monta kertaa tuokin skenaario on täällä ollut..?Tämä. Itse niin monesti jäänyt nuolemaan näppejä että löin kiinni, silti takaraivossa pieni harmitus että "mitä jos" mutta pitäisi vaan olla tyytyväinen..
Itselläni olisi tarkoitus sitten ensi keväänä siirtyä mahdollisesti kesäksi pörssiin ja sitten taas syksystä kiinteä soppari alkamaan.Helen 6,55 s/kwh tilattu, 1.10 alkaen 6kk. Kiitos taas teille vinkistä. "nim. suorasähkö okt"
Näin tein viime vuonna. Muutettiin vappuna, ja kesä pörssillä. Lämmityskausi sitten kiinteillä, varsinkin, kun ei ollut mitään tietoa, paljonko purulaatikko kuluttaa. Ja nyt keväällä taas pörssiin. Missasin viime talven hyvät tarjoukset, ja maksoin jokusen euron enemmän siitä hyvästä. Ja pörssillä olisin jäänyt siitäkin hieman voitolle, mutta ostin "kiinteän hinnan vakuutuksen" ja mielenrauhan.Itselläni olisi tarkoitus sitten ensi keväänä siirtyä mahdollisesti kesäksi pörssiin ja sitten taas syksystä kiinteä soppari alkamaan.
Tällä syklillä menty jo reilu pari vuotta..Näin tein viime vuonna. Muutettiin vappuna, ja kesä pörssillä. Lämmityskausi sitten kiinteillä, varsinkin, kun ei ollut mitään tietoa, paljonko purulaatikko kuluttaa. Ja nyt keväällä taas pörssiin. Missasin viime talven hyvät tarjoukset, ja maksoin jokusen euron enemmän siitä hyvästä. Ja pörssillä olisin jäänyt siitäkin hieman voitolle, mutta ostin "kiinteän hinnan vakuutuksen" ja mielenrauhan.
Itse en kyllä jaksa uskoa että tuon halvempaa kiinteää talveksi kyllä enää tulee.. ja mitä pidemmälle mennään niin sitä kalliimmaks ne tulee. Onhan toi jo ihan hyvä pudotus omalla kohdalla kun viime vuonna alkoi syyskuussa 10,4snt/4,99e/kk soppari 6kk ja nyt jos pääsee lokakuusta sen kylmimmän ajan 6,55/2,99 niin olen onnenni kukkuloilla..
Jep, mutta tässäkin voi käydä se klassinen että on unohtunut laittaa että "aloitus max 3kk päästä" niinkuin on kaikkiin muihinkin tarjouksiin ilmestynytNyt ajattelin olla nopea.
Tottakai on erilaisia syitä, hän kuitenkin mainitsi tarjouksen olevan sen verran hyvä että ihan sillä kysyin. Ja kuten sanoin aloituspäivän näytti saavan ties miten pitkälle. Tarjous hintoineen voi olla toukokuun loppuun voimassa mutta ihmettelen jos "kesätarjous" jatkuu kauankin noin että voi talvea vasten ottaa.Eri ihmisillä on eri syyt, itse odottelen siksi että nykyinen sopimus on voimass 30.11.2025 saakka... Eli uuden sopimuksen saa alkamaan aikaisintaan 1.12.2025
Saiko tämän tehtyä netin kautta vai pitääkö jonottaa puhelimessa? Omilla laitteilla nettisivun kalenteri tarjoaa myöhäisimmäksi aloitukseksi elokuun puolta väliä.Helen 6,55 s/kwh tilattu, 1.10 alkaen 6kk. Kiitos taas teille vinkistä. "nim. suorasähkö okt"
Saiko tämän tehtyä netin kautta vai pitääkö jonottaa puhelimessa? Omilla laitteilla nettisivun kalenteri tarjoaa myöhäisimmäksi aloitukseksi elokuun puolta väliä.
Laskitko kuinka paljon enemmän maksat Helenin diilillä Turun sopparin loppumispäivään saakka?Tilattu myös Helenin 6kk diili 1.10. alkaen. Ei kai ne näitä voi perua ”kalenterivirheeseen” vedoten tms? Pitää perua viimeistään huomenna aiemmin tilattu Turku Energian 4,72snt (muistaakseni) diili kun se olisi alkanut jo elokuun alkupuolella eli puolestaan päättynyt oletettavasti pahasti kesken lämmityskauden.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.