- Liittynyt
- 27.06.2023
- Viestejä
- 43
Juurikin näin.Aivan. Mutta tosiaan edellyttää aikaisempaa määristä pohjalle, joka päättyy max 6kk päästä. Itsellä toistaiseksi voimassa oleva pörssisoppari, joten tämä keino ei koske minua.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juurikin näin.Aivan. Mutta tosiaan edellyttää aikaisempaa määristä pohjalle, joka päättyy max 6kk päästä. Itsellä toistaiseksi voimassa oleva pörssisoppari, joten tämä keino ei koske minua.
Kokeilemallahan se selviää parhaiten, ja eikös siinä ole vielä sitten 14 vrk peruutus aikaItselläni loppuu Väreen 12kk välkky sopimus 14.10.2025.
Onko siis niin että voin jo nyt tilata esimerkiksi Helenin 6kk sopimuksen alkamaan 15.10.2025 tai KSATin Jokerin?
Jes, laitoin Helenille tilauksen sisään. Saa nähdä kuinka nopeasti tulee bumerangina takaisin.Kokeilemallahan se selviää parhaiten, ja eikös siinä ole vielä sitten 14 vrk peruutus aika
Näyttää samaa minulle.Laitoin alkamaan 12kk:n jokerisähkön 4.8.2025 alkaen, ja se näkyy Fingridissä vain 6kk:n sopimuksena? Mites muilla, jotka ovat tehneet saman sopimuksen?
![]()
Jep, tilausvahvistuksessa minullakin oikein. Jospa se korjaantuu Fingridiinkin aikanaan..Näyttää samaa minulle.
Tilausvahvistus on 12kk.
Laitoin alkamaan 12kk:n jokerisähkön 4.8.2025 alkaen, ja se näkyy Fingridissä vain 6kk:n sopimuksena? Mites muilla, jotka ovat tehneet saman sopimuksen?
![]()
Kun katsoo sieltä KSAT:in tiedoista, niin selviää, että sopimus on kahdessa osassa. Ensimmäinen ilman kuukausimaksua ja toinen sen kanssa, datahubi näyttää vain sen ensimmäisen osan.Jep, tilausvahvistuksessa minullakin oikein. Jospa se korjaantuu Fingridiinkin aikanaan..
Ei taida pystyä sopimuksia syöttämään yli 3kk ennen tuonne.Näkyykö muilla PKS:n 24kk määräaikaisen sopimuksen tehneillä Fingridissä mitään tietoa sopparista? Lumpeen kiinteä 30.9 asti ja 1.10 alkaa PKS:n, mutta Fingridin sivuilla ei mitään tietoa, sopimus vahivistus on kyllä tullut sähköpostiin.
Täällä pitäis näkyä kaikki omat uudet sopimukset. --> Kirjautuminen datahubin asiakasportaaliinOnkos ketään joutunut ottamaan yhteyttä Väreen aspaan? Kaksi päivää odottanut että vastaisivat whatsappiin, onko normaalia? Chatti olisi kanssa verkkosivuilla, mut ei jaksaisi sitä päivystää. Onko pakko vaan soitella? Typerää ettei väpissä ole mahdollisuutta pistää viestejä vaikka "postilaatikko" löytyy. Ongelmana, ettei hyväksytty jatkotarjous näy missään.
Kiitti, ei näy sielläkään. Saakelin Väre ja winbackkinsä. Jossei helpolla saa yhteyttä täytyy vaan laittaa toiseen firmaan siirtymään.Täällä pitäis näkyä kaikki uudet sopimukset. --> Kirjautuminen datahubin asiakasportaaliin
Itsellä tuli tieto1vrk sisällä kun tein maaliskuussa uuden jatkosopparin Väreellä. Laita sinne asiakaspalveluun spostilla kysely ja odottele vaikka perjantaihin jos vastaavat.Kiitti, ei näy sielläkään. Saakelin Väre ja winbackkinsä. Jossei helpolla saa yhteyttä täytyy vaan laittaa toiseen firmaan siirtymään.
Itsellä ei ainakaan sopimukset näkyny ennenkuin alkoi. Nettichatti vastasi joka kerta lähes heti kun jotain kysyin, vaan eivät joko tienneet tai osanneet tehdä mitään. Puhelimella ehkä max 2min odotus ja kaikki asiat selväksi noin 40 sekunnissa jossa chatissä meni yrittäessä ainakin puolituntia.Onkos ketään joutunut ottamaan yhteyttä Väreen aspaan? Kaksi päivää odottanut että vastaisivat whatsappiin, onko normaalia? Chatti olisi kanssa verkkosivuilla, mut ei jaksaisi sitä päivystää. Onko pakko vaan soitella? Typerää ettei väpissä ole mahdollisuutta pistää viestejä vaikka "postilaatikko" löytyy. Ongelmana, ettei hyväksytty jatkotarjous näy missään.
Onkos ketään joutunut ottamaan yhteyttä Väreen aspaan? Kaksi päivää odottanut että vastaisivat whatsappiin, onko normaalia? Chatti olisi kanssa verkkosivuilla, mut ei jaksaisi sitä päivystää. Onko pakko vaan soitella? Typerää ettei väpissä ole mahdollisuutta pistää viestejä vaikka "postilaatikko" löytyy. Ongelmana, ettei hyväksytty jatkotarjous näy missään.
Mietin itsekin noiden kahden välillä, ja päädyin Jokeriin, kun tuo Turku-Energian sopimus päättyy niin ikävästi keskellä talvea. Huonolla tuurilla helmi-maaliskuu saattaa olla pörsillä vuoden kalleimmat kuukaudet. Eipä tarvitse ainakaan sitä miettiä Jokerilla.Laitoin tilaten tuon Turku-Energian 6kk pahvin 5.8. alkaen. KSAT Jokeri oli toinen vaihtoehto puntarissa mutta ei oikein tuo melkein 7snt hinta houkutellut ensi kevääksi/kesäksi (12kk sopimus). Vuosikulus siinä 10 000 - 12 000 kWh.
Asia hoituu paremmin viestein kun perustuu tekstiviestitarjoukseen minkä hyväksymistä ei heillä näkynyt. Mitenkä olis edes puhelimessa onnistunut kun väpin kautta kirjautuneena chatissa vaati vielä vahvan tunnistautumisen? Vai olisko tullut perästä spostilinkki sopimuksen vahvistukseen vahvan tunnistuksen kautta? Ja typerää että mainostavat whatsappimahdollisuutta johon eivät vastaa.No mikä tuossa asiaan soittamisessa on niin vaikeaa ?
En ymmärrä kun hirveän ongelman tekee itselleen asiasta, mikä ei vielä edes ole ongelma.
Minä tein sähkövertailun kautta. Sieltä tuli vahvistus jonka jälkeen myös heleniltä tuli postia, Sopimuksen voimaantulopäivä: 01.10.2025
Ei näytä mistään sähkönvertailupalvelusta saavan yli 3kk päähän alkamaan sopimusta. Eli ehkä jostain yhtiöstä suoraan voi löytyä?Onko muuten kukaan toistaiseksi voimassa olevan sähkösopparilla menevä onnistunut tekemään yli 3kk päähän uutta sopparia? Jos on, mitä se on vaatinut?
Ei ole helppo kysymys vaikka on vanhoja hintoja tallessa. Näistä historiagrafiikoista voit tehdä päätelmiä.Muistaako joku mihin aikaan kesästä viime vuonna oli halvimmat kiinteähintaiset sopparit?
mäkmahonin keississä pohjalla oli määräaikainen sopimus, jonka takia se onnistui.Ei näytä mistään sähkönvertailupalvelusta saavan yli 3kk päähän alkamaan sopimusta. Eli ehkä jostain yhtiöstä suoraan voi löytyä?
Täsmälleen sama tilanne itsellä, eiköhän se korjaannu sitten lähempänä.Otin Helenin sivuilta 6kk määräaikaisen nykyisen Helenin 30.9. umpeutuvan määräaikaisen jatkoksi. Lomake antoi valita aloituspäiväksi enintään 30.7., ja sähköpostiin tuli kuittaus tilauksesta:
Sopimuksen voimaantulopäivä: 01.10.2025
Sopimuksen kesto: Määräaikainen 30.01.2026 asti
Viestissä sanotaan tietojen olevan alustavat. Toivottavasti tuo päättymispäivä tuosta vielä korjaantuu vastaamaan voimaantulopäivää plus 6kk
Juurikin näin. Vaikka heidän järjestelmässään ei voi valita alkupäiväksi suoraan 1.10.2025 (koska valintaikkuna rajoittaa sen 3 kk päähän), niin Helen kuitenkin hyväksyy sopimuksia, jotka astuvat voimaan myöhemmin, enintään 6 kuukauden päähän alkuperäisestä toivotusta aloituksesta.mäkmahonin keississä pohjalla oli määräaikainen sopimus, jonka takia se onnistui.
Soititko tuonne ja päivittivät vai miten sait sen tehtyä?Juurikin näin. Vaikka heidän järjestelmässään ei voi valita alkupäiväksi suoraan 1.10.2025 (koska valintaikkuna rajoittaa sen 3 kk päähän), niin Helen kuitenkin hyväksyy sopimuksia, jotka astuvat voimaan myöhemmin, enintään 6 kuukauden päähän alkuperäisestä toivotusta aloituksesta.
En soittanut, automaattisesti tuli aloituspäiväksi tuo 1.10 kun nykyinen määräaikainen loppuu 30.9. Eli valikoin vain viimeisen mahdollisen päivän mikä kalenterissa näkyi.Soititko tuonne ja päivittivät vai miten sait sen tehtyä?
Tein eilen vastaavan, kuittausta ei ole vielä postiin kilahtanut...En soittanut, automaattisesti tuli aloituspäiväksi tuo 1.10 kun nykyinen määräaikainen loppuu 30.9. Eli valikoin vain viimeisen mahdollisen päivän mikä kalenterissa näkyi.
Voipi olla, että niitä ei ole tarkoitus saada yli 3kk päähän alkamaanTein eilen vastaavan, kuittausta ei ole vielä postiin kilahtanut...
asiakaspalvelu@vare.fiOnkos ketään joutunut ottamaan yhteyttä Väreen aspaan? Kaksi päivää odottanut että vastaisivat whatsappiin, onko normaalia? Chatti olisi kanssa verkkosivuilla, mut ei jaksaisi sitä päivystää. Onko pakko vaan soitella? Typerää ettei väpissä ole mahdollisuutta pistää viestejä vaikka "postilaatikko" löytyy. Ongelmana, ettei hyväksytty jatkotarjous näy missään.
Jokerisähkön saa edelleen tehtyä: Tee uusi sopimus - Koillis-Satakunnan Sähkön Online - palveluun
Voihan hohtimet. Oli tuo Turku energian sopimus jos pari klikkausta vaille tilattuna mutta sitten vaimo/lapset veti johonkin "tärkeämpään" hommaan. Aattelin että kyllä sen vielä viikonloppuna ehtii tehdä.Alkaa 6 kk kiinteät sopimukset olemaan kalliita. Päivitin kaksi päivää sitten kiinteiden listoja ja tänään tilanne puolen vuoden sopimuksissa on tällainen niiden kohdalla, jotka olivat halvimmat sopimukset:
Turku Energia 7,15 snt + 5,80 e/kk (oli 4,62 snt + 5,45 e/kk)
Aalto Energia 6,88 snt + 4,99 e/kk, 1 kk 0 e (oli 4,99 snt + 5,95 e/kk, 1 kk 0 e), aloitus 1.6. mennessä
Porvoon Energia 5,90 snt + 4,50 e/kk (oli 5,10 snt + 4,50 e/kk)
Kirjaimellisesti sama tilanne itsellä.Voihan hohtimet. Oli tuo Turku energian sopimus jos pari klikkausta vaille tilattuna mutta sitten vaimo/lapset veti johonkin "tärkeämpään" hommaan. Aattelin että kyllä sen vielä viikonloppuna ehtii tehdä.![]()
Kirjaimellisesti sama tilanne itsellä.Eilen illalla löysin Vattenfallin sopimuksen 5,73c/kwh ja 2,98€/kk sähkövertailu .fi kautta. Vielä ei ole tosin tullut Vattenfallin sopimusvahvistusta..
No perhana, Tässähän olisi tullut vielä kuuden sentin säästö!Vattenfall / Lidl -etusivun kautta lähes sama eli 6 kk 5,73 snt + 2,97 e/kk.
Onnistuu, eikä ne pidemmälle anna edes laittaa ellei ole joku moka tai harvinainen poikkeus. Taitaa suurinpiirtein kaikki sivut kysyä toivottua aloituspäivää.Mites muuten kun esim. tuollaisen kiinteähintaisen 6 kuukauden sopimuksen tekee netissä sähköyhtiön sivuilla, niin onnistuuko siellä yleensä kuinka hyvin syöttää se alkamisaika 3 kuukauden päähän? Vai vaatiiko tuo jotain erikoiskikkailua asiakaspalvelun kanssa?
Jos on määräaikainen, niin uusi sopimus ei tule voimaan, vaan nykyinen soppari sen blokkaa.Tuli myös tartuttua tuohon Helenin 6,1snt/kWh 6kk diiliin palstan innoittamana. Nykyinen määräaika päättyy lokakuun lopussa mutta laitoin tuon toivotun alkamisajankohtan niin pitkälle kuin sain eli 7.8. Alustava vahvistus tuli että soppari alkaa 7.8.
Mitähän tässä kannattaa nyt tehdä vai kannattaako mitään? Ovatkohan yhteydessä että 7.8 ei saada vielä sopparia alkamaan vai mitenhän tämä etenee?
3kk on yleensä se minimi, minkä puitteissa uuden sopparin saa alkamaan. Ei vaadi mitään kikkailuja.Mites muuten kun esim. tuollaisen kiinteähintaisen 6 kuukauden sopimuksen tekee netissä sähköyhtiön sivuilla, niin onnistuuko siellä yleensä kuinka hyvin syöttää se alkamisaika 3 kuukauden päähän? Vai vaatiiko tuo jotain erikoiskikkailua asiakaspalvelun kanssa?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.