Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pitäisi järjestää niin, että se ketä asia koskee, tekee paikkaan oman sopimuksen jonka myötä aiemman asukkaan sähkösopimus lakkaa olemasta.Jos muuttaa vanhasta kodista, jossa on määräaikainen soppari, ja siitä haluaa eroon, mutta käyttöpaikassa tulisi edelleen olla sähköt, niin miten pitäisi toimia?
Tää ois kyllä ihan ok. Meillä kesä 400-600 ja talvella 1800 - 3000 /kk riippuen lämpötilasta.Turku Energian 6kk sopimus (4,62snt/kWh / 5,45/kk) on kulutuksesta riippuen tosi lähellä Helenin jo umpeutunutta 4,99snt / 2,99e tarjousta. Noin 665kWh kuukausikulutuksella sopimukset ovat saman hintaiset ja tätä suuremmalla Turku Energia vähän halvempi.
Meillä kulutus kesäkuukausina noin 600kWh ja talvella 900-1200kWh/kk. Otin Turku Energian 4.8.2025 - 4.2.2026. Lopputalvi varmaankin sitten pörssillä.
Ei se ainakaan eilen suoraan netistä onnistunut. Kokeilin.Nyt hävisi helenin 4,99snt / 2,99e tarjous. Jos viittii vähän lukea sopimusehtoja niin tuo 3kk ei päde. Minulla loppuu vanha määräaikainensopimus 30.9 ja sain tämän alkamaan 1.10.2025.
Minä tein sähkövertailun kautta. Sieltä tuli vahvistus jonka jälkeen myös heleniltä tuli postia, Sopimuksen voimaantulopäivä: 01.10.2025Ei se ainakaan eilen suoraan netistä onnistunut. Kokeilin.
Laitas ohjetta... en ainakaan itse löytänyt? Monta vertailukonetta... edit: löytyMinä tein sähkövertailun kautta. Sieltä tuli vahvistus jonka jälkeen myös heleniltä tuli postia, Sopimuksen voimaantulopäivä: 01.10.2025
Saako tätä minkään hintavertailupalvelun kautta? Firman omilta sivuilta aloituksen saa vain elokuun alkuun ja olisin kokeillut saada kuukautta myöhemmin...Turku Energian 6kk sopimus (4,62snt/kWh / 5,45/kk) on kulutuksesta riippuen tosi lähellä Helenin jo umpeutunutta 4,99snt / 2,99e tarjousta. Noin 665kWh kuukausikulutuksella sopimukset ovat saman hintaiset ja tätä suuremmalla Turku Energia vähän halvempi.
Meillä kulutus kesäkuukausina noin 600kWh ja talvella 900-1200kWh/kk. Otin Turku Energian 4.8.2025 - 4.2.2026. Lopputalvi varmaankin sitten pörssillä.
Minkä sähkövertailun kautta? Toistaiseksi kokeilemissani palveluissa aloituksen saa vain 3kk päähän.Minä tein sähkövertailun kautta. Sieltä tuli vahvistus jonka jälkeen myös heleniltä tuli postia, Sopimuksen voimaantulopäivä: 01.10.2025
Sama homma. Taitaa olla höpöhöpö juttuja..Minkä sähkövertailun kautta? Toistaiseksi kokeilemissani palveluissa aloituksen saa vain 3kk päähän.
Helenin tarjousta ei löytynyt enää.Sama homma. Taitaa olla höpöhöpö juttuja..
Pitäisi järjestää niin, että se ketä asia koskee, tekee paikkaan oman sopimuksen jonka myötä aiemman asukkaan sähkösopimus lakkaa olemasta.
Aivan. Mutta tosiaan edellyttää aikaisempaa määristä pohjalle, joka päättyy max 6kk päästä. Itsellä toistaiseksi voimassa oleva pörssisoppari, joten tämä keino ei koske minua.
Juurikin näin.Aivan. Mutta tosiaan edellyttää aikaisempaa määristä pohjalle, joka päättyy max 6kk päästä. Itsellä toistaiseksi voimassa oleva pörssisoppari, joten tämä keino ei koske minua.
Kokeilemallahan se selviää parhaiten, ja eikös siinä ole vielä sitten 14 vrk peruutus aikaItselläni loppuu Väreen 12kk välkky sopimus 14.10.2025.
Onko siis niin että voin jo nyt tilata esimerkiksi Helenin 6kk sopimuksen alkamaan 15.10.2025 tai KSATin Jokerin?
Jes, laitoin Helenille tilauksen sisään. Saa nähdä kuinka nopeasti tulee bumerangina takaisin.Kokeilemallahan se selviää parhaiten, ja eikös siinä ole vielä sitten 14 vrk peruutus aika
Näyttää samaa minulle.Laitoin alkamaan 12kk:n jokerisähkön 4.8.2025 alkaen, ja se näkyy Fingridissä vain 6kk:n sopimuksena? Mites muilla, jotka ovat tehneet saman sopimuksen?
![]()
Jep, tilausvahvistuksessa minullakin oikein. Jospa se korjaantuu Fingridiinkin aikanaan..Näyttää samaa minulle.
Tilausvahvistus on 12kk.
Laitoin alkamaan 12kk:n jokerisähkön 4.8.2025 alkaen, ja se näkyy Fingridissä vain 6kk:n sopimuksena? Mites muilla, jotka ovat tehneet saman sopimuksen?
![]()
Kun katsoo sieltä KSAT:in tiedoista, niin selviää, että sopimus on kahdessa osassa. Ensimmäinen ilman kuukausimaksua ja toinen sen kanssa, datahubi näyttää vain sen ensimmäisen osan.Jep, tilausvahvistuksessa minullakin oikein. Jospa se korjaantuu Fingridiinkin aikanaan..
Ei taida pystyä sopimuksia syöttämään yli 3kk ennen tuonne.Näkyykö muilla PKS:n 24kk määräaikaisen sopimuksen tehneillä Fingridissä mitään tietoa sopparista? Lumpeen kiinteä 30.9 asti ja 1.10 alkaa PKS:n, mutta Fingridin sivuilla ei mitään tietoa, sopimus vahivistus on kyllä tullut sähköpostiin.
Täällä pitäis näkyä kaikki omat uudet sopimukset. --> Kirjautuminen datahubin asiakasportaaliinOnkos ketään joutunut ottamaan yhteyttä Väreen aspaan? Kaksi päivää odottanut että vastaisivat whatsappiin, onko normaalia? Chatti olisi kanssa verkkosivuilla, mut ei jaksaisi sitä päivystää. Onko pakko vaan soitella? Typerää ettei väpissä ole mahdollisuutta pistää viestejä vaikka "postilaatikko" löytyy. Ongelmana, ettei hyväksytty jatkotarjous näy missään.
Kiitti, ei näy sielläkään. Saakelin Väre ja winbackkinsä. Jossei helpolla saa yhteyttä täytyy vaan laittaa toiseen firmaan siirtymään.Täällä pitäis näkyä kaikki uudet sopimukset. --> Kirjautuminen datahubin asiakasportaaliin
Itsellä tuli tieto1vrk sisällä kun tein maaliskuussa uuden jatkosopparin Väreellä. Laita sinne asiakaspalveluun spostilla kysely ja odottele vaikka perjantaihin jos vastaavat.Kiitti, ei näy sielläkään. Saakelin Väre ja winbackkinsä. Jossei helpolla saa yhteyttä täytyy vaan laittaa toiseen firmaan siirtymään.
Itsellä ei ainakaan sopimukset näkyny ennenkuin alkoi. Nettichatti vastasi joka kerta lähes heti kun jotain kysyin, vaan eivät joko tienneet tai osanneet tehdä mitään. Puhelimella ehkä max 2min odotus ja kaikki asiat selväksi noin 40 sekunnissa jossa chatissä meni yrittäessä ainakin puolituntia.Onkos ketään joutunut ottamaan yhteyttä Väreen aspaan? Kaksi päivää odottanut että vastaisivat whatsappiin, onko normaalia? Chatti olisi kanssa verkkosivuilla, mut ei jaksaisi sitä päivystää. Onko pakko vaan soitella? Typerää ettei väpissä ole mahdollisuutta pistää viestejä vaikka "postilaatikko" löytyy. Ongelmana, ettei hyväksytty jatkotarjous näy missään.