- Liittynyt
- 07.02.2017
- Viestejä
- 2 444
Loppu hyvin kaikki hyvin (toivottavasti). Vaikka helen ei suostunut tulemaan asiassa vastaan, niin perintäyhtiöltä (lähetin vastaavan vaatimuksen ja perustelut molemmille) löytyi järkeä ja ilmoittivat lopettaneen perinnän.Pakko kyllä "kehua" Helenin toimintaa aiheettomista laskuista. Täällä joskus mainitsin, että tartuin Lumme energian pörssisähkötarjoukseen kesämökin (kymenlaaksossa) sähkön osalta. Lumme oli päivittänyt tiedot datahubiin, josta Helen oli ottanut (kuulemma lain pakottamana) osoitetietoni (käyttöpaikka) ja alkanut lähetellä laskunsa kesämökilleni. Asun Helsingissä. Yksi lasku myöhästyi pari viikkoa koska mökillä nyt ei vaan tule käytyä jatkuvasti. Siellä ei ole edes postilaatikkoa. Naapuri toimitti laskun.
Nyt tällä viikolla alkoi kaupunkiasuntooni sadella perintäkulukirjeitä myöhästyneestä laskusta. Riitautus ja reklamaatio perintäfirmalle ja Helenille. Tänään tulee Heleniltä viestiä, että koska vika ei ole ollut heidän vaan Lumme energian, niin he eivät voi perua perintätoimia, vaan kehoittivat hoitamaan asian joko Kymenlaakson sähkön tai Lumme energian kanssa. Tuskinpa kukaan kolmas osapuoli alkaa Helenin perintähommia selvittämään? Paitsi ehkä KKV, toivottavasti. Ei ihme että jos elämänhallinta on vähän hakusessa, niin alkaa monilla asiat mennä pieleen.
Kuluttajaviraston huomaanhan tämä on jätettävä. Helenin kanssa ei varmasti tee mieli asioida jatkossa vaikka olisi minkälainen "pörssitarjous" tulossa![]()
Moral of the story: Jos sähkölaskun kanssa on epäselvyyksiä, ei kannata luovuttaa sähkönmyyntiöhtiön asiakaspalvelun vastustukseen. Niissä toimii selvästikin henkilöitä, joita on ohjeistettu olla antamatta missään laskutusasiassa periksi, vaikka virhe tai epäselvyys olisi kuinka ilmeinen. Perintäfirmat ovat ahneita, mutta niissä taitaa löytyä sen verran juridista osaamista, että ilmiselviä virhetapauksia ei lähdetä haastamaan. Ainakaan heille "pikkusummista".
Valitettavasti Helen ei ole ainoa sähköfirma jonka asiakaspalvelussa olen huomanut samaa tinkimättömyyttä. Asiakas, tai kuten tässä tapauksessa, joku kolmas osapuoli on aina väärässä.
Viimeksi muokattu: