Pakko kyllä "kehua" Helenin toimintaa aiheettomista laskuista. Täällä joskus mainitsin, että tartuin Lumme energian pörssisähkötarjoukseen kesämökin (kymenlaaksossa) sähkön osalta. Lumme oli päivittänyt tiedot datahubiin, josta Helen oli ottanut (kuulemma lain pakottamana) osoitetietoni (käyttöpaikka) ja alkanut lähetellä laskunsa kesämökilleni. Asun Helsingissä. Yksi lasku myöhästyi pari viikkoa koska mökillä nyt ei vaan tule käytyä jatkuvasti. Siellä ei ole edes postilaatikkoa. Naapuri toimitti laskun.
Nyt tällä viikolla alkoi kaupunkiasuntooni sadella perintäkulukirjeitä myöhästyneestä laskusta. Riitautus ja reklamaatio perintäfirmalle ja Helenille. Tänään tulee Heleniltä viestiä, että koska vika ei ole ollut heidän vaan Lumme energian, niin he eivät voi perua perintätoimia, vaan kehoittivat hoitamaan asian joko Kymenlaakson sähkön tai Lumme energian kanssa. Tuskinpa kukaan kolmas osapuoli alkaa Helenin perintähommia selvittämään? Paitsi ehkä KKV, toivottavasti. Ei ihme että jos elämänhallinta on vähän hakusessa, niin alkaa monilla asiat mennä pieleen.
Kuluttajaviraston huomaanhan tämä on jätettävä. Helenin kanssa ei varmasti tee mieli asioida jatkossa vaikka olisi minkälainen "pörssitarjous" tulossa