Varmaan tarkoitit 10 MWh / vuosi, jolla sentin muutos kilowattihinnassa tekee 100 euroa eroa vuodessa.10k/vuosi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Varmaan tarkoitit 10 MWh / vuosi, jolla sentin muutos kilowattihinnassa tekee 100 euroa eroa vuodessa.10k/vuosi.
Mä en nyt ymmärrä yhtään mistä ihmeen sentistä sä puhut kun en ole itse mistään sentistä puhunut?Varmaan tarkitit 10 M / vuosi, jolla sentin muutos kilowattihinnassa tekee 100 euroa eroa vuodessa.
On on, mutta kun en haluaisi vaihtaa pörssistä pois 12kk soppariin…Sixpounder kysyi vuosikulutustasi ja ehdotti laskemaan eron rahassa jos se sähkön hinta on muutaman sentin eri.
Tuohan 7,49 on ihan kohtuu hinta tällä hetkellä kiinteästä sopparista.
Siksi juuri kysyin onko jollain tietoa hyvästä 6kk sopparista, koska sellaisen voisinkin ottaa, mutta en sillä 13c hinnalla mitä ite niitä löytänyt…
No ehkä tulevaisuudessa voisit kertoa mikä sinulle on sopiva hinta ettei tarvitse lähteä arvaamaan?On on, mutta kun en haluaisi vaihtaa pörssistä pois 12kk soppariin…
Siksi juuri kysyin onko jollain tietoa hyvästä 6kk sopparista, koska sellaisen voisinkin ottaa, mutta en sillä 13c hinnalla mitä ite niitä löytänyt…
Jos kulutusvaikutus ei haittaa niin PKS Priima menee nyt menee ainakin tuon 13 sentin alle heittämällä ja voi kiinnittää itselle sopivalle aikavälille.On on, mutta kun en haluaisi vaihtaa pörssistä pois 12kk soppariin…
On on, mutta kun en haluaisi vaihtaa pörssistä pois 12kk soppariin…
Itse olisin todella tyytyväinen 7,49c vuosi diiliin.Mä en nyt ymmärrä yhtään mistä ihmeen sentistä sä puhut kun en ole itse mistään sentistä puhunut?
Ja tarkoitin että 10 000kw on taloni kulutus vuodessa.
Minä siis kysyin että onko jotain järkeviä 6kk soppareita olemassa, ja sanoin että nyt on pörssi, mutta on myös otettuna tuo vattenfallin 7.49c jossa on 2vrk aikaa irtisanoa jos haluaa...
Uskon silti että ellei isoja muutoksia markkinoilla tapahdu, pörssi on halvempi.Itse olisin todella tyytyväinen 7,49c vuosi diiliin.
Mihin perustat uskomuksesi?Uskon silti että ellei isoja muutoksia markkinoilla tapahdu, pörssi on halvempi.
Mihin perustat uskomuksesi?
Varmaan siihen, että vaikka esimerkiksi talvella 3kk ovat pörssillä todella kalliita niin vastaavasti loput 9kk voivat olla todella halpoja ja näin koko vuoden keskiarvo jää tuon määräaikaisen sopimuksen hinnan alapuolelle. Itsellä nyt lokakuun pörssin keskiarvo on 2,6 senttiä / kWh, vaikka lämmityskausi on jo alkanut.Mihin perustat uskomuksesi?
Lämmityksen tarve on ihan eri tasoa nollakeleillä kuin -10..-20Varmaan siihen, että vaikka esimerkiksi talvella 3kk ovat pörssillä todella kalliita niin vastaavasti loput 9kk voivat olla todella halpoja ja näin koko vuoden keskiarvo jää tuon määräaikaisen sopimuksen hinnan alapuolelle. Itsellä nyt lokakuun pörssin keskiarvo on 2,6 senttiä / kWh, vaikka lämmityskausi on jo alkanut.
Tämän sai myös vanhana pörssisähköasiakkaana.helenin tarjoukseen joka päättyy tänään (edit: jatkettu viikolla).
Ihan siihen että mulla on nyt tammikuusta asti ollut pörssisähkö ja vaikka siinä oli suht kallista tammi ja helmikuu niin silti keskimääräinen toteutunut kuukauden sähkönhinta oli about 5c.Mihin perustat uskomuksesi?
7,49 sentistä ei alaspäin hirveästi laskuvaraa enää ole, ylöspäin mentäessä ei taida rajaa olla olemassakaan.
10 000kwh kulutuksella ei hirveästi kyllä sitä voitettavaakaan ole.
Itse nappasin 9,59 sentin 6kk sopimuksen Heleniltä vielä kun niitä sai. Katsellaan tilannetta sitten maaliskuun lopulla uudelleen.
Niin on, jos on sähkölämmitys…Lämmityksen tarve on ihan eri tasoa nollakeleillä kuin -10..-20
12 kk soppari ja keväällä pörssi vaimon nimiin (en suosittele, voi olla laitonta)Niin on, jos on sähkölämmitys…
Itsellä löytyy öljy + lämmöntalteenotto + ilppi, ei ne talven kuukaudet hirveästi eroa muista.
Jälkiviisaana olisi pitänyt vaan ottaa se 10c 6kk soppari mutta kun kaikkitietävä vaimo taas oli sillon asiasta eri mieltä, näen että 7.5c ottaa vuodessa takkiin, tolla 6kk olisi jäänyt voitolle tai omille, pörssillä voi mennä miten vaan.
Nyt tarjolla oleva 13c/6kk taas tuntuu jo liian kalliilta.
On toki, mutta ei täällä etelässä ainakaan noi kovat pakkasjaksot yleensä hirveän pitkään kestä. No puolen vuoden päästä sen jo tietää kumpi oli kannattavampi, pörssi vaiko kiinteä hinta.Lämmityksen tarve on ihan eri tasoa nollakeleillä kuin -10..-20
No siinä mielessä en itsekään yli 6kk sopimusta ottanut. Tosin suurin osa kulutuksesta painottuu talvikuukausille. Sähkölämmitteinen Ok talo.Ihan siihen että mulla on nyt tammikuusta asti ollut pörssisähkö ja vaikka siinä oli suht kallista tammi ja helmikuu niin silti keskimääräinen toteutunut kuukauden sähkönhinta oli about 5c.
Jos vuodessa on 3 kuukautta missä keskihinta nousee yli ton 7.5c niin siinä jää 9 kuukautta mitkä laskee sitä, nyt esim on jatkuvasti kesästä asti ollut ihan puoli-ilmaista sähköä…
Taas uusi huijarifirma pyrkii vedättämään ostajia, esipuheet olivat sivulla hienoja mutta kun avasi tilaus-sivun niin karmeita hintoja. Hintavertailussahan on vain ensimmäisen kk. hinta mutta sitten pomppaa ylöspäin roimasti. lainaus sivulta:Meistä
aaltoenergia.com
Tällainen uusi tuttavuus ainakin minulle osui silmään tuolla Sähkön hintavertailu halvimpana pörssivaihtoehtona (1,95 €/kk + 0,42 snt/kWh marginaali)
"Vuonna 2023 perustettu Aalto Energia ravistelee sähköalan kankeita perinteitä." Kukakohan tässä on taustalla ja onkohan luotettava?
Taas uusi huijarifirma pyrkii vedättämään ostajia, esipuheet olivat sivulla hienoja mutta kun avasi tilaus-sivun niin karmeita hintoja. Hintavertailussahan on vain ensimmäisen kk. hinta mutta sitten pomppaa ylöspäin roimasti.
Vaihtuiko kesken laskutuskauden?En tiedä meneekö OT, mutta 1.10 vaihtui Helenin pörssiin ja nyt tuli lasku missä on 2kk kulutus. Itsellä siis 12 laskua vuodessa valittu. Vaikuttaako tuo, että sopimustyyppi vaihtui vai onko vaan kämmätty Helenillä. Aikaisempi määräaikainen oli myös samalta puljulta.
1.10 vaihtui, kun tuo aikaisempi määräaikainen soppari loppui.Vaihtuiko kesken laskutuskauden?
Jotain kirjallista olisi hyvä saada lähtemään, jotta jää Aikaleima. Pystyykö sivuilta tai jostain pistää viestiä?Mites kun pitäis tänään viimeistään peruuttaa toi vattenfallin 7,49c soppari, mutta siinä lukee peruutusehdoissa että pitää perua joko puhelimitse tai postilla, mutta kun heillä on puhelinpalvelu auki vain arkisin niin kai ton huomennakin voi perua?
Eikös Helenillä ne sanoneet kun ne eivät pystyneet/jaksaneet vastata puheluihin viime vuonna niin heille riitti todistukseksi ihan että on yrittänyt soittaakin puhelimella ja siitä löytyy sit merkintä jostain järjestelmästä. Tietty vähän eri setti kun niissä kai jengi kuiteskin jonotti x tuntia kunnes puhelu meni poikki ja sinällään puhelinpalvelu siellä oli auki.Jotain kirjallista olisi hyvä saada lähtemään, jotta jää Aikaleima. Pystyykö sivuilta tai jostain pistää viestiä?
Eikös siinä tilausvahvistuksessa ole peruutusohjeet. Sieltä minä löysin lomakkeen minkä voi lähettää. Sitä minä ainakin käytän tänään kun perun tuon sopparinMites kun pitäis tänään viimeistään peruuttaa toi vattenfallin 7,49c soppari, mutta siinä lukee peruutusehdoissa että pitää perua joko puhelimitse tai postilla, mutta kun heillä on puhelinpalvelu auki vain arkisin niin kai ton huomennakin voi perua?
Juu, mutta pitäisi tulostaa ja sitten fyysisesti postittaa…Eikös siinä tilausvahvistuksessa ole peruutusohjeet. Sieltä minä löysin lomakkeen minkä voi lähettää. Sitä minä ainakin käytän tänään kun perun tuon sopparin
Miksi porukka näitä ottaa ja sitten peruuttelee? Jotain parempaa tullut tilalle?Eikös siinä tilausvahvistuksessa ole peruutusohjeet. Sieltä minä löysin lomakkeen minkä voi lähettää. Sitä minä ainakin käytän tänään kun perun tuon sopparin
Miksi porukka näitä ottaa ja sitten peruuttelee? Jotain parempaa tullut tilalle?
Siltä varalta otin jos toi lähi-idän touhu olis eskaloitunut niin että vaikuttais sähkön hintoihin…Miksi porukka näitä ottaa ja sitten peruuttelee? Jotain parempaa tullut tilalle?
Postia se on sähköpostikin. Kai sieltä joku asiakaspalvelu s-postiosoite löytyy johon voi lähettää. Näin ainakin itse toimin fortumin kanssa vuosi sitten, kun meinasin paniikissa ottaa kalliin määräaikaisen ja homma onnistui yhdellä s-postilla.Mites kun pitäis tänään viimeistään peruuttaa toi vattenfallin 7,49c soppari, mutta siinä lukee peruutusehdoissa että pitää perua joko puhelimitse tai postilla, mutta kun heillä on puhelinpalvelu auki vain arkisin niin kai ton huomennakin voi perua?
Ot:na mainittakoon, että omapostin kautta ei kannata maksaa mitään laskuja, jos et halua jakaa tilitietojasi ja -historiaasi ym.Otin syyskuun alusta alkaen pörssisähkösopimuksen Fortumilta ja nyt tuli ensimmäinen "lasku" Omapostiin. Omapostin mielestä eräpäivä om 9.11.2023 ja määrä on 0.00€.
Kun PDF:n avaa niin kulutus oli 5.30€ Syyskuun aikana ja kun on 6 kuukautta ilman kuukausimaksuja olisi se koko laskun summa. Laskussa sitten lukee "Laskun loppusumma siirretään seuraavalle laskulle" ja eräpäivä ja euro kohdat on merkitty ***.** Oma Fortumista ei mitään laskua edes löydy.
Ymmärränkö oikein ja Fortumilla on joku systeemi että tiettyä pienemmät laskut yhdistetään seuraavaan? Eli minun ei tarvi alkaa tuota 5.30€ maksamaan? Onko kellään kokemusta siitä kuinka isoksi laskun pitää kasvaa että Fortum haluaa sen maksuun?
Ymmärtääkseni OmaPostissa ei tarvitse jakaa mitään tilitietoja.Ot:na mainittakoon, että omapostin kautta ei kannata maksaa mitään laskuja, jos et halua jakaa tilitietojasi ja -historiaasi ym.
Just eilen sain laskun OmaPostiin ja ilahduin kun sovelluksesta löytyi nyt maksutoiminto. Vähän kun kliksutteli niin ilmeni, että pitää antaa oikeudet jollekin kolmannen osapuolen firmalle omiin tilitietoihin. Väitetysti vain kolmeksi päiväksi.Ymmärtääkseni OmaPostissa ei tarvitse jakaa mitään tilitietoja.
Sama itsellä. Kopioin virtuaalisen viivakoodin ja sillä omaan pankkisovellukseen.Just eilen sain laskun OmaPostiin ja ilahduin kun sovelluksesta löytyi nyt maksutoiminto. Vähän kun kliksutteli niin ilmeni, että pitää antaa oikeudet jollekin kolmannen osapuolen firmalle omiin tilitietoihin. Väitetysti vain kolmeksi päiväksi.
Enpä sitten jatkanut vaan kopioin "virtuaalisen viivakoodin".
Pörssihinnalla.Miten näkisitte, että millä hinnalla kannattaisi nyt kiinnittää tuolla priimassa tammi- maaliskuu?
Sikäli jos tilanne ei ole muuttunut n. vuoden takaisesta, olet väärässä:Ymmärtääkseni OmaPostissa ei tarvitse jakaa mitään tilitietoja.
Kun maksaa luottokortilla ei mitään tilitietoja tarvitse jakaa. Posti taisi poistaa koko suoran tilimaksun, kun asia sai huonoa julkisuutta.
Jatketaan tosiaan keskustelua täällä, ei liity sähkösopimuksiin millään lailla.Vähän ot, mutta onko tuossa OmaPostissa joku etu vrt. e-lasku, kun jotkut sinne viitsii laskunsa tilata? Vai tuleeko lasku vain oletuksena sinne?